abonnement Unibet Coolblue
pi_181122724


Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!


AH Plaza


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Username              Functie                           Regio
bigbass               Senior Medewerker Verkoop
Broccolitaartje       Senior Medewerker Verkoop
Banaantjevoordedorst  Medewerker Verkoopklaar           Den Haag
Einschtein            Hoofdkantoor           
exelletor             Medewerker Verkoopklaar           Omg. Rotterdam
Ferry_76              Senior Medewerker Verkoopklaar    Ede
Ikbenschipper         assistent-supermarktmanager       Omg. Amsterdam
Janneke141            ex-supermarktmanager 
MehMeeeh              Teamleider Verkoopafhandeling     Geldrop 
Monsterd.             Senior medewerker verkoop
mujentas              Teamleider Verkoopklaar           Bollenstreek
OudeBok               Caissière B                       Amsterdam 
Questionmarks         Teamleider Verkoopklaar
SausDip               Teamleider Verkoopklaar           Omg. Zwolle
SLP_                  Teamleider VKK & VKK

CAO voor het levensmiddelenbedrijf


In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is €7,00. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.



Van het jaar 2016.



9/12/2013
Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Pauzeprofiel (Alleen voor WWM! Franchiser kan afwijken) http://wiki.fok.nl/index.php/OP/AH-medewerkerstopic/pauzeprofiel
www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 29-08-2018 17:22:18 ]
pi_181122742
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:21 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ja, het liefst doe ik dat. Maar waarschijnlijk moet ik dan nog een maand blijven tot hij iemand anders heeft gevonden. Zeker in de vakantieperiode. Ik heb 4 jaar geleden een contract ondertekent maar deze ligt nog bij mijn moeder ofzo. Ik heb nooit gedacht dat ik op deze manier weg zou gaan bij de Appie dus dit is nog nieuw voor me ;( Geen idee dus hoe het zit.
Vraag of hij je niet meer weer inplannen als je rooster afwerkt is. Dan hoef je nog maar twee of hooguit drie weken te werken.
pi_181124268
Volgens mij zijn ze alleen maar blij als je weg gaat zo te horen.

1 maand opzegtermijn is de standaard, ga daar vanuit. Dan kan het alleen maar beter worden als er iets anders in je contract staat, of ze je gelijk de laan uit schoppen.
pi_181124899
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:48 schreef d4v1d het volgende:
Volgens mij zijn ze alleen maar blij als je weg gaat zo te horen.

1 maand opzegtermijn is de standaard, ga daar vanuit. Dan kan het alleen maar beter worden als er iets anders in je contract staat, of ze je gelijk de laan uit schoppen.
Ze hebben mij een maand fulltime zonder toestemming/waarschuwing ingepland, en doen dit wel vaker. Recht op een senior functie word me lastig gemaakt, terwijl jongere collega's dit pas nog wel kregen. Bij mij wordt dit steeds uitgesteld. Ik had hier veel meer geld aan kunnen verdienen, zeker omdat ik nu ineens weer fulltime moet werken. Dat ik twee dagen vrij wil is ineens mijn probleem terwijl ik maar een 6 uur contract heb. Ik voel me steeds vaker genaaid en pik het gewoon niet meer ;(
10 jaar lang mijn best gedaan met bijspringen maar als je zelf om een gunst vraagt ho maar :r
pi_181125101
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:18 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ze hebben mij een maand fulltime zonder toestemming/waarschuwing ingepland, en doen dit wel vaker. Recht op een senior functie word me lastig gemaakt, terwijl jongere collega's dit pas nog wel kregen. Bij mij wordt dit steeds uitgesteld. Ik had hier veel meer geld aan kunnen verdienen, zeker omdat ik nu ineens weer fulltime moet werken. Dat ik twee dagen vrij wil is ineens mijn probleem terwijl ik maar een 6 uur contract heb. Ik voel me steeds vaker genaaid en pik het gewoon niet meer ;(
10 jaar lang mijn best gedaan met bijspringen maar als je zelf om een gunst vraagt ho maar :r
Maar, waarom werk je dan die uren die teveel zijn ingepland? Als niks in overleg is gebeurd zou ik dikke doei zeggen. Ze zoeken het maar uit :) Klinkt misschien lullig, maar vroeger zei ik ook overal ja en amen op en het brengt je echt nergens.
pi_181125536
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar, waarom werk je dan die uren die teveel zijn ingepland? Als niks in overleg is gebeurd zou ik dikke doei zeggen. Ze zoeken het maar uit :) Klinkt misschien lullig, maar vroeger zei ik ook overal ja en amen op en het brengt je echt nergens.
Ik had nog de motivatie om de collega's waarmee ik het wel goed kan vinden te helpen. Ik vind het niet erg om wat harder te werken dan sommige anderen doen. Maar dit is wel de druppel, het brengt me inderdaad nergens. Ik ga het er morgen nog over hebben. Maar het liefst loop ik er gewoon weg. Ben wel bang dat ze salaris in gaan houden/boete oid. Heb ik me nooit in verdiept omdat alles gewoon goed ging tot nu toe. Bedankt voor jullie reacties :)
pi_181125575
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:52 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ik had nog de motivatie om de collega's waarmee ik het wel goed kan vinden te helpen. Ik vind het niet erg om wat harder te werken dan sommige anderen doen. Maar dit is wel de druppel, het brengt me inderdaad nergens. Ik ga het er morgen nog over hebben. Maar het liefst loop ik er gewoon weg. Ben wel bang dat ze salaris in gaan houden/boete oid. Heb ik me nooit in verdiept omdat alles gewoon goed ging tot nu toe. Bedankt voor jullie reacties :)
Zorg gewoon dat je je opzegtermijn af maakt. Hou lekker de eer aan jezelf :)
pi_181127165
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zorg gewoon dat je je opzegtermijn af maakt. Hou lekker de eer aan jezelf :)
Zeker. Maar zit er dan nog mee dat ik in die laatste maand 2 dagen vrij nodig heb en die sowieso al niet krijg. En ziekmelden is ook weer zoiets.. ;(
pi_181185014
Ik heb het deels 'goedgepraat.' Waar ik het nog steeds niet mee eens ben is dat ik nog steeds geen senior mag zijn. Dit maal is het excuus dat ik een traject moet volgen en meerdere gesprekken moet aangaan, hoor ik na drie keer vragen voor het eerst. Hij draait er omheen.
Ik werk al 10 jaar op de appie. Mensen die er 2 jaar werken hebben het o.a. gekregen, wat is dit voor een excuus.. Ik ken niemand op de afdeling die dit niet raar vindt. Ik werk hard genoeg, werk mensen in etc, alles wat elke senior ook doet.
Kan gaan klagen wat ik wil, maar het lijkt wel machtsvertoon. Dus ik klaag maar even hier :r
pi_181186375
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:05 schreef Aalscholver het volgende:
Ik heb het deels 'goedgepraat.' Waar ik het nog steeds niet mee eens ben is dat ik nog steeds geen senior mag zijn. Dit maal is het excuus dat ik een traject moet volgen en meerdere gesprekken moet aangaan, hoor ik na drie keer vragen voor het eerst. Hij draait er omheen.
Ik werk al 10 jaar op de appie. Mensen die er 2 jaar werken hebben het o.a. gekregen, wat is dit voor een excuus.. Ik ken niemand op de afdeling die dit niet raar vindt. Ik werk hard genoeg, werk mensen in etc, alles wat elke senior ook doet.
Kan gaan klagen wat ik wil, maar het lijkt wel machtsvertoon. Dus ik klaag maar even hier :r
Mensen inwerken gebeurt hier ook door de juniors.
pi_181188594
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mensen inwerken gebeurt hier ook door de juniors.
Weet ik, maar het gaat me om alles bij elkaar. Ik zet me genoeg in enz. Al jaren zo.
Vind het gewoon flauw. Zijn assistent heeft na het gesprek nog heel zachtjes tegen me gezegd dat mijn manager soms inderdaad niet helemaal duidelijk is. Maar daar heb ik dan weinig aan.
Manager heeft nooit tegen kritiek gekund, schuift alle fouten op zijn medewerkers en word boos als je vraagt of iets anders/beter mag etc. Denk dat hij om deze reden twee jaar terug bij ons (kleinere Albert Heijn) is overgeplaatst.

Hij kan een hele aardige gozer zijn, maar krijg er langzamerhand op dit gebied even genoeg van. ;)
pi_181195660
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:08 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Weet ik, maar het gaat me om alles bij elkaar. Ik zet me genoeg in enz. Al jaren zo.
Vind het gewoon flauw. Zijn assistent heeft na het gesprek nog heel zachtjes tegen me gezegd dat mijn manager soms inderdaad niet helemaal duidelijk is. Maar daar heb ik dan weinig aan.
Manager heeft nooit tegen kritiek gekund, schuift alle fouten op zijn medewerkers en word boos als je vraagt of iets anders/beter mag etc. Denk dat hij om deze reden twee jaar terug bij ons (kleinere Albert Heijn) is overgeplaatst.

Hij kan een hele aardige gozer zijn, maar krijg er langzamerhand op dit gebied even genoeg van. ;)
Als hij toegeeft dat jij een senior inschaling verdient is hij vast bang dat je gaat betogen dat je al veel langer die functie vervult en voor vijf jaar je te weinig gekregen loon gaat terugvragen. Daarnaast kost het veel meer geld om het bij jou te doen. Denk ik. Meestal hebben zulke dingen meer met geld te maken dan met waardering voor je werk. Waarschijnlijk mankeert daar niks aan als hij je fulltime inplant, zijn in de vakantie vast genoeg goedkopere krachten beschikbaar... Maar gelukkig ben je er bijna vanaf.
pi_181215035
----

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 21:44:22 ]
pi_181251013
In het W-bestand is bepaald hoeveel senior medewerkers je mag hebben. Wellicht dat jullie al aan het maximum zitten en dat er geen ruimte is voor een nieuwe benoeming?
pi_181265166
Ik werk in de vkk als vakkenvullen en in de vka als caissière bij een franchisenemer. Alleen hebben beide functies een ander uurloon of hetzelfde uurloon. Op mijn loonstrook staat alleen mijn functie vkk namelijk zichtbaar
pi_181265813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:59 schreef Sanne2 het volgende:
Ik werk in de vkk als vakkenvullen en in de vka als caissière bij een franchisenemer. Alleen hebben beide functies een ander uurloon of hetzelfde uurloon. Op mijn loonstrook staat alleen mijn functie vkk namelijk zichtbaar
Een dynamisch uurloon bestaat volgens mij niet.

Als je maar een contract hebt heb je maar één functietitel, uurloon, etc..

Het zou kunnen dat je een dubbele arbeidsovereenkomst hebt, maar dan zou je hier van op de hoogte zijn lijkt me.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2018 19:15:59 ]
pi_181265859
Edit:fout

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:31:40 ]
pi_181295740
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:31 schreef d4v1d het volgende:
Edit:fout
werk jij eigenlijk nog bij ah? je staat niet meer in de OP bij vaste gasten namelijk
pi_181297542
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:24 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

werk jij eigenlijk nog bij ah? je staat niet meer in de OP bij vaste gasten namelijk
Niet meer nee :P
pi_181298137
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:23 schreef mujentas het volgende:
In het W-bestand is bepaald hoeveel senior medewerkers je mag hebben. Wellicht dat jullie al aan het maximum zitten en dat er geen ruimte is voor een nieuwe benoeming?
Nee dat is het niet want er is gezegd dat ik het evt nog kan worden maar nu ineens een soort verslag moet inleveren met wat ik dagelijks doe op de afdeling :') na 10 jaar uit de naad werken he...
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:19:36 #21
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_181299495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:59 schreef Sanne2 het volgende:
Ik werk in de vkk als vakkenvullen en in de vka als caissière bij een franchisenemer. Alleen hebben beide functies een ander uurloon of hetzelfde uurloon. Op mijn loonstrook staat alleen mijn functie vkk namelijk zichtbaar
Beide functies zijn ingeschaald in loonschaal A en hebben dus hetzelfde uurloon.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_181542724
Gaat een reiskostenvergoeding automatisch in of moet je dat eerst aanvragen als je wordt overgeplaatst? Heb recht op reiskostenvergoeding en mijn adres wordt niet gewijzigd.
pi_181546624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:40 schreef wielrennerdt het volgende:
Gaat een reiskostenvergoeding automatisch in of moet je dat eerst aanvragen als je wordt overgeplaatst? Heb recht op reiskostenvergoeding en mijn adres wordt niet gewijzigd.
Je moet zorgen dat je adres in MEDW wordt aangepast.
pi_181549575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:06 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat je adres in MEDW wordt aangepast.
Mijn adres hoeft niet gewijzigd te worden want ik verhuis niet ofzo. Maar de winkel waar ik ga werken is een stuk verder weg (als in: ik moet met de trein). Gaat die reiskostenvergoeding dan automatisch in of moet ik daar nog iets voor aangeven?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:07:12 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181549721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:02 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Mijn adres hoeft niet gewijzigd te worden want ik verhuis niet ofzo. Maar de winkel waar ik ga werken is een stuk verder weg (als in: ik moet met de trein). Gaat die reiskostenvergoeding dan automatisch in of moet ik daar nog iets voor aangeven?
Sowieso even achteraan gaan, al is het maar voor de zekerheid. In mijn tijd moest de SM de reiskostenrechten nog handmatig invoeren, en ik sluit niet uit dat dat nog steeds zo is aangezien er ook mensen bestaan die verder van hun filiaal af wonen en toch geen recht hebben op rkv. Het laat zich dus vrij moeilijk automatiseren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181550610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sowieso even achteraan gaan, al is het maar voor de zekerheid. In mijn tijd moest de SM de reiskostenrechten nog handmatig invoeren, en ik sluit niet uit dat dat nog steeds zo is aangezien er ook mensen bestaan die verder van hun filiaal af wonen en toch geen recht hebben op rkv. Het laat zich dus vrij moeilijk automatiseren.
Ah dan ga ik het vragen aan m'n nieuwe SM. Dacht dat het automatisch zou gaan omdat er momenteel 002km als afstand op mn loonstrook staat. En als ik in m'n nieuwe filiaal kom zal t iets van 30 km ofzo zijn, dus ik ging er vanuit dat het dan automatisch ingevoerd zou worden.
Maar dan vraag ik het nog een keer aan haar.
pi_181558410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:38 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ah dan ga ik het vragen aan m'n nieuwe SM. Dacht dat het automatisch zou gaan omdat er momenteel 002km als afstand op mn loonstrook staat. En als ik in m'n nieuwe filiaal kom zal t iets van 30 km ofzo zijn, dus ik ging er vanuit dat het dan automatisch ingevoerd zou worden.
Maar dan vraag ik het nog een keer aan haar.
Dit gaat automatisch, zolang je maar goed wordt overgeplaatst naar de nieuwe winkel. Je ziet het vrij snel op je loonstrook, rechts bovenin, wat de kilometers zijn. En natuurlijk aan het bedrag dat je ontvangt aan reiskostenvergoeding. :)
pi_181558737
Wat betreft die reiskostenvergoeding... Ik zit wel zuur wat dat betreft. Ik woon 8 km van mijn werk en de eerste zes zijn voor je eigen rekening. Aangezien ik vaak om 6 uur snorgens begin en geen zin en lef heb om zo vroeg in R'dam zuid te fietsen, ga ik toch met de auto. Moet elke maand toch aardig wat toeleggen om op mijn werk te kunnen verschijnen :/
pi_181559111
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft die reiskostenvergoeding... Ik zit wel zuur wat dat betreft. Ik woon 8 km van mijn werk en de eerste zes zijn voor je eigen rekening. Aangezien ik vaak om 6 uur snorgens begin en geen zin en lef heb om zo vroeg in R'dam zuid te fietsen, ga ik toch met de auto. Moet elke maand toch aardig wat toeleggen om op mijn werk te kunnen verschijnen :/
Herkenbaar. :Y Ik werkte ook in Rotterdam (-West) maar woonde in Oost. 6KM afstand. Vaak met het OV gegaan. Krijg je vrij weinig voor terug. ;)
pi_181559390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:56 schreef einschtein het volgende:

[..]

Herkenbaar. :Y Ik werkte ook in Rotterdam (-West) maar woonde in Oost. 6KM afstand. Vaak met het OV gegaan. Krijg je vrij weinig voor terug. ;)
Waardeloos hè. Toen ik nog een half uur rijden van mijn werk woonde was het wel wat beter... Hield elke maand zelf wat over :)
pi_181559602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waardeloos hè. Toen ik nog een half uur rijden van mijn werk woonde was het wel wat beter... Hield elke maand zelf wat over :)
Dat scheelt inderdaad. :Y Nu zit ik zo'n uur van de werkplek af en ik moet alsnog toeleggen. :P
pi_181559754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:08 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat scheelt inderdaad. :Y Nu zit ik zo'n uur van de werkplek af en ik moet alsnog toeleggen. :P
Zeg, de eerste letter van jouw voornaam is toch niet W hè? Nu ik opeens zie dat je op het hoofdkantoor werkt..
pi_181560057
Einschtein is vast een Winston of Wilfried.
pi_181561707
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zeg, de eerste letter van jouw voornaam is toch niet W hè? Nu ik opeens zie dat je op het hoofdkantoor werkt..
Eh, nee. :9
pi_181561725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:03 schreef einschtein het volgende:

[..]

Eh, nee. :9
Goed zo.
pi_181561773
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:20 schreef d4v1d het volgende:
Einschtein is vast een Winston of Wilfried.
Willibrord
pi_181562049
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goed zo.
Sappige verhalen much? :D
pi_181562111
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:06 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Willibrord


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 23:18:57 ]
pi_181562306
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:06 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Willibrord
Freqqqquiquiququin?
pi_181568194
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft die reiskostenvergoeding... Ik zit wel zuur wat dat betreft. Ik woon 8 km van mijn werk en de eerste zes zijn voor je eigen rekening. Aangezien ik vaak om 6 uur snorgens begin en geen zin en lef heb om zo vroeg in R'dam zuid te fietsen, ga ik toch met de auto. Moet elke maand toch aardig wat toeleggen om op mijn werk te kunnen verschijnen :/
Hoeveel leg je erop toe? Meer dan een paar tientjes zal het toch niet zijn? Comfort en gemak kost gewoon geld, dat is een keuze die je maakt.

In de zomer is het op zo'n afstand trouwens wel goed te doen op de fiets, in de herfst/winter vaak wat minder door het slechte weer.
pi_181569314
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft die reiskostenvergoeding... Ik zit wel zuur wat dat betreft. Ik woon 8 km van mijn werk en de eerste zes zijn voor je eigen rekening. Aangezien ik vaak om 6 uur snorgens begin en geen zin en lef heb om zo vroeg in R'dam zuid te fietsen, ga ik toch met de auto. Moet elke maand toch aardig wat toeleggen om op mijn werk te kunnen verschijnen :/
6 uur al? :o
Werk je in een XL? Bij mij is de vroegste shift pas om 6:30 uur.. Zeker in de winter scheelt dat half uur nog een hoop.
Doe je brood/deli?
pi_181569435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:15 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

6 uur al? :o
Werk je in een XL? Bij mij is de vroegste shift pas om 6:30 uur.. Zeker in de winter scheelt dat half uur nog een hoop.
Doe je brood/deli?
Nop, geen XL. Gewoon een buurtsuper. Met een bakkerij nog ernaast :D Ik doe verkoop ja. Op sommige dagen begint één iemand op brood en op sommige dagen 2 personen. Op zondag zijn we om 10 uur al open en dan beginnen we met 2 om 07.30.

Ik heb met 'bakken met de buren' een dag in een ander filiaal gewerkt en daar was het vergeleken bij ons echt aanpoten. Dus ik denk wel dat wij blij mogen zijn met de uren die we hebben.
pi_181569504
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nop, geen XL. Gewoon een buurtsuper. Met een bakkerij nog ernaast :D Ik doe verkoop ja. Op sommige dagen begint één iemand op brood en op sommige dagen 2 personen. Op zondag zijn we om 10 uur al open en dan beginnen we met 2 om 07.30.

Ik heb met 'bakken met de buren' een dag in een ander filiaal gewerkt en daar was het vergeleken bij ons echt aanpoten. Dus ik denk wel dat wij blij mogen zijn met de uren die we hebben.
aah, bij ons begint elke shift dan een half uur later. Zondag beginnen we om 8:00. Ik werk ook in een redelijk drukke buurtwinkel, laatst vernieuwd dus dat is wel mooi.
Brood/deli vind ik wel een prima afdeling om te werken, maar soms is er bij brood helemaal niets te doen als de uitzet al gedaan is (na 17 uur is het alleen een beetje schoonmaken) en dan moet je wachten tot 20:45 wanneer je de bakken mag leegruimen en stofzuigen. Aangezien ik met name in de avonden werk kan het soms dan wel wat saai zijn.
pi_181569527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:26 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

aah, bij ons begint elke shift dan een half uur later. Zondag beginnen we om 8:00. Ik werk ook in een redelijk drukke buurtwinkel, laatst vernieuwd dus dat is wel mooi.
Brood/deli vind ik wel een prima afdeling om te werken, maar soms is er bij brood helemaal niets te doen als de uitzet al gedaan is (na 17 uur is het alleen een beetje schoonmaken) en dan moet je wachten tot 20:45 wanneer je de bakken mag leegruimen en stofzuigen. Aangezien ik met name in de avonden werk kan het soms dan wel wat saai zijn.
Bij ons doen we de opzet in de avond :)
pi_181569553
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij ons doen we de opzet in de avond :)
Was bij ons eerst ook zo, maar omdat de meeste kpt'ers (ben ik zelf ook overigens) in de avond werken is de uitzet naar de middag verschoven, want kpt'ers doen het vaak wat minder nauwkeurig en de mensen die opstartten vonden dat vervelend. In de middag werken vaak nog seniors dus dan doen zij de uitzet waardoor er in de avond bijna niets meer te doen is..
pi_181569574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:29 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Was bij ons eerst ook zo, maar omdat de meeste kpt'ers (ben ik zelf ook overigens) in de avond werken is de uitzet naar de middag verschoven, want kpt'ers doen het vaak wat minder nauwkeurig en de mensen die opstartten vonden dat vervelend. In de middag werken vaak nog seniors dus dan doen zij de uitzet waardoor er in de avond bijna niets meer te doen is..
Aha, net zoals bij ons dus. Fulltimers zeiken over de parttimers... En het is eigenlijk nooit andersom...
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:31:09 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181572100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:29 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Was bij ons eerst ook zo, maar omdat de meeste kpt'ers (ben ik zelf ook overigens) in de avond werken is de uitzet naar de middag verschoven, want kpt'ers doen het vaak wat minder nauwkeurig en de mensen die opstartten vonden dat vervelend. In de middag werken vaak nog seniors dus dan doen zij de uitzet waardoor er in de avond bijna niets meer te doen is..
Moet je ze beter opleiden en controleren, in plaats van de leukere klussen bij ze weghalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:31:43 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181572117
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aha, net zoals bij ons dus. Fulltimers zeiken over de parttimers... En het is eigenlijk nooit andersom...
Jawel, maar fulltimers horen dat gezeik nooit want die zijn er niet of nauwelijks op die tijden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181572197
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel, maar fulltimers horen dat gezeik nooit want die zijn er niet of nauwelijks op die tijden.
Ik werk zeer regelmatig met parttimers in het weekend en ik hoor er nauwelijks wat over. Sterker nog: de parttimers van een jaar of 16,17,18,19 hebben meer fatsoen in zich om leuk met elkaar om te gaan(en met klanten!) dan onze fulltimers van een jaar of 40. Als ik die af en toe tegen klanten hoor... daar zakt echt mijn broek van af.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:38:50 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181572286
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik werk zeer regelmatig met parttimers in het weekend en ik hoor er nauwelijks wat over. Sterker nog: de parttimers van een jaar of 16,17,18,19 hebben meer fatsoen in zich om leuk met elkaar om te gaan(en met klanten!) dan onze fulltimers van een jaar of 40. Als ik die af en toe tegen klanten hoor... daar zakt echt mijn broek van af.

Van de verschillende filialen waar ik gestaan heb ken ik het vooral van VKK. De fulltimers klagen over de parttimers omdat ze de winkel 'niet goed achtergelaten hebben', en vice versa.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181572977
Bij ons roddelt en zeikt iedereen over elkaar. KPT'ers over KPT'ers, FTers over kpters, kpters over fters. Vind dat wel lache eigenlijk al dat gezeik van die mensen en kan er wel van genieten _O_

Ondertussen mag iedereen elkaar wel gewoon en is er een hele gezellige sfeer in de winkel, maar iedereen klaagt wel eens.
pi_181586386
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van de verschillende filialen waar ik gestaan heb ken ik het vooral van VKK. De fulltimers klagen over de parttimers omdat ze de winkel 'niet goed achtergelaten hebben', en vice versa.
Dit gaat in iedere winkel zo en ook op iedere afdeling. Het is nooit goed. :Y
pi_181687832
Ik heb even een vraagje over het loonstrookje.
Ik ben vanaf periode 6 van een kort-parttime contract naar een lang-parttime (12+ uur) contract gegaan.
Nu valt mij op dat de te kweken vakantierechten de laatste twee loonstrookjes op 0 staat. Dit moet volgens mij net als ADV pas aan het einde van het jaar op 0 staan.
De gekweekte vakantierechten komen redelijk overeen met wat ik in de resterende periodes zou moeten kweken, echter met wat ik de eerste 5 periodes heb gekweekt (en uitbetaald heb gekregen) zou het gekweekte en te kweken aantal uren samen een stuk hoger moeten zijn.

Lastig om op de situatie hier uit te leggen zonder specifieke getallen, maar hoop dat iemand het begrijpt en kan zeggen of het klopt of niet.

Mijn ervaring is dat TL's weinig verstand hebben van loonstrookjes en vind het te vroeg om naar de manager te gaan.
pi_181692460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:23 schreef qwox het volgende:

Ik heb even mijn loonstrookjes van dit jaar en afgelopen 2 jaar bekeken.
Tot en met periode 6 staan er bij mij 'te kweken' uren. Periode 7 wordt '0 uren te kweken'. Vanaf periode 8 worden er uren bijgeschreven bij 'kweek volgend jaar'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:23 schreef qwox het volgende:
Dit moet volgens mij net als ADV pas aan het einde van het jaar op 0 staan.

Vakantie wordt anders opgebouwd dan ADV. omdat je ADV in principe periodiek dient op te nemen. Als je vakantieopbouw t/m het einde van het jaar duurt zou je in de min kunnen komen/geen vakantie op kunnen nemen als je niet genoeg 'oude' uren hebt om op te nemen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dipstaart op 04-09-2018 21:51:06 ]
pi_181693582
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:41 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Ik heb even mijn loonstrookjes van dit jaar en afgelopen 2 jaar bekeken.
Tot en met periode 6 staan er bij mij 'te kweken' uren. Periode 7 wordt '0 uren te kweken'. Vanaf periode 8 worden er uren bijgeschreven bij 'kweek volgend jaar'.

[..]

Vakantie wordt anders opgebouwd dan ADV. omdat je ADV in principe periodiek dient op te nemen. Als je vakantieopbouw t/m het einde van het jaar duurt zou je in de min kunnen komen/geen vakantie op kunnen nemen als je niet genoeg 'oude' uren hebt om op te nemen.

Bedankt voor het antwoord. Dit maakt het voor mij helemaal duidelijk.
Dus puur toeval dat het vlak na mijn contractwijziging van kolom/jaar verspringt.

edit: ben ook schril ook, zie nu pas de kolom 'kweek volgend jaar' en dat daar idd al wordt gekweekt in periode 8.
pi_181700966
Waarom zou je niet gewoon naar de (A)SM gaan?
pi_181996924
Verkoopt AH ook broccolitaart?
pi_181998890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 01:24 schreef exelletor het volgende:
Verkoopt AH ook broccolitaart?
Weet je wel niet hoe vies dat is.
pi_182001049
Vraag: wordt school ook als kinderopvang gezien?
pi_182017205
Ik denk eerlijk gezegd van niet, aangezien beiden iets heel anders zijn.
pi_182019025
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraag: wordt school ook als kinderopvang gezien?
Ik heb wat meer uitleg nodig. :Y
pi_182020277
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 01:52 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik heb wat meer uitleg nodig. :Y
Ok :)

Sinds dit schooljaar gaat mijn dochter naar school. Ik heb daarop mijn werktijden aangepast en mijn vriend ook, zodat we geen BSO of gastouder nodig hebben. Ik ben samen met mijn ASM overeen gekomen die uren te gaan werken. Ze zei wel dat ik nog even naar mijn SM moest gaan hiermee, kijken of zij het ook goed vond. Aan mijn SM gevraagd en die zei zonder zich erin te verdiepen eigenlijk meteen ja.

Het punt is, de genoemde ASM zit momenteel langdurig in die ziektewet en het is zelfs niet duidelijk of ze ooit als ASM weer terug komt. Dus, andere ASM maakt nu de planningen en komt opeens met het nieuws dat de uren die ik heb opgegeven niet kunnen en dat ik mijn beschikbaarheid moet uitbreiden. Want, de helft kan vast ingepland worden van mijn uren en de rest flexibel. Nu heb ik het CAO erbij gepakt en daar staat dat AH 100% procent tegemoet komt in de opvangtijden van een kind. Dus daarom mijn vraag :)
pi_182021172
quote:
Bij de vaststelling van de arbeidstijden wordt volledig rekening gehouden met afspraken over
kinderopvang.
Ik begrijp het niet helemaal denk ik, jullie kiezen er voor om de werktijden zodanig te regelen dat er geen kinderopvang nodig is, zodat jullie zelf kunnen zorgen voor het kind buiten schooltijd. Waar moet men tegemoet in komen als er geen kinderopvang is en dus geen afspraken over kinderopvang?

Los van dat, ASM2 zich gewoon aan de afspraken houden, zoals je met de SM en ASM1 bent overeengekomen. Verwijs hem door naar de SM, of laat hem de afspraken lezen die jullie zijn overeengekomen.
  donderdag 20 september 2018 @ 12:30:42 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182024623
Er staat in ieder geval niet dat de werkgever verplicht is om je rooster volledig naar jouw eigen wensen te bouwen. Dat nemen je collega's je namelijk ook niet in dank af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182024759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
Er staat in ieder geval niet dat de werkgever verplicht is om je rooster volledig naar jouw eigen wensen te bouwen. Dat nemen je collega's je namelijk ook niet in dank af.
Sorry, ik krijg hier een beetje zure nasmaak bij.

Ik heb verschillende gastouderbureaus gemaild voor, mochten we het nodig hebben, een gastouder. Vriend en ik hebben geprobeerd om onze werktijden zo aan elkaar aan te passen zodat we geen opvang nodig hebben. Dit heb ik laten zien aan ASM1 en die stemde ermee in. Daar kan ik toch ook niks aan doen? Mocht ze er niet mee ingestemd hebben, ook prima. Dan hadden we passende opvang gezocht. Maar het is toch logisch dat je eerst de makkelijkste en goedkoopste manier gaat proberen?
  donderdag 20 september 2018 @ 12:44:24 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182024833
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sorry, ik krijg hier een beetje zure nasmaak bij.

Ik heb verschillende gastouderbureaus gemaild voor, mochten we het nodig hebben, een gastouder. Vriend en ik hebben geprobeerd om onze werktijden zo aan elkaar aan te passen zodat we geen opvang nodig hebben. Dit heb ik laten zien aan ASM1 en die stemde ermee in. Daar kan ik toch ook niks aan doen? Mocht ze er niet mee ingestemd hebben, ook prima. Dan hadden we passende opvang gezocht. Maar het is toch logisch dat je eerst de makkelijkste en goedkoopste manier gaat proberen?
Als je het netjes hebt proberen te regelen dan valt dat in jullie te prijzen, en als ASM1 akkoord ging dan is dat blijkbaar ook aardig gelukt. Maar er kunnen dingen gebeuren waardoor iets niet meer haalbaar is. Dan mag je weer opnieuw om de tafel om een passende oplossing te vinden, waarbij beide partijen af en toe wat zullen moeten inschikken.

Ik wil jou er best op vertrouwen dat je dat kan, maar ik heb iets te veel situaties voorbij zien komen van moeders (en zeer incidenteel ook vaders) die een pak eisen op tafel mikken en dat je daar als werkgever maar even omheen te werken hebt, met alle gevolgen voor de anderen van dien. Zo werkt het dus niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182024937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je het netjes hebt proberen te regelen dan valt dat in jullie te prijzen, en als ASM1 akkoord ging dan is dat blijkbaar ook aardig gelukt. Maar er kunnen dingen gebeuren waardoor iets niet meer haalbaar is. Dan mag je weer opnieuw om de tafel om een passende oplossing te vinden, waarbij beide partijen af en toe wat zullen moeten inschikken.

Ik wil jou er best op vertrouwen dat je dat kan, maar ik heb iets te veel situaties voorbij zien komen van moeders (en zeer incidenteel ook vaders) die een pak eisen op tafel mikken en dat je daar als werkgever maar even omheen te werken hebt, met alle gevolgen voor de anderen van dien. Zo werkt het dus niet.
Dat laatste snap ik. Ik vroeg me alleen af hoe het bedoeld werd zoals het in het CAO staat. Want ik heb ook iets te vaak gezien dat er een oor wordt aangenaaid.

Als er in het CAO dingen staan die nageleefd moet worden, dan doe ik dat gewoon.
  donderdag 20 september 2018 @ 12:57:25 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182025100
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik. Ik vroeg me alleen af hoe het bedoeld werd zoals het in het CAO staat. Want ik heb ook iets te vaak gezien dat er een oor wordt aangenaaid.

Als er in het CAO dingen staan die nageleefd moet worden, dan doe ik dat gewoon.
In dat geval moet je even het héle artikel uit de CAO meenemen:

quote:
3. a. Bij het opstellen van roosters wordt rekening gehouden met de (structurele) afspraken die met de
werknemer zijn gemaakt over zijn arbeidstijden. Wijziging van deze afspraken vindt plaats in
overleg met de betrokken werknemer. Een verzoek van de werknemer tot wijziging wordt
gehonoreerd indien dit redelijkerwijs mogelijk is.
b. Bij het opstellen van de roosters wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met aanvullende
wensen van de werknemer.
c. Van de overeengekomen arbeidsduur wordt minimaal 50% vastgelegd als structurele arbeidstijd.
d. Bij de vaststelling van de arbeidstijden wordt volledig rekening gehouden met afspraken over
kinderopvang
e. Van de bedrijfstijd minus de overeengekomen arbeidsduur wordt, binnen de bedrijfstijd, minimaal
50% aangemerkt als vaste vrije tijd. In de vaste vrije tijd zijn in ieder geval twee avonden per
week inbegrepen. Inzet van de werknemer op uren die zijn aangemerkt als vaste vrije tijd is
alleen mogelijk op vrijwillige basis.
f. Roosters en arbeidstijden worden tijdig bekend gemaakt. Dit betekent dat:
– het volledige rooster minimaal één volle week voor aanvang bekend wordt gemaakt
behoudens onvoorziene omstandigheden. Indien voor de werknemer het rooster niet één
week van tevoren bekend is gemaakt, kan de werknemer slechts worden verplicht om te
werken op zijn structurele arbeidstijd;
– roostervrije uren, alsmede een vaste vrije dag uiterlijk twee weken tevoren bekend wordt
gemaakt.
Dit geeft min of meer een volgorde aan: eerst worden er structurele afspraken met de werknemer gemaakt over arbeidstijden; daarna (d) wordt bij de vaststelling van die arbeidstijden (oftewel, het maken van het rooster) volledig rekening gehouden met de gemaakte afspraken omtrent kinderopvang.

Dit laat enige ruimte voor interpretatie, maar komt in mijn optiek op het volgende neer (en is door mij op deze manier behandeld): de opvang sluit op tijdstip x, dus je bent maximaal tot (iets voor x) beschikbaar omdat je anders je kind niet op kan halen. Je werkt op dinsdag omdat je dan een dag opvang hebt, en kan dus niet zomaar op woensdag omdat je dan geen opvang hebt.

Je nieuwe ASM beroept zich op de start van dit artikel, en wil in overleg met jou de structurele afspraken herzien omdat in zijn optiek de situatie daar kennelijk om vraagt. Dat gebeurt 'in overleg', maar van jou mag als goed werknemer wel verwacht worden dat je daarin meedenkt. Je kunt daarin dus niet zonder meer vasthouden aan 'Persoon X heeft me ooit Y toegezegd, en dat gaan we ook niet veranderen'.

Net zoals van je ASM dus verwacht mag worden, als goed werkgever, dat hij/zij met jou meedenkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182025206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In dat geval moet je even het héle artikel uit de CAO meenemen:

[..]

Dit geeft min of meer een volgorde aan: eerst worden er structurele afspraken met de werknemer gemaakt over arbeidstijden; daarna (d) wordt bij de vaststelling van die arbeidstijden (oftewel, het maken van het rooster) volledig rekening gehouden met de gemaakte afspraken omtrent kinderopvang.

Dit laat enige ruimte voor interpretatie, maar komt in mijn optiek op het volgende neer (en is door mij op deze manier behandeld): de opvang sluit op tijdstip x, dus je bent maximaal tot (iets voor x) beschikbaar omdat je anders je kind niet op kan halen. Je werkt op dinsdag omdat je dan een dag opvang hebt, en kan dus niet zomaar op woensdag omdat je dan geen opvang hebt.

Je nieuwe ASM beroept zich op de start van dit artikel, en wil in overleg met jou de structurele afspraken herzien omdat in zijn optiek de situatie daar kennelijk om vraagt. Dat gebeurt 'in overleg', maar van jou mag als goed werknemer wel verwacht worden dat je daarin meedenkt. Je kunt daarin dus niet zonder meer vasthouden aan 'Persoon X heeft me ooit Y toegezegd, en dat gaan we ook niet veranderen'.

Net zoals van je ASM dus verwacht mag worden, als goed werkgever, dat hij/zij met jou meedenkt.
Duidelijk, dank je :)
pi_182352642
Ben ik weer!
Collega van mij op afdeling verkoop heeft 2x vakantie aangevraagd, waarvan 1 week in maart en 2 weken in augustus. Ze zijn allebei gelijk afgekeurd omdat er niet zeker is of dat met de planning gaat lukken. Vakantie is al geboekt.
Er gaan steeds meer mensen weg en er worden alleen maar 15 jarigen aangenomen (die mogen alleen maar vullen). Kans is dus ook klein dat de manager er iets aan gaat doen dat zij vervanging kan krijgen in de weken dat zij op vakantie wil.
Ook worden er heel weinig mensen ingepland, want goedkoper (alleen op de dagen voor er controle is wordt alles netjes opgeruimd en gevuld) > 'manager krijgt op die manier een flinke bonus' - waren de woorden van weer een andere collega. Werkt dat echt zo?

Hoe zit het trouwens bij jullie als er iemand bij de AH weggaat? Collega heeft na vertrek helemaal niks gekregen 'omdat de Albert Heijn daar niet meer aan doet.' Niet eens een afgezaagd Merci doosje.
Is dat tegenwoordig echt zo? Vond het wel sneu...

Fijn weekend :)
pi_182352684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:13 schreef Aalscholver het volgende:
Ben ik weer!
Collega van mij op afdeling verkoop heeft 2x vakantie aangevraagd, waarvan 1 week in maart en 2 weken in augustus. Ze zijn allebei gelijk afgekeurd omdat er niet zeker is of dat met de planning gaat lukken. Vakantie is al geboekt.
Er gaan steeds meer mensen weg en er worden alleen maar 15 jarigen aangenomen (die mogen alleen maar vullen). Kans is dus ook klein dat de manager er iets aan gaat doen dat zij vervanging kan krijgen in de weken dat zij op vakantie wil.
Ook worden er heel weinig mensen ingepland, want goedkoper > 'manager krijgt op die manier een flinke bonus' - waren de woorden van weer een andere collega. Werkt dat echt zo?

Hoe zit het trouwens bij jullie als er iemand bij de AH weggaat? Collega heeft na vertrek helemaal niks gekregen 'omdat de Albert Heijn daar niet meer aan doet.' Niet eens een afgezaagd Merci doosje.
Is dat tegenwoordig echt zo? Vond het wel sneu...

Fijn weekend :)
Hier altijd een pakketje met snoep en biosbon oid als iemand weggaat. Vorig jaar gingen er een paar teamleiders tegelijk weg en toen werd er een zaaltje afgehuurd op kosten van AH (ging wel uit de pot voor personeelsfeestjes).


Overigens is het vrij dom om al iets te boeken voordat je weet of je wel weg kunt van je werk.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:19:52 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182352716
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overigens is het vrij dom om al iets te boeken voordat je weet of je wel weg kunt van je werk.
Dat klopt, maar de SM zal toch met een verdraaid goed verhaal moeten komen waarom hij een vakantieaanvraag voor over 5 resp. 10 maanden afkeurt. Newsflash: dat gaat niet lukken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182353151
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de SM zal toch met een verdraaid goed verhaal moeten komen waarom hij een vakantieaanvraag voor over 5 resp. 10 maanden afkeurt. Newsflash: dat gaat niet lukken.
Ook waar ja.
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:30:31 #74
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182398600
Okee, het boeit waarschijnlijk niemand meer uiteindelijk maar gezien ik uit de app-groep ben wil ik toch nog even een triomf delen :).

Per begin november word ik FT (36/40 uur) Teamleider Verkoopafhandeling en sta ik op de shortlist om op korte termijn ook daadwerkelijk benoemd te worden :D. Zit hier al zo lang naar uit te kijken, nu is het ein-de-lijk zo ver!
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_182398658
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:30 schreef OudeBok het volgende:
Okee, het boeit waarschijnlijk niemand meer uiteindelijk maar gezien ik uit de app-groep ben wil ik toch nog even een triomf delen :).

Per begin november word ik FT (36/40 uur) Teamleider Verkoopafhandeling en sta ik op de shortlist om op korte termijn ook daadwerkelijk benoemd te worden :D. Zit hier al zo lang naar uit te kijken, nu is het ein-de-lijk zo ver!
Gefeliciteerd :)
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:36:36 #76
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182398761
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)
Thanks! Zit vanaf m'n 16e in deze wereld en ben nu 23 en eindelijk zelfstandig een eigen afdeling. Heb natuurlijk m'n SM maar verder geen andere TL's VKA. Zometeen een counterteam van 8 man en een kassateam van +- 50 man onder m'n hoede. Binnenkort ook uitrol Scan 'n Go, dus meteen een leuk project om onder handen te nemen los van het herstructureren van de manier waarop wij heel veel zaken van oudsher doen. Zin in!
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_182398791
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:36 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Thanks! Zit vanaf m'n 16e in deze wereld en ben nu 23 en eindelijk zelfstandig een eigen afdeling. Heb natuurlijk m'n SM maar verder geen andere TL's VKA. Zometeen een counterteam van 8 man en een kassateam van +- 50 man onder m'n hoede. Binnenkort ook uitrol Scan 'n Go, dus meteen een leuk project om onder handen te nemen los van het herstructureren van de manier waarop wij heel veel zaken van oudsher doen. Zin in!
Jij bent de enige TL Verkoopafhandeling? Dat is best een uitdaging zeg.
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:49:25 #78
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182399066
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij bent de enige TL Verkoopafhandeling? Dat is best een uitdaging zeg.
Muah. Doe de afgelopen 4-5 maanden al niks anders. Vraag me juist af waarom er bij WWM zo veel van rondlopen :'). Heb zometeen 1 countermedewerker die een beetje als ogen en oren slash rechterhand zal fungeren op de momenten dat ik er niet ben, maar ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Op het moment dat je de lijnen naar eigen inzicht uit kan zetten en je alles goed voorbereid is het prima te doen met 36-40 uur. Bij minder uur wordt het wel een stuk lastiger, dat geef ik vol toe! Dan mis je de uren voor administratie/planningen etc. want ik sta vooralsnog niet los van de counterplanning, alhoewel dat volgens ons model wel de bedoeling is.. Zometeen heb ik naar verwachting flink wat ruimte dus kunnen we er goed tegenaan :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_182417437
Lekker bezig Bokkie!
Eindelijk beloning voor al die moeite en energie van al die jaren :)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:17:45 #80
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_182417671
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:30 schreef OudeBok het volgende:
Okee, het boeit waarschijnlijk niemand meer uiteindelijk maar gezien ik uit de app-groep ben wil ik toch nog even een triomf delen :).

Per begin november word ik FT (36/40 uur) Teamleider Verkoopafhandeling en sta ik op de shortlist om op korte termijn ook daadwerkelijk benoemd te worden :D. Zit hier al zo lang naar uit te kijken, nu is het ein-de-lijk zo ver!
Is er een app groep? Wat is deze :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_182417677
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:49 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Muah. Doe de afgelopen 4-5 maanden al niks anders. Vraag me juist af waarom er bij WWM zo veel van rondlopen :'). Heb zometeen 1 countermedewerker die een beetje als ogen en oren slash rechterhand zal fungeren op de momenten dat ik er niet ben, maar ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Op het moment dat je de lijnen naar eigen inzicht uit kan zetten en je alles goed voorbereid is het prima te doen met 36-40 uur. Bij minder uur wordt het wel een stuk lastiger, dat geef ik vol toe! Dan mis je de uren voor administratie/planningen etc. want ik sta vooralsnog niet los van de counterplanning, alhoewel dat volgens ons model wel de bedoeling is.. Zometeen heb ik naar verwachting flink wat ruimte dus kunnen we er goed tegenaan :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 19:18:53 ]
pi_182417692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:17 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Is er een app groep? Wat is deze :')
Ga weg. Jij bent niet welkom meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 19:18:45 ]
pi_182417864
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:30 schreef OudeBok het volgende:
Okee, het boeit waarschijnlijk niemand meer uiteindelijk maar gezien ik uit de app-groep ben wil ik toch nog even een triomf delen :).

Per begin november word ik FT (36/40 uur) Teamleider Verkoopafhandeling en sta ik op de shortlist om op korte termijn ook daadwerkelijk benoemd te worden :D. Zit hier al zo lang naar uit te kijken, nu is het ein-de-lijk zo ver!
Gecondoleerd.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:25:45 #84
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182417890
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:05 schreef Broccolitaartje het volgende:
Lekker bezig Bokkie!
Eindelijk beloning voor al die moeite en energie van al die jaren :)
Zeg dat! Thanks :)

Edit: hebben jullie met z'n allen tegelijk besloten te reageren of zo hahahah
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_182417922
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:25 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Zeg dat! Thanks :)

Edit: hebben jullie met z'n allen tegelijk besloten te reageren of zo hahahah
Ja, de popcorn kwam net uit de pan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 19:27:06 ]
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:27:08 #86
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_182417924
Desalniettemin gefeliciteerd. Fijn dat al het werken beloond is.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_182417931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:27 schreef Schuimpjes het volgende:
Desalniettemin gefeliciteerd. Fijn dat al het werken beloond is.
Arbeit macht frei.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:28:22 #88
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_182417947
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Arbeit macht frei.
Poetsen tot je er bij neervalt
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:30:06 #89
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182417987
Poetsen stopt nooit jwz jwz en bedankt you two :)
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:31:06 #90
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_182418009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:30 schreef OudeBok het volgende:
Poetsen stopt nooit jwz jwz en bedankt you two :)
Oke, tot ooit weer :W
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:32:23 #91
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_182418034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:31 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Oke, tot ooit weer :W
doei
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_182418038
pi_182772033
Is er een groepsapp...?
pi_182772054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:37 schreef poesje2018 het volgende:
Is er een groepsapp...?
Niet een groepsapp die nog verhoudingne heefr met dit topic. De helft van de groep werkt niet meer bij AH.
pi_182772066
Oh zo, meer ouwehoer dus ;)
Dacht wel handig voor tips voor elkaar
pi_183426646
Vraag: morgen vindt er een mutatie voor de kerst plaats bij Deli. Aangezien ik daar morgen sta, moet ik dat regelen. Ik wil dat allemaal zo goed en mooi mogelijk doen, alleen heb ik zoiets nog nooit gedaan. Ik wil het liefst niet te veel aan mijn collega's vragen, want ik sta morgen met 2 zeurkousen waar je U tegen zegt.

Dus, wat kan ik het beste doen. Nieuwe worp uitdraaien en dat volgen?
pi_183433622
Hoe wil je het anders doen. Zonder worp is niet te doen :P
pi_183433751
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:11 schreef d4v1d het volgende:
Hoe wil je het anders doen. Zonder worp is niet te doen :P
Ja, geen idee :') Just to be sure. Nou ja, ik heb wat te doen vandaag.
pi_184006399
Na jaren werk ik ook weer bij de AH *O* op de AGF afdeling met een leuk contract *O* Ik had wat jaren geleden ook al op agf gewerkt en de afdeling was een van de winnaars van de winkelwedstrijd en mochten we op luxe reis naar Spanje. Leuk was dat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 02-01-2019 18:45:36 ]
Nosce te ipsum.
pi_184015867
Hey! Zitten hier ook AH2Go medewerkers of is dat de staatsvijand hier?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_184016690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:31 schreef WebHawk het volgende:
Hey! Zitten hier ook AH2Go medewerkers of is dat de staatsvijand hier?
LittleBrownie volgensmij in een ver verleden.

Doet inmiddels wel iets anders.
pi_184740697
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:53 schreef d4v1d het volgende:

[..]

LittleBrownie volgensmij in een ver verleden.

Doet inmiddels wel iets anders.
DoEt InMiddEls Wel IetS AndErs

pi_184750764
Weet iemand of het mogelijk is een lijst uit te draaien met allen assortiment nummers met de bij behorende metrage nummers. Elke week ben ik aan het zoeken of penwijzigingen voor ons filiaal gelden, lijkt mij dat dat makkelijker moet kunnen.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 17:17:51 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184756059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:32 schreef qwox het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is een lijst uit te draaien met allen assortiment nummers met de bij behorende metrage nummers. Elke week ben ik aan het zoeken of penwijzigingen voor ons filiaal gelden, lijkt mij dat dat makkelijker moet kunnen.
Moet in de meubelcatalogus zitten, maar daar kunnen maar een paar mensen in de winkel bij en het is ook niet erg overzichtelijk. In principe ben je sneller als je met pen en papier een rondje door de winkel loopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184756107
quote:
16s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:02 schreef einschtein het volgende:

[..]

DoEt InMiddEls Wel IetS AndErs

[ afbeelding ]
Wat is er mis met jou.
pi_184780039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:32 schreef qwox het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is een lijst uit te draaien met allen assortiment nummers met de bij behorende metrage nummers. Elke week ben ik aan het zoeken of penwijzigingen voor ons filiaal gelden, lijkt mij dat dat makkelijker moet kunnen.
Ben je daar werkelijk zoveel tijd aan kwijt dan? Je kan toch simpelweg in de nieuwe schetsen app kijken of het daar tussen staat en tegelijkertijd zien of het presentatienummer er voor je winkel is?
pi_184850776
Volgens mij kan je in wink desktop de lijst met assortimentsgroepen opvragen waar ook de presentatienummers op staan, en ook printen (aangezien het gewoon een browser pagina is). Kan ook zijn dat ik het verkeerd heb hoor, ik gebruik Wink desktop eigenlijk nooit, maar meen me te herinneren dat ik zoiets een keer gezien heb.

Wat ik altijd doe is de WAP uitprinten, en bij DASA Assortimentsboek checken of de mutaties voor onze winkel gelden. Denk max 1-2 minuten werk.
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:04:25 #108
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_184861259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:09 schreef mujentas het volgende:
.
hoi
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_184865049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:09 schreef mujentas het volgende:
Volgens mij kan je in wink desktop de lijst met assortimentsgroepen opvragen waar ook de presentatienummers op staan, en ook printen (aangezien het gewoon een browser pagina is). Kan ook zijn dat ik het verkeerd heb hoor, ik gebruik Wink desktop eigenlijk nooit, maar meen me te herinneren dat ik zoiets een keer gezien heb.

Wat ik altijd doe is de WAP uitprinten, en bij DASA Assortimentsboek checken of de mutaties voor onze winkel gelden. Denk max 1-2 minuten werk.
Ga naar beide eens kijken, in de sam app WORP is het namelijk redelijk omslachtig.
  Miss 200.000.000! donderdag 14 februari 2019 @ 16:20:49 #110
367000 roos94
pi_185015051
Hebben jullie wel eens gehad dat er te weinig uren (en dus te weinig uitbetaling ) op je salarisstrookje stond?

Bijv je hebt 90 uur gewerkt(pauzes enz eraf gehaald) maar op het strookje staat er maar 85 gewerkte uren?
pi_185015295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:20 schreef roos94 het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat er te weinig uren (en dus te weinig uitbetaling ) op je salarisstrookje stond?

Bijv je hebt 90 uur gewerkt(pauzes enz eraf gehaald) maar op het strookje staat er maar 85 gewerkte uren?
Dat is eerder regel dan uitzondering. Ik werk al tijden niet meer bij AH maar het aanpassen van de uren was in mijn tijd handwerk. Dat wil zeggen, overwerk of extra werk moet in GO! door je TL ingevoerd worden. Dat gaat nog wel eens mis (al dan niet bewust). Advies: hou je uren ALTIJD bij. Indien er iets niet klopt, ga naar (a)sm.
  Miss 200.000.000! donderdag 14 februari 2019 @ 18:17:47 #112
367000 roos94
pi_185016902
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:38 schreef SausDip het volgende:

[..]

Dat is eerder regel dan uitzondering. Ik werk al tijden niet meer bij AH maar het aanpassen van de uren was in mijn tijd handwerk. Dat wil zeggen, overwerk of extra werk moet in GO! door je TL ingevoerd worden. Dat gaat nog wel eens mis (al dan niet bewust). Advies: hou je uren ALTIJD bij. Indien er iets niet klopt, ga naar (a)sm.
bij mij is dat dus bij "gewone" uren gebeurd, heb geen extra uren of overwerk gedaan. Komt dat ook vaker voor of niet? En hoe ontstaat zo'n fout dan? Overigens zit ik bij een franchise en wij hebben geen ah account/GO
pi_185025287
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:17 schreef roos94 het volgende:

[..]

bij mij is dat dus bij "gewone" uren gebeurd, heb geen extra uren of overwerk gedaan. Komt dat ook vaker voor of niet? En hoe ontstaat zo'n fout dan? Overigens zit ik bij een franchise en wij hebben geen ah account/GO
Geef een overzichtje van je gewerkte uren aan je leidinggevende, en laat hem verklaren waar het verschil vandaan komt.

Bij een contract > 12 uur zou het in principe niet voor moeten kunnen komen dat er te weinig uitbetaald wordt, omdat het verschil dan uit je verlofuren komt.

Maar zonder concrete informatie valt er zo op afstand niet veel zinnigs over te zeggen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 15 februari 2019 @ 09:13:10 #114
367000 roos94
pi_185026123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 07:17 schreef mujentas het volgende:

[..]

Geef een overzichtje van je gewerkte uren aan je leidinggevende, en laat hem verklaren waar het verschil vandaan komt.

Bij een contract > 12 uur zou het in principe niet voor moeten kunnen komen dat er te weinig uitbetaald wordt, omdat het verschil dan uit je verlofuren komt.

Maar zonder concrete informatie valt er zo op afstand niet veel zinnigs over te zeggen.
heb een contract voor 4 u p/w maar werk altijd veel meer
pi_185026937
Paar maanden weggeweest. Voor ik vertrok heb ik een discussie gehad met mijn manager over dat ik nog steeds geen senior ben (ik werk 10 jaar bij AH en doe mijn werk niet anders dan anderen die wel senior zijn geworden.)
Zijn excuus was, dat ik er niet vaak genoeg achteraan ging.
Toen ik er 'vaker achteraan ging' was het ineens 'Ja ik had toch gezegd dat we er naar gaan kijken?'

Hij heeft de twee maanden daarna niet één keer de moeite genomen om te kijken hoe het op de afdeling ging. Ook niets gezegd, op één keer na bellen vanuit zijn kantoor ( :') ) dat er geen croissantjes bij de kassa lagen terwijl het gewoon nog zo vroeg was dat daar nog geen tijd voor was (onder andere door onderbezetting).

Tijdens mijn vakantie ging hij appen dat ik mijn beschikbaarheid aan moest passen naar de avond.
Dan kan ik gewoon niet, en dat weet hij dondersgoed. Verder heb ik wel nog 50 uur aan beschikbaarheid.

Toch appt hij weer. Dat hij mij maar bij verkoopklaar heeft ingedeeld.
Het gaat om zes uurtjes per week, dit is toch niet normaal? :')
Ik zie het die week even aan maar heb zo'n vermoeden dat hij dit vaker gaat doen.
pi_185072835
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:28 schreef Aalscholver het volgende:
Paar maanden weggeweest. Voor ik vertrok heb ik een discussie gehad met mijn manager over dat ik nog steeds geen senior ben (ik werk 10 jaar bij AH en doe mijn werk niet anders dan anderen die wel senior zijn geworden.)
Zijn excuus was, dat ik er niet vaak genoeg achteraan ging.
Toen ik er 'vaker achteraan ging' was het ineens 'Ja ik had toch gezegd dat we er naar gaan kijken?'

Hij heeft de twee maanden daarna niet één keer de moeite genomen om te kijken hoe het op de afdeling ging. Ook niets gezegd, op één keer na bellen vanuit zijn kantoor ( :') ) dat er geen croissantjes bij de kassa lagen terwijl het gewoon nog zo vroeg was dat daar nog geen tijd voor was (onder andere door onderbezetting).

Tijdens mijn vakantie ging hij appen dat ik mijn beschikbaarheid aan moest passen naar de avond.
Dan kan ik gewoon niet, en dat weet hij dondersgoed. Verder heb ik wel nog 50 uur aan beschikbaarheid.

Toch appt hij weer. Dat hij mij maar bij verkoopklaar heeft ingedeeld.
Het gaat om zes uurtjes per week, dit is toch niet normaal? :')
Ik zie het die week even aan maar heb zo'n vermoeden dat hij dit vaker gaat doen.
Overplaatsing naar een andere winkel? Dit klinkt als een oude manager die even nog wilt laten zien dat hij wat te zeggen heeft of zo een jonge hippie die denkt alles met een vlotte babbel wel te bereiken. Zij spelen het zo dat JIJ je in bochten moet gaan wringen om te MOGEN werken.

Bij een van de winkels waar ik ooit werkte was er een assistent manager die tijdelijk tot manager werd gepromoveerd omdat de echte manager ziek was. Nou, die parttimers die in de ochtend werkten (eerst de kinderen naar school brengen en dan naar werk voor 3 uurtjes) werden verplicht om in de avond te werken en als ze dat niet deden werden ze overgeplaatst. En zo geschiedde zodat hij een andere probleem had: al die ouders van jeugdigen hadden een klacht ingediend omdat hij hen goedkoop en onder het genot van een ontbijt liet spijbelen voor school om de plek van die oudjes in te nemen in de ochtend. Zijn loonsom ging wel omlaag _O- _O- _O-
pi_185083779
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 21:17 schreef stokj het volgende:

[..]

Overplaatsing naar een andere winkel? Dit klinkt als een oude manager die even nog wilt laten zien dat hij wat te zeggen heeft of zo een jonge hippie die denkt alles met een vlotte babbel wel te bereiken. Zij spelen het zo dat JIJ je in bochten moet gaan wringen om te MOGEN werken.

Bij een van de winkels waar ik ooit werkte was er een assistent manager die tijdelijk tot manager werd gepromoveerd omdat de echte manager ziek was. Nou, die parttimers die in de ochtend werkten (eerst de kinderen naar school brengen en dan naar werk voor 3 uurtjes) werden verplicht om in de avond te werken en als ze dat niet deden werden ze overgeplaatst. En zo geschiedde zodat hij een andere probleem had: al die ouders van jeugdigen hadden een klacht ingediend omdat hij hen goedkoop en onder het genot van een ontbijt liet spijbelen voor school om de plek van die oudjes in te nemen in de ochtend. Zijn loonsom ging wel omlaag _O- _O- _O-
Ik zit er eerder over na te denken om er per direct mee te stoppen. Dat is volgens mij ook wat hij wil, zodat hij er weer lekker een 16jarige voor in de plaats kan hebben. Voor volgende week ben ik ook al bij verkoopklaar ingepland.

Ander meisje is ook 'weggepest' omdat ze na zwangerschapsverlof ineens alleen nog maar bij kassa mocht helpen.
Maar ik heb geen idee meer wat er in mijn contract staat over dit soort situaties. Ben ik verplicht te werken als ik niet op 'mijn' afdeling kan werken?
pi_185084957
Je moet je wel realiseren dat de winkel niet alleen bestaat uit jouw eigen afdeling, soms is het nodig om op een andere afdeling te helpen, dat is ook helemaal niet erg, daar ben je collega's voor toch?

Ik weet niet in hoeverre er in deze casus sprake is van wegpesten, maar een zwangerschapsverlof is heel lang, en in die tijd veranderd er enorm veel op personeelsgebied. Was het niet gewoon dat dit planning-technisch beter uit kwam?

In je contract staat dat je overal in de winkel inzetbaar bent.
pi_185085442
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:14 schreef mujentas het volgende:
Je moet je wel realiseren dat de winkel niet alleen bestaat uit jouw eigen afdeling, soms is het nodig om op een andere afdeling te helpen, dat is ook helemaal niet erg, daar ben je collega's voor toch?
Ik vind het prima om af en toe te helpen op andere afdelingen. Maar zie dat ik nu al twee weken daar moet staan en kan me niet voorstellen dat mijn zes uurtjes niet bruikbaar zijn bij brood. Ik heb ook aangegeven dat ik voor een senior functie wil gaan, hier is al een jaar overheen gegaan er gebeurt niks vanuit zijn kant.
Hij wist ook precies wanneer ik terug zou komen dus vind dit gewoon een beetje flauw. Wissel me dan af met een paar uur brood, paar uur vullen ofzo.
pi_185085637
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:04 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ik zit er eerder over na te denken om er per direct mee te stoppen. Dat is volgens mij ook wat hij wil, zodat hij er weer lekker een 16jarige voor in de plaats kan hebben. Voor volgende week ben ik ook al bij verkoopklaar ingepland.

Ander meisje is ook 'weggepest' omdat ze na zwangerschapsverlof ineens alleen nog maar bij kassa mocht helpen.
Maar ik heb geen idee meer wat er in mijn contract staat over dit soort situaties. Ben ik verplicht te werken als ik niet op 'mijn' afdeling kan werken?
Als het goed is staat er in je contract dat je in overleg andere werkzaamheden van een andere functie kan doen én naar een andere winkel overgeplaatst worden. Misschien is dat wel de oplossing voor jou tenzij je een ander baantje wilt bij een andere maatschappij etc.
pi_185085656
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:38 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ik vind het prima om af en toe te helpen op andere afdelingen. Maar zie dat ik nu al twee weken daar moet staan en kan me niet voorstellen dat mijn zes uurtjes niet bruikbaar zijn bij brood. Ik heb ook aangegeven dat ik voor een senior functie wil gaan, hier is al een jaar overheen gegaan er gebeurt niks vanuit zijn kant.
Hij wist ook precies wanneer ik terug zou komen dus vind dit gewoon een beetje flauw. Wissel me dan af met een paar uur brood, paar uur vullen ofzo.
Voordat ik parttime teamleider werd moest ik ook achter mijn senioriteit gaan. Op strategische personeelsplanning hebben ze het niet zo, zal wel door de waan van de dag komen.
  Miss 200.000.000! dinsdag 19 februari 2019 @ 08:51:05 #122
367000 roos94
pi_185098637
Wat is het beste om te doen als je nu pas erachter komt dat er 6 uur salaris mist, maar op een loonstrook van 5 mnd geleden? Gewoon laten gaan of?
pi_185099345
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:51 schreef roos94 het volgende:
Wat is het beste om te doen als je nu pas erachter komt dat er 6 uur salaris mist, maar op een loonstrook van 5 mnd geleden? Gewoon laten gaan of?
Gewoon naar (a)sm gaan. Met loonstrook en je gewerkte tijden in de betreffende weken. Laat ze weten dat je naar aanleiding van je recente ontdekking dat er uren miste, je verder bent gaan zoeken en hier achter kwam. (a)sm moet de uren registratie t/m een jaar terug bewaren.
pi_185105423
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:28 schreef Aalscholver het volgende:
Paar maanden weggeweest. Voor ik vertrok heb ik een discussie gehad met mijn manager over dat ik nog steeds geen senior ben (ik werk 10 jaar bij AH en doe mijn werk niet anders dan anderen die wel senior zijn geworden.)
Zijn excuus was, dat ik er niet vaak genoeg achteraan ging.
Toen ik er 'vaker achteraan ging' was het ineens 'Ja ik had toch gezegd dat we er naar gaan kijken?'

Hij heeft de twee maanden daarna niet één keer de moeite genomen om te kijken hoe het op de afdeling ging. Ook niets gezegd, op één keer na bellen vanuit zijn kantoor ( :') ) dat er geen croissantjes bij de kassa lagen terwijl het gewoon nog zo vroeg was dat daar nog geen tijd voor was (onder andere door onderbezetting).

Tijdens mijn vakantie ging hij appen dat ik mijn beschikbaarheid aan moest passen naar de avond.
Dan kan ik gewoon niet, en dat weet hij dondersgoed. Verder heb ik wel nog 50 uur aan beschikbaarheid.

Toch appt hij weer. Dat hij mij maar bij verkoopklaar heeft ingedeeld.
Het gaat om zes uurtjes per week, dit is toch niet normaal? :')
Ik zie het die week even aan maar heb zo'n vermoeden dat hij dit vaker gaat doen.
Zoals ik al verwacht had was ik inderdaad zonder enig overleg definitief verplaatst naar verkoopklaar in de tijd dat ik weg was. Iedereen wist er al van af maar het was niet even netjes aan mij doorgegeven. Moeten ze me daar nu nog in gaan werken, ik was niet de enige die dit absurd vond.
Ontslag ingediend. Heb het netjes gehouden.
Niets anders dan begrip van collega's, dat was wel lief. Maar erg gek om daar na 10 jaar op deze manier weg te lopen zonder terug te hoeven komen. :{
pi_185107066
Ik heb echt een heel dom probleem. Ik heb net wat besteld bij bol.com met de codes van de cadeaukaart van afgelopen kerst. Bij de transactie bleek dat ik niet genoeg geld meer op mijn rekening had. Geen probleem dacht ik, ik boek geld over en plaats de bestelling opnieuw. Zo gezegd, zo gedaan. Codes ingevoerd. Geeft hij een melding dat mijn codes het niet meer doen :') Het zal toch niet zo zijn dat ik gewoon nu 25 euro foetsie ben? Ik heb naar het adres gemaild wat op de site stond waar je de kortingskaart kon verzilveren... Kut dit zeg.
pi_185110898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb echt een heel dom probleem. Ik heb net wat besteld bij bol.com met de codes van de cadeaukaart van afgelopen kerst. Bij de transactie bleek dat ik niet genoeg geld meer op mijn rekening had. Geen probleem dacht ik, ik boek geld over en plaats de bestelling opnieuw. Zo gezegd, zo gedaan. Codes ingevoerd. Geeft hij een melding dat mijn codes het niet meer doen :') Het zal toch niet zo zijn dat ik gewoon nu 25 euro foetsie ben? Ik heb naar het adres gemaild wat op de site stond waar je de kortingskaart kon verzilveren... Kut dit zeg.
Bij bol.com kan je een cadeaukaart niet meerdere keren invoeren. Je kunt de cadeaukaart slechts eenmaal toevoegen aan je account.

Zolang je de bestelling niet definitief maakt, dan blijft de cadeaukaart naar mijn weten gewoon in je account staan en kan je deze opnieuw gebruiken bij een volgende bestelling. Ergens in het afrekenproces kan je aanvinken dat je dit wilt gebruiken.

Overigens denk ik dat je bij bol.com moet aankloppen voor vragen inzake de cadeaukaart.
pi_185111024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:49 schreef mujentas het volgende:

[..]

Bij bol.com kan je een cadeaukaart niet meerdere keren invoeren. Je kunt de cadeaukaart slechts eenmaal toevoegen aan je account.

Zolang je de bestelling niet definitief maakt, dan blijft de cadeaukaart naar mijn weten gewoon in je account staan en kan je deze opnieuw gebruiken bij een volgende bestelling. Ergens in het afrekenproces kan je aanvinken dat je dit wilt gebruiken.

Overigens denk ik dat je bij bol.com moet aankloppen voor vragen inzake de cadeaukaart.
Thanks voor je reactie, het is geregeld. Hij stond inderdaad nog in mijn account.
pi_187354788
Sterkte voor de personen die te maken hebben met de pinstoring ;(
pi_187965057
Ik ben op zoek naar de Albert Heijn folder van *vorige* week (d.w.z. week 28, van 8 t/m 14 juli). Heeft iemand toevallig nog een exemplaar liggen?

Uiteraard tegen vergoeding van de kosten en een extratje.
pi_188353840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:32 schreef arj1o1 het volgende:
Ik ben op zoek naar de Albert Heijn folder van *vorige* week (d.w.z. week 28, van 8 t/m 14 juli). Heeft iemand toevallig nog een exemplaar liggen?

Uiteraard tegen vergoeding van de kosten en een extratje.
Stuur ff een berichtje naar AH via Facebook oid, kunnen ze vaak nog wel wat regelen. Moet je hem perse op papier hebben? Voor een verzameling oid?

-- Ben wel kneitertje laat, merk ik wel weer. --

[ Bericht 4% gewijzigd door einschtein op 08-08-2019 23:02:40 ]
pi_188361023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 22:46 schreef einschtein het volgende:

[..]

Stuur ff een berichtje naar AH via Facebook oid, kunnen ze vaak nog wel wat regelen. Moet je hem perse op papier hebben? Voor een verzameling oid?

-- Ben wel kneitertje laat, merk ik wel weer. --
Heb de folder inmiddels al via V&A. Toch bedankt
pi_189076176
https://www.ad.nl/den-haa(...)-telt-niet~af167c9f/

Zelf erg blij dat ik er weg ben, na 10 jaar voor appie gewerkt te hebben kon er niet eens een bloemetje vanaf. Eerste paar jaar was de sfeer altijd wel gezellig. Hoe denken jullie hier nu nog over?
  Moderator zondag 22 september 2019 @ 19:58:28 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189076945
Merkte in mijn albert heijn tijd ook best al veranderingen. Is onderhand10 jaar geleden. Verbaast me niks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189078307
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 19:09 schreef Aalscholver het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-telt-niet~af167c9f/

Zelf erg blij dat ik er weg ben, na 10 jaar voor appie gewerkt te hebben kon er niet eens een bloemetje vanaf. Eerste paar jaar was de sfeer altijd wel gezellig. Hoe denken jullie hier nu nog over?
Kun je het artikel delen misschien?
  zondag 22 september 2019 @ 21:41:43 #135
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_189078868
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 21:13 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Kun je het artikel delen misschien?
Link openen in de privémodus (of incognito) van je browser.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 22 september 2019 @ 21:42:15 #136
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_189078887
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 19:09 schreef Aalscholver het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-telt-niet~af167c9f/

Zelf erg blij dat ik er weg ben, na 10 jaar voor appie gewerkt te hebben kon er niet eens een bloemetje vanaf. Eerste paar jaar was de sfeer altijd wel gezellig. Hoe denken jullie hier nu nog over?
Ik ben inmiddels bijna 4,5 jaar weg bij AH en heb daar geen seconde spijt van gehad :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_189083307
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 19:09 schreef Aalscholver het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-telt-niet~af167c9f/

Zelf erg blij dat ik er weg ben, na 10 jaar voor appie gewerkt te hebben kon er niet eens een bloemetje vanaf. Eerste paar jaar was de sfeer altijd wel gezellig. Hoe denken jullie hier nu nog over?
Dertien jaar (hard) gewerkt en een slap handje kon ik krijgen.
Collega's waren ook enorm verbaasd dat een bloemetje ofzo niet werd gegeven.

Ben erg blij dat ik daar weg ben _O- . Hoe er met de jongeren en vooral dan de niet zo snelle jongeren werd omgegaan maakte mij ziek.
pi_189083695
Ik heb ondertussen ook mijn ontslag ingediend na 11 jaar trouwe dienst. Deze veranderingen zijn mij ook al een aantal jaar een groeiende doorn in het oog en heb zo het vermoeden dat ik een hele goede beslissing heb genomen om weg te gaan.
pi_189083943
Kinderarbeid.
pi_189084697
Ik werk er nog steeds. Ik heb er leuke collega's en AH is redelijk flexibel naar me toe met werktijden (i.v.m. brengen en ophalen dochter school). Ik denk dat ook een hoop aan je leidinggevenden ligt.

Ik had toen mijn dochter geboren werd een super SM (ondertussen ook weg bij AH). Ik had er moeite mee om mijn dochter zo vaak bij de gastouder te brengen. En dus kreeg ik 2 volle zondagen in de maand. Genoeg om i.p.v. 30 uur 24 uur per week te werken. SM die ik nu heb, die heeft me eigenlijk per direct toen ze kwam me van de zondagen afgehaald. Te duur. Gelukkig ging mijn kind tegen die tijd al naar school :)

Nu is het inderdaad ook checken of je salaris klopt, er worden caissières 3.45 ingepland want net geen pauze en wordt je buiten je beschikbaarheid omgepland. Ook worden je uren zonder te vragen veranderd :')

Het bedrijf AH is veranderd ja. Maar toch... een hoop ligt aan de menselijkheid van je SM en ASM.
  Moderator maandag 23 september 2019 @ 14:20:53 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189084892
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik werk er nog steeds. Ik heb er leuke collega's en AH is redelijk flexibel naar me toe met werktijden (i.v.m. brengen en ophalen dochter school). Ik denk dat ook een hoop aan je leidinggevenden ligt.

Ik had toen mijn dochter geboren werd een super SM (ondertussen ook weg bij AH). Ik had er moeite mee om mijn dochter zo vaak bij de gastouder te brengen. En dus kreeg ik 2 volle zondagen in de maand. Genoeg om i.p.v. 30 uur 24 uur per week te werken. SM die ik nu heb, die heeft me eigenlijk per direct toen ze kwam me van de zondagen afgehaald. Te duur. Gelukkig ging mijn kind tegen die tijd al naar school :)

Nu is het inderdaad ook checken of je salaris klopt, er worden caissières 3.45 ingepland want net geen pauze en wordt je buiten je beschikbaarheid omgepland. Ook worden je uren zonder te vragen veranderd :')

Het bedrijf AH is veranderd ja. Maar toch... een hoop ligt aan de menselijkheid van je SM en ASM.
Aaaaw wat sneu, die 3:45 en zo. :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 23 september 2019 @ 15:30:58 #142
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_189085534
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

Het bedrijf AH is veranderd ja. Maar toch... een hoop ligt aan de menselijkheid van je SM en ASM.
Maar die voeren gewoon het beleid uit (pauzeloos plannen was in mijn tijd volgens mij al beleid). Ze zijn veel te bang om hun baan te verliezen, zeker nu er gereorganiseerd gaat worden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_190049950
Weer een kick. Gebeurt dit bij jullie ook? Roosters die worden veranderd zonder overleg?
  maandag 25 november 2019 @ 22:04:41 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190125394
Mochten jullie bezig zijn werkgerelateerde ondergoedpics te maken dan geef ik graag via DM mijn advies.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190125474
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2019 22:04 schreef Perrin het volgende:
Mochten jullie bezig zijn werkgerelateerde ondergoedpics te maken dan geef ik graag via DM mijn advies.
Idem.
  Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 06:37:32 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190128625
Laten we dat niet doen...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190194634
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2019 22:04 schreef Perrin het volgende:
Mochten jullie bezig zijn werkgerelateerde ondergoedpics te maken dan geef ik graag via DM mijn advies.
Ria van Kassa 5, en Truus van de schoonmaak zal ik op je afsturen.
pi_190211098
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 00:14 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ria van Kassa 5, en Truus van de schoonmaak zal ik op je afsturen.
Of d4v1d van de zuivel, met zijn Adonis lichaam.
pi_191598214
Kun je ergens klagen over de muziek die in de winkel gedraaid wordt? Ik word echt doodziek van die jankballiedjes van Marco Borsato :r

Iedere dag zeker wel 4 Borsato liedjes, je zou voor minder de eerste beste boom opzoeken :r
  maandag 24 februari 2020 @ 11:27:07 #151
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_191660364
Worden jullie getrained in het langzaam werken als je tegenwoordig aan de kassa zit?
Sinds dat fucking zelfscan systeem er is doen ze bij de kassa tegenwoordig zo fucking sloom.. alsof ze het expres doen om mensen te laten zelfscannen :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_191660861
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:27 schreef junkiesietze het volgende:
Worden jullie getrained in het langzaam werken als je tegenwoordig aan de kassa zit?
Sinds dat fucking zelfscan systeem er is doen ze bij de kassa tegenwoordig zo fucking sloom.. alsof ze het expres doen om mensen te laten zelfscannen :r
Zover ik weet hielden ze wel bij hoe snel een caissière scande. Bij te langzaam werd er wel een gesprekje gevoerd. Maar dat ligt ook aan de teamleiders van de kassa of ze het belangrijk vinden of niet.
pi_192002568
Hi,

Nevermind.
pi_192006534
Is het nu overal gekkenhuis met drukte?
dag
pi_192057237
Op Facebook zie ik bij pagina's van verschillende filialen een poster terug komen. Dat klanten 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden.

Ik hoop van harte dat AH in deze situatie ook aan het personeel denkt. Als we klanten helpen, meerdere malen per dag, zit er vaak niet eens een meter tussen. Denk aan service balie, brood aangeven bij de broodafdeling, vakkenvullers die vakken vullen....

Eerlijk gezegd vind ik het nu niet eens waard om voor die paar rotcenten te werken. Je werkt je de pleuris en om de haverklap staat er een klant in je nek te hijgen of je nog iets hebt.
pi_193551920
Hoi allemaal,

Even een vraagje tussendoor. Kan iemand mij uitleggen hoe de belcentrale werkt in de (meeste winkels), ik heb door dat bij bijna elk filiaal wel dezelfde belcentrale wordt gebruikt maar ik weet nog niet precies hoe je bijvoorbeeld een extern gesprek kan doorverbinden etcetra. Kan iemand dat eens uitleggen?
pi_193573791
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:08 schreef stjin het volgende:
Hoi allemaal,

Even een vraagje tussendoor. Kan iemand mij uitleggen hoe de belcentrale werkt in de (meeste winkels), ik heb door dat bij bijna elk filiaal wel dezelfde belcentrale wordt gebruikt maar ik weet nog niet precies hoe je bijvoorbeeld een extern gesprek kan doorverbinden etcetra. Kan iemand dat eens uitleggen?
Dat doe je met *0
pi_193573854
Ik moet altijd grinniken wanneer er iemand roept ' Meneer blablabla, SM kantoor aub' Ik vraag me weleens af wat klanten daarbij denken.
pi_193574912
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 20:50 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat doe je met *0
Dat is omroepen toch? En als je dan in een extern gesprek zit en je wilt diegene in de wacht zetten, hoe moet dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door stjin op 10-06-2020 21:59:50 (Tik fout) ]
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:03:41 #160
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_193574989
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:59 schreef stjin het volgende:

[..]

Dat is omroepen toch? En als je dan in een extern gesprek zit en je wilt diegene in de wacht zetten, hoe moet dat?
6 jaar geleden deed je dat door op 12 in te drukken. Stel je neemt op bij de balie, wat toen 201 was, dan kan iemand anders opnemen via 12201.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:04:10 #161
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_193575004
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 20:50 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat doe je met *0
Attentie, heer d4v1d, zuivelafdeling alstublieft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_193575194
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:03 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

6 jaar geleden deed je dat door op 12 in te drukken. Stel je neemt op bij de balie, wat toen 201 was, dan kan iemand anders opnemen via 12201.
Ohke, dus je moet 12 intoetsen en dan het gesprek beëindigen, vervolgens omroepen met *0?
pi_193619429
Ik
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:11 schreef stjin het volgende:

[..]

Ohke, dus je moet 12 intoetsen en dan het gesprek beëindigen, vervolgens omroepen met *0?
Ik hoorde ook eens dat je 12# moet doen en dan ophangen, maar het is gewoon 12 en dan ophangen?
pi_194234328
Vraag je voor de medewerkers hier :7 Binnenkort heb ik een verhuizingje gepland, en die sinaasappeldozen zijn superchill voor zware dingen. Maar je ziet ze bijna nooit in de papierbak. Worden die in het magazijn bewaard en is het raar om er een paar te vragen? O-)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 13:58:39 #165
483409 KeesDeKabouter
Ah medewerker
pi_194238637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:01 schreef Piles het volgende:
Vraag je voor de medewerkers hier :7 Binnenkort heb ik een verhuizingje gepland, en die sinaasappeldozen zijn superchill voor zware dingen. Maar je ziet ze bijna nooit in de papierbak. Worden die in het magazijn bewaard en is het raar om er een paar te vragen? O-)
Het ligt er per Albert Heijn aan wat te met de dozen doen. Veel Albert Heijns hebben een dermate klein magazijn dat lege dozen gewoon de kartonpers in gaan. Zelf werk ik in een XL en hebben we geregeld klanten die vragen om sinaasappeldozen/bananendozen en houden we er zo 20 apart. Of we hier blij van worden? Niet echt, je zal het gewoon even moeten vragen.
pi_194293624
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:01 schreef Piles het volgende:
Vraag je voor de medewerkers hier :7 Binnenkort heb ik een verhuizingje gepland, en die sinaasappeldozen zijn superchill voor zware dingen. Maar je ziet ze bijna nooit in de papierbak. Worden die in het magazijn bewaard en is het raar om er een paar te vragen? O-)
Hier verzamelen we ook regelmatig voor klanten! Wat dan wel fijn is om af te spreken dat je ze bijvoorbeeld op dinsdag komt halen, want aan het begin van de week is er meer ruimte in het magazijn voor een kar met lege dozen. Je moet het dus wel even van tevoren vragen, anders gaan de dozen namelijk vaak gewoon in de kartonpers.
Maar inderdaad, bananendozen/ sinaasappeldozen zijn ideaal om mee te verhuizen, hebben wij ook gedaan :D

Als je in de buurt van 033 woont dan kan ik wel regelen dat we ze in onze winkel voor je verzamelen ;)
pi_195253186
Weet iemand waar het CAO ergens op SAM staat?
pi_195264583
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand waar het CAO ergens op SAM staat?
Waar heb je het voor nodig? De gewone vgl-cao kun je op google vinden, soms heeft AH betere regelingen dan in de cao is afgesproken, maar dan kan je het beste specifiek zoeken op wat je nodig hebt ;)
pi_195264614
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Waar heb je het voor nodig? De gewone vgl-cao kun je op google vinden, soms heeft AH betere regelingen dan in de cao is afgesproken, maar dan kan je het beste specifiek zoeken op wat je nodig hebt ;)
Ik wil even kijken in hoeverre AH nog tegemoetkomt in opvangtijden van een nog niet naar schoolgaande kind.
pi_195272970
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik wil even kijken in hoeverre AH nog tegemoetkomt in opvangtijden van een nog niet naar schoolgaande kind.
Je kan toch in GO je beschikbaarheid aanpassen naar tijden dat je sws je kind kan halen en brengen? Of ben je bang dat die beschikbaarheid dan niet wordt goedgekeurd? Of snap ik je vraag niet helemaal? ;)
pi_195273801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:33 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Je kan toch in GO je beschikbaarheid aanpassen naar tijden dat je sws je kind kan halen en brengen? Of ben je bang dat die beschikbaarheid dan niet wordt goedgekeurd? Of snap ik je vraag niet helemaal? ;)
Daar heb je helemaal gelijk in, dat ik daar aan gedacht heb :') Zes jaar geleden toen mijn dochter geboren werd ging dat anders en kon je nog niet online dingen veranderen. Zat daarmee in mijn hoofd. Ik ben wel benieuwd in hoeverre je beschikbaar moet zijn. Het is de bedoeling dat ik 16 uur doordeweeks ga werken. Ik neem aan dat ik mezelf wel breder beschikbaar moet stellen.
pi_198075722
Mijn broertje wilt als bijbaan AH koerier doen. Hij kan volgende week op gesprek komen, maar het uitzendbureau zei dat er 300 euro aan (rij)cursussen zijn. Theorie en praktijk voor het rijden van zo'n busje.

Elke week wordt er 15 euro ingehouden van zijn loon. Vandaar dat ze vragen voor minimaal 6 maanden, want als je voortijdig stopt dan moet je alles betalen.

Ik vroeg mij af of dat wel kan.
Als het een vrachtwagen was dan begrijp ik het wel, maar je hebt gewoon rijbewijs B voor nodig.
Busje is maar 1 meter hoger en langer.

Is er echt zo'n cursusje t.w.v 300 euro?

En wat als je wordt ontslagen?
Dan ook gelijk alles terugbetalen?
pi_198077439
Zo'n cursus is wel nodig, omdat veel jongeren nooit met zo'n grotere wagen hebben gereden. en 1 meter is nogal een verschil. Ze hebben vast ervaring dat er zonder zo'n cursus veel meer schade is.

Zelf zou ik niet akkoord gaan met het betalen voor ene cursus om te kunnen werken. Aan die cursus heb je elders niets en als het een verplicht onderdeel is, zouden ze gewoon dat voor hun rekening moeten nemen. Vind ik.

Ik zou er niet mee akkoord gaan. Maar waarschijnlijk krijg je de baan dan ook niet.

Liever zag ik dat je na 6 maanden schadevrij rijden loonopslag zou krijgen...
dag
pi_198078284
Ja ik vind dat zelfs onzin, maar mijn broertje wilt daar graag werken.

Het is niet eens een aparte rijbewijs, maar een extra cursusje om met dat busje te kunnen rijden en dat voor 300 euro.
Ja als elk persoon dat betaald dan is het wel kassa voor AH.

Maar het klopt dus wel dat ze bij AH dat 'eisen' ?

Ken iemand die bij Hellofresh werkt als bezorger en die vond het helemaal belachelijk.. vandaar dat ik het hirr ook naar vraag.
  donderdag 18 februari 2021 @ 19:02:42 #175
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_198079440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:04 schreef Enawh het volgende:
Ja ik vind dat zelfs onzin, maar mijn broertje wilt daar graag werken.

Het is niet eens een aparte rijbewijs, maar een extra cursusje om met dat busje te kunnen rijden en dat voor 300 euro.
Ja als elk persoon dat betaald dan is het wel kassa voor AH.

Maar het klopt dus wel dat ze bij AH dat 'eisen' ?

Ken iemand die bij Hellofresh werkt als bezorger en die vond het helemaal belachelijk.. vandaar dat ik het hirr ook naar vraag.
Blijkbaar vraagt het uitzendbureau dat. AH is zoals je zelf zegt de opdrachtgever. Desalniettemin ben ik van mening dat je broertje niet zo moet zeuren. 15 euro is all-in slechts 1 uur werken en het is een investering in jezelf en in het leven van iemand anders. Een ongeluk zit met dergelijke bussen in een klein hoekje.
BAM dit is 3KB
pi_198079653
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:02 schreef Loll het volgende:

[..]

Blijkbaar vraagt het uitzendbureau dat. AH is zoals je zelf zegt de opdrachtgever. Desalniettemin ben ik van mening dat je broertje niet zo moet zeuren. 15 euro is all-in slechts 1 uur werken en het is een investering in jezelf en in het leven van iemand anders. Een ongeluk zit met dergelijke bussen in een klein hoekje.
Nee. Ah vraagt dat en mijn broertje zeurt niet. Hij vind het geen probleem.
Ik zei alleen dat ik het vreemd vind..

En het is geen 15 euro. Kost volgens hun 300 euro en elke week wordt er 15euro ingehouden.
Het is geen rijbewijs C of wat dan ook

Wat als hij het toch niet leuk vind dan moet hij het restant uit z'n eigen zak betalen.

Ik let op mijn broertje. That's it

Vroeg gewoon af of er ook AH koeriers die zo'n cursus hebben gevolgd

[ Bericht 5% gewijzigd door Enawh op 18-02-2021 19:15:34 ]
pi_198079747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:02 schreef Loll het volgende:

[..]

Blijkbaar vraagt het uitzendbureau dat. AH is zoals je zelf zegt de opdrachtgever. Desalniettemin ben ik van mening dat je broertje niet zo moet zeuren. 15 euro is all-in slechts 1 uur werken en het is een investering in jezelf en in het leven van iemand anders. Een ongeluk zit met dergelijke bussen in een klein hoekje.
Als de uitzender of AH het belangrijk vindt voor de veiligheid, waarom betalen ze het zelf niet?
dag
  donderdag 18 februari 2021 @ 23:47:36 #178
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_198087766
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Als de uitzender of AH het belangrijk vindt voor de veiligheid, waarom betalen ze het zelf niet?
Touché, bij deze sluit ik mij aan bij de bovenstaande gedachte.
BAM dit is 3KB
pi_198510813
Iemand die dit toevallig weet?

In hoeverre houdt AH in de praktijk nog rekening met de opvangtijden van een baby? In het CAO staat 100%, echter zegt de planner dat vaste roosters tegenwoordig niet meer gemaakt worden :?
pi_198577239
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand die dit toevallig weet?

In hoeverre houdt AH in de praktijk nog rekening met de opvangtijden van een baby? In het CAO staat 100%, echter zegt de planner dat vaste roosters tegenwoordig niet meer gemaakt worden :?
Hoe het precies zit weet ik niet, maar het is een beetje geven en nemen denk ik. Vaste roosters zijn in de praktijk erg onhandig. Ik zeg eigenlijk nooit iemand toe dat ze echt op vaste dagen en tijden werken. Ik probeer wel zoveel mogelijk elke week hetzelfde rooster aan te houden zodat iedereen daar zoveel mogelijk rekening mee kan houden, maar je ontkomt er niet aan om te schuiven als dat nodig is.
pi_198887948
Hai! Ik vraag me iets af, is codeboek lopen hetzelfde als THT/afprijzen? En wat doe je precies bij de naloopronde? Zou daar graag wat meer kennis over willen hebben :)
  zondag 18 april 2021 @ 16:52:14 #182
466667 Merobieboy
Bananen zijn lekker.
pi_199057393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:35 schreef R_K het volgende:
Hai! Ik vraag me iets af, is codeboek lopen hetzelfde als THT/afprijzen? En wat doe je precies bij de naloopronde? Zou daar graag wat meer kennis over willen hebben :)
Codeboek lopen is inderdaad afprijzen op THT maar dan via WINK, deze laat het product zien samen met de datum die afgeprijsd moet worden en dan als je die datum dan tegenkomt kan je en 35% sticker printen en op het product plakken.

Bij de naloopronde laat go je weer iedere keer een product zien, alleen dit keer moet je kijken of er een product in het schap staat met een datum van gisteren (bij het lopen in de ochtend) of vandaag (in de avond). Dan kan je selecteren hoeveel producten er afgeboekt moeten worden en dan doet ie dat automatisch.

Zie ook https://sam.ahold.com/az_(...)t-codeboek-lopen.htm
pi_199061818
Vraagje: Hoe zit het nou met ADV uren en vakantie uren? Ik heb nog een shitload aan ADV uren staan, vakantie uren wat minder. Kan ik ADV uren gebruiken om vakantie op te nemen?
pi_199081537
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: Hoe zit het nou met ADV uren en vakantie uren? Ik heb nog een shitload aan ADV uren staan, vakantie uren wat minder. Kan ik ADV uren gebruiken om vakantie op te nemen?
Zou geen probleem moeten zijn. Je leidinggevende moet dat wel handmatig in Go zetten.

Je schijnt ook uren te kunnen laten omboeken van bijvoorbeeld adv naar vakantie via het formulier inkoop/verkoop/transfer verlofuren. Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar ik gebruik het formulier weleens om verlofuren uit te laten betalen, en dat werkt altijd prima.
pi_199081970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Zou geen probleem moeten zijn. Je leidinggevende moet dat wel handmatig in Go zetten.

Je schijnt ook uren te kunnen laten omboeken van bijvoorbeeld adv naar vakantie via het formulier inkoop/verkoop/transfer verlofuren. Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar ik gebruik het formulier weleens om verlofuren uit te laten betalen, en dat werkt altijd prima.
Dank voor de info!

Ik ga volgende week in een ander filiaal starten en ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb. Dit gaat mijn derde filiaal worden. Je moet nooit ergens te lang blijven hangen; het is juist leuk om om de zoveel tijd overgeplaatst te worden.
pi_199776978
Halloo!

Ben over een aantal weken ingeroosterd op kwaliteit (in de avond), dat is voor het eerst voor mij en weet dus niet of het fijn werk is, weet wel wat er moet gebeuren maar heb er dus geen ervaring mee. Ik moet het gaan doen op de dagen waar ik normaal gewoon aan het vullen ben (in de avond)

Mijn vraag is wat fijner werk is, kwaliteit of vullen? En is het normaal dat ze zonder enige aankondiging of verzoek dit gewoon aanpassen? Vind het zelf wel bijzonder hah.
pi_199779651
Nee, dit lijkt me niet normaal. Ik zou er wel wat van zeggen; je bent toch aangenomen om vakken te vullen? Ik zou het voor een keertje wel doen, maar daarna zoeken ze maar lekker een andere oplossing.

Een paar jaar geleden (en dit is van een iets andere orde) wilde management 2 verkoopmedewerkers verhuizen van brood naar houdbaar. Eentje was het er absoluut niet mee eens en ging het cao even napluizen. Blijkt dat dat dus niet mag als een werknemer dit niet wilt. Dus hij bleef lekker bij brood staan :W

[ Bericht 35% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-06-2021 10:36:00 ]
pi_199784373
Dankjewel voor de snelle reactie! Heb hem inderdaad ook al een app gestuurd want vond het ook al raar.. en al helemaal als een van de beste vullers (geen kapsones 😜) ga het wel een keertje proberen, kijken hoe het is en als het me niet bevalt ga ik er gewoon wat van zeggen want het is inderdaad wel belachelijk zo uit het niets..
pi_199786296
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een paar jaar geleden (en dit is van een iets andere orde) wilde management 2 verkoopmedewerkers verhuizen van brood naar houdbaar. Eentje was het er absoluut niet mee eens en ging het cao even napluizen. Blijkt dat dat dus niet mag als een werknemer dit niet wilt. Dus hij bleef lekker bij brood staan :W
Ik kan me nog herinneren dat menig MT hier niks van aantrok en als diegene weigerde er slechte beoordelingen volgde omdat diegene in de huidige functie dus 'niet functioneerde'.

Ook weleens gehad dat er een broodmedewerker van een andere winkel kwam. Haar oude SM en de DM waren zo lovend over haar dat ze een hele aanwinst zo zijn. Dus de SM van de winkel die net SM was geworden trapte er met ogen open in: pas nadat ze 3 weken bij ons werkte kwam haar personeelsdossiers met allerlei formele waarschuwingen, arbo-cases etc. Hoofdpijn :P
pi_199787036
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:37 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat menig MT hier niks van aantrok en als diegene weigerde er slechte beoordelingen volgde omdat diegene in de huidige functie dus 'niet functioneerde'.

Ook weleens gehad dat er een broodmedewerker van een andere winkel kwam. Haar oude SM en de DM waren zo lovend over haar dat ze een hele aanwinst zo zijn. Dus de SM van de winkel die net SM was geworden trapte er met ogen open in: pas nadat ze 3 weken bij ons werkte kwam haar personeelsdossiers met allerlei formele waarschuwingen, arbo-cases etc. Hoofdpijn :P
Die collega waar ik het over had heeft ook de regiomanager erbij gehaald die zich ermee ging bemoeien, dus toen was het al snel klaar :)

Dat laatste is niet zo netjes to say the least. Ik heb gewerkt met zo iemand en daar ben je als filiaal zijnde mooi klaar mee.
pi_199790301
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die collega waar ik het over had heeft ook de regiomanager erbij gehaald die zich ermee ging bemoeien, dus toen was het al snel klaar :)

Dat laatste is niet zo netjes to say the least. Ik heb gewerkt met zo iemand en daar ben je als filiaal zijnde mooi klaar mee.
Sommige regiomanagers hebben oog voor het menselijk aspect. Sommige alleen voor geld :P

Die meid in dat laatste deel van mijn post was echt een drama. Niet komen op dagen voor haar beginshift in de ochtend om brood op te starten, niet bereikbaar, dan langdurig ziek. Een deel was gespeeld maar ze had ook veel problemen i.v.m. 'scheiding' met haar man etc. Ze schijnt nog steeds in dezelfde winkel te werken en doet wat ze wilt :P
pi_199791775
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 23:42 schreef stokj het volgende:

[..]

Sommige regiomanagers hebben oog voor het menselijk aspect. Sommige alleen voor geld :P

Die meid in dat laatste deel van mijn post was echt een drama. Niet komen op dagen voor haar beginshift in de ochtend om brood op te starten, niet bereikbaar, dan langdurig ziek. Een deel was gespeeld maar ze had ook veel problemen i.v.m. 'scheiding' met haar man etc. Ze schijnt nog steeds in dezelfde winkel te werken en doet wat ze wilt :P
Ze moeten een dossier opbouwen. Dat is in mijn vorige filiaal ook niet gebeurd en dan is het zo'n beetje lang leve de lol.
pi_199792434
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ze moeten een dossier opbouwen. Dat is in mijn vorige filiaal ook niet gebeurd en dan is het zo'n beetje lang leve de lol.
Van de IJsbeer (niet die van FOK!) werd er ook geen dossier bijgehouden totdat het moment kwam dat ze van haar af wilden maar dat dus niet konden wegens gebrek aan dossiervorming.
Dus begonnen ze een dossier bij te houden: op de pc hele verslagen typen van o.a. hun waarnemen (naast de gespreksverslagen) en opslaan in een map op de pc + uitprinten en in haar nieuw gemaakte papieren dossier opslaan in een onafgesloten ladekast. Toen ze tegen ontslag aanhikte met een 3e waarschuwing was plotseling haar papieren dossier weg en op de pc was de map ook verdwenen. De SM had namelijk een hekel eraan als hij even van zijn plek moest opstaan en dat als hij terugkwam hij opnieuw moest inloggen (lock screen). Dus werd het wachtwoord verwijderd door een slungelige vakkenvuller die IT-studeerde.

En die IJsbeer maar lachen en lachen omdat ze haar niet konden ontslaan...
pi_199793407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 10:08 schreef stokj het volgende:

[..]

Van de IJsbeer (niet die van FOK!) werd er ook geen dossier bijgehouden totdat het moment kwam dat ze van haar af wilden maar dat dus niet konden wegens gebrek aan dossiervorming.
Dus begonnen ze een dossier bij te houden: op de pc hele verslagen typen van o.a. hun waarnemen (naast de gespreksverslagen) en opslaan in een map op de pc + uitprinten en in haar nieuw gemaakte papieren dossier opslaan in een onafgesloten ladekast. Toen ze tegen ontslag aanhikte met een 3e waarschuwing was plotseling haar papieren dossier weg en op de pc was de map ook verdwenen. De SM had namelijk een hekel eraan als hij even van zijn plek moest opstaan en dat als hij terugkwam hij opnieuw moest inloggen (lock screen). Dus werd het wachtwoord verwijderd door een slungelige vakkenvuller die IT-studeerde.

En die IJsbeer maar lachen en lachen omdat ze haar niet konden ontslaan...
Maar ik snap het niet. Al die verwijderde notities, wie heeft dat dan gedaan?
pi_199793479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar ik snap het niet. Al die verwijderde notities, wie heeft dat dan gedaan?
Het was geen groot geheim dat niks op kantoor 'beveiligd' was. Dus als iemand een beetje handig is met de pc kan je die mappen zo verwijderen. En ook de papieren dossier.

Sterker nog: bij het kassapark was er een klein kassakantoortje (niet telkantoor). Caissières die vanuit de kantine kwamen en naar het kassapark gingen namen hun tas mee om in het kassakantoortje te zetten. Menig persoon kon, als je daar alleen was, zo in andermans tas graaien. Zo is het vaak voorgekomen dat iemand haar smartphone of portemonnee was gejat.
pi_199793504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:40 schreef stokj het volgende:

[..]

Het was geen groot geheim dat niks op kantoor 'beveiligd' was. Dus als iemand een beetje handig is met de pc kan je die mappen zo verwijderen. En ook de papieren dossier.

Sterker nog: bij het kassapark was er een klein kassakantoortje (niet telkantoor). Caissières die vanuit de kantine kwamen en naar het kassapark gingen namen hun tas mee om in het kassakantoortje te zetten. Menig persoon kon, als je daar alleen was, zo in andermans tas graaien. Zo is het vaak voorgekomen dat iemand haar smartphone of portemonnee was gejat.
Klinkt als een gezellig filiaal :')
pi_199794251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klinkt als een gezellig filiaal :')
Klopt, maar sommige teamleiders nemen ook mensen aan die bij hun manier van doen passen hé.

Zo was er een caissière die dringend ¤10,- nodig had. Niet cash maar dat het op haar rekening werd bijgeschreven. Of ze het bedrag even wou overmaken naar haar de rekening van haar vriend. De meid weigerde waarbij die caissière toen tegen haar begon te flippen en uit te schelden. Later bleek dat ze dan maar ¤10,- uit de kassalade had gepakt 'om het later weer terug te leggen'.
pi_200000938
Helemaal in het begin staat er:

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Dat klopt dus allang niet meer.
Volgens mij zijn er geen toeslagen meer (in het vgl cao) behalve
de 100% van zondag waar men ook al over aan het onderhandelen is.
pi_200008698
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:18 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Helemaal in het begin staat er:

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Dat klopt dus allang niet meer.
Volgens mij zijn er geen toeslagen meer (in het vgl cao) behalve
de 100% van zondag waar men ook al over aan het onderhandelen is.
Zeker dat er nog wel toeslagen zijn. Ik begin 3 keer in de week om 5:45 en wat jij opgesomt hebt, krijg ik nog.

Wel heb ik gehoord dat ze inderdaad van de toeslagen af willen, vooral op de zondagen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:14:30 #200
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_200012258
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:18 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Helemaal in het begin staat er:

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Dat klopt dus allang niet meer.
Volgens mij zijn er geen toeslagen meer (in het vgl cao) behalve
de 100% van zondag waar men ook al over aan het onderhandelen is.
Alleen tussen 22:00 en 06:00 op ma t/m za geldt nog een toeslag van 50% en op zondag geldt een toeslag van 100%. Maar zo actief als dit topic 5 jaar geleden was, hoe rustig het nu is. De vaste kern is vertrokken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_200028507
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:14 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Alleen tussen 22:00 en 06:00 op ma t/m za geldt nog een toeslag van 50% en op zondag geldt een toeslag van 100%. Maar zo actief als dit topic 5 jaar geleden was, hoe rustig het nu is. De vaste kern is vertrokken.
Tussen 6 en 7 krijgen je ook een toeslag van 25 %

Hoop vertrokken... tsja. Ik werk er ruim 20 jaar en ik heb het binnen het bedrijf erg zien veranderen.

Ik heb het er nog steeds naar mijn zin en ik krijg werktijden zoals ik ze wil in verband met de kinderen. Dat is echt heel fijn. De werkdruk daarentegen is vooral de laatste flink omhoog gegaan. Wat je ooit met zijn drieën deed, wordt nu verwacht in je eentje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-06-2021 18:33:49 ]
pi_200058907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tussen 6 en 7 krijgen je ook een toeslag van 25 %

Hoop vertrokken... tsja. Ik werk er ruim 20 jaar en ik heb het binnen het bedrijf erg zien veranderen.

Ik heb het er nog steeds naar mijn zin en ik krijg werktijden zoals ik ze wil in verband met de kinderen. Dat is echt heel fijn. De werkdruk daarentegen is vooral de laatste flink omhoog gegaan. Wat je ooit met zijn drieën deed, wordt nu verwacht in je eentje.
Ik denk dat dat wel enigzins te kort door de bocht is, de werkzaamheden zijn ook veranderd en we zijn efficienter gaan werken. Ook zijn werkzaamheden weggevallen. De werkdruk is niet licht, maar ook weer niet heel zwaar denk ik. Het is allemaal wel redelijk te doen.
pi_200059127
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:51 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel enigzins te kort door de bocht is, de werkzaamheden zijn ook veranderd en we zijn efficienter gaan werken. Ook zijn werkzaamheden weggevallen. De werkdruk is niet licht, maar ook weer niet heel zwaar denk ik. Het is allemaal wel redelijk te doen.
Dat laatste klopt ook wel inderdaad :)
Toch moet je echt gestructureerd werken, anders loop je spaak. Dat was een beetje mijn probleem in mijn nieuwe filiaal waar ik nu een paar maanden werk. Er staat daar elke shift 1 persoon op vers en ik werd door niemand ingewerkt. De eerste periode had ik erg veel moeite om wat structuur in het geheel te krijgen waardoor mijn diensten aanvoelden als één grote stressboel. Op een gegeven moment lukt het allemaal wel en krijg je er vanzelf wat structuur in. Nu gaat het prima :)

Ik zie mezelf voorlopig nog bij AH werken, totaal geen intentie om weg te gaan. Leuke collega's, er wordt meegedacht als je ergens mee zit (al is dat ook afhankelijk van het management) en fijne arbeidsvoorwaarden. Ik vrees alleen voor de verdere automatiseringen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 26-06-2021 05:46:22 ]
pi_200110291
Vraagje: heeft iemand ervaring met ouderschapsverlof? Ik heb dat aangevraagd en goed gekeurd. De eerste maand werd het verlof niet toegepast en vlogen de ADV uren er doorheen. Even aangegeven en ze zou het wekelijks invoeren. Nu klopt op zich mijn salaris wel, alleen zie ik op mijn strook geen uren die op gaan aan ouderschapsverlof. Ik heb normaal gezien een 30 uur contract, nu neem ik elke week 6 uur ouderschapsverlof op. Ik heb nu voor 24 uur uitbetaald gekregen, maar er staat nergens dag er 24 uur naar ouderschapsverlof zijn gegaan.
pi_200122527
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: heeft iemand ervaring met ouderschapsverlof? Ik heb dat aangevraagd en goed gekeurd. De eerste maand werd het verlof niet toegepast en vlogen de ADV uren er doorheen. Even aangegeven en ze zou het wekelijks invoeren. Nu klopt op zich mijn salaris wel, alleen zie ik op mijn strook geen uren die op gaan aan ouderschapsverlof. Ik heb normaal gezien een 30 uur contract, nu neem ik elke week 6 uur ouderschapsverlof op. Ik heb nu voor 24 uur uitbetaald gekregen, maar er staat nergens dag er 24 uur naar ouderschapsverlof zijn gegaan.
Geen idee hoe dat er op de loonstrook uit zou moeten zien, maar de manager moet dit wekelijks of periodiek registeren als afwezigheid (ouderschapsverlof/parental leave). Bij correcte registratie zou de loonstrook gewoon moeten kloppen.
pi_201724965
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je werkgeversverklaring ontvangt?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:55:45 #207
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_201858108
Is er iemand die een cap over heeft met het AH logo erop? Ik heb deze o.a. gezien bij diverse franchisers, maar nog niet kunnen overnemen.
Dus als je er een hebt, stuur mij dan aub een pb (liefst met foto) en dan kijken we of we tot een deal kunnen komen...
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_202528926
Weet iemand hier toevallig wanneer de bezorgmomenten rond Kerst vrijgegeven worden?
pi_202573103
Dag mensen. Ik heb een vraag. Kan iemand mij vertellen of mensen met een contract lager van 12 uur per week en dus een all-in loon hebben een toeslag krijgen zodra zij boven hun contract werken?
pi_203306018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:45 schreef Astrazeneca420 het volgende:
Dag mensen. Ik heb een vraag. Kan iemand mij vertellen of mensen met een contract lager van 12 uur per week en dus een all-in loon hebben een toeslag krijgen zodra zij boven hun contract werken?
Zie dat dit topic al even stil is, maar beantwoord je vraag graag.

Nee, geen toeslag, gewoon je all incl. loon over de meer gewerkte uren.
pi_203306058
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 18:50 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand hier toevallig wanneer de bezorgmomenten rond Kerst vrijgegeven worden?
Nu te laat, maar misschien voor volgend jaar. Verschilt of je een losse bestelling doet of een bundel hebt, dan krijg je eerder de kans.
pi_203306119
Nu een vraag van mijzelf. Hoeveel mandarijnen hebben jullie deze week verkocht? Vond zelf 1230 tot vanmiddag 15:00 uur in een filiaal met 270k (11% AGF) best netjes.
pi_203390602
quote:
Avondje uit cadeau voor alle medewerkers Ahold
https://www.telegraaf.nl/(...)le-medewerkers-ahold
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 27 januari 2022 @ 18:49:36 #214
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_203391630
Oh leuk weer een fooi van de baas.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_203471978
Ik vroeg me af zijn ah medewerkers bekend met de verjaardagactie??

Als je een geregistreerde bonuskaart heb mag je gratis een doosje franse eclairs afhalen, de kassamadam die ik had kreeg kortsluiting :P

Ze was volledig in de war, twijfelde heel erg en besloot uiteindelijk om de kassa heel langzaam te sluiten en de volgende klant te gaan helpen zonder iets te zeggen :P :P

Geeft het scherm niks aan??
speak only if it improves the silence.
  maandag 14 februari 2022 @ 06:15:24 #216
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203654415
Iemand een idee op welke termijn het mogelijk wordt om de (digitale) koopzegels op een bankrekening te laten storten of te laten verrekenen met boodschappen die bezorgd worden?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_203689264
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 06:15 schreef AgnesGru het volgende:
Iemand een idee op welke termijn het mogelijk wordt om de (digitale) koopzegels op een bankrekening te laten storten
Vanaf aanstaande maandag _O_
  woensdag 16 februari 2022 @ 13:50:18 #218
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203689390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:44 schreef mujentas het volgende:

[..]
Vanaf aanstaande maandag _O_
Serieus? Beter _O_

Storten ze het dan op je pinpas?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_203689526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:50 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Serieus? Beter _O_

Storten ze het dan op je pinpas?
Ja, retourpinnen heet het eigenlijk.
  woensdag 16 februari 2022 @ 13:59:30 #220
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203689555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:58 schreef mujentas het volgende:

[..]
Ja, retourpinnen heet het eigenlijk.
Thanks ^O^

Zit er dan ook een limiet op het aantal boekjes wat je mag laten uitbetalen?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_203689610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:59 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Thanks ^O^

Zit er dan ook een limiet op het aantal boekjes wat je mag laten uitbetalen?
10 per dag is het geloof ik.
pi_203949112
Even in een spoiler, graag ook in een spoiler reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:59:40 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203949244
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even in een spoiler, graag ook in een spoiler reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205455037
Wie weet wat de term GAP betekend in go! ?
pi_205457890
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie weet wat de term GAP betekend in go! ?
Waar de afkorting precies voor staat weet ik niet, maar dit is een onbetaald gat tussen 2 betaalde diensten, waarschijnlijk omdat er geen taak is toegewezen.
pi_205457965
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:47 schreef mujentas het volgende:

[..]
Waar de afkorting precies voor staat weet ik niet, maar dit is een onbetaald gat tussen 2 betaalde diensten, waarschijnlijk omdat er geen taak is toegewezen.
Bedankt ^O^
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:27:57 #227
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_206431038
Klopt het dat niet al het bestek van de Kempen & Begeer actie kan worden nageleverd?
Heb een deel ontvangen en een deel niet, maar begreep dat die ook niet meer gaat komen -O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_206497740
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even in een spoiler, graag ook in een spoiler reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206497958
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:12 schreef stokj het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 30 oktober 2022 @ 13:54:30 #230
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206498061
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt er ook voor kiezen jouw lunch niet meer af te rekenen. Daar wordt Ahold echt niet minder van

Heb jaren een vergelijkbare situatie gehad. Je kunt het als leidinggevende beter laten gaan zolang het om croissant of een broodje tijdens werktijd gaat. De kosten van de strijd hierover aangaan zijn veel hoger
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206498839
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209531520
Vanmorgen volledige controle bij AH van alle boodschappen bij alle scanklanten. Gelukkig had ik maar iets van 6 artikelen, dus bij mij ging dat vrij vlot, moest wel even wachten.

Goeie actie!
Aanpakken die waardeloze dieven! Complimenten aan de medewerkers die in alle rust alles controleren. Zo hoort het.
pi_209531572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:22 schreef -Sigaartje het volgende:
Vanmorgen volledige controle bij AH van alle boodschappen bij alle scanklanten. Gelukkig had ik maar iets van 6 artikelen, dus bij mij ging dat vrij vlot, moest wel even wachten.

Goeie actie!
Aanpakken die waardeloze dieven! Complimenten aan de medewerkers die in alle rust alles controleren. Zo hoort het.
Maar dan heeft de zelfscan geen nut meer.

quote:
De voordelen op een rijtje:
Je kan direct jouw boodschappen inpakken alles zal worden uitgepakt ter controle want je bent een verdachte van diefstal
•Je ziet altijd het totaalbedrag en korting
Je bent supersnel klaar met afrekenen Je bent verdacht van diefstal en zal dus worden gecontroleerd dit zal niet supersnel verlopen
pi_209532033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Maar dan heeft de zelfscan geen nut meer.
[..]

Ik denk dat dit een steekproef was. Als zo'n steekproef regelmatig wordt uitgevoerd, zie ik het er nut wel van in.
Dat laatst in het nieuws kwam dat er zoveel gestolen wordt, daar moet een supermarkt iets mee. Ook tegenover eerlijke klanten. Dan kun je niet zomaar schouderophalen en zeggen: risico van het vak.
Het geeft ook een signaal af naar klanten die wel een goed hart hebben en gezond geweten: "We doen er iets aan".

Het is gewoon asociaal als mensen fluitend met kratten bier de deur uitlopen zonder te betalen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:07:47 #235
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209532141
Waarom is het zeep/shampoo/deo schap elke week anders ingedeeld? zo fucking irritant
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210574419
Klopt het dat je als leidinggevende bij ah to go absurd veel verdient (inc nacht toelages en andere dingen)
pi_210574771
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:58 schreef koos_vriendloos het volgende:
Klopt het dat je als leidinggevende bij ah to go absurd veel verdient (inc nacht toelages en andere dingen)
Ligt er aan wat je absurd vind.
pi_210577190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 23:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er aan wat je absurd vind.
17 per uur exclusief toeslagen
pi_210577261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
17 per uur exclusief toeslagen
Ja, ik denk dat dit wel kan kloppen. Meestal wordt een leidinggevende
niet ingezet voor uren waarbij toeslagen uitgekeerd moeten worden, want te duur.

Waarom vindt jij dit absurd veel?
pi_210577864
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat dit wel kan kloppen. Meestal wordt een leidinggevende
niet ingezet voor uren waarbij toeslagen uitgekeerd moeten worden, want te duur.

Waarom vindt jij dit absurd veel?
In AH to go worden ze juist ingezet voor die uren. De ene waarvoor ik ben aangenomen is geopend tot 03:00
pi_210578319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
In AH to go worden ze juist ingezet voor die uren. De ene waarvoor ik ben aangenomen is geopend tot 03:00
Geen ervaring met een AH to go. Het kan zijn dat dingen daar inderdaad anders gaan.

Maar opnieuw: waarom vindt jij dat absurd veel? Leidinggevenden bij AH hebben of de papieren (het is niet zo dat je zoals bij de Lidl eventjes leidinggevende wordt), of ze hebben jaren lang ervaring en hebben zich omhoog gewerkt. Ik vind 17 euro nog te weinig zelfs aangezien het vast bruto is al gok ik dat het hier om een winkelcoördinator gaat. Supermarktmanagers in grotere winkels verdienen wel wat meer, afhankelijk hoe groot de winkel is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 09-09-2023 12:51:39 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')