abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181117479
Je bent in ieder geval niet echt wijzer geworden van die studie(s). Zonde van mijn belastinggeld allemaal, ik denk dat ik maar minder ga werken, krijg ik tenminste weer toeslagen, dat trekt het weer wat recht dan.
  zondag 12 augustus 2018 @ 00:31:20 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181117691
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:49 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Jaartje? met een studieschuld die ik heb ben ik iets van 10 jaar bezig om dat af te lossen met de 350 euro per maand die ik met mijn nieuwe baan zou moeten betalen.
ok, of je blijft dus 20 jaar facebooken en daarna kun je niks. Heb je daar serieus heel die studie voor gedaan?

Dat van die studieschuld wist je toch vóórdat je eraan ging beginnen? Of was het gewoon een kwestie van zo lang mogelijk lamballen op school om maar niet te hoeven werken en de rest zien we later dan wel weer :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181117897
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:28 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Ik vul er wel andere dingen mee :D

Dat is het punt nu een beetje, ik kan alles kopen wat ik wil, ik heb een baan zonder stress, heb genoeg vrije tijd en heb elk weekend een andere vrouw. Enige in mijn leven wat beter kan is mijn woonruimte
Dan doe je dat zo lang je dat nog leuk vind. Je kan later altijd nog wat anders doen, echter slinken je carriere kansen en dus kans op een misschien wel leukere baan met betere inkomsten. Waar liggen je prioriteiten, nu en straks? Je kan helaas vaak niet beide hebben, nu rustig aan doen en straks een dijk van een salaris. Tenzij je dus mazzel hebt met zelfstandig ondernemen, maar dat is vaak voor een select aantal weggelegd en ook dat is hard werken.

Ik lever veel tijd in om mijn baan te kunnen doen, maar reis wel om de wereld voor mijn vak. Dat vind ik leuk maar heb wel extra gas moeten geven om daar te kunnen komen.
Ook geen 38
pi_181118112
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:49 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Jaartje? met een studieschuld die ik heb ben ik iets van 10 jaar bezig om dat af te lossen met de 350 euro per maand die ik met mijn nieuwe baan zou moeten betalen.
Als God gaan leven dus tijdens je studie. Tja, snel aannemer worden en belasting betalen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 01:17:04 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181118887
Dus je wil alle tijd tot je pensioen vullen met een zinloze baan en de hele dag een beetje Facebooken en Tinderen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181120805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:55 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Andere mensen zitten constant bij de huisarts en afhankelijk van medicijnen. Ik wil betalen voor wat ik verbruik en niet voor anderen. Dat ik moet meebetalen aan de longkanker behandelingen van iemand die zijn hele leeftijd gerookt heeft blijf ik bizar vinden. Als ik er bewust voor kies om in mijn gezondheid te investeren zou ik niet hetzelfde moeten betalen als iemand die dat niet doet en elk weekend naar de tyfus gaat.
En wat als jij een auto ongeluk krijgt, zou je in jou utopie dan alle kosten zelf betalen of zou je dan blij zijn dat wij allemaal belasting hebben afgedragen om die tonnen aan euros voor jou te kunnen betalen? Want neem aan dat je snapt dat een operatie niet met een paar 100,- betaald is...
pi_181121800
Jezus wat triest man. Wel eens nagedacht dat je na deze overstap met bijvoorbeeld 4 jaar weer kunt overstappen? Dan heb je het over een totaal ander salaris en lach je om 350 per maand.
Bovendien is die 350 geleend geld. Dat heb jij al opgemaakt (zo’n 40K-50K dus) en nu komt het je beter uit om niks terug te betalen. Dan ben je echt een smerige rat, uitschot.
pi_181122070
Je moet meer afbetalen voor je studieschulden, maar dan is het ook sneller afgelost, hoeveel hou je dan over als dat eenmaal weggepoetst is?

Plus dat je wellicht tegen die tijd al een salarisverhoging tegemoet hebt mogen zien.

Niet te vergeten dat je misschien wel een huis kan kopen als je zoveel meer gaat verdienen, dan
zit je qua maandlasten sowieso onder sociale huur. (of min of meer gelijk afhankelijk van hoogte hypotheek)
pi_181122133
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 01:17 schreef karr-1 het volgende:
Dus je wil alle tijd tot je pensioen vullen met een zinloze baan en de hele dag een beetje Facebooken en Tinderen?
en zwartwerken, vergeet dat niet
pi_181122331
Je bent toch niet tevreden over je woonruimte schrijf je.
Maak eens een rekensom inclusief toekomstbeeld van salarisverhogingen. Je gaat er echt comfortabeler bijzitten.
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:25:40 #61
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181122562
Altijd weer grappig om te zien hoe degenen die het meest profiteren van het systeem daarbij ook lopen te kankeren op het systeem.

Tja, TS op mij kom je vooral nogal zielig over. Ik kan nu al voorspellen hoe jouw leven er over ongeveer 15 tot 20 jaar uitziet. Dan zijn alle kansen verdampt, de wekelijkse verse poes is nogal over de datum en ja je studieschuld is verdampt, maar ook volstrekte betekenisloos geworden.

Dus ja, aan jou de keus om te kijken of je oppervlakkig en nutteloos bezig wil blijven, gewoon net als die andere randdebielen lekker met je kratje bier en je sjekkie kankeren op asielzoekers en vechten voor zwarte piet. Niets mis mee hoor, politieke partijen ter uiterste linker en uiterste rechterzijde floreren op jouw bestaan.

Je kunt ook nu, nu de keuze er nog is eens gaan nadenken over wat jij kunt doen aan je eigen situatie. Stoppen met de samenleving die jou heeft laten studeren en de samenleving die jou je toeslagen en sociale huurwoning geeft, de schuld te geven van je eigen lamlendigheid en gewoon deze kans aanpakken.

Kortom, het is helemaal aan jou. Mij boeit het niet. Ik betaal met alle plezier dat beetje belasting wat jij en de jouwen kosten. Brood en spelen, dat houdt de onderknuppels zoals jou blij, moeilijker is het niet.
pi_181122607
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:38 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Als het belastinggeld echt nuttig besteed zou worden dan zou ik mij misschien schuldig voelen maar zolang een asielzoeker 3000+ euro per maand kost en een TBSer 500 euro per dag voel ik me totaal niet schuldig

Het wordt na 15 jaar kwijtgescholden dus betaal liever niet meer dan nodig en ik zou die schuld helemaal niet hebben als iemand mij had verteld dat je beter gelijk kan werken na je middelbare school ipv doodgegooid te worden met propaganda dat je moet doorstuderen omdat je anders vuilnisman wordt.
Dus het belastinggeld voor jou studie was blijkbaar ook niet nuttig?
pi_181122648
Hard werken loont niet in nederland. ^O^
pi_181122675
Wat een ellende. Jezus zeg beetje op toeslagen leven terwijl het niet hoeft. Wat een figuur.
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:49:59 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181122930
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:32 schreef -mosrednA het volgende:
Hard werken loont niet in nederland. ^O^
Ik werk hard en vind dat ik daar prima beloond wordt in Nederland. Daarnaast weet ik dat er een sociaal vangnet is in geval van calamiteiten. Mag niet klagen dus!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181122942
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus het belastinggeld voor jou studie was blijkbaar ook niet nuttig?
Op basis van de houding van ts lijkt me dat duidelijk.
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:53:30 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181122992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:26 schreef Postbus100 het volgende:
Wat je beschrijft heet overigens de armoedeval.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Armoedeval?wprov=sfla1

Bekend verschijnsel.
Het dubbele gaan verdienen is geen armoedeval meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181123027
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik werk hard en vind dat ik daar prima beloond wordt in Nederland. Daarnaast weet ik dat er een sociaal vangnet is in geval van calamiteiten. Mag niet klagen dus!
Ik klaag verder ook niet, maar ik vind niet dat hard werken loont.

Laatst 23 dagen non-stop gewerkt, maar na verrekening van de weekendtoeslagen houd ik er per saldo minder aan over. Dat vind ik echt bizar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 09:55:33 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:55:26 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181123029
Denk dat TS faalangst heeft en dat de eigenlijke reden is dat ie niet zo'n stap durft te maken. Bang dat dan uitkomt dat ie een complete mislukkeling met een verkeerde instelling is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:56:26 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181123048
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:55 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik klaag verder ook niet, maar ik vind niet dat hard werken loont.

Laatst 23 dagen non-stop gewerkt, maar na verrekening van de weekendtoeslagen houd ik er per saldo minder aan over. Dat vind ik echt bizar.
Je bent in dit land vrij om een andere baan te zoeken! Je kunt je geluk ook buiten Nederland zoeken. Niemand die je tegen houdt!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181123218
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het dubbele gaan verdienen is geen armoedeval meer.
Wel als je onder de streep op minder uitkomt, toch? Dat weerhoudt je er namelijk van om meer te gaan verdienen en zo je maatschappelijke positie te gaan verbeteren.
Somebody that I used to know
pi_181123219
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Je bent in dit land vrij om een andere baan te zoeken! Je kunt je geluk ook buiten Nederland zoeken. Niemand die je tegen houdt!
Joh, doe maar niet zo dramatisch hoor :')

Overigens zou switchen van baan hieraan niets veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 10:08:47 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 10:10:46 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181123297
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wel als je onder de streep op minder uitkomt, toch? Dat weerhoudt je er namelijk van om meer te gaan verdienen en zo je maatschappelijke positie te gaan verbeteren.
Dat komt hij niet als hij het dubbele gaat verdienen en nu net onder de subsidiegrenzen zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 augustus 2018 @ 10:26:53 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181123725
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Joh, doe maar niet zo dramatisch hoor :')

Overigens zou switchen van baan hieraan niets veranderen.
Dan ga je een nieuwe opleiding volgen en een baan krijgen waar je wel volgens jouw maatstaven loon naar werken krijgt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181123799
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan ga je een nieuwe opleiding volgen en een baan krijgen waar je wel volgens jouw maatstaven loon naar werken krijgt.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')