abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181169247
Een verhaal gaat van mond tot mond en we weten allemaal wat er gebeurt met een verhaal als dat wordt doorverteld. Steeds veranderen dingen en worden er passages toegevoegd om het verhaal nóg mooier te maken. Het begon met een kip die over een bevroren meertje liep en het eindigde in een man welke over water kon lopen, water in wijn kon veranderen, een vader in de lucht had wonen en nog meer van die debiele fratsen.
En met angst zaaien trok men vroeger mensen naar zich toe.
Tegenwoordig denken we zelf meer na en gaan we op onderzoek uit. Desondanks zijn er nog steeds mensen die blind varen op een sprookjesboek van 2000 jaar oud waar geen enkel bewijs voor is geleverd, behalve wat er geschreven is en wat relikwieën die door de overlevering zijn bewaard.

Wel stuitend zijn de mensen die menen hun geloof aan ongelovigen te moeten opdringen. Zeggen dat ze dat doen omdat ze ons ook al dat moois gunnen, maar ze gaan over lijken en gaan prat op hun eigen gedachtengang. Een weerwoord staat gelijk aan sociale zelfmoord. Ze kijken je niet meer aan en je wordt als minderwaardig behandeld.

Kortgeleden had ik nog een discussie met een Christen.
Volgens hem was ALLES door god gemaakt. Ik kwam als tegenargument met het feit dat er planeten zijn die veel ouder zijn dan de wereld van god. En waar was die hemel van hem.
Ten eerste was er nog nooit een ruimtereis gemaakt en zijn de planeten door ongelovigen als tegenargument verzonnen om de hemel te ontkrachten. Daarnaast moest ik maar eens verklaren wie al die planeten dan gemaakt zou hebben, want als die echt bestonden, dan had zijn god die gemaakt. Want NIETS ontstaat zomaar.
Enige wat ik zei: "En waar is die god van jou vandaan gekomen als NIETS zomaar ontstaat?"
"Ja, die was er al. Al voor het begin der tijden."
Dan lul je toch tegen een muur of niet dan.....
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:12:04 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_181169585
Ja, de persoon Jezus heeft bestaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_181170225
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Volgens mij was er ook een melding dat zijn graf is ontdekt.
Er zijn helaas tig locaties waarvan men claimt dat Jezus daar in gelegen heeft na zijn kruisiging. Onderzoekers worden daar angstvallig weggehouden (toeristen die geld komen brengen en niet willen kijken zijn wel welkom).

Een graf met zijn lijk erin is nooit gevonden. Dat klopt dan weer wel met de Bijbel -Jezus is volgens de christenen immers fysiek opgestegen naar de hemel zonder een lijk achter te laten. Dus als er een graf met zijn lijk wordt gevonden zou dat best pijnlijk voor hen zijn...Het zou dan wel weer mooi kloppen met wat de Islam over Jezus leert.
Maarja. "Hij heeft geen lijk achtergelaten !" is ook niet bepaald overtuigend bewijs dat iemand echt bestaan heeft.

Er zijn gedurende de geschiedenis wel tig kerken geweest die beweerden dat zij stukjes van zijn lichaam bezaten, zoals nagels, haren en zijn voorhuid (tsja, Jood - dus besneden). Maar dat er werkelijk stukjes Jezus in die relieken zitten is nooit aangetoond - en de meeste zijn inmiddels ook zoek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kassamiep op 14-08-2018 06:12:23 ]
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:18:25 #131
186611 Haags
pi_181170252
Ik geloof ook niet in dat soort sprookjesfiguren. Al die sprookjesboeken kunnen mij ook gestolen worden. Waarom mensen al eeuwenlang blijven geloven daarin is mij een raadsel.
Zonder wrijving geen glans
pi_181170453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er zijn helaas tig locaties waarvan men claimt dat Jezus daar in gelegen heeft na zijn kruisiging. Onderzoekers worden daar angstvallig weggehouden (toeristen die geld komen brengen en niet willen kijken zijn wel welkom).

Een graf met zijn lijk erin is nooit gevonden. Dat klopt dan weer wel met de Bijbel -Jezus is volgens de christenen immers fysiek opgestegen naar de hemel zonder een lijk achter te laten. Dus als er een graf met zijn lijk wordt gevonden zou dat best pijnlijk voor hen zijn...Het zou dan wel weer mooi kloppen met wat de Islam over Jezus leert.
Maarja. "Hij heeft geen lijk achtergelaten !" is ook niet bepaald overtuigend bewijs dat iemand echt bestaan heeft.

Er zijn gedurende de geschiedenis wel tig kerken geweest die beweerden dat zij stukjes van zijn lichaam bezaten, zoals nagels, haren en zijn voorhuid (tsja, Jood - dus besneden). Maar dat er werkelijk stukjes Jezus in die relieken zitten is nooit aangetoond - en de meeste zijn inmiddels ook zoek.
Toch heb ik ergens gelezen dat het zo goed als zeker zijn graf was. Naast hem waren er die ook van zijn zussen/broers.
Had Hoatz het daar ook niet over?
pi_181170476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:48 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Wanneer komt hij eindelijk eens terug dan? Zou wel een biertje met hem willen drinken en willen vragen waar alle ellende voor nodig was.
Het lijkt alsof je ook niet zeker ben van zijn onbestaan. Als je denkt dat hij misschien bestaat hoef je niet op zijn terugkomst te wachten voor antwoorden. Die staan in het boek.
Als je denkt dat hij niet bestaat, waarom zou je het dan willen vragen?
pi_181170626
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik geloof ook niet in dat soort sprookjesfiguren. Al die sprookjesboeken kunnen mij ook gestolen worden. Waarom mensen al eeuwenlang blijven geloven daarin is mij een raadsel.
Dan heb je het nu over de theologische Jezus. De historische heeft mogelijk wel bestaan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:18:50 #135
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_181171838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:48 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Wanneer komt hij eindelijk eens terug dan? Zou wel een biertje met hem willen drinken en willen vragen waar alle ellende voor nodig was.
Hij is wel de zoon van een wraakzuchtige, jaloerse en veroordelende god. Misschien is Jezus wel net zo gemeen. :P
soooo, da's mooi!
pi_181172220
Een god nodig hebben. :') :') :')
It All Goes Back in the Box
pi_181172382
Flavius heeft toen toch al over Jezus geschreven?
pi_181183265
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
Flavius heeft toen toch al over Jezus geschreven?
Of je leest het topic even.
pi_181183334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hij is wel de zoon van een wraakzuchtige, jaloerse en veroordelende god. Misschien is Jezus wel net zo gemeen. :P
Ach, ik weet niet. Hij kreeg wel een aardige deal: in ruil voor een marteling werd hij second in command of the universe, gaat iedereen om wie hij gaf naar de hemel, krijgt hij de aanbidding van miljarden,onsterfelijkheid etc. Missschien is hij daar wel heel blij om.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:10:48 #140
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_181185181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet. Hij kreeg wel een aardige deal: in ruil voor een marteling werd hij second in command of the universe, gaat iedereen om wie hij gaf naar de hemel, krijgt hij de aanbidding van miljarden,onsterfelijkheid etc. Missschien is hij daar wel heel blij om.
Jezus had beter die marteling kunnen ruilen voor dat vliegende paard. Maakt ook meteen indruk op z'n leerlingen.
soooo, da's mooi!
pi_181185798
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je ook niet zeker ben van zijn onbestaan. Als je denkt dat hij misschien bestaat hoef je niet op zijn terugkomst te wachten voor antwoorden. Die staan in het boek.
Als je denkt dat hij niet bestaat, waarom zou je het dan willen vragen?
Oke, dat staat in het heilige boek. Ik heb ooit het begin gelezen (Genesis) en naast dat het een achterlijk sprookjesverhaal is vond ik het literair ook totaal niet interessant.
pi_181187205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet. Hij kreeg wel een aardige deal: in ruil voor een marteling werd hij second in command of the universe, gaat iedereen om wie hij gaf naar de hemel, krijgt hij de aanbidding van miljarden,onsterfelijkheid etc. Missschien is hij daar wel heel blij om.
Jezus was wellicht een van de vroegste en sterkste staaltjes commerciele marketing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Unlucky1 op 14-08-2018 20:41:46 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')