abonnement Unibet Coolblue
pi_181587341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk het wel
In Zimbabwe werden aandelen handelaren stervens rijk , de intrinsieke waarde neemt niet af in euro
Neem een vastgoedfonds
Qua Turkije ben ik beperkt tot aandelen en een paar trackers zoals iShares.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 30 augustus 2018 @ 23:54:47 #127
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181587525
of turbo's.
long voor een waardedaling
short voor een waardestijging

hebben ook nog een hefboompje.
Tot nooit .......
pi_181598835
Altijd tegen de opinie van de massa ingaan en altijd meerdere malen inkopen.. ^O^
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:39:56 #129
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181600299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Qua Turkije ben ik beperkt tot aandelen en een paar trackers zoals iShares.
Ik zat ook naar de Ishares aandelenindex te kijken. Maar ik denk dat het veel lager kan. Ik hou het in iedere geval in de gaten.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181600451
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:39 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Ik zat ook naar de Ishares aandelenindex te kijken. Maar ik denk dat het veel lager kan. Ik hou het in iedere geval in de gaten.
National Bank of Greece is net 1000% gestegen, die hadden we moeten hebben :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181638284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:21 schreef IPA35 het volgende:
Zou het gunstig zijn nu in te stappen op Turkse aandelen?
De koersen die niet enorm gedaald, bij aantal fondsen die ik bekeek.
Op welke manier selecteer jij je aandelen in z'n algemeenheid ?

Ik zie veel Turkse aandelen die goedkoop zijn vanuit fundamenteel oogpunt (check bijv. Orge Enerji Elektrik Taahhut AS). Maar ik besef me ook dat ik weinig weet van de Turkse economie. En wat betreft TA/momentum ziet het er uiteraard zeer slecht uit.
  zondag 2 september 2018 @ 12:49:43 #132
365082 IPA35
Patriarch
pi_181639925
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Op welke manier selecteer jij je aandelen in z'n algemeenheid ?

Ik zie veel Turkse aandelen die goedkoop zijn vanuit fundamenteel oogpunt (check bijv. Orge Enerji Elektrik Taahhut AS). Maar ik besef me ook dat ik weinig weet van de Turkse economie. En wat betreft TA/momentum ziet het er uiteraard zeer slecht uit.
Ik kan je geen advies geven. Ik heb ook geen Turkse aandelen.
(Die Griekse bank heeft blijkbaar gewoon 10 aandeling ingetrokken en er 1 voor teruggegeven met 10x de nominale waarde, maandag hervat de handel gewoon op dat punt. Loos alarm. Maar was niks over te vinden.)

Ik ben pas zeer recent begonnen met aandelen, heb er ook nog niet echt het geld voor (over een paar maanden wel).

Zou het bijvoorbeeld verstandig te zijn om te kijken welke bedrijven veel zaken doen buiten Turkije? Ik geloof dat TAV altijd wel een goed aandeel was, maar dan vooral voor het dividend (en zit je daar op te wachten met deze koers?).

Verder heb je veel beursgenoteerde vastgoedfondsen daar, die vaak gelieerd lijken te zijn aan een bank.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181657669
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zou het bijvoorbeeld verstandig te zijn om te kijken welke bedrijven veel zaken doen buiten Turkije? Ik geloof dat TAV altijd wel een goed aandeel was, maar dan vooral voor het dividend (en zit je daar op te wachten met deze koers?).
Ook Koç Holding werkt op internationaal niveau en is naar verluidt goed georganiseerd. Alleen las ik ergens dat de Koç familie in het anti-Erdogan kamp zit. Dit soort achtergronden weet je vaak niet, zelfs al lees je het volledige jaarverslag. Daarom denk ik dat je in opkomende landen zoals Turkije hooguit een gokje moet wagen met geld dat je kunt missen, maar geen substantieel deel van je portfolio investeren.

Ik zou het ook niet voor het dividend doen. Het is meer een lange termijn gok op koersherstel naar mijn idee. Je koopt een zeer goedkoop aandeel voor een laaggenoteerde Turkse Lira. Als het land Turkije niet in chaos stort en het betreffende bedrijf overleeft en op de beurs blijft, dan kun je uiteindelijk forse koerswinsten boeken en je opbrengst met een sterkere Lira terugwisselen naar euro. Maar goed... dat zijn een aantal onzekerheden die allemaal in je voordeel moeten uitpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 03-09-2018 10:41:58 (Lire -> lira) ]
pi_181660482
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:28 schreef jaco het volgende:

[..]

Ook Koç Holding werkt op internationaal niveau en is naar verluidt goed georganiseerd. Alleen las ik ergens dat de Koç familie in het anti-Erdogan kamp zit. Dit soort achtergronden weet je vaak niet, zelfs al lees je het volledige jaarverslag. Daarom denk ik dat je in opkomende landen zoals Turkije hooguit een gokje moet wagen met geld dat je kunt missen, maar geen substantieel deel van je portfolio investeren.

Ik zou het ook niet voor het dividend doen. Het is meer een lange termijn gok op koersherstel naar mijn idee. Je koopt een zeer goedkoop aandeel voor een laaggenoteerde Turkse Lira. Als het land Turkije niet in chaos stort en het betreffende bedrijf overleeft en op de beurs blijft, dan kun je uiteindelijk forse koerswinsten boeken en je opbrengst met een sterkere Lira terugwisselen naar euro. Maar goed... dat zijn een aantal onzekerheden die allemaal in je voordeel moeten uitpakken.
Ook Turkcell wordt veel genoemd als koopje.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181703113
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ook Turkcell wordt veel genoemd als koopje.
Ik heb even snel gekeken. Ze hebben 144 M schuld in USD (31/12/2017). Dit is een belangrijk aandachtspunt, want hun inkomsten zijn vooral in Turkse Lira die dus eerst gewisseld moet worden voor rente en aflossings betalingen. Als de Lira dus alsmaar blijft instorten, dan wordt die 144 Miljoen USD een steeds groter probleem. Ook al is het maar een klein deel van hun totale schuld.
pi_182076478
Nieuwe plan: een woning in Turkije kopen als belegging.
  zondag 23 september 2018 @ 07:28:52 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182076895
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 02:38 schreef Beatific het volgende:
Nieuwe plan: een woning in Turkije kopen als belegging.
zal die wel gekraakt gaan worden als het erger gaat worden daar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182077724
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 02:38 schreef Beatific het volgende:
Nieuwe plan: een woning in Turkije kopen als belegging.
Schopje naar ONZ lijkt me op z'n plaats. :)
pi_182080038
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 02:38 schreef Beatific het volgende:
Nieuwe plan: een woning in Turkije kopen als belegging.
Dit is dom om 2 redenen:
De rente in Turkije is enorm verhoogd en zal verder verhoogd worden. Lenen wordt dus duurder en als gevolg komt de vastgoedmarkt onder druk te staan. Logisch gevolg prijzen gaan zakken. Krijg je nog minder lira’s voor je hut.

Als je verkoopt krijg je lira en die moet je nog steeds omruilen tegen een nu onbekende wisselkoers.
Als je wilt profiteren van een mogelijke stijging van lira’s koop dan gewoon lira’s i.p.v. vastgoed.

Je maakt van een gok (lira’s kopen) een domme gok (Turks vastgoed in lira’s kopen).
Als je dit niet zelf kunt bedenken, blijf dan weg van risicovolle beleggingen.
pi_182080455
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:48 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dit is dom om 2 redenen:
De rente in Turkije is enorm verhoogd en zal verder verhoogd worden. Lenen wordt dus duurder en als gevolg komt de vastgoedmarkt onder druk te staan. Logisch gevolg prijzen gaan zakken. Krijg je nog minder lira’s voor je hut.

Als je verkoopt krijg je lira en die moet je nog steeds omruilen tegen een nu onbekende wisselkoers.
Als je wilt profiteren van een mogelijke stijging van lira’s koop dan gewoon lira’s i.p.v. vastgoed.

Je maakt van een gok (lira’s kopen) een domme gok (Turks vastgoed in lira’s kopen).
Als je dit niet zelf kunt bedenken, blijf dan weg van risicovolle beleggingen.
Ik vermoed dat hij het wil proberen te verhuren, maar wie gaat er nou een appartement huren als een hotelkamer daar ook geen fluit kost?
  zondag 23 september 2018 @ 13:32:04 #141
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182081951
de koers van de TRY tegen de EUR van de afgelopen 10 jaar.
(die van de laatste 100 jaar is een beetje hetzelfde)


heb jij echt denk je echt dat dd grafiek er de komende tijd anders uitziet?

https://www.chartoasis.com/charts/try-eur-chart-mobile.png

als je lira's bezit en je kan niet aaan euro's kopen dan is vastgoed de enige mogelijlheid om je liras niet te zien verdampen.
Tot nooit .......
pi_182091733
Verklaar mij maar voor gek! In de krant las ik een artikel over appartementen aan het Turkse strand. Prijzen zouden gedaald zijn van 140k naar 70k. Ik heb in de periode 2015 t/m 2018 in Nederland vier appartementen gekocht. Als ik ergens spijt van heb, is het wel dat ik in 2012 niet voor hetzelfde geld 6 of 7 appartementen heb gekocht.
pi_182092484
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:29 schreef Chinless het volgende:

[..]

Is dus niet waar. Niet doen, tenzij je geld kwijt wilt.
En jij hebt een glazen bol voor je neus staan?

Niemand die weet of het gaat dalen of stijgen.

Uiteindelijk zal het ooit in Venezuela ook weer omhoog gaan. Misschien duurt het wel een jaar of wat maar toch :)
pi_182099153
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:19 schreef Beatific het volgende:
Verklaar mij maar voor gek! In de krant las ik een artikel over appartementen aan het Turkse strand. Prijzen zouden gedaald zijn van 140k naar 70k. Ik heb in de periode 2015 t/m 2018 in Nederland vier appartementen gekocht. Als ik ergens spijt van heb, is het wel dat ik in 2012 niet voor hetzelfde geld 6 of 7 appartementen heb gekocht.
Tot Erdo zegt: Inleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182099175
TS lijkt me trouwens lulkoek, hij zeurt over een verliesje van 5000 euro op Olie maar zegt wel even 4 huizen gekocht te hebben :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182103239
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:50 schreef raptorix het volgende:
TS lijkt me trouwens lulkoek, hij zeurt over een verliesje van 5000 euro op Olie maar zegt wel even 4 huizen gekocht te hebben :') :')
Klagen omdat je 5k verliest door een domme actie mag niet omdat ik een aantal woningen heb? Ik kan er niets aan doen dat je me niet geloofd. 100% van wat ik hier vertel is waar.
pi_182104893
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Beatific het volgende:

[..]

Klagen omdat je 5k verliest door een domme actie mag niet omdat ik een aantal woningen heb? Ik kan er niets aan doen dat je me niet geloofd. 100% van wat ik hier vertel is waar.
Je bent nog te dom om te poepen, PM de adressen maar check ik ze wel even in het kadaster.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182106646
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bent nog te dom om te poepen, PM de adressen maar check ik ze wel even in het kadaster.
Zie je inbox
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')