abonnement Unibet Coolblue
pi_181098895
Ik zag op dumpert dat IKEA nu ook winkels in India opent.

Nu is IKEA sowieso al een terechte klacht natuurlijk. Inferieure materialen, maar wel zo goedkoop dat mensen elke 4-5 jaar hun interieur kunnen veranderen.
Dit is echt zo niet duurzaam als de pest.

Vroeger kocht men gewoon kwaliteit en deed daar meerdere decennia mee.
Als die honderden miljoenen Indiërs nu ook al aan dit wegwerp-gebeuren gaan beginnen zorgt dit voor nog meer belasting voor de aarde voor wat betreft vervuiling en grondstoffen.

klacht: wegwerpmaatschappij
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:24:18 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181098911
Misschien kunnen ze dan eens een goedkope wc aanschaffen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:24:48 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_181098924
Eerst op de straat poepen voordat je naar binnengaat
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:26:48 #4
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_181098983
Weet je wel niet hoe makkelijk je groepsverkrachtingslachtoffers kan opbergen in veel van die kasten
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:27:42 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181099006
Man of Steal.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:28:04 #6
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181099012
Sowieso India :') Hele dag op straat poepen en vrouwen verkrachten :')
Man of Steal.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:28:33 #7
186611 Haags
pi_181099022
Voor iedere groepsverkrachting een nieuw bed in de aanbieding, dat loopt wel storm ja.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:30:19 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181099071
Ze hoeven in ieder geval geen plastic op hun showroom toiletpotten te doen, want die worden toch niet gebruikt. :D

Man of Steal.
pi_181099125
Dumpert :')
pi_181099128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voor iedere groepsverkrachting een nieuw bed in de aanbieding, dat loopt wel storm ja.
TR gezet
pi_181099166
Mijn IKEA meubels heb ik al acht jaar en gaan zeker nog jaren mee...
pi_181099188
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

TR gezet
vinkt die zelf gewoon af natuurlijk :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181099696
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:34 schreef Tegan het volgende:
Mijn IKEA meubels heb ik al acht jaar en gaan zeker nog jaren mee...
Mijn tv-kastje van de Ikea is al meer dan 20 jaar oud en heeft 2 verhuizingen overleefd. Over het algemeen ben ik wel tevreden over de producten van Ikea.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181099714
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:34 schreef Tegan het volgende:
Mijn IKEA meubels heb ik al acht jaar en gaan zeker nog jaren mee...
Fantastisch, maar de gedachte achter die eenheidsworst is dat het zo goedkoop is dat je elke zoveel jaar van interieur kunt veranderen, om met de trends ( :') ) mee te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 11:13:28 ]
pi_181100062
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Fantastisch, maar de gedachte achter die eenheidsworst is dat het zo goedkoop is dat je elke zoveel jaar van interieur kunt veranderen, om met de trends ( :') ) mee te gaan.
Superduper, maar dat is niet de gedachte van de IKEA, maar de gedachte van trends in het algemeen. Als je geen trends zou hebben, raken je spullen nooit uit de mode en word je dus niet gedwongen om steeds nieuwe zooi aan te schaffen om bij te blijven. Dat is dus iets waar werkelijk iedere interieurwinkel, kledingwinkel, autodealer, etc zich schuldig aan maakt.

Waar IKEA zich mee onderscheidt van de rest, is dat ze besparen op montage, vervoer en de bulk waarin ze producten in de markt kunnen zetten. Je krijgt bij IKEA in de regel prima kwaliteit, goede constructie, materiaal dat zeker stevig genoeg is om decennia mee te kunnen en (bij meubels) een handleiding die daadwerkelijk overeenkomt met de onderdelen in de doos. Het enige wat je bij IKEA niet krijgt is exclusiviteit en daar doen ze niet geheimzinnig over.

De opmerking over inferieure materialen is gewoon gelul. Je krijgt zelden massief hout bij de IKEA (dan zou een flatpack ook niet te tillen zijn), maar alles is wel stevig en prima afgewerkt (of ze zijn er eerlijk over, door bijvoorbeeld een beschermende glasplaat te leveren, zoals bij de nachtkastjes). Mijn kledingkast is al drie keer verhuisd en doet het nog steeds prima; er zitten geen scheuren in, alle schroefjes grijpen nog, de lades rollen nog prima, niks mis mee... Ja, hij is uit de mode.

Koop voor de leuk eens bouwpakketje voor een meubel bij een bouwmarkt, de otto of wehkamp, of leen bakker of zo. Als je dan na drie uur krijsend de haren uit je hoofd trekt omdat de handleiding niet klopt en de materialen al verbuigen als je er naar kijkt, dan leer je IKEA wel te waarderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 11-08-2018 11:36:47 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181100170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:31 schreef Jordy-B het volgende:

Koop voor de leuk eens bouwpakketje voor een meubel bij een bouwmarkt, de otto of wehkamp, of leen bakker of zo.
Nee dank je, ik heb uitsluitend massief hout. (keuken-rompen uitgezonderd)

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:31 schreef Jordy-B het volgende:

Superduper, maar dat is niet de gedachte van de IKEA, maar de gedachte van trends in het algem een. Als je geen trends zou hebben, raken je spullen nooit uit de mode en word je dus niet gedwongen om steeds nieuwe zooi aan te schaffen om bij te blijven. Dat is dus iets waar werkelijk iedere interieurwinkel, kledingwinkel,
Dat beaam ik toch ook.

Zie OP. Wat staat daar?

klacht: wegwerpmaatschappij

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 11:38:24 ]
pi_181100231
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dank je, ik heb uitsluitend massief hout. (keuken-rompen uitgezonderd)

Slecht voor het milieu joh. Gaat super veel hout verloren, en het is zwaar in het vervoer, En je kan hier wel schijnheilig lopen doen, maar binnen twintig jaar gaat je gedateerde interieur toch richting vuilnisbelt.
quote:
Dat beaam ik toch ook.

Zie OP. Wat staat daar?

klacht: wegwerpmaatschappij
Je zit alleen maar te bitchen over de IKEA, terwijl je argumenten donders weinig raakvlakken kennen met de werkelijkheid.

Wil je huilie doen over de wegwerpmaatschappij? Open maar een topic over de Primark. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:47:34 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181100295
Ik heb een Rakke kledingkast van IKEA. Deze is al 17 jaar oud en heeft net zijn vierde verhuizing overleefd. Was dan ook een kast uit het duurdere segment van IKEA
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181100320
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:47 schreef Djeez het volgende:
Rakke kledingkast
Rakke represent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181100350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:42 schreef Jordy-B het volgende:
maar binnen twintig jaar gaat je gedateerde interieur toch richting vuilnisbelt.
Ik heb een werkelijk prachtige kast uit 1873, dus nee, ik denk het niet. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:42 schreef Jordy-B het volgende:
en het is zwaar in het vervoer
Nou nee. Op die antieke kast na, zijn de 'ruwe' materialen hier naar toe gebracht en hier tot meubel verwerkt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:42 schreef Jordy-B het volgende:

Je zit alleen maar te bitchen over de IKEA, terwijl je argumenten donders weinig raakvlakken kennen met de werkelijkheid.
Wacht even, ga je nu met droge ogen beweren dat IKEA niet bijdraagt aan wegwerpmaatschappij?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:42 schreef Jordy-B het volgende:

Wil je huilie doen over de wegwerpmaatschappij?
Ja, dat is de klacht, zie op. (TT is de aanleiding, klacht in OP is de klacht)

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:42 schreef Jordy-B het volgende:
Open maar een topic over de Primark. :{w
Hier ben ik het ook mee eens. Of wat te denken over schoenen? Die zijn tegenwoordig zou goedkoop dat mensen liever nieuwe schoenen kopen, dan hun schoenen te laten repareren bij de schoenmaker. :{

Sorry dat ik je op je pik getrapt hebt, IKEA-fanboy. :*
Maar de klacht gaat dus, zoals in de OP als stond, vooral om de wegmaatschappij,waar de IKEA dus onderdeel van uitmaakt, en wat door de globalisering (IKEA in India) alleen maar erger wordt.
pi_181100470
Het ligt eraan hoe je ermee omgaat, dus ook met ikea spul kan je lang doen als je er fatsoenlijk mee omgaat.
Onze boekenkasten, bed en bureaus gaan al 3 of meer verhuizingen mee. Dan kan ikea het zogenaamd niet duurzaam ontwerpen, maar zo gaat het wel mee.
Net als kleding. Als je basics bij h&m koopt en je doet er wel jaren mee, is dat dan slechter dan even lang met je dure philippa K shirt doen?
pi_181100526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het ligt eraan hoe je ermee omgaat
Helemaal mee eens.

Maar het blijkt dat hier dus echt een correlatie is, wat ook wel logisch is, als je het mij vraagt.
pi_181100541
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:52 schreef Hamzoef het volgende:
Wacht even, ga je nu met droge ogen beweren dat IKEA niet bijdraagt aan wegwerpmaatschappij?
Ik ga nu met droge ogen beweren dat IKEA niet meer bijdraagt aan de wegwerpmaatschappij dan alle andere winkels en zich hieraan zeker niet in dezelfde mate schuldig maakt als bijvoorbeeld kledingzaken.

En dat de reden dat hun producten relatief goedkoop zijn niet is dat deze gemaakt zijn met inferieure materialen of omdat dit puur is zodat mensen elke 4-5 jaar hun interieur kunnen veranderen.
quote:
Sorry dat ik je op je pik getrapt hebt, IKEA-fanboy. :*
Excuses aanvaard.
quote:
Maar de klacht gaat dus, zoals in de OP als stond, vooral om de wegmaatschappij,waar de IKEA dus onderdeel van uitmaakt, en wat door de globalisering (IKEA in India) alleen maar erger wordt.
IKEA is gewoon een heel slecht voorbeeld, omdat IKEA juist tamelijk duurzame producten maakt die, in tegenstelling tot jouw beweringen, prima langer mee kunnen gaan dan 4-5 jaar.

Laten we het eens hebben over de wereldwijde opkomst van Chinese webshops zoals bijvoorbeeld Wish. Of dus kleding die zó goedkoop gemaakt wordt dat het bij sommige mensen nooit de binnenkant van de wasmachine te zien krijgt, omdat het makkelijker is om iets nieuws aan te schaffen en het eerlijk gezegd de was vermoedelijk toch niet overleeft. Meisjes die het normaal vinden om iedere maand een kwart van de garderobe te vernieuwen.

Dat zijn zaken waar IKEA geen debet aan heeft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:13:50 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181100698
Jordy for president. _O_.
And so is the past
pi_181100798
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:03 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ga nu met droge ogen beweren dat IKEA niet meer bijdraagt aan de wegwerpmaatschappij dan alle andere winkels
Alle andere winkels?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')