abonnement Unibet Coolblue
pi_181098878
Ik heb een klusbedrijf ingeschakeld om een kapot verlaagd plafond te repareren of vervangen. Aangezien het type bevestiging niet zichtbaar was konden ze vooraf niet garanderen dat het onder mijn budget viel. Daarom hebben we mondeling afgesproken dat ze na het slopen van het oude plafond, zouden kijken of het nog binnen budget viel, en dan doorgaan, anders stoppen. Dit heb ik ook woord voor woord bevestigd gekregen via Whatsapp.
Na de sloop van het oude plafond bleken er geen gekke dingen aan de hand te zijn. Ze gingen door met de klus. Naderhand vroeg ik hoeveel onder budget we zouden zitten, en hij zei wel ietsjes.

Naderhand krijg ik nu een factuur met een bedrag boven budget. Bruto is het onder budget, maar dan komt de BTW erbij en dan is het boven budget. Sta ik in mijn recht om alleen het afgesproken maximum bedrag te betalen? Ik neem aan dat als een klant een maximaal budget doorgeeft, het duidelijk is dat dat inclusief BTW is?
pi_181098962
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:29:18 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_181099043
Als particulier mag je er vanuit gaan dat de prijzen die genoemd worden inclusief BTW zijn. Anders is het een overtreding van de wet op de omzetbelasting.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:31:16 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181099093
Over hoeveel gaat het?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_181099194
wat gunner zegt :)
pies on joe toe
pi_181099333
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Over hoeveel gaat het?
Zeg ik liever niet. Wat is de relevantie?
pi_181099357
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:22 schreef Bot13 het volgende:
Ik heb een klusbedrijf ingeschakeld om een kapot verlaagd plafond te repareren of vervangen. Aangezien het type bevestiging niet zichtbaar was konden ze vooraf niet garanderen dat het onder mijn budget viel. Daarom hebben we mondeling afgesproken dat ze na het slopen van het oude plafond, zouden kijken of het nog binnen budget viel, en dan doorgaan, anders stoppen. Dit heb ik ook woord voor woord bevestigd gekregen via Whatsapp.
Na de sloop van het oude plafond bleken er geen gekke dingen aan de hand te zijn. Ze gingen door met de klus. Naderhand vroeg ik hoeveel onder budget we zouden zitten, en hij zei wel ietsjes.

Naderhand krijg ik nu een factuur met een bedrag boven budget. Bruto is het onder budget, maar dan komt de BTW erbij en dan is het boven budget. Sta ik in mijn recht om alleen het afgesproken maximum bedrag te betalen? Ik neem aan dat als een klant een maximaal budget doorgeeft, het duidelijk is dat dat inclusief BTW is?
Het is trouwens netto zonder BTW en bruto met BTW.

Verder geen inhoudelijke mening of opmerking maar wellicht wel handig om te weten mocht je er serieus iets mee gaan doen.
pi_181099494
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:44 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Zeg ik liever niet. Wat is de relevantie?
De relevantie is dat, als het verschil een tientje of zo is, de meesten hier je een zeikerd zullen vinden. Is het substantieel dan is het een andere zaak.
On topic: veel zal afhangen van de correspondentie. Heeft het klussenbedrijf ergens in de app'jes gemeld dat hun prijs excl. btw is dan "hang" je.
Is dat niet zo, dan hangen zij.

Maar ben je tevreden over de klus en is het verschil niet te groot dan is het m.i. netjes om gewoon de factuur te betalen.
pi_181099812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:57 schreef paardendokter het volgende:
Maar ben je tevreden over de klus en is het verschil niet te groot dan is het m.i. netjes om gewoon de factuur te betalen.
Hoezo? Ze weten dat hij een budget heeft; kunnen ze daar niet onder blijven, dan hadden ze dat moeten melden. Daar kun je niet achteraf nog eens mee aanzetten.
pi_181099865
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:57 schreef paardendokter het volgende:

[..]

De relevantie is dat, als het verschil een tientje of zo is, de meesten hier je een zeikerd zullen vinden. Is het substantieel dan is het een andere zaak.
On topic: veel zal afhangen van de correspondentie. Heeft het klussenbedrijf ergens in de app'jes gemeld dat hun prijs excl. btw is dan "hang" je.
Is dat niet zo, dan hangen zij.

Maar ben je tevreden over de klus en is het verschil niet te groot dan is het m.i. netjes om gewoon de factuur te betalen.
Klus was 500 euro en BTW verschil is 100 euro. Heb de man genoemd dat ik blut ben en 500 euro de absolute max is, en als het daar niet onder kan, ik zelf iets zou gaan proberen te repareren.

Ook niet tevreden over de klus -- toen hij bepaald materiaal niet bij zich had vertelde ik hem dat er een bouwmarkt op 5min rijden lag en zei hij "moet ik dat nu gaan halen dan?" en ben ik uiteindelijk zelf dat materiaal gaan halen voor hem. Ook is er een tegeltje gebarsten maar hij ontkent dat hij dat heeft gedaan.

Vanuit hun is nooit iets genoemd over boven mijn budget uitkomen na BTW.
pi_181099947
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:29 schreef Gunner het volgende:
Als particulier mag je er vanuit gaan dat de prijzen die genoemd worden inclusief BTW zijn. Anders is het een overtreding van de wet op de omzetbelasting.
Dit.

Overigens uit interesse, hoe lang (manuren) zijn ze hier mee bezig geweest?
pi_181100001
En contant moeten betalen zeker.

Gokje, als jij verder niet gaat klagen en van garantie afziet gaat hij akkoord voor die vijfhonderd. Beunhaas tot en met dus.
pi_181100039
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:25 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit.

Overigens uit interesse, hoe lang (manuren) zijn ze hier mee bezig geweest?
Twee man, 4 uur.

quote:
99s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:27 schreef qajariaq het volgende:
En contant moeten betalen zeker.

Gokje, als jij verder niet gaat klagen en van garantie afziet gaat hij akkoord voor die vijfhonderd. Beunhaas tot en met dus.
Toen hij vroeg contant of factuur zei ik factuur. Toen hij akkoord ging met factuur en ik vroeg hoeveel het ging zijn zei hij dat hij dat nog moest uitrekenen. Opmerkelijk als ik ook direct contant had kunnen betalen.

Maar klagen zal ik zeker doen, en hard, overal waar ik een recensie kan doen. Haat aan mensen die je bewust proberen uit te knijpen, gadverdamme.

[ Bericht 24% gewijzigd door Bot13 op 11-08-2018 11:50:58 ]
pi_181100121
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:30 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Twee man, 4 uur.
Hmm, dat is dan geen beunhaastarief.
pi_181100840
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:57 schreef paardendokter het volgende:
De relevantie is dat, als het verschil een tientje of zo is, de meesten hier je een zeikerd zullen vinden. Is het substantieel dan is het een andere zaak.
Maar is die klusjesman dan niet een even grote zeikerd als het maar een tientje zou zijn?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181100980
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:30 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Twee man, 4 uur.

[..]

Toen hij vroeg contant of factuur zei ik factuur. Toen hij akkoord ging met factuur en ik vroeg hoeveel het ging zijn zei hij dat hij dat nog moest uitrekenen. Opmerkelijk als ik ook direct contant had kunnen betalen.

Zonder factuur was het waarschijnlijk binnen jouw budget gebleven want ws. dan voor hem een zwart klusje.
Maar jij wou een factuur dus moest hij de BTW nog uitrekenen.
Want mét factuur komt deze klus in zijn boekhouding terecht en zal hij de BTW moeten afdragen.

Maar hij had een offerte moeten maken incl. BTW of op z'n minst zeggen dat de BTW er nog bovenop komt.
pi_181101014
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zonder factuur was het waarschijnlijk binnen jouw budget gebleven want ws. dan voor hem een zwart klusje.
Maar jij wou een factuur dus moest hij de BTW nog uitrekenen.
Want mét factuur komt deze klus in zijn boekhouding terecht en zal hij de BTW moeten afdragen.

Maar hij had een offerte moeten maken incl. BTW of op z'n minst zeggen dat de BTW er nog bovenop komt.
Hij had de klus niet mogen aannemen als het duurder dan mijn budget zou zijn. En zwart werk doe/betaal ik per principe niet, dus da's best.
pi_181103569
20% overschrijding lijkt mij wel terecht om te zeuren, helemaal als je het navraagt en hij zegt net eronder, dan kan het nooit 20% erboven zijn.

Sterkte maar je staat in je recht om het afgesproken bedrag te betalen.
pi_181103826
Gewoon de 500 euro betalen die je afgesproken hebt, de rest kan hij vergeten toch? Zijn risico.
dag
pi_181104114
Ik zou die kerel gewoon keihard uitlachen en verder negeren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181104988
als de overeengekomen prijs een richtprijs was, mag deze slechts met 10% verhoogd worden, tenzij de aannemer u eerder voor een grotere prijsverhoging heeft gewaarschuwd.
pi_181105216
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:04 schreef Delenlill het volgende:
als de overeengekomen prijs een richtprijs was
Nee, maximum budget.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:30:14 #23
408813 crew  trein2000
pi_181105306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:04 schreef Delenlill het volgende:
als de overeengekomen prijs een richtprijs was, mag deze slechts met 10% verhoogd worden, tenzij de aannemer u eerder voor een grotere prijsverhoging heeft gewaarschuwd.
Kun je lezen? Maximum, sterker TS heeft aangegeven dat als hij er boven zou komen de aannemer onmiddellijk moest stoppen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:37:54 #24
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_181105411
Prijzen aan particulieren zijn altijd incl btw, btw heffing achteraf is niet toegestaan voor zover ik weet.
Begrijp ik trouwens goed dat je zelf materiaal heb moeten halen? Door wie is dat betaald?
pi_181105924
Een klant die de maximale prijs bepaald ja? Zeg je bij de supermarkt bij binnenkomst ook altijd dat het maximaal 50 mag kosten en daarna ga je de kar vol laden?

Heb je een prijsopgave aangevraagd/ondertekend? Dat is jij en de klusser normaal te werk gaan.
It All Goes Back in the Box
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')