abonnement Unibet Coolblue
pi_181091345
Er is al een topic over kinderen en naakt rondlopen op het strand, maar ik had vanavond een "discussie" met iemand op Facebook. Ik heb zelf geen kinderen, maar zij heeft wel 2 kleine kinderen. Nu is 1 daarvan ziek, en zat ze gisteravond met hem bij de SEH. Daar postte ze eerst dus al een foto van, dat ze daar zaten te wachten. Vandaag kwamen er dus allemaal updates over wat er met hem aan de hand was, met uitgebreide beschrijvingen waar hij pijn heeft, hoeveel koorts hij heeft, en zelfs hoe vaak hij geplast heeft vandaag -O-

Nou vind ik het helemaal niet erg om mensen op mn Facebook te hebben die dingen over hun kinderen posten en vind ik het juist vaak wel leuk om foto's te zien O+
Maar eerlijk gezegd vond ik dit wel erg ver gaan en dat heb ik dus ook in een PB gestuurd, wat haar eigen gedachten hierover zijn. (ze heeft nog niet gereageerd)

Ik vind het nogal een aantasting van de privacy van een kind om dat soort dingen dus allemaal via Facebook te delen. En ik snap ook niet zo goed waarom je al die details ook zou willen delen. Je kunt toch gewoon zeggen dat je kind een bepaald virus heeft en dan kan iedereen toch "beterschap" zeggen? Wat heeft het voor meerwaarde om alle details erover te posten :?
Ik snap best dat je zoiets tegen de oma's vertelt als je ze spreekt, maar om dat allemaal maar op FB te gooien?

Als volwassene post ik ook wel privé dingen op Facebook, maar ik kan zelf beslissen wat ik wel en niet post. Een klein kind kan dat niet. Het lijkt mij als ik dat kind ben echt niet fijn om later dit soort dingen allemaal terug te lezen en dat allemaal mensen die je zelf niet eens kent, dat soort dingen weten.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en of/hoe jullie hier zelf rekening mee houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 10-08-2018 22:40:23 ]
pi_181091459
Mijn kind bestaat niet op social media. Geen foto's, geen mededeling over geboorte/verjaardag/hoogtijdagen en al helemaal geen updates over ziekte of lollige acties.

Hij mag later zelf kiezen of hij op internet bewaard wil blijven. Voor nu beslissen wij dat voor hem.
pi_181091476
Ik denk dat ze facebook gekozen heeft als het medium om de familie op de hoogte te houden. Dat jij daar als vage kennis ook mee geconfronteerd wordt, komt niet in haar op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181091511
Sommige mensen delen dit soort dingen wel gewoon met vrienden en collega's. Dan is het efficienter om het via FB te doen - anders kan je hetzelfde verhaal 20 keer afsteken.
pi_181091529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:40 schreef Kassamiep het volgende:
Sommige mensen delen dit soort dingen wel gewoon met vrienden en collega's. Dan is het efficienter om het via FB te doen - anders kan je hetzelfde verhaal 20 keer afsteken.
Jij denkt dat dit haar ervan weerhoudt om over haar kind te kletsen? :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181091531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:40 schreef Kassamiep het volgende:
Sommige mensen delen dit soort dingen wel gewoon met vrienden en collega's. Dan is het efficienter om het via FB te doen - anders kan je hetzelfde verhaal 20 keer afsteken.
Ik deel het ook met vrienden en collega's. Dat wil niet zeggen dat dat op internet moet.
pi_181091540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit haar ervan weerhoudt om over haar kind te kletsen? :')
Dat is wel waarom ik het zou doen :P
pi_181091559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:41 schreef Netelig het volgende:

[..]

Ik deel het ook met vrienden en collega's. Dat wil niet zeggen dat dat op internet moet.
Maar dan besteed je dus je halve werkdag aan het een voor een bijpraten ?
pi_181091601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar dan besteed je dus je halve werkdag aan het een voor een bijpraten ?
Nee, ik klim in de kantine op een zeepkist en gebruik een megafoon. 8)7

Ik vertel het aan collega's en/of vrienden als het ter sprake komt. Anders niet. Sommige mensen zijn dan wel op de hoogte en andere niet.
pi_181091626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat ze facebook gekozen heeft als het medium om de familie op de hoogte te houden. Dat jij daar als vage kennis ook mee geconfronteerd wordt, komt niet in haar op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:40 schreef Kassamiep het volgende:
Sommige mensen delen dit soort dingen wel gewoon met vrienden en collega's. Dan is het efficienter om het via FB te doen - anders kan je hetzelfde verhaal 20 keer afsteken.
Ja dat zal misschien wel de reden zijn idd. Maar dan nog vind ik het wel erg detailleerd allemaal. Toen mijn ex een ernstig auto-ongeluk had gehad heb ik ook wel updates op FB gepost. Maar ik heb bijvoorbeeld nooit gezegd wat voor precieze letsels hij had. Of een foto van hem op de IC gepost ofzo. Dan postte ik bijvoorbeeld dat hij geopereerd was en dat alles volgend planning was gegaan. Maar niet waar hij precies aan werd geopereerd. Alleen de directe familie/vrienden wisten dat dan wel.
  Spellchecker vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:53:55 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181091837
Ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar iedereen heeft z'n eigen normen en waarden en de grenzen liggen voor iedereen anders,
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181091926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:53 schreef maily het volgende:
@TS, ik ben het met je eens. Er zijn grenzen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:53 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar iedereen heeft z'n eigen normen en waarden en de grenzen liggen voor iedereen anders,
Ja precies. Als ze tieners zijn leren ze dat ze op moeten passen met wat ze online zetten, maar er staan wel foto's van ze terwijl ze op een potje zitten online. Dat vind ik nogal krom. En ik snap wel dat iedereen eigen normen/waarden/grenzen heeft, maar wat die van het kind zijn lijkt wel totaal niet in acht genomen te worden soms.
pi_181093023
Dat hele Facebook is ook gewoon kut.
Uitkijken wat je erop zet :{
pi_181093070
TS, die dame he, is zij laagopgeleid? Ik denk dat het antwoord 'ja' is.
5 Ferrari's op videoband!
pi_181093101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS, die dame he, is zij laagopgeleid? Ik denk dat het antwoord 'ja' is.
Ach daar hoef je niet laagopgeleid voor te zijn.
Klinkt een beetje minachtend :{
pi_181093130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:45 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

[..]

Ja dat zal misschien wel de reden zijn idd. Maar dan nog vind ik het wel erg detailleerd allemaal. Toen mijn ex een ernstig auto-ongeluk had gehad heb ik ook wel updates op FB gepost. Maar ik heb bijvoorbeeld nooit gezegd wat voor precieze letsels hij had. Of een foto van hem op de IC gepost ofzo. Dan postte ik bijvoorbeeld dat hij geopereerd was en dat alles volgend planning was gegaan. Maar niet waar hij precies aan werd geopereerd. Alleen de directe familie/vrienden wisten dat dan wel.
Ja maar post dan niks.
Als iemand post 'de operatie ging goed' dan wil toch iedereen ook weten waaraan.
Dat posten is dan puur aandacht vragen.
Je kan die familie en vrienden ook even bellen of sms'en met de uitslag.
5 Ferrari's op videoband!
pi_181093158
Te triest voor woorden dit. Waarom moet je zoiets in godsnaam via Facebook delen :')
pi_181093170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS, die dame he, is zij laagopgeleid? Ik denk dat het antwoord 'ja' is.
Ik heb in mijn vriendenkring dames die kandidaat-notaris, jurist, arts en geoloog zijn en die zullen FB echt niet als dagboek gebruiken of foto's plaatsen vanaf de focking eerste hulp :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_181093206
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik heb in mijn vriendenkring dames die kandidaat-notaris, jurist, arts en geoloog zijn en die zullen FB echt niet als dagboek gebruiken of foto's plaatsen vanaf de focking eerste hulp :')
Je hebt door dat je jezelf quote?
pi_181093243
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef 3121 het volgende:

[..]

Je hebt door dat je jezelf quote?
sorry dat jij ook foto's vanaf de 1e hulp post en ik je beledigde
5 Ferrari's op videoband!
pi_181093252
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

sorry dat jij ook foto's vanaf de 1e hulp post en ik je beledigde
Neh ik post nooit zoiets. Geen behoefte aan.
pi_181093304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:04 schreef 3121 het volgende:

[..]

Neh ik post nooit zoiets. Geen behoefte aan.
waarom denk jij dan niet dat 'domme' mensen hun hele leven op FB zetten?
5 Ferrari's op videoband!
pi_181093367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

waarom denk jij dan niet dat 'domme' mensen hun hele leven op FB zetten?
Het zijn niet alleen hoog of laag opgeleide mensen die dat doen....Het zijn mensen die het gevaar niet zien. Je kunt niet alles weten :)
pi_181093446
Wij respecteren de privacy van ons kind. Er gaat niets van hem op Facebook e.d.

Whatsapp is een ander verhaal. Opa en oma zitten in een groep, daar wordt driftig alles gedeeld. Vrienden die geïnteresseerd zijn krijgen in zéér beperkte mate eens iets door. Vrienden die niet geïnteresseerd zijn vermoei ik er niet mee.

Ik ken mensen die hun hele leven en dat van hun kinderen volledig openbaar op Facebook, Instagram en Twittee gooien.
pi_181093503
Ik plaats op mijn Facebook soms foto's van mijn 8-jarige dochter bijvoorbeeld als ze jarig is, haar zwemdiploma heeft gehaald (maar wel met het diploma in gewone kleding) en de eerste paardrijles. Dat soort dingen, maar het is dus incidenteel. Ik ben wel voorzichtig met zwemkleding en foto's met andere kinderen. Dat zet ik er niet op. De beveiliging op mijn Facebook staat heel hoog en ook met Facebookvrienden toevoegen ben ik kieskeurig. Ze vind de duimpjes wel leuk en is trots als oma er op reageert. Ze vindt het dus prima. :-)
pi_181093748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik heb in mijn vriendenkring dames die kandidaat-notaris, jurist, arts en geoloog zijn en die zullen FB echt niet als dagboek gebruiken of foto's plaatsen vanaf de focking eerste hulp :')

Mijn ervaring is juist dat de hogeropgeleide veel meer van dergelijke berichten inclusief foto's plaatsen..
pi_181094384
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:32 schreef _Hestia_ het volgende:
Er is al een topic over kinderen en naakt rondlopen op het strand, maar ik had vanavond een "discussie" met iemand op Facebook. Ik heb zelf geen kinderen, maar zij heeft wel 2 kleine kinderen. Nu is 1 daarvan ziek, en zat ze gisteravond met hem bij de SEH. Daar postte ze eerst dus al een foto van, dat ze daar zaten te wachten. Vandaag kwamen er dus allemaal updates over wat er met hem aan de hand was, met uitgebreide beschrijvingen waar hij pijn heeft, hoeveel koorts hij heeft, en zelfs hoe vaak hij geplast heeft vandaag -O-

Nou vind ik het helemaal niet erg om mensen op mn Facebook te hebben die dingen over hun kinderen posten en vind ik het juist vaak wel leuk om foto's te zien O+
Maar eerlijk gezegd vond ik dit wel erg ver gaan en dat heb ik dus ook in een PB gestuurd, wat haar eigen gedachten hierover zijn. (ze heeft nog niet gereageerd)

Ik vind het nogal een aantasting van de privacy van een kind om dat soort dingen dus allemaal via Facebook te delen. En ik snap ook niet zo goed waarom je al die details ook zou willen delen. Je kunt toch gewoon zeggen dat je kind een bepaald virus heeft en dan kan iedereen toch "beterschap" zeggen? Wat heeft het voor meerwaarde om alle details erover te posten :?
Ik snap best dat je zoiets tegen de oma's vertelt als je ze spreekt, maar om dat allemaal maar op FB te gooien?

Als volwassene post ik ook wel privé dingen op Facebook, maar ik kan zelf beslissen wat ik wel en niet post. Een klein kind kan dat niet. Het lijkt mij als ik dat kind ben echt niet fijn om later dit soort dingen allemaal terug te lezen en dat allemaal mensen die je zelf niet eens kent, dat soort dingen weten.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en of/hoe jullie hier zelf rekening mee houden.
Als het je niet aanstaat delete je diegene toch gewoon.
pi_181094969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:38 schreef Netelig het volgende:
Mijn kind bestaat niet op social media. Geen foto's, geen mededeling over geboorte/verjaardag/hoogtijdagen en al helemaal geen updates over ziekte of lollige acties.

Hij mag later zelf kiezen of hij op internet bewaard wil blijven. Voor nu beslissen wij dat voor hem.
Idem bij ons.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:10:46 #30
269689 crew  Viv
pi_181094992
Ik ben heel voorzichtig met mijn dochter online: hier in de Fok-topics is haar naam of geboortedatum nooit te lezen geweest (zelfs haar voorletter niet) en post ik geen herkenbare foto's. Op Facebook post ik vrijwel nooit over haar (en zo wel, dan alleen met een voorletter) en daar post ik ook geen herkenbare foto's, en het kinderdagverblijf mag haar ook niet herkenbaar online zetten van ons (daar houden ze zich ook netjes aan). WhatsApp gebruik ik wel veel om foto's te delen met mijn directe familie, maar dat is niet openbaar toegankelijk.

Ik kan simpelweg niet overzien of mijn dochter er in de toekomst nadelige gevolgen van zou kunnen ondervinden, en het is ook niet aan mij om het allemaal alvast te grabbel te gooien. Hoe jammer ook, ik zou wel een goedlopend youtube-kanaal kunnen runnen met haar. :D
pi_181095211
It All Goes Back in the Box
pi_181096328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS, die dame he, is zij laagopgeleid? Ik denk dat het antwoord 'ja' is.
Ja, ze is huismoeder en werkt af en toe een paar uurtjes als hulp in de huishouding.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Als het je niet aanstaat delete je diegene toch gewoon.
Dat vind ik wel erg overdreven.
pi_181096342
Interessant om te lezen hoe jullie ermee omgaan in ieder geval. Ik heb wel een neefje en die is wel online (op Instagram) te vinden. Maar geen gezondheidsinformatie en alleen foto's met kleren aan. Mn zusje (hoogopgeleid) post niet heel vaak een foto online, maar bijvoorbeeld op vakantie zet ze er 1 online. En in de familie-groepsapp zet ze er dan wel meer. Mijn zusje denkt er iig wel goed over na en post verder geen privacygevoelige dingen over hem. Gewoon eigenlijk vooral de leuke foto's met het gezin of als hij aan het spelen is.
pi_181096468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat ze facebook gekozen heeft als het medium om de familie op de hoogte te houden. Dat jij daar als vage kennis ook mee geconfronteerd wordt, komt niet in haar op.
Nou nee, hoeft niet.
Ooit van de facebookgroep powermommy's gehoord?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:03:19 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181096547
Facebook biedt verschillende mogelijkheden om iets te delen, van volledig openbaar tot in een privébericht.
Je kunt met je naaste familie een (geheime) groep aanmaken en zulke privacygevoelige dingen daarin plaatsen. Hoewel je dan zelf de regie moet houden, want is de man van de dochter van je neef nog naaste familie? Voor je neef wel, maar voor jou ook?
Verder kun je bij elk bericht op Facebook aangeven wie het mogen zien. Daarin kun je ook weer categorieën maken, zoals "familie Jansen".
Er is dus een groot gebied tussen "alles openbaar" en "helemaal niks plaatsen" mogelijk.
pi_181096565
Ik ben me erg bewust van hun privacy. Ik deel op fok geen foto’s, gebruik alleen voorletters en beperk ook wst ik over ze schrijf.

Op fb komt een incidentele foto (zonder gezicht doorgaans) maar nooit details over ziekte, hun gedrag of andere persoonlijke info.

Ik zit in een fb-groep voor moeders (in eerste instantie om over geinige kindernamen te lezen), maar daar was gisteren een topic over hoe bruin de kinderen waren geworden. Menig moeder plaatste een foto van hun kind. Velen hadden voor de gelegenhwid het broekje van hun kind naar benee getrokken om het verschil met hun witte billen te laten zien. Echt- niet ok vind ik.

Die nieuwe privacywetgeving zou wmb zich hier ook wel op mogen richten.
pi_181097611
Ik vraag sowieso eerst of ik een foto mag maken. En soms vraag ik of die op FB mag of via WhatsApp verstuurd. Ze is nu 9, maar dat die ik al jaren. Ze vond het jaren niet fijn als er foto's werden gemaakt en delen daarvan wilde ze zeker niet. Nu vindt ze dat vaker wel ok en delen, vooral met opa en omi, soms ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181098095
Goed idd om op een gegeven moment zelf aan het kind te vragen of het op de foto wil en of dat dan gedeeld mag worden. Dat ze daar zelf regie over hebben en kunnen bepalen dat bijvoorbeeld oma1 het wel mag zien maar neef2 het niet. En dat dat ook gerespecteerd wordt en oma1 die foto niet alsnog naar neef2 doorstuurt.

De reactie die ik trouwens terug kreeg was dat ze zelf wel uitmaakt wat ze op FB zet en dat ik haar niets hoef uit te leggen wat ze later zelf lezen. En dat ze soms wel dingen naderhand verwijderd.
pi_181098420
Mijn dochter wilt soms niet op de foto (bijna 4) en dan moet ik terugdenken aan mijn jeugd, waarin ik soms uber chagrijnig op de foto stond, omdat m’n moeder zoiets had van ‘stel je niet aan’ en per se een foto wilde maken. Dit was pre-internet, dus no harm done, maar ik vind uiteindelijk dat je niet voor een ander moet bepalen of zij op de foto gaan of niet.

Ik ken mensen die willen iedere poepbroek delen met de hele wereld, en dat gebeurd dan via Facebook, vaak met openbare profielen, niet eens voor hun eigen inner circle. Die behoefte begrijp ik echt niet.

Mijn familie voelde ook altijd de behoefte om bij ieder nieuwtje een nieuwsbrief uit te delen, want blijkbaar moet iedereen van iedere ontwikkeling op de hoogte zijn, want stel je voor dat iemand bij een verjaardag niet helemaal op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen, ondenkbaar. :')

Ik zie mijn familie niet meer, en zij mogen geen contact met mijn kind, hebben haar nooit gezien, maar willen dat heel graag. Dus die komt ook niet zomaar op internet, als ze wat ouder is mag ze het zelf wel bedenken wat ze wil. Iedere foto die de buitenwereld in geslingerd wordt sta ik bij stil, omdat ik bang ben haar integriteit niet genoeg in acht te nemen. Mijn vrouw vind me een aansteller, maar ik ben bang dat we over 50 jaar terugkijken en ongelukkig zijn over het gemak waarmee we dingen delen.

Ik snap de behoefte van het delen in het openbaar sowieso niet. Dat je je naasten doodspamt met de meest waardeloze foto’s en info moet je zelf weten, maar echt openbaar op het internet? Van kinderen die er zelf nog niet over kunnen beslissen? Dat vind ik wel een grens die je overgaat. :Y
-nee-
pi_181099704
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 06:28 schreef T-D het volgende:

[..]

Nou nee, hoeft niet.
Ooit van de facebookgroep powermommy's gehoord?
Ik doe niet aan facebook. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181317458
Ik post sporadisch een foto van mijn kind op FB, maar altijd onherkenbaar. Niemand die mijn kind zal herkennen aan de hand van foto's op facebook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181342345
Is natuurlijk ieder voor zich... persoonlijk heb ik Facebook verwijdert toen one eerste geboren is. Wij hebben ook op school aangegeven dat ze geen foto’s van onze kids maken om te voorkomen dat andere ouders die foto’s wel gaan posten. Onze kinderen mogen als ze oud genoeg zijn zelf bepalen of ze dit willen.
Wie weet welke personen de foto’s van je kinderen zien als je alles op internet plaatst.

En ja wij zijn jonge ouders 😋

Ik zie zojuist trouwens zelfs een kinderfototopic hier op het forum...
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')