abonnement Unibet Coolblue
pi_181090856
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:50 schreef Drugshond het volgende:
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers



Turkish President Recep Tayyip Erdogan said he intends to tighten his grip on the economy and take more responsibility for monetary policy if he wins an election next month.
--------------
Alsof hij de buitenlandse markt kan besturen. 8)7
--------------

With the Turkish lira at a record low against the dollar and down this year against all 17 major currencies tracked by Bloomberg, Erdogan told Bloomberg TV in London on Monday that after the vote transforms Turkey into a full presidential system, he expects the central bank will have to heed his calls for lower interest rates.

https://www.bloomberg.com(...)-on-turkey-s-economy
========================================
In slechts 13 jr tijd heeft die munt 75 % aan waarde verloren.
Zie grafiek. https://finance.yahoo.com/quote/TRY%3DX?p=TRY%3DX&guccounter=1
----------------------------------
Het zal wel aan mij liggen, maar gaat Turkije niet heel erg stuk.

Nu een beter artikel die inhoudelijk beter is.
Supergroei Turkse economie stuit op wantrouwen
Economische groei


Van een bijna recessie naar een van de snelst groeiende economieën: de Turkse economie heeft zich hersteld. Maar twijfels zijn er, veel twijfels.

De Turkse economie groeide met 5,1 procent in het tweede kwartaal. Kan dat wel, vragen critici zich af.
[ afbeelding ]

In Turkije lijkt zich een economisch wonder te voltrekken. Twee weken geleden publiceerde het statistische instituut Türkstat de cijfers van het tweede kwartaal. Daaruit bleek dat Turkije met 5,1 procent één van de snelst groeiende economieën van de G20 is. Alleen China en India doen het beter. Veel experts reageerden sceptisch, net als bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers.

„Ik was geschokt door de cijfers”, zegt Murat Ucer, een econoom die voor adviesbureau Global Source Turkije volgt. „Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan. Mijn prognoses waren veel voorzichtiger. Het verhaal dat ik aan mijn klanten vertelde, moest ik ineens grondig bijstellen.”

Veel economen en analisten kunnen moeilijk geloven dat de Turkse economie zo snel is hersteld na een uitermate slecht jaar. De mislukte coup leidde bijna tot een recessie, de regering wist met veel kunst en vliegwerk een valutacrisis af te wenden, en de toerismesector, een belangrijke bron van buitenlands geld, is nog niet uit de crisis. Hoe kon Türkstat dan toch met zulke sterke cijfers op de proppen komen?

Commerzbank, de tweede bank van Duitsland, bracht zelfs een rapport uit met de veelzeggende titel ‘Turkey – Are you kidding me?’. Daarin concludeert Lutz Karpowitz, strateeg opkomende markten, dat de Turkse groeicijfers „meer dan twijfelachtig” zijn en mogelijk zelfs het gevolg zijn van „politieke beïnvloeding”. Een zware aantijging, die overigens niet wordt onderbouwd.

Spiegelt Türkstat de economische situatie inderdaad mooier voor dan zij is, wellicht om de regering politiek uit de wind te houden tot de verkiezingen van 2019?

Nieuwe rekenmethode
De achterdocht over de groeicijfers begon toen Türkstat eind vorig jaar een nieuwe rekenmethode invoerde. Ineens bleek de gemiddelde levensstandaard in Turkije 20 procent hoger te liggen. Ook stelde Türkstat het bruto binnenlands product (bbp) van 2015 bij van 720 miljard dollar naar 861 miljard. Kortom, de omvang van de Turkse economie was met terugwerkende kracht 20 procent groter. En de economische groei sinds 2009 was ineens 1,8 procent hoger.

De invoering van de nieuwe rekenmethode kwam overigens niet uit de lucht vallen. Daar is drie jaar lang aan gewerkt, onder toeziend oog van het Europese statistiekbureau Eurostat. De vorige methode was beperkt en achterhaald, daar was iedereen het over eens. De nieuwe groeicijfers zijn gebaseerd op een veel grotere hoeveelheid data, in lijn met Europese standaarden.

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat

Zo gebruikt Türkstat nu de gegevens van de nationale inkomensadministratie en van het instituut voor sociale zekerheid, waardoor kleine en middelgrote bedrijven ook worden meegewogen in de omvang van de economie. Daarnaast kreeg Türkstat na een lang bureaucratisch gevecht toegang tot de annalen van het ministerie van Financiën. Die nieuwe gegevens leiden uiteraard tot andere groeicijfers, maar het resultaat valt of staat bij de rekenmethode.

Tegenstrijdigheden
„De veranderingen in het Turkse bbp en de groeipercentages zijn erg groot, niet alleen vanuit een absoluut perspectief, maar vooral in vergelijking met andere gevallen van herziening naar Europese standaarden of Verenigde Naties standaarden”, stelt Erik Meyersson, econoom bij Goldman Sachs. „In OESO-landen hebben zulke herzieningen een veel kleinere invloed gehad op het bbp en, althans gemiddeld, vrijwel geen effect gehad op de groei van het bbp.”

Hoe dat kan, is een raadsel. „Het probleem is dat we niet weten hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen”, zegt Aykut Erdogdu, de tweede man van oppositiepartij CHP. „Als Türkstat zijn rekenmethode bekend zou maken, dan zouden ze hun gelijk kunnen bewijzen. Maar ik denk niet dat ze dat van plan zijn. Het wachten is op het rapport van Eurostat. Zij zullen de nieuwe methode zorgvuldig doorlichten, want er zijn zo veel tegenstrijdigheden.”

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat. „Het rapport van Commerzbank is te speculatief”, zegt een analist die anoniem wil blijven. „We zijn allemaal gefrustreerd over de cijfers. Ik denk dat een analist van de bank er genoeg van had en zijn nek heeft uitgestoken. Maar het is meer een opiniestuk dan een onderzoeksrapport.”

‘Groei op steroïden’
Er zijn ook andere geluiden. Timothy Ash, Turkije-expert van vermogensbeheerder Blue Bay Asset Management, vindt 5 procent groei niet zo vreemd, gezien de omstandigheden. „Voor het referendum heeft de regering veel geld in de economie gepompt om een recessie af te wenden. Er waren belastingverlagingen, staatsgaranties voor banken, schuldverlichting voor bedrijven. De export nam toe dankzij de goedkope lira en de economische opleving in Europa.”

Ucer noemt het zelfs ‘groei op steroïden’. „De regering heeft een hoop beleidsruimte gebruikt om een recessie af te wenden. Zulke groei is niet vol te houden, want de structurele problemen zijn niet opgelost. De groei is onevenwichtig en komt voor een groot deel van de bouwsector. Er wordt weinig geïnvesteerd in machines, een indicatie van toekomstige groei. En Turkije kampt nog altijd een structureel tekort op de lopende rekening.”

Met inflatie van ruim 11 procent, werkloosheid van ruim 10 procent, en een flinke belastingverhoging die vorige week werd aangekondigd, merken veel Turken weinig van de 5,1 procent groei. Uit een recent opinie-onderzoek aan van de zakenkrant Dünya bleek dat het vertrouwen in de economie afneemt. Het percentage dat de economie ziet als het grootste probleem steeg van 39 in het eerste kwartaal naar 49 procent in het tweede. Slechts 46 procent van de respondenten dacht dat Turkije welvarender zou zijn over vijf jaar. „Dit is zonder twijfel het meest gehate herstel in de historie”, concludeerde Istanbul Analytics.
---------------------------------------------------------------------------------------
Dit alles heeft te maken dat Erdogan steeds meer invloed probeert uit te oefenen op hun eigen centrale bank. Maar het is nu ook fair om te zeggen dat Turkije in een financiële zeepbel leeft.

Griekenland, Italië, ik zet nu mijn geld op Turkije die klapt. Laatst genoemde is gelukkig geen EU-land.
hier verder


https://turksemedia.nl/ha(...)xplosief-toegenomen/
Ruilhandel, DAT is de oplossing tussen zulke landen , en jij koopt net zoveel van mij als ik van jou
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:12:31 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181090869
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:44 schreef yup het volgende: [..] Ik beschrijf wat ik zie. De fukkers hier beschrijven wat ze willen zien. En dat is het verschil. Wel grappig dat iedereen hoopt dat de economie van Turkije klapt. Misschien had Erdogan toch gelijk toen ie het Westen voor van alles en nog wat had uitgemaakt. Maar hey ik ben weer de boeman. So sue me.
De fukkers hier, althans deze fukker hier, zag 20 jaar geleden al in dat de democratie en daarmee de economie klapt als de fukkers van Refah of Fazilet partisi (vergelijkbaar met SGP) aan de macht komen. Dat is uiteindelijk gebeurd in de gedaante van AKP. De enige manier om deze fukkers een toontje lager te laten zingen is het laten klappen van de economie zodat een seculiere regering weer verder kan gaan met de orde van de dag.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181090877
Goede speech van de minister van economische zaken _O_
pi_181090975
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De fukkers hier, althans deze fukker hier, zag 20 jaar geleden al in dat de democratie en daarmee de economie klapt als de fukkers van Refah of Fazilet partisi (vergelijkbaar met SGP) aan de macht komen. Dat is uiteindelijk gebeurd in de gedaante van AKP. De enige manier om deze fukkers een toontje lager te laten zingen is het laten klappen van de economie zodat een seculiere regering weer verder kan gaan met de orde van de dag.
De meeste Turken zitten niet te wachten op secularisme.
pi_181090978
U mag kiezen: de dollar van Trump of de God van Erdoğan

Ik heb een nieuwe verslaving, vrienden: ik kijk iedere vijf minuten naar de koers van de Turkse lira. Het veroorzaakt niet dezelfde flash als crack, crystal meth of flakka maar geeft minimaal dezelfde voldoening als de kijkcijfers van het laatste showtje van Peter R. de Vries of de deelname van de Toppers aan het Eurovisiesongfestival in 2009. Geen beter vermaak dan leedvermaak. (De Duitsers zeggen het nog mooier: Schadenfreude)



Ik ben nou niet bepaald een kei in economie, maar ik heb er ongetwijfeld meer verstand van dan Berat Albayrak, de schoonzoon van president Recep Tayyip Erdoğan. Deze nietsnut werd op 9 juli door bonpapa tot minister van Financiën gebombardeerd en onmiddellijk donderde de lira naar beneden.
Men kan veel kwaads beweren over de internationale bende van beursbengels, bankboeven, valutahandelaren, speculanten en andere exponenten van het grootkapitaal, maar niet dat ze gek zijn. Een krankzinnige dictator die zijn academisch uitgedaagde schoonzoon minister van Financiën maakt, schept weinig vertrouwen bij deze lieden.

Berat Albayrak (waar ken ik die familienaam toch van?) heeft net de baard in de keel maar toch al aardig wat op zijn kerfstok staan, als ik Wikipedia mag geloven.

Erdoğan geloofde het in ieder geval wel want stante pede verbood hij zijn onderdanen om bepaalde artikelen op Wikipedia te raadplegen.

Alles wijst erop dat de megalomane, islamofascistische dictator zwaar paranoïde is. Hij laat zich omringen door brave jaknikkers en heeft daarom geen enkel realiteitsbesef meer. De afgelopen week bezocht een hoge delegatie uit Venezuela het paleis in Ankara. De Venezolaanse minister van Financiën had ongetwijfeld leuke tips om de inflatie te bestrijden en de lira te redden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.



Vandaag komt De Goddelijke Snor via onderbuikspreekpop Albayrak met zijn New Deal. Vanmorgen in alle vroegte lieten de Turkse staatsmedia uiterst blijmoedig al weten uit welke hoek de wind gaat waaien. Het nieuwe motto luidt: zij hebben de dollar maar wij hebben Allah!
Nou vind ik iedere vorm van blasfemie en het kwetsen van naties en bevriende staatshoofden kinderachtig maar ik wil hier toch graag een kanttekening bij plaatsen. Turkije heeft twee Nobelprijswinnaars, de Verenigde Staten 360.

Eén van de twee Turkse winnaars is de geweldige schrijver Orhan Pamuk, die me geen vriend van Erdoğan lijkt en daarmee automatisch in Team Gülen zit. Net als dominee Andrew Brunson die door de dictator gevangen wordt gehouden omdat hij een levensgevaarlijk Gülen-terrorist zou zijn. Terwijl die beste man volgens mij een totaal onschuldige all American meatball is!

Ik zou dus gokken op het Amerika van de keiharde dollar, de Nobelprijzen en Trump en niet op Erdoğan en zijn Allah.

Het stemvee van Erdoğan moet het ondertussen toch ook in de knip voelen, ook al lezen ze daarover niks in hun krantje en zien ze er niks over op de treurbuis. Al een paar keer riepen Erdoğan en zijn schoonzoon dat de Turken hun gespaarde dollars, euro’s en Engelse ponden en hun gouden en zilveren tanden naar de bank moeten brengen om de lira te redden maar zo gek zullen die toch ook weer niet zijn. Ik weet niet of de arme Turk nog zo trots is op het bespottelijke paleis met duizend kamers, allemaal ingericht door mevrouw Erdoğan zelve. Als de dictator zo hard centjes nodig heeft, brengt hij de gouden wc-brillen maar naar de pandjesbank.



Daarom kijk ik elke vijf minuten met glanzende ogen en rode konen naar de koers van de Turkse lira: de val van de Turkse munt zal tot de val van de Turkse dictator leiden. Het is natuurlijk vreselijk sneu dat de gewone Turkse man/vrouw/gendertwijfelaar de dupe is van de strapatsen en capriolen van een knettergekke dictator maar ja: dan hadden ze maar niet op hem moeten stemmen.
Ik ga hier niet nog eens omschrijven waarom Erdo een dictator is in de beste traditie van Ceaușescu, Hosni Mubarak, Stroessner, Honecker, Marcos, Qadhafi, Hitler, Pinochet, Bokassa en Idi Amin. Dat moet u zelf maar googelen. Maar reeds op de lagere school heb ik geleerd wat fascisme is.

En daar komt de islamsaus nog bovenop.

Erdoğan doet mij denken aan het sprookje De nieuwe kleren van de keizer. Hij kan brullen, bedreigen en om zich heen schoppen wat hij wil maar als de staatsruif leeg, is het voorbij met de pret. Niemand zal rouwen als de dictator zijn biezen pakt. Hoogstens zal zijn beste vriend Frans Timmermans een traantje wegpinken want die voelt zich toch niet aangesproken door een de 32 scheldwoorden die straatvechter Erdoğan heeft gebruikt om de Nederlander te beledigen.



Over Nederland gesproken: ook Kuzu en zijn maten van Denk zitten in de financiële problemen waardoor het moeilijk zal worden om Hollands subsidiegeld naar hun Grote Baas in Ankara door te sluizen. DENK verloor al 146.000 euro aan subsidie van de Tweede Kamer, omdat ze in 2017 ten onterechte dubbel hadden geïnd en nu komt daar 16.000 euro bovenop omdat het filiaal van Erdogan tijdens het sleepwetreferendum met subsidie gesjoemeld heeft. Ik ben benieuwd of DENK nog zo hard brult als hun fopsultan bankroet is. Bidden helpt niet. Dollars wel.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181091040
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:06 schreef yup het volgende:

[..]

En ik beschrijf ook dat ik het absurd vind dat alle fukkers willen dat de economie van Turkije stukgaat. Eigenlijk zou dat echt ironisch zijn. Want dan kunnen de Turken veel grote Duitse steden overnemen zonder een schot gelost te hebben. Heeft ome Erdo dan toch zijn zin.
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:20:44 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181091062
Goed plaatje onderaan.
Tulip ass stupid.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181091157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Goed plaatje onderaan.
Tulip ass stupid.
quote:
For the Dutch crisis, Erdoğan’s supporters have done some of their most creative work. They stabbed and squeezed oranges in public, because the Dutch football strip is orange. (The oranges were local, of course.) They posted selfies while “beheading” a tulip. Some of them burned the French flag, as they thought that François Hollande must be the president of Holland, and tweeted insults in broken English at the French president.
_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181091262
Turks nationalisme: buigen voor een Arabische God en aan de bedelstaf bij het westerse orgaan IMF.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:33:37 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181091366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

_O-
Binnenhalen, deze tandartsen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181091377
Je kunt een land op 2 manieren op zijn knieën krijgen, door schuld of door oorlog. Dat zei die crimineel Rotschild ooit en hij heeft gelijk.
pi_181091424
Organ harvesters heeft ie gelijk in. Haha.
pi_181091432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Je kunt een land op 2 manieren op zijn knieën krijgen, door schuld of door oorlog. Dat zei die crimineel Rotschild ooit en hij heeft gelijk.
Dat is onzin. Ligt eraan aan wie je schuld is. zie Japan bijvoorbeeld.
pi_181091478
Erdoganstrijders:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181091489
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ligt eraan aan wie je schuld is. zie Japan bijvoorbeeld.
Japan hebben ze anders wel aardig op de knieën gekregen met de nucleaire bom.
pi_181091509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdoganstrijders:

[ link | afbeelding ]
Haha. Super triest.
pi_181091618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdoganstrijders:

[ link | afbeelding ]
Ik zie daar voor minstens 1000 Lira aan sinaasappels.
pi_181091619
Arme turken. Dit hadden ze ook weer niet verdiend, oh wacht ze hebben hem nu tot x met toe gekozen.

Nouja. Het worden heel wat lira's voor die weekendscholen.
Whatever...
pi_181091659
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zie daar voor minstens 1000 Lira aan sinaasappels.
Lokale sinaasappels stond er bij het bericht. Die zou jij nu dus voor een eurootje kunnen kopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:48:48 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:49:01 #21
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181091716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdoganstrijders:

[ link | afbeelding ]
Van mij mag dat kutland helemaal kapot gaan.
pi_181091722
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:48 schreef Drugshond het volgende:
Ben wel benieuwd maandag als de beurzen weer opengaan.
Wat raad je aan mbt aandelen ING?
pi_181091759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:49 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Van mij mag dat kutland helemaal kapot gaan.
Nieuwe basis voor is.

Gelukkig zijn er Europa langzaam weer aan het bewapenen en dan de buitengrenzen echt dicht. Anders wordt het doffe ellende.
Whatever...
pi_181091790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lokale sinaasappels stond er bij het bericht. Die zou jij nu dus voor een eurootje kunnen kopen.
Import van landbouwproducten wordt steeds duurder vanwege de sterk gedaalde lira. De boeren in Turkije zien daardoor hun binnenlandse markt juist toenemen. Behalve de boeren in Turkije en toeristen die er hun vakantie goedkoop kunnen boeken zullen weinigen de Lira crash als positief ervaren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181091850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Import van landbouwproducten wordt steeds duurder vanwege de sterk gedaalde lira. De boeren in Turkije zien daardoor hun binnenlandse markt juist toenemen. Behalve de boeren in Turkije en toeristen die er hun vakantie goedkoop kunnen boeken zullen weinigen de Lira crash als positief ervaren.
Of de Turkse boeren gaan exporteren want goedkoop en de lokale Turken kunnen geen eten betalen.
Maar daar heeft allah vast wel een oplossing voor.
pi_181091995
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of de Turkse boeren gaan exporteren want goedkoop en de lokale Turken kunnen geen eten betalen.
Maar daar heeft allah vast wel een oplossing voor.
Mocht dat gebeuren dan verwacht ik dat er een exportheffing op de export van landbouwproducten komt zoals ook Argentinië heeft gedaan. Dit is een zeer succesvolle manier om de armoede te nivelleren en verspreiden want zo worden ook de boeren armer en ontmoedigd te investeren en de productie te verbeteren. Argentinië is die heffingen wegens het succesvolle verspreiden van armoede ondertussen aan het terugdraaien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181092024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:49 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Wat raad je aan mbt aandelen ING?
Geen ING, die daalde vandaag flink mee op de onrust in Turkije, hebben belangen daar. Gewoon nog een paar dagen afwachten en dan instappen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:02:13 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181092038
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of de Turkse boeren gaan exporteren want goedkoop en de lokale Turken kunnen geen eten betalen.
Maar daar heeft allah vast wel een oplossing voor.
Allah laat goud regenen dat weer ingewisseld kan worden voor lira's. Zo is Turkije in een mum van tijd numero uno.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181092087
De Spaanse bank BBVA is het grootste risico, die hebben een paar jaar geleden het Turkse Garantibank opgekocht. Ook BNP Paribas en Unicredit hebben flink wat exposure in Turkije, ING valt relatief wel mee geloof ik.
pi_181092104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:01 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Geen ING, die daalde vandaag flink mee op de onrust in Turkije, hebben belangen daar. Gewoon nog een paar dagen afwachten en dan instappen.
Ik bedoel, ik heb ze al, en nu vraag ik me af; wat moet ik er mee? Nu -2,9% tav vorige jaar Okt/Nov

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 23:04:57 ]
pi_181092248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Japan hebben ze anders wel aardig op de knieën gekregen met de nucleaire bom.
Gaat erom dat Japan een schuld heeft van 300%+.

Maar die schuld is aan Japan zelf (pensioenfondsen etc). Die gaan natuurlijk niet voor zichzelf op de knieën.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:14:15 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:17:26 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181092398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als de TLY blijft zakken tot onder de 7.1 per dollar snel wegdoen.
Misschien handig om er bij te vertellen dat ik ze de tijd kan geven. Jaren als het moet.
pi_181092422
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zie daar voor minstens 1000 Lira aan sinaasappels.
1100 inmiddels.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:21:21 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181092431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:21 schreef Drugshond het volgende:
Banken op dit moment lijkt me niet echt handig met al die handelsoorlogen voor de deur.
Niet luisteren naar banken sws niet. Oren dicht houden.
I´m back.
pi_181092441
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:19 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Misschien handig om er bij te vertellen dat ik ze de tijd kan geven. Jaren als het moet.
Dan nu verkopen en volgende week weer kopen.
pi_181092459
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Allah laat goud regenen dat weer ingewisseld kan worden voor lira's. Zo is Turkije in een mum van tijd numero uno.
Is overal waar de islam komt is het goed toeven. Rijkdom, vrede, gezondheid, vrijheid... Goed leven...
Whatever...
pi_181092476
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan nu verkopen en volgende week weer kopen.
Mmmz... _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 23:41:34 ]
pi_181092498
dit is gewoon te leuk om te volgen, ontzettend kut volk kiest voor een kut dictator en krijgt keihard de deksel op de snufferd. Glorious
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_181092505
Je kunt nu wel goedkoop op vakantie naar Turkije
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:34:13 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181092641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Je kunt nu wel goedkoop op vakantie naar Turkije
En nog eens afdingen om ze helemaal uit te knijpen als een sinaasappel als ze laten blijken Erdofiel te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181092677
Benieuwd wat Trump's volgende move gaat zijn.

Pastoor zit nog vast en Erdogan haalt nog adem.
pi_181092849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:27 schreef Harlon het volgende:
dit is gewoon te leuk om te volgen, ontzettend kut volk kiest voor een kut dictator en krijgt keihard de deksel op de snufferd. Glorious
48% van het volk heeft er niet voor gekozen.
pi_181092976
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

48% van het volk heeft er niet voor gekozen.
Voor hen is het kut.
Whatever...
pi_181092977
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

48% van het volk heeft er niet voor gekozen.
Hoe je kiest voor een dictator is mij ook een raadsel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:52:43 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181093031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:35 schreef Nintex het volgende:
Benieuwd wat Trump's volgende move gaat zijn.

Pastoor zit nog vast en Erdogan haalt nog adem.
Een bezoekje brengen aan het paleis met een drone.
pi_181093032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe je kiest voor een dictator is mij ook een raadsel.
Sja, die 52% die er wel voor gekozen heeft is ook discutabel, maar het is makkelijker een heel volk opzij te zeggen als erdo-slikkers.
pi_181093137
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En nog eens afdingen om ze helemaal uit te knijpen als een sinaasappel als ze laten blijken Erdofiel te zijn.
Daar betalen met een euro of een dollar zal een enthousiasme teweeg brengen vergelijkbaar met het betalen van kralen aan de indianen door de Spanjaarden.
pi_181093140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Sja, die 52% die er wel voor gekozen heeft is ook discutabel, maar het is makkelijker een heel volk opzij te zeggen als erdo-slikkers.
Ik was benieuwd naar your take on this.
Het is iig niet dat dit het restant van niet Erdostemmers geheel vrij pleit.
Ik bedoel daar zit MHP ook bij, die zijn nog erger.
En...nou ja het is allemaal behoorlijk ingewikkeld dus.
I´m back.
pi_181093172
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

48% van het volk heeft er niet voor gekozen.
Hoeveel kreeg MHP?
I´m back.
pi_181093198
Godver we hebben een jiskevetsiaanse lullo eerste klasse als premier in NL, geloof ik wel, maar jongens wees blij dat je hier leeft, ook de Turken.
I´m back.
pi_181093202
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik was benieuwd naar your take on this.
Het is iig niet dat dit het restant van niet Erdostemmers geheel vrij pleit.
Ik bedoel daar zit MHP ook bij, die zijn nog erger.
En...nou ja het is allemaal behoorlijk ingewikkeld dus.
Je post zegt niet zo veel, dus geen idee hoe ik hierop moet reageren. Die hele verkiezing was een wassen neus, dus ik kan niet zoveel met hoeveel stemmen welke partij heeft gekregen. Er klopt gewoon geen klap van.

Het is treurig wat daar gebeurt, het is ook treurig dat we op een punt zijn beland dat mensen elkaars land de verdoemenis in wensen.
pi_181093314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je post zegt niet zo veel, dus geen idee hoe ik hierop moet reageren. Die hele verkiezing was een wassen neus, dus ik kan niet zoveel met hoeveel stemmen welke partij heeft gekregen. Er klopt gewoon geen klap van.

Het is treurig wat daar gebeurt, het is ook treurig dat we op een punt zijn beland dat mensen elkaars land de verdoemenis in wensen.
Ja, okee maar jij rekent die MHP hap nog tot de 48% good guys?
Dat is niet reëel toch?
Die zijn zo mogelijk nog erger.

Met alle respect hoor, maar ik heb medelijden voor de gewone man en vrouw in Turkije. Maar het gaat zuidwaarts en vrij snel nu.
I´m back.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:10:18 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181093403
Erdo die full retard gaat is wel genot om zo van een afstandje te aanschouwen.
pi_181093473
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee maar jij rekent die MHP hap nog tot de 48% good guys?
Dat is net reëel toch?
Die zijn zo mogelijk nog erger.

Met alle respect hoor, maar ik heb medelijden voor de gewone man en vrouw in Turkije. Maar het gaat zuidwaarts en vrij snel nu.
Zoals wel vaker, trek je weer eens conclusies die gebaseerd zijn op lucht. In de post die je quotte is het enige wat ik letterlijk zei, dat 48% niet voor Erdogan heeft gekozen.
pi_181093484
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is treurig wat daar gebeurt, het is ook treurig dat we op een punt zijn beland dat mensen elkaars land de verdoemenis in wensen.
Het is denk ik treuriger dat NederTurken Turkije de verdoemenis in helpen dmv een verkapte protest-stem tégen het Westen.
pi_181093537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zoals wel vaker, trek je weer eens conclusies die gebaseerd zijn op lucht. In de post die je quotte is het enige wat ik letterlijk zei, dat 48% niet voor Erdogan heeft gekozen.
Ja, en ik dat hoeveel % van die 48 eigenlijk niet nog extremer was dan Erdo dus.
I´m back.
pi_181093540
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zoals wel vaker, trek je weer eens conclusies die gebaseerd zijn op lucht. In de post die je quotte is het enige wat ik letterlijk zei, dat 48% niet voor Erdogan heeft gekozen.
Je impliceerde daarmee dat de overige 52% niet uit kutvolk bestaat, maar dan volgt natuurlijk de vraag op wie zij dan eigenlijk gestemd hebben, en of dat hen dan wel vrij pleit.
pi_181093547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:13 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het is denk ik treuriger dat NederTurken Turkije de verdoemenis in helpen dmv een verkapte protest-stem tégen het Westen.
De meeste Nederturken die voor erdo hebben gestemd, doen dat niet als stem tegen het westen, maar een stem vóór Turkije zoals zij het willen hebben, namelijk het turkije van 40 jaar geleden, toen ze emigreerden.
pi_181093562
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:13 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het is denk ik treuriger dat NederTurken Turkije de verdoemenis in helpen dmv een verkapte protest-stem tégen het Westen.
Navenant idd.
I´m back.
pi_181093586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:15 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

De meeste Nederturken die voor erdo hebben gestemd, doen dat niet als stem tegen het westen, maar een stem vóór Turkije zoals zij het willen hebben, namelijk het turkije van 40 jaar geleden, toen ze emigreerden.
Dat is toch hetzelfde. De JA voor ultra-nationalistisch (religieus) conservatisme is toch een grote NEE tegen het Westen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 00:17:29 ]
pi_181093615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:16 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde. Een grote NEE tegen het Westen, en JA tegen ultra-nationalistisch (religieus) conservatisme.
Nee, dat is een nuance die je moet maken als je wil begrijpen waarom het gebeurt. Je kunt het niet eens zijn met de gedachtegang, ben ik ook niet, maar dat is wat er vnl gebeurt.
pi_181093670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:17 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, dat is een nuance die je moet maken als je wil begrijpen waarom het gebeurt. Je kunt het niet eens zijn met de gedachtegang, ben ik ook niet, maar dat is wat er vnl gebeurt.
Nationalisme in die mate is tot op het bot exclusief. In de context, dus dat ze in niet daar maar hier woonachtig zijn, is het een oergeluid; ''wij zijn Turken, en Turken zijn...''. En wat weten de laatste 2 generaties nou van Turkije 40 jaar geleden?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 00:20:51 ]
pi_181093738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:14 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Je impliceerde daarmee dat de overige 52% niet uit kutvolk bestaat, maar dan volgt natuurlijk de vraag op wie zij dan eigenlijk gestemd hebben, en of dat hen dan wel vrij pleit.
Nee, dat impliceerde ik helemaal niet. Maar goed, MHP heeft 11% van de stemmen gehad, wat an sich niet een al te groot percentage is. Nog steeds veel stemmen, maar goed, een deel van Turkije leeft ook gewoon nog in 1950. Neemt niet weg dat de hele verkiezingen gewoon een potje waren, en ik dus de percentages met een korrel zout neem.
pi_181093849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:20 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Nationalisme in die mate is tot op het bot exclusief.
Eclusief voor Turken bedoel je? Welnee.

quote:
En wat weten de laatste 2 generaties nou van Turkije 40 jaar geleden?
Wat ze er thuis over meekrijgen. Again. Dit zijn niet alle Turken. Maar er is een groep onder de Nederturken die vasthoudt aan de mentaliteit, normen en waarden van het moederschip. Treurig, maar waar. En je ziet zo'n groep binnen een groep in elke immigrantencultuur wel terug. Turken slaan er alleen nogal in door.

Overigens, als je nu rondleest op Turkse fora, of bijvoorbeeld de turkse subreddit, zijn mensen daar net zo pissig op de buitenlandse AKP-stemmers. En terecht.
pi_181093856
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:12 schreef Triggershot het volgende:
Goede speech van de minister van economische zaken _O_
Het was zelfs zo goed dat de lira nog minder waard is geworden _O_ Zo goed is het! _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 00:27:13 ]
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:28:46 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181093896
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het was zelfs zo goed dat de lira nog minder waard is geworden _O_ Zo goed is het! _O_
Die minister is Erdo's schoonzoon toch? Die snapt er werkelijk helemaal niets van.
pi_181093968


  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:32:29 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181094006
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die minister is Erdo's schoonzoon toch? Die snapt er werkelijk helemaal niets van.
Wellicht snapt hij wel iets, maar mag het niet uitspreken.
pi_181094009
Wollah, is weekend jullie weten. Dan moet goed worden gegeten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jellereppe op 11-08-2018 00:33:58 (en gedronken) ]
pi_181094023
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die minister is Erdo's schoonzoon toch? Die snapt er werkelijk helemaal niets van.
Nee dat is de minister van financiën maar die is ook een oen. Maar tijdens zijn speech ging het gewoon zwaar naar beneden, Trump tweette tijdens zijn speech en floep daar ging de lira :D
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:36:49 #74
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181094139
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee dat is de minister van financiën maar die is ook een oen. Maar tijdens zijn speech ging het gewoon zwaar naar beneden, Trump tweette tijdens zijn speech en floep daar ging de lira :D
Trump heeft wel gevoel voor timing.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:37:12 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181094148
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee dat is de minister van financiën maar die is ook een oen. Maar tijdens zijn speech ging het gewoon zwaar naar beneden, Trump tweette tijdens zijn speech en floep daar ging de lira :D
Genot.
pi_181094194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:20 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Nationalisme in die mate is tot op het bot exclusief. In de context, dus dat ze in niet daar maar hier woonachtig zijn, is het een oergeluid; ''wij zijn Turken, en Turken zijn...''. En wat weten de laatste 2 generaties nou van Turkije 40 jaar geleden?
48-11=?
En verder?
I´m back.
pi_181094272
En waar Erdokhan er nog steeds mee bezig is ging The Donald gewoon verder met zijn dag, wat een Baas.
pi_181094338
Erdogan flikt het weer. Europese banken worden voor miljarden genomen omdat ze waarschijnlijk moeten gaan afschrijven op miljarden leningen die ze hebben uitstaan aan Turkse overheden en bedrijven.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:44:47 #80
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_181094339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En waar Erdokhan er nog steeds mee bezig is ging The Donald gewoon verder met zijn dag, wat een Baas.
Dat is opzich niet zo gek daar Turkije de klappen krijgt
pi_181094388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee maar jij rekent die MHP hap nog tot de 48% good guys?
Dat is niet reëel toch?
Die zijn zo mogelijk nog erger.

Met alle respect hoor, maar ik heb medelijden voor de gewone man en vrouw in Turkije. Maar het gaat zuidwaarts en vrij snel nu.
Ik denk dat iemand van de MHP, CHP of enige willekeurige andere partij in deze crisis van de laatste dagen eigenlijk wel iets zou kunnen oplossen. Die zouden op dit moment niet gecapped zijn door halve paranoide verhalen en belachelijke tegendraadse meningen waardoor de bezopen conclusie wordt dat God het wel zal doen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:46:48 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181094398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
Erdogan flikt het weer. Europese banken worden voor miljarden genomen omdat ze waarschijnlijk moeten gaan afschrijven op miljarden leningen aan Turkse overheden en bedrijven.
De Turkse beurs is dit jaar voor 40 % gezakt. Terwijl de onze in de lift zit. Enig idee hoeveel er al verdampt is aan waarde. En investeerders trekken zicht volledig terug. Suc 6
pi_181094423
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

48-11=?
En verder?
Maar je gelooft dus dat de verkiezingen helemaal kuis zijn verlopen, begrijp ik hier uit?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:49:47 #84
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_181094475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
Erdogan flikt het weer. Europese banken worden voor miljarden genomen omdat ze moeten gaan afschrijven op leningen aan Turkse overheden bedrijven.
Ten kosten van zijn eigen land ja.

Dat is het risico wat banken nemen door te investeren in een potentieel wespennest. Dit is niet iets van gisteren. De risico’s hadden ze kunnen weten en zullen ze ook hebben afgewogen. Gegokt en verloren.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:12:21 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181095026
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Daar betalen met een euro of een dollar zal een enthousiasme teweeg brengen vergelijkbaar met het betalen van kralen aan de indianen door de Spanjaarden.
Doet me denken aan de jaren '80 toen je in communistische landen als Joegoslavië en Bulgarije agenten kon omkopen met een pakje Marlboro :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:40:49 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181095552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe je kiest voor een dictator is mij ook een raadsel.
het is wel gebeurd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:43:05 #87
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181095591
Genotsreeks.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:44:06 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181095611
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:46:09 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181095644
Tsja meerdere redenen waarom mensen op een dictator kunnen stemmen.

Of ze zien het gewoon niet. Dit is denk ik het geval met de meeste mensen. Als je verder niet het nieuws volgt, of echt kijkt naar wat iemand doet ipv zegt op TV, dan weet je ook niet dat je op een potentiele dictator stemt.

Of je stemt bewust op zo'n man omdat je denkt dat, hoewel het een dictator type is, het wel in jouw voordeel is. Dus dat jij aan de juiste kant denkt te staan. Ook een fout die veel gemaakt wordt. "Kijk deze man is keihard tegen koerden/immigranten/joden/moslims/invloed van de USA/(vul maar iets in). Op zo'n persoon moet ik stemmen want ik haat groep X ook!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181095803
Een voordeel voor Turkije wat betreft de tarieven op aluminium is dat het aantal goedkope hoedjes van aluminium op de Turkse markt nu enorm toe zal nemen wat op zich best gepast is op dit moment van spanningen met het buitenland.
pi_181095891
Lira blijft maar dalen. Die turken hebben straks van de honger geen ontlasting meer :Y)
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181096285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:27 schreef Harlon het volgende:
dit is gewoon te leuk om te volgen, ontzettend kut volk kiest voor een kut dictator en krijgt keihard de deksel op de snufferd. Glorious
Leuk? Ik verwacht weer een vluchtelingenstroom, die miljoenen die daar nu zitten kunnen ze makkelijk aanmoedigen om te vertrekken, richting EU.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2018 @ 06:11:42 #93
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181096439
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 02:21 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Lira blijft maar dalen. Die turken hebben straks van de honger geen ontlasting meer :Y)
De waarde van de lira is sinds begin dit jaar bijna gehalveerd en Erdo beweert zojuist in het RTL Z nieuws dat het een complot van het westen is, hij 'adviseert' de Turken daarom ook hun euro's en dollars, mochten ze die hebben, om te ruilen voor lira's.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:08:31 #94
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181096568
In hoeverre is de val van de lira tijdelijk?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:11:46 #95
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181096587
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Doet me denken aan de jaren '80 toen je in communistische landen als Joegoslavië en Bulgarije agenten kon omkopen met een pakje Marlboro :')
Dat kan nog steeds.

Verder treurig voor de gewone man, maar het is wel genot om te zien dat deze dictator flink in het hok wordt gezet. De man is een dictator, IS en Al Qaeda steuner, Syrië ontwrichter en Koerdenverdelger.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:22:38 #96
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:25:49 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181096632
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 07:08 schreef Voice_Over het volgende:
In hoeverre is de val van de lira tijdelijk?
Zonder renteverhogingen en het afhaken van nieuwe investeerders zijn er zeker geen verbeteringen te verwachten.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:44:40 #98
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181097207
De koers nog verder gezakt vannacht?
pi_181097273
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 07:22 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je een dollar ?, dan vul ik de parkeermeter bij
_O- _O-
pi_181097309
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 04:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Leuk? Ik verwacht weer een vluchtelingenstroom, die miljoenen die daar nu zitten kunnen ze makkelijk aanmoedigen om te vertrekken, richting EU.
Wie wind zaait zal storm oogsten zo simpel is het.

Als de hel losbreekt in Turkije is het eerste wat zal gebeuren dat die 3 miljoen vluchtelingen richting de grens gaan paraderen. En tussen die vluchtelingen gaan zeker 100.000en Koerden zitten die geen kans maken op een verblijfsvergunning maar willen meeprofiteren van de vluchtelingenstroom. Jullie waren toch zo gek op de Koerden? Dan krijgen jullie ze gratis derbij.

En er zullen 100.000en Turken Europa binnentrekken goedschiks of kwaadschiks want dit is wat het Europese volk wilt, dat Turkije naar de klote gaat en Erdogan oprot. Prima maar dan krijg je gratis Turkjes en miljoenen vluchtelingen derbij.

Oh ja en de 100.000en import bruiden en bruidegommen die erbij gaan komen omdat het slecht gaat in Turkije. Die jullie verplicht moeten accepteren.

Ik pak alvast chips en popcorn derbij.

Oh ja er bestaat ook een grote kans dat er een bankencrisis ontstaat in Europa, prima dan kunnen de huizenprijzen zakken en kan ik voor goedkoop een stekkie scoren.
pi_181097324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
De koers nog verder gezakt vannacht?
Bijna 6.5 dollar voor usd en bijna 7.5 voor een uro
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:58:14 #102
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181097356
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:51 schreef yup het volgende:

[..]

Wie wind zaait zal storm oogsten zo simpel is het.

Als de hel losbreekt in Turkije is het eerste wat zal gebeuren dat die 3 miljoen vluchtelingen richting de grens gaan paraderen. En tussen die vluchtelingen gaan zeker 100.000en Koerden zitten die geen kans maken op een verblijfsvergunning maar willen meeprofiteren van de vluchtelingenstroom. Jullie waren toch zo gek op de Koerden? Dan krijgen jullie ze gratis derbij.

En er zullen 100.000en Turken Europa binnentrekken goedschiks of kwaadschiks want dit is wat het Europese volk wilt, dat Turkije naar de klote gaat en Erdogan oprot. Prima maar dan krijg je gratis Turkjes en miljoenen vluchtelingen derbij.

Oh ja en de 100.000en import bruiden en bruidegommen die erbij gaan komen omdat het slecht gaat in Turkije. Die jullie verplicht moeten accepteren.

Ik pak alvast chips en popcorn derbij.

Oh ja er bestaat ook een grote kans dat er een bankencrisis ontstaat in Europa, prima dan kunnen de huizenprijzen zakken en kan ik voor goedkoop een stekkie scoren.
Erdogan heeft als eerste de miljarden van de vluchtelingendeal hard nodig. En overigens de out-flux is allang bezig. Hoogopgeleide turken blijven nu echt niet in Turkije wonen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:02:12 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181097393
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:51 schreef yup het volgende:

[..]

Wie wind zaait zal storm oogsten zo simpel is het.

Als de hel losbreekt in Turkije is het eerste wat zal gebeuren dat die 3 miljoen vluchtelingen richting de grens gaan paraderen. En tussen die vluchtelingen gaan zeker 100.000en Koerden zitten die geen kans maken op een verblijfsvergunning maar willen meeprofiteren van de vluchtelingenstroom. Jullie waren toch zo gek op de Koerden? Dan krijgen jullie ze gratis derbij.

En er zullen 100.000en Turken Europa binnentrekken goedschiks of kwaadschiks want dit is wat het Europese volk wilt, dat Turkije naar de klote gaat en Erdogan oprot. Prima maar dan krijg je gratis Turkjes en miljoenen vluchtelingen derbij.

Oh ja en de 100.000en import bruiden en bruidegommen die erbij gaan komen omdat het slecht gaat in Turkije. Die jullie verplicht moeten accepteren.

Ik pak alvast chips en popcorn derbij.

Oh ja er bestaat ook een grote kans dat er een bankencrisis ontstaat in Europa, prima dan kunnen de huizenprijzen zakken en kan ik voor goedkoop een stekkie scoren.
Kwaadschiks nog wel. Dan hoef ik je ook niet te vertellen hoe dit sprookje gaat aflopen.
Erdogan heeft dit echt puur en over zichzelf afgeroepen. Sinds zijn aantreden heeft hij zijn eigen economie betaald met vreemde valuta. Het is niet voor niks geweest dat Fitch een downgrade heeft gedaan nadat ze al weg waren uit Turkije #zie deel #01.
Voor de rest wens ik je veel succes met je gekrenkte trots. Bye.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:03:51 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181097403
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:51 schreef yup het volgende:

[..]

Wie wind zaait zal storm oogsten zo simpel is het.

Als de hel losbreekt in Turkije is het eerste wat zal gebeuren dat die 3 miljoen vluchtelingen richting de grens gaan paraderen. En tussen die vluchtelingen gaan zeker 100.000en Koerden zitten die geen kans maken op een verblijfsvergunning maar willen meeprofiteren van de vluchtelingenstroom. Jullie waren toch zo gek op de Koerden? Dan krijgen jullie ze gratis derbij.

En er zullen 100.000en Turken Europa binnentrekken goedschiks of kwaadschiks want dit is wat het Europese volk wilt, dat Turkije naar de klote gaat en Erdogan oprot. Prima maar dan krijg je gratis Turkjes en miljoenen vluchtelingen derbij.

Oh ja en de 100.000en import bruiden en bruidegommen die erbij gaan komen omdat het slecht gaat in Turkije. Die jullie verplicht moeten accepteren.

Ik pak alvast chips en popcorn derbij.

Oh ja er bestaat ook een grote kans dat er een bankencrisis ontstaat in Europa, prima dan kunnen de huizenprijzen zakken en kan ik voor goedkoop een stekkie scoren.
Kijk jongens een echte DENK-troll. So mad genot. Turkiye nr 1 253 _O_
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:06:04 #105
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181097421
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:51 schreef yup het volgende:

[..]

Wie wind zaait zal storm oogsten zo simpel is het.

Als de hel losbreekt in Turkije is het eerste wat zal gebeuren dat die 3 miljoen vluchtelingen richting de grens gaan paraderen. En tussen die vluchtelingen gaan zeker 100.000en Koerden zitten die geen kans maken op een verblijfsvergunning maar willen meeprofiteren van de vluchtelingenstroom. Jullie waren toch zo gek op de Koerden? Dan krijgen jullie ze gratis derbij.

En er zullen 100.000en Turken Europa binnentrekken goedschiks of kwaadschiks want dit is wat het Europese volk wilt, dat Turkije naar de klote gaat en Erdogan oprot. Prima maar dan krijg je gratis Turkjes en miljoenen vluchtelingen derbij.

Oh ja en de 100.000en import bruiden en bruidegommen die erbij gaan komen omdat het slecht gaat in Turkije. Die jullie verplicht moeten accepteren.

Ik pak alvast chips en popcorn derbij.

Oh ja er bestaat ook een grote kans dat er een bankencrisis ontstaat in Europa, prima dan kunnen de huizenprijzen zakken en kan ik voor goedkoop een stekkie scoren.
Elk land dat Nederlanders uitmaakt voor nazi's en fascisten mag van mij helemaal naar de klote gaan. En Europa sluit gewoon de grenzen voor al die moslims. Dat is nu al gaande.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:06:13 #106
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:07:57 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181097449
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of de Turkse boeren gaan exporteren want goedkoop en de lokale Turken kunnen geen eten betalen.
Maar daar heeft allah vast wel een oplossing voor.
Uiteraard

die is alwetend , die heeft de grote Erdo zelf verwekt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181097477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:44 schreef Jellereppe het volgende:
Erdogan flikt het weer. Europese banken worden voor miljarden genomen omdat ze waarschijnlijk moeten gaan afschrijven op miljarden leningen die ze hebben uitstaan aan Turkse overheden en bedrijven.
Dat zagen de banken toch net zo goed als wij aankomen? Dat het vertrouwen weg is, is niet iets van vandaag of gisteren. Op zijn minst na de "mislukte coup" zag je al waar het naartoe gaat. Als de bank toen de leningen had weggewerkt, hadden ze nu géén issues gehad.

Ik verwacht dat de ECB ze wel uit de problemen haalt als het zover zou komen; want banken failliet laten gaan kan natuurlijk niet.
pi_181097504
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kwaadschiks nog wel. Dan hoef ik je ook niet te vertellen hoe dit sprookje gaat aflopen.
Erdogan heeft dit echt puur en over zichzelf afgeroepen. Sinds zijn aantreden heeft hij zijn eigen economie betaald met vreemde valuta. Het is niet voor niks geweest dat Fitch een downgrade heeft gedaan nadat ze al weg waren uit Turkije #zie deel #01.
Voor de rest wens ik je veel succes met je gekrenkte trots. Bye.
De waarheid is gewoon hard, er wonen zoveel Turken in Europa dat het gewoon makkelijker is geworden om Turkjes hierheen te importeren. Want Ali kan neef Hasan bellen om juridisch advies die een Turkse advocaat zal benaderen die een leuke juridische constructie zal verzinnen om Ali hierheen te importeren.

Ik snap wel dat het een pijnlijke scenario is het spijt me dat ik je de waarheid moet vertellen. De waarheid kan soms hard zijn.

Hoe dan ook zal Europa genaaid worden of Erdogan nou aan de macht zal blijven of niet.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:14:45 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181097533
Turkey is fighting an ‘economic war’—against reality


Maybe the best way to tell a government’s policies are failing is when it blames the rest of the world for waging an “economic war” against it.

That, after all, is what Venezuela’s Nicolás Maduro has been telling his people for years, and it’s what Turkey’s Recep Tayyip Erdogan has now started to say. The real culprit, of course, is that both governments have forced their central banks to follow counterproductive, if not outright ruinous, policies. But no matter: The truth can have a hard time competing with foreign scapegoats.

Now, it might seem unfair to compare these two. It’s one thing to, as Erdogan has, bully your central bank into keeping rates so low that it lets inflation creep up to 15.9 percent instead of the 5 percent it’s supposed to keep it at. But it’s quite another to make your central bank print so much money, as Maduro has, that, according to Johns Hopkins professor Steve Hanke’s calculations, inflation is up to more than 40,000 percent. On the other hand, though, the fact that Erdogan is now trotting out the same type of excuses as Maduro tells us that he’s probably not going to stop this anytime soon. Not until it turns into a full-blown crisis.

Which it will.

The problem is Turkish banks and companies have borrowed a lot of dollars — foreign currency debt is about 30 percent of their GDP — that are getting harder to pay back now that their currency is falling so much. Indeed, since the beginning of the year, the Turkish lira has lost 27.7 percent of its value against the dollar. Part of that is because of the U.S. Federal Reserve’s rate hikes making holding money in the United States more attractive; another is that U.S. sanctions against a few top Turkish officials have raised the specter of it being cut off from international debt markets. And the rest is that Erdogan’s policies have made investing in Turkey seem less appealing. But in any case, the result is that so many people have been trying to get rid of their lira that it has been dropping faster than any other currency outside of those in Iran, Argentina and Venezuela.

That’s the bad news. The good news is that fixing this would also fix their other problems. Which is to say that Turkey’s currency needs the same thing that Turkey’s economy does: higher interest rates. A lot of times, you see, countries that need to prop up their currencies with rate hikes are stuck in a situation where they also need to prop up growth with rate cuts. Turkey, though, doesn’t face this kind of dilemma. It already needs to raise rates to bring down its too-high inflation rate and too-large current account deficit. That means this should be as easy as policy decisions get.

But Erdogan has long thundered against the “interest-rate lobby” for trying to foist what he calls “the mother and father of all evil” — that is, higher rates — onto the country. Which, in a system where he has amassed more power with each passing year, has been enough to make the central bank put off any rate hikes until it was almost too late. The only difference now is that Erdogan seems to have decided that even this very circumscribed central bank independence is too much to put up with. “The central bank can’t take this independence,” he said during his recent campaign, “and set aside the signals given by the president.” More to the point, he won’t let it. He has used his latest election to give himself the power to appoint the country’s central bank governor and to make his son-in-law the finance minister. The entirely predictable result is an even more pliant policymaking apparatus that just refused to raise rates, as it was previously expected to do, in the face of inflation that’s escalating far beyond their alleged target.

It seems likely, then, that Turkey really is going to test Erdogan’s extremely incorrect theory that, contrary to all empirical evidence, it’s lower interest rates that cause lower inflation. And it’s probably going to test this idea for a long time. That, at least, was the point of his comment that they’re in the middle of an “economic war”: He was asking people to sell their dollars to help push up the lira, rather than having the central bank raise rates to do so.

Although this won’t cause a crisis in the next month, it might in the next year. Goldman Sachs, for one, estimates that if the lira falls from its current level of 5.2 per dollar to around 7.1 per dollar — roughly another 25 percent drop — it might eat up all the extra capital that Turkey’s banks have built up as a precautionary buffer. That’s not to say that they would collapse at that point but rather that they might start to get into real trouble. Same with all the Turkish businesses to which they lent dollars. In the worst case, this would turn into a doom loop where the lira would fall because companies were defaulting on their dollar debts, and companies would default on their dollar debts because the lira was falling.

It’s a future that Turkey’s markets are certainly worried about: Their stocks, bonds, and currency have all been hit quite hard the last few months. It’s a sign that Erdogan is losing the economic war he says he’s fighting — a war against reality.
========================
Reposted. Schijnt nodig te zijn.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:15:49 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181097553
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
U mag kiezen: de dollar van Trump of de God van Erdoğan

Ik heb een nieuwe verslaving, vrienden: ik kijk iedere vijf minuten naar de koers van de Turkse lira. Het veroorzaakt niet dezelfde flash als crack, crystal meth of flakka maar geeft minimaal dezelfde voldoening als de kijkcijfers van het laatste showtje van Peter R. de Vries of de deelname van de Toppers aan het Eurovisiesongfestival in 2009. Geen beter vermaak dan leedvermaak. (De Duitsers zeggen het nog mooier: Schadenfreude)

[ afbeelding ]

Ik ben nou niet bepaald een kei in economie, maar ik heb er ongetwijfeld meer verstand van dan Berat Albayrak, de schoonzoon van president Recep Tayyip Erdoğan. Deze nietsnut werd op 9 juli door bonpapa tot minister van Financiën gebombardeerd en onmiddellijk donderde de lira naar beneden.
Men kan veel kwaads beweren over de internationale bende van beursbengels, bankboeven, valutahandelaren, speculanten en andere exponenten van het grootkapitaal, maar niet dat ze gek zijn. Een krankzinnige dictator die zijn academisch uitgedaagde schoonzoon minister van Financiën maakt, schept weinig vertrouwen bij deze lieden.

Berat Albayrak (waar ken ik die familienaam toch van?) heeft net de baard in de keel maar toch al aardig wat op zijn kerfstok staan, als ik Wikipedia mag geloven.

Erdoğan geloofde het in ieder geval wel want stante pede verbood hij zijn onderdanen om bepaalde artikelen op Wikipedia te raadplegen.

Alles wijst erop dat de megalomane, islamofascistische dictator zwaar paranoïde is. Hij laat zich omringen door brave jaknikkers en heeft daarom geen enkel realiteitsbesef meer. De afgelopen week bezocht een hoge delegatie uit Venezuela het paleis in Ankara. De Venezolaanse minister van Financiën had ongetwijfeld leuke tips om de inflatie te bestrijden en de lira te redden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

[ afbeelding ]

Vandaag komt De Goddelijke Snor via onderbuikspreekpop Albayrak met zijn New Deal. Vanmorgen in alle vroegte lieten de Turkse staatsmedia uiterst blijmoedig al weten uit welke hoek de wind gaat waaien. Het nieuwe motto luidt: zij hebben de dollar maar wij hebben Allah!
Nou vind ik iedere vorm van blasfemie en het kwetsen van naties en bevriende staatshoofden kinderachtig maar ik wil hier toch graag een kanttekening bij plaatsen. Turkije heeft twee Nobelprijswinnaars, de Verenigde Staten 360.

Eén van de twee Turkse winnaars is de geweldige schrijver Orhan Pamuk, die me geen vriend van Erdoğan lijkt en daarmee automatisch in Team Gülen zit. Net als dominee Andrew Brunson die door de dictator gevangen wordt gehouden omdat hij een levensgevaarlijk Gülen-terrorist zou zijn. Terwijl die beste man volgens mij een totaal onschuldige all American meatball is!

Ik zou dus gokken op het Amerika van de keiharde dollar, de Nobelprijzen en Trump en niet op Erdoğan en zijn Allah.

Het stemvee van Erdoğan moet het ondertussen toch ook in de knip voelen, ook al lezen ze daarover niks in hun krantje en zien ze er niks over op de treurbuis. Al een paar keer riepen Erdoğan en zijn schoonzoon dat de Turken hun gespaarde dollars, euro’s en Engelse ponden en hun gouden en zilveren tanden naar de bank moeten brengen om de lira te redden maar zo gek zullen die toch ook weer niet zijn. Ik weet niet of de arme Turk nog zo trots is op het bespottelijke paleis met duizend kamers, allemaal ingericht door mevrouw Erdoğan zelve. Als de dictator zo hard centjes nodig heeft, brengt hij de gouden wc-brillen maar naar de pandjesbank.

[ afbeelding ]

Daarom kijk ik elke vijf minuten met glanzende ogen en rode konen naar de koers van de Turkse lira: de val van de Turkse munt zal tot de val van de Turkse dictator leiden. Het is natuurlijk vreselijk sneu dat de gewone Turkse man/vrouw/gendertwijfelaar de dupe is van de strapatsen en capriolen van een knettergekke dictator maar ja: dan hadden ze maar niet op hem moeten stemmen.
Ik ga hier niet nog eens omschrijven waarom Erdo een dictator is in de beste traditie van Ceaușescu, Hosni Mubarak, Stroessner, Honecker, Marcos, Qadhafi, Hitler, Pinochet, Bokassa en Idi Amin. Dat moet u zelf maar googelen. Maar reeds op de lagere school heb ik geleerd wat fascisme is.

En daar komt de islamsaus nog bovenop.

Erdoğan doet mij denken aan het sprookje De nieuwe kleren van de keizer. Hij kan brullen, bedreigen en om zich heen schoppen wat hij wil maar als de staatsruif leeg, is het voorbij met de pret. Niemand zal rouwen als de dictator zijn biezen pakt. Hoogstens zal zijn beste vriend Frans Timmermans een traantje wegpinken want die voelt zich toch niet aangesproken door een de 32 scheldwoorden die straatvechter Erdoğan heeft gebruikt om de Nederlander te beledigen.

[ afbeelding ]

Over Nederland gesproken: ook Kuzu en zijn maten van Denk zitten in de financiële problemen waardoor het moeilijk zal worden om Hollands subsidiegeld naar hun Grote Baas in Ankara door te sluizen. DENK verloor al 146.000 euro aan subsidie van de Tweede Kamer, omdat ze in 2017 ten onterechte dubbel hadden geïnd en nu komt daar 16.000 euro bovenop omdat het filiaal van Erdogan tijdens het sleepwetreferendum met subsidie gesjoemeld heeft. Ik ben benieuwd of DENK nog zo hard brult als hun fopsultan bankroet is. Bidden helpt niet. Dollars wel.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
goed stukje
zeer raak geformuleerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:18:20 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181097591
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:12 schreef yup het volgende:

[..]

De waarheid is gewoon hard, er wonen zoveel Turken in Europa dat het gewoon makkelijker is geworden om Turkjes hierheen te importeren. Want Ali kan neef Hasan bellen om juridisch advies die een Turkse advocaat zal benaderen die een leuke juridische constructie zal verzinnen om Ali hierheen te importeren.

Ik snap wel dat het een pijnlijke scenario is het spijt me dat ik je de waarheid moet vertellen. De waarheid kan soms hard zijn.

Hoe dan ook zal Europa genaaid worden of Erdogan nou aan de macht zal blijven of niet.
Europa is een beetje islam moe geworden dankzij (nep Allah aanbidders) die niks goeds met ons voorhebben. Je doet je zaak meer kwaad dan goed.
----
Ben je al geronseld overigens ?, beetje laat.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:19:50 #113
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181097615
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

goed stukje
zeer raak geformuleerd
Kan zo in de OP. Vervolg deeltje. + mijn posting wat net hierboven staat + grafiekje en dan heb je een goeie samenvatting.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:23:32 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181097664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kan zo in de OP. Vervolg deeltje. + mijn posting wat net hierboven staat + grafiekje en dan heb je een goeie samenvatting.
klopt

quote:
Het is druk in het paleis van Erdogan. Eerst kwam er al hoog bezoek uit Venezuela om hem financieel advies te geven, en nu is de ervaren econoom Robert Moegabe op de thee met leuke tips om de lira te redden.

16:36 - 9 aug. 2018
_O- _O- _O- ^O^
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:26:21 #115
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181098085
[quote]0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:46:06 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181098178
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?
Daar heb je ergens wel gelijk.
Maar je vorige post ging nergens over.

Denk dat het meer anti-Erdo sentiment is dan anti-Turkije. Soort wij vs. zij "voetbal-emoties".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:49:00 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181098253
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
als de Erdo er steeds in slaagt om alle Turken die blij zijn hier te mogen werken tegen de EU bewoners opzet en hen nazi en slavenhandelaren noemt en vijanden van de Islam dan blijft dat zo

Beste is om je openlijk uit te spreken tegen Erdolf , hier zal niemand je opsluiten als je dat doet

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2018 09:55:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181098258
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
Daar heb je dan eindelijk wel een punt. Ik denk dat het komt door de buitensporige arrogantie van Erdogan. En het (in onze ogen) bizarre feit dat zo’n enorme hoeveelheid van de Turken hem steunt.

Er heilig van overtuigd zijn dat Turkije het best volk ever is. Tegelijkertijd vrijheden inperken, het buitenland de schuld geven (Nederland zijn facisten), enz. Helpt allemaal mee dat wij zoiets hebben van, mooi. Boontje komt om z’n loontje
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:52:12 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181098329
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Daar heb je dan eindelijk wel een punt. Ik denk dat het komt door de buitensporige arrogantie van Erdogan.

En het (in onze ogen) bizarre feit dat zo’n enorme hoeveelheid van de Turken hem steunt.

Klopt, dat komt door het Fuhrer effect en Vader / Leider effect waar turken kennelijk vatbaar voor zijn, nog meer als de Duitsers in 1932

erg dom want een president is gewoon een ambtenaar en meer niet en staat altijd onder de koning
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181098338
Waar ik me aan erger. Turken vinden zichzelf zo tof, overal zie je ze de Turkse vlag zwaaien. Ga dan lekker naar Turkije als dat het beloofde land is? Wat doe je nog elders?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:53:50 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181098366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:52 schreef Roellie80 het volgende:
Waar ik me aan erger. Turken vinden zichzelf zo tof, overal zie je ze de Turkse vlag zwaaien. Ga dan lekker naar Turkije als dat het beloofde land is? Wat doe je nog elders?
was vroeger niet zo maar komt door het Leider effect ala Hitler
Turken zijn ubermenschen en de rest zijn vijanden van de Islam
Angstig is wel dat hij de Turkse overheid nu onder totale controle heeft , ik vind hem gevaarlijker dan Kim Il Oen
.
en dit is natuurlijk heel fout , alle Turkse banken gaan nu plat en ook ING heeft hier heel veel last van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:07:40 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_181098604
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
Ik leef mee met de 50% die in Turkije onder een debiele dictator zitten, mogelijk gemaakt door o.a. Turkse Nederlanders die massaal op hem gestemd hebben zonder er zelf onder te hoeven leven. Ik hoop dat de hoogopgeleiden massaal naar het buitenland kunnen vluchten om een beter bestaan op te bouwen (zoals ik ook zou doen mocht Baudet aan de macht komen en een lavendelpaleis voor zichzelf laat bouwen). Voor de rest, hadden de meesten, zelfs met de door Erdogan gecontroleerde media, genoeg waarschuwingen gehad moeten hebben om niet op hem te stemmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181098681
Why the world is worried about Turkey
pi_181098836
Waarom is deze niet gereekst
Gino ♥
pi_181099013
Het begint een beetje lachwekkend te worden dat hele Turkije.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:28:42 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181099025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:19 schreef Tjacka het volgende:
Waarom is deze niet gereekst
heeft triggerhappy niet op nieuw deel gedrukt maar op nieuw topic
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181099084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heeft triggerhappy niet op nieuw deel gedrukt maar op nieuw topic
Best irritant. Want ik wil de topics van vannacht terug lezen.
Gino ♥
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:32:20 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181099116
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik leef mee met de 50% die in Turkije onder een debiele dictator zitten, mogelijk gemaakt door o.a. Turkse Nederlanders die massaal op hem gestemd hebben zonder er zelf onder te hoeven leven. Ik hoop dat de hoogopgeleiden massaal naar het buitenland kunnen vluchten om een beter bestaan op te bouwen (zoals ik ook zou doen mocht Baudet aan de macht komen en een lavendelpaleis voor zichzelf laat bouwen). Voor de rest, hadden de meesten, zelfs met de door Erdogan gecontroleerde media, genoeg waarschuwingen gehad moeten hebben om niet op hem te stemmen.
Dat is wel hun voordeel , dat Turkije niet zo makkelijk af te sluiten is als Noord Korea
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181099144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Eclusief voor Turken bedoel je? Welnee.

[..]

Wat ze er thuis over meekrijgen. Again. Dit zijn niet alle Turken. Maar er is een groep onder de Nederturken die vasthoudt aan de mentaliteit, normen en waarden van het moederschip. Treurig, maar waar. En je ziet zo'n groep binnen een groep in elke immigrantencultuur wel terug. Turken slaan er alleen nogal in door.

Overigens, als je nu rondleest op Turkse fora, of bijvoorbeeld de turkse subreddit, zijn mensen daar net zo pissig op de buitenlandse AKP-stemmers. En terecht.
Tsja, de turken hebben in 2 jaar nu een paar keer de kans gehad de koers te verleggen.

Nu er zware tijden aankomen, komt de spijt. Net even te laat. Nog even en Erdogan sluit zich aan bij Rusland, uit de NAVO. Goed voor hem en zijn vrienden, maar net als in Rusland de rest van het land lekker laten afglijden.

Ik koop zsm nog wat ING aandelen, wat dat betreft dit weer mooie kansen.
Whatever...
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:36:53 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_181099203
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is wel hun voordeel , dat Turkije niet zo makkelijk af te sluiten is als Noord Korea
Ja het nadeel is dat, aangezien vooral laagopgeleiden op Erdogan stemmen, het een zichzelf versterkend effect is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:42:50 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181099306
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het nadeel is dat, aangezien vooral laagopgeleiden op Erdogan stemmen, het een zichzelf versterkend effect is.
klopt de slijmers en de ambtenaren zullen blijven juichen
maar het gaat ten kosten van t vrije hoogopgeleide deel

Erdolf en schoonzoon moeten het IMF om hulp vragen, anders gaat het echt mis

https://www.telegraaf.nl/(...)lijdt-onder-val-lira
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:52:14 #133
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181099432
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is dan $1.75
Oftewel TRY 10,59
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:55:07 #134
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181099460
En die domme Turken maar stemmen op Erdolf en DENK _O_
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:56:33 #135
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181099479
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
Met jouw instelling kom je er iig niet.
Ik mag toch hopen dat jij niet representatief bent voor de hele groep.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mo_Muffin op 11-08-2018 11:03:42 ]
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181099493
Ik begin het gros van de turken zo'n beetje het domste volk op aarde vinden.
pi_181099677
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:42 schreef yup het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het doet gewoon oprecht pijn om te lezen dat mensen blij worden dat de economie van Turkije kapot gaat. Wat je ook van Erdogan vind. Misschien was het een zwaktebod van wat ik schreef.

Maar eindelijk ging het jarenlang economisch goed (misschien politiek minder maar goed).

Het doet gewoon pijn. Wat heeft de gewone Turkse burger jullie aangedaan (behalve een paar idioten)?

Het liefst zou ik als Turkse Nederlander willen dat alles goed zou gaan tussen de EU en Turkije.
Denk dat de meeste mensen het voor de gewone turk in Turkije jammer vindt.

Maar na al dat geblaat en gebluf van Erdogan en zijn aanhangers hier... Tsja, dan heb je er wel om gevraagd.

Reken maar niet op clementie. Er worden momenteel overal rechtsere regeringen gekozen en de grenzen van Europa gaan dicht. Mensen zijn het zo langzamerhand wel zat. De gespuug op Europese mensen en hun waarden.

Overigens zou ik ook willen dat het goed ging tussen de EU en turkije. Maar ene dictator staat dat nogal in de weg.
Whatever...
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:10:44 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181099682
PeterRdeV twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 23:11:53 Grappig dat iedereen weer in paniek is omdat Turkije weekendscholen in Nederland wil. Nou en...?! Wist u dat er meer dan 200 NEDERLANDSE onderwijsinstellingen in 115 landen zijn? Het is weer selectieve verontwaardiging....https://t.co/CshiEe5p5O reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:13:11 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181099718
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:10 schreef Sunri5e het volgende:
PeterRdeV twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 23:11:53 Grappig dat iedereen weer in paniek is omdat Turkije weekendscholen in Nederland wil. Nou en...?! Wist u dat er meer dan 200 NEDERLANDSE onderwijsinstellingen in 115 landen zijn? Het is weer selectieve verontwaardiging....https://t.co/CshiEe5p5O reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Die man valt echt niet serieus meer te nemen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:18:38 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181099815
https://www.telegraaf.nl/(...)endscholen-nederland

Turkije pompt geld in Turkse weekendscholen Nederland

[/quote]

Ze krijgen les in Erdo aanbidding , verplicht , in iedere klas een foto van Erdo

quote:
Turkije pompt geld in Turkse weekendscholen Nederland
Updated Gisteren, 17:50
Gisteren, 16:17 in BINNENLAND

ANKARA - De Turkse overheid is van plan weekendscholen op te zetten in verschillende landen, waaronder Nederland. Jonge Turken krijgen zo de mogelijkheid om ieder weekend zo’n vijf uur lang les te krijgen in de Turkse taal, geschiedenis, godsdienst, kunst en maatschappijleer.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:47 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181099833
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze krijgen les in Erdo aanbidding , verplicht

[..]

Ik denk dat ome Erdo in de nabije toekomst niet meer zo populair zal zijn :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:21:18 #142
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181099862
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:10 schreef Sunri5e het volgende:
PeterRdeV twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 23:11:53 Grappig dat iedereen weer in paniek is omdat Turkije weekendscholen in Nederland wil. Nou en...?! Wist u dat er meer dan 200 NEDERLANDSE onderwijsinstellingen in 115 landen zijn? Het is weer selectieve verontwaardiging....https://t.co/CshiEe5p5O reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Wist u dat Peter overal verstand van heeft?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:21:29 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181099867
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat ome Erdo in de nabije toekomst niet meer zo populair zal zijn :D
maar dan nog zal het verplicht worden vermoed ik

zal best controle op komen van ome Erdo
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:28:08 #144
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181100005
Misplaatst chauvinisme is volgens mij zelden of nooit goed, de geschiedenis leert het ons.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:28:45 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181100016
Ik merk dat ik straks ladingen popcorn moet gaan kopen :9
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:30:22 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181100043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef clumsy_clown het volgende:

Het is treurig wat daar gebeurt, het is ook treurig dat we op een punt zijn beland dat mensen elkaars land de verdoemenis in wensen.
Vragen mensen zoals jij je wel eens af waarom dat sentiment hier zo ultra zichtbaar is?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:33:02 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181100090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe je kiest voor een dictator is mij ook een raadsel.
Is dat wezenlijk anders dan hoe uit de contra revolutie van de communisten de USSR voortkwam?

Er is toen ook niet aan elke oost-blokker gevraagd of het zijn of haar goedkeuring kon wegdragen.

En voor de minder gevoelige personen, vervang communisten voor nazi's in WO2 duitsland.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:37:18 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181100163
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wist u dat Peter overal verstand van heeft?
Peter zit met zijn arm diep in Turkse kontjes. Zijn zoon is de huisadvocaat van DENK en hij is "voetbalmakelaar" van uitsluitend voetballers met een Moslim achtergrond.

Alles voor de centjes die Peter rrrrrrrrrrrr de Vries.
pi_181100221
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daar heb je ergens wel gelijk.
Maar je vorige post ging nergens over.

Denk dat het meer anti-Erdo sentiment is dan anti-Turkije. Soort wij vs. zij "voetbal-emoties".
Heb zelf de schurft aan Erdogan, maar ook aan veel Turken hoor. Woon zelf op zo'n 15 km van een stad met een grote Turken-populatie(Almelo) en het gros van de ervaringen met de daar wonende Turken was gewoon slecht. Op school met groepjes medeleerlingen in elkaar slaan, met voetbal hetzelfde gedrag. Bij uitgaan ook poeplastig. Op het werk ook een flink aantal problemen mee gehad. Nog buiten wat kleinere ergernissen als dat wanneer er 3 Turken bij elkaar staan, ongeacht waar(school, werk etc.) ze zich gewoon afsluiten van de rest van de wereld door lekker in het Turks met elkaar te gaan staan lullen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:43:36 #150
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181100248
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heb zelf de schurft aan Erdogan, maar ook aan veel Turken hoor. Woon zelf op zo'n 15 km van een stad met een grote Turken-populatie(Almelo) en het gros van de ervaringen met de daar wonende Turken was gewoon slecht. Op school met groepjes medeleerlingen in elkaar slaan, met voetbal hetzelfde gedrag. Bij uitgaan ook poeplastig. Op het werk ook een flink aantal problemen mee gehad. Nog buiten wat kleinere ergernissen als dat wanneer er 3 Turken bij elkaar staan, ongeacht waar(school, werk etc.) ze zich gewoon afsluiten van de rest van de wereld door lekker in het Turks met elkaar te gaan staan lullen.
Maar die Turken zijn toch zo verbindend? Ze stemmen toch niet voor niets op de verbindende partij DENK?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')