abonnement Unibet Coolblue
pi_181089577
Hallo allen,

Ik ben druk in de weer met het tegelen van mijn badkamer.

Hiervoor heb ik een Rodia 207RS aangeschaft. Dit is een 2de handse watergekoelde bovengeleide zaag.

Tot nu toe gaat het redelijk.

De zaag loopt echter bij het zagen over een afstand van 60cm ongeveer 1 tot 2 mm weg. Dit is tot op heden nog niet heel erg geweest aangezien er toch een kitrand in de hoeken komt.

Nu wil ik echter een uitwendige hoek gaan tegelen met een 45 graden verbinding en hiervoor moet ik toch wel preciesere zaagsnedes hebben.

Na contact met de fabrikant van de tegelzaag te hebben gehad is duidelijk geworden dat het weglopen deels door de hardheid van de tegels komt. Na proberen met een lichtere tegel blijkt hij wel vrijwel recht te lopen.

Langzamer zagen werkt niet en er zit al een nieuw blad op.

Mijn vraag is nu als volgt: Weet iemand waar je een kwalitatief goede/zwaardere tegelzaag kan huren in de buurt van Zandvoort?

Alvast bedankt voor het meedenken.
pi_181094821
boels?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181097816
Ooit een watergekoelde zaag bij Bo_Rent in Alkmaar gehuurd voor tuintegels. Zaagde als een trein, maar de nauwkeurigheid niet gemeten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181100450
Ik heb goede ervaringen met een tegelsnijder, dat is recht en met een scherp snijwieltje ook een mooie strakke breuk. Zeker geschikt voor buitenhoeken. Hoewel ik zelf dan wel altijd een hoekprofiel gebruik.
pi_181100569
Als het om maar enkele tegels gaat: vragen bij een lokale grafsteen maker of hij ze kan zagen voor je: zij hebben alle spullen er voor *)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_181246407
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb uiteindelijk een professionele Carat tegelzaag te huur gevonden bij huurmaat welke
ik vanmiddag ga ophalen. Ben benieuwd of deze beter gaat werken.
pi_181247450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:05 schreef Leipo666 het volgende:
Als het om maar enkele tegels gaat: vragen bij een lokale grafsteen maker of hij ze kan zagen voor je: zij hebben alle spullen er voor *)
Zou ook mijn oplossing zijn. Altijd mooier dan zelf doen (tenzij je professioneel tegelzetter bent).
pi_181263439
Geen neef/vrienden/oom met zo'n zaag?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')