abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181093831
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Bij Chinese school gaat het voor 90% over taal aangezien ze dat thuis maar weinig leren. Oudere generatie Chinezen werkt namelijk 80 uur per week in het restaurant dus hebben niet heel veel dagelijks contact met de kinderen.
Dus het kwam wel goed uit dat ze nog een dagje naar school moesten :D
pi_181094317
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 00:26 schreef YebCar het volgende:

[..]

Dus het kwam wel goed uit dat ze nog een dagje naar school moesten :D
:+
pi_181095778
Geen Triggershot-actie in dit topic? -O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181096078
Laten we vooral onze toch al niet te snuggere allochtone medemens in het weekend ook nog eens volproppen met allerlei eeuwenoude waanzin, waardoor ze weer met volle moed een dag met hun vlaggen kunnen wapperen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181096322
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Geen Triggershot-actie in dit topic? -O-
Nou ik dan.

Nederland geeft jaarlijks circa 10miljoen euro uit aan "Nederlandse taallessen en cultuur voor Nederlandse kinderen in het buitenland". Zowel weekendscholen als Nederlandstalige scholen. En ja, het subsidieert in dit kader ook Nederlandse scholen in het buitenland die bijv Bijbellessen geven omdat het een school op christelijke basis is, zoals in BraziliŽ (Google is your friend). Sinterklaas vieren, zonder black pete vaak (niet boos worden jongens), nieuwjaar, kerst en veel meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulu op 11-08-2018 05:06:12 ]
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 04:57:51 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181096331
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 04:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nou ik dan.

Nederlands geeft jaarlijks circa 10milj euro uit aan "Nederlandse taallessen en cultuur voor Nederlandse kinderen in het buitenland". Zowel weekendscholen als Nederlandstalige scholen. En ja, het subsidieert in dit kader ook Nederlandse scholen in het buitenland die bijv Bijbellessen geven omdat het een school op christelijke basis is, zoals in BraziliŽ (Google is your friend). Sinterklaas vieren, zonder black pete vaak (niet boos worden jongens), nieuwjaar, kerst en veel meer.
Heb je nog een soort bron? En nogmaals, dit gaat niet over expat-kids.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 05:34:25 #82
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181096386
Ik vraag mij af wat men die kinderen daar wil gaan leren, zal wel niet veel goeds zijn.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181096396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 02:55 schreef Hathor het volgende:
Laten we vooral onze toch al niet te snuggere allochtone medemens in het weekend ook nog eens volproppen met allerlei eeuwenoude waanzin, waardoor ze weer met volle moed een dag met hun vlaggen kunnen wapperen.
:D !
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 05:59:20 #84
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181096422
De waarde van de lira is sinds begin dit jaar bijna gehalveerd en Erdo beweert zojuist in het RTL Z nieuw dat het een complot van het westen is, hij 'adviseert' de Turken daarom ook hun euro's en dollars, mochten ze die hebben, om te ruilen voor lira's.

Tot zover les 1.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 06:08:21 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181096433
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:10 schreef Drxx het volgende:
Vroeg‚h op de basisschool gingen Turkse scholieren ook de klas uit om een uurtje of zo Turks te leren. Gewoon tijdens de les dus.

Was dat niet bizar genoeg, of was er toen ook ophef?

Ik vind het in beide gevallen belachelijk, maar kan mij toentertijd geen ophef herinneren. En nu gaat het niet eens ten koste van het reguliere onderwijs ťn het is vrijwillig.
Dat was nog toen we dachten dat ze terug zouden keren. Dan is het logisch dat je hen al op die terugkeer voorbereid. Net als bij die scholen voor expats.
Daarnaast geloofde men een tijdje dat je beter Nederlands kon leren naarmate je de taal van thuis beter kende.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:16:57 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181098784
Wel toevallig dat dit precies nu naar buiten komt. Moet Erdo de aandacht weer even afleiden van de slechte actuele toestand in de Turkse heilstaat?
pi_181099159
Slecht plan, uiteraard. Zo mogelijk kunnen ze in Turkije naar turkse scholen of scholen waar ze religieuze onzin aanpraten.
And I keeps one in the chamber case you ponderin’
pi_181099192
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 04:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nou ik dan.

Nederland geeft jaarlijks circa 10miljoen euro uit aan "Nederlandse taallessen en cultuur voor Nederlandse kinderen in het buitenland". Zowel weekendscholen als Nederlandstalige scholen. En ja, het subsidieert in dit kader ook Nederlandse scholen in het buitenland die bijv Bijbellessen geven omdat het een school op christelijke basis is, zoals in BraziliŽ (Google is your friend). Sinterklaas vieren, zonder black pete vaak (niet boos worden jongens), nieuwjaar, kerst en veel meer.
De insteek vanuit Nederland is natuurlijk heel anders dan wat Turkije probeert te doen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:09 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181099823
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 05:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
De waarde van de lira is sinds begin dit jaar bijna gehalveerd en Erdo beweert zojuist in het RTL Z nieuw dat het een complot van het westen is, hij 'adviseert' de Turken daarom ook hun euro's en dollars, mochten ze die hebben, om te ruilen voor lira's.

Tot zover les 1.
Het is ook zo lekker simpel.
Gaat het goed: dat komt door het harde werken van de trotse Turken. (En met name ome Erdolf zelf, uiteraard)

Gaat het slecht: dat is de schuld van het buitenland/ Gulen.

En zo gaat het elke keer weer.

En dit gaan ze op de scholen tot in den treure ingeprent krijgen..
herr doctor
pi_181100144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:05 schreef marsan het volgende:
Iedere vorm van faciliteren meteen stoppen en ouders die hun kind erheen sturen korten op hun kinderbijslag,
Laten de ouders hun Nederlands paspoort inleveren en lekker terug naar Erdo gaan, ze vinden hem toch zo 'geweldig'!

Hypocriet volk vindt ik het.
pi_181100184
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:35 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Laten de ouders hun Nederlands paspoort inleveren en lekker terug naar Erdo gaan, ze vinden hem toch zo 'geweldig'!

Hypocriet volk vindt ik het.
Zeg het ze, Gertrude!
And I keeps one in the chamber case you ponderin’
pi_181100230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeg het ze, Gertrude!
Staat toch duidelijk Janneke.
pi_181101351
Turken-in-rotterdam-brug.jpg

Brugklas