abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181081803
registreer om deze reclame te verbergen
Mij nog niet helemaal duidelijk, maar volgend jaar kom ik in aanmerking voor een nieuwe auto. Dit jaar dus net niet, begrijp ik goed dat alle bestaande modellen weer een bump in prijs omhoog krijgen?

Dit zou toch onevenredig zijn aan de omliggende landen? Behalve dat auto’s in Duitsland en Belgie sowieso al veel goedkoper zijn, heeft de WLTP meet methode geen invloed op de belasting van de auto’s aldaar. Hier wel, want de BPM staat direct in relatie tot uitstoot. Dus gaat het prijsverschil voor dezelfde auto’s nog verder uitlopen tov onze buren? En voor welke auto’s hoeveel procent heeft zoiets invloed op de catalogusprijs?
Ook geen 38
pi_181082735
In Nederland wordt je toch wel genaaid, als je een auto hebt. Ze zullen je dus ongetwijfeld wel wat uitknijpen.
pi_181083639
De verhoging is niet in procenten van de prijs uit te drukken.
De verhoging is een relatief vaste prijs per gram uitstoot, de prijs van de auto is variabel.
En dan ligt het er maar net aan hoeveel uitstoot er al was en hoeveel er bij komt.
Er worden bedragen van 1000 tot wel 15.000 euro genoemd.
pi_181084935
registreer om deze reclame te verbergen
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Ook geen 38
pi_181085160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Stem vooral verder op de VVD.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:02:28 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181085322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieu ;)
It might only be 3 inches, but it smells like a foot.
pi_181086021
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Stem vooral verder op de VVD.
VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gek
Ook geen 38
pi_181086034
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieu ;)
Tja :(
Ook geen 38
pi_181086079
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gek
Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.
pi_181086152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.
Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto’s, dus echt niet alleen maar de “gewone burger”.
Ook geen 38
pi_181086184
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto
ooit gehoord van bijtelling?
pi_181086403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

ooit gehoord van bijtelling?
Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is. Die BPM verhoging vanwege WLTP gaat rechtstreeks naar mijn bijtelling... Dus mijn zakelijke/prive auto kosten gaan weer omhoog voor een zelfde type auto.

En mijn keus wordt minder omdat auto’s duurder worden, aangezien je een budget hebt.
Ook geen 38
pi_181086444
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:51 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is.
Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.
pi_181086477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.
Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.

Het zijn geen robots zonder identiteit
Ook geen 38
pi_181086531
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:54 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.
Nee, een minderheid van de burgers heeft een meerderheid van de aandelen in het bedrijfsleven. Zolang de dividensbelasting niet te hoog is, is het dus voordelig voor de grootaandeelhouders dat de burgers belast worden en niet het bedrijfsleven.
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:02:27 #16
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_181122260
Gevolgen? Heel simpel. De roverheid graait weer eens meer geld uit je portemonnee. En de samenleving vreet het weer als zoete koek omdat ze er weer het labeltje "milieu" aan hebben gehangen.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_181147565
Er komen in 2019 nieuwe BPM tarieven die rekening houden met de hogere WLTP uitstoot.
.
pi_181148222
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:41 schreef Fer het volgende:
Er komen in 2019 nieuwe BPM tarieven die rekening houden met de hogere WLTP uitstoot.
Tja, de staatssecretaris van Financin heeft al bekend gemaakt dat die datum niet gehaald gaat worden.
pi_181276260
Welk effect zal het gaan hebben op CNG/aardgas auto’s?
Ook geen 38
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')