abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181081803
Mij nog niet helemaal duidelijk, maar volgend jaar kom ik in aanmerking voor een nieuwe auto. Dit jaar dus net niet, begrijp ik goed dat alle bestaande modellen weer een bump in prijs omhoog krijgen?

Dit zou toch onevenredig zijn aan de omliggende landen? Behalve dat auto’s in Duitsland en Belgie sowieso al veel goedkoper zijn, heeft de WLTP meet methode geen invloed op de belasting van de auto’s aldaar. Hier wel, want de BPM staat direct in relatie tot uitstoot. Dus gaat het prijsverschil voor dezelfde auto’s nog verder uitlopen tov onze buren? En voor welke auto’s hoeveel procent heeft zoiets invloed op de catalogusprijs?
Ook geen 38
pi_181082735
In Nederland wordt je toch wel genaaid, als je een auto hebt. Ze zullen je dus ongetwijfeld wel wat uitknijpen.
pi_181083639
De verhoging is niet in procenten van de prijs uit te drukken.
De verhoging is een relatief vaste prijs per gram uitstoot, de prijs van de auto is variabel.
En dan ligt het er maar net aan hoeveel uitstoot er al was en hoeveel er bij komt.
Er worden bedragen van 1000 tot wel 15.000 euro genoemd.
pi_181084935
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Ook geen 38
pi_181085160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Stem vooral verder op de VVD.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:02:28 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181085322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieu ;)
pi_181086021
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Stem vooral verder op de VVD.
VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gek
Ook geen 38
pi_181086034
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieu ;)
Tja :(
Ook geen 38
pi_181086079
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gek
Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.
Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto’s, dus echt niet alleen maar de “gewone burger”.
Ook geen 38
pi_181086184
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto
ooit gehoord van bijtelling?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

ooit gehoord van bijtelling?
Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is. Die BPM verhoging vanwege WLTP gaat rechtstreeks naar mijn bijtelling... Dus mijn zakelijke/prive auto kosten gaan weer omhoog voor een zelfde type auto.

En mijn keus wordt minder omdat auto’s duurder worden, aangezien je een budget hebt.
Ook geen 38
pi_181086444
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:51 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is.
Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.
Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.

Het zijn geen robots zonder identiteit
Ook geen 38
pi_181086531
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:54 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.
Nee, een minderheid van de burgers heeft een meerderheid van de aandelen in het bedrijfsleven. Zolang de dividensbelasting niet te hoog is, is het dus voordelig voor de grootaandeelhouders dat de burgers belast worden en niet het bedrijfsleven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:02:27 #16
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_181122260
Gevolgen? Heel simpel. De roverheid graait weer eens meer geld uit je portemonnee. En de samenleving vreet het weer als zoete koek omdat ze er weer het labeltje "milieu" aan hebben gehangen.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_181147565
Er komen in 2019 nieuwe BPM tarieven die rekening houden met de hogere WLTP uitstoot.
.
pi_181148222
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:41 schreef Fer het volgende:
Er komen in 2019 nieuwe BPM tarieven die rekening houden met de hogere WLTP uitstoot.
Tja, de staatssecretaris van Financiën heeft al bekend gemaakt dat die datum niet gehaald gaat worden.
pi_181276260
Welk effect zal het gaan hebben op CNG/aardgas auto’s?
Ook geen 38
pi_181316381
Wel terecht dat er eindelijk een wat realistischer gemeten wordt. Dat alle downsizing eco-turbo blokjes die in praktijk overwerkt zijn nu door de mand vallen is niks mis mee.

Wanneer je zelfs met een hele rustige rijstijl het opgegeven verbruik bij lange na niet haalt, klopt er iets niet met de meetmethode. Fabrikanten zullen komende tijd de afstelling van de motoren zodanig gaan aanpassen dat de WLTP resultaten binnenkort weer wat gunstiger uitpakken. Hopelijk sluiten de cijfers dan nog steeds aan bij de praktijk.
pi_181320679
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Wel terecht dat er eindelijk een wat realistischer gemeten wordt.
want? Welk probleem is er nu precies opgelost? Een meetmethode is er om producten met elkaar te kunnen vergelijken onder laboratoriumomstandigheden, niet om resultaten die representatief zijn voor een omgeving met variabele omstandigheden te verkrijgen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181320870
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

want? Welk probleem is er nu precies opgelost? Een meetmethode is er om producten met elkaar te kunnen vergelijken onder laboratoriumomstandigheden, niet om resultaten die representatief zijn voor een omgeving met variabele omstandigheden te verkrijgen.
Als de laboratoriumomstandigheden ver van de werkelijkheid afwijken omdat sommige merken (vanwege fiscale regelingen in héél veel landen) puur daarop ontwerpen terwijl andere merken zich wat meer op de dagelijkse praktijk richten en daardoor op papier minder goed scoren, is het mijns inziens zeer wenselijk dat de laboratoriumomstandigheden van het onderzoek meer op de dagelijkse praktijk afgestemd worden.

De fabrikanten die nu hun auto's op de praktijk afstellen, worden met de oude methode flink benadeeld.
pi_181320953
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als de laboratoriumomstandigheden ver van de werkelijkheid afwijken omdat sommige merken (vanwege fiscale regelingen in héél veel landen) puur daarop ontwerpen terwijl andere merken zich wat meer op de dagelijkse praktijk richten en daardoor op papier minder goed scoren, is het mijns inziens zeer wenselijk dat de laboratoriumomstandigheden van het onderzoek meer op de dagelijkse praktijk afgestemd worden.

De fabrikanten die nu hun auto's op de praktijk afstellen, worden met de oude methode flink benadeeld.
Alle fabrikanten hebben gelijke ontwerpmogelijkheden binnen de wettelijke kaders. Een nieuwe testmethode doet daar niets aan af.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181321424
Uiteraard. Maar het is mijns inziens onwenselijk dat een fabrikant die een product ontwerpt wat in dagelijks gebruik goed uitpakt op papier slechter presteert dan de concurrentie die een ontwerp maakt wat vooral als beste uit de test moet komen en in praktijk zeer sterk afwijkt van het testverbruik.

En als alle fabrikanten zich richten op de lab-test is dat helemaal nadelig voor de praktijk. Afwijkingen van 25-30% tussen testverbruik en praktijkverbruik bij rustige rijstijl is simpelweg absurd te noemen.
pi_181340341
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Uiteraard. Maar het is mijns inziens onwenselijk dat een fabrikant die een product ontwerpt wat in dagelijks gebruik goed uitpakt op papier slechter presteert dan de concurrentie die een ontwerp maakt wat vooral als beste uit de test moet komen en in praktijk zeer sterk afwijkt van het testverbruik.
Het valt te verwachten van fabrikanten dat zij hun producten optimaliseren voor verplichte testen. Het is dan ook vooral een slechte zakelijke beslissing van fabrikanten om dat niet te doen. Ook met een nieuwe test zul je zien, dat de producten daar op worden afgestemd.
quote:
En als alle fabrikanten zich richten op de lab-test is dat helemaal nadelig voor de praktijk. Afwijkingen van 25-30% tussen testverbruik en praktijkverbruik bij rustige rijstijl is simpelweg absurd te noemen.
Het is absurd te noemen dat mensen resultaten uit een gecontroleerde testomgeving in de praktijk verwachten te kunnen behalen. Het echte probleem is, dat consumenten niet snappen dat dergelijke resultaten er enkel voor zijn om verschillende producten met elkaar te vergelijken en dus niet om in een ongecontroleerde omgeving te kunnen nabootsen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')