Stem vooral verder op de VVD.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieuquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zo irritant dat de Nederlandse overheid maar steeds het beste jongetje van de klas wil zijn omtrent milieu. We laten ons economisch helemaal uitkleden met maatregelen die insignificant zijn op wereldwijdeschaal. Laat de grote stink landen eens wat meer aan het milieu gaan doen.
VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gekquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Stem vooral verder op de VVD.
Tjaquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit heeft mogelijk meer met de staatskas te maken dan met het milieu
Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
VVD en milieu? VVDers willen toch juist een dikke bak rijden zonder er zich blauw voor te betalen? Of ben ik nou gek
Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto’s, dus echt niet alleen maar de “gewone burger”.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sinds Rutte is autorijden enkel duurder geworden. De VVD wil vooral dat de burger meer belasting betaalt en het bedrijfsleven minder, daarvoor is de auto een zeer geschikt instrument. Kijk niet naar wat ze zeggen, maar hoe ze handelen. Als de VVD autorijden goedkoper had willen maken, was het verschil met Belgie en Duitsland al lang geniveleerd.
ooit gehoord van bijtelling?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Maar heel het bedrijfsleven rijd in zwaar belaste auto
Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is. Die BPM verhoging vanwege WLTP gaat rechtstreeks naar mijn bijtelling... Dus mijn zakelijke/prive auto kosten gaan weer omhoog voor een zelfde type auto.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
ooit gehoord van bijtelling?
Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:51 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Ja dat heb ik, maar dat is dus juist een vorm van belasting die elk jaar steviger aan het worden is.
Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Precies, de burger betaalt wel. Zo rolt de VVD, immers.
Nee, een minderheid van de burgers heeft een meerderheid van de aandelen in het bedrijfsleven. Zolang de dividensbelasting niet te hoog is, is het dus voordelig voor de grootaandeelhouders dat de burgers belast worden en niet het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:54 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Ik snap je niet, de burger = het bedrijfsleven. Het zijn dezelfde mensen.
Tja, de staatssecretaris van Financiën heeft al bekend gemaakt dat die datum niet gehaald gaat worden.quote:Op maandag 13 augustus 2018 09:41 schreef Fer het volgende:
Er komen in 2019 nieuwe BPM tarieven die rekening houden met de hogere WLTP uitstoot.
want? Welk probleem is er nu precies opgelost? Een meetmethode is er om producten met elkaar te kunnen vergelijken onder laboratoriumomstandigheden, niet om resultaten die representatief zijn voor een omgeving met variabele omstandigheden te verkrijgen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 10:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Wel terecht dat er eindelijk een wat realistischer gemeten wordt.
Als de laboratoriumomstandigheden ver van de werkelijkheid afwijken omdat sommige merken (vanwege fiscale regelingen in héél veel landen) puur daarop ontwerpen terwijl andere merken zich wat meer op de dagelijkse praktijk richten en daardoor op papier minder goed scoren, is het mijns inziens zeer wenselijk dat de laboratoriumomstandigheden van het onderzoek meer op de dagelijkse praktijk afgestemd worden.quote:Op maandag 20 augustus 2018 13:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
want? Welk probleem is er nu precies opgelost? Een meetmethode is er om producten met elkaar te kunnen vergelijken onder laboratoriumomstandigheden, niet om resultaten die representatief zijn voor een omgeving met variabele omstandigheden te verkrijgen.
Alle fabrikanten hebben gelijke ontwerpmogelijkheden binnen de wettelijke kaders. Een nieuwe testmethode doet daar niets aan af.quote:Op maandag 20 augustus 2018 13:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als de laboratoriumomstandigheden ver van de werkelijkheid afwijken omdat sommige merken (vanwege fiscale regelingen in héél veel landen) puur daarop ontwerpen terwijl andere merken zich wat meer op de dagelijkse praktijk richten en daardoor op papier minder goed scoren, is het mijns inziens zeer wenselijk dat de laboratoriumomstandigheden van het onderzoek meer op de dagelijkse praktijk afgestemd worden.
De fabrikanten die nu hun auto's op de praktijk afstellen, worden met de oude methode flink benadeeld.
Het valt te verwachten van fabrikanten dat zij hun producten optimaliseren voor verplichte testen. Het is dan ook vooral een slechte zakelijke beslissing van fabrikanten om dat niet te doen. Ook met een nieuwe test zul je zien, dat de producten daar op worden afgestemd.quote:Op maandag 20 augustus 2018 14:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Uiteraard. Maar het is mijns inziens onwenselijk dat een fabrikant die een product ontwerpt wat in dagelijks gebruik goed uitpakt op papier slechter presteert dan de concurrentie die een ontwerp maakt wat vooral als beste uit de test moet komen en in praktijk zeer sterk afwijkt van het testverbruik.
Het is absurd te noemen dat mensen resultaten uit een gecontroleerde testomgeving in de praktijk verwachten te kunnen behalen. Het echte probleem is, dat consumenten niet snappen dat dergelijke resultaten er enkel voor zijn om verschillende producten met elkaar te vergelijken en dus niet om in een ongecontroleerde omgeving te kunnen nabootsen.quote:En als alle fabrikanten zich richten op de lab-test is dat helemaal nadelig voor de praktijk. Afwijkingen van 25-30% tussen testverbruik en praktijkverbruik bij rustige rijstijl is simpelweg absurd te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |