abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:35:11 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:36:05 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181082779
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
Ceritm twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 16:14:17 Mijn bron uit Turkije meldt dat online-bankieren op slot is. Niemand in Turkije kan online zijn/haar bank inloggen. Ook exchange bureaus verzilveren geen dolar en euros. Na tweet van Trump is Turkse lira bina %20 gedaald. Kortom chaos!!! reageer retweet
Klopt. Meerdere Turkse tweets bevestigen dit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181082789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:29 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, Erdo kan dit nog jaren volhouden. Zie Venezuela en Zimbabwe.
Ja, hij kan altijd iedereen en zijn moeder de schuld geven, Britse Diepe Staat, fascistische overblijfselen, de joden, maar komt-ie daar mee weg?
I´m back.
pi_181082813
Ik denk gezien al die recente purges in Turkije, dat er niemand over is om een coup te plegen. Erdogan blijft gewoon zitten.
pi_181082832
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:32 schreef Drugshond het volgende:
Welk eisenpakket zal het IMF aanbieden als ze Turkije moeten helpen.
Delen van het congress probeert Trump zo ver te krijgen dat hij toekomstige IMF pakketten gaat blokkeren voor Turkije.

https://ahvalnews.com/us-(...)y-over-rights-abuses

Senaatsbill: https://www.foreign.senat(...)stitutions%20Act.pdf

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 16:42:16 ]
pi_181082836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is die opeens hippie geworden _O-
Misschien kan hij met andere hippies de straat op om te protesteren tegen de regering en een dikke democratische straal water met traangas koppen.

  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:40:35 #157
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181082843
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt. Meerdere Turkse tweets bevestigen dit.
Ik kan gewoon inloggen op mijn rekening in Turkije.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:40:55 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_181082851
Echt alles wat goed/sterk was aan dit land wordt afgebrand door deze leider en uit angst blijft zijn volk maar achter hem aan hollen.
Eigenlijk zouden we ze moeten helpen, maar het lijkt wel alsof ze niets liever willen dan deze economische zelfmoord.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:41:40 #159
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181082857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kan gewoon inloggen op mijn rekening in Turkije.
Vanuit Nederland?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181082871
https://www.bloomberg.com(...)ak-on-economy-crisis

Erdo heeft nog wat tijd gevonden voor wat grapjes.

quote:
Erdogan praises modesty, drawing on Islamic references and joking about his own height (he's a tall man at 1.85 meters):

"Regardless of whether you are a prime minister or a president, you're mortal... I'm a tall man. Maybe my coffin will be 2 meters long."
pi_181082874
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is met Venezuelanen en Turken hetzelfde. Ik heb medelijden met mensen die gewoon van dag tot dag leven. De boer, de man in de kapperszaak, de restauranthouder etc die zich nauwelijks bezig houden met politiek en maar op Maduro of Erdogan stemmen om niet bij de groepen om hun heen uit de toon te vallen. Een vader van een goede vriendin stemde Erdogan omdat hij de traditionele Turkse waarden het beste uitdroeg. Die man deed ook gewoon zn best om zn gezin te onderhouden.

Iedereen die een beetje doorgeleerd heeft weet dat een economische crisis een serieus breekpunt kan worden maar hij heeft het lang kunnen uitzingen voor hij echt beproefd werd.
Bijna overal ter wereld denken kiezers wel na voor ze op iemand stemmen. In heel wat landen is men trouwens niet vrij om te stemmen op wie ze willen. Daar heb ik ook medelijden mee.

Maar de Turken in Turkije en al helemaal de Nederturken hier hebben alle vrijheid om te kiezen op wie ze stemmen. En Erdogan is ook niet in 1 dag de machtige dictator geworden die hij nu is.

Ik heb geen enkele medelijden met mensen die, in alle vrijheid, op een dictator stemmen die jarenlang iedereen in de gevangenis gegooid heeft die hem niet aanstonden. Die letterlijk 100000 mensen hun baan heeft afgepakt. Die van tevoren heeft aangekondigd om allerlei vrijheden in te perken, nieuwsbronnen gesloten heeft, duizenden onschuldige Koerden de dood heeft ingejaagd,
allerlei vriendjes, familieleden en partijgenoten heeft bevoordeeld met gestolen geld, het grootste paleis ter wereld voor hemzelf heeft gebouwd, allerlei voormalige vriendschappelijke landen heeft beledigd en weggejaagd enz enz enz

Moet ik nog meer opnoemen? Als je zo blind bent voor onrecht naar andere mensen alleen omdat je denkt dat het voor jezelf nog het beste is om op zo'n man te stemmen, dan heb ik geen medelijden met de ellende die je zelf nu ook moet meemaken.

Of je moet echt niet weten wat deze man allemaal gedaan heeft toen je voor het laatst op hem stemde. Maar daarvoor moet je welhaast zwakzinnig zijn.

Die 73% van de Nederturken die of op Erdo stemden of niet de moeite namen om op een andere kandidaat te stemmen daarvan vermoed ik dat ze niet allemaal zwakzinnig zijn, maar gewoon compleet geen oog hadden voor de ellende die Erdo tot dan toe aangericht had.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:43:00 #163
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:43:01 #164
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181082879
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Vanuit Nederland?
Ja
pi_181082883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Echt alles wat goed/sterk was aan dit land wordt afgebrand door deze leider en uit angst blijft zijn volk maar achter hem aan hollen.
Eigenlijk zouden we ze moeten helpen, maar het lijkt wel alsof ze niets liever willen dan deze economische zelfmoord.
Weet je wat het is, het is natuurlijk sneu voor die bevolking, maar ze hebben hem wel in het zadel geholpen en ze hebben zich via ome Erdo natuurlijk de afgelopen jaren niet van de beste kant laten zien, komt nog eens bij dat het gewoon een dictatuur is geworden waar iedere criticaster in het cachot terechtkomt, zonder habeas corpus.
I´m back.
pi_181082891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hij kan altijd iedereen en zijn moeder de schuld geven, Britse Diepe Staat, fascistische overblijfselen, de joden, maar komt-ie daar mee weg?
Hij zal nog wel wat om zich heen gaan slaan zoals vele katten die in het nauw terechtkomen.
pi_181082899
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt. Meerdere Turkse tweets bevestigen dit.
Ik zal mijn kameraad in Turkije eens vragen of hij kan inloggen :P
pi_181082908
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:43 schreef Drugshond het volgende:
Heeft DENK al ergens een reactie gepost ?
DENK zit zelf ook in de problemen, moeten flink wat geld terugstorten.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:45:16 #169
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181082953
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
Ceritm twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 16:14:17 Mijn bron uit Turkije meldt dat online-bankieren op slot is. Niemand in Turkije kan online zijn/haar bank inloggen. Ook exchange bureaus verzilveren geen dolar en euros. Na tweet van Trump is Turkse lira bina %20 gedaald. Kortom chaos!!! reageer retweet
Dat doet me denken aan DSB
pi_181083041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Echt alles wat goed/sterk was aan dit land wordt afgebrand door deze leider en uit angst blijft zijn volk maar achter hem aan hollen.
Eigenlijk zouden we ze moeten helpen, maar het lijkt wel alsof ze niets liever willen dan deze economische zelfmoord.
"Helpen" :') :'(
Het westen heeft genoeg "geholpen" in die regio.
Nee, alsjeblieft niet. :{w
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:52:09 #172
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181083056
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja
Even check check dubbelcheck gedaan bij Yapı Kredi. Vanaf een Turkse internetverbinding bij TTNET kom ik er niet in. Doe ik mijn VPN aan dan kom ik er heel vlot in. Erdo zit weer aan de internetknoppen :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181083104
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is met Venezuelanen en Turken hetzelfde. Ik heb medelijden met mensen die gewoon van dag tot dag leven. De boer, de man in de kapperszaak, de restauranthouder etc die zich nauwelijks bezig houden met politiek en maar op Maduro of Erdogan stemmen om niet bij de groepen om hun heen uit de toon te vallen. Een vader van een goede vriendin stemde Erdogan omdat hij de traditionele Turkse waarden het beste uitdroeg. Die man deed ook gewoon zn best om zn gezin te onderhouden.

Iedereen die een beetje doorgeleerd heeft weet dat een economische crisis een serieus breekpunt kan worden maar hij heeft het lang kunnen uitzingen voor hij echt beproefd werd.
Venezuela is trouwens een ander verhaal. Daar is decennialang olie gebruikt om de economie voor het grootste deel te laten draaien. En veel van die inkomsten kwamen ten goede om de armste van de bevolking te onderhouden. Als burger merk je niet altijd even duidelijk hoe hard de olievoorraden slinken en hoe afhankelijk jouw economie is van die olie.

Het is pas sinds een paar jaar duidelijk dat hun hele economie niets voorstelt zonder olieinkomsten. Daarbij komt dat veel burgers tegen het regime van Maduro zijn, maar dat iedereen die tegen hem stemt direct gevaar loopt en je van tevoren toch wel weet dat de verkiezingsuitslag doorgestoken kaart is.

Dat was bij de laatste verkiezing in Turkije toch wel anders. Zeker de Nederturken hadden alle vrijheid om tegen Erdo te stemmen en een duidelijk verlies had ook Erdo niet kunnen wegfrauderen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181083201
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bijna overal ter wereld denken kiezers wel na voor ze op iemand stemmen.
Er zijn zoveel democratisch verkozen charlatans aan de macht geweest in diverse landen. Als er één denkfout wordt gemaakt is het wel dat veel mensen competent zijn om goede politieke keuzes te maken.

quote:
In heel wat landen is men trouwens niet vrij om te stemmen op wie ze willen. Daar heb ik ook medelijden mee.
Ook die krijgen gewoon de trap na dat ze er zelf voor gekozen hebben.

quote:
Maar de Turken in Turkije en al helemaal de Nederturken hier hebben alle vrijheid om te kiezen op wie ze stemmen. En Erdogan is ook niet in 1 dag de machtige dictator geworden die hij nu is.
Waar weer de aanname inzit dat werkelijk iedereen voor 'm heeft gekozen. "De Turk" en "De Nederturk" die op Erdogan stemt is al net zoiets als "De Nederlander" die op Wilders stemt.

quote:
Ik heb geen enkele medelijden met mensen die, in alle vrijheid, op een dictator stemmen die jarenlang iedereen in de gevangenis gegooid heeft die hem niet aanstonden. Die letterlijk 100000 mensen hun baan heeft afgepakt.
Als jij 55 bent en een gezin hebt dan wil je niet "tegen" een man stemmen die iedereen die tegen 'm stemt als verrader ziet en de banen afpakt. Dan wil je het beste voor je gezin en dat is dat jij je baan behoudt.

Toen Erdogan z'n rally in Ankara organiseerde moesten alle taxichauffeurs en gemeentewerkers uit Ankara verplicht komen opdraven bij de rally anders zouden ze hun baan per direct kwijtraken. Als je jong bent en geld hebt om evt Turkije te verlaten (zoals velen ook gedaan hebben) dan doe je dat maar als je ouder bent en daar je wortels hebt ga je niet de activist uithangen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:03:13 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083281
Erdo en de lira nu:

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181083343
Geert moet natuurlijk ook van zich laten horen dvm het posten van deze tweet :')

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:06:51 #177
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181083352
Krijg via RT binnen dat turkye de dollar gaat dumpen
dow 200punten lager
There is only one religion
pi_181083362
Ik ga eens kijken of een paar droom appartementen goedkoper worden te Izmir, wil daar wel weer heen :P


Op naar Airbnb.
pi_181083392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:06 schreef Ali_boo het volgende:
Geert moet natuurlijk ook van zich laten horen dvm het posten van deze tweet :')

[ afbeelding ]
Is er ook nog ergens een politicus uit Liechtenstein met een cartoon.
pi_181083422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik schreef het vanmorgen ==> Bankrun.
Ik zei gisteren dat er binnen nu en een paar maanden geen geld meer uit de flappentap zou komen. Dat gaat dus nog sneller dan verwacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181083545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bijna overal ter wereld denken kiezers wel na voor ze op iemand stemmen. In heel wat landen is men trouwens niet vrij om te stemmen op wie ze willen. Daar heb ik ook medelijden mee.

Maar de Turken in Turkije en al helemaal de Nederturken hier hebben alle vrijheid om te kiezen op wie ze stemmen. En Erdogan is ook niet in 1 dag de machtige dictator geworden die hij nu is.

Ik heb geen enkele medelijden met mensen die, in alle vrijheid, op een dictator stemmen die jarenlang iedereen in de gevangenis gegooid heeft die hem niet aanstonden. Die letterlijk 100000 mensen hun baan heeft afgepakt. Die van tevoren heeft aangekondigd om allerlei vrijheden in te perken, nieuwsbronnen gesloten heeft, duizenden onschuldige Koerden de dood heeft ingejaagd,
allerlei vriendjes, familieleden en partijgenoten heeft bevoordeeld met gestolen geld, het grootste paleis ter wereld voor hemzelf heeft gebouwd, allerlei voormalige vriendschappelijke landen heeft beledigd en weggejaagd enz enz enz

Moet ik nog meer opnoemen? Als je zo blind bent voor onrecht naar andere mensen alleen omdat je denkt dat het voor jezelf nog het beste is om op zo'n man te stemmen, dan heb ik geen medelijden met de ellende die je zelf nu ook moet meemaken.

Of je moet echt niet weten wat deze man allemaal gedaan heeft toen je voor het laatst op hem stemde. Maar daarvoor moet je welhaast zwakzinnig zijn.

Die 73% van de Nederturken die of op Erdo stemden of niet de moeite namen om op een andere kandidaat te stemmen daarvan vermoed ik dat ze niet allemaal zwakzinnig zijn, maar gewoon compleet geen oog hadden voor de ellende die Erdo tot dan toe aangericht had.
Mee eens. Maar waar ze nu ook nog niet aan denken is dat ook Erdogan een keer weg zal zijn. Dood, afgezet of opgestapt. En dan is het bijltjesdag en worden de rollen omgekeerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:16:09 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083582
Wanneer sluit de handel in valuta voor het weekend? Is dat wanneer de beurs in de VS sluit of zometeen in Turkije?

Normaal gebeurd er vrijwel niets met valutakoersen in het weekend. Hele kleine schommelingen. Ik weet niet hoe dat nu zit hier met de lira.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:17:33 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Krijg via RT binnen dat turkye de dollar gaat dumpen
dow 200punten lager
Dat lijkt me een groot issue. Zie het nergens terug?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181083638
Hahahaha, Turkije. Niemand die dat land serieus neemt. Stelletje inteelt berbers
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181083643
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:59 schreef Beathoven het volgende:

Er zijn zoveel democratisch verkozen charlatans aan de macht geweest in diverse landen. Als er één denkfout wordt gemaakt is het wel dat veel mensen competent zijn om goede politieke keuzes te maken.
Maar slechts zelden was het zo duidelijk dat je een dictator het zadel in zou helpen als bij Erdogan.

quote:
Ook die krijgen gewoon de trap na dat ze er zelf voor gekozen hebben.
Maar niet door mij. Wat er nu gebeurd met de Venozolanen is een ramp.

quote:
Waar weer de aanname inzit dat werkelijk iedereen voor 'm heeft gekozen. "De Turk" en "De Nederturk" die op Erdogan stemt is al net zoiets als "De Nederlander" die op Wilders stemt.
Ik vind Wilders een walgelijke politicus, maar hem vergelijken met Erdogan slaat natuurlijk nergens op.

En daarnaast gaan natuurlijk niet 73% van de stemmen naar Wilders, maar eerder 7,3%
Veel meer dan dat zal Wilders ook echt niet behalen.

quote:
Als jij 55 bent en een gezin hebt dan wil je niet "tegen" een man stemmen die iedereen die tegen 'm stemt als verrader ziet en de banen afpakt. Dan wil je het beste voor je gezin en dat is dat jij je baan behoudt.

Toen Erdogan z'n rally in Ankara organiseerde moesten alle taxichauffeurs en gemeentewerkers uit Ankara verplicht komen opdraven bij de rally anders zouden ze hun baan per direct kwijtraken. Als je jong bent en geld hebt om evt Turkije te verlaten (zoals velen ook gedaan hebben) dan doe je dat maar als je ouder bent en daar je wortels hebt ga je niet de activist uithangen.
In sommige situaties kan je Erdogan niet openlijk afvallen in Turkije, dat geloof ik zeker. Maar Turken hadden echt wel de vrijheid om te stemmen op wie ze wilden en aan alles was het duidelijk wat voor walgelijk figuur hij is. Turken die openlijk activist waren zijn bijzonder dapper en ik verwacht echt niet van Turken dat dat de norm is. Maar met een gezond stel hersenen op die man stemmen gaat er bij mij niet in.

En dan de Nederturken: dat is natuurlijk een compleet ander verhaal. Als je geboren en opgegroeid bent in een vrije democratische samenleving en je stemt bewust op een theocratische dictator die zo’n beetje iedere vrijheid af heeft geschaft of dat wil gaan doen, dan ben je gewoon af voor mij. En bijna driekwart van de Nederturken deed dat of interesseerde het niets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:20:01 #186
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181083650
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat lijkt me een groot issue. Zie het nergens terug?
https://www.rt.com/busine(...)urks-to-dump-dollar/
There is only one religion
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:20:49 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083665
quote:
Ow zo. Das wat anders dan dat ze bv olie enzo niet meer in dollars gaan doen (want volgens mij doet Turkije dat wel nog).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:21:02 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181083668
There is only one religion
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:21:54 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181083678
quote:
quote:
Dit is al van vanmorgen en is al vaak hier langs gekomen. Maar Erdogan zou later op middag nog een persco hebben ingelast
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:22:17 #190
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181083688
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ow zo. Das wat anders dan dat ze bv olie enzo niet meer in dollars gaan doen (want volgens mij doet Turkije dat wel nog).
noodgreep van erdo, lira is 20% downt.o.v. dollar
There is only one religion
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:22:52 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:22 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

noodgreep van erdo, lira is 20% downt.o.v. dollar
Ja, daar praten we al 3 topics over....

Ik dacht dat er nieuw nieuws was over dat Turkije de Dollar helemaal zou laten vallen. Dat is wat anders dan mensen oproepen om dollars in te wisselen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:23:33 #192
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181083705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

Dit is al van vanmorgen en is al vaak hier langs gekomen. Maar Erdogan zou later op middag nog een persco hebben ingelast
Ah oke kon het hier niet zo gauw terugvinden

Ben benieuwd naar die persco
There is only one religion
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:24:34 #193
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083725
Speaking of RT trouwens, die PPVer die zelfmoord pleegde is gewoon frontpage nieuws op RT. Wtf :P

https://www.rt.com/

/offtopic
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181083742
business twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 16:27:48 Why Donald Trump's steel tariffs are such a big deal for Turkey https://t.co/QVgykbszjE https://t.co/WTFjq3hrtx reageer retweet
pi_181083745
Gaan ze de dollar dumpen?

Dan slinkt de staatskas nog sneller. _O-
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:26:41 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:25 schreef Nintex het volgende:
Gaan ze de dollar dumpen?

Dan slinkt de staatskas nog sneller. _O-
Nee Erdo vraagt mensen om dollars in te wisselen
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181083766
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Speaking of RT trouwens, die PPVer die zelfmoord pleegde is gewoon frontpage nieuws op RT. Wtf :P

https://www.rt.com/

/offtopic
Een speler van Pajamäen Pallo-Veikot heeft zelfmoord gepleegt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181083776
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Speaking of RT trouwens, die PPVer die zelfmoord pleegde is gewoon frontpage nieuws op RT. Wtf :P

https://www.rt.com/

/offtopic
Laat remlof het maar niet horen.
I´m back.
pi_181083797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat remlof het maar niet horen.
Die mag hier toch niet reageren, dus daar hebben we gelukkig geen last meer van.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:28:48 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181083798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een speler van Pajamäen Pallo-Veikot heeft zelfmoord gepleegt?
haha ik moest echt even kijken wat je bedoelde. maar pvv dus
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181083802
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

haha ik moest echt even kijken wat je bedoelde. maar pvv dus
;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181083939
Wel een mooie opsteker dit voor de Turkse toerismesector. Hoewel een paar weken eerder mooier was geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:40:16 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181084131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar slechts zelden was het zo duidelijk dat je een dictator het zadel in zou helpen als bij Erdogan.

Situaties zijn vergelijkbaar maar uiteraard nooit exact hetzelfde. Brexit is ook door een deel van het volk geregeld.


quote:
Ik vind Wilders een walgelijke politicus, maar hem vergelijken met Erdogan slaat natuurlijk nergens op.
Ik vergelijk m niet, dan mis je het punt. Wat ik wel vergelijk is de noemer "de Turk" en "de Nederlander" die altijd wordt gebruikt als het om slechte keuzes gaat van een deel van de bevolking.

quote:
En daarnaast gaan natuurlijk niet 73% van de stemmen naar Wilders, maar eerder 7,3%
Veel meer dan dat zal Wilders ook echt niet behalen.
Maak er een kleine meerderheid van 52% van. Die 73% is fictief.

48% heeft dus niet voor Erdogan gekozen.

quote:
In sommige situaties kan je Erdogan niet openlijk afvallen in Turkije,
In welke situaties wel?

quote:
Maar Turken hadden echt wel de vrijheid om te stemmen op wie ze wilden
Er speelt zoveel meer mee dan simpelweg wat roepen met fictieve percentages. We zijn het hierboven al eens geworden dat er in sommige gevallen gewoon chantage aan te pas komt. Mensen die wat te verliezen hebben door de leeftijd of afhankelijkheid qua inkomen omdat ze met de staat te maken hebben kijken wel uit met anti-votes.

quote:
en aan alles was het duidelijk wat voor walgelijk figuur hij is. Turken die openlijk activist waren zijn bijzonder dapper en ik verwacht echt niet van Turken dat dat de norm is. Maar met een gezond stel hersenen op die man stemmen gaat er bij mij niet in.
Als je je eerder wel voor kon stellen dat het in sommige situaties een keuze onder druk is dan snap ik niet dat je dit even later weer overboord gooit.

quote:
En dan de Nederturken: dat is natuurlijk een compleet ander verhaal. Als je geboren en opgegroeid bent in een vrije democratische samenleving en je stemt bewust op een theocratische dictator die zo’n beetje iedere vrijheid af heeft geschaft of dat wil gaan doen, dan ben je gewoon af voor mij. En bijna driekwart van de Nederturken deed dat of interesseerde het niets.
Niet alle Nederturken hebben pro Erdogan gestemd.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:53:52 #205
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181084197
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Even check check dubbelcheck gedaan bij Yapı Kredi. Vanaf een Turkse internetverbinding bij TTNET kom ik er niet in. Doe ik mijn VPN aan dan kom ik er heel vlot in. Erdo zit weer aan de internetknoppen :')
Misschien hopen ze dat transacties vanaf hier de aankoop van lira's betreffen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:57:06 #206
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181084245
Teleurstelling over Turkije’s economische noodplan
De Turkse minister van financiën heeft vrijdag het vertrouwen in de economie van zijn land niet kunnen herstellen. Een hevig zwetende Berat Albayrak beloofde in een toespraak duurzame groei, lagere inflatie en hernieuwde pogingen om de schuldenlast en het begrotingstekort terug te dringen. Waarnemers bestempelden de boodschap als ‘zonder substantie’.


Albayrak sprak op een dag dat de koers van de lira in vrije val leek te zijn beland. Beleggers lijken er niet meer in te geloven dat beleidsmakers de problemen van Turkije, zoals hoge inflatie en hoge schulden in buitenlandse valuta's van het bedrijfsleven, te boven kunnen komen. De centrale bank weigerde tot nog toe de rente te verhogen om de stijging van prijspeil te temperen.

In het Dolmabahçe paleis in Istanboel ontvouwde Albayrak zijn plannen. De schoonzoon van president Recep Tayyip Erdogan kondigde aan de Turkse economie de komende vijf jaar op de rit te zullen krijgen. De economische groei moet langzamer: het bruto binnenlands product zal in 2019 niet met 5,5% groeien, zoals eerder aangekondigd, maar tussen de 3% en 4%. Opnieuw gaat er geďnvesteerd worden in grote infrastructuurprojecten.

Tijdens de toespraak kondigde de Amerikaanse president Donald Trump in een tweet een verdubbeling aan van de invoertarieven op Turks staal en aluminium. Een nieuwe tegenslag in de oplopende lijst diplomatieke spanningen tussen de twee landen. De nodige financiële stabiliteit bracht de toespraak daarom niet: toen Albayrak begon te spreken kostte een dollar 6,3 lira. Toen hij klaar was moesten de Turken er al 6,7 lira voor neertellen.

Onafhankelijke centrale bank
Het aangekondigde plan behelst ‘niets van substantie’, concludeert hoogleraar economie Fikret Adaman na afloop. ‘Geen solide argumentatie over de val van de lira of het tekort op de lopende rekening, en geen fatsoenlijke discussie over de hoge inflatie’.

Het economische plan wordt uitgevoerd in samenwerking met alle nationale en internationale stakeholders. Maar investeerders maken zich zorgen over Erdogans verstevigde greep op Turkije‘s monetaire beleid binnen het nieuwe presidentiële systeem. Albayrak benadrukte tijdens zijn presentatie meerdere keren dat de Turkse centrale bank onafhankelijk is en blijft, en dat dit cruciaal is voor de economie. ‘Maar wie gelooft dit nog’, zegt Adaman. Zo verhoogde de centrale bank eind juli, tegen de verwachtingen in, de rente niet.

‘Wij hebben God’
Erdogan zelf is deze week op bezoek in het Zwarte Zeegebied. Een hand in eigen boezem steken is er voor de president niet bij, en ook Albayrak beschuldigde buitenlandse machten die erop uit zijn de Turkse economie te verwoesten. ‘We zullen deze economische oorlog winnen’, zwoer de president in Trabzon.

Een dag eerder had Erdogan zijn aanhangers opgeroepen zich geen zorgen te maken en ‘campagnes tegen Turkije te negeren’. Ook zei hij: ‘Amerika heeft de dollar, maar wij hebben God’. Eerder riep hij Turken op om goud in te wisselen voor Turkse lira's om vertrouwen in de economie uit te spreken. Maar dit heeft niet het gewenste effect.

Turkije heeft twee opties, zegt Adaman. De democratie herstellen, of wachten tot God daadwerkelijk ingrijpt. Hij acht beide scenario’s onwaarschijnlijk. Turkije zal uiteindelijk geen andere optie hebben dan aankloppen bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF), voorspelt hij. Maar daar onderhoudt Turkije een moeilijke relatie mee.

Europese banken
Voorafgaand aan Albayraks optreden meldde de Britse zakenkrant Financial Times vrijdag dat de Europese Centrale bank zich zorgen maakt over Europese banken die leningen verlenen aan Turkije. De Spaanse bank BBVA, de Italiaanse UniCredit en Franse BNP Paribas zouden in de gevarenzone zitten. Na dit nieuws daalde de euro in de ochtend scherp ten opzichte van de dollar. De ECB heeft nog niet op het nieuwsbericht gereageerd.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:59:01 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181084280
quote:
De nodige financiële stabiliteit bracht de toespraak daarom niet: toen Albayrak begon te spreken kostte een dollar 6,3 lira. Toen hij klaar was moesten de Turken er al 6,7 lira voor neertellen.
Job well done.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:00:48 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181084303
Turkije heeft twee opties, zegt Adaman. De democratie herstellen, of wachten tot God daadwerkelijk ingrijpt. Hij acht beide scenario’s onwaarschijnlijk. Turkije zal uiteindelijk geen andere optie hebben dan aankloppen bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF), voorspelt hij. Maar daar onderhoudt Turkije een moeilijke relatie mee.
=======================
Op de knietjes bloot dus.
pi_181084469
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:50 schreef Beathoven het volgende:

Situaties zijn vergelijkbaar maar uiteraard nooit exact hetzelfde. Brexit is ook door een deel van het volk geregeld.
Voor een dictator als Erdogan of voor de Brexit stemmen zijn totaal onvergelijkbare situaties.

quote:
Ik vergelijk m niet, dan mis je het punt. Wat ik wel vergelijk is de noemer "de Turk" en "de Nederlander" die altijd wordt gebruikt als het om slechte keuzes gaat van een deel van de bevolking.
Totaal onvergelijkbaar. In Nederland is het ondenkbaar dat een dictator als Erdogan op zo’n manier de totale macht op een presenteerblaadje aangereikt krijgt.

quote:
Maak er een kleine meerderheid van 52% van. Die 73% is fictief.
48% heeft dus niet voor Erdogan gekozen.
Alle stemmen bij elkaar opgeteld ja. Van de stemmen van de Nederturken is het een feit dat 73% voor Erdogan waren.

quote:
In welke situaties wel?
Openlijk Erdogan afvallen in Turkije is meestal onverstandig ja. Dat zijn wij eens.

quote:
Er speelt zoveel meer mee dan simpelweg wat roepen met fictieve percentages. We zijn het hierboven al eens geworden dat er in sommige gevallen gewoon chantage aan te pas komt. Mensen die wat te verliezen hebben door de leeftijd of afhankelijkheid qua inkomen omdat ze met de staat te maken hebben kijken wel uit met anti-votes.
Ik moet toegeven dat ik niet perfect op de hoogte ben in hoeverre mensen in Turkije gechanteerd werden om op Erdogan te stemmen. Maar ik mag aannemen dat stemmen in Turkije nog altijd anoniem is.

In elk geval zijn Nederlandse stemmen anoniem. Al die Nederturken hadden echt alle vrijheid om te stemmen op wie ze wilden. Toch deden ze dat massaal op Erdogan.

quote:
Als je je eerder wel voor kon stellen dat het in sommige situaties een keuze onder druk is dan snap ik niet dat je dit even later weer overboord gooit.
Ik snap heel goed de druk om niet openlijk Erdogan af te vallen. Dat is iets anders dan te stemmen op hem.
quote:
Niet alle Nederturken hebben pro Erdogan gestemd.
Bijna driekwart van de stemgerechtigde Turken heeft of op hem gestemt of heeft
niet de moeite genomen om tegen hem te stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181084558


Emerging markets are hitting the headlines again: Turkey is in deep trouble, and ripples are spreading across markets. But trouble brings opportunity, too.

The temptation when trouble hits a big emerging-market nation is to treat the asset class as homogenous and dump emerging currencies, bonds and stocks en masse. There are plenty of things to worry about in other places: The Russian ruble fell sharply this week on fears of harsher sanctions, and China is locked in a deepening trade dispute with the U.S.—a challenge for the global economy.

Yet investors should probably be sanguine. There are few places that look as vulnerable as Turkey, with its wide current-account deficit, high reliance on short-term flows of credit, surging inflation and overheating economy—all exacerbated by the country’s apparent inability or unwillingness to respond with orthodox policy, such as higher interest rates.

Turkey’s woes aren’t enough for a wider emerging-market crisis. Indeed, the country’s meltdown is at odds with a broader picture that had started to stabilize, as markets adjusted to a world in which higher U.S. growth and a stronger dollar has been the big change.

While the lira has fallen over 20% in the past month, other currencies like the Brazilian real, Mexican peso and Indian rupee have been much more resilient. Emerging-market asset prices started to move off their lows in July. Inflows to emerging-market stocks and bonds hit $11.9 billion in July, reversing a $10.6 billion outflow in June, according to the Institute of International Finance.

Turkey’s deepening woes will hurt risk appetite and sentiment, and drive investors to safer assets in the short term. But Turkey will be forced to respond to the markets’ concerns at some point. When that happens, a buying opportunity could emerge for the stocks, bonds and currencies of countries that don’t face challenges as deep as Turkey.

https://www.wsj.com/artic(...)elsewhere-1533907263

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 18:17:48 ]
pi_181084932
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:00 schreef Drugshond het volgende:
Turkije heeft twee opties, zegt Adaman. De democratie herstellen, of wachten tot God daadwerkelijk ingrijpt. Hij acht beide scenario’s onwaarschijnlijk. Turkije zal uiteindelijk geen andere optie hebben dan aankloppen bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF), voorspelt hij. Maar daar onderhoudt Turkije een moeilijke relatie mee.
=======================
Op de knietjes bloot dus.
Ja, wat die Adaman zegt hč: herstel democratie en dus aftreden ome Erdo of wachten tot Allah ingrijpt.

Btw heb even popcorn ingeslagen.
I´m back.
pi_181084970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Ryan3 het volgende:

Btw heb even popcorn ingeslagen.
pi_181084997
6.48

Oh jongens, dat had ik deze niet durven dromen hoor, intens geluk.
pi_181085047
7,4 voor een uuro
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:49:24 #215
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181085106
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ga shoarma halen. Beetje gniffelen tijdens het bestellen.
Of je in goud wilt betalen. :P.
I´m back.
pi_181085137
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is met Venezuelanen en Turken hetzelfde. Ik heb medelijden met mensen die gewoon van dag tot dag leven. De boer, de man in de kapperszaak, de restauranthouder etc die zich nauwelijks bezig houden met politiek en maar op Maduro of Erdogan stemmen om niet bij de groepen om hun heen uit de toon te vallen. Een vader van een goede vriendin stemde Erdogan omdat hij de traditionele Turkse waarden het beste uitdroeg. Die man deed ook gewoon zn best om zn gezin te onderhouden.

Iedereen die een beetje doorgeleerd heeft weet dat een economische crisis een serieus breekpunt kan worden maar hij heeft het lang kunnen uitzingen voor hij echt beproefd werd.
Die man had ook gewoon beter na moeten denken. Stemrecht is een groot iets.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181085180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Echt alles wat goed/sterk was aan dit land wordt afgebrand door deze leider en uit angst blijft zijn volk maar achter hem aan hollen.
Eigenlijk zouden we ze moeten helpen, maar het lijkt wel alsof ze niets liever willen dan deze economische zelfmoord.
Nee hoor. Niet helpen. Zelf gekozen shit. En niet weer geld pompen in een bodemloze put.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:54:46 #219
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:56:09 #220
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181085211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Echt alles wat goed/sterk was aan dit land wordt afgebrand door deze leider en uit angst blijft zijn volk maar achter hem aan hollen.
Eigenlijk zouden we ze moeten helpen, maar het lijkt wel alsof ze niets liever willen dan deze economische zelfmoord.
Die krijgt gewoon een Anwar Sadatje van het leger.
pi_181085231
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:51 schreef marsan het volgende:

[..]

Die man had ook gewoon beter na moeten denken. Stemrecht is een groot iets.
Inderdaad. Alsof je de weg op loopt, geschept wordt door een auto en naderhand met een verklaring komt dat auto’s je niet zo kan interesseren
pi_181085245
Dit is dan wel echt intens genieten ja, al die arrogante blaatapen die zo hard achter erdolf aanliepen krijgen keihard de deksel op hun neus.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_181085259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:58 schreef Harlon het volgende:
Dit is dan wel echt intens genieten ja, al die arrogante blaatapen die zo hard achter erdolf aanliepen krijgen keihard de deksel op hun neus.
Voor hen is het alleen maar beter, goedkoper vakantie in Turkije...
pi_181085289
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof je de weg op loopt, geschept wordt door een auto en naderhand met een verklaring komt dat auto’s je niet zo kan interesseren
Het is een versimplificatie van iets dat samenhangt met groepen die je brievenbus weten te vinden en die het spreekwoordelijke zwaard in handen hebben mbt het feit of jij wel of niet je baan behoudt.

Ik noem nog een voorbeeld; demonstraties. In iedere democratie is dit legaal. In Turkije wordt het de kop ingedrukt en als je daar met een anti-spandoek staat dan staan er fotografen in de menigte die je kieken. Politie kwam bij een protesterende collega op kantoor met haar foto en dat ze zich maar beter gedeist kon houden als ze haar baan nog wilde kunnen uitoefenen.

Dit soort schaduw-intimidatie zie je veel en zoals ik eerder schreef wil niet iedereen een activist zijn.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:00:59 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181085296
Ja precies, voor Turken in Nederland is dit best chill.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181085315
Moet de EU trouwens niet nog wat geld overmaken naar Erdolf voor het tegenhouden van migranten? Kunnen ze nu mooi ff doen, alleen dan wel in Lira betalen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_181085320
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is een versimplificatie van iets dat samenhangt met groepen die je brievenbus weten te vinden en die het spreekwoordelijke zwaard in handen hebben mbt het feit of jij wel of niet je baan behoudt.
Stemmen is toch ook daar persoonlijk en zonder controle en meekijkers.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:04:17 #228
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181085346
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:51 schreef marsan het volgende:

[..]

Die man had ook gewoon beter na moeten denken. Stemrecht is een groot iets.
Denkvermogen is een groter iets. En onderzoekend vermogen is misschien het grootst. Het zit gewoon in te beperkte mate in de mensheid, overal ter wereld. Ik heb al meerdere malen hardop afgevraagd of je een democratie op een democratische wijze kunt beschermen. Ik ben serieus voorstander om het stemrecht te beperken dat je minimaal je middelbare school afgemaakt moet hebben. Op dit moment kan elke dropout stemmen op een populist die van alles gratis in het vooruitzicht stelt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181085359
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is een versimplificatie van iets dat samenhangt met groepen die je brievenbus weten te vinden en die het spreekwoordelijke zwaard in handen hebben mbt het feit of jij wel of niet je baan behoudt.
Oh, dus het waren toch niet helemaal vrije verkiezingen? Je kwam net het verhaal dat het komt doordat de politiek niet interessant is voor de gemiddelde burger.

Ik blijf toch een gevoel van houden van eigen schuld, dikke bult
pi_181085393
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Voor hen is het alleen maar beter, goedkoper vakantie in Turkije...
Mwah, wellicht dat familieleden gaan bedelen om geld.
pi_181085397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:42 schreef Confetti het volgende:
https://www.bloomberg.com(...)ak-on-economy-crisis

Erdo heeft nog wat tijd gevonden voor wat grapjes.

[..]

1,85m is "a tall man" ? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:06:33 ]
pi_181085417
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Denkvermogen is een groter iets. En onderzoekend vermogen is misschien het grootst. Het zit gewoon in te beperkte mate in de mensheid, overal ter wereld. Ik heb al meerdere malen hardop afgevraagd of je een democratie op een democratische wijze kunt beschermen. Ik ben serieus voorstander om het stemrecht te beperken dat je minimaal je middelbare school afgemaakt moet hebben. Op dit moment kan elke dropout stemmen op een populist die van alles gratis in het vooruitzicht stelt.
Klopt, maar dat stemmen op iemand vanwege sociale druk of angst voor sociale druk is dus geen excuus. Turkse waarden als leidende factor nemen om een keus te bepalen al helemaal niet.

Billen branden en blaren zitten enzo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:07:33 #233
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181085430
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

1,85m is "a tall man" ? :')
In Turkije wel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181085522
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In Turkije wel.
Ja, te vergelijken met iemand van 2m05 in NL wrs idd, dus dan is zijn grafkist tekort.
I´m back.
pi_181085555
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In Turkije wel.
Mja, oke :P Nu je het zo zegt, denk dat de meeste Turken die ik ken eerder onder de <1,75 zitten inderdaad _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:14:00 ]
pi_181085584
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

1,85m is "a tall man" ? :')
Trump is groter, maar dat was al duidelijk.
I guarantee you there is no problem there.
pi_181085634
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Oh, dus het waren toch niet helemaal vrije verkiezingen? Je kwam net het verhaal dat het komt doordat de politiek niet interessant is voor de gemiddelde burger.
Nee, het is meer dat de gemiddelde burger meer bezig is met het werken voor de familie dan dat deze tijd heeft voor politiek gekonkel. Dat is geen desinteresse. Daarnaast zie je dat zo'n man in staat is om leerkrachten en ander overheidspersoneel te ontslaan die zogenaamd pro-Gulen is. Als je tegen 'm stemt ben je dus al een Gülenist. Dus wat doe je als je afhankelijk bent van de staat, je stemt voor behoud van je baan. Hoe vrij is zo'n keuze?

quote:
Ik blijf toch een gevoel van houden van eigen schuld, dikke bult
100% zwart of wit denken en alle variabelen opzij schuiven is altijd wel het makkelijkste ja.
pi_181085692
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Trump is groter, maar dat was al duidelijk.
I guarantee you there is no problem there.
Niet veel. Die is 6'2 ongeveer. Dus 3 cm groter wrs.
I´m back.
pi_181085707
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee, het is meer dat de gemiddelde burger meer bezig is met het werken voor de familie dan dat deze tijd heeft voor politiek gekonkel. Dat is geen desinteresse. Daarnaast zie je dat zo'n man in staat is om leerkrachten en ander overheidspersoneel te ontslaan die zogenaamd pro-Gulen is. Als je tegen 'm stemt ben je dus al een Gülenist. Dus wat doe je als je afhankelijk bent van de staat, je stemt voor behoud van je baan. Hoe vrij is zo'n keuze?

[..]

100% zwart of wit denken en alle variabelen opzij schuiven is altijd wel het makkelijkste ja.
Hoe zou iemand weten dat je niet voor hem stemt? Of tegen hem stemt zoals jij zegt.

Dat laatste is toch wat dat stemvee van hem deed. In binnen en buitenland.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181085718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet veel. Die is 6'2 ongeveer. Dus 3 cm groter wrs.
en putin
Gino ♥
pi_181085727
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:02 schreef marsan het volgende:

[..]

Stemmen is toch ook daar persoonlijk en zonder controle en meekijkers.
Turkije is al ver voor de verkiezingen als opkomende dictatuur bestempeld en in dictaturen en dictaturen in wording is zoiets helemaal niet vanzelfsprekend.
pi_181085729
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]

en putin
1m73, dacht ik, onderdeurtje dus.
I´m back.
pi_181085742
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkije is al ver voor de verkiezingen als opkomende dictatuur bestempeld en in dictaturen en dictaturen in wording is zoiets helemaal niet vanzelfsprekend.
Jij zegt nu dus dat jij denkt dat verkiezingen in turkijke corrupt zijn?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181085839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet veel. Die is 6'2 ongeveer. Dus 3 cm groter wrs.
3 cm kan een flink verschil maken, that's what she said huhu :')
pi_181085882
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

3 cm kan een flink verschil maken, that's what she said huhu :')
:D.
I´m back.
pi_181085903
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:23 schreef marsan het volgende:

[..]

Jij zegt nu dus dat jij denkt dat verkiezingen in turkijke corrupt zijn?
Niet volledig maar in bepaalde mate zijn daar wel onregelmatigheden geconstateerd. Er zijn bij eerdere verkiezingen pluggers in stemlokalen gesignalleerd die oudere mensen "adviseerden" met het stemformulier in de hand en lieten zien wat de beste keuze was. Een filmpje van zo'n plugger heeft hier ook weleens in een topic gestaan.

Had je trouwens 100% zuivere verkiezingen verwacht?
pi_181085945
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

3 cm kan een flink verschil maken, that's what she said huhu :')
NWS / Elf centimeter extra voor Nederlandse agenten _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181086018
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
Ceritm twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 16:14:17 Mijn bron uit Turkije meldt dat online-bankieren op slot is. Niemand in Turkije kan online zijn/haar bank inloggen. Ook exchange bureaus verzilveren geen dolar en euros. Na tweet van Trump is Turkse lira bina %20 gedaald. Kortom chaos!!! reageer retweet
Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
pi_181086091
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
XD je hebt net dus een berg geld weggegooid? erg slim
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_181086138
Overigens ben ik in meerdere ‘malls’ geweest en het is een gekkenhuis qua uitgeven. Burger King McDonalds de rijen puilen uit. Ik zal vast eennErdofappertje zijn met mijn fakenews
pi_181086141
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
Daar gaan we dan. Het is de schuld van de Gulenisten.

Gefeliciteerd met je Lira’s. Ik ken het gevoel *kuch bitcoin kuch*
pi_181086168
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef yup het volgende:
Overigens ben ik in meerdere ‘malls’ geweest en het is een gekkenhuis qua uitgeven. Burger King McDonalds de rijen puilen uit. Ik zal vast eennErdofappertje zijn met mijn fakenews
Nog nooit zo goed gegaan?
I´m back.
pi_181086187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

XD je hebt net dus een berg geld weggegooid? erg slim
Hij heeft waarschijnlijk een symbolische euro ingewisseld
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:44:50 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181086223
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
Ik ben nu in Turkije en ik kan je verzekeren dat ik het net gecontroleerd heb dat internetbankieren niet werkt vanaf een Turkse internetverbinding. Zodra ik VPN aanzet kan dat ineens wel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:46:36 #255
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181086281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef yup het volgende:
Overigens ben ik in meerdere ‘malls’ geweest en het is een gekkenhuis qua uitgeven. Burger King McDonalds de rijen puilen uit. Ik zal vast eennErdofappertje zijn met mijn fakenews
Ja gek hč. Men wil van de lira's af _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181086283
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:08 schreef Confetti het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 14:47:42 I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time! reageer retweet
Van je 'allies' moet je het hebben. :')
Wat een wereld leven wij toch wel niet in _O- . Prachtig hoe al die volkeren op een president zitten te reageren _O- _O_
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:49:00 #257
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181086344
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben nu in Turkije en ik kan je verzekeren dat ik het net gecontroleerd heb dat internetbankieren niet werkt vanaf een Turkse internetverbinding. Zodra ik VPN aanzet kan dat ineens wel.
Ben je soms Gulenist? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:51:38 #258
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181086419
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben je soms Gulenist? :P
Realist :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181086484
Hoe zou Erdo slapen vannacht?

Of zou het antwoord 'niet' zijn?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:54:44 #260
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181086493
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Realist :+
Dat is daar bijna net zo verdacht.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181086509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:54 schreef Resistor het volgende:
Hoe zou Erdo slapen vannacht?

Of zou het antwoord 'niet' zijn?
Die zit lekker in zijn paleis, die geeft geen fuck om de gewone bevolking. :) Die zit vast te liggen in een gigantisch bed zonder enige zorgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:55:38 ]
pi_181086527
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja gek hč. Men wil van de lira's af _O-
Volproppen voor het licht uit gaat en de hongersnood begint :9
pi_181086587
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Die zit lekker in zijn paleis, die geeft geen fuck om de gewone bevolking. :) Die zit vast te liggen in een gigantisch bed zonder enige zorgen.
Eerst zijn geld tellen.
I´m back.
pi_181086611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerst zijn geld tellen.
Dat elk minuut minder waard wordt ;(

Of natuurlijk heeft hij wel euro's/dollars maar roept hij ondertussen iedereen om lira's te kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:58:39 ]
pi_181086740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat elk minuut minder waard wordt ;(

Of natuurlijk heeft hij wel euro's/dollars maar roept hij ondertussen iedereen om lira's te kopen.
Ja, hij heeft de dollars idd, die gaat-ie tellen en dan met een koeriertje wordt het naar Zwitserland gebracht.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:09:44 #266
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181086929
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is daar bijna net zo verdacht.
Er lopen hier zo'n 40 miljoen verdachten rond :+ In Istanbul merk ik weinig van de Erdofilie, eerder ergernis over zijn manier van regeren. Geen idee wat er nu op het platteland speelt maar dat zal met de beperkte informatie die ze hebben een heel ander beeld zijn. Vroeg of laat voelen zij de gevolgen vanzelf :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:10:43 #267
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181086963
Van mij mag Trump er straks weer een leuke tweet over heengooien. Ik vind dat Turkije sneller op zijn knieën moet. De economische wereldorde is nu eenmaal sterker dan het Turkse nationalisme.
pi_181086985
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet volledig maar in bepaalde mate zijn daar wel onregelmatigheden geconstateerd. Er zijn bij eerdere verkiezingen pluggers in stemlokalen gesignalleerd die oudere mensen "adviseerden" met het stemformulier in de hand en lieten zien wat de beste keuze was. Een filmpje van zo'n plugger heeft hier ook weleens in een topic gestaan.

Had je trouwens 100% zuivere verkiezingen verwacht?
Ja pluggers en advies.
Nog steeds geen controle in het hokje zelf.


En nee, ik niet. Maar het is een keuze om te stemmen. Daarna verschuilen achter sociale druk enzo vind ik een zwaktebod. Niet stemmen was zelfs beter dan wel stemmen op de persoon waarop die kennis van je gestemd heeft. Billen en blaren enzo,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181087034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef yup het volgende:
Overigens ben ik in meerdere ‘malls’ geweest en het is een gekkenhuis qua uitgeven. Burger King McDonalds de rijen puilen uit. Ik zal vast eennErdofappertje zijn met mijn fakenews
Klopt. Dat koers van de lira richting wc-papier gaat is allemaal fakenews.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:16:57 #270
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181087143
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
Hoeveel mensen zouden online bankieren. Wappie.
Waarom ligt de normale verbinding er dan uit.
pi_181087169
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er lopen hier zo'n 40 miljoen verdachten rond :+ In Istanbul merk ik weinig van de Erdofilie, eerder ergernis over zijn manier van regeren. Geen idee wat er nu op het platteland speelt maar dat zal met de beperkte informatie die ze hebben een heel ander beeld zijn. Vroeg of laat voelen zij de gevolgen vanzelf :P
Wrs ook een stuk gelatenheid?
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:19:07 #272
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181087200
Lekker voor dat kut land.
pi_181087281
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

Mehmet Cerit is een Gulenist die het liefst ziet dat Turkije de afgrond inglijd.

Ik heb nog net net net geld ingewisseld. Euro voor TLtjes. Mijn maat in Alanya ook net gevraagd.

En buiten dat om zie ik nergens in Istanbul een bankrun. Nergens. Maar ga maar lekker sprookjes op twitter geloven.
Altijd mooi om toch nog Turken te zien die doen alsof er helemaal niks aan de hand is. Jij kan lekker genieten met je euro's, maar de mensen daar die geen dollars of euro's hebben, zijn mooi de klos.
pi_181087469
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Die zit lekker in zijn paleis, die geeft geen fuck om de gewone bevolking. :) Die zit vast te liggen in een gigantisch bed zonder enige zorgen.
Erdogan is één maar ik zou niet graag in de sokken van z'n "getalenteerde" schoonzoon willen staan dezer dagen. Die is al niet kundig en wordt qua maatregelen ook nog eens lekker gecapped door z'n schoonvader die niet naar echte economen wil luisteren. Waarschijnlijk doet deze na z'n zwetende optreden en het verloop van de koers geen oog meer dicht.
pi_181087578
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erdogan is één maar ik zou niet graag in de sokken van z'n "getalenteerde" schoonzoon willen staan dezer dagen. Die is al niet kundig en wordt qua maatregelen ook nog eens lekker gecapped door z'n schoonvader die niet naar echte economen wil luisteren. Waarschijnlijk doet deze na z'n zwetende optreden en het verloop van de koers geen oog meer dicht.
Dat interview was wel pijnlijk ja. Heeft hij soms een aandoening waardoor hij zo overmatig transpireert?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181087625
Plaatje:

I´m back.
pi_181087887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat interview was wel pijnlijk ja. Heeft hij soms een aandoening waardoor hij zo overmatig transpireert?
Vermoedelijk is het een combo van incompetentie op de specifieke post en over het algemeen toch slim genoeg zijn om te weten dat hij en onverkoopbare boodschap moet verkopen naar Turkije en de wereld.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:38:50 #278
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181087892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs ook een stuk gelatenheid?
Ja, vooral dat. De machteloosheid. Als ik het onderwerp aansnijd reageert men moedeloos. Degenen die geld hebben kopen duurzame goederen of buitenlandse valuta,maar de meesten hebben kortlopende schulden middels een creditcard. Zij zitten vast en kunnen alleen maar lijdzaam toekijken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181087902
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Plaatje:

[ afbeelding ]
Pijnlijk.
pi_181088114
Men juicht hier nogal veel, zonder zich de mogelijke consequenties te realiseren. Als het verder fout blijft gaan en de economie daar helemaal in het putje gaat, dan:
- Krijgt ook de Euro een verdere tik, banken die leningen hebben en de belastingbetaler weer mag dokken
- komt er een stroom van Turken en vluchtelingen die nu nog in Turkije zijn komen naar het westen
- en misschien een gevaarlijke militaire situatie, wat gaat het leger doen?

Hopelijk krijgt Turkije dan eindelijk een verstandige niet-moslim leider, maar ik acht die kans klein :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181088185
Prachtig dit <3
pi_181088189
Turkeys voting for Christmas krijgt zo een bijna letterlijke betekenis, het is de Turken van harte gegund. Ieder land krijgt de leiders die het verdient. :Y
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:47:40 #283
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181088217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:44 schreef Oud_student het volgende:
Men juicht hier nogal veel, zonder zich de mogelijke consequenties te realiseren. Als het verder fout blijft gaan en de economie daar helemaal in het putje gaat, dan:
- Krijgt ook de Euro een verdere tik, banken die leningen hebben en de belastingbetaler weer mag dokken
- komt er een stroom van Turken en vluchtelingen die nu nog in Turkije zijn komen naar het westen
- en misschien een gevaarlijke militaire situatie, wat gaat het leger doen?

Hopelijk krijgt Turkije dan eindelijk een verstandige niet-moslim leider, maar ik acht die kans klein :{
Gewoon geen zaken doen met dictators. Beschouw het maar als leergeld.
pi_181088316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:44 schreef Oud_student het volgende:
Men juicht hier nogal veel, zonder zich de mogelijke consequenties te realiseren. Als het verder fout blijft gaan en de economie daar helemaal in het putje gaat, dan:
- Krijgt ook de Euro een verdere tik, banken die leningen hebben en de belastingbetaler weer mag dokken
- komt er een stroom van Turken en vluchtelingen die nu nog in Turkije zijn komen naar het westen
- en misschien een gevaarlijke militaire situatie, wat gaat het leger doen?

Hopelijk krijgt Turkije dan eindelijk een verstandige niet-moslim leider, maar ik acht die kans klein :{
Zolang Erdogan aan de macht is krijgen Nederland en Europa te maken met een hele lijst aan negatieve zaken. Onder andere van onze eigen Nederturken.

Dat kan 20 jaar lang in mindere mate gebeuren of over een paar maanden al afgelopen zijn als de ontwikkelingen zo doorzetten.

Ik kies liever voor de snelle oplossing dan zo nog tientallen jaren doorgaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181088323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:44 schreef Oud_student het volgende:
Men juicht hier nogal veel, zonder zich de mogelijke consequenties te realiseren. Als het verder fout blijft gaan en de economie daar helemaal in het putje gaat, dan:
- Krijgt ook de Euro een verdere tik, banken die leningen hebben en de belastingbetaler weer mag dokken
- komt er een stroom van Turken en vluchtelingen die nu nog in Turkije zijn komen naar het westen
- en misschien een gevaarlijke militaire situatie, wat gaat het leger doen?

Hopelijk krijgt Turkije dan eindelijk een verstandige niet-moslim leider, maar ik acht die kans klein :{
Dit soort situaties zijn inderdaad alles behalve leuk en het is lachwekkend en pijnlijk tegelijk om een kapitein die zoiets (al was het maar een beetje) kan oplossen zo dronken te zien handelen terwijl hij ook nog eens geen druppel drinkt.
pi_181088329
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja, vooral dat. De machteloosheid. Als ik het onderwerp aansnijd reageert men moedeloos. Degenen die geld hebben kopen duurzame goederen of buitenlandse valuta,maar de meesten hebben kortlopende schulden middels een creditcard. Zij zitten vast en kunnen alleen maar lijdzaam toekijken.
Ja, ze hebben er natuurlijk wel op gestemd veelal. Maar ja, vaak bij de ouderen omdat ze dachten dat ome Erdo stabiliteit bracht. Vaak hebben ze 1980 en eerder bewust meegemaakt en zoiets wilden ze nooit meer meemaken en terecht natuurlijk. Maar ja, je hebt dan toch op het foute paard gewed. Het is ook moeilijk verder, want echt goede alternatieven waren er ook niet.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:54:58 #287
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181088493
Er zijn mensen in mijn vriendenkring die de afgelopen maanden van een comfortabel leven naar tekorten zijn gegaan door niks anders dan deze valutakoersen. De foodcourts in malls zijn inderdaad vol. Maar in de winkels rinkelt de kassa niet. In veel malls is winkelruimte leegstaand. De sapphire mall in Levent is zelfs meer dan half leeg. Restaurants waar kabtoorwerkers lunchen merken vanaf de tweede helft van de maand dat het geld op is en dat de vaste klanten niet meer kunnen komen tot ze weer nieuwe lunchbonnen krijgen van hun werkgever.

Voor het eerst sinds jaren worden huizen in Turkije aangeboden in vreemde valuta. De lijst van zorgelijke ontwikkelingen is immens. En dan krijg je hier te horen van figuren die twee weken per jaar tussen de andere toeristen zitten dat het allemaal zo goed gaat.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:57:58 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181088595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:54 schreef HiZ het volgende:
Er zijn mensen in mijn vriendenkring die de afgelopen maanden van een comfortabel leven naar tekorten zijn gegaan door niks anders dan deze valutakoersen. De foodcourts in malls zijn inderdaad vol. Maar in de winkels rinkelt de kassa niet. In veel malls is winkelruimte leegstaand. De sapphire mall in Levent is zelfs meer dan half leeg. Restaurants waar kabtoorwerkers lunchen merken vanaf de tweede helft van de maand dat het geld op is en dat de vaste klanten niet meer kunnen komen tot ze weer nieuwe lunchbonnen krijgen van hun werkgever.

Voor het eerst sinds jaren worden huizen in Turkije aangeboden in vreemde valuta. De lijst van zorgelijke ontwikkelingen is immens. En dan krijg je hier te horen van figuren die twee weken per jaar tussen de andere toeristen zitten dat het allemaal zo goed gaat.
Bedankt voor je inzicht! Als je meer hoort/weet horen we dat graag! (neem ik aan). Interessant om er over te horen van iemand die er middenin zit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181088677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:54 schreef HiZ het volgende:
Voor het eerst sinds jaren worden huizen in Turkije aangeboden in vreemde valuta. De lijst van zorgelijke ontwikkelingen is immens. En dan krijg je hier te horen van figuren die twee weken per jaar tussen de andere toeristen zitten dat het allemaal zo goed gaat.
Als je niet voor Erdo bent dan ben je een terrorist, Gulenist of PKK aanhanger :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181088706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:44 schreef JubaUrbicus het volgende:
Maar nu zie je dus dat Rusland, Iran en Turkije eigenlijk allemaal sancties krijgen van Amerika en in een hoekje gedreven worden, is dat niet iets dat eigenlijk ook slecht is? Ik krijg namelijk het idee dat Putin en Erdogan dankzij dit soort Amerikaanse sancties alleen nog meer met elkaar gaan samen werken. En nu zal Turkije al helemaal doorgaan met die S-400 bestelling van de Russen.
Die S-400 kunnen ze op deze manier helemaal niet meer betalen :')
pi_181088833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ze hebben er natuurlijk wel op gestemd veelal. Maar ja, vaak bij de ouderen omdat ze dachten dat ome Erdo stabiliteit bracht. Vaak hebben ze 1980 en eerder bewust meegemaakt en zoiets wilden ze nooit meer meemaken en terecht natuurlijk. Maar ja, je hebt dan toch op het foute paard gewed. Het is ook moeilijk verder, want echt goede alternatieven waren er ook niet.
Zelfs als ze dachten dat het voor henzelf stabiliteit op zou leveren blijft het kwalijk dat ze geen enkele moeite hebben met een dictator die alle vrijheden ontneemt en honderdduizenden mensen hun baan afneemt en/of vervolgt. Plus natuurlijk alle al eerder genoemde wandaden van Erdogan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181088869
Erdogan zegt wraak te zullen nemen.
Mogelijk maandag een bank holiday.

Ik denk dat Putin de telefoon niet opgenomen heeft.
pi_181088964
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:06 schreef Nintex het volgende:
Erdogan zegt wraak te zullen nemen.
Mogelijk maandag een bank holiday.

Ik denk dat Putin de telefoon niet opgenomen heeft.
Waar is dat te zien?
pi_181088969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zelfs als ze dachten dat het voor henzelf stabiliteit op zou leveren blijft het kwalijk dat ze geen enkele moeite hebben met een dictator die alle vrijheden ontneemt en honderdduizenden mensen hun baan afneemt en/of vervolgt. Plus natuurlijk alle al eerder genoemde wandaden van Erdogan.
Ja, dat is onbegrijpelijk tenzij je in overweging neemt het bestaande nationalisme gekweekt vanaf het einde van het Ottomaanse rijk, wrs de macht in de media van de Erdogangsters en het adagium van Dr. Goebbels.
I´m back.
pi_181089104
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:06 schreef Nintex het volgende:
Erdogan zegt wraak te zullen nemen.
Mogelijk maandag een bank holiday.

Ik denk dat Putin de telefoon niet opgenomen heeft.
Ik denk dat Erdogan z'n tweedehands kopie van Trump z'n boek gaat verbranden.
pi_181089395
Volgende week dit soort taferelen bij de dönerboeren in Antalya:




[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 21:21:31 ]
pi_181089444
turkije :D :') :D
There are only 151 Pokémon.
pi_181090035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Altijd mooi om toch nog Turken te zien die doen alsof er helemaal niks aan de hand is. Jij kan lekker genieten met je euro's, maar de mensen daar die geen dollars of euro's hebben, zijn mooi de klos.
Ik beschrijf wat ik zie.

De fukkers hier beschrijven wat ze willen zien. En dat is het verschil. Wel grappig dat iedereen hoopt dat de economie van Turkije klapt. Misschien had Erdogan toch gelijk toen ie het Westen voor van alles en nog wat had uitgemaakt. Maar hey ik ben weer de boeman.

So sue me.
pi_181090181
Oh, het is een complot van het Westen en eigenlijk gaat het prima met Turkije.
Jij ziet dat en wij hopen op het tegendeel, dus jij hebt gelijk ofzo _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181090559
Het gaat niet zo goed met de Turkse economie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')