abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:54:19 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181125566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dus wat ben jij,
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?
1. Heteroseksueel. Ik val op mannen, maar vind sommige vrouwen wel aantrekkelijk. Dus daar zal ik in min leven wel mee experimenteren.

2. Nog nooit echt dezelfde gevoelens voor een vrouw gehad, die ik heb voor mannen. En ik kijk eigenlijk enkel naar mannen.

3. Ik sta er verder niet bij stil. Mocht men vinden dat ik Bi ben, vind ik het ook goed.

4. Heb er wel eens over nagedacht toen ik jonger was en zoende met een vrouw enzo. Maar altijd de conclusie gehad dat ik hetero was/ben.

5.als het zo loopt, dan loopt het zo. Heb er niets op tegen. Gaat erom dat je 't leuk hebt en of dit met een man of vrouw is maakt weinig uit. Al zie ik 't nog niet gebeuren dat 't een vrouw zal zijn.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:01:22 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181125687
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoezo "nee"? Dat is toch logisch?
Nee, dat is niet logisch. Je begrijpt niet wat die moeilijke woorden inhouden. Nog schijn je iets te begrijpen van seksuele aantrekkingskracht.
Hint: meestal vallen mensen op iemand vóórdat die in hun blote kont voor hen staat.
pi_181125842
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch. Je begrijpt niet wat die moeilijke woorden inhouden. Nog schijn je iets te begrijpen van seksuele aantrekkingskracht.
Hint: meestal vallen mensen op iemand vóórdat die in hun blote kont voor hen staat.
*noch
pi_181126201
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch. Je begrijpt niet wat die moeilijke woorden inhouden. Nog schijn je iets te begrijpen van seksuele aantrekkingskracht.
Hint: meestal vallen mensen op iemand vóórdat die in hun blote kont voor hen staat.
Sommige mensen zijn idd aantrekkelijker met hun kleren aan
pi_181126347
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
Hetero

2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
Omdat ik me totaal niet aangetrokken voel tot vrouwen maar wel tot mannen. Ok niet alle mannen obviously :P

3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
Nee, je bent nou eenmaal wie je bent toch?

4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
Ben er nooit achter gekomen. Dat zit gewoon in je. Net zoals je er niet achter komt dat je een mens bent.

5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?
Nee absoluut niet. Heeft niks met durven te maken, maar alles met willen. Ik val niet op vrouwen dus kan ook nooit een vrouw op die manier leuk vinden. Moet er niet aan denken om die switch te maken :r
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_181126921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Soms vraag ik me af hoe mensen zo stellig weten wat hun geaardheid is? Ik kom er maar niet uit. Sowieso ben ik a-seksueel (geen probleem, vind ik fijn). Al heb ik ook geen behoefte aan relaties (gelukkigst alleen). Als ik fantaseer over een leven samen, dan is het altijd met een vrouw (maar samenwonen lijkt me een nachtmerrie). Alleen de laatste drie relaties die ik heb gehad waren met een man (daarvoor heb ik drie keer een vriendin gehad). Ik vind geaardheid maar een ingewikkeld en interessant ding. En ik heb geen flauw idee in welk hokje in thuis hoor of hoe ik erachter kom. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij anderen zit.

Dus wat ben jij,
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?
Ik weet het niet 100% zeker, het is in mijn ogen niet zozeer een keuze als meer iets dat gewoon gebeurt zeg maar en dat is tot nu toe vooral met mannen geweest. Het is dat de maatschappij daar dan een labeltje aan hangt, maar niet iets waar ik zelf actief mee bezig ben ofzo. De waarde is voor mij in die zin dus verwaarloosbaar, al ben ik me wel bewust dat het enigszins een luxepositie is om onder het overwegende heterolabeltje te vallen. In mijn familie zou het geen onverdeeld genoegen zijn zullen we maar zeggen, als ik met een vrouw thuis zou zijn gekomen.

Switchen zou ik het dus ook niet kunnen noemen mocht ik alsnog de vrouw van mijn leven tegenkomen. Het is voor mijn gevoel niet dat ik dan verander ofzo, maar iets wat gewoon al die tijd in me heeft gezeten (huehue).
In dat opzicht vind ik het dan ook een bizarre stelling "als het wederzijds is".. Alsof je geaardheid afhankelijk zou zijn van de mogelijkheden :? Om nog maar niet te spreken van hoe hip het onderwerp van geaardheid* is. Zolang ik met toerekeningsvatbare volwassenen relateer zijn dat gewoon privézaken en niet iets waar anderen zich druk om hoeven te maken, behalve dat we gelukkig zijn.

* Niet denigrerend bedoelt, ik snap echt wel de noodzaak van de discussie erover. Maar dat betekent m.i. niet dat je je hele hebben en houden zou moeten hoeven uitventen, ook omdat je meer bent dan je seksualiteit enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 12-08-2018 19:28:33 ]
pi_181128106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dus wat ben jij,
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?
1. Hetero

2. Ik ben wat seks betreft openminded en heb dan ook wel zo’n beetje alles geprobeerd wat er te proberen valt en waarvan ik niet direct wist dat het niets voor mij zou zijn, inclusief seks met meer dan twee personen, waarbij ook mannen aanwezig waren. Ik heb mijzelf nooit aangetrokken gevoel tot het idee om iets met die mannen te doen. Niet dat ik er vies van ben op zo’n moment (je raakt elkaar wel eens aan, je komt in aanraking met plaatsen waar net een andere man is geweest enz.), maar gewoon geen enkele drang om een seksuele handeling uit te voeren met aanwezige mannen. Nou, dan denk ik dat de kans dat ik ergens ook nog biseksuele gevoelen kan krijgen vrij nihil is.

3. Ik zou het handiger vinden als ik biseksueel was, want meer mogelijkheden, maar verder niet.

4. Tsja, je begint met het idee dat je hetero bent, dus 0?

5. Durven wel. Ain’t gonna happen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:10:22 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181128612
1. geen Idee of Ik bi of homo ben
2. niet dus, volledig oninteressant, heb geneukt met leuke mensen, geslacht van ondergeschikt belang
3. Nee
4. Op mijn twaalfde had ik sex met mijn eerste vriendje, 16 geloof ik met een vriendin
5. Ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181128986
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
1. geen Idee of Ik bi of homo ben
2. niet dus, volledig oninteressant, heb geneukt met leuke mensen, geslacht van ondergeschikt belang
3. Nee
4. Op mijn twaalfde had ik sex met mijn eerste vriendje, 16 geloof ik met een vriendin
5. Ja
Ik lees het van jou en ook al een ander... hoe kun je het nou niet weten als je met zowel mannen als vrouwen seks hebt en daarvan geniet. Dan ben je gewoon biseksueel, want de betekenis daarvan is dat je seksueel aangetrokken bent tot beide geslachten.

Dus ook als je alleen maar af en toe seks wil met een van de geslachten en absoluut geen relatie, dan nog ben je biseksueel.

Kijk, een keertje proberen en dan denken meh... ok, dat snap ik. Telt niet echt. Maar als je meermaals voldoening hebt gehaald uit de seks, dan voldoet het gewoon aan de term.

Het leven moet je niet ingewikkelder maken dan het is. ;)
pi_181134731
TS leeft nog! Heel erg bedankt voor alle antwoorden en discussies! Ik vind het heel leerzaam om te lezen!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181136569
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees het van jou en ook al een ander... hoe kun je het nou niet weten als je met zowel mannen als vrouwen seks hebt en daarvan geniet. Dan ben je gewoon biseksueel, want de betekenis daarvan is dat je seksueel aangetrokken bent tot beide geslachten.

Dus ook als je alleen maar af en toe seks wil met een van de geslachten en absoluut geen relatie, dan nog ben je biseksueel.

Kijk, een keertje proberen en dan denken meh... ok, dat snap ik. Telt niet echt. Maar als je meermaals voldoening hebt gehaald uit de seks, dan voldoet het gewoon aan de term.

Het leven moet je niet ingewikkelder maken dan het is. ;)
Kan ik niet gewoon van seks houden? Omdat ik er geen afkeer van heb met een vrouw ben ik bi ja?
Ik vind dat een beetje onzinnig, want het is niet uitgesloten dat je ook van seks kan genieten als je niet zo aangetrokken tot de persoon bent. Zak erover en gaan met die banaan Met je ogen dicht en al dan niet enigszins onder invloed van iets zou jij ook heus wel voldoening kunnen halen als een vent je aftrekt, dus dat lijkt me niet de beste graadmeter..

Mijn scope ligt gewoon op mannen, daar heeft die enkele vrouw die min of meer toevallig langs kwam geen verandering in gebracht. Als ik naar vrouwen kijk, kan ik ook echt wel genieten van mooie en aantrekkelijke exemplaren, maar het wind me eerlijk gezegd eigenlijk nooit op. Daar mis ik een stukje seksualiteit en daarom vind ik mezelf ook het best passen onder het heterolabeltje als we zo nodig moeten labelen.
pi_181136859
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kan ik niet gewoon van seks houden? Omdat ik er geen afkeer van heb met een vrouw ben ik bi ja?
Ik vind dat een beetje onzinnig, want het is niet uitgesloten dat je ook van seks kan genieten als je niet zo aangetrokken tot de persoon bent. Zak erover en gaan met die banaan Met je ogen dicht en al dan niet enigszins onder invloed van iets zou jij ook heus wel voldoening kunnen halen als een vent je aftrekt, dus dat lijkt me niet de beste graadmeter..

Mijn scope ligt gewoon op mannen, daar heeft die enkele vrouw die min of meer toevallig langs kwam geen verandering in gebracht. Als ik naar vrouwen kijk, kan ik ook echt wel genieten van mooie en aantrekkelijke exemplaren, maar het wind me eerlijk gezegd eigenlijk nooit op. Daar mis ik een stukje seksualiteit en daarom vind ik mezelf ook het best passen onder het heterolabeltje als we zo nodig moeten labelen.
Ik snap niet waarom je de definite zo wil op gaan rekken om maar het heterolabeltje te mogen houden.

Dat ik als ik in zodanige staat ben dat ik niet meer weet wie aan het werk is met mijn lul ik een fysieke reactie krijg ook als het een man is die bezig is, is volstrekt anders dan wanneer jij bewust ook seks met vrouwen kan waarderen.

Maar als jij jezelf heteroseksueel wil blijven noemen, ook best. Ik snap niet waarom, maar het is mij verder redelijk om het even.

Ps ik geniet ook enorm van seks. Wat dat met geaardheid van doen heeft ontgaat mij.
pi_181137352
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je de definite zo wil op gaan rekken om maar het heterolabeltje te mogen houden.
Dan zou ik wel iets andere tekst neertypen lijkt me, als het me daar om ging.

quote:
Dat ik als ik in zodanige staat ben dat ik niet meer weet wie aan het werk is met mijn lul ik een fysieke reactie krijg ook als het een man is die bezig is, is volstrekt anders dan wanneer jij bewust ook seks met vrouwen kan waarderen.

Maar als jij jezelf heteroseksueel wil blijven noemen, ook best. Ik snap niet waarom, maar het is mij verder redelijk om het even.

Ps ik geniet ook enorm van seks. Wat dat met geaardheid van doen heeft ontgaat mij.
Je geeft aan dat je niet meer moet weten dat het een vent is die aan je lul zit, dan lijkt me je geaardheid wel relevant voor het genieten van seks. In mijn geval zit het mijn beleving niet in de weg als ik weet dat het een vrouw is. Dat is denk ik toch echt wat anders dan kunnen zeggen dat je je seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen, want het is niet zozeer die wetenschap die me opwind zeg maar.
pi_181137761
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dan zou ik wel iets andere tekst neertypen lijkt me, als het me daar om ging.

[..]

Je geeft aan dat je niet meer moet weten dat het een vent is die aan je lul zit, dan lijkt me je geaardheid wel relevant voor het genieten van seks. In mijn geval zit het mijn beleving niet in de weg als ik weet dat het een vrouw is. Dat is denk ik toch echt wat anders dan kunnen zeggen dat je je seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen, want het is niet zozeer die wetenschap die me opwind zeg maar.
Is het dat ooit dan wel?
pi_181138375
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is het dat ooit dan wel?
Wie weet ooit nog, maar tot nu toe was het eerder gewoon toevallig een vrouw en niet zozeer dat ik nou ineens zin had in kut ofzo. Ik mis dat ook niet, piemel daarintegen wel.
pi_181138479
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:01 schreef Lunatiek het volgende:

Nee, dat is niet logisch. Je begrijpt niet wat die moeilijke woorden inhouden. Nog schijn je iets te begrijpen van seksuele aantrekkingskracht.
Hint: meestal vallen mensen op iemand vóórdat die in hun blote kont voor hen staat.
Ik weet niet hoe het met jou zit natuurlijk, maar in een samenleving waarin alleen de naam van mensen vaak al een hint is naar wat ze tussen hun benen hebben zitten en kinderen in de tweede klas van het voortgezet onderwijs plaatjes van alle geslachtsdelen krijgen voorgeschoteld lijkt iemand in hun blote kont voor je hebben voor de vraag welk geslacht heeft iemand en hoe zal dat er dan uit zien overbodig
Het kan natuurlijk altijd afwijken van de fantasie
Nu ging het over interseksuelen en mensen zonder geslacht, daarbij is het in eerste instantie gokken omdat ze vaak ook hun naam hebben aangepast naar een neutraal iets
Maar alsnog wel met maar 2 mogelijkheden eigenlijk aangezien het derde geslacht niets meer is dan een combinatie van 2 geslachten en geen geslacht niet natuurlijk is, maar goed het bestaat wel dus dan 4. Alsnog ben je dan biseksueel lijkt me omdat je blijkbaar alle mogelijkheden of combinatie daarvan wel prima vibdt.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-08-2018 21:17:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181138686
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:50 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wie weet ooit nog, maar tot nu toe was het eerder gewoon toevallig een vrouw en niet zozeer dat ik nou ineens zin had in kut ofzo. Ik mis dat ook niet, piemel daarintegen wel.
Ja, maar toch. Ik heb dus heel vaak de situatie meegemaakt dat ik een lul op schootsafstand had en ik zou er nooit naar grijpen, laat staan happen. Een kut waar net een andere man in is geweest, no problem. Maar voor mij ligt er een harde grens bij de persoon zelf. Als het een man betreft zal ik er geen seksuele handeling mee verrichten.

Volgens mij zit daar echt de grens hoor.
pi_181162293
Dus wat ben jij,
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
Ik ben heteroseksueel, maar identificeer me ook met aseksueel. Ik word verliefd op mannen en voel me tot hen aangetrokken, maar mijn libido is dusdanig afwezig en ongericht, dat ik niet "normaal" seksueel ben.

2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
Dat ik hetero ben weet ik omdat ik niet op vrouwen val. Het is gewoon nog nooit gebeurd. Mocht het onverhoopt wel gebeuren, dan zal ik mijn mening daarover moeten bijstellen. Dat ik me ook met ace identificeer is lastiger. Het is niet iets waar ik verder in het dagelijks leven over praat, dus is in die zin minder onderdeel van mijn identiteit. Het is iets waar ik veel over heb gelezen op het internet, waar ik herkenning in vind en wat me helpt mijn seksleven beter te begrijpen.

3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
Ik hecht geen waarde aan mijn eigen seksualiteit of die van anderen.

4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
Hetero is altijd wel zo geweest. Ace is een langer proces geweest. Denk dat ik er rond mijn 22e voor het eerst over hoorde, me er in heb verdiept en het langzaam steeds meer heb kunnen accepteren.

5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?
Ik zit in een vaste relatie, dus lijkt me niet zo handig. Maar vind het een lastige vraag. Van man naaar vrouw zou ik best durven als ik een vrouw tegen zou komen waarbij ik verliefdheid zou kunnen. Aan mijn aseksualiteit is daarentegen minder te doen. Ik heb eigenlijk altijd alleen maar seksuele relaties gehad (en dat is soms echt lastig), maar denk dat als ik deze relatie niet zou hebben ik er veel meer moeite mee zou hebben om weer een seksuele relatie aan te gaan.
pi_181186867
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, maar toch. Ik heb dus heel vaak de situatie meegemaakt dat ik een lul op schootsafstand had en ik zou er nooit naar grijpen, laat staan happen. Een kut waar net een andere man in is geweest, no problem. Maar voor mij ligt er een harde grens bij de persoon zelf. Als het een man betreft zal ik er geen seksuele handeling mee verrichten.

Volgens mij zit daar echt de grens hoor.
Toevallig, ik zou ook niet naar zomaar een kut naast me grijpen :P
pi_181188678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Toevallig, ik zou ook niet naar zomaar een kut naast me grijpen :P
Ik schreef nooit. ;)
pi_181189245
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik schreef nooit. ;)
Het is hier afgezien van een trio ook nooit :P Met meer mensen tegelijk en seks voor de seks zijn sowieso niet mijn ding, dus ja..
pi_181189399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
1: heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel, aseksueel?
Hetro
2: Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je wat je geaardheid is?
Val op vrouwen en vind mannen niet aantrekkelijk
3: Hecht je er waarde aan? (ik niet, maar sommigen wel).
Nee.
4: En hoe oud was je toen je erachter kwam wat je was?
Zo oud als ik was toen ik eerste vriendin had.
Jaar of 6.
5: Zou je durven switchen voor een leuk mens (stel je denkt heteroseksueel te zijn en je komt een echt leuk persoon tegen van je eigen geslacht en het is wederzijds)?

Mocht er een man zijn met meer aantrekkingskracht dan een vrouw wil ik het best proberen
pi_181190235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1. Overwegend heteroseksueel
2. Niet. Alleen nog maar op mannen verliefd geworden, maar ik kan me prima voorstellen ool verliefd te worden op een vrouw.
3. Nee, niet echt. Omdat er wel mensen zijn di eer wel waarde aan hechten is waarschijnlijk hetero zijn wel makkelijker.
4. Het was altijd zoals het was. Wel seksuele ervaringen met vrouwen gehad, maar dat vond ik gewoon minder leuk dan met een man. Een vrouw is wel veel zachter, dat is wel weer fijn.
5. Ja hoor. Geen probleem. Ik kende zelfs een vrouw op mijn werk waarvan ik dacht 'Als zij lesbisch zou zijn en met me zou flirten zou ik daar direct op in gaan!'
De homoseksualiteit is altijd wel aanwezig bij vrouwen al zeggen ze voornamelijk hetero te zijn. Dit vind ik een interessant gegeven.
pi_181190408
1 heteroseksueel
2 dat weet je gewoon althans daar ga ik door eigen ervaring vanuit. mischien ben je wispelturiger of raak je in de war als je bi bent?
3 ja
4 dit is altijd zo geweest.
5 totaal niet. niet vanuit bekrompenheid. maar omdat ik sexueel alleen oog heb voor vrouwen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:01:25 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181190422
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:55 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

De homoseksualiteit is altijd wel aanwezig bij vrouwen al zeggen ze voornamelijk hetero te zijn. Dit vind ik een interessant gegeven.
Wie zegt dat dan?

En is 't dan niet ook altijd aanwezig bij mannen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')