abonnement Unibet Coolblue
pi_181076339
Hai,
Ik moet volgend jaar mijn studiekeuze maken, ik zou wel een economische studie willen doen. Echter ben ik geen 'verkoper' achtig type. Zijn er ook economische studies waarbij je tot iets anders wordt opgeleid?

Zelf dacht ik bijvoorbeeld dat Fiscale Economie juist vooral in de advies kant hoort.

Hopelijk begrijpen jullie het en kunnen jullie mij (economische) bacheloropleidingen noemen die niet de verkoop kant op gaan zeg maar.
Alvast bedankt!
pi_181076394
Economie en sales zijn twee compleet verschillende dingen. :?

Als je niks met sales wil moet je weg blijven van commerciele opleidingen. Indien er een commerciele economie-opleiding is, moet je daar dan van wegblijven. Fiscale economie zal inderdaad meer in de 'nuts and bolts' van de economie zitten.
pi_181086988
Maar welke opleidingen zijn dan juist commercieël want uit de naam van geen van de economische studies
op de uni kan ik dit afleiden?
pi_181090469
De meeste universitaire economie bachelors hebben geen focus op marketing. Zie je vooral op het hbo en bij een paar masters. Je kan daarnaast toch kijken naar het curriculum van een desbetreffende opleiding? Alle universiteiten vertellen wat de programma's globaal inhouden met welke vakken.
pi_181161970
Ben benieuwd naar hoe je de link legt dat economie en "verkopen" hand in hand gaan? Niet geheel economisch maar als je wiskundig bent aangelegd is wellicht econometrie iets voor je.
pi_181162239
Maak je geen zorgen. Een doorsnee economie & bedrijfseconomie opleiding heeft amper iets met sales te maken op misschien een enkel marketing vak na. De commerciële variant heet zoals je mag verwachten "commerciële economie" en is een hbo-opleiding.
pi_181165791
Oke top, maakte ik me zorgen om niks. Bedankt voor de bijdragen.
pi_181205399
Sales _O_
Jammer dat er geen WO bachelor opleiding zijn die zich hier uitgebreider mee bezig houden.
pi_181311880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:43 schreef wielrennerdt het volgende:
Sales _O_
Jammer dat er geen WO bachelor opleiding zijn die zich hier uitgebreider mee bezig houden.
Ja hier baal ik ook van. Heb een economische opleiding gedaan maar merk wel dat ik wat commerciële kennis mis. :')
Play hard, go pro.
pi_181312001
En marketing heeft ook weinig met sales te maken.
Whatever...
pi_181348972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:43 schreef wielrennerdt het volgende:
Sales _O_
Jammer dat er geen WO bachelor opleiding zijn die zich hier uitgebreider mee bezig houden.
Omdat sales weinig met intelligentie te maken heeft.
pi_181351128
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:34 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Omdat sales weinig met intelligentie te maken heeft.
Niet mee eens hoor. Zit veel psychologie achter.
Play hard, go pro.
  zondag 26 augustus 2018 @ 20:14:10 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_181480891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:24 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Niet mee eens hoor. Zit veel psychologie achter.
In Nederland niet. Daar associeren we sales met gladde jongens die je een nuon contract willen aanbieden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_181491462
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:11 schreef KerkradeAwaydays het volgende:
Maar welke opleidingen zijn dan juist commercieël want uit de naam van geen van de economische studies
op de uni kan ik dit afleiden?
Misschien helpt het om je studieoriëntatie iets uitgebreider te doen dan alleen de naam te lezen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_181552608
Wollah teef jij begrijpt mijn vraag niet.
pi_181574140
Wow, that escalated quickly...
pi_181574510
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef KerkradeAwaydays het volgende:
Wollah teef jij begrijpt mijn vraag niet.
Succes in het WO droeftoeter hahahaha. _O-

Hoe kan je jezelf voor lul zetten zeg damn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181575853
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Succes in het WO droeftoeter hahahaha. _O-

Hoe kan je jezelf voor lul zetten zeg damn.
Ironisch.
pi_182203686
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:54 schreef Spanky78 het volgende:
En marketing heeft ook weinig met sales te maken.
Ja want je gebruikt marketing natuurlijk niet om je product te verkopen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_182206481
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:16 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ja want je gebruikt marketing natuurlijk niet om je product te verkopen.
Jawel, maar sales is het verkopen an sich. Marketing is meer het bedenken en neerzetten van de waarde van het product voor de gebruiker. En vaak komt vanuit marketing ook de doelgroep en functionaliteiten van een volgend of beter product.

Het verkopen zelf; onderhandelen en in business to business relatiebeheer is dan toch echt iets heel anders.

Kijk maar naar mobiele telefoons. De salesmensen verkopen de telefoons aan resellers en praten over levertijden, sla’s en prijzen. De marketeers zorgen ervoor dat de nieuwe telefoons ook functies krijgen waar men opzit te wachten. Tenminste, goede marketeers. Maar Ze zorgen ook dat rondom die functie campagnes komen, bouwen het merk met diverse producten en communicatie.

Bij oneplus hebben ze geen sales. Maar de marketing zit uitermate slim in elkaar. Sales is direct en geautomatiseerd, marketing is het idee om het O te doen zoals ze het doen. Inzetten op redelijk hoge kwaliteit, lage prijs clean Android. En de kostenbesparing halen ze uit hun logistieke model. Geen middleman
Whatever...
pi_182206511
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:24 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Niet mee eens hoor. Zit veel psychologie achter.
Maar niet met intelligentie. Het zijn toch meestal de goede relatiebouwers die goed zijn in sales.

Ik heb het niet over winkelverkopers, maar de jongens die contracten van honderden miljoenen sluiten. Het is vooral relatiebeheer. Zit psychologie achter, maar het gaat eerder om het talent om met mensen om te gaan dan de trucs kennen. Die leren ze je wel in een paar cursussen.
Whatever...
pi_182206818
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:37 schreef Spanky78 het volgende:
[...]

Kijk maar naar mobiele telefoons. De salesmensen verkopen de telefoons aan resellers en praten over levertijden, sla’s en prijzen. De marketeers zorgen ervoor dat de nieuwe telefoons ook functies krijgen waar men opzit te wachten. Tenminste, goede marketeers. Maar Ze zorgen ook dat rondom die functie campagnes komen, bouwen het merk met diverse producten en communicatie.

Bij oneplus hebben ze geen sales. Maar de marketing zit uitermate slim in elkaar. Sales is direct en geautomatiseerd, marketing is het idee om het O te doen zoals ze het doen. Inzetten op redelijk hoge kwaliteit, lage prijs clean Android. En de kostenbesparing halen ze uit hun logistieke model. Geen middleman
Grappig dat je dit voorbeeld noemt. Ik werk namelijk op de marketingafdeling bij een partij die een salesafspraak met OnePlus heeft. :D

Maar ik begrijp je punt. Maar om dan te stellen dat "marketing weinig met sales te maken heeft" vind ik nogal vergaand. Zoals jij het nu stelt dient marketing namelijk om de gebruiker te cateren, oftewel om de gebruiker over te halen om jouw product te kopen. Ergo, sales.

Het is natuurlijk wel zo dat er deelgebieden in sales en marketing zijn die vrij weinig met elkaar te maken hebben, maar over het algemeen zijn ze toch best wel gerelateerd als je het mij vraagt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')