abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:02:31 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_181075237
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_181075292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:50 schreef Sunnythesun het volgende: [..] Ja nee, dat snap ik! :D Als je wél allerlei gedachtes (negatief of belemmerend) hebt bij eten is het aanleren van 'slanke' gedachtes heel logisch. Mindset veranderen etc, lange weg, veel werk :Y Goed om daar bewust mee bezig te zijn ook, op welke manier dan ook ^O^ Mijn punt is meer dat ik denk dat van nature slanke mensen simpelweg die gedachtes helemaal niet hebben, zoals wel een beetje gesuggereerd wordt in de beschrijving die je geeft. Die eten gewoon. Of niet. Van nature in balans.
Ook slanke mensen hebben cognitieve processen. Elke keer als je een keuze maakt gaat daar een bliksemsnel en onbewust denkproces aan vooraf. Maar klopt dat je daar als t goed is niet bewust mee bezig bent. Alleen om die betere processen te automatiseren ipv je ineffectieve processen zul je ze als dikkie eerst bewust moeten omvormen (als je deze methode toepast). Ik probeer het ook binnen de context van intuitive eating te zien. Maar het echt echt niet hebben van verboden voedsel is voor mij een enorme winst. Tevens: slanke mensen doen echt dingen anders dan dikke mensen, en inzicht in die verschillen geven wel degelijk hints in hoe ze dan anders denken. Om dat aan te leren kun je hun onbewuste processen bewust maken. Zoiets?
Kwak
pi_181075329
Anyway, ik ben 6,5 kilo kwijt in krap 3 maanden incl 3 weken op vakantie, en zonder me beperkt te voelen (de laatste keer dat ik meer dan 5 kilo afviel of het langer dan twee maanden volhield was ik me aan het uithongeren en heel restrictief bezig dus alleen dat al is voor mij winst).

Nog maar hinderdmiljoenduizend te gaan!
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:09:50 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181075387
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:59 schreef Black_Baron het volgende:

Maar hoe weet je dan hoe een slank persoon denkt?
Niet, daarom gaat het mij dus ook niet lukken ;)
pi_181075411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
Anyway, ik ben 6,5 kilo kwijt in krap 3 maanden incl 3 weken op vakantie, en zonder me beperkt te voelen (de laatste keer dat ik meer dan 5 kilo afviel of het langer dan twee maanden volhield was ik me aan het uithongeren en heel restrictief bezig dus alleen dat al is voor mij winst).

Nog maar hinderdmiljoenduizend te gaan!
Wat goed van je! En wat fijn dat je niet beperkt was in je doen en laten. Gewoon rustig aan doen en je komt er wel. Zet hem op!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:10:55 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181075412
En als ze zeggen "ik eet enkel wanneer ik honger heb"
Dan gaat dat ook niet bij mij werken, want ik eet ook daarbuiten.
Of.. mijn defintiie van 'honger' is anders

en daarbij eet ik meer, dan de slanke persoon wss. Want eet je dan totdat je vol zit?
En wat is je defintie van vol?

Het is allemaal zo subjectief en lastig uit te leggen aan een ander, dat het nooit helemaal duidelijk zal worden :+
pi_181075417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
Anyway, ik ben 6,5 kilo kwijt in krap 3 maanden incl 3 weken op vakantie, en zonder me beperkt te voelen (de laatste keer dat ik meer dan 5 kilo afviel of het langer dan twee maanden volhield was ik me aan het uithongeren en heel restrictief bezig dus alleen dat al is voor mij winst).

Nog maar hinderdmiljoenduizend te gaan!
*O*


Heb ik eigenlijk ooit verteld waarom ik hier zit? :+

Vorig jaar begonnen nadat ik flink ziek was (idiopathische intracraniele hypertensie, basically teveel hersenvocht dat tegen je hersenen aanduwt, dezelfde symptomen als een hersentumor. Komt voor bij vruchtbare vrouwen met overgewicht). Was tijdens die ziekte 8 kilo in 2 weken afgevallen dus dat was een mooie kickstart :+

Daarna op eigen houtje circa 15 kilo kwijt, maar toen heb ik een jaartje onderhouden want de motivatie was ff kwijt ;(

Nu weer verder *O*
pi_181075464
Zo... lekker uitgeslapen, kwam ik erachter dat de kwark op is. Dus ontbijten met lunch en ontbijt voor lunch ;)

O. Twee boterhammen halvarine kaas
L. 250ml kwark, 4 el muesli, 1 el lijnzaad, 1 el chiazaad
D. VGA
T. Kwark met appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:13:22 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075469
Ik kan niet meer quoten uit het vorige topic, maar ik ben inderdaad veel afgevallen. Vier kledingmaten zeker. Ik heb er hier ook wel eens over verteld, maar ik ben niet zo’n van dag-tot-dag-poster.

Mijn methode heel kort samengevat: verstandig eten en regelmatig bewegen.
Voeding bijhouden/plannen in een app, let daarbij dus op de calorieën, maar ook op de macro’s en vezels bijv.
Beweging is hoofdzakelijk wandelen, de FitBit stimuleert me daarbij. Ik begon met een half uurtje en dat is goed verbeterd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181075495
Goed bezig Lienekien! Fijn om te lezen dat het met wandelen kan :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:17:39 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed bezig Lienekien! Fijn om te lezen dat het met wandelen kan :)
Dank. En ik kan wandelen echt van harte aanbevelen.

Ik las al dat je ook wandellijstjes op Spotify hebt. Ik heb liedjes op een gegeven moment ook geselecteerd op tempo, want het is best lekker om goed door te stappen op de maat van de muziek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181075573
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan niet meer quoten uit het vorige topic, maar ik ben inderdaad veel afgevallen. Vier kledingmaten zeker. Ik heb er hier ook wel eens over verteld, maar ik ben niet zo’n van dag-tot-dag-poster.

Mijn methode heel kort samengevat: verstandig eten en regelmatig bewegen.
Voeding bijhouden/plannen in een app, let daarbij dus op de calorieën, maar ook op de macro’s en vezels bijv.
Beweging is hoofdzakelijk wandelen, de FitBit stimuleert me daarbij. Ik begon met een half uurtje en dat is goed verbeterd.
Top dat je reageert!
Zo heb ik het ook gedaan om 20 kilo af te vallen. Andere, betere, keuzes gemaakt qua eten. Meer plannen van wat ik ga eten en wanneer. Zorgen dat ik genoeg beweging krijg. Fitbit helpt mij ook daarin.
En tegenwoordig (en ik zou willen dat ik dat eerder geweten had) let ik vnl op mijn macro’s.

Overigens is mijn relatie met eten niet anders. Niet toen ik slank was, niet toen ik dikker was, en nu ook niet.
pi_181075575
Ik ben mijn 15 kilo ook kwijt geraakt door wandelen. Nu doe ik er squash en gewichten bij :)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:20:15 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik ben mijn 15 kilo ook kwijt geraakt door wandelen. Nu doe ik er squash en gewichten bij :)
Mooi!

Ik hoop weer wat regelmatiger te gaan zwemmen vanaf september.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181075614
Lijstje:

O: Boterham filet american met sla
T: Watermeloen
L: Lunchsalade
D: Pasta carbonara
S: Gewichten en uurtje fietsen op de machine
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:21:55 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181075624
Ik had gewild dat ik wandelen/fietsen, dat soort dingen, leuk zou vinden, maar helaas
pi_181075635
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mooi!

Ik hoop weer wat regelmatiger te gaan zwemmen vanaf september.
Oh! Zwemmen heb ik ook gedaan ja. Maar het werd me te druk in het zwembad. Ik heb een sportabbo van 16 p/m waarbij ik onbeperkt kan fitnessen, zwemmen en alle groepslessen kan volgen in veel sportlocaties in mijn stad en dorpen er omheen :9
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:27:55 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075736
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Top dat je reageert!
Zo heb ik het ook gedaan om 20 kilo af te vallen. Andere, betere, keuzes gemaakt qua eten. Meer plannen van wat ik ga eten en wanneer. Zorgen dat ik genoeg beweging krijg. Fitbit helpt mij ook daarin.
En tegenwoordig (en ik zou willen dat ik dat eerder geweten had) let ik vnl op mijn macro’s.

Overigens is mijn relatie met eten niet anders. Niet toen ik slank was, niet toen ik dikker was, en nu ook niet.
Ik vind het nog steeds lastig om te zeggen wat mijn ‘relatie met eten’ is.

Ik weet onderhand wel vrij goed wat mijn valkuilen zijn als het om afvallen/op gewicht blijven aankomt en heb wel het idee dat ik aardig wat ‘tools’ heb om die valkuilen te vermijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:29:03 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075768
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:22 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Oh! Zwemmen heb ik ook gedaan ja. Maar het werd me te druk in het zwembad. Ik heb een sportabbo van 16 p/m waarbij ik onbeperkt kan fitnessen, zwemmen en alle groepslessen kan volgen in veel sportlocaties in mijn stad en dorpen er omheen :9
Dat is een goeie deal, zeg!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:30:42 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075803
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Ik had gewild dat ik wandelen/fietsen, dat soort dingen, leuk zou vinden, maar helaas
Jij bent toch sportschoolliefhebber? Of komt het er niet meer zo vaak van, de laatste tijd?

Een lunchpauzewandeling kan ook al winst zijn...
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:32:49 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181075841
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Jij bent toch sportschoolliefhebber? Of komt het er niet meer zo vaak van, de laatste tijd?

Een lunchpauzewandeling kan ook al winst zijn...
Klopt, nee nu even een maand (of 2 niet), zit met m'n enkel die moet herstellen (Verzwikt).
Daarbij is het vooral kracht en weinig conditie.

Die doe ik meestal ook wel.

Maar tis wel handig als je het gewoon leuk vind om dagelijks / af en toe buiten een rondje te doen savonds of in het weekend.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:37:46 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181075963
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, nee nu even een maand (of 2 niet), zit met m'n enkel die moet herstellen (Verzwikt).
Daarbij is het vooral kracht en weinig conditie.

Die doe ik meestal ook wel.

Maar tis wel handig als je het gewoon leuk vind om dagelijks / af en toe buiten een rondje te doen savonds of in het weekend.
Blessures zijn vervelend. Straks maar weer opbouwen, dan.

Overigens lees ik vrij trouw mee, dus ik weet ook van je werkstress. Heel klote. Mijn valkuil was dan de supermarkt naast mijn werk. Dan zat ik sneaky fudge te eten uit mijn bureaula. :@ :') Inmiddels werk ik er niet meer.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:41:53 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181076042
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blessures zijn vervelend. Straks maar weer opbouwen, dan.

Overigens lees ik vrij trouw mee, dus ik weet ook van je werkstress. Heel klote. Mijn valkuil was dan de supermarkt naast mijn werk. Dan zat ik sneaky fudge te eten uit mijn bureaula. :@ :') Inmiddels werk ik er niet meer.
Nu de combi is idd niet fijn. (werk + niet sporten). achja, overleef het wel. Met of zonder extra kilo's.

Maar zonder werk? Mis je dan geen ritme enzo icm eten? Tenminste, mijn vrije dagen zijn echt funest. Maar er zit wat verschil tussen vrije dagen en niet werken, met hoe je het zal indelen.
pi_181076049
-0.5 *O*
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:48:28 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181076178
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nu de combi is idd niet fijn. (werk + niet sporten). achja, overleef het wel. Met of zonder extra kilo's.

Maar zonder werk? Mis je dan geen ritme enzo icm eten? Tenminste, mijn vrije dagen zijn echt funest. Maar er zit wat verschil tussen vrije dagen en niet werken, met hoe je het zal indelen.
Ik werk dáár niet meer. 8-)

Ik plan dus eigenlijk alle dagen, vooral de werkdagen. Weekend ‘mag’ er wat meer, maar dan probeer ik het ook in te voeren. We leven in weekends ook nog best regelmatig, als ik er zo over nadenk, met vaste tijden om te eten. Meten is weten. Voor mij werkt het.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181076186
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nu de combi is idd niet fijn. (werk + niet sporten). achja, overleef het wel. Met of zonder extra kilo's.

Maar zonder werk? Mis je dan geen ritme enzo icm eten? Tenminste, mijn vrije dagen zijn echt funest. Maar er zit wat verschil tussen vrije dagen en niet werken, met hoe je het zal indelen.
Momenteel zit ik even een half jaartje thuis (over drie weken begin ik weer) en eigenlijk moet je net zo trouw je lunchpauzes, ontbijt en tussendoortjes inplannen. Om 8:00, 12:00, 15:00 max.19:00 en 21:00 uur eet ik wat. Tussendoor ben ik actief en dat zijn echt mijn pauzes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181076881
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, nee nu even een maand (of 2 niet), zit met m'n enkel die moet herstellen (Verzwikt).
Daarbij is het vooral kracht en weinig conditie.

Die doe ik meestal ook wel.

Met een verzwikte enkel kan je toch nog steeds sporten?? Core en armen.
Ik was even wat beperkt met mijn bilblessure (mag nu weer opbouwen) maar echt niet dat ik dan helemaal oversla hoor! Sund! :D ;)
pi_181076925
Ik vind het makkelijker als ik álle tijd heb om te plannen, preppen, timen. Ik vrees juist voor hongerklop op mijn werk straks -O- Heb een doos eiwit-graanrepen gekocht die ik op mijn kamer neer ga zetten zodat ik altijd iets kan pakken en niet naar de mensa ga en meteen veel te veel of minder gezonde dingen haal. Hoop dat het werkt :Y)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:30:41 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181076958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:27 schreef Sunnythesun het volgende:

Met een verzwikte enkel kan je toch nog steeds sporten?? Core en armen.
Ik was even wat beperkt met mijn bilblessure (mag nu weer opbouwen) maar echt niet dat ik dan helemaal oversla hoor! Sund! :D ;)
Uiteindelijk wel. Maar nu nog even niet. Moet veel rust houden, andrs herstelt het nooit (na m'n intensieve gebruik van enkel na vakantie)
En zitten/steunen erop is nu ook nog niet prettig.

Als ik thuis ben (loop je van 6 minuten) en m'n huishoudelijke shit doe, vind ik het wel weer genoeg geloop voor m'n enkel (zeurderige pijn).. komt over 2 weken wel weer.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:31:12 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181076967
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik werk dáár niet meer. 8-)

Ik plan dus eigenlijk alle dagen, vooral de werkdagen. Weekend ‘mag’ er wat meer, maar dan probeer ik het ook in te voeren. We leven in weekends ook nog best regelmatig, als ik er zo over nadenk, met vaste tijden om te eten. Meten is weten. Voor mij werkt het.
Nice, dat je het zo voor elkaar heb ^O^
Misschien scheelt het ook wel doordat je met meer betn (Tweeen/partner/gezin etc)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:31:41 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181076977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

Momenteel zit ik even een half jaartje thuis (over drie weken begin ik weer) en eigenlijk moet je net zo trouw je lunchpauzes, ontbijt en tussendoortjes inplannen. Om 8:00, 12:00, 15:00 max.19:00 en 21:00 uur eet ik wat. Tussendoor ben ik actief en dat zijn echt mijn pauzes
Netjes!!
Ik kan dat niet. Wil het wel, lukt me niet.
pi_181077047
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Netjes!!
Ik kan dat niet. Wil het wel, lukt me niet.
Dank je wel :) Wekkers hielpen me in het begin enorm. Ik maakte stagedagen van tien tot twaalf uur en als er even tijd was schoof ik wat naar binnen. Gevolg was dat ik thuis ook heel gestrest ging eten. Dus toen heb ik eerst even een tijdje met wekker gewerkt en mezelf gedwongen rustig te kauwen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181077124
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Ik had gewild dat ik wandelen/fietsen, dat soort dingen, leuk zou vinden, maar helaas
Ik vind wandelen ook niet leuk (niks aan!) maar ik vind een schema dat ik kan afstrepen wel fijn, en ik luister graag podcasts dus dat maakt dan dat ik het nu wel leuk vind. Maar zie wel op tegen de wandelingen van een uur straks, hoe ga ik me dan vermaken onderweg :') zelfs met luisterboek...
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:39:06 #34
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181077126
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:27 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Met een verzwikte enkel kan je toch nog steeds sporten?? Core en armen.
Ik was even wat beperkt met mijn bilblessure (mag nu weer opbouwen) maar echt niet dat ik dan helemaal oversla hoor! Sund! :D ;)
Dit is wel wat ik afgelopen jaar het meeste gemist heb in mijn training, een plan B.
Heb het nu allemaal voorbereid voor het volgende rugbyseizoen. Maar Trial and error.

Je moet een plan B hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:39:36 #35
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181077138
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Netjes!!
Ik kan dat (nog) niet. Wil het wel, lukt me (nog) niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:41:17 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181077162
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wandelen ook niet leuk (niks aan!) maar ik vind een schema dat ik kan afstrepen wel fijn, en ik luister graag podcasts dus dat maakt dan dat ik het nu wel leuk vind. Maar zie wel op tegen de wandelingen van een uur straks, hoe ga ik me dan vermaken onderweg :') zelfs met luisterboek...
Geen diepe denker?
Ik kan uren verdwalen bij gedachten als ik ergens wandel.
Beetje een easy album op met wat diepere teksten en dan heb ik helemaal niet door dat ik al zo lang weg was.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181077256
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:39 schreef kwakz0r het volgende:

Ik vind wandelen ook niet leuk (niks aan!) maar ik vind een schema dat ik kan afstrepen wel fijn, en ik luister graag podcasts dus dat maakt dan dat ik het nu wel leuk vind. Maar zie wel op tegen de wandelingen van een uur straks, hoe ga ik me dan vermaken onderweg :') zelfs met luisterboek...
Luisterboeken, podcasts, lekker in gedachten verzonken O+ Héérlijk! Of zo nu en dan eens met iemand anders wandelen en dan lekker kletsen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:47:07 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077272
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wandelen ook niet leuk (niks aan!) maar ik vind een schema dat ik kan afstrepen wel fijn, en ik luister graag podcasts dus dat maakt dan dat ik het nu wel leuk vind. Maar zie wel op tegen de wandelingen van een uur straks, hoe ga ik me dan vermaken onderweg :') zelfs met luisterboek...
Ik denk dat het leuker wordt (kan worden) naarmate het beter gaat, fysiek gezien.

Psychologisch vond ik die afstand ook wel een dingetje. Je bent dan toch een eind van huis en je moet ook weer terug. Lopen gaat nou eenmaal niet zo snel. Maar het went, echt.

Ik/we doen veel dingen lopend. Als ik de fiets weer eens pak ben ik verbaasd hoe snel ik op mijn bestemming ben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077320
Ik loop ook bijna alles :Y Zeker tot 5 km. En dan alles tot ca. 15 km op de fiets. Is gewoon tweede natuur geworden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181077377
Ik maak wandelingen alleen maar voor de leuk.
Wandelen naar bijvoorbeeld de supermarkt doe ik dan weer niet zo snel.
pi_181077397
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wandelen ook niet leuk (niks aan!) maar ik vind een schema dat ik kan afstrepen wel fijn, en ik luister graag podcasts dus dat maakt dan dat ik het nu wel leuk vind. Maar zie wel op tegen de wandelingen van een uur straks, hoe ga ik me dan vermaken onderweg :') zelfs met luisterboek...
Ik vind het leuk om bijvoorbeeld onderweg foto's te maken. Dan ga ik op zoek naar gele dingen ofzo en dan moet ik daar mooie foto's van maken :+ En dan elke keer een ander onderwerp
pi_181077401
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat het leuker wordt (kan worden) naarmate het beter gaat, fysiek gezien.

Psychologisch vond ik die afstand ook wel een dingetje. Je bent dan toch een eind van huis en je moet ook weer terug. Lopen gaat nou eenmaal niet zo snel. Maar het went, echt.

Ik/we doen veel dingen lopend. Als ik de fiets weer eens pak ben ik verbaasd hoe snel ik op mijn bestemming ben.
Ja dat denk ik ook wel. Ik liep toen ik in Leiden studeerde ook bijna alles, echt geen probleem en ook wel lekker.

Buiten wandelen is al beter dan op een cardioapparaat (dat trek ik niet, ik kan dan ook niet afgeleid raken door tv ofzo, constant ongemak).

@Rauw ja juist wel een diepe denker, te diep soms ;) al komt daar de afgelopen jaren vaker een waslijst aan “oh kak ik moet nog dit en dat en hoe gaan we dat doen en oh shit die rekening en oh jeetje ik moet mijn moeder bellen” etc doorheen. :P hoofd staat nooit stil...
Kwak
pi_181077406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:53 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Ik vind het leuk om bijvoorbeeld onderweg foto's te maken. Dan ga ik op zoek naar gele dingen ofzo en dan moet ik daar mooie foto's van maken :+ En dan elke keer een ander onderwerp
Jij brengt me op een fantastisch idee! Dank je wel! Dat ga ik ook doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:01 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181077422
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:39 schreef Rauw. het volgende:

Neuh, denk niet dat dat ooit gaat komen.
pi_181077434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

Jij brengt me op een fantastisch idee! Dank je wel! Dat ga ik ook doen
Ja, dat is inderdaad een heel leuk idee!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181077446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Luisterboeken, podcasts, lekker in gedachten verzonken O+ Héérlijk! Of zo nu en dan eens met iemand anders wandelen en dan lekker kletsen O+
Ik vind het heeeeel moeilijk om me te focussen. Ik kan haken + luisterboek bijv goed hebben, maar alleen luisteren dan grijp ik toch mijn telefoon. Alleen tv kijken vind ik ook niks, dan pak ik fok erbij...

We shall see, als het fysiek makkelijker wordt dan denk ik idd dat Lienekien gelijk heeft en het leuker wordt.
Kwak
pi_181077472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jij brengt me op een fantastisch idee! Dank je wel! Dat ga ik ook doen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad een heel leuk idee!
*O* Je hebt ook van die Instagram challenges, die probeer ik ook in te vullen naar wat ik tijdens mijn wandelingen vind.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:57:28 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077473
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Ik maak wandelingen alleen maar voor de leuk.
Wandelen naar bijvoorbeeld de supermarkt doe ik dan weer niet zo snel.
Alleen als ik maar een paar dingetjes hoef, dan plan ik het in op driekwart van de route. In een fanatiekere tijd nam ik nog wel eens de rugtas mee voor meer boodschappen, maar dat was toch wat te.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077480
Tijdens het wandelen vind ik het ook heerlijk om hele fantasieën uit te werken. Allemaal dingen als: hoe de ideale bruiloft er met de ideale vrouw uit ziet, hoe onze levens er dan uitzien. Of de ideale vakantie hoe ziet die eruit. Of als ik zin in wat spannends heb hoe overleef ik een zombie-apocalypse, of stel ik word ontvoerd/gegijzeld hoe ontsnap ik dan. En dan ben ik ineens twee uur verder gewandeld
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:59:03 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_181077504
Ik loop en fiets tegenwoordig alles. Het wordt echt met de dag makkelijker. De auto gebruiken we alleen nog als alle andere opties afvallen :')
disclaimer
pi_181077505
Ik zet ook wel eens gewoon een serie op m'n telefoon en die kijk ik dan tijdens het wandelen (ik wandel in rustige natuur, dus geen gevaar :P)

Doe ik ook op de fietsmachine in de sportschool, uurtje is zo voorbij.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:59:10 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077507
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:57 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

[..]

*O* Je hebt ook van die Instagram challenges, die probeer ik ook in te vullen naar wat ik tijdens mijn wandelingen vind.
Ik heb een mindfulnessboekje ook vol met opdrachten voor in de natuur. Die ga ik ook eens kritisch doorspitten. Bijvoorbeeld zoek bloemen in verschillende stadia van bloei en verweken etc. Die onzin van wat voel erbij negeer ik, maar dat boekje zit vol met leuke opdr. alleen ik vergeet het altijd. Ik ga nu voor elke wandeling een opdracht verzinnen of opzoeken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181077515
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181077525
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
Geniaal!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:00:09 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181077532
Morgen 3 weken op vakantie. Met de tent op de camping. Ik sluit af met 64.7 kg. Ben benieuwd wat het is als ik terugkom :P

:W
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_181077547
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:00 schreef DeLuna het volgende:
Morgen 3 weken op vakantie. Met de tent op de camping. Ik sluit af met 64.7 kg. Ben benieuwd wat het is als ik terugkom :P

:W
Oh, mag ik inzetten op 65.0? *O*

Fijne vakantie ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:01:28 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Geniaal!
Maar het houdt soms wel een beetje op, als je ze ook uitgebreid wilt aaien.

Dan roep ik soms alleen maar even ‘dag poes!’ :P
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077584
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Maar het houdt soms wel een beetje op, als je ze ook uitgebreid wilt aaien.

Dan roep ik soms alleen maar even ‘dag poes!’ :P
Ik ken ook al veel poezen in de buurt :+ En daar praat ik ook tegen en sommigen miauwen dan terug. Toch een beetje communicatie onderweg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181077673
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het houdt soms wel een beetje op, als je ze ook uitgebreid wilt aaien.

Dan roep ik soms alleen maar even ‘dag poes!’ :P
Wist jij dat je een ontzettend leuk mens bent?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181077679
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen als ik maar een paar dingetjes hoef, dan plan ik het in op driekwart van de route. In een fanatiekere tijd nam ik nog wel eens de rugtas mee voor meer boodschappen, maar dat was toch wat te.
Dat doe ik heel soms, maar eigenlijk dus te weinig.

Zondagochtend in ieder geval een boswandeling ingepland *O*
Weet nog niet hoe ver maar denk dat ik rusrig begin met 5 a 6km.
pi_181077691
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
O+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:08:21 #63
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181077702
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
En dan zit de hele buurt mij weer vreemd aan te kijken dat ik op m'n knieën zo'n beest aaitjes aan het geven ben en tegen m praat :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:10:06 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken ook al veel poezen in de buurt :+ En daar praat ik ook tegen en sommigen miauwen dan terug. Toch een beetje communicatie onderweg.
Soms lopen ze verwachtingsvol naar hun voordeur, denken ze dat ze je er wel even in kunt laten. ‘Sorry, poes!’

Ik heb één keer een kat ‘gevonden’ die op een fb-groep als vermist stond. Direct op fb gezet, 20 minuten gewacht, toen toch maar naar huis gegaan (bederfelijke boodschappen bij me). Kreeg ik op fb nog te horen ‘maar je bent toch wel bij de kat gebleven?’ Ja hallo, hoe lang moet dat?! Enfin, kat bleek hemelsbreed nog geen 200 meter van huis en kwam weer terecht.

Met M. doe ik bij katten wel eens het ‘hebben we nu een kat gevonden?’ Dan kijken we hoe aannemelijk het is of de kat weet waar zijn huis woont. 8-) Soms maken we ons wel echt wat zorgen, dan maken we een foto en check ik achteraf de fb-groep. Die werkt hier in de stad nu officieel samen met de dierenambulance.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077783
Waarom zou je dan bij die kat blijven? Die mensen weten dan toch ongeveer waar hij/zij is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:12:40 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077809
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:08 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En dan zit de hele buurt mij weer vreemd aan te kijken dat ik op m'n knieën zo'n beest aaitjes aan het geven ben en tegen m praat :')
Dat vinden ze hier heel gewoon! De katdichtheid is hier enorm.

Het is me een keer gebeurd dat ik een kat riep en ik niet in de gaten had dat het zijn ‘baasje’ was die op straat met iemand stond te praten. Die zei verbaasd: ‘Riep jij nou mijn kat?’ Maar ik geloof niet dat hij het erg vond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077819
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:10 schreef Lienekien het volgende:

Soms lopen ze verwachtingsvol naar hun voordeur, denken ze dat ze je er wel even in kunt laten. ‘Sorry, poes!’

Ik heb één keer een kat ‘gevonden’ die op een fb-groep als vermist stond. Direct op fb gezet, 20 minuten gewacht, toen toch maar naar huis gegaan (bederfelijke boodschappen bij me). Kreeg ik op fb nog te horen ‘maar je bent toch wel bij de kat gebleven?’ Ja hallo, hoe lang moet dat?! Enfin, kat bleek hemelsbreed nog geen 200 meter van huis en kwam weer terecht.

Met M. doe ik bij katten wel eens het ‘hebben we nu een kat gevonden?’ Dan kijken we hoe aannemelijk het is of de kat weet waar zijn huis woont. 8-) Soms maken we ons wel echt wat zorgen, dan maken we een foto en check ik achteraf de fb-groep. Die werkt hier in de stad nu officieel samen met de dierenambulance.
Ja! Ik ben ook lid van de FB groep Vermiste huisdieren H en omgeving. Bijzonder nuttig en als er iets op staat wat rond mijn wandelroutes ligt dan let ik ook echt op of ik het vermiste dier misschien ergens zie. Zo kwam ik al eens met een hondje thuis :') (Poes was het er niet helemaal mee eens). Hondje en eigenaresse dezelfde avond nog herenigd. En ik kreeg een bos bloemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:14:54 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom zou je dan bij die kat blijven? Die mensen weten dan toch ongeveer waar hij/zij is?
Tja, een verdwaalde kat die angstig is kan ook heel snel alweer een paar straten verder zijn.

Sommige katten zijn echt moeilijk weer te pakken te krijgen, helemaal als ze al een tijdje aan het zwerven zijn. Dan schakelen ze soms vrijwilligers in met vangkooien en heel veel geduld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077881
Ik woon in een gat van niks, dus lopend kom ik nergens. Fietsen kan wel, maar ik vind het vaak zonde van mijn tijd :@ Zo in de vakantie doe ik dat wel vaker.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:16:16 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181077898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom zou je dan bij die kat blijven? Die mensen weten dan toch ongeveer waar hij/zij is?
Van mijn katten heb ik geen idee waar ze zijn als ze weg zijn.

Gelukkig komen ze wel als ik ze roep (meestal), dus blijkbaar zijn ze wel dichtbij op 'etenstijden'
pi_181077906
Ow...ik heb er echt niet verstand van :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:17:25 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:17:42 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja! Ik ben ook lid van de FB groep Vermiste huisdieren H en omgeving. Bijzonder nuttig en als er iets op staat wat rond mijn wandelroutes ligt dan let ik ook echt op of ik het vermiste dier misschien ergens zie. Zo kwam ik al eens met een hondje thuis :') (Poes was het er niet helemaal mee eens). Hondje en eigenaresse dezelfde avond nog herenigd. En ik kreeg een bos bloemen.
Had je een hond gevonden? _O-

Wel mooi als zo’n actie goed afloopt. We hebben bij het plantsoen wel eens een hond bij ons op de stoep gehouden, want die bleef maar als een kip zonder kop oversteken, zonder baasje in de buurt. Had zij (Loesje) goddank een penning aan de halsband met telefoonnummer. Kwam de zoon op zijn skateboard de hond halen. Loesje was zoek geraakt toen moeder met hond ging collecteren.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:19:18 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077978
quote:
Gaat het om de pagina of een specifiek plaatje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077998
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Had je een hond gevonden? _O-

Ik ook al 2 keer. Eentje op klaarlichte dag hier verderop in de straat en een keer eentje midden in de nacht. Beiden op een vrij drukke rotonde, die 2e was een Bordercollie die op konijnenjacht was in de begroeiing op de rotonde :X Dierenambu bijgehaald beide keren. Bij die laatste kwam later baasje aangefiets, hij was ontsnapt..
pi_181078003
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181078011


deze toch? _O-
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:25:56 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181078176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ook al 2 keer. Eentje op klaarlichte dag hier verderop in de straat en een keer eentje midden in de nacht. Beiden op een vrij drukke rotonde, die 2e was een Bordercollie die op konijnenjacht was in de begroeiing op de rotonde :X Dierenambu bijgehaald beide keren. Bij die laatste kwam later baasje aangefiets, hij was ontsnapt..
Bij honden is het vaak wel veel duidelijker dan bij katten of ze ‘zoek’ zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181078245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij honden is het vaak wel veel duidelijker dan bij katten of ze ‘zoek’ zijn.
In principe probeer ik álle loslopende honden zonder baasje in de buurt op z'n minst bij me te houden tot duidelijk is hoe en wat. Oh ben er dan dus nog 2 vergeten die beiden een keer hier in de straat los rond liepen. Maar die wonen hier ook, 1 ontsnapt uit de tuin, 1 loopt achter bij een garage rond, blijft daar normaal ook maar rende nu naar mijn hondje toe, stak zo de weg over 8)7
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:39:29 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181078522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

In principe probeer ik álle loslopende honden zonder baasje in de buurt op z'n minst bij me te houden tot duidelijk is hoe en wat. Oh ben er dan dus nog 2 vergeten die beiden een keer hier in de straat los rond liepen. Maar die wonen hier ook, 1 ontsnapt uit de tuin, 1 loopt achter bij een garage rond, blijft daar normaal ook maar rende nu naar mijn hondje toe, stak zo de weg over 8)7
Je houdt je hart vast!
The love you take is equal to the love you make.
pi_181078523
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 10 augustus 2018 13:17 schreef Lienekien het volgende:[/b

Had je een hond gevonden? _O-

Wel mooi als zo’n actie goed afloopt. We hebben bij het plantsoen wel eens een hond bij ons op de stoep gehouden, want die bleef maar als een kip zonder kop oversteken, zonder baasje in de buurt. Had zij (Loesje) goddank een penning aan de halsband met telefoonnummer. Kwam de zoon op zijn skateboard de hond halen. Loesje was zoek geraakt toen moeder met hond ging collecteren.
Ja, een kleine chichu (of hoe je dat maar spelt). En van honden is het al snel duidelijk dat ze niet alleen langs een drukke weg horen te trippelen. Vriendlief was wel grappig met zijn 'Where is your human?'. We hebben het diertje eerst maar bij ons gehouden en goed rond gekeken of er niemand aan het zoeken was. Maar nee. Hondje werd op dat moment nog niet gemist, want was stiekem het huis ontglipt. Pas toen de dochter terug kwam van haar sporttraining kon zij de hond nergens vinden.

Je hebt toch ook een hondje gevonden dan? Loesje O+ Wel leuke naam voor een hondje :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:54:04 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181078950
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gaat het om de pagina of een specifiek plaatje?
Sorry, om dat plaatje wat Sunny postte, ik kreeg het mobiel niet voor elkaar. ;)
***
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:00:45 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181079148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, een kleine chichu (of hoe je dat maar spelt). En van honden is het al snel duidelijk dat ze niet alleen langs een drukke weg horen te trippelen. Vriendlief was wel grappig met zijn 'Where is your human?'. We hebben het diertje eerst maar bij ons gehouden en goed rond gekeken of er niemand aan het zoeken was. Maar nee. Hondje werd op dat moment nog niet gemist, want was stiekem het huis ontglipt. Pas toen de dochter terug kwam van haar sporttraining kon zij de hond nergens vinden.

Je hebt toch ook een hondje gevonden dan? Loesje O+ Wel leuke naam voor een hondje :D
Where is your human? Die houden we erin. :D

Ja, Loesje. Ik zou d’r niet weer herkennen, hoor.

Door al het posten (op deze vrije vrijdag, dit ter informatie) is mijn lunch verlaat. Soms wel prettig als het wat opschuift, voorkomt de hongerklop richting avondeten. En om nog maar zo’n dieetdingetje aan te halen: ik krijg vanavond geheid weer koek e.d. aangeboden bij mijn moeder en dat wordt gewoon ‘nee, dank je’.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:01:36 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181079173
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry, om dat plaatje wat Sunny postte, ik kreeg het mobiel niet voor elkaar. ;)
Leuke pagina, kende ‘m niet. Droge humor, spot, sarcasme. Like it.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181079277
Ik heb ontdekt dat 'nee, dank je, ik heb net gegeten.' voor veel mensen een beter accepteerbare afwijzing van lekker is dan puur 'nee dank je'. :') Blijkbaar is net gegeten hebben een goede reden, geen trek/behoefte/past niet in mijn doelen zijn dat niet. Ugh..
pi_181079302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb ontdekt dat 'nee, dank je, ik heb net gegeten.' voor veel mensen een beter accepteerbare afwijzing van lekker is dan puur 'nee dank je'. :') Blijkbaar is net gegeten hebben een goede reden, geen trek/behoefte/past niet in mijn doelen zijn dat niet. Ugh..
Ja, die had ik ook al 'ontdekt' :Y :Y :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181079354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb ontdekt dat 'nee, dank je, ik heb net gegeten.' voor veel mensen een beter accepteerbare afwijzing van lekker is dan puur 'nee dank je'. :') Blijkbaar is net gegeten hebben een goede reden, geen trek/behoefte/past niet in mijn doelen zijn dat niet. Ugh..
Herkenbaar _O- Al vraagt mijn moeder dan geïrriteerd waarom ik van die gezonde voedzame maaltijden eet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181079387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Herkenbaar _O- Al vraagt mijn moeder dan geïrriteerd waarom ik van die gezonde voedzame maaltijden eet
Je confronteert haar met haar eigen slechte eetgewoontes. Dat irriteert.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:13:25 #89
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181079531
Betreffende goede boeken trouwens;
https://www.bol.com/nl/p/(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

De 12 euro waard.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181079574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je confronteert haar met haar eigen slechte eetgewoontes. Dat irriteert.
Naja... ze eet heel gezond en ziet mij als excuus om (haar woorden) te zondigen. Ze gunt zichzelf niks en is dan geïrriteerd als ik roet in het eten gooi. Terwijl ze prima een ijsje (om maar wat te noemen) kan eten als ik er niet ben of meedoe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181079582
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:13 schreef Rauw. het volgende:
Betreffende goede boeken trouwens;
https://www.bol.com/nl/p/(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

De 12 euro waard.
Wow, een gedownload bestand (audioboek) is 2x zo duur als een stuk van een om gekapte boom :o (de paperback)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181079875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijdens het wandelen vind ik het ook heerlijk om hele fantasieën uit te werken. Allemaal dingen als: hoe de ideale bruiloft er met de ideale vrouw uit ziet, hoe onze levens er dan uitzien. Of de ideale vakantie hoe ziet die eruit. Of als ik zin in wat spannends heb hoe overleef ik een zombie-apocalypse, of stel ik word ontvoerd/gegijzeld hoe ontsnap ik dan. En dan ben ik ineens twee uur verder gewandeld
Ja toen ik nog onbeantwoorde verliefdheden had was dagdromen wel makkelijker :@

Ik zou wel willen proberen het plot voor een boek ofzo te fantaseren tijdens het wandelen misschien. En alle karakters en hun achtergronden.
Kwak
pi_181079907
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik plan soms mijn routes langs straten waar leuke katten wonen. _O-
Als tiener fietste ik helemaaaaal niet stalkerish met een vriendin routes langs de huizen van alle leuke onbereikbare jongens :+
Kwak
pi_181079916
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja toen ik nog onbeantwoorde verliefdheden had was dagdromen wel makkelijker :@

Ik zou wel willen proberen het plot voor een boek ofzo te fantaseren tijdens het wandelen misschien. En alle karakters en hun achtergronden.
Dat doe ik ook! Zo heerlijk! Of jezelf in dat boek plaatsen, wat zou je doen en waarom etc :)

(ahem...ik "vlucht" graag weg in mijn eigen hoofd. Als kind al. Heerlijk verhalen schrijven en verzinnen)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:43:28 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181080319
Ik " schrijf " op vakantie altijd een heel boek.. :P

Gister had ik een enorme vreetbui roze koek, marshmallows, m&ms, redvelvet taart, burger van Fiveguys..
En ik heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik misselijk was.. }:|
Goed.. doen we volgende keer niet meer..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:47:21 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181080370
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als tiener fietste ik helemaaaaal niet stalkerish met een vriendin routes langs de huizen van alle leuke onbereikbare jongens :+
Ja, dat was toch heel normaal? :D

Oh, to be young again. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_181080395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:43 schreef Barreltje het volgende:
Ik " schrijf " op vakantie altijd een heel boek.. :P

Gister had ik een enorme vreetbui roze koek, marshmallows, m&ms, redvelvet taart, burger van Fiveguys..
En ik heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik misselijk was.. }:|
Goed.. doen we volgende keer niet meer..
Wat vervelend dat je dat gebeurd is *; Heb je een idee van de oorzaak? Zodat je het misschien in de toekomst kan voorkomen (probeer mee te denken hoor).
En elk moment is een nieuwe kans :) dit is gebeurd, volgende keer anders. So be it *; :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:50:07 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181080420
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:13 schreef Rauw. het volgende:
Betreffende goede boeken trouwens;
https://www.bol.com/nl/p/(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

De 12 euro waard.
De bieb heeft hem in het Nederlands. Gereserveerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181080426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat was toch heel normaal? :D

Oh, to be young again. O+
Ahem, ik ben zo erg om regelmatig (een keer per week, eens in de twee weken) even buiten te zitten als "die leuke buurvrouw" haar hond uitlaat. Even kletsen, vaak nodigt ze me uit om een stukje mee te lopen (doe ik nooit uit mezelf hoor en ik doe het ook niet dagelijks, maar af en toe).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:53:04 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181080461
@cots.. ik heb denk ik 2 keer per jaar een vreet bui.. ik kan er verder niet van wakker liggen.. als ik niet misselijk was geweest had ik er niet om gemaald..

Ik ga het verder ook niet over-analyseren.. heeft iedereen wel eens.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181080487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:53 schreef Barreltje het volgende:
@cots.. ik heb denk ik 2 keer per jaar een vreet bui.. ik kan er verder niet van wakker liggen.. als ik niet misselijk was geweest had ik er niet om gemaald..

Ik ga het verder ook niet over-analyseren.. heeft iedereen wel eens.. :+
Oh oké, gelukkig maar :) Dat snap ik! Ik begreep het even verkeerd en wilde meedenken. Het is gezonder inderdaad om het zo te laten :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:54:58 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181080490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb ontdekt dat 'nee, dank je, ik heb net gegeten.' voor veel mensen een beter accepteerbare afwijzing van lekker is dan puur 'nee dank je'. :') Blijkbaar is net gegeten hebben een goede reden, geen trek/behoefte/past niet in mijn doelen zijn dat niet. Ugh..
Die is gewoon ook legitiem, vanavond. Maar het is mijn moeder, die vindt dat wel prima.

Het nee zeggen zie ik ook maar een beetje als een sport.

Mijn oudste broer deed vorig jaar wel een keer heel moeilijk. Kon ik hem ook gewoon zeggen, dat hij de eerste was in lange tijd die er zo’n punt van maakte. Ze wilden wachten met hun tom poezen opeten tot ik weer weg was om het mij niet moeilijk te maken. :')
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:58:53 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181080547
Ohh lienekien.. dat vind ik zo irritant als anderen voor mij gaan denken.. en dan helemaal als het om eten gaat... o|O
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181080715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:43 schreef Barreltje het volgende:
Ik " schrijf " op vakantie altijd een heel boek.. :P

Gister had ik een enorme vreetbui roze koek, marshmallows, m&ms, redvelvet taart, burger van Fiveguys..
En ik heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik misselijk was.. }:|
Goed.. doen we volgende keer niet meer..
Jouw vreetbui klinkt wel veel lekkerder dan de mijne _O- ^O^ Beetje jammer van de misselijkheid. Alhoewel, dat misschien ook helpt het niet weer te doen. (niet dat dat bij mij zou werken, ik eet zelfs door terwijl ik ergens misselijk van word)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181080812
En ik deed een google voor scavenger hunt photo en je krijgt hele lijsten waar je je op kan richten tijdens het wandelen :D Leuk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:27:59 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181081104
Van die Geochoaching niets voor jullie?
pi_181081165
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:27 schreef Cue_ het volgende:
Van die Geochoaching niets voor jullie?
gps op mijn telefoon is niet goed snik _O- Kon er ook nooit Pokemon mee spelen. Kon bovenop een Pokepunt gaan staan, maar dan stond ik volgens mijn gps echt 300 meter verderop. Ooit stuurde 112 mij een sms'je waar ik op moest reageren zodat ze mijn locatie konden bepalen. Ik direct: erm, nee...dáár ben ik niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181081690
Oké, misschien een beetje stom: maar het is voor mij heel wat dat ik twee maanden niet gebraakt heb of eetbuien heb gehad (echt een enorme overwinning, super trots op) dus ik mocht naar de Action om alles te kopen wat me leuk leek. Wel een heuse zes euro kwijt _O- maar zo blij nu
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181081861
Ik had trouwens ook gehoord over een app genaamd Zombies, run (o.i.d.). Misschien ook iets voor tijdens het wandelen? Ik geloof dat je dan een soort missies doet tijdens het lopen (of rennen) :P
pi_181081894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:01 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik had trouwens ook gehoord over een app genaamd Zombies, run (o.i.d.). Misschien ook iets voor tijdens het wandelen? Ik geloof dat je dan een soort missies doet tijdens het lopen (of rennen) :P
Die heb ik vroeger ook gehad! Dat was vet leuk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181081924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die heb ik vroeger ook gehad! Dat was vet leuk
Is dat echt alleen rennen of ook gewoon voor het lopen?
pi_181081932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

gps op mijn telefoon is niet goed snik _O- Kon er ook nooit Pokemon mee spelen. Kon bovenop een Pokepunt gaan staan, maar dan stond ik volgens mijn gps echt 300 meter verderop. Ooit stuurde 112 mij een sms'je waar ik op moest reageren zodat ze mijn locatie konden bepalen. Ik direct: erm, nee...dáár ben ik niet.
Oh dat is wel jammer. Geocachen is wel heel leuk om te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181081942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:03 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Is dat echt alleen rennen of ook gewoon voor het lopen?
Ik deed rennen en het was een interval. De ene keer rende je rustig en de andere keer moest je springen ivm een kudde zombies achter je aan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181081952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik deed rennen en het was een interval. De ene keer rende je rustig en de andere keer moest je springen ivm een kudde zombies achter je aan
:s) Ik vind rennen kut :') Jammer
pi_181081969
Sinds maandag dus 1,3 kilo kwijt. Ben benieuwd hoeveel daarvan watergewicht is. Maar denk weinig i.v.m. veel sporten en veel water drinken :o
pi_181081997
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:05 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

:s) Ik vind rennen kut :') Jammer
Het is tijden geleden hoor! Misschien kan het ook met lopen
En boks, ik haat rennen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181083894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ik deed rennen en het was een interval. De ene keer rende je rustig en de andere keer moest je springen ivm een kudde zombies achter je aan
Zover ik weet is die app alleen bedoeld voor hardlopen. Schijnt wel erg leuk te zijn :Y Maar kost geld :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181084121
Hallo allemaal,

Ik zat toevallig vandaag even wat mee te lezen, uit interesse/belangstelling en ook bewondering voor de OUD-jes hier die zo goed bezig zijn met afvallen, en ik werd getriggerd door dat verhaal over 'hoe-slanke-mensen-denken'. Aangezien ik uit een familie kom waar veel van de vrouwen (zussen van mij) ook best wel kunnen schommelen en worstelen met hun gewicht ken ik van huis uit vrij goed het verschil tussen hun manier van denken (die ook typerend is overigens voor de regio waar ik vandaan kom, het Westland, waar iedereen alleen in XL porties eet/denkt) en de manier van denken die mij eigen is.

Daarom vanuit mijn perspectief een paar opmerkingen:

quote:
Lastige situatie: je hebt honger / all the feelings / je wilt iets eten wat eigenlijk niet in je planning past
-
-
-
Gedachten: Ik wil dat eten / goh ik heb honger / jezus wat ben ik verdrietig
Keuzegedachte: Ik hoef het niet nu te nemen, morgen kan het ook nog / Ik heb al genoeg gehad vandaag / Ik ga zo een maaltijd eten / etc (Kern: ik kan nee nu best verdragen).
OF: Ik kies ervoor om nu deze portie te nemen.
Ik plan nooit mijn eten. Behalve natuurlijk gewoon de standaard maaltijden als ontbijt, lunch, diner. Maar verder plan ik niets. En het komt ook wel voor dat ik te weinig eet en dan ineens aan het trillen ben. Zelfs als ik me soms had voorgenomen om wel goed te eten. Ik denk er niet aan of ik neem er de tijd niet voor. Mijn gedachten zijn met andere dingen bezig.

Daarnaast is een groot verschil denk ik, dat ik in een lastige situatie of als ik me verdrietig voel ook zelden nadenk over eten en ook nooit stil sta bij de vraag of ik een keuze heb of niet. Natuurlijk heb ik na een vermoeiende/heftige dag ook regelmatig zin in chocolade, maar dat neem ik dan gewoon. Er gaat nooit iets aan vooraf als bovenstaande. Als ik zin heb in taart/chocola/iets ongezonds en het is bijv bijna etenstijd dan denk ik ook nooit: oh, maar ik 'moet' zo een normale maaltijd eten. Dan denk ik alleen maar: nou, dan zal ik straks wel wat minder trek hebben. Maar dat boeit me niet. Dus dat hele idee van 'ik kan nee best verdragen' is eigenlijk helemaal geen issue of punt. Als ik zin heb/honger heb, eet ik. Anders niet. En als ik vol zit, stop ik. En dat laatste is volgens mij het allerbelangrijkste.

Wat ik nl echt niet goed kan verdragen, is het gevoel van overeten. Dat gevoel van propvol zitten. Ik vind dat een heel naar gevoel, word misselijk, heb meteen geen energie meer. Als kind en tiener heb ik dat gevoel wel vaak gehad, omdat ik dus van huis uit gewend was grote hoeveelheden te eten. Maar ook toen vond ik dat eigenlijk helemaal niet fijn. Ik heb toen ook vaak spontaan moeten overgeven. Ik denk zelf dat daar dus een verschil zit: dat 'dikke' mensen zich over dat gevoel kunnen heenzetten, er minder last van hebben. of eraan gewend raken (oorzaak-gevolg is wel wat lastig hier) terwijl slanke mensen veel meer een grens voelen, die dus niet perse te maken heeft met 'nee verdragen' maar misschien eerder met 'geen grote hoeveelheden eten kunnen verdragen.' Ik kan bijv ook slecht tegen de aanblik van mensen die hun eten naar binnen zitten te schrokken. Alleen naar het kijken ernaar word ik al onpasselijk. Als ik dus een 'groot tussendoortje' neem, dan eet ik vanzelf minder bij de andere maaltijden op die dag, zodat ik altijd zonder na te hoeven denken een evenwicht heb en volgens mij elke dag eenzelfde hoeveelheid calorieën binnenkrijg.

Ik weet niet of ik hiermee iets toevoeg aan het verhaal hoor, maar vanuit mijn perspectief zou ik dat gevoel bij jezelf 'cultiveren' dat propvol zitten een akelig gevoel geeft, dat dit voor je lichaam ook echt niet fijn is, en dat je dus steeds meer leert te luisteren naar je lichaam (ipv naar al die gedachtes).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181084219
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:49 schreef Franny_G het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zat toevallig vandaag even wat mee te lezen, uit interesse/belangstelling en ook bewondering voor de OUD-jes hier die zo goed bezig zijn met afvallen, en ik werd getriggerd door dat verhaal over 'hoe-slanke-mensen-denken'. Aangezien ik uit een familie kom waar veel van de vrouwen (zussen van mij) ook best wel kunnen schommelen en worstelen met hun gewicht ken ik van huis uit vrij goed het verschil tussen hun manier van denken (die ook typerend is overigens voor de regio waar ik vandaan kom, het Westland, waar iedereen alleen in XL porties eet/denkt) en de manier van denken die mij eigen is.

Daarom vanuit mijn perspectief een paar opmerkingen:

[..]

Ik plan nooit mijn eten. Behalve natuurlijk gewoon de standaard maaltijden als ontbijt, lunch, diner. Maar verder plan ik niets. En het komt ook wel voor dat ik te weinig eet en dan ineens aan het trillen ben. Zelfs als ik me soms had voorgenomen om wel goed te eten. Ik denk er niet aan of ik neem er de tijd niet voor. Mijn gedachten zijn met andere dingen bezig.

Daarnaast is een groot verschil denk ik, dat ik in een lastige situatie of als ik me verdrietig voel ook zelden nadenk over eten en ook nooit stil sta bij de vraag of ik een keuze heb of niet. Natuurlijk heb ik na een vermoeiende/heftige dag ook regelmatig zin in chocolade, maar dat neem ik dan gewoon. Er gaat nooit iets aan vooraf als bovenstaande. Als ik zin heb in taart/chocola/iets ongezonds en het is bijv bijna etenstijd dan denk ik ook nooit: oh, maar ik 'moet' zo een normale maaltijd eten. Dan denk ik alleen maar: nou, dan zal ik straks wel wat minder trek hebben. Maar dat boeit me niet. Dus dat hele idee van 'ik kan nee best verdragen' is eigenlijk helemaal geen issue of punt. Als ik zin heb/honger heb, eet ik. Anders niet. En als ik vol zit, stop ik. En dat laatste is volgens mij het allerbelangrijkste.

Wat ik nl echt niet goed kan verdragen, is het gevoel van overeten. Dat gevoel van propvol zitten. Ik vind dat een heel naar gevoel, word misselijk, heb meteen geen energie meer. Als kind en tiener heb ik dat gevoel wel vaak gehad, omdat ik dus van huis uit gewend was grote hoeveelheden te eten. Maar ook toen vond ik dat eigenlijk helemaal niet fijn. Ik heb toen ook vaak spontaan moeten overgeven. Ik denk zelf dat daar dus een verschil zit: dat 'dikke' mensen zich over dat gevoel kunnen heenzetten, er minder last van hebben. of eraan gewend raken (oorzaak-gevolg is wel wat lastig hier) terwijl slanke mensen veel meer een grens voelen, die dus niet perse te maken heeft met 'nee verdragen' maar misschien eerder met 'geen grote hoeveelheden eten kunnen verdragen.' Ik kan bijv ook slecht tegen de aanblik van mensen die hun eten naar binnen zitten te schrokken. Alleen naar het kijken ernaar word ik al onpasselijk. Als ik dus een 'groot tussendoortje' neem, dan eet ik vanzelf minder bij de andere maaltijden op die dag, zodat ik altijd zonder na te hoeven denken een evenwicht heb en volgens mij elke dag eenzelfde hoeveelheid calorieën binnenkrijg.

Ik weet niet of ik hiermee iets toevoeg aan het verhaal hoor, maar vanuit mijn perspectief zou ik dat gevoel bij jezelf 'cultiveren' dat propvol zitten een akelig gevoel geeft, dat dit voor je lichaam ook echt niet fijn is, en dat je dus steeds meer leert te luisteren naar je lichaam (ipv naar al die gedachtes).
Kijk, hier krijg ik al een stuk minder jeuk van 8-) Bedankt voor je bijdrage, Franny.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181084365
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:49 schreef Franny_G het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zat toevallig vandaag even wat mee te lezen, uit interesse/belangstelling en ook bewondering voor de OUD-jes hier die zo goed bezig zijn met afvallen, en ik werd getriggerd door dat verhaal over 'hoe-slanke-mensen-denken'. Aangezien ik uit een familie kom waar veel van de vrouwen (zussen van mij) ook best wel kunnen schommelen en worstelen met hun gewicht ken ik van huis uit vrij goed het verschil tussen hun manier van denken (die ook typerend is overigens voor de regio waar ik vandaan kom, het Westland, waar iedereen alleen in XL porties eet/denkt) en de manier van denken die mij eigen is.

Daarom vanuit mijn perspectief een paar opmerkingen:

[..]

Ik plan nooit mijn eten. Behalve natuurlijk gewoon de standaard maaltijden als ontbijt, lunch, diner. Maar verder plan ik niets. En het komt ook wel voor dat ik te weinig eet en dan ineens aan het trillen ben. Zelfs als ik me soms had voorgenomen om wel goed te eten. Ik denk er niet aan of ik neem er de tijd niet voor. Mijn gedachten zijn met andere dingen bezig.

Daarnaast is een groot verschil denk ik, dat ik in een lastige situatie of als ik me verdrietig voel ook zelden nadenk over eten en ook nooit stil sta bij de vraag of ik een keuze heb of niet. Natuurlijk heb ik na een vermoeiende/heftige dag ook regelmatig zin in chocolade, maar dat neem ik dan gewoon. Er gaat nooit iets aan vooraf als bovenstaande. Als ik zin heb in taart/chocola/iets ongezonds en het is bijv bijna etenstijd dan denk ik ook nooit: oh, maar ik 'moet' zo een normale maaltijd eten. Dan denk ik alleen maar: nou, dan zal ik straks wel wat minder trek hebben. Maar dat boeit me niet. Dus dat hele idee van 'ik kan nee best verdragen' is eigenlijk helemaal geen issue of punt. Als ik zin heb/honger heb, eet ik. Anders niet. En als ik vol zit, stop ik. En dat laatste is volgens mij het allerbelangrijkste.

Wat ik nl echt niet goed kan verdragen, is het gevoel van overeten. Dat gevoel van propvol zitten. Ik vind dat een heel naar gevoel, word misselijk, heb meteen geen energie meer. Als kind en tiener heb ik dat gevoel wel vaak gehad, omdat ik dus van huis uit gewend was grote hoeveelheden te eten. Maar ook toen vond ik dat eigenlijk helemaal niet fijn. Ik heb toen ook vaak spontaan moeten overgeven. Ik denk zelf dat daar dus een verschil zit: dat 'dikke' mensen zich over dat gevoel kunnen heenzetten, er minder last van hebben. of eraan gewend raken (oorzaak-gevolg is wel wat lastig hier) terwijl slanke mensen veel meer een grens voelen, die dus niet perse te maken heeft met 'nee verdragen' maar misschien eerder met 'geen grote hoeveelheden eten kunnen verdragen.' Ik kan bijv ook slecht tegen de aanblik van mensen die hun eten naar binnen zitten te schrokken. Alleen naar het kijken ernaar word ik al onpasselijk. Als ik dus een 'groot tussendoortje' neem, dan eet ik vanzelf minder bij de andere maaltijden op die dag, zodat ik altijd zonder na te hoeven denken een evenwicht heb en volgens mij elke dag eenzelfde hoeveelheid calorieën binnenkrijg.

Ik weet niet of ik hiermee iets toevoeg aan het verhaal hoor, maar vanuit mijn perspectief zou ik dat gevoel bij jezelf 'cultiveren' dat propvol zitten een akelig gevoel geeft, dat dit voor je lichaam ook echt niet fijn is, en dat je dus steeds meer leert te luisteren naar je lichaam (ipv naar al die gedachtes).
Ok, thanks. Ik denk dat de kern niet heel verschillend is, maar dat het anders verwoord wordt dat dit uit het perspectief is van mensen die wel bezig zijn met afvallen en die een problematische omgang met eten hebben.

Dus nee, veel slanke mensen denken niet “ohjee het past niet in mijn planning” en nemen idd gewoon waar ze zin in hebben (al zijn er ook veel mensen die dat qua srofwisseling niet zomaar kunnen hoor, mijn slanke vriendinnen compenseren wel degelijk (vanzelf) wat ze extra snoepen op een feestje ofzo). MAAR het grote verschil is dat iemand met een dieetmindset daarna heel andere gedachten heeft dan iemand zoals jij.

Bij jou zal het ten eerste vaak alleen dat stuk chocolade zijn. Maar niet elke dag. En niet ook nog chips en een bak ijs omdat je dag toch al verpest is.

Ten tweede is er natuurlijk niet 1 manier waarop slanke mensennof dikke mensen denken. Het hele boek gaat natuurlijk om ‘minder gestoord met eten omgaan’, maar je kunt niet verwachten dat dat een onbewust proces is.

Over vol zitten: mijn maag is simpelweg opgerekt. En flink ook. Ik zit zelden echt vol.
En je zegt dat je niet bezig bent met “ik kan nee verdragen” - maar zijn er nooit momenten op een dag dat je eten ziet of ruikt of in je buurt hebt en het niet neemt? En voel je je dan tekortgedaan? Of ben je in strijd met jezelf? Ik denk het niet.

Dan is onderbewuat je gedachte toch in elk geval niet “oh ik wil het nu!” Of “oh ik wil het maar het mag niet!!!”

Om die gedachten af te leren (waarvan de kern verwoord kan worden als “ik kan geen nee tegen mezelf zeggen nu”) zul je jouw onbewuste proces toch op een of andere manier bewust moeten verwoorden (als dit je aanpak is), om dus die gevoelens níet erbij te hebben.
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:09:10 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181084430
Ik vind 't niet eens interessant hoe ze (slanke) denken (of nouja momenteel niet)
Want ik heb er niets aan. Het verandert mijn denken niet, niet wat in doe of hoe ik handel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:10:15 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181084447
Schijnbaar gaat het niet alleen om een opgerekt maag of iets.
Sommige mensen hebben puur 't hormoon niet of minder, die überhaupt zorgt voor het gevoel van vol zitten.. Ja dan wordt het lastig als dat je trigger is/moet zijn.
pi_181084494
Anyway, sorry ik ben onsamenhangend en kom niet goed over.


Ik houd me even op de vlakte vanaf nu, zal niet meer uitweiden, want ik neem het te persoonlijk op als ik het voor mijn gevoel moet uitleggen of verdedigen.

En ik merk bijvoorbeeld dat het me raakt dat franny onpasselijk wordt van iemand die schrokt (dat raakt heel dicht aan de onderliggende associatie van ‘vies’ bij dik/vraatzucht, onbewust geloof ik zeker, maar toch).
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:15:21 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181084532
Mbt dat laatste snap ik je kwak, heb ik ook ene beetje.

En verdedigen hoeft niet. Je zegt je zegje en waar je wilt leg je 't verder uit... of niet.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:40:49 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181084940
Dat ‘hoe een slank persoon denkt’ moet je ook niet al te letterlijk nemen. Het draait uiteindelijk om het idee van het maken van keuzes, dat het vaker of-of is omdat en-en tot te veel calorieën leidt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181085318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:13 schreef kwakz0r het volgende:
Anyway, sorry ik ben onsamenhangend en kom niet goed over.


Ik houd me even op de vlakte vanaf nu, zal niet meer uitweiden, want ik neem het te persoonlijk op als ik het voor mijn gevoel moet uitleggen of verdedigen.

En ik merk bijvoorbeeld dat het me raakt dat franny onpasselijk wordt van iemand die schrokt (dat raakt heel dicht aan de onderliggende associatie van ‘vies’ bij dik/vraatzucht, onbewust geloof ik zeker, maar toch).
Waarom?
Ik vind het juist heel waardevol om je bijdragen te lezen.
Jij bent er juist mee bezig je onbewust onderliggende aannames bewust te maken. Door het hier uit te spreken help je ook anderen. In elk geval mij. (Ik denk er namelijk niet vaak zo over na)
pi_181085630
Fijn om te horen Baron!
Kwak
pi_181086674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:04 schreef kwakz0r het volgende:

Ok, thanks. Ik denk dat de kern niet heel verschillend is, maar dat het anders verwoord wordt dat dit uit het perspectief is van mensen die wel bezig zijn met afvallen en die een problematische omgang met eten hebben.

Dus nee, veel slanke mensen denken niet “ohjee het past niet in mijn planning” en nemen idd gewoon waar ze zin in hebben (al zijn er ook veel mensen die dat qua srofwisseling niet zomaar kunnen hoor, mijn slanke vriendinnen compenseren wel degelijk (vanzelf) wat ze extra snoepen op een feestje ofzo). MAAR het grote verschil is dat iemand met een dieetmindset daarna heel andere gedachten heeft dan iemand zoals jij.

Bij jou zal het ten eerste vaak alleen dat stuk chocolade zijn. Maar niet elke dag. En niet ook nog chips en een bak ijs omdat je dag toch al verpest is.
Nee, dat idee dat een dag verpest is, ken ik niet. Dat is inderdaad een groot verschil. Overigens ken ik die manier van denken wel een beetje op een andere manier: ik heb vroeger gerookt. En ik had bijv de gewoonte dat als ik uit mijn werk kwam ik vond dat ik een sigaretje 'verdiende', als een soort rustpunt en beloning van de dag. Toen ik wilde stoppen, was dat ook een lastige gedachtegang om om te buigen. Zelfde met alcohol.

Maar ik snap dat het niet zo simpel is van naar je lichaam luisteren als je maag is opgerekt en het zal ook zo zijn inderdaad wat Cue schrijft dat het per persoon verschilt. Daaruit blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb en vanuit mijn perspectief eigenlijk weinig zinnigs kan zeggen.

quote:
Ten tweede is er natuurlijk niet 1 manier waarop slanke mensennof dikke mensen denken. Het hele boek gaat natuurlijk om ‘minder gestoord met eten omgaan’, maar je kunt niet verwachten dat dat een onbewust proces is.
Mee eens, en de insteek zal goed zijn, maar het komt hierdoor wat kunstmatig over.

Ik denk dat ik degene ben die zich beter weer kan terugtrekken, niet jij. Want ik kom hier ook maar binnenwalsen. Dat ik zo'n gevoel krijg van schrokkende mensen is omdat ik er benauwd van word, want ik associeer het met gevoelens bij mezelf die me tegenstaan. Zegt dus echt iets over mij. Ik ben op een gegeven moment (eind van mijn puberteit) bewust geworden van die eetgewoonten bij mij thuis en toen ik daar eenmaal zelf anders in werd, ging het me meer en meer tegenstaan. Dat is gewoon dus een dingetje van mij. Maar ik kan zelf ook een zak chips naar binnenschrokken, dus tja. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181089641
Interessant:
quote:
This year marks the 100th anniversary of diet culture as we know it. Compared to the span of human activity and the arc of civilization, the propagation of the idea that fatness should be shamed is a relative blip on the historical calendar. Yes, diets have been around for millennia. Saint Augustine of Hippo dieted. Lord Byron dieted. But diet culture itself—the widespread dissemination of the idea that bodies (specifically female ones) have a civic duty and moral imperative to reduce themselves, with tips for doing so—has its origins in 1918.

That year, Dr. Lulu Hunt Peters, a UC Berkeley–trained physician, published Diet and Health: With Key to the Calories. In the book, Peters explained the concept of the calorie for the first time. She decried fatness as unpatriotic, declaring that it was “a crime” to hoard food, “a valuable commodity,” by storing vast quantities of it on one’s person in the form of excess weight. She drew comical doodles of blob-shaped people next to stick figures, and cartoon coffins awaiting the obese. She offered regimented diet plans. And she encouraged dieters to fine themselves if they failed to lose weight and donate the money to the Red Cross. “How any one can want to be anything but thin is beyond my intelligence,” Peters wrote. Diet and Health sold 2 million copies over the next two decades. Diet culture was born.
Fatshaming om je dieet te verkopen :') Maar goed, 100 jaar geleden.

Citaat komt uit dit artikel: Can Television Destroy Diet Culture?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:20:34 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_181096969
Te veel hoofdpijn om te lezen, komt nog.

Gisteren een fascinerende lijst:
B: 5.5 kilometer rennen
O: cherrytomaten, lu minicrackers en 2 perziken
B: 3 kilometer wandelen
L: 1 gerookte kipfilet, 1 yoghurtje, een pakje lavachequirit
T: banaan
B: 6 kilometer fietsen. 3,5 kilometer lopen
D: triple bypass hamburger met wat friet en mayo bij Five Guys
T: 15 bier
B: 2 uur ska dansen. 15k stappen volgens de teller _O- weer 3.5 kilometer lopen.

Weegschaal vanmorgen: +1,5 :')
disclaimer
pi_181097122
Leuk gehad zie ik! :D

Sterkte met de hoofdpijn....
Kwak
pi_181097469
Wel een heel sportief dagje, SQ! Hoe waren de concerten? (en hoe was Five Guys?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:21:20 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_181097639
Madness was mad, ub40 is iets minder aan mij besteed. Wat ik wel heel leuk vind om te merken is dat ik nu gewoon zo'n heel concert vet hard kan dansen EN NIET STUK GA :D

Vroegah trok ik dat niet, was ik na twee nummers kapot :')

Five guys was intens. Ik voelde me bijna een beetje verkracht naderhand, zo vol zat ik er van. Maar wél lekker! En een stevige bodem :P
disclaimer
pi_181097745
Klinkt als een toffe avond SQ ^O^

Ik heb twee jaar terug een festivalset lang enorm gedanst van begin tot einde bij Mark Foggo (ska) en toen had ik een blauwe plek op mijn voetzool de volgende dag :+

*O* 75.9 *O* back on track! Lang leve ritme en regelmaat :s)
pi_181097780
Klinkt goed sq.
61.4 vanmorgen. Ik denk dat de infraroodsauna gisteren wel iets heeft geholpen tegen de spierpijn. Of ik was iets minder fanatiek
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:31:14 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_181097836
Foggo blijft mijn lievelings O+
disclaimer
pi_181097983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Foggo blijft mijn lievelings O+
Dat was groot feest ja. Gewoon op het gratis jaarlijks festivalletje een dorp verderop O+
pi_181098462
Ik vind het heel interessant om ideeën over het verschil tussen hoe slanke en dikke mensen denken te lezen.
Heb zelf al meerdere malen op het punt gestaan iets uit te leggen over hoe ik als slank mens denk (ik vind mezelf nu een paar kg te zwaar, maar ik heb een gezond BMI en herken me niet in de vreetbuien die hier soms voorbij komen). Maar ik wil niet dat het demotiverend is, want het is mooi hoe jullie bezig zijn en goed voor jezelf zorgen.
Ik herken deels wat franny zegt; in ieder geval het gedeelte waarbij eten veel minder vast zit aan emotie. Ik beloon of straf mezelf niet vaak met eten. Taart als ik jarig ben - maar daar houdt het wel bij op. (Wat niet wil zeggen dat ik verder nooit taart eet - maar ik eet het omdat ik er zin in heb, niet als beloning).
Ik herken overigens niet de afkeer van veel eten/schransen. Mijn moeder is te dik maar ik heb dat nooit als iets negatiefs gezien. Ik vond haar gewoon knuffelbaar O+ pas later realiseerde ik me dat het ongezond is en vond ik het verdrietig om te zien hoe ze at na een ruzie met mijn vader bijvoorbeeld.

Dat ik nu in het topic post, is omdat ik de laatste jaren heel geleidelijk aankom. Tot mijn vijfentwintigste had ik dat niet, en kon ik alles eten zonder aan te komen. Ik probeer mezelf wat meer matigheid aan te leren. Vooral in sociale context vind ik dat lastig, want dan worden lekkere dingen je zo 'in your face' aangeboden. Het 'nee dank je' heb ik nog niet zo goed onder de knie :).

Maar hoe dan ook: Kwakz0r, ik vind je inzichten heel interessant en vind dat je een mooie visie hebt. En als anderen er anders over denken ontstaan er interessante discussies ^O^
maar als het je niet goed doet om hier te posten, verdwijn dan gewoon een tijdje, het is belangrijk dat je in de goede flow blijft - belangrijker dan discussiëren op het internet :*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_181098561
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing
L: courgettewafels
D: AGV
T: naar een verjaardagsfeestje dus denk 2 biertjes en handje chips
pi_181100277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:04 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

O: Griekse yoghurt met honing
L: courgettewafels
D: AGV
T: naar een verjaardagsfeestje dus denk 2 biertjes en handje chips
Courgettewafels? Tell me more :9
pi_181100367
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:45 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Courgettewafels? Tell me more :9
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/hartige-wafels/

Supermakkelijk en lekker.
En ongemerkt wat extra groente :)
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:15:51 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181100725
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Foggo blijft mijn lievelings O+
O+ :Y
***
pi_181100868
Weer -0.5 :o
pi_181100877
Hm... mijn weegschaal blijft een beetje op hetzelfde punt staan :{
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181101045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... mijn weegschaal blijft een beetje op hetzelfde punt staan :{
Ik dacht dat je eens in de maand ging wegen. Is het al een maand geleden dat je dat zei? :@
pi_181101183
True, nieuwsgierigheid ;)

[ Bericht 100% gewijzigd door ChildoftheStars op 11-08-2018 12:55:57 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181101982
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

https://www.lekkeretenmetlinda.nl/hartige-wafels/

Supermakkelijk en lekker.
En ongemerkt wat extra groente :)
Ziet er lekker uit!
pi_181105449
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:58 schreef Lot_1 het volgende:
Ik vind het heel interessant om ideeën over het verschil tussen hoe slanke en dikke mensen denken te lezen.
Heb zelf al meerdere malen op het punt gestaan iets uit te leggen over hoe ik als slank mens denk (ik vind mezelf nu een paar kg te zwaar, maar ik heb een gezond BMI en herken me niet in de vreetbuien die hier soms voorbij komen). Maar ik wil niet dat het demotiverend is, want het is mooi hoe jullie bezig zijn en goed voor jezelf zorgen.
Ik herken deels wat franny zegt; in ieder geval het gedeelte waarbij eten veel minder vast zit aan emotie. Ik beloon of straf mezelf niet vaak met eten. Taart als ik jarig ben - maar daar houdt het wel bij op. (Wat niet wil zeggen dat ik verder nooit taart eet - maar ik eet het omdat ik er zin in heb, niet als beloning).
Ik herken overigens niet de afkeer van veel eten/schransen. Mijn moeder is te dik maar ik heb dat nooit als iets negatiefs gezien. Ik vond haar gewoon knuffelbaar O+ pas later realiseerde ik me dat het ongezond is en vond ik het verdrietig om te zien hoe ze at na een ruzie met mijn vader bijvoorbeeld.

Dat ik nu in het topic post, is omdat ik de laatste jaren heel geleidelijk aankom. Tot mijn vijfentwintigste had ik dat niet, en kon ik alles eten zonder aan te komen. Ik probeer mezelf wat meer matigheid aan te leren. Vooral in sociale context vind ik dat lastig, want dan worden lekkere dingen je zo 'in your face' aangeboden. Het 'nee dank je' heb ik nog niet zo goed onder de knie :).

Maar hoe dan ook: Kwakz0r, ik vind je inzichten heel interessant en vind dat je een mooie visie hebt. En als anderen er anders over denken ontstaan er interessante discussies ^O^
maar als het je niet goed doet om hier te posten, verdwijn dan gewoon een tijdje, het is belangrijk dat je in de goede flow blijft - belangrijker dan discussiëren op het internet :*
Neuh t is prima. Bui is alweer over.

Overigens denk ik dat de crux hem zit in LEREN slank te denken, juist dat loskoppelen van de emotie of de situatie (want dik denken is niet alleen emotiegerelateerd, het gaat juist ook om eten wat gebeurt als er veel aanbod is of externe druk, of wat dan ook). Dat is dus niet per se slank denken, maar wel niet-dieet/niet-dik denken. Als je echt geen issues hebt met eten dan denk je daar idd niet zo over na nee.
Kwak
pi_181108825
Lijstje:
O: magere yoghurt met muesli
L: stukje stokbrood (100 gram) uit de oven met zuivelspread, kipblokjes, 30+ kaas en rucola
T: 2 droge witte wijn, 3 stukjes grilworst, 2 bitterballen, kaashapje en 3 plakjes chorizo
T: 2 bolletjes schepijs op waterbasis
D: roerbak met tartaar
pi_181113003
Mijn lijstje is bagger vandaag. Heb daar voor gekozen, en heel fijn te merken dat ik nu niet in doorslaan of negativiteit schiet. Ben daar echt blij mee, had gewoon zin in snaaien, en dat kan af en toe best. BMI staat al tijden op gezond met af en toe een tijdelijke uitschieter naar er net boven, ik wil nog wel wat kilo's eraf, maar dat mijn hoofd niet meer op hol slaat als ik een baggerdag heb... dat is me nog veel meer waard. Sluit misschien wat aan bij de slanke manier van denken. Niet eten vanuit emotie of wat dan ook, en niet te lang nadenken over de gevolgen, of in een negatieve loop schieten. Och, het was lekker, morgen weer lekker gezond. Yay dat dat zo kan! :) Ik ga alleen geen lijstje posten omdat er misschien mensen spontaan trek krijgen in zulke zaken :+

Die wafels zien er prima uit! Maar ik kan beter geen wafelapparaat in huis halen, daar ken ik mezelf dan wel weer te goed voor :P

En los (kunnen) gaan op Madness! Ik ben er vrij zeker van dat ik ze ooit heb gezien, maar waar en wanneer :? Vruuger was ik vaak iets minder nuchter :+
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:44:16 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181113189
Ik heb gister iets teveel gedronken dus vandaag brak en enkel 2 broodjes met ei gehad :+
Zat er nog wel over na te denken bij de snackbar te bestellen, maar dat is iets teveel van 't goede.(enkel omdat ik dan net 1 snack meer moet bestellen om aan 't minimale bedrag te komen :') )
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:49:57 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181113351
Mijn lijstje is weer een schoonfamilie lijstje
O: 1 witte bth met 1 ei, 2 bruine boterhammen met rosbief en kaas
B: vliegeren O+
L: flammkuchen tonijn met wasabimayo
T: gin tonic
D: BBQ+ wijn
T: vuurwerkfestival incl wijn + chips

En daar had ik allemaal trek in.. zonder emotie . Gewoon omdat het kan ...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181113418
Ik heb een beetje een groentenloos dagje.. morgen maar even 'goed maken' :Y)

Of telt graan ook als groente? O-)

O: kwark, banaan, gepofte granen
L: 1 worstenbroodje, stukje turks brood met chorizo en geitenkaas uit de oven
D: 2 lamsburger op broodjes met een biertje er naast.
T: bakje nootjes/zoutjes.
pi_181114081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb gister iets teveel gedronken dus vandaag brak en enkel 2 broodjes met ei gehad :+
Zat er nog wel over na te denken bij de snackbar te bestellen, maar dat is iets teveel van 't goede.(enkel omdat ik dan net 1 snack meer moet bestellen om aan 't minimale bedrag te komen :') )
Haha, herkenbaar wel van thuisbezorgd. En dan ipv bezorgkosten iets extra's bestellen (en opvreten).

Barreltje, lekker lijstje, en ja, nou, dus dat wat jij zegt (maar jij vatte het even kort samen :+ ).

Sunny, mooi bruin/geel lijstje :D
pi_181114427
Haha ja kleurloos geheel! Al zaten er wel wat plakjes augurk op de burgers.. :Y)
pi_181115563
lekker lijstje inderdaad Barreltje! Hoe lang nog met de schoonfamilie?
Lijstje van Sunny is ook lekker :9 maar het kan gezonder :D

O: milkshake met banaan en mango (zelfgemaakt), koffie met melk en suiker
T: zo'n 'gezonde' crueslireep met chocolade, koffie met melk en suiker
L: 1 zuurdesemboterham met hummus en komkommer
T: stroopkoek, koffie met melk en suiker
D: curry met bloemkoolrijst, klein beetje kroepoek
T: glas rode wijn, wat blauwschimmelkaas en salami :9
B: 1,5 km gewandeld met +- 10 kg aan gewicht bij me.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lot_1 op 12-08-2018 00:11:15 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_181116328
Vandaag geen enorme onstilbare trek in 'slechte' dingen. Heel gewoon gegeten. Van altijd volledig doorslaan en dan maanden ontregeld te zijn naar ongeveer een week naar twee dagen? Laten we het hopen *) Ook hardgelopen. In de regen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181117555
Edit: lamaar
Kwak
  zondag 12 augustus 2018 @ 07:15:17 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181121375
Goed op weg Isa!
Lot, dinsdag gaan ze weer terug naar NZ..
Dus dan weer een weekje knallen en daarna 10 dagen nachtdienst :o .. eens kijken hoe dat op mijn eet patroon werkt.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 12 augustus 2018 @ 07:25:20 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181121413
Men.. M'n maag is leeg. :')
pi_181121716
Goedemorgen

Mijn plan van deze dag
O. 2 boterhammen halvarine en stroop
T. Kwark met chiazaad en lijnzaad
L. tosti
T. Kwark en appel
D. Aardappeltjes, broccoli, vegaburger, 2 lepels saus
T. Appel en kracker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 12 augustus 2018 @ 08:38:52 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_181121932
+2.7 :')
disclaimer
pi_181121950
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:38 schreef Stormqueen het volgende:
+2.7 :')
:* Kan ook gewoon een schommel zijn he
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181122078
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:38 schreef Stormqueen het volgende:
+2.7 :')
Goede score. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181122200
Hopelijk plas je ze gauw weer uit SQ

Lijstje van gister, was een beetje een rommelige dag

O: proteïne pannenkoek met stroop
Late L: twee crackers met gorgonzola
D: tempeh met atjar, paksoi en lontong
T: blokje pure chocolade en wat houmous chips
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:46:44 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_181122874
Ik klaag en huil ook niet hoor, ik had dit wel verwacht na 2 dagen all-in. Ik weet met 20 jaar dieetervaring ook wel dat drie kilo in twee dagen geen permanente toename is ;)
disclaimer
pi_181123174
Klinkt als een goed weekend :+

Godver, ik wil ontbijten maar heb net met henna in m'n haar smeren iets verkrampt in m'n rug/nek/schouders en ik krijg het niet goed gerekt ofzo, kan even amper bewegen van kramp of wat het ook is :') Spier die vanaf nek via binnenkant schouderblad loopt, ofzo. Wist niet dat dat ook al kon. Straalt lekker uit naar rug en verdere nek. Tsja, niet je eten kunnen gaan pakken, vast ook effectief :7
pi_181123374
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:03 schreef Holyme het volgende:
Klinkt als een goed weekend :+

Godver, ik wil ontbijten maar heb net met henna in m'n haar smeren iets verkrampt in m'n rug/nek/schouders en ik krijg het niet goed gerekt ofzo, kan even amper bewegen van kramp of wat het ook is :') Spier die vanaf nek via binnenkant schouderblad loopt, ofzo. Wist niet dat dat ook al kon. Straalt lekker uit naar rug en verdere nek. Tsja, niet je eten kunnen gaan pakken, vast ook effectief :7
Henna-boks.
Of nou ja, gisterenn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181123392
Gewicht is stabiel.
Vandaag:
O: boterham met hummus, kaas, tomaat.
S: zwemmen. :Y
T: Shake
L: tunamelt
D: couscuos met groente, feta en sardinen.
T: dunno.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181123732
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Henna-boks.
Of nou ja, gisterenn.
Heb die bruine van Lush, met de goed doordachte naam caca brun. Nu proberen te strekken en doen zonder dat die bende-met-plasticfolie op m'n hoofd gaat verschuiven en ik overal klontjes kan gaan rapen.
pi_181124233
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:27 schreef Holyme het volgende:

[..]

Heb die bruine van Lush, met de goed doordachte naam caca brun. Nu proberen te strekken en doen zonder dat die bende-met-plasticfolie op m'n hoofd gaat verschuiven en ik overal klontjes kan gaan rapen.
Ik verf gewoon met henna-henna. Oranje is mijn kleur. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181124251
Beweging voor vandaag: huis opnieuw inrichten (boekenkast leegmaken, schoonmaken, verplaatsen, vullen. Bed verplaatsen, tafel verplaatsen, bureau verplaatsen etc). Ik zweet me een tiet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181124283
Ik ga vandaag weer wandelen. Gisteren was eigenlijk de planning maar we gingen een dagje naar Museum Orientalis en dat was zoveel lopen daar al dat ik even over heb geslagen gisteravond. Vanavond weer!
Kwak
pi_181124309
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik verf gewoon met henna-henna. Oranje is mijn kleur. :7
Ik vrees dat ik inmiddels een functie heb waarbij ik daar niet mee weg kom. Dus dan maar bruin met de henna gloed :P
pi_181124341
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Beweging voor vandaag: huis opnieuw inrichten (boekenkast leegmaken, schoonmaken, verplaatsen, vullen. Bed verplaatsen, tafel verplaatsen, bureau verplaatsen etc). Ik zweet me een tiet
En dan vanavond zelf weer schoon genieten van de schone energie in huis, lekker!

Kwak, wandelze!
  zondag 12 augustus 2018 @ 10:58:34 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181124544
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Beweging voor vandaag: huis opnieuw inrichten (boekenkast leegmaken, schoonmaken, verplaatsen, vullen. Bed verplaatsen, tafel verplaatsen, bureau verplaatsen etc). Ik zweet me een tiet
Ik deed gisteren zoiets in het mini, de trapkast boven, wat er bovenop onze slaapkamerkast lag en de tweede kledingkast in de studeerkamer.

2 vuilniszakken, 1 zak m kleding en 4 kratten boeken. :o :X

Maar idd zoals Holy zegt, ik voel gewoon de extra ruimte die het opgeleverd heeft. It was well worth the sweat. :Y
***
pi_181124630
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik deed gisteren zoiets in het mini, de trapkast boven, wat er bovenop onze slaapkamerkast lag en de tweede kledingkast in de studeerkamer.

2 vuilniszakken, 1 zak m kleding en 4 kratten boeken. :o :X

Maar idd zoals Holy zegt, ik voel gewoon de extra ruimte die het opgeleverd heeft. It was well worth the sweat. :Y
Ik vind het ook heerlijk om te doen. Ik moet nu nog een boekenkast inruimen. Even pauze. Het is echt heel leuk als je huis ineens heel anders is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181124639
Ik heb ook voor foto's gemaakt. Dus ik maak ook even na foto's. Dan kunnen jullie het zien, als je wil
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181124667
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:50 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik inmiddels een functie heb waarbij ik daar niet mee weg kom. Dus dan maar bruin met de henna gloed :P
Wat is je functie?
Als je nou geboren bent met oranje haar ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181124699
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik deed gisteren zoiets in het mini, de trapkast boven, wat er bovenop onze slaapkamerkast lag en de tweede kledingkast in de studeerkamer.

2 vuilniszakken, 1 zak m kleding en 4 kratten boeken. :o :X

Maar idd zoals Holy zegt, ik voel gewoon de extra ruimte die het opgeleverd heeft. It was well worth the sweat. :Y
Blijft onwaarschijnlijk hoeveel je stiekem kan verzamelen he! Met emigratie besloten heel. Erg. Veel. Niet mee te nemen. Blij dat de kringloop kwam, heel de woonkamer stond vol toen de eigenlijke woonkamer spullen al weg waren :X

O yoghurt met lijn/chia/muesli/zoetstof
L wordt iets van salade met hummus
D een bij elkaar geraapt maaltje van groenten, kip en bloemkoolrijst
T peer ofzo
pi_181124716
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat is je functie?
Als je nou geboren bent met oranje haar ;(
PM.

Cots, altijd leuk. En boeken kun je leuk mee spelen, op genre, op schrijver, op kleur. Op een rijtje of stapeltjes...
pi_181125571
Lijstje

O: Griekse yoghurt met pure hagelslag
B: uurtje wandelen door het bos, bedankt voor de motivatie om het weer te gaan opbouwen iedereen *O*
L: 2 kaasbroodjes
D: pizza van de bbq
T: 2 biertjes

Tja wat moet ik van het lijstje zeggen....morgen weer beter :D
pi_181125588
Zo klaar... tijd voor lunch... :) alleen morgen even een extra verlengsnoer halen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181125609
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:54 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje

O: Griekse yoghurt met pure hagelslag
B: uurtje wandelen door het bos, bedankt voor de motivatie om het weer te gaan opbouwen iedereen *O*
L: 2 kaasbroodjes
D: pizza van de bbq
T: 2 biertjes

Tja wat moet ik van het lijstje zeggen....morgen weer beter :D
Oei! Dat is een lekker lijstje! Geniet ervan en niks beter, iedereen heeft wel eens zo'n dag, dat is goed voor de ziel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181125911

:') wat
pi_181125929
Ah, weet je eindelijk waar die kilo's vandaan komen? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181125950
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:12 schreef emmyemmy2 het volgende:
[ afbeelding ]
:') wat
Om niet aan te komen ben ik aseksueel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181125973
Ik denk dat de handelingen om het sperma te verkrijgen netto nog wel wat meer verbranden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:17:04 #189
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181126012
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat de handelingen om het sperma te verkrijgen netto nog wel wat meer verbranden.
Als vrouw hoef je niet veel te doen ervoor.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:17:37 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181126033
Die ‘standaardportie’! :D _O-
***
pi_181126049
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat de handelingen om het sperma te verkrijgen netto nog wel wat meer verbranden.
Hangt er vanaf of je enkel op je rug ligt of meebeweegt :+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181126070
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als vrouw hoef je niet veel te doen ervoor.
Nou mannen ook niet per definitie...ik spreek uit ervaring
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181126119
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:12 schreef emmyemmy2 het volgende:
[ afbeelding ]
:') wat
Wat! _O-

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of je enkel op je rug ligt of meebeweegt :+
Ik gok maar zo dat die ene kcal er ook nog wel afgaat als je ligt te zeesterren :D
pi_181126124
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als vrouw hoef je niet veel te doen ervoor.
Nou als je niet die 1 kcal verbrandt maak ik me toch ernstig zorgen over je seksleven..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181126133
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Die ‘standaardportie’! :D _O-
lekkere portie kwak :9 :')
pi_181126135
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:21 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat! _O-

[..]

Ik gok maar zo dat die ene kcal er ook nog wel afgaat als je ligt te zeesterren :D
Neuh, dan verbrand je 0.0 kcal...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:23:05 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181126146
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou als je niet die 1 kcal verbrandt maak ik me toch ernstig zorgen over je seksleven..
Wat cots zegt. Ook als man hoef je niet altijd wat te doen.

Tussen dat iets niet hoeft, staat los van 't feit wat 't leukste is ;)
pi_181126152
Als mensen weer beginnen te zeuren over dat ik aseksueel ben zeg ik dat ik op dieet ben en die ene kcal wil missen iig :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181126188
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou als je niet die 1 kcal verbrandt maak ik me toch ernstig zorgen over je seksleven..
Nou, inderdaad :') Dagernaspierpijnsex O+
pi_181128677
Zwemmen in natuur water. Ik heb een les gehad in borstcrawl. Godverdomme zwaar :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181130996
Morgen ben ik in een klap vijf kilo lichter *O* Ik verlies zoveel snot, ik weet het zeker }:| Ziek -O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181132274
Plan voor beweging was vandaag squashen maar ik sloeg de bal recht in mn vriend zn dick :') tot zo ver squashen
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:26:33 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181133706
Beterschaap, CotS! Snotteren is irritant.

Oei Emmy :X Hoe is ie eraan toe? Snap dat dat genoeg squashy actie was voor 1 dag oO<

Hier gisteren niet zo gezond (bbq, wel ook met maiskolf en salade) en vandaag 11 km gewandeld dus dat was wel weer goed :7

Weekend O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_181133787
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:50 schreef Holyme het volgende:

Ik vrees dat ik inmiddels een functie heb waarbij ik daar niet mee weg kom. Dus dan maar bruin met de henna gloed :P
Volwassen zijn is zo stom :') Krijg je te maken met allemaal maatschappelijke regeltjes waarbij je dus niet echt jezelf kan zijn. Ik juich idiote haardracht dan ook heel erg toe bij tieners 8-) Vooral doen nu dat nog kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181133810
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Beterschaap, CotS! Snotteren is irritant.

Oei Emmy :X Hoe is ie eraan toe? Snap dat dat genoeg squashy actie was voor 1 dag oO<

Hier gisteren niet zo gezond (bbq, wel ook met maiskolf en salade) en vandaag 11 km gewandeld dus dat was wel weer goed :7

Weekend O+
Volgens mij gaat het wel weer, ik lach op de grond van het lachen (kreeg m vorige week in mn oog :') ), hij op de grond van de pijn :')

Daarna nog gefitnesst. Maar ging niet lekker, spieren willen vandaag niet ;(
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:26:02 #206
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_181134892
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volwassen zijn is zo stom :') Krijg je te maken met allemaal maatschappelijke regeltjes waarbij je dus niet echt jezelf kan zijn. Ik juich idiote haardracht dan ook heel erg toe bij tieners 8-) Vooral doen nu dat nog kan.
Ik spot hier zo enorm veel mensen met schijt aan conventies. O+

En blijkbaar pas ik in maat L ipv XL en ik loop al het halve weekend in alleen een bh. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_181136194
Lekker actieve dag en tegelijkertijd super relaxt en uitgerust _O_

W: 76,2
O: kwark, banaan, walnoten, honing
S: rondje sportschool
L: turksbrood tosti's
B: uur gewandeld met hond
T: eiwitreepje
D: groentesoep met kaas-uienbrood
B: 45 min wandelen met hond
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:36:34 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_181137940
Emmy :o :D

Ik heb net bbq gedaan voor 600 kcal, like a boss 8-) goed lijstje dus vandaag!

W: 73,8 :')!!!
O: yoghurt met banaan, blauwe bessen en muesli
T: een appel en een espresso met suiker in het Ikea restaurant. Mijn dochter at appeltaart met slagroom. In het Ikea restaurant doet dat me allemaal niets. En ik spotte mevrouwcactus nog 8-)
L: dubbele boterham ossenworst
T: 2 maiswafels, handje druiven
D: van de bbq: een half speklapje, 6 gambas, bakje vis. In totaal 1 gegrilde courgette, een rode ui en 2 champignons. 3 kleine plakjes stokbrood.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 12-08-2018 20:48:41 ]
disclaimer
pi_181138077
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volwassen zijn is zo stom :') Krijg je te maken met allemaal maatschappelijke regeltjes waarbij je dus niet echt jezelf kan zijn. Ik juich idiote haardracht dan ook heel erg toe bij tieners 8-) Vooral doen nu dat nog kan.
Nou he! Ik ben gelukkig flink los gegaan als puber. En die maatschappelijke regeltjes... Die Hollandsche directheid (en soms mijn lompheid O-) ) is hier voor sommigen ook wel een dingetje :P

SQ, zo weinig voor een BBQ, en toch klinkt dat niet als heel weinig eten :o
pi_181138129
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nou he! Ik ben gelukkig flink los gegaan als puber. En die maatschappelijke regeltjes... Die Hollandsche directheid (en soms mijn lompheid O-) ) is hier voor sommigen ook wel een dingetje :P
Waar zit jij eigenlijk Holyme??
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:43:26 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_181138147
Nee he? Ik heb van die alu bakjes vis en gamba gehaald, daar zitten weinig calorieën in en is toch heel lekker. Verder vooral groenten eten en geen sauzen, en weinig brood. Dan is het echt goed te doen!
disclaimer
pi_181138202
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:43 schreef Stormqueen het volgende:
Nee he? Ik heb van die alu bakjes vis en gamba gehaald, daar zitten weinig calorieën in en is toch heel lekker. Verder vooral groenten eten en geen sauzen, en weinig brood. Dan is het echt goed te doen!
Ik dacht 'die moet een 0 vergeten zijn'! _O- Maar je hebt het serieus heel beschaafd gehouden dus _O_
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:47:10 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_181138265
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik dacht 'die moet een 0 vergeten zijn'! _O- Maar je hebt het serieus heel beschaafd gehouden dus _O_
nee ja die 73.8 waren hartstikke geinig op de weegschaal maar ik wil ze toch graag flushen de komende week :')
disclaimer
pi_181138315
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee ja die 73.8 waren hartstikke geinig op de weegschaal maar ik wil ze toch graag flushen de komende week :')
:D ik vind het knap. Bbq jaagt mijn ruggengraat weg O-)
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:49:51 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_181138350
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:48 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D ik vind het knap. Bbq jaagt mijn ruggengraat weg O-)
mijne normaal ook wel hoor, maar na 10000 calorieën in 36 uur is mijn vraatzucht godzijdank redelijk gestild.
:')
disclaimer
pi_181138367
Emmy _O-

Sunny in België :) Vandaar ook de friettenten vanaf de sportschool, dat gaat ze hier goed af :')

SQ, ik ga met je mee voor een flush. En die bakjes onthou ik!

Cots, beterschap!
pi_181138388
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijne normaal ook wel hoor, maar na 10000 calorieën in 36 uur is mijn vraatzucht godzijdank redelijk gestild.
:')
:D thank god..
ja ik plan er meestal idd gewoon balansdagen omheen als het ff kan. Damage control.
pi_181138398
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:50 schreef Holyme het volgende:
Emmy _O-

Sunny in België :) Vandaar ook de friettenten vanaf de sportschool, dat gaat ze hier goed af :')

SQ, ik ga met je mee voor een flush. En die bakjes onthou ik!

Cots, beterschap!
Owww niet heel ver weg dus. Maar andere cultuur ja, dat geloof ik graag.
pi_181138461
Lijst:
O: boterham kaas, hummus
T: mineola
S: zwemmen en rennen en squats
L: protein bar
T: boterham met ham.
D: zelfgemaakte pizza met o.a. champignons, geitenkaas, tonijn en rosbief. _O_
T: boterham met rosbief zo nog :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181139629
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
Emmy :o :D

Ik heb net bbq gedaan voor 600 kcal, like a boss 8-) goed lijstje dus vandaag!

W: 73,8 :')!!!
O: yoghurt met banaan, blauwe bessen en muesli
T: een appel en een espresso met suiker in het Ikea restaurant. Mijn dochter at appeltaart met slagroom. In het Ikea restaurant doet dat me allemaal niets. En ik spotte mevrouwcactus nog 8-)
L: dubbele boterham ossenworst
T: 2 maiswafels, handje druiven
D: van de bbq: een half speklapje, 6 gambas, bakje vis. In totaal 1 gegrilde courgette, een rode ui en 2 champignons. 3 kleine plakjes stokbrood.
Wij waren er ook maar heb je niet gezien
pi_181139963
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
Emmy :o :D

Ik heb net bbq gedaan voor 600 kcal, like a boss 8-) goed lijstje dus vandaag!

W: 73,8 :')!!!
O: yoghurt met banaan, blauwe bessen en muesli
T: een appel en een espresso met suiker in het Ikea restaurant. Mijn dochter at appeltaart met slagroom. In het Ikea restaurant doet dat me allemaal niets. En ik spotte mevrouwcactus nog 8-)
L: dubbele boterham ossenworst
T: 2 maiswafels, handje druiven
D: van de bbq: een half speklapje, 6 gambas, bakje vis. In totaal 1 gegrilde courgette, een rode ui en 2 champignons. 3 kleine plakjes stokbrood.
Check! Ik had net een peuterdramabui onder controle dus bleef niet hangen.
pi_181140010
Ikea Son? Was ik ook _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181140059
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ikea Son? Was ik ook _O-
Ik vond het al zo verrekkes druk. Komt omdat alle fokkers er waren }:|
pi_181141387
Wat is een goede en betaalbare eiwitpoeder?
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:42:22 #225
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181141722
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vond het al zo verrekkes druk. Komt omdat alle fokkers er waren }:|
Nee hoor, ik was in Barendrecht 😜
pi_181145794
1kg zwaarder dan zaterdag, inclusief opgeblazen gevoel :')

O yoghurt, kaneel, zoetstof, lijnzaad, chiazaad, muesli
T 2x automaat cappu
L paprika rauwkost, tomaat, komkommer, bakje ananas, breaker high protein, waarschijnlijk wat gehaktballetjes met saus van collega
B/S uur fietsen, 1.5u sportschool
D zelfde als gister, hele berg groenten met bloemkoolrijst en kip
T ik gok een bakje proteinekwark

Lijstje zonder de balletjes, D en die kwark is zo'n 775 kcal en zo'n 28 gram proteine. Doe m'n best meer op proteine te letten, ik geloof dat je lichaamsgewicht in eiwit een goede regel was? Heb al bij B&F zitten kijken, maar man, wat een keuzes!
  maandag 13 augustus 2018 @ 07:20:32 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_181146165
Eet je wel meer dan dat, holyme? 775 klinkt ook niet echt als voldoende eten, ook niet als je er nog 200 calorieën aan gehaktballetjes bij telt :@
disclaimer
pi_181146295
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 07:20 schreef Stormqueen het volgende:
Eet je wel meer dan dat, holyme? 775 klinkt ook niet echt als voldoende eten, ook niet als je er nog 200 calorieën aan gehaktballetjes bij telt :@
Ja, 775 is echt veel te weinig! Ik mik op minimaal 1500 per dag. Balletjes zitten in een zoete saus (ik weet hoe die gemaakt wordt, dat tikt wel aan), dus ik gok op 1000 overdag. Dan D, en ik voeg mogelijk ook nog wel wat toe aan die kwark, muesli of fruit ofzo. Of ik knaag vanmiddag not wat noten weg. Dan komt dat wel goed :)
  maandag 13 augustus 2018 @ 07:45:56 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_181146424
Oh sorry, ook nog zonder je avondeten, daar las ik overheen. Dan loopt het vast wel los ;)
disclaimer
pi_181146511
quote:
5s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:27 schreef emmyemmy2 het volgende:
Wat is een goede en betaalbare eiwitpoeder?
Whey perfection van body en fitshop is best betaalbaar, en heel veel keuze in smaken. Of die de allerbeste kwaliteit heeft durf ik niet te zeggen, maar ik drink de aardbei milkshake smaak al jaren met plezier.
pi_181146559
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 07:57 schreef SausDip het volgende:

[..]

Whey perfection van body en fitshop is best betaalbaar, en heel veel keuze in smaken. Of die de allerbeste kwaliteit heeft durf ik niet te zeggen, maar ik drink de aardbei milkshake smaak al jaren met plezier.
Staat wel als goed qua samenstellingen bekend iig :Y
En aardig lekker! (al vond ik de aardbei nu juist weer niet echt lekker, maar ik had een mixbox en daar wel andere lekkere smaken uit geselecteerd)
pi_181146718
Ik bestelde vroeger altijd bij XXL Nutrition.
B&F heeft ooit gesjoemeld met de lab-uitslagen van hun whey.

Tegenwoordig bestel ik bij MyProtein. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:21:42 #233
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181146752
quote:
Ik heb nog steeds niet besteld bij Musclemeat :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181146777
Ah die Myprotein is wel iets goedkoper volgens mij. Ff onthouden ^O^

Edit: ohnee, toch niet.. -O-

[ Bericht 29% gewijzigd door Sunnythesun op 13-08-2018 08:36:27 ]
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:34:03 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181146819
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:26 schreef Lonaa het volgende:

Ik heb nog steeds niet besteld bij Musclemeat :')
Slimmerd :P

Ik mag binnenkort weer eens. Begint op te raken.
pi_181146858
Ik ga zo hardlopen. Met mijn dochter op de fiets ernaast ik ben benieuwd.
61.7 vanmorgen niet zo vreemd na dit weekend.
pi_181146913
600kcal BBQ, _O_ lekker bezig SQ!

Cue, hoe is het met jouw enkel (toch?) nu?

Lijstje vandaag:
O: low calorie meal shake (40g low calorie meal poeder, 200ml yoghurt, 100g diepvries frambozen)
L: 300 ml yoghurt met 25g mix van havermout/lijnzaad/pompoenpitten etc
T: 330ml skyr drink perzik-passievrucht
T: 125g paprika, 125g tomaatjes
D: 125g kipfilethaasjes in barbecue marinade, 250g paprika
S: 60min body attack, 30min cx worx
T: 2 body&fit sports pancakes met klein beetje toffee-spread (soort chocopasta maar dan met toffee smaak)

Beetje kut, ben m'n Skyr & m'n portemonnee vergeten. Heb nog wel yoghurt op werk maar dat vult wat minder, ik wilde eigenlijk 350g Skyr bij m'n L.
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:47:38 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181146924
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Cue, hoe is het met jouw enkel (toch?) nu?
Hey, tnx for asking
Nog altijd pijnlijk. Naar de bus (5 minuten), werd ik ook niet altijd even vrolijk van. Dus dat is sowieso nog een week rust houden helaas.
pi_181146945
Wat klote zeg! :{ Blessures zijn altijd zo kut, zeker iets aan je benen, kan je meteen bijna geen een sport meer doen..
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:49:56 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_181146946
Nog steeds nooit eiwitpoeder op 8-)

Geen grote flush vandaag, had er op gehoopt. Mijn curve is echt hilarisch nu.

W: 73.2
O: 200ml boerenyoghurt met banaan en muesli. Koffie met suiker
T: 250 gram cherrytomaten
L: 200gr spinazie/200 gr komkommer/ 125gr gerookte forel
T: 2 wilde perziken
D: pasta met saus uit een zak :6 rundergehakt en paprika.
disclaimer
  maandag 13 augustus 2018 @ 08:50:54 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181146954
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat klote zeg! :{ Blessures zijn altijd zo kut, zeker iets aan je benen, kan je meteen bijna geen een sport meer doen..
Yup, baal er ook flink van. Maargoed, kan er toch weinig aan doen.
pi_181147283
weekend belgie en 2 kg. zwaarder. De b&b man had speciaal elke ochtend hele lekkere broodjes voor ons gehaald en ik ben compleet ruggegraatloos dus mijn meegenomen yoghurt heeft gewoon twee dagen in de koelkast gestaan :P
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:37:02 #245
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181147485
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat klote zeg! :{ Blessures zijn altijd zo kut, zeker iets aan je benen, kan je meteen bijna geen een sport meer doen..
Sportschool/gewichten. Upperbody. 8-)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:40:40 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181147558
quote:
Dit blijkt bij meerdere aan de hand.

In de meest recente controles zat B&F aan de goede kant weer
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181147589
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik bestelde vroeger altijd bij XXL Nutrition.
B&F heeft ooit gesjoemeld met de lab-uitslagen van hun whey.

Tegenwoordig bestel ik bij MyProtein. :Y
Welke neem je dan precies? De Impact Whey Protein? En hoe smaakt die?

Ik heb zo'n proefverpakking geprobeerd van Body&Fit met alle smaken, maar allemachtig wat waren die allemaal smerig. Zelfs de vanille.

/Lurker
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:48:47 #248
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181147732
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Welke neem je dan precies? De Impact Whey Protein? En hoe smaakt die?

Ik heb zo'n proefverpakking geprobeerd van Body&Fit met alle smaken, maar allemachtig wat waren die allemaal smerig. Zelfs de vanille.

/Lurker
Ook die basic strawberry enzo?

ik snap dat de straciatella of cookies niet voor iedereen weggelegd is maar die aardbei is nog een beetje waarheidsgetrouw.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181147783
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Welke neem je dan precies? De Impact Whey Protein? En hoe smaakt die?

Ik heb zo'n proefverpakking geprobeerd van Body&Fit met alle smaken, maar allemachtig wat waren die allemaal smerig. Zelfs de vanille.

/Lurker
chocola. :9

Is best prima. Ik heb de 'naturel chocolate'
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181147822
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ook die basic strawberry enzo?

ik snap dat de straciatella of cookies niet voor iedereen weggelegd is maar die aardbei is nog een beetje waarheidsgetrouw.
Alle smaken hadden dezelfde basissmaak met daaraan iets toegevoegd, en die basissmaak vond ik echt heel vies. :X.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_181147858
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

chocola. :9

Is best prima. Ik heb de 'naturel chocolate'
Thanks!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_181147872
Ik heb ook nooit eiwitpoeder op. Het lijkt mij zo vies. Nu neem ik wat noten na het hardlopen en laatst had ik vivit proteindrink.

Cue balen van je enkel duurt lang zo.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:56:40 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181147876
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
en die basissmaak vond ik echt heel vies. :X.
Dat heb ik met bier :+
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:57:10 #254
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181147879
Denk niet dat er dan veel wheysoorten voor je weggelegd zijn.
Heb 4 soorten gehad en aan iedere zit wel een soort van bijsmaak.

Die van Scitec had nog de minst aanwezige bijsmaak volgens mij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:57:24 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181147885
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:56 schreef ferrari_rood het volgende:

Cue balen van je enkel duurt lang zo.
Valt opzich nog mee. Zit nu in m'n 4e week volgens mij, en in week 2 heb ik hem enorm belast op vakantie natuurlijk.
Zou wel fijn zijn als het na deze week wat beter gaat. (in ieder geval geen pijn meer ofzo)
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:58:50 #256
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181147912
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook nooit eiwitpoeder op. Het lijkt mij zo vies. Nu neem ik wat noten na het hardlopen en laatst had ik vivit proteindrink.

Cue balen van je enkel duurt lang zo.
In al die vifit/melkunie weet ik veel wie er op de Eiwit-trein zitten merken zitten dezelfde bijsmaken als Whey, niks vies aan dus.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181147938
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

In al die vifit/melkunie weet ik veel wie er op de Eiwit-trein zitten merken zitten dezelfde bijsmaken als Whey, niks vies aan dus.
Ik vond die drink ook niet echt lekker.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:12:44 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_181148125
Ik vind het idéé van eiwitpoeder gewoon ranzig denk ik. Het valt bij mij gevoelsmatig onder hetzelfde hoofdstuk als "bakspray" en zoetstof.

En nee, het is vast anders, maar ik ga het nog steeds niet vreten. Ik denk graag dat mijn dieet gebalanceerd genoeg is om geen kunstmatig gefabriceerde supplementen nodig te hebben ;)
disclaimer
pi_181148188
Jij doet toch ook niet aan krachttraining en zulks SQ?
pi_181148255
Gebruik de proteine poeder van xxlnutrition. Whey Delicious. Vind die prima smaken. Vanille en Pistache heb ik nu. Drink het met koude melk (net een milkshake).
En voor onderweg heb ik de proteine repen van Barebells. Die kun je ook bij de grotere AH's kopen om eens te proberen. 200 Kcals waarvan 20 gram proteine. Smaak salty peanuts.

Al moet ik zeggen dat AH sws best wel veel heeft, om gewoon eens te proberen of het je smaak is.

En Kvarg als afwisseling op de gewone magere franse kwark. :)

Ik reken op 2 gram eiwit per vetvrije kilo lichaamsgewicht.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:20:27 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_181148285
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Jij doet toch ook niet aan krachttraining en zulks SQ?
Ik lees/zie genoeg mensen die eiwitpoeder snuiven zonder aan intensieve KT te doen ;) dus volgens mij is dat geen harde vereiste toch?
Maar ja, als ik 2 keer mijn lichaamsgewicht in grammen proteïne zou moeten eten zou dat wel iets lastiger worden, maar met wat extra vis op een dag zou ik er wel komen.
Voor vegetariërs lijkt het me dan wel weer een uitdaging.
disclaimer
pi_181148312
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik lees/zie genoeg mensen die eiwitpoeder snuiven zonder aan intensieve KT te doen ;) dus volgens mij is dat geen harde vereiste toch?
Nee maar lijkt me dan idd gewoon niet zo nodig, precies mijn punt :P
pi_181148320
Hallo allemaal, ik kom hier ook meepraten. Ik lees al een hele tijd hier mee, maar nu wordt het tijd om ook maar eens te gaan posten. Ik ben in 2016 ongeveer 15 kilo afgevallen door mijn leefstijl te veranderen (minder eten, gezondere maaltijden kiezen, meer bewegen). Ik ben nu al bijna een jaar stabiel rond de 65 kilo, maar wil er eigenlijk nog een paar kilo vanaf hebben. De afgelopen weken in Bretagne op vakantie geweest en 1,5 kilo aangekomen waarvan er inmiddels alweer de helft af is.
Qua beweging wandel en fiets ik veel, ik probeer zoveel mogelijk met de fiets naar mijn werk te gaan (heen en terug 33 km). De aanschaf van een Fitbit heeft mij geholpen om actiever te worden dan voorheen, ik zet gemiddeld zo'n 12.000 stappen per dag. Ik woon in Zo-Brabant in de buurt van Eindhoven.

Lijstje van vandaag:
O: sneetje eigengebakken meergranenbrood met kaas
T: Appel
L: Salade met blokjes kipfilet, tomaat, komkommer, sjalotje, paprika en een beetje yoghurtdressing
D: Ratatouille met zilvervliesrijst en een stukje koolvis, kwark met granola

Verder nog een T voor vanmiddag, maar weet nog niet wat het gaat worden...
pi_181148324
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:18 schreef Black_Baron het volgende:
Gebruik de proteine poeder van xxlnutrition. Whey Delicious. Vind die prima smaken. Vanille en Pistache heb ik nu. Drink het met koude melk (net een milkshake).
En voor onderweg heb ik de proteine repen van Barebells. Die kun je ook bij de grotere AH's kopen om eens te proberen. 200 Kcals waarvan 20 gram proteine. Smaak salty peanuts.

Al moet ik zeggen dat AH sws best wel veel heeft, om gewoon eens te proberen of het je smaak is.

En Kvarg als afwisseling op de gewone magere franse kwark. :)

Ik reken op 2 gram eiwit per vetvrije kilo lichaamsgewicht.
Uhm ja geen idee hoeveel gram ik dan nodig heb.
pi_181148335
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik lees/zie genoeg mensen die eiwitpoeder snuiven zonder aan intensieve KT te doen ;) dus volgens mij is dat geen harde vereiste toch?
Maar ja, als ik 2 keer mijn lichaamsgewicht in grammen proteïne zou moeten eten zou dat wel iets lastiger worden, maar met wat extra vis op een dag zou ik er wel komen.
Voor vegetariërs lijkt het me dan wel weer een uitdaging.
Als je serieus overgewicht hebt, zou ik niet zomaar 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht gaan nemen. Baseer die 2 gram op je vetvrije massa.
Want je vet heeft niet zoveel eiwit nodig..
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:22:56 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_181148353
040 de gekste 8-) Welkom!
disclaimer
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:23:28 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_181148365
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Als je serieus overgewicht hebt, zou ik niet zomaar 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht gaan nemen. Baseer die 2 gram op je vetvrije massa.
Want je vet heeft niet zoveel eiwit nodig..
Nee, dat doe ik dus sowieso al niet, ik eet namelijk gewoon eten ;) En ik heb ook geen "serieus overgewicht" meer, zoals je waarschijnlijk ook wel hebt kunnen lezen hier ;)
disclaimer
pi_181148456
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik dus sowieso al niet, ik eet namelijk gewoon eten ;)
Met afvallen heb ik maar 1 spijt:
Dat ik niet eerder mijn eiwitten consistent hoog gehouden heb. Juist tijdens mijn dieet. Want ben best ook wat spier kwijt geraakt. Te veel focus op de weegschaal, geen inzicht in dat die 20 kilo gewichtsverlies ook voor 5 kilo uit spier bestond.
Te weinig kennis van mijn kant.

Maar je kunt met 'normaal' goed eten ook best je eiwitten hoog houden hoor. Gewoon iedere maaltijd een goede eiwitbron selecteren.
pi_181148513
Welkom coucou!

Black, 2 gram per vetvrije kg, geldt dat ook als je krachttraining doet? Want dan wordt het wel wat makkelijker :)
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:33:48 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_181148586
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:30 schreef Holyme het volgende:
Welkom coucou!

Black, 2 gram per vetvrije kg, geldt dat ook als je krachttraining doet? Want dan wordt het wel wat makkelijker :)
dat geldt juist bij kt. Zonder kt is het minder.
disclaimer
pi_181148661
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:30 schreef Holyme het volgende:
Welkom coucou!

Black, 2 gram per vetvrije kg, geldt dat ook als je krachttraining doet? Want dan wordt het wel wat makkelijker :)
Met afvallen heb je juist eiwitten nodig. Meer eigenlijk dan met stabiel blijven qua gewicht of bulken (aankomen), omdat je wil dat je lichaam je spieren ontziet en je vet aanspreekt om te verbranden.

Met krachttraining is maximaal 2,2 gram per kilo lichaamsgewicht het optimale aantal. Maar ze gaan daarbij uit van mensen met laag tot gemiddeld vetpercentage. Niet van mensen met overgewicht. Vandaar dat je mag rekenen met je vetvrije massa.

Als je er over na denkt, is dat ook logisch: Je gaat geen extra eiwitten slikken voor het gewicht aan vet wat je hebt.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:40:18 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181148724
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:37 schreef Black_Baron het volgende:
maximaal 2,2
Over het algemeen zegt men dat er eigenlijk geen maximum is. Daarboven heeft het gewoon geen toegevoegde waarde meer.
Het is niet, dat het dan ineens slecht voor je is
(even ter aanvulling)
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:43:07 #273
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181148778
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vond die drink ook niet echt lekker.
ik bedoel meer het feit dat je het ene wel een kans geeft en het ander niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181148830
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Over het algemeen zegt men dat er eigenlijk geen maximum is. Daarboven heeft het gewoon geen toegevoegde waarde meer.
Het is niet, dat het dan ineens slecht voor je is
(even ter aanvulling)
Ja. Dat is wat de studies zeggen idd.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:45:31 #275
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181148831
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Met afvallen heb je juist eiwitten nodig. Meer eigenlijk dan met stabiel blijven qua gewicht of bulken (aankomen), omdat je wil dat je lichaam je spieren ontziet en je vet aanspreekt om te verbranden.

Met krachttraining is maximaal 2,2 gram per kilo lichaamsgewicht het optimale aantal. Maar ze gaan daarbij uit van mensen met laag tot gemiddeld vetpercentage. Niet van mensen met overgewicht. Vandaar dat je mag rekenen met je vetvrije massa.

Als je er over na denkt, is dat ook logisch: Je gaat geen extra eiwitten slikken voor het gewicht aan vet wat je hebt.
aan de andere kant zijn eiwitten een prima gezonde manier om aan een verzadigd gevoel te komen. Dus er is ook geen reden dat je ze niet zou nemen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181148876
Was het niet zo dat een teveel aan eiwitten niet bevorderlijk voor de nieren was?? (klok en klepel hoor.. maar er was iets mee dacht ik..)
pi_181148904
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Was het niet zo dat een teveel aan eiwitten niet bevorderlijk voor de nieren was?? (klok en klepel hoor.. maar er was iets mee dacht ik..)
Mwoah. Ik, met mijn nierafwijking, heb geen proteine-restrictie gekregen.

Het teveel aan proteine wordt gewoon uitgescheiden door je nieren, daar zijn ze voor.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181148922
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

ik bedoel meer het feit dat je het ene wel een kans geeft en het ander niet.
Als er maar enigzins klontjes in mijn drinken zitten hoef ik het niet. Ooit eens herbalife gedronken kreeg ik ook niet weg. Maar een reep kan ik wel een keer proberen.

Of ander eiwitvoedsel behalve vis.
pi_181148937
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah. Ik, met mijn nierafwijking, heb geen proteine-restrictie gekregen.

Het teveel aan proteine wordt gewoon uitgescheiden door je nieren, daar zijn ze voor.
Ja weet ook niet precies hoe dat zat, denk misschien achterhaald inmiddels. Ik kom ook gewoon simpelweg niet aan te veel eiwit dus maak me er verder niet druk om.. :)
pi_181148970
Gisteren en vandaag geen gewichtverandering ondanks kcal limiet en bewegen ;(

Ach, -1.8 kilo in een week *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:54:54 #281
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181148999
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:50 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Als er maar enigzins klontjes in mijn drinken zitten hoef ik het niet.
Dan moet je het beter schudden.
Doe het zelf overigens altijd door Yoghurt, goede smaakmaker.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:56:15 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_181149028
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:53 schreef emmyemmy2 het volgende:
Gisteren en vandaag geen gewichtverandering ondanks kcal limiet en bewegen ;(

Ach, -1.8 kilo in een week *O*
je weet dat dat enorm veel is en je niet elke dag een pond kunt afvallen he? En dat 2 dagen geen gewichtsafname geen reden tot ;( is?
Ik zou echt in mijn handjes knijpen met zo'n resultaat! :o
disclaimer
pi_181149065
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je weet dat dat enorm veel is en je niet elke dag een pond kunt afvallen he? En dat 2 dagen geen gewichtsafname geen reden tot ;( is?
Ik zou echt in mijn handjes knijpen met zo'n resultaat! :o
Weet ik :Y Ben ook blij met resultaat, moet ook niet te snel gaan

Maar heb stiekem ook zoiets van 'meeeeer' :P
pi_181149078
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dan moet je het beter schudden.
Doe het zelf overigens altijd door Yoghurt, goede smaakmaker.
Blender *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:59:04 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181149097
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Blender *O*
Teveel werk *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:59:14 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_181149101
Net even opgezocht, ik eet vandaag bijvoorbeeld 85 gram eiwit. Da's ongeveer 1.2 keer mijn lichaamsgewicht in grammen en ik denk bijna 2 keer de vetvrije massa :') zonder supplementen. Niet onaardig.
disclaimer
pi_181149120
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Teveel werk *O*
Ik doe de afwas niet *O*

En ik gooi er meestal nog 100 gram diepvries fruit door.

Fruit + chocola = win
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181149174
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
Net even opgezocht, ik eet vandaag bijvoorbeeld 85 gram eiwit. Da's ongeveer 1.2 keer mijn lichaamsgewicht in grammen en ik denk bijna 2 keer de vetvrije massa :') zonder supplementen. Niet onaardig.
Prima toch!
Ik red dat niet iedere dag 7 dagen in de week alle dagen van het jaar. Iets boven de 100 gram eiwit wil ik op uit komen.
Dus daar heb ik eiwitpoeder voor.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:03:37 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181149183
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:00 schreef Lonaa het volgende:

Ik doe de afwas niet *O*

Werk staat (relatief) los van afwas *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:04:59 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_181149220
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Prima toch!
Ik red dat niet iedere dag 7 dagen in de week alle dagen van het jaar. Iets boven de 100 gram eiwit.
Dus daar heb ik eiwitpoeder voor.
neuh, dat hoeft van mij ook niet 365 dagen per jaar. Net als dat ik de ene dag 7000 stappen zet en de andere dag 25000. Onder de streep komt het prima uit :)
disclaimer
pi_181149236
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Werk staat (relatief) los van afwas *O*
quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Werk staat (relatief) los van afwas *O*
Dan zijn het alsnog evenveel stukken plastic. Bij de een moet ik schudden de ander is knopje indrukkn
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:05:37 #292
248821 Rauw.
op je bord.
pi_181149239
Werk verzetten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_181149261
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik doe de afwas niet *O*

En ik gooi er meestal nog 100 gram diepvries fruit door.

Fruit + chocola = win
Ik had laatst van die eiwitrijke chocolade, puur. Was best goed te eten.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:09:28 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_181149313
Ik zit even op een andere locatie. En subiet een open koektrommel naast mijn neus :')

Gelukkig zit ik nog steeds vol van die fiveguys burger van vrijdag :') ;(
disclaimer
pi_181150321
Zo... goededag... amper geslapen vannacht door de KEI (studentenintroductie in de stad), maar goed :)

Brunch: 2 boterhammen met halvarine en kaas
T. 250ml kwark en een appel
D. Broccoli, aardappelen en een vegaburger, beetje saus
T. 250ml kwark en een appel

beetje een schamel lijstje, eens zien of ik er wat bij kan verzinnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181151298
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit even op een andere locatie. En subiet een open koektrommel naast mijn neus :')

Gelukkig zit ik nog steeds vol van die fiveguys burger van vrijdag :') ;(
_O- dan is dat ook dat extra gewicht dat is blijven hangen! *O* Even goed naar de wc gaan dus *)

Er was vannacht appeltaart. Volgens Cronometer was een normaal stuk 165 gram. Ik vond dit stuk echt enorm. Bleek 166 gram :') ter waarde van 426 kcal. Doei.

Net lunch op. Volkorenbroodtoast met halve avocado, zalm en een gebakken ei. Tsjokvol gezonde dingetjes. En dit verzin ik niet, maar exact 426 kcal :D Ik vond mijn lunch toch heel veel lekkerder dan appeltaart O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181151489
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... goededag... amper geslapen vannacht door de KEI (studentenintroductie in de stad), maar goed :)

Brunch: 2 boterhammen met halvarine en kaas
T. 250ml kwark en een appel
D. Broccoli, aardappelen en een vegaburger, beetje saus
T. 250ml kwark en een appel

beetje een schamel lijstje, eens zien of ik er wat bij kan verzinnen
Handje nootjes erbij?
Paar crackers met veel beleg?
Bak snackgroente met een dip van kwark met kruiden of hummus?
:)
pi_181151578
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Handje nootjes erbij?
Paar crackers met veel beleg?
Bak snackgroente met een dip van kwark met kruiden of hummus?
:)
Ik ga voor de nootjes inderdaad!
Bedankt voor de tips :) moest er even over nadenken, en ik ga later slapen, dus 's avonds een extra TD
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181151618
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ga voor de nootjes inderdaad!
Bedankt voor de tips :) moest er even over nadenken, en ik ga later slapen, dus 's avonds een extra TD
^O^
Graag gedaan :)
Wat voor nootjes heb je? :9
pi_181151650
Lijstje hier:
O: havermout, sojamelk, peer, lijnzaad, rozijnen
L: 2 boterhammen pindakaas sambal, 2 boterhammen appelstroop, peer
T: 1 of 2 crackers van de bakker :9
D: salade met bieten, spinazie, linzen, nootjes, appel
T: misschien nog een sinaasappel of zo
B verspreid over de dag: 2 keer 5 trappen op+af, halfuur wandelen, 2 keer kwartier fietsen
pi_181151670
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

^O^
Graag gedaan :)
Wat voor nootjes heb je? :9
Ik weet niet hoe je het spelt, petitamix of zo (heb het in een bakje gegooid en de zak weg). Nootjes met kruiden :9
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')