abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181072256
aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe auto ben ik de bekende sites aan het bezoeken afgelopen tijd.
Nu heb ik 2 autos in mijn hoofd die ik wel interessant vind.

Auto 1
2015
Weinig km
Veel opties
Qua uiterlijk mijn voorkeur

Auto 2
2017
Weinig km
Ook veel opties maar minder als auto 1

Wat zou voor jullie belangrijker zijn, een auto die jonger is met iets minder opties en extras of een auto die iets ouder is maar wel qua uiterlijk je voorkeur heeft en meer opties erin heeft?
De prijs van beide auto's is zoals nu aangegeven op internet hetzelfde, ik heb niks in te ruilen dus wat de definitieve prijs gaat zijn is nog onbekend.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:19:46 #2
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_181072314
Auto uit 93.

Wat voor auto's gaat het om?
Nieuwe is soms beter vanwege kinderziektes die uit het model gehaald zijn. Maar opties zijn vaak ook wat waard.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_181072357
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:19 schreef bokkepoot het volgende:
Auto uit 93.

Wat voor auto's gaat het om?
Nieuwe is soms beter vanwege kinderziektes die uit het model gehaald zijn. Maar opties zijn vaak ook wat waard.
Het gaat in beide gevallen om een Opel astra
pi_181072365
Ik zou voor optie 1 gaan. :7
  Spellchecker vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:45:14 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181072488
Auto 1 kies je met je hart, auto 2 met je hoofd .....

Ik zou voor auto 1 gaan.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:48:15 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181072509
Welke opties heeft auto 1 wel, en auto 2 niet? Ik zou voor een 2015 minder willen betalen dan voor een 2017 model.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181072556
Tja, ik ben gewoon geen Opel fan, ik zou ze eerder afraden dan te willen zeggen dat je voor optie 1 of 2 moet gaan.

Buiten die Opel discussie zou ik wel eerder voor ouder met meer opties kiezen ;) Zo ben ik behoorlijk verslaafd aan cruise control en climate control is ook geen overbodige luxe, veel beter dan gewoon airco. Gezien de leeftijd van beide auto's moet dat er wel op kunnen zitten denk ik zo.

Al gekeken naar andere auto's? Zo vind ik de Peugeot 308 echt een heerlijke wagen die ook in zelfde prijs categorie moet vallen. Zitpositie en dashboard is gewoon allemaal net wat beter afgewerkt, mooiere materialen en in zijn geheel is het ook gewoon ook net wat meer auto. Kia Cee'd of Ford Focus eigenlijk ook net zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181072737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:54 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik ben gewoon geen Opel fan, ik zou ze eerder afraden dan te willen zeggen dat je voor optie 1 of 2 moet gaan.

Buiten die Opel discussie zou ik wel eerder voor ouder met meer opties kiezen ;) Zo ben ik behoorlijk verslaafd aan cruise control en climate control is ook geen overbodige luxe, veel beter dan gewoon airco. Gezien de leeftijd van beide auto's moet dat er wel op kunnen zitten denk ik zo.

Al gekeken naar andere auto's? Zo vind ik de Peugeot 308 echt een heerlijke wagen die ook in zelfde prijs categorie moet vallen. Zitpositie en dashboard is gewoon allemaal net wat beter afgewerkt, mooiere materialen en in zijn geheel is het ook gewoon ook net wat meer auto. Kia Cee'd of Ford Focus eigenlijk ook net zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'geen Opel' kan ik in meegaan. 'liever een Peugeot', daar raak je me kwijt :+
pi_181072792
- ga maar gewoon weg -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 10-08-2018 08:37:18 ]
pi_181072913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

'geen Opel' kan ik in meegaan. 'liever een Peugeot', daar raak je me kwijt :+
Mij niet. Een 308 rijdt gewoon prima, en heeft voldoende ruimte.
Ook ik zou nooit een Opel willen.

Al zou ik veel eerder voor een Mazda 3, Volvo V40 oid kijken.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Redactie Frontpage vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:36:37 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181072940
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:54 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik ben gewoon geen Opel fan, ik zou ze eerder afraden dan te willen zeggen dat je voor optie 1 of 2 moet gaan.

Buiten die Opel discussie zou ik wel eerder voor ouder met meer opties kiezen ;) Zo ben ik behoorlijk verslaafd aan cruise control en climate control is ook geen overbodige luxe, veel beter dan gewoon airco. Gezien de leeftijd van beide auto's moet dat er wel op kunnen zitten denk ik zo.

Al gekeken naar andere auto's? Zo vind ik de Peugeot 308 echt een heerlijke wagen die ook in zelfde prijs categorie moet vallen. Zitpositie en dashboard is gewoon allemaal net wat beter afgewerkt, mooiere materialen en in zijn geheel is het ook gewoon ook net wat meer auto. Kia Cee'd of Ford Focus eigenlijk ook net zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben voor een Focus gegaan, kwam er voor mij het beste uit in het rijtje C'eed, Civic en Auris.

Peugeot of Opel helemaal niet overwogen.

TS:
Ik zou gaan voor je hart, niet voor het verstand. Kan je met auto's toch niets van zeggen. Zelfde vraagprijs voor een 2015 tov 2017 model zou me echter wel aan het denken zetten...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:37:48 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181072954
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:34 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mij niet. Een 308 rijdt gewoon prima, en heeft voldoende ruimte.
Ook ik zou nooit een Opel willen.

Al zou ik veel eerder voor een Mazda 3, Volvo V40 oid kijken.
Die twee zitten wel net in een andere prijsklasse. Wat TS niet heeft gezegd is of hij naar een SW / coupe (of sedan) kijkt. De eerste is niet te krijgen als Mazda 3 of V40.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:38:12 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181072957
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

'geen Opel' kan ik in meegaan. 'liever een Peugeot', daar raak je me kwijt :+
Hehe, ik moest ook een beetje laggen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181073102
Als het gaat om hetzelfde 'model' (astra K) dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor 1. Maar dat hangt van de opties.
Heeft 1 leder en 2 stoffen bekleding, wel/geen cruisecontrol enz dan zijn dat opties om voor te gaan.
Zijn het de opties zoals 'parkeerhulp' of 'achteruitkijk camera' dan zou ik misschien nog gaan twijfelen.

Maar waarschijnlijk zal dan het mooiere uiterlijk van 1 de rede zijn om voor 1 te kiezen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:04:21 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_181073288
Je kan geen advies geven op basis van deze summiere gegevens.

Wat zijn de prijsverschillen? Een auto van bijna 3 jaar oud heeft meer slijtage dan een uit 2017. Welke opties heeft de een wel en de ander niet? Wat maakt de ene mooier dan de andere? Kleur? etc. etc. etc.
pi_181078371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:25 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Het gaat in beide gevallen om een Opel astra
Dan zien ze er toch hetzelfde uit?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181078398
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:54 schreef Meike26 het volgende:
Al gekeken naar andere auto's? Zo vind ik de Peugeot 308 echt een heerlijke wagen die ook in zelfde prijs categorie moet vallen. Zitpositie en dashboard is gewoon allemaal net wat beter afgewerkt, mooiere materialen en in zijn geheel is het ook gewoon ook net wat meer auto. Kia Cee'd of Ford Focus eigenlijk ook net zo.
Ik had verwacht dat jij iets Japans ging aanraden. _O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181082065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:35 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat jij iets Japans ging aanraden. _O-
Die snap ik niet... :?
pi_181082095
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die snap ik niet... :?
Ik dacht dat jij helemaal idolaat was van Japanse auto's? Of verwar ik je nu mer een andere Meike? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181082331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij helemaal idolaat was van Japanse auto's? Of verwar ik je nu mer een andere Meike? :?
Ik vind Kei cars wel geinig ja, maar idolaat? Neeuh.

Offtopic gezwets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181083209
Voor de duidelijkeid,

Auto 1 en 2 hebben allebei, camera, navigatie, parkeersensoren, parking assist, lane assist, cruise control, climate control.
Het zijn ook allebei model astra K hatchback, de vraagprijs nu op internet ligt voor optie 2 300 euro hoger dan optie 1.

Wat auto 1 extra heeft tegen over auto 2:
Keyless entry, lederen bekleding, stoel verwarming voor en achter, elektrisch verstelbare sportstoelen, schuifdak (weet niet de precieze naam hiervoor) en dan mooiere velgen maar dat is smaak natuurlijk.

Naar de 308 heb ik gekeken maar ben absoluut geen fan van franse autos, de 308 gaat nog maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Astra
pi_181083695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:59 schreef snoesje45 het volgende:
Voor de duidelijkeid,

Auto 1 en 2 hebben allebei, camera, navigatie, parkeersensoren, parking assist, lane assist, cruise control, climate control.
Het zijn ook allebei model astra K hatchback, de vraagprijs nu op internet ligt voor optie 2 300 euro hoger dan optie 1.

Wat auto 1 extra heeft tegen over auto 2:
Keyless entry, lederen bekleding, stoel verwarming voor en achter, elektrisch verstelbare sportstoelen, schuifdak (weet niet de precieze naam hiervoor) en dan mooiere velgen maar dat is smaak natuurlijk.

Naar de 308 heb ik gekeken maar ben absoluut geen fan van franse autos, de 308 gaat nog maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Astra
Duidelijk :Y Zoals iemand anders al schreef, volg je hart, jij gaat er mee rijden, niet wij. Succes (of sterkte) met het doorhakken van de knoop ;)
pi_181099273
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:54 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik ben gewoon geen Opel fan, ik zou ze eerder afraden dan te willen zeggen dat je voor optie 1 of 2 moet gaan.

Buiten die Opel discussie zou ik wel eerder voor ouder met meer opties kiezen ;) Zo ben ik behoorlijk verslaafd aan cruise control en climate control is ook geen overbodige luxe, veel beter dan gewoon airco. Gezien de leeftijd van beide auto's moet dat er wel op kunnen zitten denk ik zo.

Al gekeken naar andere auto's? Zo vind ik de Peugeot 308 echt een heerlijke wagen die ook in zelfde prijs categorie moet vallen. Zitpositie en dashboard is gewoon allemaal net wat beter afgewerkt, mooiere materialen en in zijn geheel is het ook gewoon ook net wat meer auto. Kia Cee'd of Ford Focus eigenlijk ook net zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Peugeot heeft de 308 echt verpest met hun multimediasysteem. Wat een ellende is dat. Voor de rest is het een prima auto.
BlaBlaBla
pi_181099442
Staat er niet nog ergens een 2017 model te koop met 2015 opties voor 500 euro meer? Dan heb jr alles wat je wilt. Doet misschien even iets meer pijn maar over een tijdje ben je blij dat je de keuze hebt gemaakt.
pi_181100825
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:40 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Peugeot heeft de 308 echt verpest met hun multimediasysteem. Wat een ellende is dat. Voor de rest is het een prima auto.
De 308 waarmee ik reed was van onze planner. Zelf vond ik er wel een aardig geluid in zitten en had telefoon binnen no-time aangekoppeld vergeleken met het *** systeem dat in de Renault Trafic zit.
pi_181105140
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De 308 waarmee ik reed was van onze planner. Zelf vond ik er wel een aardig geluid in zitten en had telefoon binnen no-time aangekoppeld vergeleken met het *** systeem dat in de Renault Trafic zit.
Het gaat mij meer om de bediening, traag en erg omslachtig.
BlaBlaBla
pi_181204763
Helaas optie 1 en 2 niet geworden, 1 werd voor me neus weggekaapt door andere en 2 is toch niet wat ik wil qua kleur e.d.

Nu aan het kijken naar een nieuw model golf, alleen nu zit ik daar weer in twijfel mee omdat hier veel navigatie systemen van gestolen worden. Moeilijk allemaal
pi_181204921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:15 schreef snoesje45 het volgende:
Helaas optie 1 en 2 niet geworden, 1 werd voor me neus weggekaapt door andere en 2 is toch niet wat ik wil qua kleur e.d.

Nu aan het kijken naar een nieuw model golf, alleen nu zit ik daar weer in twijfel mee omdat hier veel navigatie systemen van gestolen worden. Moeilijk allemaal
Ga eens kijken bij een Ford Focus of een Kia C'eed, het zijn wellicht niet de spannendste opties, maar Fords worden over algemeen compleet afgeleverd, vol opties, daarbij fijne motoren en goed dynamisch onderstel waar je je snel bij zal thuis voelen. Kia's wat betreft opties net zo, qua onderstel en weggedrag vergelijkbaar met Opel, maar hebben als + punt dat ze er net wat minder duf uitzien en in dat segment betere materialen hebben gebruikt in het interieur.

Andere opties waar ik persoonlijk wel naar zou kijken zijn dus de Peugeot 308 en Mazda3 !
pi_181204956
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij een Ford Focus of een Kia C'eed, het zijn wellicht niet de spannendste opties, maar Fords worden over algemeen compleet afgeleverd, vol opties, daarbij fijne motoren en goed dynamisch onderstel waar je je snel bij zal thuis voelen. Kia's wat betreft opties net zo, qua onderstel en weggedrag vergelijkbaar met Opel, maar hebben als + punt dat ze er net wat minder duf uitzien en in dat segment betere materialen hebben gebruikt in het interieur.

Andere opties waar ik persoonlijk wel naar zou kijken zijn dus de Peugeot 308 en Mazda3 !
Bedankt voor de hulp, maar van de modellen die jij opnoemt vind ik de Peugeot 308 nog wel ok, maar niet het gevoel wat ik heb bij b.v. een Golf.
pi_181205198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:24 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Bedankt voor de hulp, maar van de modellen die jij opnoemt vind ik de Peugeot 308 nog wel ok, maar niet het gevoel wat ik heb bij b.v. een Golf.
Dat snap ik, maar dat zit hem waarschijnlijk tussen de oren ;)
Want wat maakt een Golf beter dan een 308, of een Focus?

Waarschijnlijk is het zijn reputatie als degelijke Duitser, een allemans vriendje, betrouwbaar en degelijk gebouwd.

Maar zoals je zelf ook al opmerkte, worden de multimedia systemen nog wel eens gejat, zo niet, dan misschien de koplampen wel en/of de voorruit. Ik zou persoonlijk de Golf echt uit de shortlist halen, al is het alleen al om die laatste constatering.

Als je kijkt naar de restwaarde, zijn de 308 en de Focus na de Golf het populairste / interessante alternatief.
pi_181205344
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat zit hem waarschijnlijk tussen de oren ;)
Want wat maakt een Golf beter dan een 308, of een Focus?

Waarschijnlijk is het zijn reputatie als degelijke Duitser, een allemans vriendje, betrouwbaar en degelijk gebouwd.

Maar zoals je zelf ook al opmerkte, worden de multimedia systemen nog wel eens gejat, zo niet, dan misschien de koplampen wel en/of de voorruit. Ik zou persoonlijk de Golf echt uit de shortlist halen, al is het alleen al om die laatste constatering.

Als je kijkt naar de restwaarde, zijn de 308 en de Focus na de Golf het populairste / interessante alternatief.
Ford autos vind ik echt lelijk, en zoals gezegd 308 kan nog, alleen ben ik geen fan van franse autos
pi_181205603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:40 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Ford autos vind ik echt lelijk, en zoals gezegd 308 kan nog, alleen ben ik geen fan van franse autos
Een Golf is nou ook niet echt spannend, of wel ;)

En over Franse auto's, ik denk dat je je behoorlijk laat leiden door vooroordelen uit het verleden. Zoek voor de grap eens op hoeveel problemen Volkswagen heeft gehad in het verleden wat betreft met de TFSI motoren, watergedragen lakken en garantie verhalen.

Gelijk mijn tweede reden dat ik niet snel voor een (nieuwe) VW zou gaan, bij Pon weet je onderhand zeker dat je er bij moet blijven zeuren wil je je gelijk halen.

Blijft dan misschien de Mazda 3 over? Japanse degelijkheid, niet zo'n duf hok als de Auris (ook nog een alternatief) en een fijn onderstel + bijbehorende eigenschappen ^O^
pi_181205715
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:52 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Een Golf is nou ook niet echt spannend, of wel ;)

En over Franse auto's, ik denk dat je je behoorlijk laat leiden door vooroordelen uit het verleden. Zoek voor de grap eens op hoeveel problemen Volkswagen heeft gehad in het verleden wat betreft met de TFSI motoren, watergedragen lakken en garantie verhalen.

Gelijk mijn tweede reden dat ik niet snel voor een (nieuwe) VW zou gaan, bij Pon weet je onderhand zeker dat je er bij moet blijven zeuren wil je je gelijk halen.

Blijft dan misschien de Mazda 3 over? Japanse degelijkheid, niet zo'n duf hok als de Auris (ook nog een alternatief) en een fijn onderstel + bijbehorende eigenschappen ^O^
Een Volkswagen Golf rijdt echt heerlijk. Sowieso Volkswagen en wegligging _O_.

Zou echt nooit een burgerwagen als een 308 verkiezen boven een goede Golf.
pi_181205771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een Volkswagen Golf rijdt echt heerlijk. Sowieso Volkswagen en wegligging _O_.

Zou echt nooit een burgerwagen als een Golf verkiezen boven een goede Focus.
Fixed :* Als het op rijeigenschappen aankomt wint de Ford van alle anderen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:59:48 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181205787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zou echt nooit een burgerwagen als een 308 verkiezen boven een goede Golf.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181205843
quote:
12s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is jouw probleem?
pi_181205863
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]


Fixed :* Als het op rijeigenschappen aankomt wint de Ford van alle anderen.
Hoezo ben jij zo'n kenner eigenlijk? Al 40-45 verschillende auto's gehad?



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 16:02:54 ]
pi_181205897
Een golf uit 2016 vind ik echt een prachtige auto, 10x mooier dan een ford focus. Smaken verschillen

Edit: Zit dat interieur nu te bekijken van een focus uit 2016. Haha nee dank je
pi_181206079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo ben jij zo'n kenner eigenlijk? Al 40-45 verschillende auto's gehad?

[ afbeelding ]
Ik kijk en lees graag auto reviews, zowel binnen als buitenland. Waarom? Omdat ik het interessant vind wat er zoal gebeurt bij diverse merken.
Leukste ontwikkeling van de laatste jaren vind ik wel de opleving van Suzuki, doet weer serieus mee ^O^

We hebben trouwens wel een Focus CC gehad, erg fijne wagen om mee te rijden, beetje zwaar alleen :D
pi_181206207
Waarom geen alfa Romeo giulietta?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_181206268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:03 schreef snoesje45 het volgende:
Een golf uit 2016 vind ik echt een prachtige auto, 10x mooier dan een ford focus. Smaken verschillen

Edit: Zit dat interieur nu te bekijken van een focus uit 2016. Haha nee dank je
Dan gaan we het niet eens worden met elkaar :D ;)

Maar zou je die esthetische eigenschappen dan verkiezen boven de mogelijke inbraak ?! Je kan er op wachten dat je een keer bij je auto aan komt lopen en er een raampje uit ligt.

Wordt het toch een golf, kijk dan of je een alternatief multimedia systeem in komt IPV die van VW zelf.

Tegen diefstal van de koplampen kan je vrij weinig doen helaas.
pi_181206356
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:12 schreef Bzzzzt het volgende:
Waarom geen alfa Romeo giulietta?
Goede vraag, helaas wel meer afschrijving, buiten dat een mooie wagen om te zien (ook van binnen) O+

Maar ja, het is een Italiaan hé. Oei oei.. helaas.. [/cynisme]
pi_181206478
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Goede vraag, helaas wel meer afschrijving, buiten dat een mooie wagen om te zien (ook van binnen) O+

Maar ja, het is een Italiaan hé. Oei oei.. helaas.. [/cynisme]
Ik heb er zelf namelijk 1 😉 ze zijn bijna altijd zeer rijk uitgerust. Het enigste puntje waar je naar moet kijken als je 1 aanschaft, is dat er echt de voorgeschreven olie in is gegaan als het een benzine is. Anders krijg je problemen met de multiair unit.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_181206626
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:21 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik heb er zelf namelijk 1 😉 ze zijn bijna altijd zeer rijk uitgerust. Het enigste puntje waar je naar moet kijken als je 1 aanschaft, is dat er echt de voorgeschreven olie in is gegaan als het een benzine is. Anders krijg je problemen met de multiair unit.
Merk gewoon dat mijn voorkeur meer gaat naar een Opel Astra, VW Golf of Mercedes A klasse. Die laatste wordt wel lastig ivm het budget
pi_181206677
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:21 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik heb er zelf namelijk 1 😉 ze zijn bijna altijd zeer rijk uitgerust. Het enigste puntje waar je naar moet kijken als je 1 aanschaft, is dat er echt de voorgeschreven olie in is gegaan als het een benzine is. Anders krijg je problemen met de multiair unit.
Elke keer met een smile achter het stuur zitten = standaard optie van een Alfa :D

Enige Alfa die ik gereden heb is de 145 1.4TS. Voor zijn tijd ook wel weer een leuk wagentje, fijn karakter en indd met wat meer aandacht voor de juiste olie.

^O^
pi_181206846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:26 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Merk gewoon dat mijn voorkeur meer gaat naar een Opel Astra, VW Golf of Mercedes A klasse. Die laatste wordt wel lastig ivm het budget
ik zou zeggen maak er eens een proefrit in. Dat kost namelijk niets.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_181206899
Dat kan wel hoor, dat je het liefste een Golf, Astra of A-klasse wil, maar wat betreft 'schoonheid' snap ik als autoliefhebber niet dat mensen het hebben over een prachtige auto als 'Golf' ook in diezelfde zin genoemd wordt. Smaak is natuurlijk afhankelijk van de persoon, alleen of het te begrijpen is... ;)

De A-klasse is inderdaad wel wat beter te begrijpen, maar dan zit je inderdaad wat betreft budget niet goed. Zoals BZZZT ook zegt, de Gulietta is zeer rijk uitgerust en het voordeel van een occasion is dat je minder voor die opties betaald, dus rijdt je al snel met de zelfde opties rond in de Italiaanse A klasse met dezelfde opties die je niet snel zal vinden in een A-klasse als er al 1 in je budget valt.

Als autoliefhebber kan ik maar 1 ding zeggen, stap eens uit je comfortzone en laat je vooroordelen thuis. Ga er blanco in, welke auto dan ook en weeg de auto's die je hebt bekeken dan later nog eens af met de vooroordelen er naast.
pi_181206992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:38 schreef Meike26 het volgende:
Dat kan wel hoor, dat je het liefste een Golf, Astra of A-klasse wil, maar wat betreft 'schoonheid' snap ik als autoliefhebber niet dat mensen het hebben over een prachtige auto als 'Golf' ook in diezelfde zin genoemd wordt. Smaak is natuurlijk afhankelijk van de persoon, alleen of het te begrijpen is... ;)

De A-klasse is inderdaad wel wat beter te begrijpen, maar dan zit je inderdaad wat betreft budget niet goed. Zoals BZZZT ook zegt, de Gulietta is zeer rijk uitgerust en het voordeel van een occasion is dat je minder voor die opties betaald, dus rijdt je al snel met de zelfde opties rond in de Italiaanse A klasse met dezelfde opties die je niet snel zal vinden in een A-klasse als er al 1 in je budget valt.

Als autoliefhebber kan ik maar 1 ding zeggen, stap eens uit je comfortzone en laat je vooroordelen thuis. Ga er blanco in, welke auto dan ook en weeg de auto's die je hebt bekeken dan later nog eens af met de vooroordelen er naast.
Ik waardeer de hulp echt heel erg, alleen als ik dan naar die Gulietta kijk, sorry hoor, maar die voorkant vind ik gewoon echt ontzettend lelijk.
pi_181207085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:43 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Ik waardeer de hulp echt heel erg, alleen als ik dan naar die Gulietta kijk, sorry hoor, maar die voorkant vind ik gewoon echt ontzettend lelijk.
en wat zie je er van als je er in zit?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_181207183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:43 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Ik waardeer de hulp echt heel erg, alleen als ik dan naar die Gulietta kijk, sorry hoor, maar die voorkant vind ik gewoon echt ontzettend lelijk.
Dat snap ik, toen wij onze Focus CC kochten (occasion), waren we ook niet echt bepaald "over the moon" qua ontwerp, maar we zochten een cabrio, zo mogelijk een CC waar een rolstoel achterin pastte. De Mégane en Opel Astra CC waren tegen onze zin mooier dan de Focus, maar geen van die twee kon een rolstoel (voor schoonvader) kwijt. De Focus CC kon de rolstoel kwijt, met gemak ! Zowel open als dicht.

En als je de auto eenmaal in het bezit hebt, begin je zijn lijnen te waarderen. Het is nog steeds geen schoonheid, auto hebben we al een tijdje niet meer, maar hij was oké ! Er van genoten en van geleerd ; Lelijke auto's kunnen ook goed zijn.

Sinds kort hebben we een bestelbusje met een attitude. Zelf vind ik hem welgeinig, terwijl ik hem eerst echt lelijk vond. Maar dat maakt niet zoveel uit, hij doet goed waarvoor we hem hebben aangeschaft (mini stealth camper) en hij wordt leuker met de dag ^O^
  woensdag 15 augustus 2018 @ 16:52:54 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181207187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:12 schreef Bzzzzt het volgende:
Waarom geen alfa Romeo giulietta?
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:48 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

en wat zie je er van als je er in zit?
Alfa blijft nog steeds een liefhebbersauto met zo nu en dan rare streekjes.
Prima als je er van houdt. Minder prima voor Otto Normalverbraucher. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181264394
Auto is vanavond gekocht. Nu heeft de verkoper in mijn voordeel het bedrag verkeerd opgeschreven op de koopovereenkomst.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :)

[ Bericht 3% gewijzigd door snoesje45 op 17-08-2018 22:32:11 ]
pi_181264663
Wat is het geworden ?! Toch een Golf of Astra? :P

Sowieso gefeliciteerd met de aanschaf, houdt wel voet bij stuk bij die prijs ! ^O^ ;)
  Spellchecker vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:34:45 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181264684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:22 schreef snoesje45 het volgende:
Auto is vanavond gekocht. Nu heeft de verkoper in mijn voordeel het bedrag verkeerd opgeschreven op de koopovereenkomst.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :)
Hopelijk leest hij hier niet mee :o
Wat is het geworden?
pi_181264694
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:34 schreef maily het volgende:

[..]

Hopelijk leest hij hier niet mee :o
Wat is het geworden?
Haha durf ik nu niet meer te zeggen :P
  Spellchecker vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:36:22 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181264711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:35 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Haha durf ik nu niet meer te zeggen :P
Pff ... ik gok toch een Fransoos ....
pi_181264728
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:36 schreef maily het volgende:

[..]

Pff ... ik gok toch een Fransoos ....
Maar wat zou er kunnen gebeuren met dat foute bedrag als ze erachter komen?
pi_181264747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:35 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Haha durf ik nu niet meer te zeggen :P
Joh, dat wij onze voorkeuren hier neerzetten, dat kan je verwachten, maar jij gaat er in rijden, niet wij. Zolang je er zelf tevreden over bent, prima toch ?!

Of wij de keuze dan wel of niet zullen begrijpen? Lekker belangrijk

*Maar we lachen je bij kans wel uit ;) >:)
  Spellchecker vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:38:18 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181264753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:37 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Maar wat zou er kunnen gebeuren met dat foute bedrag als ze erachter komen?
Kweenie ... heb je al betaald? Dan wegwezen ;)
pi_181264780
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:38 schreef maily het volgende:

[..]

Kweenie ... heb je al betaald? Dan wegwezen ;)
Ik bedoelde met het niet zeggen, omdat jullie begonnen over het meelezen van de verkoper.

Betaald is er nog niet, wel getekend inc presentje voor de aankoop ;)
pi_181264837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:40 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Ik bedoelde met het niet zeggen, omdat jullie begonnen over het meelezen van de verkoper.

Betaald is er nog niet, wel getekend inc presentje voor de aankoop ;)
Wat dat betreft sta je dan sterk in je recht om de opgeschreven prijs te betalen en/of te onderhandelen als schikking.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:44:42 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181264852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:22 schreef snoesje45 het volgende:
Auto is vanavond gekocht. Nu heeft de verkoper in mijn voordeel het bedrag verkeerd opgeschreven op de koopovereenkomst.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :)
oeh, det is nice :P

Groot bedrag?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181264918
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

oeh, det is nice :P

Groot bedrag?
Jep :)
pi_181264919
Volgens mij heeft Opel astra in 2017 een facelift ondergaan, wagen is wat lichter en wat modernere audio ed. Op basis daarvan zou ik 2017 model kiezen.

Oh je keuze is al gemaakt.
pi_181264948
Hopelijk is het geen Golf geworden? :r

Eigen keuze natuurlijk, maar het enige waar een Golf in uitblinkt is afwerking, en zelfs dat blijft maar beperkt goed.

Volkswagen is tegenwoordig kwalitatief rampzalig, qua rij-eigenschappen hoog uit gemiddeld en qua looks ronduit saai.

Maar goed, ik weet niet wat het is geworden en je keuze is toch al gemaakt. Maar een keuze voor een Volkswagen zou ik gewoonweg niet begrijpen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181264999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:47 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Jep :)
als in.. de eerste 1 vergeten? :P
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:54:21 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181265071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:47 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Jep :)
als het om duizenden euro's gaat zullen ze er niet intrapppen denk ik :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181265098
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

als in.. de eerste 1 vergeten? :P (ervan uitgaande dat je toch wel boven de 10k zit)
Daar ga je niet mee wegkomen natuurlijk.

Hooguit enkele duizenden euro's zou kunnen lukken, maar anders ga je daar niet mee wegkomen, realistisch gezien.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181265111
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar ga je niet mee wegkomen natuurlijk.

Hooguit enkele duizenden euro's zou kunnen lukken, maar anders ga je daar niet mee wegkomen, realistisch gezien.
Het zijn geen duizend euros, maar wel een mooi bedrag waar iedereen blij van zal worden :)
pi_181265132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:56 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Het zijn geen duizend euros, maar wel een mooi bedrag waar iedereen blij van zal worden :)
Das mooi meegenomen, en dat zal wel goed komen verwacht ik.

Maar wat is het geworden? :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181265187
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Das mooi meegenomen, en dat zal wel goed komen verwacht ik.

Maar wat is het geworden? :)
Verwacht toch dat ze zullen gaan bellen komende dagen. Keuze is overigens verassend een Seat Leon geworden
pi_181265298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:00 schreef snoesje45 het volgende:

[..]

Verwacht toch dat ze zullen gaan bellen komende dagen. Keuze is overigens verassend een Seat Leon geworden
Als je een overeenkomst hebt en het bedrag is niet bijzonder laag, sta je vrij sterk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')