abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:32:22 #26
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181151987
Ik zat te denken aan 6 weken. 1 week guatamala, dan naar colombia cartagena en dan via medellin naar Lima ---- santiago en terug via buenos aires. Of wordt dit een duur geintje?
pi_181152118
Mocht je naar Belize gaan, dan is de "must do" de Actun Tunichil Muknal (ATM) cave tour. Dat is echt een ervaring die je bij zal blijven. Daarnaast is een Maya-site wel tof zoals Lamanai. Caye Caulker is ook leuk voor een paar dagen maar als je niet duikt ben je in Belize met een week of hoogstens twee wel klaar.
pi_181155058
Je kunt ook een stukje 'La Route Maya' doen in Mexico, Belize en Guatemala.

Ik vertrek zelf donderdag ook voor toevallig 3 weken. Het volgende staat op de planning:

Amsterdam - Cancun
Cancun - Merida
Merida - Valladolid -> Chichen Itza
Valladolid - Tulum
Tulum - Bacalar
Bacalar - Belize City -> Caye Caulker
Caye Caulker - Belize City
Belize City - Flores -> Tikal
Flores - Coban
Coban - Guatemala City
Guatemala City - Antigua

Heb Honduras geschrapt gezien de veiligheidsrisico's. Copan is op het moment oranje op de kaart.
pi_181164007
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:40 schreef GuitarJJ het volgende:
Je kunt ook een stukje 'La Route Maya' doen in Mexico, Belize en Guatemala.

Ik vertrek zelf donderdag ook voor toevallig 3 weken. Het volgende staat op de planning:

Amsterdam - Cancun
Cancun - Merida
Merida - Valladolid -> Chichen Itza
Valladolid - Tulum
Tulum - Bacalar
Bacalar - Belize City -> Caye Caulker
Caye Caulker - Belize City
Belize City - Flores -> Tikal
Flores - Coban
Coban - Guatemala City
Guatemala City - Antigua

Heb Honduras geschrapt gezien de veiligheidsrisico's. Copan is op het moment oranje op de kaart.
Gaaf, leuke route. Wil je Atitlan meer dan niet ook meepakken? Lijkt mij heel mooi.
pi_181164232
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:32 schreef Ciclon het volgende:
Ik zat te denken aan 6 weken. 1 week guatamala, dan naar colombia cartagena en dan via medellin naar Lima ---- santiago en terug via buenos aires. Of wordt dit een duur geintje?
Lijkt mij erg veel, ver uit elkaar en je ziet weinig lijkt me. Neem aan dat je alles dan vliegt?

Ik heb zelf vorig jaar Peru, Bolivia, Chili en Argentinië gedaan in 3 maanden. Lima vond ik (en de meesten met mij) niet veel aan. Santiago was op zich leuk voor een paar dagen, maar ik was na 2-3 dagen wel klaar daar. BA is een leuke stad om een weekje te zijn. Maar ik zou persoonlijk veel meer van een land willen zien. Ik ben 4 weken in Peru geweest bijvoorbeeld en een kleine 3 weken in Bolivia. Dan zie je veel meer dan alleen één stad. Ik weet niet of je van plan bent om buiten die steden nog veel meer te zien, maar je bent al snel een volle dag / nacht aan het bussen om ergens te komen.
pi_181164326
Vandaag even een Lonely Planet van Guatemala opgepikt om even in te lezen. Ter plekke gebruik ik ze eigenlijk nooit, maar voor het inlezen wel handig en het staat wel leuk bij de rest in de kast.

Maar als ik dan al die andere LP van omliggende landen (en verder) zie, dan wil ik daar ook heen. :'(
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:08:38 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_181166025
Weet niet wat je budget is, dan kan Belize nog wel fiks tegen gaan vallen, niet echt een goedkoop land voor backpacken. Ik heb Guatemala gecombineerd met duiken op Roatan en een tripje naar Copan (beiden Honduras). Was prima te doen. Ik heb toen Roatan gekozen omdat ik duiken wilde combineren met strand, maar als je puur voor duiken gaat kun je beter naar Utila
pi_181166196
Budget ben ik slecht in. Zelfs in Boliva was ik gemiddeld meer dan ¤70/dag kwijt, dus ik reken altijd maar met ¤100/dag ex heen/terugvlucht. 8)7

Ik slaap gewoon in hostels, maar houd wel van veel actieve dingen doen en eet ook liever wat in een restaurantje dan dat ik ga lopen kutten met gare pannen in een hostel. En als ik een nachtbus pak, dan ga ik toch voor de duurste stoel.

Die plekken in Honduras zal ik ook eens bekijken. Thanks. Hoe is de veiligheidssituatie daar? Aangezien GuitarJJ er niet heen gaat ivm de veiligheid.
pi_181168656
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:32 schreef Ciclon het volgende:
Ik zat te denken aan 6 weken. 1 week guatamala, dan naar colombia cartagena en dan via medellin naar Lima ---- santiago en terug via buenos aires. Of wordt dit een duur geintje?
Hoe overbrug je de afstanden? Vliegen mag ik hopen?

Zou niet weten waarom je het zo zou willen doen.
pi_181168681
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:15 schreef Schuifpui het volgende:
Budget ben ik slecht in. Zelfs in Boliva was ik gemiddeld meer dan ¤70/dag kwijt, dus ik reken altijd maar met ¤100/dag ex heen/terugvlucht. 8)7

Ik slaap gewoon in hostels, maar houd wel van veel actieve dingen doen en eet ook liever wat in een restaurantje dan dat ik ga lopen kutten met gare pannen in een hostel. En als ik een nachtbus pak, dan ga ik toch voor de duurste stoel.

Die plekken in Honduras zal ik ook eens bekijken. Thanks. Hoe is de veiligheidssituatie daar? Aangezien GuitarJJ er niet heen gaat ivm de veiligheid.
Tegusicalpa zal nooit echt veilig worden. Maar Utila is dat wel. Copan ook.
pi_181169589
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:40 schreef GuitarJJ het volgende:
Je kunt ook een stukje 'La Route Maya' doen in Mexico, Belize en Guatemala.

Ik vertrek zelf donderdag ook voor toevallig 3 weken. Het volgende staat op de planning:

Amsterdam - Cancun
Cancun - Merida
Merida - Valladolid -> Chichen Itza
Valladolid - Tulum
Tulum - Bacalar
Bacalar - Belize City -> Caye Caulker
Caye Caulker - Belize City
Belize City - Flores -> Tikal
Flores - Coban
Coban - Guatemala City
Guatemala City - Antigua

Heb Honduras geschrapt gezien de veiligheidsrisico's. Copan is op het moment oranje op de kaart.
Waarom Coban en niet Lanquin voor Semuc Champey?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:55:04 #37
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181177685
Nicaragua is een leuk backpack land maar het is momenteel heel instabiel daar.

Eventueel alternatief: Mexico, vooral Yucatan is erg dichtbij Belize etc.En het eten is daar velen malen beter dan in Nicaragua (lees: Nicaragua heeft nauwelijks een fatsoenlijke cuisine).
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181178211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 02:12 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Waarom Coban en niet Lanquin voor Semuc Champey?
Ik mag hopen dat ze Laquin bedoelen met Coban, want ik zou niet weten wat je in Coban moet doen...
pi_181178429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:55 schreef Zihuatanejo het volgende:
Nicaragua is een leuk backpack land maar het is momenteel heel instabiel daar.

Eventueel alternatief: Mexico, vooral Yucatan is erg dichtbij Belize etc.En het eten is daar velen malen beter dan in Nicaragua (lees: Nicaragua heeft nauwelijks een fatsoenlijke cuisine).
Elke dag rijst met bonen! Bij je ontbijt, lunch, EN avondeten! :Y)
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:42:50 #40
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181178746
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:29 schreef Farenji het volgende:

[..]

Elke dag rijst met bonen! Bij je ontbijt, lunch, EN avondeten! :Y)
Soms ook wat friet maar meer niet!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181181031
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 02:12 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Waarom Coban en niet Lanquin voor Semuc Champey?
Misschien een goed alternatief inderdaad. Coban gekozen om dat dit beter op de route ligt naar Guatemala City en Antigua. Daardoor hopelijk beter met het OV te bereiken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:39:24 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_181181614
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:15 schreef Schuifpui het volgende:
Budget ben ik slecht in. Zelfs in Boliva was ik gemiddeld meer dan ¤70/dag kwijt, dus ik reken altijd maar met ¤100/dag ex heen/terugvlucht. 8)7

Ik slaap gewoon in hostels, maar houd wel van veel actieve dingen doen en eet ook liever wat in een restaurantje dan dat ik ga lopen kutten met gare pannen in een hostel. En als ik een nachtbus pak, dan ga ik toch voor de duurste stoel.

Die plekken in Honduras zal ik ook eens bekijken. Thanks. Hoe is de veiligheidssituatie daar? Aangezien GuitarJJ er niet heen gaat ivm de veiligheid.
Wat L_L zegt, veiligheid is geen issue op de eilanden en ook niet rondom Copan.
pi_181286483
En toch twijfel ik nog tussen Guatemala en Costa Rica. :P :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')