abonnement Unibet Coolblue
pi_181056193
Heyy,

Ik heb mij aangemeld bij de GLR (reservisten) en ik krijg donderdag de medische keuring. Maar om 't kort te houden; hoe streng zijn ze met de keuringen? Ik heb een zeer goeie conditie met bijv roeien maar alleen met rennen ben ik super traag -O-. En aangezien tegenwoordig een Coopertest, (2200M binnen 12 min), onderdeel is van het onderzoek vraag ik me af; kan je toegelaten worden als dit niet haal? Aangezien ik niet echt een beeld heb van reservisten dat zij topfit zijn :P. Tevens, ren je alleen of in een groep?

Thanks! ^O^
pi_181056412
Als je geen 2200 meter in 12 minuten kan lopen ben je inderdaad niet topfit
pi_181056491
Dat is 11 km/u, voor iets meer dan 2 km :D Hier kun je MAKKELIJK voor trainen want het is helemaal niets bijzonders. Ga gewoon een paar keer per week hardlopen, installeer een app (Bijv Evy)

Doe eerst een paar keer een halve km, dan een hele en als je dat een keer of 4 hebt gedaan doe je een keer 2 km? Volgens mij zelfs als je totaal geen conditie hebt wel haalbaar in een maand (of 2)
pi_181071862
Als je het hardlopen niet haalt dan is er een kans dat je de keuring niet gaat halen. Het ligt ook aan de artsen. Ene is strenger dan de ander. Bij mij vielen 4 a 5 af door het hardlopen. Een paar kwamen 300 a 400 meter te kort, niet gehaald. De mensen gingen ook allemaal voor cluster 1. Ik denk wel dat als je het nu niet haalt je het lastig krijgt op de keuring, omdat je de rest van de onderdelen vrij snel achter elkaar krijgt. Als je het op 10 of 20 meter niet haalt weet ik niet hoe streng ze zijn.
binnenkort
pi_181073299
Zoals hierboven al aangegeven, 2200 meter in 12 minuten is heel goed te doen. Als je die niet haalt dan moet je je afvragen of een fysiek beroep wel geschikt voor je is.

Tips die ik je kan meegeven is om niet gelijk als een malle van start te gaan. Bouw het gestaag op.
Je moet meen ik 5,5 rondje rennen op de baan om aan die 2200 meter te komen en afhankelijk van de LO instructeur ronden ze de 50 resterende meter (de baan is verdeeld in vakken van 50 meter) naar boven toe af. Dus dan zou je 2150 meter moeten rennen. 1 minuut voor einde tijd krijg je een signaaltje. Geef dan nog even alles wat je hebt. 1 minuut sprinten moet ieder gezond persoon kunnen en dan kun je makkelijk nog een half tot een driekwart rondje erbij rennen.

Bij mij op de keuring haalde iedereen op 1 na de 2200 meter en er zaten echt een paar tussen die nou niet bepaald KCT materiaal waren.

Houdt er rekening mee dat bij slecht weer de coopertest vervalt en je een shuttle run mag doen. Die is binnen en een shuttle run is kut.

Je fysieke en functionele testen vinden altijd in groepsverband plaats.
pi_181073335
Waarom ben je niet alvast begonnen met eea te trainen alvorens je jezelf ging aanmelden?
Je weet toch dat zo'n test erbij hoort?

Als je geen 2200m in 12 minuten kan lopen ben je gewoonweg niet geschikt. Simpel.
pi_181158860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:05 schreef thesecondrookie het volgende:
Aangezien ik niet echt een beeld heb van reservisten dat zij topfit zijn :P.

Thanks! ^O^
Jammer dat dat je beeld is. Mijn ervaring is dat ikzelf idd zeker niet toppiefit ben. Net zoals veel beroeps in functies waar dat niet direct nodig is. Er zijn meer richtingen dan alleen painf.
Ik haal in ieder geval wel mn DCP net zoals veel van mijn collega's.

Wanneer je kijkt naar prestatietochten, sportevenementen en dergelijke die door Defensie worden gedaan staat ons Korps (Natres) bijna altijd wel in de top 3.

Natuurlijk zijn we niet allemaal even fit en ik voel me zelf vaak onder de minste maar zoals gezegd... Die 2200 die haal ik wel :-)

Kort gezegd, ik zou niet teveel op ons reservisten neerkijken. Maar misschien is jouw ervaring meer gericht op GLR en dan zou het idd wel eens heel erg kunnen kloppen... :-) Grinnik...
pi_181196997
En heb je het gehaald?

Tijdens je Amo moet je er trouwens 2400 meter rennen (DCP), tenzij je ouder dan 30 ben. Dan gaat na elke 5 jaar, 100 meter van de afstand af. Bij ons haalde eigenlijk iedereen dat.
pi_181205615
Toen ik begon aan de medische keuring, zo'n 5 weken geleden, waren we met zijn 16en. Hier vielen al 2 af. Bij de fysieke keuring haalden 4 de 2200m niet en 1 had ook veel moeite met het marsen. Van die 4 die het niet haalden zijn 2 afgekeurd. Ze kijken naar het gehele traject en niet naar 1 individueel onderdeel, mits je dicht bij de 2200m komt.

Over het niet fit zijn kan ik, nog niet, oordelen. Wel waren er 4 oud mariniers en een aantal sportleraren die allemaal met gemak 2700m in 12 minuten konden rennen. Ik zelf haalde 2450 meter.

Ze zijn gewoon streng en ze willen niet jan en alleman aannemen is wat ik heb gezien.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 00:07:17 #10
257132 crew  Awsom
pi_181218733
2200m in 12 minuten, als je gaat lopen haal je dat nog.
pi_181222216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:52 schreef Boompie91 het volgende:

Ze zijn gewoon streng en ze willen niet jan en alleman aannemen is wat ik heb gezien.
Die ervaring had ik dus niet.
Als je het vergelijkt met een aantal jaren geleden dan zijn ze alles behalve streng bij W en S tegenwoordig.
pi_181222753
Over het niveau van een aantal jaar geleden kan ik niet oordelen. Maar er is wel veel veranderd als ik alles zo lees. Veel functionele testen i.p.v. wat statische oefeningen, althans zo lijkt het.
pi_181222844
Vandaag je keuring? Succes!

Ik zie trouwens dat de fysieke belastbaarheid niveau 1 is. Hetzelfde als voor kantoorfuncties dus. Ter vergelijking, de toelating voor mariniers is niveau 6.

Als je niet helemaal dik en vastgegroeid bent aan je stoel haal je dat prima.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181227079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 08:52 schreef Boompie91 het volgende:
Over het niveau van een aantal jaar geleden kan ik niet oordelen. Maar er is wel veel veranderd als ik alles zo lees. Veel functionele testen i.p.v. wat statische oefeningen, althans zo lijkt het.
Wat op zich goed is, ware het niet dat het afvalpercentage tijdens keuring hoger was bij het VFB tot 31 december 2017 dan dat het nu is.

De tijd zal moeten leren wat het gevolg is voor de uitstroom tijdens de AMO of de FO.
pi_181227213
Wat dat betreft zou het goedkoper en efficiënter zijn deze mensen er in de keuring al uit te pikken. Fysieke belastbaarheid mag van mij persoonlijk best iets omhoog. Vond desalniettemin dat er toch wel redelijk veel af vielen al bij mijn keuring..

[ Bericht 3% gewijzigd door Boompie91 op 16-08-2018 13:11:00 ]
pi_181263007
Zijn wel best harde tests die conditie tests brrrr
pi_181293051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:05 schreef thesecondrookie het volgende:
Heyy,

Ik heb mij aangemeld bij de GLR (reservisten) en ik krijg donderdag de medische keuring. Maar om 't kort te houden; hoe streng zijn ze met de keuringen? Ik heb een zeer goeie conditie met bijv roeien maar alleen met rennen ben ik super traag -O-. En aangezien tegenwoordig een Coopertest, (2200M binnen 12 min), onderdeel is van het onderzoek vraag ik me af; kan je toegelaten worden als dit niet haal? Aangezien ik niet echt een beeld heb van reservisten dat zij topfit zijn :P. Tevens, ren je alleen of in een groep?

Thanks! ^O^
Hoe was je keuring gegaan?
binnenkort
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')