Als je de juiste persoon aan de telefoon krijgt. Als er überhaupt al wordt opgenomen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:30 schreef MMaRsu het volgende:
Bellen is zoveel beter. Persoonlijk, intonatie, geen misverstanden.
Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar het is nog altijd beter dan een mailtje sturen. Tenminste, als het om werk gaat. Aan de telefoon kom je al snel achter of de persoon je begrijpt. Zeker als het gaat om complexe verzekeringen. Door de telefoon is het ook makkelijker uit te leggen.
Dat mag je vinden, maar dat maakt natuurlijk niet dat het mailen/appen/etc in alle gevallen efficiënter (lees: beter) is dan bellen. Soms zelfs integendeel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Collega's, mensen met wie je samenwerkt, klanten, etc zitten niet altijd in de buurt.
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, als je moet beginnen met: "Hallo, met Eyjafjallajoekull"quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben vrij slecht in praten.
Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!
Welke communicatie ook. Ik ben van mening dat je dat middel moet gebruiken dat een ander zo weinig mogelijk werk gaat bezorgen. En gaat het om bepaalde afspraken met als voorbeeld meerwerk of scope wijzigingen dan kom je niet onder schriftelijke communicatie uit. Dat is trouwens nooit anders geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:46 schreef Infection het volgende:
Ik heb ook een hekel aan bellen. Een berichtje sturen is gewoon veel handiger. Langere tijd om na te denken over wat je gaat zeggen, het wordt beter geformuleerd en je kunt het in je eigen tempo doen. Heeft verder niets met belvrees te maken, mijn baan is voornamelijk bellen zelfs.
Je bent gewoon one of us (gobble gobble).quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets
Neh, volgens de beschrijving van gen Z ben ik one of themquote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je bent gewoon one of us (gobble gobble).
hehehquote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tevens mag vuurtoren mijn vorige post wel met een korrel zout nemen. Hengelde eigenlijk naar een sneer betreffende een paar boeken van een andere user hier.
Ik hoef mij niet te verantwoorden op fok. Dat laat ik over aan mijn ex werkgevers en collega's. Inderdaad nu is het zo u vraagt wij draaien. In het verleden was dat niet het geval. Ik was geen meeloper en een dwarsligger. Maar ook die zijn nodig.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jouw soort mensen gaan bedrijven aan ten onder.
Dit idd. Probleem oplossen in een telefoongesprek en bevestigen wat je hebt afgesproken per mail (anders gaan mensen het vergeten en/of ontkennen).quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is het dus niet altijd.
Vaak genoeg dat mensen middels de mail/communicators langs elkaar heen blijven praten en er tig mails over-en-weer worden verzonden. Waarbij de issue dan met 1 belletje is opgelost.
Wat betreft het vastleggen van afspraken is mailen inderdaad handig. Wat betreft het oplossen van problemen vaak niet.
In deze context heb ik ook een bloedhekel aan die mail cultuur.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.
Dit... Gelukkig zijn we bij defensie oer conservatief wat dat betreft... De telefoon rinkelt meer dan dat er mail binnenstroomt...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:22 schreef maryen65 het volgende:
Waar is de tijd toch gebleven dat er werd gevochten wie de telefoon op mocht nemen
06-32032001 Dat is old school.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:27 schreef myShizzle het volgende:
Wij belden altijd de gratis sexlijn en deden dan alsof we meiden waren - als ik me niet vergis was het nummer en de jingle iets van 0800 4994, bel nu!.
Kan, maar mag niet tijd zomaar ivm AVG. Sowieso altijd eerst zien te achterhalen wat het probleem is. "Wat voor foutmelding is het dan?"quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |