abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:43:01 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181061477
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:30 schreef MMaRsu het volgende:
Bellen is zoveel beter. Persoonlijk, intonatie, geen misverstanden.
Als je de juiste persoon aan de telefoon krijgt. Als er überhaupt al wordt opgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 09-08-2018 19:49:40 ]
pi_181061705
Ik heb ook een hekel aan bellen. Een berichtje sturen is gewoon veel handiger. Langere tijd om na te denken over wat je gaat zeggen, het wordt beter geformuleerd en je kunt het in je eigen tempo doen. Heeft verder niets met belvrees te maken, mijn baan is voornamelijk bellen zelfs.
pi_181061833
quote:
Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:53:37 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181062033
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar het is nog altijd beter dan een mailtje sturen. Tenminste, als het om werk gaat. Aan de telefoon kom je al snel achter of de persoon je begrijpt. Zeker als het gaat om complexe verzekeringen. Door de telefoon is het ook makkelijker uit te leggen.
Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:01:09 #155
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181062316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets :{w
Dat mag je vinden, maar dat maakt natuurlijk niet dat het mailen/appen/etc in alle gevallen efficiënter (lees: beter) is dan bellen. Soms zelfs integendeel.
Krekker is de bom!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:16:39 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181062911
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Collega's, mensen met wie je samenwerkt, klanten, etc zitten niet altijd in de buurt.
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
pi_181063284
registreer om deze reclame te verbergen
Zal wel aan mij liggen, maar in vind texten juist heel onpersoonlijk, woorden zeggen meer dan een stukje tekst.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:30:11 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181063513
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben vrij slecht in praten.
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, als je moet beginnen met: "Hallo, met Eyjafjallajoekull" :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181063745
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.
pi_181064036
Bellen. :')

Dat komt ook uit het tijdperk van de religie gekkies is het niet?
It All Goes Back in the Box
pi_181064265
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!
Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.

Sowieso is met het met collega's anders dan met klanten. Onderling ben je vooral aan het skypen of mailen. Alleen wanneer je een team van een andere vestiging moet hebben is bellen makkelijker.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181064286
Nou nou wat eng zeg. Even praten via een telefoon :')
De :') koning
pi_181065019
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:46 schreef Infection het volgende:
Ik heb ook een hekel aan bellen. Een berichtje sturen is gewoon veel handiger. Langere tijd om na te denken over wat je gaat zeggen, het wordt beter geformuleerd en je kunt het in je eigen tempo doen. Heeft verder niets met belvrees te maken, mijn baan is voornamelijk bellen zelfs.
Welke communicatie ook. Ik ben van mening dat je dat middel moet gebruiken dat een ander zo weinig mogelijk werk gaat bezorgen. En gaat het om bepaalde afspraken met als voorbeeld meerwerk of scope wijzigingen dan kom je niet onder schriftelijke communicatie uit. Dat is trouwens nooit anders geweest.

Het is gewoon zo dat alleen mailen vaak dubbel werk kost in bepaalde werkzaamheden. Bovendien geeft het veel anderen het gevoel dat je geen vertrouwen hebt in je collega als je alles zwart op wit wil hebben.

Maar goed mogelijk komt dit doordat men bang is fouten te maken dit terwijl het maken van fouten niet meer dan normaal is. Alleen het maken van blunders moet je voorkomen😁.
pi_181065562
Nu realiseer ik mij ook wel dat je in deze tijd elke minuut moet kunnen verantwoorden en dan moet zelfs het verwisselen van een lampje schriftelijk aangevraagd worden waarbij de elektricien daarna een heel verslag in zijn laptop moet maken van zijn werkzaamheden. Zover is het doorgeslagen. Een kruideniers mentaliteit.
pi_181065648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets :{w
Je bent gewoon one of us (gobble gobble).
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181065773
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je bent gewoon one of us (gobble gobble).
Neh, volgens de beschrijving van gen Z ben ik one of them :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181065858
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

_O-

Tevens mag vuurtoren mijn vorige post wel met een korrel zout nemen. Hengelde eigenlijk naar een sneer betreffende een paar boeken van een andere user hier. :P
heheh :P
pi_181066082
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jouw soort mensen gaan bedrijven aan ten onder.
Ik hoef mij niet te verantwoorden op fok. Dat laat ik over aan mijn ex werkgevers en collega's. Inderdaad nu is het zo u vraagt wij draaien. In het verleden was dat niet het geval. Ik was geen meeloper en een dwarsligger. Maar ook die zijn nodig.
pi_181066643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is het dus niet altijd.

Vaak genoeg dat mensen middels de mail/communicators langs elkaar heen blijven praten en er tig mails over-en-weer worden verzonden. Waarbij de issue dan met 1 belletje is opgelost.

Wat betreft het vastleggen van afspraken is mailen inderdaad handig. Wat betreft het oplossen van problemen vaak niet.
Dit idd. Probleem oplossen in een telefoongesprek en bevestigen wat je hebt afgesproken per mail (anders gaan mensen het vergeten en/of ontkennen).
in a crowd you lose humanity
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:43:04 #170
46705 Kleffe_Dop
Ours is the Fury
pi_181068850
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.
In deze context heb ik ook een bloedhekel aan die mail cultuur.
Je zit om de hoek, loop gewoon een keer binnen of pak de telefoon in plaats van een mail van 4 alineas waar je 20 minuten mee kwijt bent geweest. :')

Geldt niet voor iedereen gelukkig.
PSV Eindhoven
pi_181069045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:22 schreef maryen65 het volgende:
Waar is de tijd toch gebleven dat er werd gevochten wie de telefoon op mocht nemen :P
Dit... Gelukkig zijn we bij defensie oer conservatief wat dat betreft... De telefoon rinkelt meer dan dat er mail binnenstroomt... :D
pi_181069057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:27 schreef myShizzle het volgende:
Wij belden altijd de gratis sexlijn en deden dan alsof we meiden waren - als ik me niet vergis was het nummer en de jingle iets van 0800 4994, bel nu!.
06-32032001 Dat is old school.
pi_181069232
De beller is sneller.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:03:43 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:05:33 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181069285
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.
Kan, maar mag niet tijd zomaar ivm AVG. Sowieso altijd eerst zien te achterhalen wat het probleem is. "Wat voor foutmelding is het dan?"
En je wilt die assurantiepersonen de kost niet geven die het niet lukt hun deel van zo'n meekijkverbinding tot stand te brengen O-)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')