abonnement Unibet Coolblue
pi_181045392
Ik heb vaak last van een zeer moeilijke nachtrust, ik word vaak wakker en val totaal niet in slaap, zoals nu.

Wat mij helpt is bv. alcohol drinken. Als ik zat ben val ik snel in slaap. Maar ik merk dat ik er aan begin te wennen.
Het gebeurd dat ik soms 6 Duvels (Belgisch bier) op een avondje achterover kap, komt neer op 1 per half uur. Maar ik word niet dronken, het slapen gaat iets vlotter.

Ik moet echt beginnen mengen, wat nu goed werkt is 3 glazen witte wijn en 2 gin tonicjes (op 1 avond). Dan val ik binnen de 10 min. in slaap wanneer ik in bed kruip.


Iemand tips, hoe het gezonder kan? Ik wil ook geen verslaving!
Ik kan nog zonder alcohol maar dan slaap ik hooguit 1 uur per nacht. Met alcohol slaap ik 5á6 uur. Ik ben overdag ook niet moe.
Cindy De Vuyst
  donderdag 9 augustus 2018 @ 06:52:10 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181046250
Ik zou even naar de huisarts gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:07:55 #3
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181046306
Voor goede tips om op een gezonde manier in slaap te vallen verwijs ik u graag naar de huisarts en naar LIF. Succes!
With the stars as her umbrella
pi_181046504
Lijkt mij niet heel gezond om alcohol te gebruiken om in slaap te vallen. Ook is door de alcohol je nachtrust minder, je slaapt veel onrustiger.

Hoeveel uur slaap per nacht heb je wel? Hoe laat ga je op bed? Hoe laat moet je op staan? Wat voor werk doe je? Sport je er naast nog? Heb je een druk avond programma? Dat zijn allemaal belangrijke factoren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181046519
Stop met de drank.

Je slaapt veeeeel minder diep
pi_181046536
Cannabis olie? Zelf geen ervaringen mee, maar het schijnt te helpen tegen slaapproblemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:04:59 #7
370352 I
Eye for an I
pi_181046544
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:07 schreef -Miauw- het volgende:
Voor goede tips om op een gezonde manier in slaap te vallen verwijs ik u graag naar de huisarts en naar LIF. Succes!
Wel in die volgorde idd. :+ Eerst maar even een retourtje huisarts.
pi_181046617
Oké drink een glas cafeïne vrije thee met melk voor slapen,

Meet je slaap met bijvoorbeeld sleep as android
pi_181046620
Ik slaap zelf ook zeer matig, maar dit helpt zeggen 'ze':

- Geen alcohol. Ja je valt sneller in slaap, maar de slaap is minder 'diep' en je wordt vaker wakker. Plus zoals je zegt de gewenning op den duur.
- Geen cafeïne meer na 18:00. Of eerder.
- Geen computerschermen, telefoons of TV's meer zo'n 90 minuten voordat je naar bed gaat
- Sporten, maak jezelf moe in de avond
- Vast ritme
- Kamillethee, valeriaan, rooibosthee. Simpelweg, wat rustgevends
- Mindfullness. Oftewel, niet teveel liggen nadenken in bed.
- Geen stressvolle zaken doen of zien voordat je naar bed gaat. Dus geen filmpjes van moord en doodslag of nog tot laat werken.
- Veel wieksen voor dat je gaat proberen te slapen

Deze informatie is overigens niet vrijblijvend. Je hebt het tot het einde gelezen, anders had je namelijk deze zin ook niet gelezen, en dus ben je me ¤ 0.25 per geschreven woord verschuldigd. Stuur me een PM voor een officiële factuur en het rekeningnummer.

Gr gr
pi_181173257
Herkenbaar. Ik heb dit vroeger ook gehad, weliswaar met veel minder drank dan.

Feitelijk is al sprake van een verslaving, omdat je afhankelijk bent van drank om goed in slaap te kunnen vallen. Omdat de alcohol tijdens de slaap wordt afgebroken en halverwege de nacht je lichaam 'ontwenningsverschijnselen' gaat vertonen, zal je nooit voldoende nachtrust hebben en slaap je minder diep. Je geeft aan nu overdag niet moe te zijn, echter zal je huidige stijl ongetwijfeld leiden tot problemen.

Wat bij mij heeft geholpen:
- gehele onthouding van alcohol doordeweeks.
- ritme door op vaste tijden te gaan slapen en op te staan (!)
- lichaamsbeweging, 's avonds een stukje hardlopen doet wonderen
- telefoongebruik minderen voor het slapen gaan. in plaats daarvan lezen.
pi_181175140
Zo min mogelijk je smartphone gebruiken voor het slapengaan. Sinds ik 's avonds mijn smartphone steeds vaker wegleg val ik veel beter in slaap.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:08:31 #13
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181175315
Geen tv kijken, geen smartphone vlak voor het slapen. Ga een boek lezen. Dat werkt meestal voor mij.

Als je last hebt van stress dan kun je misschien een beetje gaan mediteren om je hoofd leeg te maken.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181185879
Minder drinken en drugs gebruiken.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:24:16 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_181200998
Gek genoeg leek het me makkelijker af te gaan in de weken dat het noodzaak was een ventilator te gebruiken. Het lijkt wel alsof het regelmatige, zoemende geluid ervan me in slaap liet vallen.

Maar ja, bij lagere temperaturen heb je wat minder aan die tip. :{
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:26:43 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181201047
Lekker drank en drugs blijven gebruiken en dan ook nog extra slaapmiddelen laten voorschrijven door de huisarts _O_
Man of Steal.
pi_181201203
Klopt zat tips:

-Na 12:00 geen koffie meer, koffie blijft lang hangen zeker wanneer je meer dan 1 kop drinkt.
-Geen alcohol
-Niet eten vlak voor slapen, krijg je energie van
-Smartphone en tablet wegleggen uurtje voor je wilt slapen
-Kamille thee drinken in de avond
-Lezen
-kamer goed ventileren overdag
-ademhalingsoefeningen

Het is even wennen en werkt niet gelijk maar na een paar dagen heb je weer je ritme. Ik moet volgende week weer werken dus ben ook begonnen hiermee.
pi_181201475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:39 schreef Mariocash het volgende:
Minder drinken en drugs gebruiken.
En welke drugs moet hij dan gebruiken? Speed lijkt me bijvoorbeeld niet effectief.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181201577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En welke drugs moet hij dan gebruiken? Speed lijkt me bijvoorbeeld niet effectief.
Het beste is om te stoppen met drugs. Ik ga er ook mee stoppen.
pi_181201594
Wiet helpt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_181214428
Ik gebruik geen drugs, enkel alcohol en dat bouw ik nu af naar max. 1 glas.

Helaas van zondagochtend tot dinsdagavond niet geslapen. Ben 48 uur wakker geweest. Heb wel op bed gelegen maar ben dan om 2u ‘s nachts opgestaan. Heb 3 uur zitten internetten en ben op 5u. gaan lopen om dan om 8u naar het werk te gaan. De dag er na opnieuw.
Cindy De Vuyst
pi_181214467
Ik heb sinds juli vorig jaar wel zeer veel stress. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft?
Cindy De Vuyst
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:56:43 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_181215395
Nee, het ligt waarschijnlijk voornamelijk aan de alcohol. Door alcohol zak je snel in slaap, maar oppervlakkig en je wordt snel wakker om vervolgens niet meer in slaap te komen.
Het zal zeker even wennen zijn zonder, maar uiteindelijk is je lichaam je dankbaar!
disclaimer
pi_181215967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:28 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb sinds juli vorig jaar wel zeer veel stress. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft?
Stress is zeker ook een factor, maar werken aan je alcoholprobleem kan ook geen kwaad.
pi_181216641
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 12:24 schreef Eightyone het volgende:
Gek genoeg leek het me makkelijker af te gaan in de weken dat het noodzaak was een ventilator te gebruiken. Het lijkt wel alsof het regelmatige, zoemende geluid ervan me in slaap liet vallen.

Maar ja, bij lagere temperaturen heb je wat minder aan die tip. :{
Je kan 'm ook een andere kant op richten. i
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')