abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 00:12:10 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181044107
Klets hier gerust verder. :)

Over pubers, kinderen, kleuters, baby's, kerst, Pasen, zomer en herfst en alles ertussenin.
Sport, scholen, puisten, kleding, en anderszins. Meubels, huizen, geld, ook goed.

Of eten, eten is altijd goed.
KuikenGuppy
  donderdag 9 augustus 2018 @ 00:16:58 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181044198
Mijn lapo:
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bij mijn wasmachine kun je dat dus niet. Hij ontgrendelt pas na 2 minuten en daarna krijg je m haast niet meer aan de praat :')

En 2 vaatwassers omdat we een open leefkeuken willen waar nooit vuile vaat op het aanrecht hoeft te staan :')
Ben je niet bang voor een slippery slope? Dat je in het huis er na 3 vaatwassers wil, omdat er met twee tóch nog altijd ergens wel een beetje vaat stond? (Bijv. de eerste is nog vol, de tweede bezig, dus HALP waar laat ik mijn vieze kopje?!)
KuikenGuppy
pi_181045226
_O- voor de glijdende schaal!

de armen van een vaatwasser kan je schoonmaken met een hele scherpe pincet of met kloppen. Kloppen is logischer als je niet mijn beroep hebt ;)
Je haalt de arm er af (is echt simpel, slagje naar links) dan onder de kraan. En dan kloppen tot je het corpus delictum er uit hebt :Y
pi_181045878
Toptip van freecell ^O^

Maarre, wanneer is dat nodig :?
Als in: hoe weet je dat er iets in zit of dat het vies is?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 05:18:54 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181046083
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 03:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Toptip van freecell ^O^

Maarre, wanneer is dat nodig :?
Als in: hoe weet je dat er iets in zit of dat het vies is?
Goede vraag!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 06:36:20 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_181046216
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 01:08 schreef freecell het volgende:
_O- voor de glijdende schaal!

de armen van een vaatwasser kan je schoonmaken met een hele scherpe pincet of met kloppen. Kloppen is logischer als je niet mijn beroep hebt ;)
Je haalt de arm er af (is echt simpel, slagje naar links) dan onder de kraan. En dan kloppen tot je het corpus delictum er uit hebt :Y
de armen van mijn vaatwasser kunnen uit elkaar. Hell of a job, maar je wil niet weten hoeveel rijst er uit kwam :')

@burd, nee, het gaat ook niet om "te lui om de vaatwasser leeg te halen" maar om een diepgewortelde grafhekel aan vaat op het aanrecht. En ook hier weer: omdat het kan.
disclaimer
pi_181046347
Moet je wel allebei zo zijn. Ik heb 9 van de 10 x een lege vaatwasser én het aanrecht vol, omdat ik de enige ben die daar een hekel aan heeft. Daarom blij dat ik die extra vaarwassserruimte toen niet heb gedaan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:28:25 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_181046362
Het was het idee van mijn man _O-
disclaimer
pi_181046398
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Addwash, weer zo'n ding waarvan ik niet wist dat ik het miste :+ Bedankt hè }:|

We hebben een wespennest naast het dakkapel van de kinderkamer :{ Vond vanochtend nog een wesp in de slaapkamer :r Vriend had meerdere bedrijven gemaild maar 0 reacties gekregen, nu dus maar zelf spul gekocht om aan de slag te gaan.
Wij hadden ook een wespennest in de nok. Verdelger kon de volgende dag en ik zag gisteren nog een verdwaalde wesp, maar ik heb de indruk dat het weg is.

Bij onze buren zit ook een nest, maar die zijn op vakantie. Maar die willen het graag zelf weghalen... hoop dat ze dat een beetje vlot doen, ze komen een dezer dagen terug.
Maar daar zitten er aanzienlijk meer... en ze weten heel goed onze tafel te vinden als we buiten eten :X . Ik heb zo'n schurfthekel aan die krengen.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 06:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de armen van mijn vaatwasser kunnen uit elkaar. Hell of a job, maar je wil niet weten hoeveel rijst er uit kwam :')

Ieuw, ik heb gelijk een beeld hierbij... :r
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2018 @ 07:54:33 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181046468
Bij ons draait de vaatwasser ‘s nachts, nooit de behoefte gehad om er iets extra’s in te zetten. Ook nooit gedacht dat je behoefte kon hebben aan twee vaatwassers trouwens :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181047514
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 03:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Toptip van freecell ^O^

Maarre, wanneer is dat nodig :?
Als in: hoe weet je dat er iets in zit of dat het vies is?
Hier zie ik dan een stukje rijst/plastic/rommel uit zo'n gaatje steken. Al er 1 uitsteekt is er meer.
En hij maakt minder goed schoon dan :)
pi_181047771
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:54 schreef Sjeen het volgende:
Bij ons draait de vaatwasser ‘s nachts, nooit de behoefte gehad om er iets extra’s in te zetten. Ook nooit gedacht dat je behoefte kon hebben aan twee vaatwassers trouwens :)
Was een van de eerste dingen waar wij over nadachten :)
Al hebben we het uiteindelijk dus niet gedaan. De keuken heeft hier sowieso relatief veel aandacht (en geld) gekost. Omdat O+ koken O+ en open zichtbaar vanuit zowel eet, woon, als tuin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181051754
Met ons zespersoons huishouden zou een tweede vw echt goud zijn! Wij redden het net niet heel de dag. Ik ben er ook heel snel aan gewend geraakt in Afrika. Mis het enorm.
Met een meidenkwartet
pi_181051873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:00 schreef Cathmar het volgende:
Met ons zespersoons huishouden zou een tweede vw echt goud zijn! Wij redden het net niet heel de dag. Ik ben er ook heel snel aan gewend geraakt in Afrika. Mis het enorm.
Echt waar?
Hier met 5 man, we redden het soms met alleen 's nachts draaien, soms ook niet.
Maar nog 1 lijkt me niet echt handig :D
pi_181053027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Echt waar?
Hier met 5 man, we redden het soms met alleen 's nachts draaien, soms ook niet.
Maar nog 1 lijkt me niet echt handig :D
Daar zaten ze in mijn bijkeuken O+
De keuken had alleen een klein stenen gootsteen. Design en helemaal open. Zit thuis niet in ons budget zeg maar. De bijkeuken was hemels groot.
Met een meidenkwartet
pi_181053128
Die van mij zit ook in mijn bijkeuken en dat is niet echt praktisch. Daar zit namelijk ook de wasmachine en mijn werkplaats (ik werk thuis) en het is nogal onhandig allemaal _O-

Klinkt heerlijk trouwens O+
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2018 @ 13:58:06 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181053235
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Was een van de eerste dingen waar wij over nadachten :)
Al hebben we het uiteindelijk dus niet gedaan. De keuken heeft hier sowieso relatief veel aandacht (en geld) gekost. Omdat O+ koken O+ en open zichtbaar vanuit zowel eet, woon, als tuin.
ik hou van keukens waar aandacht (en geld) in gestoken is! Want inderdaad O+ koken O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181055081
Oudste heeft net cola-light in ballon gedaan. Mentos in het tuitje, knoopje er in, mentos een zetje geven.

Werkt niet _O-
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:05:26 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181056199
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:09 schreef freecell het volgende:
Oudste heeft net cola-light in ballon gedaan. Mentos in het tuitje, knoopje er in, mentos een zetje geven.

Werkt niet _O-
:D
Maar wel _O_ voor het idee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181056268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:05 schreef livelink het volgende:

[..]

:D
Maar wel _O_ voor het idee.
Hij werd wel groter, maar echt niet noemenswaardig. Was lollig! :D
pi_181056895
Meer Mentos?
pi_181058630
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:09 schreef freecell het volgende:
Oudste heeft net cola-light in ballon gedaan. Mentos in het tuitje, knoopje er in, mentos een zetje geven.

Werkt niet _O-
Azijn en bakingsoda? Geeft veel gasvorming iig.
pi_181060154
Azijn en bakingsoda hebben we ook al veel mee gespeeld, maar ik weet niet of het een goed idee is om dat uit elkaar te laten knallen.

Olie, water (met beetje bietensap of rode verf er door is leuker) in een glas. Bruistablet er bij.
Is ook tamelijk briljant :)
pi_181066276
Cola en suiker maar die is vast te makkelijk
pi_181067236
Ik zit net een beetje het nieuws door te scrollen, zie ik ineens dit... :o Wij waren daar twee weken geleden op vakantie. Brrr.
pi_181067589
He bah Hupje, gelukkig ben je al lang en breed terug!
pi_181069794
Je zal er maar in zitten... Dat is wel nog een nadeel van de hitte van de laatste tijd, het noodweer dat daar regelmatig op volgt.

Wij waren een paar jaar geleden in Canada, en na een week in de rockies gingen we met de trein naar de kust. Zaten we daar s avonds tv te kijken bleek het hele gebied waar we geweest waren opeens overstroomd te zijn en alles waar we gereden hadden afgesloten. Was al minimaal 30 jaar niet gebeurd ofzo. Is toch absurd om te zien. Zo blij dat we niet een week later waren vertrokken...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:21:39 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181073494
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:31 schreef Hupje het volgende:
Ik zit net een beetje het nieuws door te scrollen, zie ik ineens dit... :o Wij waren daar twee weken geleden op vakantie. Brrr.
Wij zaten hier een week geleden: https://www.ad.nl/buitenl(...)~a40705d6/129861347/
Echt mazzel gehad dus! :X
***
pi_181073519
Woei FF en BE, dat zijn ook momenten dat je blij bent dat je er nét weg bent...
pi_181075869
Zeg, ik moet nog op vakantie, maak me nou niet ongerust met 'oog en naald' verhalen ;)

Ik duw net op oudste zijn buik en zeg: "duidelijk geval van te weinig chips! Ga dat eens gauw oplossen!"
Oudste: ja, dat voelde ik al, ook wel echt te weinig cola trouwens.

Hum.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:02:59 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181076462
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:34 schreef freecell het volgende:
Zeg, ik moet nog op vakantie, maak me nou niet ongerust met 'oog en naald' verhalen ;)

Ik duw net op oudste zijn buik en zeg: "duidelijk geval van te weinig chips! Ga dat eens gauw oplossen!"
Oudste: ja, dat voelde ik al, ook wel echt te weinig cola trouwens.

Hum.
Lekker bijdehand :D
Hoe oud zijn jouw kinderen ook alweer?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181076820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Lekker bijdehand :D
Hoe oud zijn jouw kinderen ook alweer?
Oudste wordt volgende week 10, middelste 8 en mini bijna 6. Afschuwelijk bijdehand alledrie :Y
pi_181077961
5 minuten later: ik doe even mee met de lego. Oudste: ik mis nog blokjes.
Ik lever harder blokjes aan dan hij ze kan verwerken.
"zeg! Ik ben geen hyperactieve octopus!"
Dat is het nieuwe normaal hier :+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:25:56 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181078177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:18 schreef freecell het volgende:
5 minuten later: ik doe even mee met de lego. Oudste: ik mis nog blokjes.
Ik lever harder blokjes aan dan hij ze kan verwerken.
"zeg! Ik ben geen hyperactieve octopus!"
Dat is het nieuwe normaal hier :+
Je wordt zo langzaam voorbereid op de puberteit. Het is allemaal onderdeel van het grote plan, waardoor de schok straks minder groot is :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181078211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:25 schreef livelink het volgende:

[..]

Je wordt zo langzaam voorbereid op de puberteit. Het is allemaal onderdeel van het grote plan, waardoor de schok straks minder groot is :Y
Ik geniet me suf van het groter worden :Y
Echt heel erg leuk.
pi_181079676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik geniet me suf van het groter worden :Y
Echt heel erg leuk.
Ik krijg vooral veel rollende ogen van mijn 11 jarige. Maar tot nu toe vind ik het erg vermakelijk.
Met een meidenkwartet
pi_181079777
Wie heeft er nog meer moeite om het huis zo goed georganiseerd als je graag zou willen? Ik werk er hard aan maar het valt zo tegen! En dan kom ik bij een vriendin (oké, maar 1 kind) waar alles strak georganiseerd en netjes is en dan voel ik me af echt mehhh....

Wij hebben voor een zespersoons huishouden echt niet veel spullen meer pfffff... Misschien moet ik de kinderen nog beter africhten?

Bv de hal al met alle schoenen, slippers, jassen. Werkt enorm op mijn zenuwen. Systemen met bakken en haken.. het werk gewoon niet.
Met een meidenkwartet
pi_181080293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:21 schreef Cathmar het volgende:
Wie heeft er nog meer moeite om het huis zo goed georganiseerd als je graag zou willen? Ik werk er hard aan maar het valt zo tegen! En dan kom ik bij een vriendin (oké, maar 1 kind) waar alles strak georganiseerd en netjes is en dan voel ik me af echt mehhh....

Wij hebben voor een zespersoons huishouden echt niet veel spullen meer pfffff... Misschien moet ik de kinderen nog beter africhten?

Bv de hal al met alle schoenen, slippers, jassen. Werkt enorm op mijn zenuwen. Systemen met bakken en haken.. het werk gewoon niet.
O, wij hebben ook maar 1 kind, en ik herken je gevoel helemaal. Alleen kom ik dan bij mensen met meer kinderen en denk: ik kan het niet eens met 1 kind :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_181080350
och, ik kon het alleen ook al niet..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:56:26 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181080513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, wij hebben ook maar 1 kind, en ik herken je gevoel helemaal. Alleen kom ik dan bij mensen met meer kinderen en denk: ik kan het niet eens met 1 kind :')
ik heb me erbij neergelegd dat wij niet geschikt zijn als georganiseerd huishouden :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181080665
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik heb me erbij neergelegd dat wij niet geschikt zijn als georganiseerd huishouden :P
Dat is ook een oplossing. Misschien dat het daar op neer komt bij ons maar ik kan me er nog niet bij neerleggen.
Met een meidenkwartet
pi_181081693


Schoenen is opgelost sinds we deze hebben O+ (klemt tussen vloer en plafond en kan draaien)

Voor de rest vreselijk herkenbaar
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:46:30 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181082961
Hier is dat een stuk minder sinds we verhuisd zijn. Wat bij ons verschil maakte, is alles een vaste plek geven en dingen na gebruik meteen weer terug leggen en er ook bij de kinderen (en man!) op blijven hameren dat zij dat ook doen.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:04:39 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181083307
Het lukt hier zonder kinderen al niet echt. Manlief werkt vanuit huis en regelmatig ligt de hele keukentafel vol met zijn zooi, staat er afwas op het aanrecht, slingeren er schoenen rond, moet de badkamer nodig gepoetst en zit de wasmand vol. Ik kan daar ook echt, echt van balen, maar kan nu simpelweg niet alles bijhouden. Dus is het meestal rommelig en niet zo schoon als ik graag zou willen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181083548
Bij ons helpt het om dichte kasten te kopen. Dus eentje in de gang, waar alle schoenen etc in liggen. Dat is een zooi, maar omdat de deuren dicht zijn, zie ik het niet.
Maar goed, verder is ons huis 1 ontplofte bende dus ik kan het verder ook niet :')
pi_181084134
Organiseren. O+. Ik heb vorig jaar, gewoon als leuk tijdverdrijf, de LOI-opleiding Professional organizing gevolgd. :+.

Het belangrijkste is denk ik inderdaad om alles een vaste plaats te geven en te zorgen dat alle leden van het gezin daar de spullen na gebruik ook weer neerleggen. Daarnaast werken dichte kasten hier heel goed en is het belangrijk om opbergruimte vooral heel praktisch in te delen. Wij hebben op de opbouw een opbergkamer die vol staat met stellingkasten langs een wand (met daarin 20 - of zo - van dezelfde opbergbakken. Aan de andere wand heeft Baard haken bevestigd, voor dingen die kunnen hangen). Oh, en ik ben héél goed in dingen wegdoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_181084237
Oh soms zou ik zo graag gewoon een beetje meer zoals jou willen zijn, DAD. Organiseren is zo mijn zwakke plek. ;( .

Terwijl ik het in theorie best wel kan en begrijp hoor, maar de praktijk he. Een collega van me zei eens: 'Jij bent echt best chaotisch, maar ik heb het idee dat het in jouw hoofd wel altijd heel helder is." Dat klopt wel redelijk en dat is dan mijn geluk, want ik kan het voor veel mensen aardig verborgen houden. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:36:53 #48
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181084873
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:46 schreef Burdie het volgende:
Hier is dat een stuk minder sinds we verhuisd zijn. Wat bij ons verschil maakte, is alles een vaste plek geven en dingen na gebruik meteen weer terug leggen en er ook bij de kinderen (en man!) op blijven hameren dat zij dat ook doen.
maar dat ben ik ook echt zat. ik ben dan de hele dag iedereen aan het vertellen dat ze hun meuk op moeten ruimen en dat is ook niet leuk.

onze keuken en eettafel is zero spullenen dat bijhouden geeft mij veel rust.
Maar de schoenen zooi en al die jassen en tassen, ik heb geen idee hoe ik dat netjes krijg naar wens zonder een schoenenkast die mij zou frustreren.

Wij hebben gelukkig een keuken met mega veel kasten en onze garderobe heeft ook een afgeschermde kastenwand maar ook dat helpt niet in het leeg houden.

(ik heb echt het liefst geen spullen in mijn huis liggen op de speelhoek na:')
pi_181085039
Dingen een vaste plek geven is waar het mis gaat. Waar laat je de ditjes. De datjes. De dingen die je niet wil bewaren maar waar je nog wel wat mee moet. Dingen in een bakje in een kast stoppen werkt dan niet voor mij. Ik ben echt wel goed in weggooien, anders groeide het huis helemaal dicht.

Op mijn aanrecht nu bv een fles zonnebrand, een sleutel waarvan ik nog niet weet waar het van is, lege batterijen uit een speelding die opgeladen moeten worden en de vliegenmepper.

Opladers werd ik ook echt heel gek van. Nu hebben we een oplaadstation gemaakt. Blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_181085164
Oplaadstation wat een goed idee! Eens op zoek om te knutselen.

Onze nieuwe meubels helpen mee aan het opgeruimde. Als de kinderen nu ook nog hun eigen hoekje opgeruimd houden zou het er hier al beter uitzien. Maar hej nu is het niet meer de hele kamer alleen maar een hoekje :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:19:13 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181085661
Ik heb een ditjes en datjes kast, en als de deur niet meer dichtgaat dan mest ik die uit :D
bakje voor onbekende sleutels en andere kleine onderdelen leeft ook in die kast.

dingen als zonnebrand zit in de la met belangrijke vaak nodig spullen.( in de zomer met zonnebrand in de winter met neusspray, zakdoekjes etc)
pi_181085760
Als straks de juiste kast nog word gebracht heb ik nog 2 lades er bij voor onze papierzooi. Die staan nu in mandjes in de keuken :') in een kastje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:05:01 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181086808
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ongeveer altijd aan het opruimen ben, en als de jongens op bed liggen maak ik nog even de keuken en eettafel netjes, vaatwasser aan en op de bank ploffen naar bed omdat het dan al laat is :+.
KuikenGuppy
pi_181086873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:46 schreef Cathmar het volgende:
Waar laat je de ditjes. De datjes. De dingen die je niet wil bewaren maar waar je nog wel wat mee moet. Dingen in een bakje in een kast stoppen werkt dan niet voor mij. Ik ben echt wel goed in weggooien, anders groeide het huis helemaal dicht.

Op mijn aanrecht nu bv een fles zonnebrand, een sleutel waarvan ik nog niet weet waar het van is, lege batterijen uit een speelding die opgeladen moeten worden en de vliegenmepper.
Hier precies zo. Ik word daar heel onrustig van, al die dingetjes. En als je net wat van die dingetjes een plek hebt gegeven of hebt weggedaan zijn er door allerlei hoeken en gaten weer nieuwe dingetjes bijgekomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181087094
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:07 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier precies zo. Ik word daar heel onrustig van, al die dingetjes. En als je net wat van die dingetjes een plek hebt gegeven of hebt weggedaan zijn er door allerlei hoeken en gaten weer nieuwe dingetjes bijgekomen.
Ik ben zo blij dat er meer mensen zijn die zo in elkaar zitten. Ik heb al mijn hoop zitten op verhuizen en nieuwe meubels. O+ Tot die tijd ben ik team dichte kasten en continu opruimen/verplaatsen van nieuwe troep. Met kind is het hier helemaal ontploft qua bende. En het helpt niet dat mijn man net zo goed is in opruimen als de baby. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181088434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Organiseren. O+. Ik heb vorig jaar, gewoon als leuk tijdverdrijf, de LOI-opleiding Professional organizing gevolgd. :+
Ow dat klinkt leuk! * mrien gaat googlen
pi_181088489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:46 schreef Cathmar het volgende:
Op mijn aanrecht nu bv een fles zonnebrand, een sleutel waarvan ik nog niet weet waar het van is, lege batterijen uit een speelding die opgeladen moeten worden en de vliegenmepper.

Opladers werd ik ook echt heel gek van. Nu hebben we een oplaadstation gemaakt. Blij mee.
Dat klinkt echt vet opgeruimd. Op mijn veeel te grote eiland 2 telefoons waarvan 1 kapot, 13 kleine stapeltjes of kopjes afwas, mijn koptelefoon op zijn zakje, een zonnebril waarvan het hoesje kwijt is, gieter, lege kweekbak met geoogste tomaten zonder smaak, pot honing, elektrische vliegenmepper, 2 kinderspeelgoedjes, handzeep, afwasborstel, 2 RVS waterflessen, werklaptop, schaal voor alle losse prullen waaronder opladers (uhuh), lege spafles, 2 losse opladers, 2 pinpassen, fietssleutels, bestelde slippers die terug moeten, kindertekening, 2x zonnebrand, E3,30, een pannenlap en het broodbakblik. Oh 3 decoratieve vaasjes met 1 crêpepapier bloem, 1 veer en een broodje van de Aldi. Dan heb ik het denk ik wel :'(

Gelukkig is het eiland 2,55x1,10 met verder alleen een wasbak erin, dus er is nog best wat ruimte voor meer 8)7


Maar ik heb wél al mijn schoenen in een open Billy in een aparte ruimte.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181088512
+ 2 losse tomaten, 2 wortels, 1 pastinaak en een fruitvliegenval..
We moeten nog opruimen O-) O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:06:43 #59
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181088888
Ik heb gewoon keukenkastjes zonder deurtjes, want nog niet gemaakt of al kapot. Ik kies er voor het niet te zien :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:31:49 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181089659
Ik heb al meer dan een jaar nesteldrang en ik koester het. Mijn huis is zoveel netter dan pre-zwanger. Het is nog steeds niet netjes, maar er zijn veel meer plekken (vloer, tafel etc) met niks. Heerlijk. Wat mij erg helpt, naast de vaker genoemde vaste plekken, is ook zorgen dat het op die plekken makkelijk opruimen is. Dus geen overvolle kast waar je je tas bij in kan proppen, maar gewoon een halve plank met verder niks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181089818
Dat hele opruimen is wel een soort van ding hier thuis. Ik hou van weinig spul en geen rommel, vrouw houdt van bewaren want “als ik ooit meer tijd heb, dan wil ik daar graag wat van maken”. En die tijd heeft ze al 4 jaar niet gehad, dus mijn handen jeuken echt om zulke dingen dan weg te gooien. Onze hele schuur staat daar namelijk mee vol en boven liggen ook nog projecten. Daar kan ik slecht tegen. Als ik dingen een jaar niet heb gebruikt, gaan ze weg.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:48:46 #62
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181090183
Hahahah ik heb een dochter die met alles nog wil knutselen! Hier thuis als iemand iets echt vies aan het weggooien is roepen we dan ook vaak wacht nee!!! Daar wil ik nog mee knutselen.!!!!

Ik gooi dus wel stiekem heel veel dingen weg maar het is echt heel heeel heel veel dingen die ze wil hergebruiken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:51:22 #63
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181090267
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat klinkt echt vet opgeruimd. Op mijn veeel te grote eiland 2 telefoons waarvan 1 kapot, 13 kleine stapeltjes of kopjes afwas, mijn koptelefoon op zijn zakje, een zonnebril waarvan het hoesje kwijt is, gieter, lege kweekbak met geoogste tomaten zonder smaak, pot honing, elektrische vliegenmepper, 2 kinderspeelgoedjes, handzeep, afwasborstel, 2 RVS waterflessen, werklaptop, schaal voor alle losse prullen waaronder opladers (uhuh), lege spafles, 2 losse opladers, 2 pinpassen, fietssleutels, bestelde slippers die terug moeten, kindertekening, 2x zonnebrand, E3,30, een pannenlap en het broodbakblik. Oh 3 decoratieve vaasjes met 1 crêpepapier bloem, 1 veer en een broodje van de Aldi. Dan heb ik het denk ik wel :'(

Gelukkig is het eiland 2,55x1,10 met verder alleen een wasbak erin, dus er is nog best wat ruimte voor meer 8)7


Maar ik heb wél al mijn schoenen in een open Billy in een aparte ruimte.
Oooh nu beschrijf je echt mijn keukennachtmerrie

Al lijkt die 2,55x1,10 mij dan wel weer hemels!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:00:23 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181090550
Mijn dochter heeft al sinds juni vakantie omdat ze eindexamen deed dit jaar en sinds die tijd is mijn huis altijd opgeruimd. Uit verveling en omdat ze graag in een opgeruimd huis wil zijn ruimt ze elke dag op en heeft ze mijn hele huis al opnieuw ingedeeld.

En eerlijk is eerlijk, het ziet er nu altijd piekfijn uit. Maar de andere kant van de medaille is dat ik alles continue kwijt ben. Ik wist precies waar alles lag. Het was wel een chaos, maar wel een chaos waarin ik blindelings alles kon vinden. Nu ben ik voortdurend spullen aan het zoeken.

Dus ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik nu het meest blij mee ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181090750
Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd bij mij. Maar een opgeruimd huis met twee kinderen en een oppersloddervos (lees:mijn man) is een soort van utopie.
Maar we hebben eenmaal per week een poets en voordat zij komt, ruimen we op zodat ze fatsoenlijk overal bij kan.
Dat ze nu al twee weken vakantie heeft helpt dus niet echt heel erg....
pi_181090885
Livelink, wat jij beschrijft is precies waardoor ik ooit knallende ruzie met mijn ouders heb gemaakt _O- Laatst kreeg ik er ook commentaar over van mijn vriend, ik heb hem beloofd dat ik zijn bureau niet meer op zal ruimen.
Ik ben gestructureerd qua lijstjes. Verder heb ik vaste dumpplekken die ik af en toe opruim. Mijn vriend wil alles bewaren en heeft minder drang om rommel op te ruimen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:31:09 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181091311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:13 schreef Hupje het volgende:
Livelink, wat jij beschrijft is precies waardoor ik ooit knallende ruzie met mijn ouders heb gemaakt _O- Laatst kreeg ik er ook commentaar over van mijn vriend, ik heb hem beloofd dat ik zijn bureau niet meer op zal ruimen.
Ik ben gestructureerd qua lijstjes. Verder heb ik vaste dumpplekken die ik af en toe opruim. Mijn vriend wil alles bewaren en heeft minder drang om rommel op te ruimen.
Ik waak heel erg dat ik er geen ruzie over ga maken. Op zich is het namelijk wel te waarderen. Maar af en toe moet ik wel even tot 20 tellen ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181092404
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:51 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Oooh nu beschrijf je echt mijn keukennachtmerrie

Al lijkt die 2,55x1,10 mij dan wel weer hemels!
Komt dan nog 1.60x70 plus de kookplaat (plat, dus kan ook spul op) bij. De nachtmerrie is nog iets groter dan in vorige post geschetst maar ik had geen tijd meer ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181093072
Ivm verhuizen zijn wij dus flink aan het opruimen maar nu zijn de kasten netjes en is decrest van het huis een chaos met spullen waar nog een andere plek voor gezocht moet worden. En je kunt je tijd ook maar 1x besteden dus andere klussen blijven liggen.

Ik functioneer wel goed met enige vorm van chaos. Dwz, ik vind het geen chaos want ik kan alles terugvinden. Mijn man is netter maar wel minder georganiseerd (ja, dat kan ook nog).
pi_181093626
Ik ruim een paar keer per jaar goed op: voor verjaardagen en voordat we op vakantie gaan. De rest van de tijd is onze eettafel voor max 50% te gebruiken. We eten nu dus met z'n vijfen aan een kant (waarbij de kinderen nog wel eetstoelen met een eigen plankje ervoor hebben). Kinderspeelgoed ruim ik niet eens meer op, het eerste dat ze doen als ze beneden komen is de boxla met klein speelgoed open trekken en de rest verspreiden over de hele woonkamer.

Wel een fijne nieuwe introductie vind ik een klein schaaltje op tafel voor kleine veel gebruikte zooi. Portomonee en (werk)sleutels, dat soort spul. Ook los geld gaat daar in. En in de keuken heb ik een klein laatje voor scharen, plakband, zegeltjes, kortingsbonnen en ander klein spul dat nog niet weg kan. Die heb ik ook bij de bezichtiging van het huis al voor dat doel geclaimd. Verder zit in een kast een ladeblok van Ikea met 2 A4 lades en 3 mini laatjes. In die minilaatjes passen perfect pasjes, kadokaarten, geheugenkaarten en batterijen. In de grote lades verdwijnen papieren die nog niet weg kunnen en als de laatjes echt niet meer dicht kunnen zoek ik ze uit en kan meestal 80% alsnog weg. Ikea heeft sowieso best slimme opruim ideeen soms.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:58:52 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181095783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:48 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hahahah ik heb een dochter die met alles nog wil knutselen! Hier thuis als iemand iets echt vies aan het weggooien is roepen we dan ook vaak wacht nee!!! Daar wil ik nog mee knutselen.!!!!

Ik gooi dus wel stiekem heel veel dingen weg maar het is echt heel heeel heel veel dingen die ze wil hergebruiken.
Dit ja! O kan met alles altijd nog knutselen en het huis zou vol met karton en stenen en moertjes en bouten tot aan het plafond liggen als het aan hem lag.
Ik gooi best veel stiekem weg als hij naar bed is.
Uiteraard komt hij er dan zes maanden later op terug dat hij toch nog dat ene rode stukje golfkarton bewaard had...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181097225
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:00 schreef livelink het volgende:
[...]

En eerlijk is eerlijk, het ziet er nu altijd piekfijn uit. Maar de andere kant van de medaille is dat ik alles continue kwijt ben. Ik wist precies waar alles lag. Het was wel een chaos, maar wel een chaos waarin ik blindelings alles kon vinden. Nu ben ik voortdurend spullen aan het zoeken.

Dus ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik nu het meest blij mee ben.
+1 (alleen ruim ik zelf op ;) )

Mijn huis ziet er ook altijd schoon, netjes en opgeruimd uit. Maar vaak denk ik tijdens t opruimen: "Ik ga DIT hier neerleggen, maar dat zal wel een slecht idee zijn, want dan vergeet ik vast dat het hier ligt". Maar dan leg ik het toch daar neer.

En weken later heb ik geen idee waar ik het heb gelaten, maar dan weet ik nog precies wat ik tijdens het opruimen ervan dacht :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Aerenia op 11-08-2018 09:53:16 ]
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:03:33 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181097402
Ik ben ook een sloddervos. Mijn ex-man was dat ook.. dat werd op een gegeven moment echt wel vervelend.. dus toen maar een miep in huis gehaald..zij ruimde ook op de helemaal top! Dan vonden we meestal als we thuis kwamen een stapel op de eettafel en die ruimde n we dan op..
Al moet ik toegeven dat er af en toe ook wel meerdere stapels lagen.. :'(

Toen ik met K. Ging samenwonen vond hij het belachelijk dat ik een miep had..
Na een maandje snapte hij het wel.. :+
Hij is erg opgeruimd .. hij heeft een kastje waar de Admin in zit.. hij ruimt op en als ik iets kwijt ben dan vraag ik hem waar het is..
Ik ben enorm benieuwd hoe het voor hem gaat zijn met overal-troep-achter-latende kinderen.. :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181097953
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:46 schreef Aerenia het volgende:

[..]

+1

Mijn huis ziet er ook altijd schoon, netjes en opgeruimd uit. Maar vaak denk ik tijdens t opruimen: "Ik ga DIT hier neerleggen, maar dat zal wel een slecht idee zijn, want dan vergeet ik vast dat het hier ligt". Maar dan leg ik het toch daar neer.

En weken later heb ik geen idee waar ik het heb gelaten, maar dan weet ik nog precies wat ik tijdens het opruimen ervan dacht :')
Heel herkenbaar :D

Ik word helemaal kriebelig van rommel. Alles heeft een vaste plek hier in huis en als die er nog niet is maak ik die. Zelfs mijn glazen staan geordend in de keukenkastjes.
Alleen soms ruim ik het te goed op en kan ik het dus niet meer vinden :7
pi_181097987
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:00 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter heeft al sinds juni vakantie omdat ze eindexamen deed dit jaar en sinds die tijd is mijn huis altijd opgeruimd. Uit verveling en omdat ze graag in een opgeruimd huis wil zijn ruimt ze elke dag op en heeft ze mijn hele huis al opnieuw ingedeeld.

En eerlijk is eerlijk, het ziet er nu altijd piekfijn uit. Maar de andere kant van de medaille is dat ik alles continue kwijt ben. Ik wist precies waar alles lag. Het was wel een chaos, maar wel een chaos waarin ik blindelings alles kon vinden. Nu ben ik voortdurend spullen aan het zoeken.

Dus ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik nu het meest blij mee ben.
daar kom je achter als ze de boel niet meer opruimt aldus mijn moeder. toen ik het huis uit ging was ze blij dat ik met hun vakantie op het huis wilde passen want dan werd de keuken, bijkeuken en kelder weer uitgemest. inmiddels heeft ze een huishoudster.

ik ben dus ook van het opruimen. elke avond het aanrecht op wat vaste dingen na leeg en de woonkamer opruimen. slaapkamer probeer ik ook netjes te houden, de rest lukt op het moment niet.
pi_181103106
Normaal heb ik het hier bijgehouden. In ieder geval zo bijgehouden dat je meestal kan binnenlopen voor een kop koffie en dat het er dan hier gewoon ok uitziet. Geen VT wonen huis (want samengeraapt meubilair) maar wel schoon en aardig opgeruimd. Uiteraard wel 1 rommella en 1 rommelkastje, maar die zijn dicht.

En nu is het vakantie. Kinderen alle drie thuis, man aan het werk. Ik heb het echt opgegeven, het komt wel weer :@

Sowieso, man wil best huishouden doen, maar hij ziet het niet, echt niet!
Dan zeg ik: zullen we het even samen aanvallen hier? Dan maakt hij de vloer leeg (verdwaalde schoenen, snoertjes en lego enzo) daarna even zuigen of vegen. Ik ben intussen ook bezig. Dan kijkt hij tevreden naar de vloer en ploft weer neer.
Als ik dan 'uhm :? ' doe, kijkt hij rond: maar wat MOET er dan nog?Ik: nou, dit en dit en dit en dit ;)
Hij: oja! :o
De vloer ziet hij, de afwasmachine, rondslingerende afwas en verkeerd geplaatst speelgoed ook, maar stapeltjes boeken/spul, was, stoflagen en rommelige tafels registreert hij gewoon niet _O-

Dus van hem moet ik het niet verwachten, haha. Hij heeft ook vaak niet door dat hij rommel maakt. Als ik dat dan zeg is het meteen: o, verrek, ja! En ruimt hij het op. Dus echt geen onwil.

Ik heb wel een thuiszorg voor 3,5 uur per week, die doet de grote basis, maar ruimt niet op (en als er een tas midden op de vloer staat, dweilt ze er dus omheen _O- ) dus voor zij komt is het sowieso goed opgeruimd :Y
pi_181107087
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 06:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de armen van mijn vaatwasser kunnen uit elkaar. Hell of a job, maar je wil niet weten hoeveel rijst er uit kwam :')

@burd, nee, het gaat ook niet om "te lui om de vaatwasser leeg te halen" maar om een diepgewortelde grafhekel aan vaat op het aanrecht. En ook hier weer: omdat het kan.
Grappig, vrienden van me gaan dit ook zo doen. 2 vaatwassers.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_181131946
Ik ben een typische voor-het-oog-opruimer. Ik hou niet van rondslingerend spul (dat is met de jaren gekomen overigens, ik was als kind en als student enorm slordig en hoe ouder ik word, hoe netter). Bij ons ligt dus zelden ergens meuk te slingeren en speelgoed wordt ook 's avonds opgeruimd. Meer door mij dan door de eigenaar van het speelgoed overigens :') Maar dat wordt dan dus in allerhande laatjes en kastjes gepropt. Een keer in de zoveel tijd krijg ik dan de geest en ruim ik alles op.

Zoals dit weekend: er staat een mogelijk zolderverbouwing op het programma maar achter alle schotten staan kinderspullen. En ik heb in zes-en-een-half jaar nog geen sokje weggegooid :X Dus al uren en het uitzoeken en weggooien en nu ergens bij maat 86/92 aanbeland maar ik moet nog zoveeheeel :'(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181132533
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Lok
Wij missen jou in dat andere topic :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181132744
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij missen jou in dat andere topic :(
Wij? :D Lief wel :* Heb even niet zoveel puf, wie weet komt dat weer?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181133878
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij? :D Lief wel :* Heb even niet zoveel puf, wie weet komt dat weer?
Ik ben wel bepalend in deze wij, dat moet ik bekennen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:32:18 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181172017
De kinderen zijn sinds gisteren uit logeren en ik geniet me echt suf van mijn salontafel die nu al sinds gisterenmiddag leeg is en blijft! O+ Geen controllers, kabels, afstandsbedieningen, kapla...

Alleen mijn tafel en een klein vaasje met lathyrussen. O+

En het duurt nog tot vrijdagmiddag! *O*

En de stilte! De hemelse, oorverdovende stilte! O+
***
pi_181172100
BE, dat klinkt echt fantastisch O+
Veel plezier!
pi_181172145
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
De kinderen zijn sinds gisteren uit logeren en ik geniet me echt suf van mijn salontafel die nu al sinds gisterenmiddag leeg is en blijft! O+ Geen controllers, kabels, afstandsbedieningen, kapla...

Alleen mijn tafel en een klein vaasje met lathyrussen. O+

En het duurt nog tot vrijdagmiddag! *O*

En de stilte! De hemelse, oorverdovende stilte! O+
Wat heerlijk!!!
Met een meidenkwartet
pi_181172923
Heerlijk be
pi_181173244
BE geniet van de stilte en lege tafel. :D
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:35:59 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181173381
Heerlijk BE! En lathyrus O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:52:36 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181173694
Ghehe, BE! je groeit er als ouder wsl in mee..
wij hadden laatst 4 volwassenen en 5 kinderen ( + een hond) op bezoek voor een BBQ..
toen ze weg waren was het idd zo heeerlijk stil! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:57:54 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181175067
Haha, dat kan ik me voorstellen ja! :Y
***
pi_181175210
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, dat kan ik me voorstellen ja! :Y
Hoe is het met je banenjacht?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:43:28 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181176007
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hoe is het met je banenjacht?
Die ligt een soort van stil. Zit sinds eind mei thuis met een burn-out/burn-out-klachten en was niet in staat om te solliciteren.

Nu wacht ik op contact met een mediator om te zien of ik er met mijn werkgever uit kan komen mijn contract te ontbinden.
SPOILER: aanvulling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***
pi_181176993
Heftig zo BE! Succes de komende tijd.
Met een meidenkwartet
pi_181177244
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hoe is het met je banenjacht?
Ik las bananenjacht :’)
pi_181177700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik las bananenjacht :’)
Stukken leuker :)
Met een meidenkwartet
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:23:12 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181178298
KuikenGuppy
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:30:07 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181261824
Mensen,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:32:41 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181261903
Vraag zijn huisarts! Die weet hopelijk ook een beetje waar nog ruimte is zo middenin de zomer.
En sterkte natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181261950
Bel ook even op hoe ze zitten qua bezetting! Het is deze zomerperiode best een drama qua onderbezetting -O-
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:39:28 #99
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181262075
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:34 schreef Skittles het volgende:
Bel ook even op hoe ze zitten qua bezetting! Het is deze zomerperiode best een drama qua onderbezetting -O-
Ik had dat al in mijn achterhoofd. Gelukkig gaan we ná de grotere vakantieperiode. Als we niets vinden, moeten we het zelf doen. Staan er niet om te springen, maar tof is anders -O-
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181262687
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mensen,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke regio Gelderland?

Pb me anders even (Ben zelf wijkvpk in gld).

Enne sterkte uiteraard!
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:11:30 #101
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181262979
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:00 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Welke regio Gelderland?

Pb me anders even (Ben zelf wijkvpk in gld).

Enne sterkte uiteraard!
Ik heb je een DM gestuurd :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181270293
Opruimperikelen las ik...
Hier in huis ligt overal iets, de jongste bewaard graag alles. Dus ik ruim nog wel eens wat op en krijg dan een boos kind op mn nek, omdat ik het weg heb gegooid.

De kinderen hebben beiden een eigen la in de kast, als die vol is, zullen ze hem moeten opruimen. Maar intussen liggen er overal stapeltjes met van alles en nog niks.
De oudste verzamelt op de keukentafel haar zooi, uiteindelijk is de halve tafel vol. Ondanks dat we keer op keer afspreken dat de tafel aan het eind van de dag leeg moet zijn. Ze hebben een postvakje voor huiswerk en schoolspul, zodat het toch in het zicht kan liggen, maar ik moet er constant bovenop zitten dat spullen worden neergelegd op de plek waar het hoort.

Man en kinderen vinden het prima zo, ik zie vooral de zooi steeds en ik heb daar last van.
Maar ik krijg het niet opgeruimd, want als ik de eettafel leeg heb, dan zijn ze op de salontafel weer begonnen met een of ander project. Als ik vraag of dat aan het eind van de dag opgeruimd kan zijn, dan ben ik de stomme moeder.

Ooit begon ik op zolder met opruimen, maar na een voorspoedige start ligt het eigenlijk alweer tijden stil, het lukt me niet zo goed om weer te beginnen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:25:09 #103
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181271471
Knutseltafel op zolder inrichten? 2 vliegen in 1 klap. Hoeven zij geen lopende projecten op te ruimen en heb jij een doel om de zolder gereed te hebben.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:39:38 #104
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181299862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 08:03 schreef Nijna het volgende:
Als ik vraag of dat aan het eind van de dag opgeruimd kan zijn, dan ben ik de stomme moeder.
Vliegt mij hier ook altijd bij het opruimen om de oren O+
Dan zeg ik dat ik ze niet heb om aardig gevonden te worden, en dat ze toch echt op moeten ruimen.
En dan zegt de oudste boos dat ik dat altijd als reactie geef :D _O-
pi_181300061
Hier stopte mijn man een theedoek die buiten lag nog even bij de was in de wasmachine. Daar bleek een slak op te zitten. De halve was onder een gele smurrie :r
pi_181301681
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier stopte mijn man een theedoek die buiten lag nog even bij de was in de wasmachine. Daar bleek een slak op te zitten. De halve was onder een gele smurrie :r
Bij het lezen van dit kreeg ik al kippenvel. :r
pi_181303259
Huuuu ferrari. Gadverdegadverkadaver
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:15:31 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_181303522
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier stopte mijn man een theedoek die buiten lag nog even bij de was in de wasmachine. Daar bleek een slak op te zitten. De halve was onder een gele smurrie :r
:X :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_181310894
NM :D
pi_181316205
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:25 schreef AwayTL het volgende:
Knutseltafel op zolder inrichten? 2 vliegen in 1 klap. Hoeven zij geen lopende projecten op te ruimen en heb jij een doel om de zolder gereed te hebben.
Dat is het overwegen waard!

quote:
17s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Vliegt mij hier ook altijd bij het opruimen om de oren O+
Dan zeg ik dat ik ze niet heb om aardig gevonden te worden, en dat ze toch echt op moeten ruimen.
En dan zegt de oudste boos dat ik dat altijd als reactie geef :D _O-
_O-

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier stopte mijn man een theedoek die buiten lag nog even bij de was in de wasmachine. Daar bleek een slak op te zitten. De halve was onder een gele smurrie :r
:r
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_181395381
Ik weet niet of het helemaal niet besproken mag worden, maar is die ene persoon al terecht/zijn er ontwikkelingen?
pi_181395582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef Svane het volgende:
Ik weet niet of het helemaal niet besproken mag worden, maar is die ene persoon al terecht/zijn er ontwikkelingen?
Opeens was alles weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:31:00 #113
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_181395843
Op de politie pagina staat ze nog vermist.
pi_181395939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:10 schreef Svane het volgende:
Ik weet niet of het helemaal niet besproken mag worden, maar is die ene persoon al terecht/zijn er ontwikkelingen?
Ze is helaas nog steeds vermist.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 12:42:50 #115
74056 crew  ToT
pi_181396101
:') Buurvrouw rijdt hier weg. 5 koters in de auto, peuk in de bek, ramen dicht.....

Waren ze hier niet bezig te kijken naar een wet die het verbiedt om te roken in de auto als je kinderen in de auto hebt zitten?
pi_181396219
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:42 schreef ToT het volgende:
:') Buurvrouw rijdt hier weg. 5 koters in de auto, peuk in de bek, ramen dicht.....

Waren ze hier niet bezig te kijken naar een wet die het verbiedt om te roken in de auto als je kinderen in de auto hebt zitten?
In de Efteling van de week een moeder die op haar knieën voor haar kind zit uit te leggen waarom ze geen appelsap kreeg (want teveel suiker) en ondertussen wel lekker de rook in haar gezicht uitblaast..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 12:49:24 #117
74056 crew  ToT
pi_181396254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:47 schreef Tally het volgende:

[..]

In de Efteling van de week een moeder die op haar knieën voor haar kind zit uit te leggen waarom ze geen appelsap kreeg (want teveel suiker) en ondertussen wel lekker de rook in haar gezicht uitblaast..
:X Gristus te paard! :X

Overigens kreeg mevrouw ToT ook van de verloskundige te horen geen appelsap meer te drinken tijdens te zwangerschap vanwege de suikergehalte.
pi_181396302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:47 schreef Tally het volgende:

[..]

In de Efteling van de week een moeder die op haar knieën voor haar kind zit uit te leggen waarom ze geen appelsap kreeg (want teveel suiker) en ondertussen wel lekker de rook in haar gezicht uitblaast..
:’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181396312
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:49 schreef ToT het volgende:

[..]

:X Gristus te paard! :X

Overigens kreeg mevrouw ToT ook van de verloskundige te horen geen appelsap meer te drinken tijdens te zwangerschap vanwege de suikergehalte.
Snap ik ook. En is ook gewoon een suikerbom. Maar daar schoot ik gewoon van in de lach.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 augustus 2018 @ 12:57:49 #120
74056 crew  ToT
pi_181396432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:52 schreef Tally het volgende:

[..]

Snap ik ook. En is ook gewoon een suikerbom. Maar daar schoot ik gewoon van in de lach.
_O- Kan ik me wel voorstellen ja! :P
pi_181396779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:47 schreef Tally het volgende:

[..]

In de Efteling van de week een moeder die op haar knieën voor haar kind zit uit te leggen waarom ze geen appelsap kreeg (want teveel suiker) en ondertussen wel lekker de rook in haar gezicht uitblaast..
Mooie wereld toch zo :D

Wij zijn gestart op een nieuwe school i.v.m. verhuizing, dus we moeten even opnieuw 'opgevoed' worden c.q. even aftasten wat mag en hoe ze het allemaal willen t.o.v. de vorige school.

Djenna mocht geen beker ranja mee naar school, maar flesjes fruit shoot/pakjes dubbel fris zijn dikke prima ^O^ . Ik zal wel iets gemist hebben.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:22:08 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181396996
Oh, daar ging ik toch gewapend met cijfers tegen in protest! :{w
***
pi_181397231
Mja, tis een durp. Niemand kent ons nog. Dus ik zal me maar een beetje gedragen in het begin .. Anders heb je ook meteen de naam :') .. Lekker binnen komen zo dan :D

Djenna deed er overigens niet moeilijk over .. 'Geef maar water mee, mama' zei ze. Doen we dat kind ^O^

Maar je weet van gekkigheid niet meer wat je mee moet geven joh. Op het consultatiebureau hangen dan van die posters met daaronder het aantal suikerklontjes wat in een pakje/blikje/flesje/whatever zit. Misschien een idee om die eens onder de aandacht te brengen ofzo als het weer onderwerp van gesprek is.

Zelfde met fruit en lunchtrommeltje. Het moet gezond zijn, maar een plak ontbijtkoek mag weer wel. Ik weet wel dat er ook zgn. 'light'-varianten zijn. Maar het is allemaal zo half-half voor mijn gevoel. Of doe het goed, of doe het niet, denk ik dan. Maar zal wel aan mij liggen.

Sowieso heb ik nog een beetje boel heimwee naar de vorige school van Djenna :'(
pi_181398368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja, tis een durp. Niemand kent ons nog. Dus ik zal me maar een beetje gedragen in het begin .. Anders heb je ook meteen de naam :') .. Lekker binnen komen zo dan :D

Djenna deed er overigens niet moeilijk over .. 'Geef maar water mee, mama' zei ze. Doen we dat kind ^O^

Maar je weet van gekkigheid niet meer wat je mee moet geven joh. Op het consultatiebureau hangen dan van die posters met daaronder het aantal suikerklontjes wat in een pakje/blikje/flesje/whatever zit. Misschien een idee om die eens onder de aandacht te brengen ofzo als het weer onderwerp van gesprek is.

Zelfde met fruit en lunchtrommeltje. Het moet gezond zijn, maar een plak ontbijtkoek mag weer wel. Ik weet wel dat er ook zgn. 'light'-varianten zijn. Maar het is allemaal zo half-half voor mijn gevoel. Of doe het goed, of doe het niet, denk ik dan. Maar zal wel aan mij liggen.

Sowieso heb ik nog een beetje boel heimwee naar de vorige school van Djenna :'(
Jullie waren net voor b geboren werd toch ook verhuisd? Of ben ik nu in de war?
pi_181398806
Wat mij betreft slaan veel scholen echt een beetje door in het beleid rondom gezonde voedingswaren. Ik ben nog steeds van mening dat het aan de ouders is om te bepalen wat een kind eet en drinkt. Geen snoep kan ik inkomen, verder moet iedereen het lekker zelf weten.
Bij mij krijgen ze water of slappe limo mee en op school is er voor tussen de middag schoolmelk.

Wat ik me afvraag... ze ontbijten hier vaak met yoghurt en granola om half 7. Helemaal prima. Maar dan moeten ze daarna tot de lunchpauze om half 1 vooruit op een bakje druiven/besjes/aardbeien etc. as tussendoortje. Is dat niet gewoon te weinig voor kinderen die hard aan het werk zijn? Ik krijg steeds meer de neiging om er een rijstwafel of iets dergelijks bij te stoppen. Ik vind het best lastig om in te schatten waar ze genoeg aan hebben. Hoe doen jullie dat?
pi_181398944
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat mij betreft slaan veel scholen echt een beetje door in het beleid rondom gezonde voedingswaren. Ik ben nog steeds van mening dat het aan de ouders is om te bepalen wat een kind eet en drinkt. Geen snoep kan ik inkomen, verder moet iedereen het lekker zelf weten.
Bij mij krijgen ze water of slappe limo mee en op school is er voor tussen de middag schoolmelk.

Wat ik me afvraag... ze ontbijten hier vaak met yoghurt en granola om half 7. Helemaal prima. Maar dan moeten ze daarna tot de lunchpauze om half 1 vooruit op een bakje druiven/besjes/aardbeien etc. as tussendoortje. Is dat niet gewoon te weinig voor kinderen die hard aan het werk zijn? Ik krijg steeds meer de neiging om er een rijstwafel of iets dergelijks bij te stoppen. Ik vind het best lastig om in te schatten waar ze genoeg aan hebben. Hoe doen jullie dat?
Zijn ze niet in de leeftijd dat ze nu zelf kunnen vertellen dat het te weinig is? Al vind ik dat wel heel lang klinken ja, tussen half 7 en half 1 alleen klein beetje fruit. Zou er dan iets van nootjes/cracker ofzo bij doen.Half 7 ontbijten is ook wel vroeg natuurlijk, als je om half 9 op school begint. Misschien vlak voor school nog een 'second breakfast'/snackje?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:50:54 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181400486
In mijn herinnering hadden we in mijn schooltijd helemaal geen tussendoortjemoment. Er was buitenspeelpauze, punt. In groep 8 mocht ik bij wijze van uitzondering een boterham eten in de pauze omdat ik het echt niet trok zo lang zonder iets. Maar de standaard was dus gewoon niks. Bij jullie ook? De middagpauze begon overigens wel om 12 uur.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:55:20 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_181400603
Nee, om 10 uur een beker drinken en iets te eten (fruit of liga) was normaal :Y
disclaimer
pi_181400612
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:25 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jullie waren net voor b geboren werd toch ook verhuisd? Of ben ik nu in de war?
Hmm het kan zijn dat ik toen een keer door heb laten schemeren dat we de intentie hadden om ons huis te koop te zetten, dat weet ik zo even niet meer. Dat is toentertijd in ieder geval niet doorgezet.
Maar in het vorige huis woonden we vanaf 2008 tot 2 maanden terug gewoond :Y

En wat Nikki zegt idd

Ik vind dat ook best een lange periode. Ik kreeg maandag (toen zijn de scholen hier weer begonnen) 1 volle beker per kind terug en per kind ook nog een beker die niet helemaal leeg was. ik had ze 2 volle bekers meegegeven per kind. Dus ik vroeg al .. wat hebben jullie dan gedronken de hele dag :? .. 'Ja er was geen tijd meer over om te drinken'. Dus dat vind ik ook nog wel een dingetje, zeker als het wat warmer is (was het aan het begin van de week wel hier). Op de vorige school namen ze daar echt de tijd voor .. had ik al gezegd dat ik de vorige school mis :'( ? Op mijn vraag of ze misschien dan water uit de kraan hadden gedronken ofzo zeiden ze beide van niet :N

Ik heb tegen de kinderen gezegd alles prima maar die beker komt leeg terug. Dus dat hebben ze de dagen erna ook braaf gedaan.

Volgende week staan de eerste oudergesprekken al gepland (zo snel al? Ja zo snel). Dus dan kaart ik dat ook nog even aan.

Maar dat gezegd hebbende .. ik vind qua eten ook idd weinig Nikki. Maar ze krijgen er nauwelijks de tijd voor blijkbaar ook hier :@ .

Je zou meer in het bakje van het fruit erbij kunnen stoppen? Als het dan weer mee terug naar huis komt, dan is er of geen tijd geweest of geen honger wellicht?

Hier is wel de afspraak dat idd eten/drinken wat 'over' is c.q. niet wordt opgegeten en opgedronken, mee naar huis gaat zodat de ouders precies kunnen zien wat er dan wel gegeten is. Dat vind ik wel fijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:02:48 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181400770
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat mij betreft slaan veel scholen echt een beetje door in het beleid rondom gezonde voedingswaren. Ik ben nog steeds van mening dat het aan de ouders is om te bepalen wat een kind eet en drinkt. Geen snoep kan ik inkomen, verder moet iedereen het lekker zelf weten.
Bij mij krijgen ze water of slappe limo mee en op school is er voor tussen de middag schoolmelk.

Wat ik me afvraag... ze ontbijten hier vaak met yoghurt en granola om half 7. Helemaal prima. Maar dan moeten ze daarna tot de lunchpauze om half 1 vooruit op een bakje druiven/besjes/aardbeien etc. as tussendoortje. Is dat niet gewoon te weinig voor kinderen die hard aan het werk zijn? Ik krijg steeds meer de neiging om er een rijstwafel of iets dergelijks bij te stoppen. Ik vind het best lastig om in te schatten waar ze genoeg aan hebben. Hoe doen jullie dat?
Ik doe dus wel altijd een koek er bij in de tas en die gaat ook altijd op. Meestal wel een koek in de trant liga/mueslireep/ontbijtkoek dus geen vette stroopwafel ofzo :P.
Op woensdag is het "fruitdag" en mag er dus geen koek mee. Kuiken trekt dat qua honger nauwelijks, ook omdat de school dan een half uur later uit is. Ze moeten dan langer doen met minder. Ik ga dat toch eens met de juf bespreken.
KuikenGuppy
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:30:16 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_181401450
Ze ontbijten ten minste Nikki :+ Ik mag blij zijn als ze een rijstwafel eet met een beker melk. Maar anders zou ik inderdaad iets extra's meegeven.
pi_181401825
Mijn oudste vroeg in de kleuterklas al snel om een boterham. Hij eet er 1 in de kleine pauze en dan 2 in de lunchpauze. Daarnaast wat paprika of appel die eet hij als er na zijn brood nog als hij trek/tijd heeft.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:56:19 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181402023
Toen de mijne stopte met kwekken kreeg hij opeens wel zijn fruit/boterhammen en bekers drinken op :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181405202
Het ontbijt verschuiven is hier helaas geen optie want men staat hier over het algemeen zodra mijn man uit bed gaat rond half 6/kwart voor 6 te stuiteren. :')

Verder gaat echt alles wat ik mee geef naar school op m.u.v. de grote beker water waar meestal nog wat in zit maar dat vind ik geen issue, ik vertrouw erop dat ze drinken wanneer ze dorst hebben. Verder komt er echt nooit iets mee terug. Misschien is dat wel een aardige indicatie dat er best nog iets bij kan. Ik ga dit schooljaar maar 'ns extra crackers/liga/noten etc. meegeven als tussendoortje, die zullen vast en zeker ook opgegeten worden.

Burd dat van de fruitdag klinkt inderdaad niet logisch. Ik ben benieuwd wat de reactie van school is als je het ze voorlegt.
pi_181405443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:50 schreef Lemijn het volgende:
In mijn herinnering hadden we in mijn schooltijd helemaal geen tussendoortjemoment. Er was buitenspeelpauze, punt.
Volgens mij kón je bij ons een tussendoortje meenemen voor de pauze van 10u, die je dan op het plein op kon eten.

Ouders beslissen wat ze hun kind te eten geven, een school kan dat niet bepalen. Maar als je je kind inschrijft op een school, ga je wel (in bepaalde mate) akkoord met het voedingsbeleid daar.

Weet je, het lastige als school is dat je je leerlingen een gezonde jeugd gunt. Veel ouders kunnen prima een balans vinden, maar ik heb ook écht in de middenbouw kinderen meerdere dagen achter elkaar met chips en cola als 10 uurtje naar school zien komen.
Het scheelt veel gedoe als je zegt 'geen koek', want anders blijf je discussies krijgen over wat een gezonde koek is en wat niet.
Als een ouder even meldt dat het fruit op was en kind eenmalig een ander tussendoortje bij zich heeft dan het verplichte fruit, heb ik daar echt geen probleem mee.
pi_181405948
:W terug in een nat en frisjes Nederland.. temperatuur in Turkije was toch een stuk aangenamer 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_181406483
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
ik heb ook écht in de middenbouw kinderen meerdere dagen achter elkaar met chips en cola als 10 uurtje naar school zien komen.

Ik verbaas me er soms oprecht over dat sommige meiden van een jaar of 14 gewoon een dikkere kont hebben als ik met mijn 3 zwangerschappen achter de rug :@
pi_181406919
Och. Ik had zelf ook een dikkere kont op mijn 14e dan nu na 2 kindjes. Babyspek etc. :') :P
pi_181407087
Wat betreft die bekers leegdrinken is het ook lastig voor leerkrachten denk ik. Mijn kinderen moesten hun bekers leegdrinken wat het was zo warm. Daar heb ik dus een stokje voor gestoken. We gaan niet dwangvoederen. :N Kunnen ze zelf heel goed aangeven.
pi_181408237
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 19:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het ontbijt verschuiven is hier helaas geen optie want men staat hier over het algemeen zodra mijn man uit bed gaat rond half 6/kwart voor 6 te stuiteren. :')

Verder gaat echt alles wat ik mee geef naar school op m.u.v. de grote beker water waar meestal nog wat in zit maar dat vind ik geen issue, ik vertrouw erop dat ze drinken wanneer ze dorst hebben. Verder komt er echt nooit iets mee terug. Misschien is dat wel een aardige indicatie dat er best nog iets bij kan. Ik ga dit schooljaar maar 'ns extra crackers/liga/noten etc. meegeven als tussendoortje, die zullen vast en zeker ook opgegeten worden.

Burd dat van de fruitdag klinkt inderdaad niet logisch. Ik ben benieuwd wat de reactie van school is als je het ze voorlegt.
Op de school van I is het dus 'verboden' om je kind iets anders dan fruit mee te geven als tussendoortje. Dus geen koeken, rijstwafels e.d. In het begin had ik daar ook wat moeite mee, vooral omdat I toen ze op school startte ondergewicht had. Maar de juf waaraan ik het voorlegde zei: dan leren ze vanzelf meer te eten bij het ontbijt en de lunch en dan geef je een banaan mee, dat vult meer.

Vond dat toen een beetje cru, maar ze had wel gelijk. I eet op school vaak wel drie boterhammen als lunch. Dat is meer dan thuis. Ontbijt gaat er ook meestal wel goed in.
En ik vind het als regel ook heel goed eigenlijk, want al die koek tussendoortjes zijn over het algemeen ook niet gezond en als ik soms meekrijg wat sommige kinderen in de klas van hun ouders krijgen aan snoep en koek ben ik blij dat dit niet ook gebeurt bij dat tussendoormoment. Want dan zou I daar ook om gaan vragen, terwijl ik nu bijv geen liga's, evergreens etc in huis haal en I niet eens weet wat dat is.

I drinkt soms ook heel weinig. Dat weet de juf. Ze zal nooit zeggen en wij ook niet: 'drink je beker leeg', want dat krijgt I echt niet voor elkaar. Maar de juf herinnert haar er wel aan (drink nog wat, vergeet niet nog te drinken) en I laat vaak heel trots haar fles aan me zien als ze die dag voor haar doen veel heeft gedronken. Ze weet heel goed dat het belangrijk is en daar gaat het om.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181408616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:50 schreef Lemijn het volgende:
In mijn herinnering hadden we in mijn schooltijd helemaal geen tussendoortjemoment. Er was buitenspeelpauze, punt. In groep 8 mocht ik bij wijze van uitzondering een boterham eten in de pauze omdat ik het echt niet trok zo lang zonder iets. Maar de standaard was dus gewoon niks. Bij jullie ook? De middagpauze begon overigens wel om 12 uur.
Ja!! Ik kan het me ook niet herinneren en mn moeder wist het ook niet meer. We kregen wel soms mandarijntje mee ofzo en er was dan een soort 10u moment voor de schoolmelk. Maar dat was het eigenlijk.

Die van mij doen het prima op ontbijt-fruit-lunch enz. Er gaat genoeg zooi in maar wat mij betreft niet op school. Ik vind chips en koek en snoep enz echt een traktatie voor thuis bij een film of een feestje ofzo. Zoete traktaties op school heb jk dan weer geen moeite mee, maar het is vaak zo veeeeel... A kreeg voor de vakantie een mini-reepje, zakje chips, een plastic bekertje snoepjes en een lolly. Van 1 kind. Like wtf?? Keuzestress?
:)
pi_181408780
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:23 schreef mignonne het volgende:

maar het is vaak zo veeeeel... A kreeg voor de vakantie een mini-reepje, zakje chips, een plastic bekertje snoepjes en een lolly. Van 1 kind. Like wtf?? Keuzestress?
Nou, inderdaad. Ik word daar ook kriegelig van. Meteen een shitload aan snoep en ze willen het natuurlijk altijd allemaal meteen opeten.
Mijn kind van 15 maanden kreeg dus twee weken geleden op het kdv een zak met: babykoekjes, doosje met kaas en een paar soepstengeltjes, zakje snoepjes, bellenblaas, een mini-emmertje en schepje. Van één jarig dreumesje dus. Ik had de neiging om tegen de leidsters te zeggen dat ze daar wat mee moeten doen, want dit gaat nergens over. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181408867
Ahhh de traktatie strijd. Heerlijk om te observeren.
Met een meidenkwartet
pi_181408920
Ik moet meteen dag 1 aan de bak.

Ik heb voor alle kindjes een spelletje uno en ze krijgen een opgerolde spek op een stokje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_181408980
Oh kak ja ik moet ook aan de bak volgende week :')
Ga maar ns nadenken...
:)
pi_181408986
Ik zit in de oudercommissie van het kdv en we zijn het traktatiebeleid aan het aanscherpen ^O^. Het is een kdv wat heel bewust omgaat met voeding, sommige traktaties waren inderdaad erg overvloedig en het tegenovergestelde van wat het kdv uit wil dragen.
pi_181410210
Ik verbaas me er op afstand ook altijd over. Hele ladingen eten en ook nog een waardeloos speeltje er bij.

Hier is het dan weer een ander uiterste. Men koopt een pak ijsjes en klaar. Dat vind ik dan weer erg saai :P
pi_181410384
Ja, maar de kinderen zijn er superblij mee. I heeft deze zomer heel veel ijsjes gehad, maar toen ze vandaag op een uitje met de opvang een waterijsje kreeg, was dat toch weer het hoogtepunt van de dag. :D . Ik ben zelf ook niet zo ingewikkeld. Gewoon een glas witte wijn aan het eind van de dag en ik ben tevreden. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181410559
Aanvullend op dat drinken

Thuis drinken ze ieder uur. Als ze de kans kregen nog wel vaker denk ik. Maar ze komen na een uur echt wel naar me toe om drinken te vragen als ik er zelf niet aan denk. Dus daarom vind ik een halve beker drinken mee naar huis raar want zo ken ik ze niet. Ik denk dat dat dus komt door tijdgebrek. En dat is mijn inziens niet okay. Het is niet dat ik ze push om die beker leeg te drinken. Het is meer dat het opvalt omdat dit normaliter geen issue is (i.t.t veeeele kinderen die heel weinig drinken) Maar we zullen volgende week wel eens horen hoe de juffen het ervaren.

En idd al die overload aan traktaties :X
Trakteren is leuk en hoort erbij vind ik maar overdrijven is ook een vak idd

:D
pi_181410940
quote:
17s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar de kinderen zijn er superblij mee. I heeft deze zomer heel veel ijsjes gehad, maar toen ze vandaag op een uitje met de opvang een waterijsje kreeg, was dat toch weer het hoogtepunt van de dag. :D . Ik ben zelf ook niet zo ingewikkeld. Gewoon een glas witte wijn aan het eind van de dag en ik ben tevreden. :P .
Dat vind ik voor groep 3 dan toch weer een beetje op het randje hoor. Allemaal een glas wijn. :+
:)
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:10:53 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181411081
quote:
17s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar de kinderen zijn er superblij mee. I heeft deze zomer heel veel ijsjes gehad, maar toen ze vandaag op een uitje met de opvang een waterijsje kreeg, was dat toch weer het hoogtepunt van de dag. :D . Ik ben zelf ook niet zo ingewikkeld. Gewoon een glas witte wijn aan het eind van de dag en ik ben tevreden. :P .
Hoezo aan het einde van de dag? :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')