abonnement Unibet Coolblue
pi_181042474
Gewaardeerde leden,

ik sta op een kruispunt in mijn leven.

Ik heb op jonge leeftijd veel achter me moeten laten vanwege het uitbreken van de zoveelste oorlog in mijn land van geboorte. In een oorlog zijn er maar weinig winnaars maar ik heb mezelf altijd proberen te zien als the rose that grew from concrete.

Ik kreeg met de paplepel ingegoten dat je de kansen die je krijgt aangeboden altijd met beide handen moet aangrijpen. Mijn vader is een aantoonbaar hyperintelligente man maar heeft vanwege de omstandigheden nooit kunnen studeren. Hij heeft zich door hard werken ondanks de situatie waarin we ons ooit hebben bevonden op weten te werken en inmiddels hebben we het Godzijdank goed. Ik ben ook nog eens de oudste van het gezin en dit alles heeft tot gevolg gehad dat ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb ontwikkeld. Dit uitte zich op jonge leeftijd in mijn streberigheid op school en vanaf de middelbare school op het werk.

Ik draaide vanaf mijn 14e tijdens schoolvakanties al meer uren dan de gemiddelde persoon überhaupt ooit zal doen en tijdens reguliere weken standaard het hele weekend. Hierdoor was er al vroeg weinig tijd voor een echt sociaal leven. Voor personen met een introverte persoonlijkheid zal dat wellicht geen issue zijn ik ben naar mijn idee juist de belichaming van extravertheid. Ik heb dan ook meer nee's verkocht aan vrienden dan ik wellicht had moeten doen. Op mijn 16e ben ik zelfs niet meegegaan op een buitenlandse reis met school omdat A. het direct geld kostte en B. ik in die week een flink aantal uren zou kunnen werken wat me weer heel wat geld op zou kunnen leveren. Mijn ouders gaven aan dat ik me daar niet druk over zou moeten maken en dat zij alles zouden vergoeden voor me.

Ik heb echter al op jonge leeftijd een afkeer gehad voor alles dat ingaat tegen mijn ideaalbeeld in de vorm van een meritocratie. Ik wilde dingen bereiken op eigen kracht. Dit is ongetwijfeld het gevolg van het gegeven dat toen ik op de basisschool zat ik als enige jongen met een migratieachtergrond in een echt PVV-dorp en een relatief gezien lage sociale-economische status me ergerde aan het feit dat ik werd beoordeeld op dingen waar ik destijds niets aan kon doen en zodra ik in de gelegenheid werd gesteld om de situatie te veranderen alles op alles zette om de gewenste verandering te bewerkstelligen.

Inmiddels heb ik als begin twintiger meer geld dan velen ooit zullen hebben maar ik heb er op sociaal vlak wel een prijs voor moeten betalen. Jarenlang heb ik er vrede mee gehad. Mijn huidige werk heeft een groot sociaal component en dat was lange tijd genoeg om mijn behoefte aan sociale contacten te bevredigen. Ik heb een aantal maanden terug echter na 8 jaar hard te zijn gegaan zonder op vakantie te zijn gegaan een burn out gekregen. Op aanraden van mijn naasten ben ik dus toch maar gegaan en heb er gemengde gevoelens over.

De vakantie an sich heeft weinig uitgehaald maar ik heb wel na lange tijd weer contact opgenomen met bepaalde vrienden van vroeger en dat heeft me wel oprecht goed gedaan. Ook ben ik daarna nog op een road trip naar Parijs gegaan. Onderweg kwamen we een grote groep schoolkinderen tegen die op excursie waren en ik keek daar toch wel enigszins melancholisch naar. Enerzijds zou ik niet zijn waar ik nu ben als ik een zelfde soort leven had geleefd als veel van mijn generatiegenoten. Anderzijds heb ik bepaalde belevingen wel aan me voorbij laten gaan die ik niet zomaar meer terug kan krijgen.

Ik heb op een bepaald moment in mijn leven dat ik niet helemaal meer voor de geest kan halen besloten om mezelf weg te cijferen om mijn omgeving alles te kunnen geven wat men maar zou willen. Dat komt deels vanwege mijn verantwoordelijkheidsgevoel maar ik vraag me af of het gegeven dat ik een echt sociaal leven lange tijd heb gezien als een boot die reeds gevaren is al dan niet bewust ook heeft meegespeeld.

Laatst heb ik echter contact gehad met een oude vriend van me waar het een en ander uit is komen rollen en ook op het gebied van de non-platonische liefde vinden er bepaalde ontwikkelingen plaats.

Je zou zeggen dat dit een mooie samenloop van omstandigheden is.

Ik verneem links en rechts echter verhalen van de meeste uiteenlopende personen die me toch doen twijfelen.

Zo liep de relatie van een vriend van me na vijf jaar op de klippen. Hij heeft haar naar eigen zeggen tijdens een donkere periode uit haar leven zijn steun gegeven maar vervolgens spreekt ze met een vriendin van d'r af om beide vreemd te gaan zodra ze op uitwisseling naar China gaan. Wat verder van me af maar wellicht een aansprekender voorbeeld vanwege zijn bekendheid: Jort Kelder heeft recent bekend gemaakt dat hij en Lauren een punt achter hun relatie hebben gezet omdat laatstgenoemde vreemd is gegaan net als de vriendin die ie hiervoor had, Georgina Verbaan.

Ook wat vriendschappen betreft lijkt te spoeling na een bepaalde leeftijd dunner te worden.

Ik zou het moeilijk te verkroppen vinden dat indien ik besluit een ander pad te gaan volgen dan ik tot nu toe heb gedaan het achteraf gezien voor niets blijkt te zijn terwijl ik het had kunnen zien aankomen.

Food for thought.

Alle serieuze reacties zijn meer dan welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArischeAlex op 08-08-2018 23:08:04 ]
pi_181042583
Nou...
Het kan toch ook gewoon beiden?
Vreemd dat je alleen over vreemdgaande vrouwen spreekt... Mannen doen dit ook hoor.
Garanties heb je nooit maar als je niet af en toe de gok waagt dan loop je ook vanalles mis.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181042598
Okay, wat is je vraag?
1 + 1 = blauw
pi_181042645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:49 schreef ArischeAlex het volgende:
jongen met een migratieachtergrond
Leuk geprobeerd, ArischeAlex
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181042966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, ArischeAlex
Geëmigreerd vanuit Duitsland.
Nee ff serieus,
Oostenrijk waarschijnlijk.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181043017
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:54 schreef Lenny77 het volgende:
Nou...
Het kan toch ook gewoon beiden?
Vreemd dat je alleen over vreemdgaande vrouwen spreekt... Mannen doen dit ook hoor.
Garanties heb je nooit maar als je niet af en toe de gok waagt dan loop je ook vanalles mis.
Dat kan tot op een bepaalde hoogte maar men zegt niet voor niets dat het eenzaam is aan de top.

De voorbeelden die ik aanhaaldde over vreemdgaan gaan toevalligerwijs beide over vrouwen inderdaad maar dat was geen bewuste keuze. Ik vraag me wel af in hoeverre een levenslange monogame relatie mogelijk is als millennial in een extreem geseksualiseerde hedendaagse Westerse maatschappij die lijken te draaien op impulsiviteit en kortstondig geluk.
pi_181043063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, ArischeAlex
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:12 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Geëmigreerd vanuit Duitsland.
Nee ff serieus,
Oostenrijk waarschijnlijk.
:') :D

Ariërs zijn niet afkomstig uit het Westen.

Laten we nu weer on topic gaan alstublieft.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 23:55:17 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181043744
Ik snap niet helemaal wat de 2 hoofdthema's in je OP met elkaar te maken hebben. Je hebt het eerst over hoe goed je bent (en dat is prima want valse bescheidenheid is bullshit) maar vervolgens begin je over relaties waar je dan wat voorbeeldjes aanhaalt op basis waarvan je concludeert dat relaties misschien niet zo'n goed idee zijn maar dat is wel een erg gekleurde mening.

Ten eerste snap ik niet wat het eerste deel van je topic te maken heeft met het tweede, en daarnaast snap ik niet helemaal waar je iets over wil horen? Het tweede deel van je topic had prima gekund zonder de zelfbevlekking in het eerste deel van je topic.

Simpel gezegd als reactie op het 2e deel; als je een relatie nooit probeert zul je nooit weten wat je eventueel misloopt, en als je het wel probeert en het gaat mis, dan doet dat pijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 8 augustus 2018 @ 23:57:45 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181043853
Doe gewoon wat je leuk vindt. Dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad, mocht er onverhoopt iets gebeuren. En dat gebeurt welk pad je ook neemt.
pi_181044348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:55 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap niet helemaal wat de 2 hoofdthema's in je OP met elkaar te maken hebben. Je hebt het eerst over hoe goed je bent (en dat is prima want valse bescheidenheid is bullshit) maar vervolgens begin je over relaties waar je dan wat voorbeeldjes aanhaalt op basis waarvan je concludeert dat relaties misschien niet zo'n goed idee zijn maar dat is wel een erg gekleurde mening.

Ten eerste snap ik niet wat het eerste deel van je topic te maken heeft met het tweede, en daarnaast snap ik niet helemaal waar je iets over wil horen? Het tweede deel van je topic had prima gekund zonder de zelfbevlekking in het eerste deel van je topic.

Simpel gezegd als reactie op het 2e deel; als je een relatie nooit probeert zul je nooit weten wat je eventueel misloopt, en als je het wel probeert en het gaat mis, dan doet dat pijn.
Ik heb tot nog toe altijd een heel duidelijk pad bewandeld maar twijfel nu over de keuze daarvoor.

Ik ben vooral op zoek naar andere mensen die heel duidelijk een keuze hebben gemaakt voor het één of het ander want ik geloof niet dat je zondermeer voor beide kunt gaan zonder verregaande concessies. Het één is in deze context de liefde, zowel platonisch als seksueel en het ander is je carrière.

Ik ben bovendien een man van extremen en als ik voor iets ga, ga ik er voor de volle honderd procent voor hetgeen bovenstaande versterkt. Dat is iets dat is ingebakken in mijn persoonlijkheid en dat je ook niet zomaar even kunt veranderen.

Daarnaast ben ik een extreem gevoelig persoon en word ik snel verliefd en ik ben bang dat dat me op het verkeerde pad kan doen belanden of dat er misbruik van me gemaakt kan gaan worden. Ik merk nu al dat ik meer aandacht krijg van vrouwen dan ik vroeger heb gedaan vanwege de positie waarin ik me nu bevind en ik zie overal om mij heen hetzelfde gebeuren met succesvolle mannen.

Nu is dat beeld zoals je zelf al aangeeft erg gekleurd maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over de realiteit die er achter schuil gaat. Ik zou er echter graag op gewezen worden indien dat beeld vertekend is.
pi_181049095
Zoveel tekst waar echt helemaal niets in staat.

Je wil geen concessies maken, maar je wil allebei wel, maar toch weer niet (al mis je wel *iets*); wat te doen, want je bent én extreem gevoelig én je bent van de extremen, weet niet hoe te balanseren....

Zoiets?

Wees eens concreet in waar je nou over wil lullen met ons.
pi_181049148
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:54 schreef Lenny77 het volgende:
Vreemd dat je alleen over vreemdgaande vrouwen spreekt... Mannen doen dit ook hoor.
Hoezo is dat vreemd? TS zal, behalve als hij (ook) op mannen valt, weinig last hebben van vreemdgaande mannen.
pi_181049563
Als je toch nu al meer geld hebt dan wij ooit bij elkaar zullen krijgen kan je toch wat meer gaan focussen op je sociale leven?
pi_181049579
Of wil je geen relatie aangaan want alle vrouwen zijn hoooeeerrrrrren :?
pi_181049593
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef zarGon het volgende:
Zoveel tekst waar echt helemaal niets in staat.

Je wil geen concessies maken, maar je wil allebei wel, maar toch weer niet (al mis je wel *iets*); wat te doen, want je bent én extreem gevoelig én je bent van de extremen, weet niet hoe te balanseren....

Zoiets?

Wees eens concreet in waar je nou over wil lullen met ons.
:@

Schreef het ook in a state of mind waarin de boel op papier zetten een enigszins therapeutisch werking bleek te hebben hetgeen de duidelijkheid zo te zien niet geheel ten goede kwam.

Ik ben vooral opzoek naar mensen die heel duidelijk een keuze hebben gemaakt voor het één of het ander of wellicht juist een ander pad zijn gaan bewandelen na soortgelijke ervaringen. Daarnaast zijn alle adviezen van mensen die hier van een afstandje naar kijken en er een mening over op nahouden welkom.
pi_181049754
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:26 schreef LurkJeRot het volgende:
Als je toch nu al meer geld hebt dan wij ooit bij elkaar zullen krijgen kan je toch wat meer gaan focussen op je sociale leven?
Ik heb helaas meer dan genoeg voorbeelden die ik kan aanhalen van mensen die ondanks de grootte van hun vermogen financieel aan de afgrond hebben gestaan dus ondanks het gegeven dat je aanhaalt ben ik nog niet op zo'n punt in mijn leven op dat vlak dat ik zondermeer zou kunnen afremmen zonder me daar schuldig over te voelen.
pi_181049783
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:35 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Ik heb helaas meer dan genoeg voorbeelden die ik kan aanhalen van mensen die ondanks de grootte van hun vermogen financieel aan de afgrond hebben gestaan dus ondanks het gegeven dat je aanhaalt ben ik nog niet op zo'n punt in mijn leven op dat vlak dat ik zondermeer zou kunnen afremmen zonder me daar schuldig over te voelen.
Okee, ja balen dan. Die zekerheid krijg je denk ik nooit. Misschien eens met een therapeut praten om te kijken waar die angst vandaan komt en vooral hoe je daar mee kan leren omgaan?
pi_181049899
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:26 schreef LurkJeRot het volgende:
Of wil je geen relatie aangaan want alle vrouwen zijn hoooeeerrrrrren :?
Niet alle vrouwen en ook niet alleen vrouwen maar dit is wel iets dat me zorgen baart inderdaad. Loop je je dan uit de naad te werken terwijl het vrouwtje ondertussen genomen wordt door een ander die ook nog eens jouw bier uit de koelkast pakt.

Wat vriendschappen betreft is dat minder een issue omdat je daar al vrij snel en eenvoudig doorheen prikt maar dan blijft er nog wel een ander issue staan. Namelijk dat men na een bepaalde leeftijd steeds minder vrienden overhoudt door een gebrek aan tijd, zin or whatever.
pi_181049927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:36 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Okee, ja balen dan. Die zekerheid krijg je denk ik nooit. Misschien eens met een therapeut praten om te kijken waar die angst vandaan komt en vooral hoe je daar mee kan leren omgaan?
Ik sta er voor open maar dat lijkt me op dit moment nog iets te vroeg.
pi_181049990
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen en ook niet alleen vrouwen maar dit is wel iets dat me zorgen baart inderdaad. Loop je je dan uit de naad te werken terwijl het vrouwtje ondertussen genomen wordt door een ander die ook nog eens jouw bier uit de koelkast pakt.
Klopt het dat je geen ervaringen met relaties hebt?
pi_181050062
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen en ook niet alleen vrouwen maar dit is wel iets dat me zorgen baart inderdaad. Loop je je dan uit de naad te werken terwijl het vrouwtje ondertussen genomen wordt door een ander die ook nog eens jouw bier uit de koelkast pakt.

Wat vriendschappen betreft is dat minder een issue omdat je daar al vrij snel en eenvoudig doorheen prikt maar dan blijft er nog wel een ander issue staan. Namelijk dat men na een bepaalde leeftijd steeds minder vrienden overhoudt door een gebrek aan tijd, zin or whatever.
zou ik toch eens over gaan praten met iemand dan, die angsten.
pi_181050081
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Klopt het dat je geen ervaringen met relaties hebt?
Serieuze langdurige seksuele relaties? Yes. What gave it away :P? En wat is de conclusie die je daaruit kunt trekken nu je 't weet?
pi_181050085
Niet nu dus, maar later :P
pi_181050530
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:49 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Serieuze langdurige seksuele relaties? Yes. What gave it away :P? En wat is de conclusie die je daaruit kunt trekken nu je 't weet?
Ik weet niet hoe ik het precies moet opschrijven, maar je doet 'minachtend' over relaties en vrouwen. De voorbeelden in je openingspost over vrouwen die vreemd zijn gegaan en de manier waarop je omschrijft hoe vrouwen weleens financieel misbruik van je kunnen maken.

Je hebt bepaalde angsten en je laat je er nogal door leiden/tegenhouden. Zoveel alinea's aan een positief verhaaltje over hoe je het roosje door het beton bent, maar bij alinea's over relaties is dat omgeslagen naar een negatieve verhaal over hoe onbetrouwbaar mensen zijn.

Vertel eens, waarom wil je een andere pad inslaan? Waar ben je niet tevreden over?
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 12:16:29 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181050708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik het precies moet opschrijven, maar je doet 'minachtend' over relaties en vrouwen. De voorbeelden in je openingspost over vrouwen die vreemd zijn gegaan en de manier waarop je omschrijft hoe vrouwen weleens financieel misbruik van je kunnen maken.

Je hebt bepaalde angsten en je laat je er nogal door leiden/tegenhouden. Zoveel alinea's aan een positief verhaaltje over hoe je het roosje door het beton bent, maar bij alinea's over relaties is dat omgeslagen naar een negatieve verhaal over hoe onbetrouwbaar mensen zijn.

Vertel eens, waarom wil je een andere pad inslaan? Waar ben je niet tevreden over?
Dit dus.

Ik snap nog steeds niet wat de 2 hoofdthema's in de OP met elkaar van doen hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181050936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:09 schreef zarGon het volgende:
Ik weet niet hoe ik het precies moet opschrijven, maar je doet 'minachtend' over relaties en vrouwen. De voorbeelden in je openingspost over vrouwen die vreemd zijn gegaan en de manier waarop je omschrijft hoe vrouwen weleens financieel misbruik van je kunnen maken.
Oh, damn, dat is wel heftig. Het is absoluut niet denigrerend bedoeld! Alhoewel ik wel toe zal moeten geven dat ik neerkijk op en walg van vreemdgangers maar dat is niet voorbehouden aan vrouwen natuurlijk.
quote:
Je hebt bepaalde angsten en je laat je er nogal door leiden/tegenhouden. Zoveel alinea's aan een positief verhaaltje over hoe je het roosje door het beton bent, maar bij alinea's over relaties is dat omgeslagen naar een negatieve verhaal over hoe onbetrouwbaar mensen zijn.
Dat zal ik je niet weerspreken. Het ding is dat ik ondanks de omstandigheden toch wel iets heb weten te maken van mezelf en dat niet wil vergooien aan mensen of dingen die het niet waard zijn.
quote:
Vertel eens, waarom wil je een andere pad inslaan? Waar ben je niet tevreden over?
Het is niet per se ontevredenheid over de huidige situatie maar ik heb nu ook gezien dat het anders kan en dat beviel me op die momenten zelf wel. Ik ben aan het eind van de dag toch best wel een sociaal dier maar heb daar lange tijd geen uiting aan kunnen geven.
pi_181051039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:49 schreef ArischeAlex het volgende:

Ik zou het moeilijk te verkroppen vinden dat indien ik besluit een ander pad te gaan volgen dan ik tot nu toe heb gedaan het achteraf gezien voor niets blijkt te zijn terwijl ik het had kunnen zien aankomen.
Universeel gezien is elk pad nutteloos, want het stopt er een keer mee. En waarschijnlijk je eigen leven nog veel eerder. Zelfs koningen zijn uiteindelijk een vage herinnering.

Er zijn veel keuzes die achteraf niet goed waren of nutteloos. Daarnaast kun je links en rechts geluk en ongeluk hebben. Hoort er allemaal bij. Dat heet leven.

Hoe je dat leven wilt invullen en ten dienste van wie of wat, mag je helemaal zelf weten. Openstellen brengt gevaren met zich mee. Zijn die het waard? Geen idee. Weet ik nog steeds niet.

Veranderen kan en mag altijd. Als je nu behoefte hebt aan socialer zijn, doe daar dan iets mee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:10:41 #29
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_181052038
Hey mr.worldwide :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_181052252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:10 schreef 2NutZ het volgende:
Hey mr.worldwide :)
Wat?
pi_181052893
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:27 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Oh, damn, dat is wel heftig. Het is absoluut niet denigrerend bedoeld! Alhoewel ik wel toe zal moeten geven dat ik neerkijk op en walg van vreemdgangers maar dat is niet voorbehouden aan vrouwen natuurlijk.
Wat ik daar lees is dat je eigenlijk alleen wil investeren in een vrouw/relatie wanneer je weet dat het je een goed 'rendement' gaat opleveren. Maar die zekerheid heb je nooit.

Met dat roosjebeton-verhaal wordt duidelijk dat je weet wat je aan jezelf hebt, dat je bereidt bent om ergens hard voor te werken, want je weet dat je je investeringen weer eruit krijgt. Je wil hetzelfde bij relaties, maar je bent voorzichtig omdat je nu niet alleen afhankelijk bent je jezelf maar ook van anderen. Het is niet meer alleen op eigen kracht...

quote:
Dat zal ik je niet weerspreken. Het ding is dat ik ondanks de omstandigheden toch wel iets heb weten te maken van mezelf en dat niet wil vergooien aan mensen of dingen die het niet waard zijn.
Met zo'n mindset ga je niet genieten van relaties. Je bent dan constant aan het afwegen of de relatie het wel waard is of de andere persoon wel voldoet aan wat jij wil.

Bij relaties weet je het nooit van tevoren, je komt er pas gaandeweg achter of de relatie je gelukkig maakt en of je het de behoeften die je hebt verzadigd.

Wat wel handig is dat je jezelf een beetje kent en herkent of de ander een goede match is. En zelfs dan kun je er enorm naast zitten, want de gekkigheid is verborgen in het begin.

quote:
Het is niet per se ontevredenheid over de huidige situatie maar ik heb nu ook gezien dat het anders kan en dat beviel me op die momenten zelf wel. Ik ben aan het eind van de dag toch best wel een sociaal dier maar heb daar lange tijd geen uiting aan kunnen geven.
En dan kun je dus rustig beginnen met jezelf openstellen voor anderen. Vertrouwen kost sowieso altijd wel tijd, dus het is prima als dat langzaam groeit. Als je eerlijk naar jezelf toe bent en ook naar de ander toe, leer je gaandeweg veel.

Op je bek vallen is okay, besef dat je gewoon weer moet opstaan en moet blijven proberen. Van ervaringen leer je.
pi_181057186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:42 schreef zarGon het volgende:
Wat ik daar lees is dat je eigenlijk alleen wil investeren in een vrouw/relatie wanneer je weet dat het je een goed 'rendement' gaat opleveren. Maar die zekerheid heb je nooit.

Met dat roosjebeton-verhaal wordt duidelijk dat je weet wat je aan jezelf hebt, dat je bereidt bent om ergens hard voor te werken, want je weet dat je je investeringen weer eruit krijgt. Je wil hetzelfde bij relaties, maar je bent voorzichtig omdat je nu niet alleen afhankelijk bent je jezelf maar ook van anderen. Het is niet meer alleen op eigen kracht...
God damn. Spot on.
quote:
Met zo'n mindset ga je niet genieten van relaties. Je bent dan constant aan het afwegen of de relatie het wel waard is of de andere persoon wel voldoet aan wat jij wil.
Dit kan ik dan weer niet onderschrijven. Ik word juist altijd heel snel verliefd en neem dingen dan al gauw voor lief. Naar alle waarschijnlijkheid omdat ik nog nooit eerder een echt serieuze relatie ben aangegaan en het idee ervan dus enigszins idealiseer in mijn hoofd, tegen beter weten in.

Linksom of rechtsom ga je dat ook uitstralen en misbruikt worden ligt dan al gauw op de loer. De vraag is echter hoe je dit aan zou kunnen pakken.
pi_181057293
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:45 schreef ArischeAlex het volgende:

Dit kan ik dan weer niet onderschrijven. Ik word juist altijd heel snel verliefd en neem dingen dan al gauw voor lief. Naar alle waarschijnlijkheid omdat ik nog nooit eerder een echt serieuze relatie ben aangegaan en het idee ervan dus enigszins idealiseer in mijn hoofd, tegen beter weten in.
Is je verliefdheid weleens doorgegroeid naar 'houden van'?

En wat bedoel je met "dingen voor lief nemen"? Zeg je 'ja' wanneer je eigenlijk 'nee' bedoelt? Laat je over je heen lopen?

quote:
Linksom of rechtsom ga je dat ook uitstralen en misbruikt worden ligt dan al gauw op de loer. De vraag is echter hoe je dit aan zou kunnen pakken.
Je bent er zelf bij aanwezig, eh? Je kan elk moment op de rem trappen en ingrijpen.

Je doet het bijna overkomen alsof je er niets tegen kunt doen... Neem aan dat je intelligent genoeg bent om te kunnen inzien wanneer er financieel misbruik van je wordt gemaakt?
pi_181068707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:14 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Dat kan tot op een bepaalde hoogte maar men zegt niet voor niets dat het eenzaam is aan de top.

De voorbeelden die ik aanhaaldde over vreemdgaan gaan toevalligerwijs beide over vrouwen inderdaad maar dat was geen bewuste keuze. Ik vraag me wel af in hoeverre een levenslange monogame relatie mogelijk is als millennial in een extreem geseksualiseerde hedendaagse Westerse maatschappij die lijken te draaien op impulsiviteit en kortstondig geluk.
Ik kan niet voor een ander spreken maar ik ben millenial en zou van mijn langzalzeleven niet vreemd gaan. Er bestaan echt loyale mensen die niet zoveel moeten weten van het Tinderleven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 23:35:55 ]
pi_181068876
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik kan niet voor een ander spreken maar ik ben millenial en zou van mijn langzalzeleven niet vreemd gaan. Er bestaan echt loyale mensen die niet zoveel moeten weten van het Tinderleven.
Doet me toch wel goed om dat te vernemen. Zou ik je mogen vragen waar de loyaliteit tegenover je partner vandaan komt en wat daar verandering in zou kunnen brengen?
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:01:22 #36
441859 crew  Lenny77
pi_181069206
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik kan niet voor een ander spreken maar ik ben millenial en zou van mijn langzalzeleven niet vreemd gaan. Er bestaan echt loyale mensen die niet zoveel moeten weten van het Tinderleven.
Nog beter: ik denk zelfs dat de millenials loyaler zijn dan de generaties daar voor. Alles is aan het verpreutsen.
En trouwens: geen betere test dan melden dat je enkel wilt trouwen onder huwelijkscontract. De golddiggers gaan er vanzelf vandoor! Of gaan krampachtig voor je kronkelen met allerlei vage zinnen zoals: maar ik hou toch zoveel van jou, hou jij niet van mij? Je kan mij echt vertrouwen,. ..
Etc etc
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181070133
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik kan niet voor een ander spreken maar ik ben millenial en zou van mijn langzalzeleven niet vreemd gaan. Er bestaan echt loyale mensen die niet zoveel moeten weten van het Tinderleven.
Qft
pi_181070282
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nog beter: ik denk zelfs dat de millenials loyaler zijn dan de generaties daar voor. Alles is aan het verpreutsen.
En trouwens: geen betere test dan melden dat je enkel wilt trouwen onder huwelijkscontract. De golddiggers gaan er vanzelf vandoor! Of gaan krampachtig voor je kronkelen met allerlei vage zinnen zoals: maar ik hou toch zoveel van jou, hou jij niet van mij? Je kan mij echt vertrouwen,. ..
Etc etc
Ik snap je punt, maar ik zou nooit willen trouwen met iemand die denkt dat hij mij zou moeten testen door huwelijkse voorwaarden op te stellen. Als mijn vriend huwelijkse voorwaarden op zou willen stellen, zou ik daar geen probleem mee hebben, maar als hij dat zou doen om mij te 'testen' en ik zou daar achter komen, zou het direct klaar zijn.
pi_181070339
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:44 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Doet me toch wel goed om dat te vernemen. Zou ik je mogen vragen waar de loyaliteit tegenover je partner vandaan komt en wat daar verandering in zou kunnen brengen?
Dat is mijn karakter. Ik bind mij aan 1 persoon en heb geen behoefte aan intimiteit met andere mannen. Ik zou niet weten wat daar verandering aan zou brengen. Als er voor mij reden zou zijn tot vreemdgaan heb ik waarschijnlijk ver daarvoor al aangegeven dat de relatie niet goed zit.
pi_181074010
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:44 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Zou ik je mogen vragen waar de loyaliteit tegenover je partner vandaan komt
Ik vind dit maar een rare vraag...

Voor mij is royaliteit vanzelfsprekend tegenover een partner; de aanwezigheid ervan is niet bijzonder of speciaal, maar juist de afwezigheid ervan.

quote:
en wat daar verandering in zou kunnen brengen?
En dit maakt het allemaal nog vreemder... Het komt bij mij over als: "loyaliteit is hoe dan ook een fragiel iets dat het eigenlijk niet zal overleven, wat zal/kan jouw loyaliteit kapotmaken?".




Wellicht staan de mensen die loyaliteit een vanzelfsprekendheid vinden nooit echt stil erbij. Het gaat 'vanzelf', waardoor het zo makkelijk voor ze is.
pi_181076674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind dit maar een rare vraag...

Voor mij is royaliteit vanzelfsprekend tegenover een partner; de aanwezigheid ervan is niet bijzonder of speciaal, maar juist de afwezigheid ervan.

[..]

En dit maakt het allemaal nog vreemder... Het komt bij mij over als: "loyaliteit is hoe dan ook een fragiel iets dat het eigenlijk niet zal overleven, wat zal/kan jouw loyaliteit kapotmaken?".




Wellicht staan de mensen die loyaliteit een vanzelfsprekendheid vinden nooit echt stil erbij. Het gaat 'vanzelf', waardoor het zo makkelijk voor ze is.
Dat laatste.

En dan kun je nog zo lam, naar de klote en van de kaart zijn geweest. Die grens vervaagt niet.

Las laatst iets hier op fok waar iemand zei dat iemand die niet loyaal is nog vreemd zou kunnen gaan terwijl de relatie geweldig is, en iemand die wel loyaal is nog niet vreemd zou gaan in een kut relatie. Daar kon ik mij wel goed in vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 12:17:59 ]
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:06:28 #42
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_181094890
Je leeft nu, geniet er van en neem het niet zo serieus allemaal.
pi_181097601
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:15 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dat laatste.

En dan kun je nog zo lam, naar de klote en van de kaart zijn geweest. Die grens vervaagt niet.

Las laatst iets hier op fok waar iemand zei dat iemand die niet loyaal is nog vreemd zou kunnen gaan terwijl de relatie geweldig is, en iemand die wel loyaal is nog niet vreemd zou gaan in een kut relatie. Daar kon ik mij wel goed in vinden.
En dan zijn er mensen die loyaal zijn niet gelijk stellen aan lusten met niemand anders delen.
Maar goed, vrouwen (ervan uitgaande dat TS een man en hetero is) die deze moraal hebben zullen dat snel genoeg laten merken en als dat niet bij je past verzeil je daar vast ook niet mee in een relatie.
And the druids turn to stone...
pi_181098363
Je klinkt verwaand en vervelend.
Conscience do cost.
pi_181104691
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:18 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

En dan zijn er mensen die loyaal zijn niet gelijk stellen aan lusten met niemand anders delen.
Maar goed, vrouwen (ervan uitgaande dat TS een man en hetero is) die deze moraal hebben zullen dat snel genoeg laten merken en als dat niet bij je past verzeil je daar vast ook niet mee in een relatie.
Precies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')