abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:07:57 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181040050
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:50 schreef Drugshond het volgende:
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers



Turkish President Recep Tayyip Erdogan said he intends to tighten his grip on the economy and take more responsibility for monetary policy if he wins an election next month.
--------------
Alsof hij de buitenlandse markt kan besturen. 8)7
--------------

With the Turkish lira at a record low against the dollar and down this year against all 17 major currencies tracked by Bloomberg, Erdogan told Bloomberg TV in London on Monday that after the vote transforms Turkey into a full presidential system, he expects the central bank will have to heed his calls for lower interest rates.

https://www.bloomberg.com(...)-on-turkey-s-economy
========================================
In slechts 13 jr tijd heeft die munt 75 % aan waarde verloren.
Zie grafiek. https://finance.yahoo.com/quote/TRY%3DX?p=TRY%3DX&guccounter=1
----------------------------------
Het zal wel aan mij liggen, maar gaat Turkije niet heel erg stuk.

Nu een beter artikel die inhoudelijk beter is.
Supergroei Turkse economie stuit op wantrouwen
Economische groei


Van een bijna recessie naar een van de snelst groeiende economieën: de Turkse economie heeft zich hersteld. Maar twijfels zijn er, veel twijfels.

De Turkse economie groeide met 5,1 procent in het tweede kwartaal. Kan dat wel, vragen critici zich af.
[ afbeelding ]

In Turkije lijkt zich een economisch wonder te voltrekken. Twee weken geleden publiceerde het statistische instituut Türkstat de cijfers van het tweede kwartaal. Daaruit bleek dat Turkije met 5,1 procent één van de snelst groeiende economieën van de G20 is. Alleen China en India doen het beter. Veel experts reageerden sceptisch, net als bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers.

„Ik was geschokt door de cijfers”, zegt Murat Ucer, een econoom die voor adviesbureau Global Source Turkije volgt. „Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan. Mijn prognoses waren veel voorzichtiger. Het verhaal dat ik aan mijn klanten vertelde, moest ik ineens grondig bijstellen.”

Veel economen en analisten kunnen moeilijk geloven dat de Turkse economie zo snel is hersteld na een uitermate slecht jaar. De mislukte coup leidde bijna tot een recessie, de regering wist met veel kunst en vliegwerk een valutacrisis af te wenden, en de toerismesector, een belangrijke bron van buitenlands geld, is nog niet uit de crisis. Hoe kon Türkstat dan toch met zulke sterke cijfers op de proppen komen?

Commerzbank, de tweede bank van Duitsland, bracht zelfs een rapport uit met de veelzeggende titel ‘Turkey – Are you kidding me?’. Daarin concludeert Lutz Karpowitz, strateeg opkomende markten, dat de Turkse groeicijfers „meer dan twijfelachtig” zijn en mogelijk zelfs het gevolg zijn van „politieke beïnvloeding”. Een zware aantijging, die overigens niet wordt onderbouwd.

Spiegelt Türkstat de economische situatie inderdaad mooier voor dan zij is, wellicht om de regering politiek uit de wind te houden tot de verkiezingen van 2019?

Nieuwe rekenmethode
De achterdocht over de groeicijfers begon toen Türkstat eind vorig jaar een nieuwe rekenmethode invoerde. Ineens bleek de gemiddelde levensstandaard in Turkije 20 procent hoger te liggen. Ook stelde Türkstat het bruto binnenlands product (bbp) van 2015 bij van 720 miljard dollar naar 861 miljard. Kortom, de omvang van de Turkse economie was met terugwerkende kracht 20 procent groter. En de economische groei sinds 2009 was ineens 1,8 procent hoger.

De invoering van de nieuwe rekenmethode kwam overigens niet uit de lucht vallen. Daar is drie jaar lang aan gewerkt, onder toeziend oog van het Europese statistiekbureau Eurostat. De vorige methode was beperkt en achterhaald, daar was iedereen het over eens. De nieuwe groeicijfers zijn gebaseerd op een veel grotere hoeveelheid data, in lijn met Europese standaarden.

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat

Zo gebruikt Türkstat nu de gegevens van de nationale inkomensadministratie en van het instituut voor sociale zekerheid, waardoor kleine en middelgrote bedrijven ook worden meegewogen in de omvang van de economie. Daarnaast kreeg Türkstat na een lang bureaucratisch gevecht toegang tot de annalen van het ministerie van Financiën. Die nieuwe gegevens leiden uiteraard tot andere groeicijfers, maar het resultaat valt of staat bij de rekenmethode.

Tegenstrijdigheden
„De veranderingen in het Turkse bbp en de groeipercentages zijn erg groot, niet alleen vanuit een absoluut perspectief, maar vooral in vergelijking met andere gevallen van herziening naar Europese standaarden of Verenigde Naties standaarden”, stelt Erik Meyersson, econoom bij Goldman Sachs. „In OESO-landen hebben zulke herzieningen een veel kleinere invloed gehad op het bbp en, althans gemiddeld, vrijwel geen effect gehad op de groei van het bbp.”

Hoe dat kan, is een raadsel. „Het probleem is dat we niet weten hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen”, zegt Aykut Erdogdu, de tweede man van oppositiepartij CHP. „Als Türkstat zijn rekenmethode bekend zou maken, dan zouden ze hun gelijk kunnen bewijzen. Maar ik denk niet dat ze dat van plan zijn. Het wachten is op het rapport van Eurostat. Zij zullen de nieuwe methode zorgvuldig doorlichten, want er zijn zo veel tegenstrijdigheden.”

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat. „Het rapport van Commerzbank is te speculatief”, zegt een analist die anoniem wil blijven. „We zijn allemaal gefrustreerd over de cijfers. Ik denk dat een analist van de bank er genoeg van had en zijn nek heeft uitgestoken. Maar het is meer een opiniestuk dan een onderzoeksrapport.”

‘Groei op steroïden’
Er zijn ook andere geluiden. Timothy Ash, Turkije-expert van vermogensbeheerder Blue Bay Asset Management, vindt 5 procent groei niet zo vreemd, gezien de omstandigheden. „Voor het referendum heeft de regering veel geld in de economie gepompt om een recessie af te wenden. Er waren belastingverlagingen, staatsgaranties voor banken, schuldverlichting voor bedrijven. De export nam toe dankzij de goedkope lira en de economische opleving in Europa.”

Ucer noemt het zelfs ‘groei op steroïden’. „De regering heeft een hoop beleidsruimte gebruikt om een recessie af te wenden. Zulke groei is niet vol te houden, want de structurele problemen zijn niet opgelost. De groei is onevenwichtig en komt voor een groot deel van de bouwsector. Er wordt weinig geïnvesteerd in machines, een indicatie van toekomstige groei. En Turkije kampt nog altijd een structureel tekort op de lopende rekening.”

Met inflatie van ruim 11 procent, werkloosheid van ruim 10 procent, en een flinke belastingverhoging die vorige week werd aangekondigd, merken veel Turken weinig van de 5,1 procent groei. Uit een recent opinie-onderzoek aan van de zakenkrant Dünya bleek dat het vertrouwen in de economie afneemt. Het percentage dat de economie ziet als het grootste probleem steeg van 39 in het eerste kwartaal naar 49 procent in het tweede. Slechts 46 procent van de respondenten dacht dat Turkije welvarender zou zijn over vijf jaar. „Dit is zonder twijfel het meest gehate herstel in de historie”, concludeerde Istanbul Analytics.
---------------------------------------------------------------------------------------
Dit alles heeft te maken dat Erdogan steeds meer invloed probeert uit te oefenen op hun eigen centrale bank. Maar het is nu ook fair om te zeggen dat Turkije in een financiële zeepbel leeft.

Griekenland, Italië, ik zet nu mijn geld op Turkije die klapt. Laatst genoemde is gelukkig geen EU-land.
hier verder


https://turksemedia.nl/ha(...)xplosief-toegenomen/
Ruilhandel, DAT is de oplossing tussen zulke landen , en jij koopt net zoveel van mij als ik van jou


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2018 08:30:33 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 8 augustus 2018 @ 22:14:51 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 23:01:47 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181042750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:14 schreef Drugshond het volgende:
tvp, Komt zeker nog wel wat nieuws als de buitenlandse valuta over 6 weken op is.
Dan lenen ze wel een paar dollars. Turken zijn gek op lenen :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181042825
quote:
12s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan lenen ze wel een paar dollars. Turken zijn gek op lenen :7
pi_181043967
Hij floept opeens nog verder omlaag zojuist. Wat is er gebeurd? 5,31 dollar nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:39:04 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181046817
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hij floept opeens nog verder omlaag zojuist. Wat is er gebeurd? 5,31 dollar nu.
misschien gaan de gesprekken tussen Trump en Erdolf niet door, twee koppige baasjes

Dollar - Türkische Lira
(USD-TRY)
5,4210TRY
+0,1106TRY
+2,08%

DOLLAR - TÜRKISCHE LIRA AKTUELL
Kurs 5,4210 +2,08%
Kurszeit 09.08.2018 09:10:00 Uhr
Eröffnung / Vortag 5,3087 / 5,3104
Tagestief / Tageshoch 5,2858 / 5,4210
52 W. Tief 3,3880 (12.09.2017)
52 W. Hoch 5,4210 (09.08.2018)

https://www.finanzen.net/devisen/us_dollar-tuerkische_lira-kurs


[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2018 09:45:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181049682
quote:
Turkije stelt ook nooit teleur :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 14:56:46 #8
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181054774
Waarde Turkse lira daalt naar nieuw dieptepunt

De waarde van de Turkse lira is naar een dieptepunt gedaald nu investeerders zich ook zorgen maken om een conflict met de Verenigde Staten. De Turkse minister van Financiën heeft gezegd vrijdag een nieuw “economisch model” te presenteren.
Voor een euro moest donderdag rond 13.30 uur ongeveer 6.28 lira worden neergelegd. Op woensdag was de euro nog 6.15 lira en een maand geleden moesten handelaren nog maar 5,75 lira neer te leggen voor een euro. Sinds begin dit jaar is de Turkse valuta ongeveer 38 procent in waarde gedaald ten opzichte van de euro.

De lira leed eerder vooral onder de hoge inflatie in het land en de onbereidheid van de centrale bank om de marktrente te verhogen en de economie af te koelen.

Deze problemen spelen nog steeds, maar in de laatste weken is daar nog een conflict met de Verenigde Staten bijgekomen.

Nog geen oplossing voor conflict
De VS legde vorige week sancties op aan de Turkse ministers voor Justitie en Binnenlandse zaken nadat Turkije de Amerikaanse predikant Andrew Brunson had opgepakt.

Amerikaanse onderdanen mogen geen zaken meer doen met de ministers en de bezittingen van de Turkse politici die onder Amerikaanse jurisdictie vallen zijn bevroren. Afgelopen woensdag is overleg gevoerd over het conflict, maar er lijkt nog geen oplossing te zijn.

Naast de dalende lira, ziet de Turkse overheid ook de rentes op staatsobligaties stijgen. Beleggers eisen nu een rendement van bijna 20 procent om te investeren in Turkse staatsobligaties met een looptijd van 10 jaar
pi_181054922
De markt heeft blijkbaar weinig vertrouwen in het nieuwe economische plan.
Ben zelf wel nieuwsgierig naar de inhoud.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:01:48 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181054932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:56 schreef Drugshond het volgende:
Waarde Turkse lira daalt naar nieuw dieptepunt

. De Turkse minister van Financiën heeft gezegd vrijdag een nieuw “economisch model” te presenteren.

_O- _O_ _O- _O- *O*

nieuw economisch model , ha ha ha ha
ala Erdolf zeker, ha ha

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:01 schreef WammesWaggel het volgende:
De markt heeft blijkbaar weinig vertrouwen in het nieuwe economische plan.
Ben zelf wel nieuwsgierig naar de inhoud.
rente laag en inflatie hoog , het Erdolf model , ha ha ha
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:08:33 #11
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181055067
Het gaat echt schokkend hard.
pi_181055112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:01 schreef WammesWaggel het volgende:
De markt heeft blijkbaar weinig vertrouwen in het nieuwe economische plan.
Ben zelf wel nieuwsgierig naar de inhoud.
Ik ook, maar dan vooral omdat ik denk dat het lachwekkend gaat zijn. Erdogan heeft nogal een eigen visie op economie, eentje die niet wordt gesteund door deskundigen. Ik verwacht dus dat hij zijn eigen onkunde vooral gaat etaleren en dat het “model” alleen maar zorgt voor een nog verdere koersval.

Binnen nu en een aantal maanden komt er in Turkije geen geld meer uit de flappentap. Dan kunnen we kijken hoe stevig hij in het zadel zit. (ik vermoed heel stevig en dat er een lange periode van economische misere voor de Turken in het verschiet ligt. ) Gelukkig hebben ze de vlag nog waar ze mee kunnen wapperen, dan komt alles vast goed.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:14:55 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181055167
Jammer dat ik geen 17 meer ben anders ging ik nu lekker op zuipvakantie naar Mamaris _O_
pi_181055201
Er zullen ongetwijfeld wel weer een paar usual suspects hier zijn die de gehele koersval willen wijten aan het gedrag van de EU en de VS.
pi_181055222
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:14 schreef Twiitch het volgende:
Jammer dat ik geen 17 meer ben anders ging ik nu lekker op zuipvakantie naar Mamaris _O_
Ja verdomme, de laatste keer dat ik daar was kreeg ik maar 2 TL voor m'n Euro.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:18:09 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:18:40 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181055242
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:18 schreef Drugshond het volgende:
Gezocht supermarkt medewerker in Istanboel.
Werkzaamheden. Onze artikelen voorzien van de huidige dagprijs.
nee joh

dat is net als hier, die scans worden in de comp aangepast
ansders blijven ze bezig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:20:53 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181055301
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:16 schreef spiritusbus het volgende:
Er zullen ongetwijfeld wel weer een paar usual suspects hier zijn die de gehele koersval willen wijten aan het gedrag van de EU en de VS.
Aan de EU niet. De VS heeft er wel voor een deel vat op. Maar het is toch echt Erdolf zelf. Wat ik al bewezen had in deeltje #01.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:21:40 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181055327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee joh

dat is net als hier, die scans worden in de comp aangepast
ansders blijven ze bezig
De klant wil toch wel weten wat het kost. Dan hoort er toch weer een bordje bij.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:27:04 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181055440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De klant wil toch wel weten wat het kost. Dan hoort er toch weer een bordje bij.
gaat ook electronies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:27:32 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:28:32 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181055472
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaat ook electronies
Zoals bij de Mediamarkt :7
Deze koersval is mooi voor de Europese Turken, het electoraat van Erdogan :P
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:58:30 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181056020
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zoals bij de Mediamarkt :7
Deze koersval is mooi voor de Europese Turken, het electoraat van Erdogan :P
voor degenen die geld naar huis sturen
als ze steeds 1000 lira stuurden, scheelt het mooi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:04:20 #25
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181056176
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:16 schreef spiritusbus het volgende:
Er zullen ongetwijfeld wel weer een paar usual suspects hier zijn die de gehele koersval willen wijten aan het gedrag van de EU en de VS.
Het is een complot van de hele Westerse wereld ..... :')
pi_181056283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:04 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Het is een complot van de hele Westerse wereld ..... :')
De internationale rentelobby...
Wat een bazen zijn dat.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:55:20 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181057380
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De internationale rentelobby...
Wat een bazen zijn dat.
rente is een middel om de inflatie onder controle te houden
anders verliest je valuta het vertrouwen en is het spoedig toiletpapier

rente is een paardemiddel maar het werkt wel

Voor Erdolf maakt het niet uit, kennelijk , nu ik zou geen ene lira op de bank willen hebben , want de rente die je krijgt is dan ook fors lager dan inflatie , dus is het gewoon stelen van de spaarders

Dus alle turken snel euro s kopen en op een euro rekening zetten, de lira op de ontvangst dag omruilen net als in Venezuela
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181057502
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De internationale rentelobby...
Wat een bazen zijn dat.


Tijdens de vorige meeting
  donderdag 9 augustus 2018 @ 17:10:06 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181057611
bijna 5.5 dollar zojuist. Paar dagen terug was het nog 5. Gaat hard zo. Terwijl je staat te wachten bij een inwisselkantoor wordt je geld minder waard :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181057663
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
bijna 5.5 dollar zojuist. Paar dagen terug was het nog 5. Gaat hard zo. Terwijl je staat te wachten bij een inwisselkantoor wordt je geld minder waard :')
Gelukkig gaat Erdogan dit snel oplossen met Erdonomics.
pi_181058533
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gelukkig gaat Erdogan dit snel oplossen met Erdonomics.
Als het lukt komt hij hier terecht, move over Friedman :7

https://en.m.wikipedia.or(...)ureates_in_Economics
pi_181059314
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gelukkig gaat Erdogan dit snel oplossen met Erdonomics.
Ja, ik las dat er paar topeconomen uit Venezuela zijn gearriveerd en ook verwacht men weldra een consultant uit Zimbabwe. Dus dat komt wel goed.
I´m back.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 18:57:17 #33
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181059475
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las dat er paar topeconomen uit Venezuela zijn gearriveerd en ook verwacht men weldra een consultant uit Zimbabwe. Dus dat komt wel goed.
pi_181059583
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las dat er paar topeconomen uit Venezuela zijn gearriveerd en ook verwacht men weldra een consultant uit Zimbabwe. Dus dat komt wel goed.
Erdogans megapaleis heeft slechts 1150 kamers voor verblijf. De laatste twee zijn net afgestoft en schoongeveegd en dan begint men weer bij de eerste.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:04:51 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181059641
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las dat er paar topeconomen uit Venezuela zijn gearriveerd en ook verwacht men weldra een consultant uit Zimbabwe. Dus dat komt wel goed.
ja zijn goede economen daar,, van het Erdolf en schoonzoon kaliber
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:08:23 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181059823
En weer een kleine vrije val zo te zien opeens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:14:03 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181060085
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 17:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gelukkig gaat Erdogan dit snel oplossen met Erdonomics.
Zo te zien wel :D

https://twitter.com/trthaber/status/1027487668911763457

Ik weet niet precies wat er staat. Volgens Reddit iets van, ze gaan een nieuw economisch model aankondigen morgen? lol.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181060320
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo te zien wel :D

https://twitter.com/trthaber/status/1027487668911763457

Ik weet niet precies wat er staat. Volgens Reddit iets van, ze gaan een nieuw economisch model aankondigen morgen? lol.
Zo haha.. Snel liras kopen.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:25:35 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181060618
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En weer een kleine vrije val zo te zien opeens.
zo gaat echt link worden, weinig vertrouwen in het nieuwe economisch model kennelijk

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,4169 TRY 0,2502 TRY 4,06 %
Tijd 19:19
Handelsdatum 9-8-2018
Opening 6,1647
Slot 6,1667
Hoogste 6,4290
Laagste 6,1377
52 W. Hoog 6,4290
52 W. Laag 4,0565


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181061070
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:37:49 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181063794
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
De beurs van Istanbul doet het nog best redelijk.

https://www.bloomberg.com/quote/XU100:IND
ja uiteraard
dat was in zimbabwe ook zo

komt omdat de valuta met 4% daalt kun je als turk beter je geld in vast goed aandelen of goud stoppen
6,709.83 +296.95 +4.63%

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181070591
6,40 lira voor 1 euro :D _O-

Als het 7 bereikt dan zitten ze in diepe shit.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:55:51 #44
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181071175
Lekker goedkoop vakantie vieren daar dan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:56:42 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181071189
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:55 schreef Enchanter het volgende:
Lekker goedkoop vakantie vieren daar dan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja en straks een breakfast voor 1000 lira

per dag geld pinnen dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181071381
Poll: Wanneer is het 7 lira voor 1 USD?
Uiterst 17 Augustus
Nooit parity it is
Turkiye altijd nummer 1, altijd
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 02:18:41 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181071593
6,43
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 06:57:26 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181072164
Het gaat gewoon door he
duurt niet lang of een pilsje kost daar 1000 Lira

Lijkt me goede idee , die erdonomics,, geniaal mens die Erdolf

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,5553 TRY 0,1594 TRY 2,49 %
Tijd 06:52
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 6,5553
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 6,5553
52 W. Laag 4,0565

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:36:12 #50
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181072420
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat gewoon door he
duurt niet lang of een pilsje kost daar 1000 Lira

Lijkt me goede idee , die erdonomics,, geniaal mens die Erdolf
Volgens mij heeft Erdo de wereldvermaarde topeconoom en goede vriend Maduro van Venezuela om advies gevraagd.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:01:04 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181072600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:36 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Erdo de wereldvermaarde topeconoom en goede vriend Maduro van Venezuela om advies gevraagd.
Erdolf gaat nooit meer weg , die heeft met zijn nep coup, het hele leger en de rechterlijke macht opgeschud, daarnaast heeft ie een continue noodtoestand

Er is geen turk meer in vrijheid die iets negatiefs over Erdo durft te zeggen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181072762
AmichaiStein1 twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 08:20:33 #BREAKING: Turkey's lira drops as much as 13% against the dollar to a fresh record low - 6 lira/1 US dollar; Erdogan: They have the dollar - we have god https://t.co/5y0yCCSDYk reageer retweet
I´m back.
pi_181072908
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
AmichaiStein1 twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 08:20:33 #BREAKING: Turkey's lira drops as much as 13% against the dollar to a fresh record low - 6 lira/1 US dollar; Erdogan: They have the dollar - we have god https://t.co/5y0yCCSDYk reageer retweet
:')
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:35:31 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181072925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Erdolf gaat nooit meer weg , die heeft met zijn nep coup, het hele leger en de rechterlijke macht opgeschud, daarnaast heeft ie een continue noodtoestand

Er is geen turk meer in vrijheid die iets negatiefs over Erdo durft te zeggen
Noodtoestand is wel afgeschaft toch inmiddels?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181072941
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
AmichaiStein1 twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 08:20:33 #BREAKING: Turkey's lira drops as much as 13% against the dollar to a fresh record low - 6 lira/1 US dollar; Erdogan: They have the dollar - we have god https://t.co/5y0yCCSDYk reageer retweet
God is het economische reddingsplan.
pi_181072960
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

God is het economische reddingsplan.
In God we trust.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:38:33 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181072961
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Noodtoestand is wel afgeschaft toch inmiddels?
Die is permanent geworden

https://nos.nl/artikel/22(...)-jaar-beeindigd.html
quote:
Erdogan kon de afgelopen twee jaar per decreet regeren (dus zonder instemming van het parlement) en rechten en vrijheden van de Turken inperken. Volgens hem was dat nodig in de strijd tegen het terrorisme, en met name tegen de aanhangers van de in Amerika wonende geestelijke Gülen, die volgens hem achter de mislukte staatsgreep zat.

Sinds juli 2016 zijn volgens officiële cijfers minstens 77.000 mensen gevangen gezet, onder wie journalisten en politici van de oppositie. Tientallen kranten en andere mediaorganisaties zijn gesloten. Minstens 130.000 ambtenaren en 4000 rechters en officieren van justitie zijn ontslagen. Nog maar twee weken geleden raakten 18.000 leraren, politiemensen en militairen hun baan kwijt.

Volgens critici van Erdogan zal het opheffen van de noodtoestand niet veel veranderen. Door een recente wijziging in de grondwet heeft de president meer macht gekregen. Ze zeggen dat de noodtoestand onder het mom van normaliteit in feite permanent zal worden.

Er ligt volgens het Duitse persbureau DPA een wetsontwerp voor "de strijd tegen de terreur in de normale toestand". Die wet biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om rechters, militairen en ambtenaren te ontslaan en hun paspoort in te nemen. Ook blijft de vrijheid van vergaderen beperkt. Verdachten kunnen zonder meer tot twaalf dagen in een politiecel vastgehouden worden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:40:12 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181072983
quote:
Ah :')

Wat is er trouwens gaande nu met de lira? Maakt even een en enorme sprong naar 6,4 dollar, en vervolgens weer terug naar 5,8. Was er iets aangekondigd zojuist? Anders is het echt bizar instabiel aan het worden. (ik bedoel naast dat het al maanden minder waard word).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:40:21 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181072986
Nu is het klaar

Turken , haal uw geld van de bank en koop er goud voor

7 lira voor een Euro

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,9503 TRY 0,5544 TRY 8,67 %
Tijd 08:30
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 10-08-2018 08:49:13 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181073001
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nu is het klaar

7 lira voor een Euro

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,9503 TRY 0,5544 TRY 8,67 %
Tijd 08:30
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565
Waarom is het nu klaar?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:42:04 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181073007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:40 schreef michaelmoore het volgende:

7 lira voor een Euro

Nu al??? Damn.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:42:26 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181073015
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom is het nu klaar?
https://www.zerohedge.com(...)-out-if-lira-hits-71 Denk dat hij hieraan refereert.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:42:53 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181073023
Captain Erdo to the rescue.
pi_181073059
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

God is het economische reddingsplan.
God blessed America.
Allah is driving a taxi, blijkt maar weer.
pi_181073062
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
AmichaiStein1 twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 08:20:33 #BREAKING: Turkey's lira drops as much as 13% against the dollar to a fresh record low - 6 lira/1 US dollar; Erdogan: They have the dollar - we have god https://t.co/5y0yCCSDYk reageer retweet
Hoeveel god kost een brood dan?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:47:15 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181073088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoeveel god kost een brood dan?
3 Erdocoins (nieuw plan)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181073091
quote:
De Turkse banken zijn nu eigenlijk failliet?

Wat een commentaar daar :').
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:50:52 #68
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181073117
quote:
Op zich doet hij het wel goed. Een beetje de dictator uithangen en het land naar de knoppen helpen, terwijl het klootjesvolk hem op handen draagt.

Misschien moet Rutte eens wat afkijken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181073123
Tijd om Constantinopel terug te pakken als ze hun schulden niet meer kunnen betalen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:52:08 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181073124
Op nu.nl nu:

https://www.nu.nl/economi(...)inge-duikvlucht.html

Man, ik dacht dat die zin een paar reacties hierboven een grap was, maar hij zei echt:

"Vergeet niet, zij hebben hun dollar, wij hebben ons volk, onze god", zei de president.

Ja zo win je echt het vertrouwen terug van de markten. :') _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:53:02 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181073134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Captain Erdo to the rescue.
God Erdolf en zijn schoonzoon zullen wel redding brengen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181073147
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op nu.nl nu:

https://www.nu.nl/economi(...)inge-duikvlucht.html

Man, ik dacht dat die zin een paar reacties hierboven een grap was, maar hij zei echt:

"Vergeet niet, zij hebben hun dollar, wij hebben ons volk, onze god", zei de president.

Ja zo win je echt het vertrouwen terug van de markten. :') _O-
Tja, wat zou een dictator kunnen verzinnen als het economisch bergafwaarts gaat, vraag ik me nu af ineens. Ik bedoel met dat zinnetje 'zij hebben de dollar en wij Allah', komt-ie natuurlijk niet weg hè.
I´m back.
pi_181073162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, wat zou een dictator kunnen verzinnen als het economisch bergafwaarts gaat, vraag ik me nu af ineens. Ik bedoel met dat zinnetje 'zij hebben de dollar en wij Allah', komt-ie natuurlijk niet weg hè.
Wel benieuwd waarom Allah, volgens Erdogan, dan al die Kuffar-landen geweldige economien geeft en Turkije in de stront laat zakken.
pi_181073166
Vast wat Turken die hun goud wisselden voor lira, zonde want hij kan zomaar vallen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:55:51 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181073168
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

God Erdolf en zijn schoonzoon zullen wel redding brengen

[ afbeelding ]
Turkiye altijd nummer 1, je weet toch.
pi_181073170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wel benieuwd waarom Allah, volgens Erdogan, dan al die Kuffar-landen geweldige economien geeft en Turkije in de stront laat zakken.
Dat komt door de joden.
I´m back.
pi_181073198
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat komt door de joden.
Joden hebben meer macht dan Allah.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:58:23 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181073206
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Joden hebben meer macht dan Allah.
ben bang van wel ja
en meer hersens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181073226
Trump heeft waarschijnlijk geen idee hoe hard hij wint terwijl Erdokhan peentjes zweet.
pi_181073361
Wat de super intelligente Einstein fokkertjed vergeten is dat wanneerde Turkse economie instort er een influx van Syriers en Turken Europa zullen overstromen. En dan zal het lachen snel vergaan. Er zijn nog steeds 3 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije. Duitsland herbergt al miljoenen Turken, loop eens door Duisburg in de wijk Marxloh 90 procent op straat is Turk, 9 procent buitenlander en 1 procent Duitser.

Een brood kost nog steeds 1.25 lire en een liter diesel nog steeds 5.70 lire (was altijd teringduur in Turkije) dus van de devaluatie merk je nog niet veel. Misschien later?

Maar dussss ik zou me eerder zorgen maken om de etnische samenstelling in Europa dan de economie in Turkije :W
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:16:38 #81
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181073433
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
Erdogan: They have the dollar - we have god
Turkije begint steeds meer op een operetteland te lijken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:18:01 #82
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181073443
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat komt door de joden.
De joden laten Allah steeds in het stof kruipen. Allah is een God van en voor de prutsers.
pi_181073479
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:10 schreef yup het volgende:
Wat de super intelligente Einstein fokkertjed vergeten is dat wanneerde Turkse economie instort er een influx van Syriers en Turken Europa zullen overstromen. En dan zal het lachen snel vergaan. Er zijn nog steeds 3 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije. Duitsland herbergt al miljoenen Turken, loop eens door Duisburg in de wijk Marxloh 90 procent op straat is Turk, 9 procent buitenlander en 1 procent Duitser.

Een brood kost nog steeds 1.25 lire en een liter diesel nog steeds 5.70 lire (was altijd teringduur in Turkije) dus van de devaluatie merk je nog niet veel. Misschien later?

Maar dussss ik zou me eerder zorgen maken om de etnische samenstelling in Europa dan de economie in Turkije :W
Beetje racistische post dit.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:46:24 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181073837
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:10 schreef yup het volgende:
Wat de super intelligente Einstein fokkertjed vergeten is dat wanneerde Turkse economie instort er een influx van Syriers en Turken Europa zullen overstromen. En dan zal het lachen snel vergaan. Er zijn nog steeds 3 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije. Duitsland herbergt al miljoenen Turken, loop eens door Duisburg in de wijk Marxloh 90 procent op straat is Turk, 9 procent buitenlander en 1 procent Duitser.

Een brood kost nog steeds 1.25 lire en een liter diesel nog steeds 5.70 lire (was altijd teringduur in Turkije) dus van de devaluatie merk je nog niet veel. Misschien later?

Maar dussss ik zou me eerder zorgen maken om de etnische samenstelling in Europa dan de economie in Turkije :W
Butthurt Turk gespot.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:46 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181073919
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:10 schreef yup het volgende:
Wat de super intelligente Einstein fokkertjed vergeten is dat wanneerde Turkse economie instort er een influx van Syriers en Turken Europa zullen overstromen. En dan zal het lachen snel vergaan. Er zijn nog steeds 3 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije. Duitsland herbergt al miljoenen Turken, loop eens door Duisburg in de wijk Marxloh 90 procent op straat is Turk, 9 procent buitenlander en 1 procent Duitser.

Een brood kost nog steeds 1.25 lire en een liter diesel nog steeds 5.70 lire (was altijd teringduur in Turkije) dus van de devaluatie merk je nog niet veel. Misschien later?

Maar dussss ik zou me eerder zorgen maken om de etnische samenstelling in Europa dan de economie in Turkije :W
Het is Lira. Nepturk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181074104
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is Lira. Nepturk.
ehm neee. Het is Bira.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:03:22 #87
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181074207
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ehm neee. Het is Bira.
Dit klinkt als een grap van een corpsbal op vakantie in Turkije.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181074263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dit klinkt als een grap van een corpsbal op vakantie in Turkije.
Oke, je hebt me door.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:12:53 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181074380
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:10 schreef yup het volgende:
Wat de super intelligente Einstein fokkertjed vergeten is dat wanneerde Turkse economie instort er een influx van Syriers en Turken Europa zullen overstromen. En dan zal het lachen snel vergaan. Er zijn nog steeds 3 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije. Duitsland herbergt al miljoenen Turken, loop eens door Duisburg in de wijk Marxloh 90 procent op straat is Turk, 9 procent buitenlander en 1 procent Duitser.

Een brood kost nog steeds 1.25 lire en een liter diesel nog steeds 5.70 lire (was altijd teringduur in Turkije) dus van de devaluatie merk je nog niet veel. Misschien later?

Maar dussss ik zou me eerder zorgen maken om de etnische samenstelling in Europa dan de economie in Turkije :W
ALS dit of ALS dat

Europa is een smeltkroes van buitenlanders en vaak wel doorzetters die aankomen
Ik ben niet zo een racist

Geef mensen een kans, de een red het wel en de ander moeilijk

Wees blij dat we hier democratie hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:14:56 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074435
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:14 schreef Drugshond het volgende:
Ten eerste Turkije heeft het geld van de vluchtelingendeal hard nodig. Die is namelijk in euro's.
Ten tweede... ?¿
pi_181074456
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ten tweede... ?¿
Heeft EU de vluchtelingendeal harder nodig gezien het ze nog meer euro's gaat kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 10:17:26 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:18:31 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181074483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft EU de vluchtelingendeal harder nodig gezien het ze nog meer euro's gaat kosten.
De euro is vrij stabiel

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,8251 TRY 0,4292 TRY 6,71 %
Tijd 10:15
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565

God Allah is hard nodig in turkia
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:19:18 #94
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De euro is vrij stabiel

EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,8251 TRY 0,4292 TRY 6,71 %
Tijd 10:15
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565

Dat is niet het punt mbt de vluchtelingendeal. De vermeende stabiliteit van de Turkse lira evenmin :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 10:20:21 ]
pi_181074514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft EU de vluchtelingendeal harder nodig gezien het ze nog meer euro's gaat kosten.
Oh ja
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:20:25 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:19 schreef Drugshond het volgende:
Ten tweede. Denk ik aan een bankrun in Turkije. Het heeft totaal geen zin meer om je geld je in turkse lira aan te houden.
Er komt een nieuw systeem he, nog ff wachten.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:21:33 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181074537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet het punt mbt de vluchtelingendeal. De vermeende stabiliteit van de Turkse lira evenmin :')
Allah to the rescue
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181074540
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Chantage werkt niet goed,
Woord bij daad voegen wel.
pi_181074550
Ik zie dit nog wel eindigen in een enorme volksopstand, gevolgd door een échte coup.
Ten koste van heel veel slachtoffers vrees ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181074565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Allah to the rescue
Wanneer de vluchtelingen worden losgelaten zul je Allah wel nodig hebben ja.
pi_181074584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie dit nog wel eindigen in een enorme volksopstand, gevolgd door een échte coup.
Ten koste van heel veel slachtoffers vrees ik.
Waar heb jij het over? Friend and Foe schaart zich onder Erdogan op dit moment onder de noemer 'fuckimperialism'.
pi_181074609
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Friend and Foe schaart zich onder Erdogan op dit moment onder de noemer 'fuckimperialism'.
Dat paleis van 'm was de eerste middelvinger naar het imperialisme.

En straks gaat hij het Ottomaanse rijk weer langzaam uit de klei trekken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:07 #105
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181074625
Gelukkig hebben de Turken Allah nog om hen te redden.
pi_181074633
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat paleis van 'm was de eerste middelvinger naar het imperialisme.
Als je Erdogan ook maar een beetje kent weetje dat hij straks de grootste socialist gaat uithangen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:27:35 #107
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet het punt mbt de vluchtelingendeal. De vermeende stabiliteit van de Turkse lira evenmin :')
30 % van de Turkse GDP schuld was buitenlands.(oude cijfers). En het terugbetalen van de rente over deze schulden verloopt wel in dollars/euro's. Reken maar dat dit heel veel pijn gaat doen bij de Turkse banken. Die branden namelijk al hun reserves er doorheen.
pi_181074694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

30 % van de Turkse GDP schuld was buitenlands.(oude cijfers). En het terugbetalen van de rente over deze schulden verloopt wel in dollars/euro's. Reken maar dat dit heel veel pijn gaat doen bij de Turkse banken. Die branden namelijk al hun reserves er doorheen.
Heb je überhaupt wel gelezen waar je op reageert?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:29:51 #109
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je Erdogan ook maar een beetje kent weetje dat hij straks de grootste socialist gaat
Robert Mugabe v2.0 gaat uithangen.
pi_181074788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je Erdogan ook maar een beetje kent weetje dat hij straks de grootste socialist gaat uithangen.


Welcome to the twilight zone
pi_181074806
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_181074833
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Woord bij daad voegen wel.
De enige reden waarom Erdogan uberhaupt de EU kan chanteren met vluchtelingen is omdat de EU nog steeds teveel wil deugen. Op het moment dat dat voorbij is dan kunnen we die vluchtelingen ook zelf wel tegenhouden en/of direct uitzetten. Het chanteren van iemand zijn goedheid heeft z'n limiet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181074866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De enige reden waarom Erdogan uberhaupt de EU kan chanteren met vluchtelingen is omdat de EU nog steeds teveel wil deugen. Op het moment dat dat voorbij is dan kunnen we die vluchtelingen ook zelf wel tegenhouden en/of direct uitzetten. Het chanteren van iemand zijn goedheid heeft z'n limiet.
Succes om al die linkse boomknuffelaars met je mee te krijgen. Het is niet alleen Erdogan die chanteert, ook de EU. Vroeg of laat gaat een partij de middelvinger krijgen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:39:01 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181074889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie dit nog wel eindigen in een enorme volksopstand, gevolgd door een échte coup.
Ten koste van heel veel slachtoffers vrees ik.
Dat probeert men in Venezuela ook al jaren

probleem is het trouwe leger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:40:19 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181074913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De enige reden waarom Erdogan uberhaupt de EU kan chanteren met vluchtelingen is omdat de EU nog steeds teveel wil deugen. Op het moment dat dat voorbij is dan kunnen we die vluchtelingen ook zelf wel tegenhouden en/of direct uitzetten. Het chanteren van iemand zijn goedheid heeft z'n limiet.
staat een heel groot hek net voorbij Albanie

ik ben niet bang voor immigranten die willen werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:44:07 #116
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181074960
Turkey is fighting an ‘economic war’—against reality


Maybe the best way to tell a government’s policies are failing is when it blames the rest of the world for waging an “economic war” against it.

That, after all, is what Venezuela’s Nicolás Maduro has been telling his people for years, and it’s what Turkey’s Recep Tayyip Erdogan has now started to say. The real culprit, of course, is that both governments have forced their central banks to follow counterproductive, if not outright ruinous, policies. But no matter: The truth can have a hard time competing with foreign scapegoats.

Now, it might seem unfair to compare these two. It’s one thing to, as Erdogan has, bully your central bank into keeping rates so low that it lets inflation creep up to 15.9 percent instead of the 5 percent it’s supposed to keep it at. But it’s quite another to make your central bank print so much money, as Maduro has, that, according to Johns Hopkins professor Steve Hanke’s calculations, inflation is up to more than 40,000 percent. On the other hand, though, the fact that Erdogan is now trotting out the same type of excuses as Maduro tells us that he’s probably not going to stop this anytime soon. Not until it turns into a full-blown crisis.

Which it will.

The problem is Turkish banks and companies have borrowed a lot of dollars — foreign currency debt is about 30 percent of their GDP — that are getting harder to pay back now that their currency is falling so much. Indeed, since the beginning of the year, the Turkish lira has lost 27.7 percent of its value against the dollar. Part of that is because of the U.S. Federal Reserve’s rate hikes making holding money in the United States more attractive; another is that U.S. sanctions against a few top Turkish officials have raised the specter of it being cut off from international debt markets. And the rest is that Erdogan’s policies have made investing in Turkey seem less appealing. But in any case, the result is that so many people have been trying to get rid of their lira that it has been dropping faster than any other currency outside of those in Iran, Argentina and Venezuela.

That’s the bad news. The good news is that fixing this would also fix their other problems. Which is to say that Turkey’s currency needs the same thing that Turkey’s economy does: higher interest rates. A lot of times, you see, countries that need to prop up their currencies with rate hikes are stuck in a situation where they also need to prop up growth with rate cuts. Turkey, though, doesn’t face this kind of dilemma. It already needs to raise rates to bring down its too-high inflation rate and too-large current account deficit. That means this should be as easy as policy decisions get.

But Erdogan has long thundered against the “interest-rate lobby” for trying to foist what he calls “the mother and father of all evil” — that is, higher rates — onto the country. Which, in a system where he has amassed more power with each passing year, has been enough to make the central bank put off any rate hikes until it was almost too late. The only difference now is that Erdogan seems to have decided that even this very circumscribed central bank independence is too much to put up with. “The central bank can’t take this independence,” he said during his recent campaign, “and set aside the signals given by the president.” More to the point, he won’t let it. He has used his latest election to give himself the power to appoint the country’s central bank governor and to make his son-in-law the finance minister. The entirely predictable result is an even more pliant policymaking apparatus that just refused to raise rates, as it was previously expected to do, in the face of inflation that’s escalating far beyond their alleged target.

It seems likely, then, that Turkey really is going to test Erdogan’s extremely incorrect theory that, contrary to all empirical evidence, it’s lower interest rates that cause lower inflation. And it’s probably going to test this idea for a long time. That, at least, was the point of his comment that they’re in the middle of an “economic war”: He was asking people to sell their dollars to help push up the lira, rather than having the central bank raise rates to do so.

Although this won’t cause a crisis in the next month, it might in the next year. Goldman Sachs, for one, estimates that if the lira falls from its current level of 5.2 per dollar to around 7.1 per dollar — roughly another 25 percent drop — it might eat up all the extra capital that Turkey’s banks have built up as a precautionary buffer. That’s not to say that they would collapse at that point but rather that they might start to get into real trouble. Same with all the Turkish businesses to which they lent dollars. In the worst case, this would turn into a doom loop where the lira would fall because companies were defaulting on their dollar debts, and companies would default on their dollar debts because the lira was falling.

It’s a future that Turkey’s markets are certainly worried about: Their stocks, bonds, and currency have all been hit quite hard the last few months. It’s a sign that Erdogan is losing the economic war he says he’s fighting — a war against reality.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:46:44 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181074991
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ehm neee. Het is Bira.
Dat is wel mijn rekeneenheid :@ Bira/Lira koers is op dit moment 13.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:49:02 #118
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075023
quote:
Although this won’t cause a crisis in the next month, it might in the next year. Goldman Sachs, for one, estimates that if the lira falls from its current level of 5.2 per dollar to around 7.1 per dollar — roughly another 25 percent drop — it might eat up all the extra capital that Turkey’s banks have built up as a precautionary buffer. That’s not to say that they would collapse at that point but rather that they might start to get into real trouble. Same with all the Turkish businesses to which they lent dollars. In the worst case, this would turn into a doom loop where the lira would fall because companies were defaulting on their dollar debts, and companies would default on their dollar debts because the lira was falling.
En dat is precies wat er nu aan de hand is. A doom loop.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:49:08 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075024
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181075060
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Succes om al die linkse boomknuffelaars met je mee te krijgen. Het is niet alleen Erdogan die chanteert, ook de EU. Vroeg of laat gaat een partij de middelvinger krijgen.
Ik denk dat de tijd in dit geval niet in het voordeel van Turkije is gezien de duikvlucht van de TL.
pi_181075076
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet op de foto.. de fotograaf en de cameraman.

Hij heeft weleens stemmers proberen te trekken door voor de aanwezige media met gewone burgers te eten.

Maar hoe gaat hij daarmee het land redden?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:53:40 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075085
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Succes om al die linkse boomknuffelaars met je mee te krijgen. Het is niet alleen Erdogan die chanteert, ook de EU. Vroeg of laat gaat een partij de middelvinger krijgen.
voor turkije economie is vroeg al te laat

waarom kiest men toch een Fuhrer , daar zijn Hollanders te nuchter voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:54:31 #123
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075105
Vandaag zien we na 10 jaar van arrogantie, vriendjespolitiek, corruptie en een autoriteit beleid de capitulatie van het Erdogan-beleid. Er is geen God die dit nog kan redden. Het vertrouwen is weg. De financiele markten hebben niets aan een 'sterke' leider.

https://nl.investing.com/rates-bonds/turkey-10-year-bond-yield

22% stijging op de 10-jaars rente is ongekend in de obligatiemarkt. Dat zijn Griekse toestanden.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:57:11 #125
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:54 schreef Confetti het volgende:
Vandaag zien we na 10 jaar van arrogantie, vriendjespolitiek, corruptie en een autoriteit beleid de capitulatie van het Erdogan-beleid. Er is geen God die dit nog kan redden. Het vertrouwen is weg. De financiele markten hebben niets aan een 'sterke' leider.

https://nl.investing.com/rates-bonds/turkey-10-year-bond-yield

22% stijging op de 10-jaars rente is ongekend in de obligatiemarkt. Dat zijn Griekse toestanden.
WTF
pi_181075166
quote:
Ondanks dat die piek daarna gecorrigeerd is blijft de Lira lekker gestaag verder dalen.

pi_181075196
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk dat de tijd in dit geval niet in het voordeel van Turkije is gezien de duikvlucht van de TL.
agree
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:00:38 #128
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_181075207
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer de vluchtelingen worden losgelaten zul je Allah wel nodig hebben ja.
Wanneer dat gebeurt moet je zien hoe snel er hier een muur staat. Dit zou politieke zelfmoord zijn als Europa dat toelaat.

Moet je kijken wat een problemen Turkije dan heeft. Geen geld en miljoenen vluchtelingen.
pi_181075225
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet op de foto.. de fotograaf en de cameraman.

Hij heeft weleens stemmers proberen te trekken door voor de aanwezige media met gewone burgers te eten.

Maar hoe gaat hij daarmee het land redden?
Erdogan's strategie werkt al jaren, met hoop, geloof en spiritualiteit het volk aan zich binden, vervolgens banden aanhalen met de buurlanden om daarop wanneer het weer beter gaat de credits op te eisen.
pi_181075230
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer de vluchtelingen worden losgelaten zul je Allah wel nodig hebben ja.
Laten ze de kinderen die er momenteel kinderarbeid doen dan ook vrij?
pi_181075258
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hebben al die (zogenaamde) opgepakte politieke opponenten het ook zo gezellig in de gevangenis ?
pi_181075274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan's strategie werkt al jaren, met hoop, geloof en spiritualiteit het volk aan zich binden, vervolgens banden aanhalen met de buurlanden om daarop wanneer het weer beter gaat de credits op te eisen.
Hij kan dat voor de show wel doen in een periode van transitie waarin het allemaal nog wel een beetje uitrolt, maar of je daarmee ook het zware weer trotseert moet nog blijken.
pi_181075280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan's strategie werkt al jaren, met hoop, geloof en spiritualiteit het volk aan zich binden, vervolgens banden aanhalen met de buurlanden om daarop wanneer het weer beter gaat de credits op te eisen.
Misschien kun je dit aan gewone Turken uitleggen die hun geld voor hun ogen waardeloos zien worden op dit moment. :')
pi_181075281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef fjs het volgende:

[..]

Wanneer dat gebeurt moet je zien hoe snel er hier een muur staat. Dit zou politieke zelfmoord zijn als Europa dat toelaat.

Moet je kijken wat een problemen Turkije dan heeft. Geen geld en miljoenen vluchtelingen.
Europa moet maar doen wat het niet laten kan, ik gun het ze. Tho, Turkije gun ik hetzelfde.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:05:17 #135
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan's strategie werkt al jaren, met hoop, geloof en spiritualiteit het volk aan zich binden, vervolgens banden aanhalen met de buurlanden om daarop wanneer het weer beter gaat de credits op te eisen.
Banden met de IS aanhalen zul je bedoelen.

Door het afschieten van het Russische gevechtsvliegtuig kwamen deze feiten nu door Rusland op tafel. Poetin zei tegenover de Franse president François Hollande: “Voertuigen die olie transporteren, in een lange rij tot aan de horizon. Het ziet eruit als een levende olieleiding van ISIS en de rebellengebieden in Syrië tot in Turkije. Dag en nacht rijden ze Turkije binnen. De tankwagens zitten op de heenreis altijd vol en komen leeg terug. We spreken hier van een commerciële uitbuiting van de olie uit de door de terroristen bezette Syrische gebieden. De olie komt uit deze gebieden. Je kunt vanuit de lucht zien waar deze voertuigen naartoe gaan.”
pi_181075300
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laten ze de kinderen die er momenteel kinderarbeid doen dan ook vrij?
"Zij leren een baan voor de toekomst"
pi_181075315
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij kan dat voor de show wel doen in een periode van transitie waarin het allemaal nog wel een beetje uitrolt, maar of je daarmee ook het zware weer trotseert moet nog blijken.
We gaan het allemaal zien idd.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:07:00 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:54 schreef Confetti het volgende:
Vandaag zien we na 10 jaar van arrogantie, vriendjespolitiek, corruptie en een autoriteit beleid de capitulatie van het Erdogan-beleid. Er is geen God die dit nog kan redden. Het vertrouwen is weg. De financiele markten hebben niets aan een 'sterke' leider.

https://nl.investing.com/rates-bonds/turkey-10-year-bond-yield

22% stijging op de 10-jaars rente is ongekend in de obligatiemarkt. Dat zijn Griekse toestanden.
erdo wil de rente niet verhogen

maar die nepeconoom Erdolf vergeet dat de markt de rente verhoogd, niet de heilige Erdolf of Allah
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181075327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

Misschien kun je dit aan gewone Turken uitleggen die hun geld voor hun ogen waardeloos zien worden op dit moment. :')
Denk je dat het de eerste keer is dat Turken een hoge inflatie trotseren? :')
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:07:56 #140
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Banden met de IS aanhalen zul je bedoelen.

Door het afschieten van het Russische gevechtsvliegtuig kwamen deze feiten nu door Rusland op tafel. Poetin zei tegenover de Franse president François Hollande: “Voertuigen die olie transporteren, in een lange rij tot aan de horizon. Het ziet eruit als een levende olieleiding van ISIS en de rebellengebieden in Syrië tot in Turkije. Dag en nacht rijden ze Turkije binnen. De tankwagens zitten op de heenreis altijd vol en komen leeg terug. We spreken hier van een commerciële uitbuiting van de olie uit de door de terroristen bezette Syrische gebieden. De olie komt uit deze gebieden. Je kunt vanuit de lucht zien waar deze voertuigen naartoe gaan.”
Zooooo, die heb ik lang niet meer gehoord, omdat zelfs de grootste idioot dat niet meer durfde te beweren, maar oke. Zeg nooit nooit. :')
pi_181075376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk je dat het de eerste keer is dat Turken een hoge inflatie trotseren? :')
Inflatie wordt niet 'getrotseerd' maar geleden.
pi_181075392
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Zij leren een baan voor de toekomst"
Praat je hiermee kinderarbeid goed?
pi_181075449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Inflatie wordt niet 'getrotseerd' maar geleden.
quote:
Ze krijgen op hun spaargeld de laagste basisrente van alle eurolanden en moeten tegelijk een vrij hoge inflatie trotseren.
quote:
vermogensrendementsheffing en de 3% inflatie te kunnen trotseren.
ksst.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:13:05 #145
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181075459
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zooooo, die heb ik lang niet meer gehoord, omdat zelfs de grootste idioot dat niet meer durfde te beweren, maar oke. Zeg nooit nooit. :')
NPO 1
pi_181075472
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Praat je hiermee kinderarbeid goed?
"Nee, ik benadruk het belang van praktijkonderwijs. "
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:14:32 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181075491
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet op de foto.. de fotograaf en de cameraman.

Hij heeft weleens stemmers proberen te trekken door voor de aanwezige media met gewone burgers te eten.

Maar hoe gaat hij daarmee het land redden?
Hij stuurde vorig jaar of zo ook een foto de wereld in met een zielig kindje op zijn schoot. Pure propaganda van het simpelste soort.
pi_181075514
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

NPO 1
Ja daarom, idioten die dat beweerden stonden er niet eens bij stil dat er om dat mogelijk te maken een fucked up coalitie moest zijn tussen de Turken, PKK en IS om over elkaars grondgebied vrijuit te mogen reizen. Maar goed, doe je ding.
pi_181075587
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Nee, ik benadruk het belang van praktijkonderwijs. "
Turkije is nog een van de weinige landen waar kinderarbeid nog gewoon voorkomt en de Syrische kinderen worden daar ook voor ingezet.

Erdogan heeft zich er bij mijn weten nog niet tegen uitgesproken.
pi_181075641
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkije is nog een van de weinige landen waar kinderarbeid nog gewoon voorkomt en de Syrische kinderen worden daar ook voor ingezet.

Erdogan heeft zich er bij mijn weten nog niet tegen uitgesproken.
Jawel, meerdere malen zelfs.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:24:33 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075672
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jawel, meerdere malen zelfs.
als rente en inflatie gelijk lopen zoals hoort dan hebben we het over 5% inflatie per dag ofwel ruim 1000 % op jaarbasis
Gaat iets echt niet goed in turkije

URO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,7107 TRY 0,3148 TRY 4,92 %
Tijd 11:18
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181075681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als rente en inflatie gelijk lopen zoals hoort dan hebben we het over 5% inflatie per dag

URO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,7107 TRY 0,3148 TRY 4,92 %
Tijd 11:18
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565
Gast rot es op man retard, we hebben het hier over kinderarbeid. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 11:25:18 ]
pi_181075694
Dat doet hij toch goed, binnen enkele maanden alle turken miljonair als het zo doorgaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:26:39 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075711
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat doet hij toch goed, binnen enkele maanden alle turken miljonair als het zo doorgaat.
moet er wel flink geprint gaan worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181075825
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jawel, meerdere malen zelfs.
Voor zo'n machtige man krijgt hij bijzonder weinig klaargespeeld. Er is geen enkele "oorlog" tegen werkgevers die illegaal bezig zijn.

Child labor has brought child work killings with it. A total of 56 children died in work accidents in 2016 alone. The child labor problem that has existed in our country for many years has grown with the Syrians who have taken refuge in Turkey,” Demir added.
pi_181075851
Mensen die hier echt totaal geen besef hebben van waar ze over willen meepraten. tot 16 jaar geleden werkten Turken met miljoenen lira's, een van de kleinere brieven was zelfs 5 en 10 miljoen lira. Veel mensen rekenen hun huidige lira's nog altijd om in 'miljoenen' van de oudere generaties zoals sommigen hier nog steeds in guldens rekenen/denken/refereren.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:33:40 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181075860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast rot es op man retard, we hebben het hier over kinderarbeid. :')
topic veranderd steeds van onderwerp

staat toch turkse nepeconomie door het putje bovenaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181075919
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor zo'n machtige man krijgt hij bijzonder weinig klaargespeeld. Er is geen enkele "oorlog" tegen werkgevers die illegaal bezig zijn.

Geen "oorlog", wel een "strijd" in Februari dit jaar nog is er door de overheid in kaart gebracht hoeveel % kinderarbeid er in Turkije zou zijn en zijn 11 ministeries in werking gesteld om hier tegen te 'strijden'. Of het effectief is moet nog blijken, maar dat er geen aandacht voor is klopt niet.

Turkiyetalig
pi_181075953
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:33 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die hier echt totaal geen besef hebben van waar ze over willen meepraten. tot 16 jaar geleden werkten Turken met miljoenen lira's, een van de kleinere brieven was zelfs 5 en 10 miljoen lira. Veel mensen rekenen hun huidige lira's nog altijd om in 'miljoenen' van de oudere generaties zoals sommigen hier nog steeds in guldens rekenen/denken/refereren.
Wat voor punt wil je hiermee maken? Dat er niets aan de hand is en dat het slechts een terugkeer is naar die glorieuze oude tijd?
pi_181075957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

topic veranderd steeds van onderwerp

staat toch turkse nepeconomie door het putje bovenaan
Al heb je het over Tarkan die zich voortaan in lira's laat betalen om de Turkse economie te steunen, zal mij een worst wezen. Waar ik mij aan stoor is dat je op mij reageert in een post waar het gaat over kinderarbeid.
pi_181076013
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat voor punt wil je hiermee maken? Dat er niets aan de hand is en dat het slechts een terugkeer is naar die glorieuze oude tijd?
Wat voor een punt denk je dat ik hiermee probeer te maken? Ik draag enkel kennis over. Dat Turken verder niet opkijken van een instabiele inflatie is overigens een tweede.
pi_181076043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor een punt denk je dat ik hiermee probeer te maken? Ik draag enkel kennis over. Dat Turken verder niet opkijken van een instabiele inflatie is overigens een tweede.
Daarom stijgt de goudprijs in Turkije als een malle inderdaad. Omdat iedereen rustig slaapt en zich geen enkele zorgen maakt. :')
pi_181076080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daarom stijgt de goudprijs in Turkije als een malle inderdaad. Omdat iedereen rustig slaapt en zich geen enkele zorgen maakt. :')
Ik begrijp hieruit dat jij een van diegenen ben waar ik het hierboven had, mensen met totaal geen besef van waar ze over willen meepraten, geen enkel historisch besef om mee te beginnen, maar goed. Zulke mensen moet je ook hebben anders bloedt het topic dood.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:44:04 #164
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181076085
The European Central Bank is getting increasingly concerned about the exposure of exposure of some banks in the region -- specifically from Spain, Italy and France -- to the woes of Turkey, the Financial Times reported Friday, citing two sources close to the situation. Spain's BBVA SA BBVA, -2.91% BBVA, -1.87% Italy's Unicredit SpA UCG, -2.95% and France's BNP Paribas SA BNP, -3.32% among the biggest lenders to the country, have come under closer scrutiny by the Single Supervisory Mechanism, the ECB's arm charged with monitoring the region's banks. The lira USDTRY, +6.8812% was down another 9% against the dollar on Friday to 6.0497, as investors waited to hear from Finance and Treasury Minister, Berat Albayrak, who is expected to announce a "new economic model" in a speech on Friday.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:44:21 #165
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181076091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daarom stijgt de goudprijs in Turkije als een malle inderdaad. Omdat iedereen rustig slaapt en zich geen enkele zorgen maakt. :')
Er is ook niks aan de hand. Erdo is de grote, geliefde en wijze leider en Allah waakt over het Turkse volk. Ze kunnen allemaal gerust gaan slapen, het komt allemaal goed.
pi_181076102
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen "oorlog", wel een "strijd" in Februari dit jaar nog is er door de overheid in kaart gebracht hoeveel % kinderarbeid er in Turkije zou zijn en zijn 11 ministeries in werking gesteld om hier tegen te 'strijden'. Of het effectief is moet nog blijken, maar dat er geen aandacht voor is klopt niet.

Turkiyetalig

Niet goed genoeg om mee te draaien aan de top.

Een eerstewereldland zou zoiets gisteren al opgelost willen zien als het vandaag bekend zou worden.
pi_181076132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat jij een van diegenen ben waar ik het hierboven had, mensen met totaal geen besef van waar ze over willen meepraten, geen enkel historisch besef om mee te beginnen, maar goed. Zulke mensen moet je ook hebben anders bloedt het topic dood.
De hele economie en valuta stort voor de ogen van iedereen in en jij komt niet verder dan dat geen Turk zich zorgen maakt omdat het vroeger ook zo kut was. :') Als die barre tijden de benchmark zijn voor Turkije is het wel heel triest gesteld. Maar dat is het niet, de bevolking verwacht meer dan brood en stromend water.
pi_181076153
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet goed genoeg om mee te draaien aan de top.

Een eerstewereldland zou zoiets gisteren al opgelost willen zien als het vandaag bekend zou worden.
Ieder weldenkend mens overigens. Als je het nieuws mag geloven zijn er de afgelopen jaren wel her en der meerdere invallen geweest door de politie.
pi_181076180
Die Erdogan doet er wel alles aan om van Turkije een ontwikkelingsland te maken :{

Wat bezielt de mensen daar om steeds maar weer massaal op een dergelijke leider te stemmen?
pi_181076195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

De hele economie en valuta stort voor de ogen van iedereen in en jij komt niet verder dan dat geen Turk zich zorgen maakt omdat het vroeger ook zo kut was. :') Als die barre tijden de benchmark zijn voor Turkije is het wel heel triest gesteld. Maar dat is het niet, de bevolking verwacht meer dan brood en stromend water.
Jezus christus gast, waar heb jij begrijpend leren lezen? Je legt mij woorden in de mond als 'geen zorgen maken' en 'rustig slapen' om vervolgens dat er onderuit te halen. :')

Ik zeg dat Turken niet opkijken van een instabiele inflatie en dat de valuta naar de kloten gaat en daaruit haal jij dat Turken zich nergens over zorgen maken? Ga mijn noch je eigen tijd verspillen met dit soort onzin wil je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 11:50:03 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:50:46 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181076228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:48 schreef GereDathan het volgende:
Die Erdogan doet er wel alles aan om van Turkije een ontwikkelingsland te maken :{

Wat bezielt de mensen daar om steeds maar weer massaal op een dergelijke leider te stemmen?
Persoonlijke mening: Om dezelfde reden dat mensen op Trump stemmen. Mensen willen een leider die blijkbaar tegen andere landen/leiders durft te zeggen 'waar het op staat'. 'De waarheid'. Beloven dat hun land weer nummer 1 wordt. Dat soort onzin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181076239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:48 schreef GereDathan het volgende:
Die Erdogan doet er wel alles aan om van Turkije een ontwikkelingsland te maken :{

Wat bezielt de mensen daar om steeds maar weer massaal op een dergelijke leider te stemmen?
Heeeeel simpel, Erdogan is een leider van de wel de lusten niet de lasten campagne. Als het goed gaat heb ik het gedaan als het slecht gaat komt het omdat ik word tegenwerkt. En de marketing werkt gewoon.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:53:14 #173
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181076278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor een punt denk je dat ik hiermee probeer te maken? Ik draag enkel kennis over. Dat Turken verder niet opkijken van een instabiele inflatie is overigens een tweede.
Wat denk je wat dit doet voor investeringen, bedrijven, banken en werkgelegenheid ?!
Als je al eens eerder in het moeras hebt gestaan, is het zeker niet slim om het nog eens flink over te doen.
>> De reality check heeft in Turkije nog steeds niet plaatsgevonden. <<

Wat nu bezig is, is dat alle Turkse Lira's terugvloeien naar Turkije. De Lira verliest aan vertrouwen in de gehele wereld.
pi_181076297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat denk je wat dit doet voor investeringen, bedrijven, banken en werkgelegenheid ?!
Als je al eens eerder in het moeras hebt gestaan, is het zeker niet slim om het nog eens flink over te doen.
>> De reality check heeft in Turkije nog steeds niet plaatsgevonden. <<

Wat nu bezig is, is dat alle Turkse Lira's terugvloeien naar Turkije. De Lira verliest aan vertrouwen in de gehele wereld.
Ik doe niet aan toekomstvoorspellingen, we gaan het allemaal zien.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:57:01 #175
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181076343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik doe niet aan toekomstvoorspellingen, we gaan het allemaal zien.
Hier heb je echt geen kristallen bol voor nodig. Het is namelijk al bezig.
pi_181076351
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus christus gast, waar heb jij begrijpend leren lezen? Je legt mij woorden in de mond als 'geen zorgen maken' en 'rustig slapen' om vervolgens dat er onderuit te halen. :')

Ik zeg dat Turken niet opkijken van een instabiele inflatie en dat de valuta naar de kloten gaat en daaruit haal jij dat Turken zich nergens over zorgen maken? Ga mijn noch je eigen tijd verspillen met dit soort onzin wil je.
Je zit jezelf tegen te spreken. Iemand die niet opkijkt van een ineenstorting van de valuta met meer dan 20% in een maand zal zich ook geen zorgen maken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:58:29 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181076380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:54 schreef Triggershot het volgende:
Wat nu bezig is, is dat alle Turkse Lira's terugvloeien naar Turkije. De Lira verliest aan vertrouwen in de gehele wereld.
De Lira verliest aan vertrouwen in de gehele wereld.
nog erger, in Turkije ZELF

niet alleen daar ook alle Liras die op spaarrekeningen en in spaarpotten zitten
niemand wil die Liras meer

en gaat ze gelijk omwisselen in goud of euro

het is geen zaak van veel LIRA printen , maar alle Lira gaan terug naar de turkse centrale bank
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181076392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je zit jezelf tegen te spreken. Iemand die niet opkijkt van een ineenstorting van de valuta met meer dan 20% in een maand zal zich ook geen zorgen maken.
Ik spreek mijzelf alleen tegen in jouw hoofd, puur omdat jij je eigen interpretatie mij wilt opleggen. Niet erg, maar probeer de twee van elkaar te scheiden.
pi_181076402
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hier heb je echt geen kristallen bol voor nodig. Het is namelijk al bezig.
Goed, jij hebt het al gezien. Ik ga het nog zien. Wat jij wilt.
pi_181076445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik spreek mijzelf alleen tegen in jouw hoofd, puur omdat jij je eigen interpretatie mij wilt opleggen. Niet erg, maar probeer de twee van elkaar te scheiden.
Ik weet niet waarom je de boel probeert te bagatelliseren door constant te verwijzen naar 'vroeger' en dat Turkije wel wat gewend zou zijn. Een beetje de Erdogan-tactiek. Het was vroeger kut dus als het nu ook weer kut gaat maakt dat eigenlijk niet uit want we hebben het al eerder kut gehad. Dit is een ongekende verlies van welvaart en er is alle reden voor boosheid op de regering. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk.
pi_181076480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je de boel probeert te bagatelliseren door constant te verwijzen naar 'vroeger' en dat Turkije wel wat gewend zou zijn. Een beetje de Erdogan-tactiek. Het was vroeger kut dus als het nu ook weer kut gaat maakt dat eigenlijk niet uit want we hebben het al eerder kut gehad. Dit is een ongekende verlies van welvaart en er is alle reden voor boosheid op de regering. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk.
Oke, het gaat je dus niet lukken om je eigen interpretatie en mijn post van elkaar te scheiden. Duidelijk. Next.

quote:
Dit is een ongekende verlies van welvaart en er is alle reden voor boosheid op de regering.
Overigens behoorlijk duidelijk dat jij echt totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen besef hebt van waar je over wilt meepraten, maar dat terzijde. Je hebt wel genoeg bevestigd hiermee.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 12:05:12 ]
pi_181076495
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:33 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die hier echt totaal geen besef hebben van waar ze over willen meepraten. tot 16 jaar geleden werkten Turken met miljoenen lira's, een van de kleinere brieven was zelfs 5 en 10 miljoen lira. Veel mensen rekenen hun huidige lira's nog altijd om in 'miljoenen' van de oudere generaties zoals sommigen hier nog steeds in guldens rekenen/denken/refereren.
Dat (hyper)inflatie de lira een lastiger rekenmiddel maakt en onpraktisch is in het gebruik is wel het laatste waar je je zorgen over moet maken :') . Het gaat veel meer over van waar je komt qua koopkracht en economische gezondheid, en hoe relatief snel de terugval gaat. Het maakt nogal een verschil of je héél langzaam arm wordt of héél snel arm wordt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181076497
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, het gaat je dus niet lukken om je eigen interpretatie en mijn post van elkaar te scheiden. Duidelijk. Next.
Prima. Tegen dit low-IQ geweld van jou is inderdaad niet op te botsen.
pi_181076530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeeeel simpel, Erdogan is een leider van de wel de lusten niet de lasten campagne. Als het goed gaat heb ik het gedaan als het slecht gaat komt het omdat ik word tegenwerkt. En de marketing werkt gewoon.
Dat vat het wel mooi samen. Het is niet bepaald de moeilijkste stijl van regeren.
pi_181076533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat (hyper)inflatie de lira een lastiger rekenmiddel maakt en onpraktisch is in het gebruik is wel het laatste waar je je zorgen over moet maken :') . Het gaat veel meer over van waar je komt qua koopkracht en economische gezondheid, en hoe relatief snel de terugval gaat. Het maakt nogal een verschil of je héél langzaam arm wordt of héél snel arm wordt.
Daarom, we gaan het zien.
pi_181076543
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

Prima. Tegen dit low-IQ geweld van jou is inderdaad niet op te botsen.
Precies, nu nog de vraag of je het gaat lijden of trotseren.
pi_181076564
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat vat het wel mooi samen. Het is niet bepaald de moeilijkste stijl van regeren.
Inderdaad, ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, maar hij heeft de grootste critici, zelfs mensen die op een veilig afstandje in het buitenland zitten een paar gunstige woorden over hem laten zeggen dat hij niet moet buigen voor imperialisme. Dat vind ik wel knap. :')
pi_181076716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, maar hij heeft de grootste critici, zelfs mensen die op een veilig afstandje in het buitenland zitten een paar gunstige woorden over hem laten zeggen dat hij niet moet buigen voor imperialisme. Dat vind ik wel knap. :')
Nou ja, zo moeilijk is dat niet. Trump z'n sancties zijn een aanval op de Turkse economie en iedere Turk ziet dat zo en zal een iedere regering die maar het roer voert hierin vragen hier tegenop te treden.
pi_181076829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk je dat het de eerste keer is dat Turken een hoge inflatie trotseren? :')
misschien wel de eerste keer met veel schulden in veel hardere valuta?
pi_181076852
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Persoonlijke mening: Om dezelfde reden dat mensen op Trump stemmen. Mensen willen een leider die blijkbaar tegen andere landen/leiders durft te zeggen 'waar het op staat'. 'De waarheid'. Beloven dat hun land weer nummer 1 wordt. Dat soort onzin.
Hij belooft de bevolking dat ze nummer 1 worden, maar Turkije is nooit nummer 1 geweest natuurlijk, dus dat is een beetje dom.

En iedere aspiratie mbt het Ottomaanse rijk is natuurlijk helemaal besjoggene.
I´m back.
pi_181076864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, maar hij heeft de grootste critici, zelfs mensen die op een veilig afstandje in het buitenland zitten een paar gunstige woorden over hem laten zeggen dat hij niet moet buigen voor imperialisme. Dat vind ik wel knap. :')
Dat is geen verdienste van Erdogan. Dat is dat rare ultranationalisme van de Turken waar wij altijd een beetje om moeten lachen in Nederland. Dat nationalisme staat de ratio in de weg en is ook de reden dat Turkije hier aan het kortste eind trekt en alles wat ze de laatste jaren aan welvaart hebben opgebouwd zal doen verdampen in enkele maanden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181076890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

misschien wel de eerste keer met veel schulden in veel hardere valuta?
Neuh.
pi_181076907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen verdienste van Erdogan. Dat is dat rare ultranationalisme van de Turken waar wij altijd een beetje om moeten lachen in Nederland. Dat nationalisme staat de ratio in de weg en is ook de reden dat Turkije hier aan het kortste eind trekt en alles wat ze de laatste jaren aan welvaart hebben opgebouwd zal doen verdampen in enkele maanden.
Welvaart gebouwd op lemen voeten natuurlijk, zoals verschillende users al enkele jaren mededelen.
I´m back.
pi_181076909
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen verdienste van Erdogan. Dat is dat rare ultranationalisme van de Turken waar wij altijd een beetje om moeten lachen in Nederland. Dat nationalisme staat de ratio in de weg en is ook de reden dat Turkije hier aan het kortste eind trekt en alles wat ze de laatste jaren aan welvaart hebben opgebouwd zal doen verdampen in enkele maanden.
Ik ben benieuwd. ABN Amro voorspelt binnen enkel maanden weer een rust voor de lira en de Turkse economie.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:31:23 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181077059
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen verdienste van Erdogan. Dat is dat rare ultranationalisme van de Turken waar wij altijd een beetje om moeten lachen in Nederland. Dat nationalisme staat de ratio in de weg en is ook de reden dat Turkije hier aan het kortste eind trekt en alles wat ze de laatste jaren aan welvaart hebben opgebouwd zal doen verdampen in enkele maanden.
Volgens mij heb je niet gelezen waar het over gaat.

Als Trump morgen Nederland op een bepaalde manier onder vuur neemt dan zal iedereen die Rutte bekritiseerde steun geven om een tegenantwoord te geven. Dat is niet meer dan logisch.

In dezelfde geest verdient Erdogan geen lintje omdat hij toevallig president is op het moment dat dit gebeurd. De vraag is hoe hij dit gaat oplossen en tot zover lijkt het antwoord 'niet' te zijn.
pi_181077063
DonArturito heeft een nieuwe verslaving:

https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
I´m back.
pi_181077145
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet gelezen waar het over gaat.

Als Trump morgen Nederland op een bepaalde manier onder vuur neemt dan zal iedereen die Rutte bekritiseerde steun geven om een tegenantwoord te geven. Dat is niet meer dan logisch.

In dezelfde geest verdient Erdogan geen lintje omdat hij toevallig president is op het moment dat dit gebeurd. De vraag is hoe hij dit gaat oplossen en tot zover lijkt het antwoord 'niet' te zijn.
Nederland onder vuur nemen?

I´m back.
pi_181077476
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
DonArturito heeft een nieuwe verslaving:

https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
Al een paar keer riepen Erdoğan en zijn schoonzoon dat de Turken hun gespaarde dollars, euro’s en Engelse ponden en hun gouden en zilveren tanden naar de bank moeten brengen om de lira te redden maar zo gek zullen die toch ook weer niet zijn. Ik weet niet of de arme Turk nog zo trots is op het bespottelijke paleis met duizend kamers, allemaal ingericht door mevrouw Erdoğan zelve. Als de dictator zo hard centjes nodig heeft, brengt hij de gouden wc-brillen maar naar de pandjesbank.
pi_181077762
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Persoonlijke mening: Om dezelfde reden dat mensen op Trump stemmen. Mensen willen een leider die blijkbaar tegen andere landen/leiders durft te zeggen 'waar het op staat'. 'De waarheid'. Beloven dat hun land weer nummer 1 wordt. Dat soort onzin.
Maar je hebt als inwoner van een land toch ook door dat het slecht gaat? Turkije is tot een paar jaar terug heel modern geworden. Als dan bijvoorbeeld ineens alles stukken duurder wordt en toeristen weg blijven, dan merk je dat toch? En dan krap je je toch achter je oren of de koers van dat moment wel de juiste koers is?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:10:46 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:12:27 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181077816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeeeel simpel, Erdogan is een leider van de wel de lusten niet de lasten campagne. Als het goed gaat heb ik het gedaan als het slecht gaat komt het omdat ik word tegenwerkt. En de marketing werkt gewoon.
Een beetje zoals in de aanloop naar WO2, alleen positieve propaganda.

Maar Turken zijn toch geen dom volk? Ze zijn over het algemeen modern en hebben prima internet en telefoon, komen ook regelmatig in het buitenland of in contact met familie in het buitenland. Dan zou je toch mee moeten krijgen dat het buiten Turkije bijna overal een stuk beter gaat?
pi_181077890
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet elke keer een parallel trekken tussen Nicolae Ceaușescu en Erdogan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik verwacht ook een Ceausescuutje over een aantal jaar.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181077896
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet elke keer een parallel trekken tussen Nicolae Ceaușescu en Erdogan.
Straks gaat Triggershot Ceausecu nog Erdosplainen.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:16:47 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181077904
EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
6,8255 TRY 0,4296 TRY 6,72 %
Tijd 13:11
Handelsdatum 10-8-2018
Opening 6,3962
Slot 6,3959
Hoogste 7,1645
Laagste 6,3875
52 W. Hoog 7,1645
52 W. Laag 4,0565

Dit gaat echt niet goed nu


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181077912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een beetje zoals in de aanloop naar WO2, alleen positieve propaganda.

Maar Turken zijn toch geen dom volk? Ze zijn over het algemeen modern en hebben prima internet en telefoon, komen ook regelmatig in het buitenland of in contact met familie in het buitenland. Dan zou je toch mee moeten krijgen dat het buiten Turkije bijna overal een stuk beter gaat?
Ja, maar Erdogan zegt dat het niet zo is, dus dan is het niet zo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:18:01 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181077936
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een beetje zoals in de aanloop naar WO2, alleen positieve propaganda.

Maar Turken zijn toch geen dom volk? Ze zijn over het algemeen modern en hebben prima internet en telefoon, komen ook regelmatig in het buitenland of in contact met familie in het buitenland. Dan zou je toch mee moeten krijgen dat het buiten Turkije bijna overal een stuk beter gaat?
maar ze zijn voor een diep gelovige Fuhrer die hen laat geloven dat Turken superieur zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181078123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:
Maar Turken zijn toch geen dom volk? Ze zijn over het algemeen modern en hebben prima internet en telefoon, komen ook regelmatig in het buitenland of in contact met familie in het buitenland. Dan zou je toch mee moeten krijgen dat het buiten Turkije bijna overal een stuk beter gaat?
't Erdo electoraat bestaat dan ook vooral uit de Turkse variant van de Biblebelt en uit hun nakomelingen. Net als de PvdA'ers hier, kun je het best erg verneuken zonder dat je stemmen verliest. Ze blijven toch stug stemmen zoals ze altijd al deden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 13:26:02 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:24:45 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181078161
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Persoonlijke mening: Om dezelfde reden dat mensen op Trump stemmen. Mensen willen een leider die blijkbaar tegen andere landen/leiders durft te zeggen 'waar het op staat'. 'De waarheid'. Beloven dat hun land weer nummer 1 wordt. Dat soort onzin.
In het geval van Trump gaat het echter wel goed.
Erdokhan daartegen... :P
pi_181078187
ING heeft 10,5 miljard ¤ uit staan in Turkije... :'). (Van de in totaal 290 miljard ¤ die ze in het buitenland hebben uit staan).
Ben benieuwd hoeveel ABN Amro uit heeft staan, dat ze zo snel een voorspellinkje wagen dat alles wel goed komt.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:26:35 #213
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181078217
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet elke keer een parallel trekken tussen Nicolae Ceaușescu en Erdogan.
Mocht Erdogan ooit eens aftreden, dan verwacht men dat het protserige paleis (evt met transitie) vervangen wordt door een bescheiden accomodatie en komt het in verval of wordt er een nieuwe bestemming voor gezocht.

Maar Erdogan hangt nog veel boven het hoofd als hij president-af is en niet meer aan de top staat dus het is voor hem maar beter om tot aan zn dood te blijven zitten.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:28:46 #215
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181078254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
ING heeft 10,5 miljard ¤ uit staan in Turkije... :').
Ben benieuwd hoeveel ABN Amro uit heeft staan, dat ze zo snel een voorspellinkje wagen dat alles wel goed komt.
Die hebben dat echt wel verzekerd. CDS-je. Dan moet je jezelf afvragen wie deze verzekering heeft uitgeschreven.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:29:04 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181078258
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In het geval van Trump gaat het echter wel goed.
Erdokhan daartegen... :P
Mja, heeft Trump ook niet tijdelijk de economie een beetje opgeblazen om het er goed uit te laten zien met belastingverlagingen enzo? De staatsschuld (die hij altijd wou verlagen) is bijvoorbeeld gigantisch gestegen.

Maar buiten dat is de Dollar natuurlijk ook van een compleet andere orde dan de Lira. Als de Dollar zo ging dan hadden we allemaal een probleem :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181078393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
ING heeft 10,5 miljard ¤ uit staan in Turkije... :'). (Van de in totaal 290 miljard ¤ die ze in het buitenland hebben uit staan).
Ben benieuwd hoeveel ABN Amro uit heeft staan, dat ze zo snel een voorspellinkje wagen dat alles wel goed komt.
Het gekke met de ING in Turkije is dat ze blijkbaar geen volledige verbintenis hebben met de Nederlandse tak. Het gaat maar tot op zekere hoogte en lijkt meer rondom de branding te spelen dan rond de unificatie van service, producten en systemen.
pi_181078496
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet gelezen waar het over gaat.

Als Trump morgen Nederland op een bepaalde manier onder vuur neemt dan zal iedereen die Rutte bekritiseerde steun geven om een tegenantwoord te geven. Dat is niet meer dan logisch.

In dezelfde geest verdient Erdogan geen lintje omdat hij toevallig president is op het moment dat dit gebeurd. De vraag is hoe hij dit gaat oplossen en tot zover lijkt het antwoord 'niet' te zijn.
Ik heb exact gelezen waar het over gaat. Op het moment dat Rutte hier de economie om zeep helpt, ruzie gaat zoeken met Trump en daarmee het verval nog een handje helpt zal zijn steun echt niet toenemen. Nederlanders geven hun steun tot ze het voelen in hun portemonnee.

Turken zijn daar te trots voor. De nationalistische gevoelens zijn te sterk om te erkennen dat Erdogan het alleen erger maakt. Daardoor kan zo'n muppet veel te lang blijven zitten en de hele economie 40 jaar terug in de tijd werpen. Dat is natuurlijk prima, dat moet men daar lekker zelf weten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181078528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een beetje zoals in de aanloop naar WO2, alleen positieve propaganda.

Maar Turken zijn toch geen dom volk? Ze zijn over het algemeen modern en hebben prima internet en telefoon, komen ook regelmatig in het buitenland of in contact met familie in het buitenland. Dan zou je toch mee moeten krijgen dat het buiten Turkije bijna overal een stuk beter gaat?
Of Turken zijn gewoon heel loyaal, in goede en slechte dagen. Het Turkse electoraat en de politiek is behoorlijk fucked up. De Erdo-achterban is goed voor 50% van het volk. Persoonlijk denk ik dat je hen in 3 kampen moet verdelen:

30% is gewoon trouw aan Erdogan vanwege zijn conservatisme, trouw en dankbaar aan Erdogan omdat ze vinden dat hij hen op de kaart heeft gezet. 15% ziet geen beter alternatief voor Erdogan en de overige 5% komt en gaat tussen de nationalisten en de Koerdische partij.
pi_181078566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Straks gaat Triggershot Ceausecu nog Erdosplainen.
Ja togggg, doe es niet zo onder je niveau joh vuile eikel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:41:29 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181078581
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of Turken zijn gewoon heel loyaal, in goede en slechte dagen. Het Turkse electoraat en de politiek is behoorlijk fucked up. De Erdo-achterban is goed voor 50% van het volk. Persoonlijk denk ik dat je hen in 3 kampen moet verdelen:

30% is gewoon trouw aan Erdogan vanwege zijn conservatisme, trouw en dankbaar aan Erdogan omdat ze vinden dat hij hen op de kaart heeft gezet. 15% ziet geen beter alternatief voor Erdogan en de overige 5% komt en gaat tussen de nationalisten en de Koerdische partij.
die 30% is dom zeer gelovig bergvolk , die willen een Vader ipv President voor 4 jaar , deze mensen zullen toch nooit het verschil merken tussen armoe en armoe

net als in al die landen als Venezuela en Zimbabwe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181078618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb exact gelezen waar het over gaat. Op het moment dat Rutte hier de economie om zeep helpt, ruzie gaat zoeken met Trump en daarmee het verval nog een handje helpt zal zijn steun echt niet toenemen. Nederlanders geven hun steun tot ze het voelen in hun portemonnee.
De eerste stap is dat voor en tegenstanders roepen "ga het maar oplossen" en dat is wat er gebeurd is. Dat is geen "steun", maar gewoon een oproep tot regeringsverantwoordelijkheid in moeilijke tijden.

Hetgeen wat jij nu noemt is wat hierna vermoedelijk gaat gebeuren. In de periode die nu aanbreekt moet Erdogan het tij zien te keren.

quote:
Turken zijn daar te trots voor. De nationalistische gevoelens zijn te sterk om te erkennen dat Erdogan het alleen erger maakt. Daardoor kan zo'n muppet veel te lang blijven zitten en de hele economie 40 jaar terug in de tijd werpen. Dat is natuurlijk prima, dat moet men daar lekker zelf weten.
Houd de komende maanden in de gaten.
pi_181078619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die 30% is dom zeer gelovig bergvolk

net als in al die landen als Venezuela en Zimbabwe
Het is precies jouw manier van idiote neerkijken op groepen wat populisme zoals dat van de PVV en Erdogan groot maakt.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:44:09 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181078651
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is precies jouw manier van idiote neerkijken op groepen wat populisme zoals dat van de PVV en Erdogan groot maakt.
klopt allemaal dom bergvolk PVV ers en Erdo volk en ook de Brexiteers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181078669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt allemaal dom bergvolk PVV ers en Erdo volk
Weet trots op je misplaatste arrogantie. :')
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:52:59 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181078912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet trots op je misplaatste arrogantie. :')
nee is waar echte hoogopgeleide Turken zijn voor democratie , en niet voor een gelovige Vader , die alle macht naar zich toetrekt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181078922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is precies jouw manier van idiote neerkijken op groepen wat populisme zoals dat van de PVV en Erdogan groot maakt.
Het deel van het volk dat z'n volle support geeft aan een zwabberende president of een slecht plan (Brexit) mag je hun fout natuurlijk wel aanrekenen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:54:47 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181078980
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het deel van het volk dat z'n volle support geeft aan een zwabberende president of een slecht plan (Brexit) mag je hun fout natuurlijk wel aanrekenen.
uiteraard, punt is dat vele in domme armoe zitten en dat toch wel blijven, die merken het verschil niet eens
De mensen die niet op hem stemmen die voelen het flink
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:00:47 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181079150
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
DonArturito heeft een nieuwe verslaving:

https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
Verdomme. De helft van de dingen die echt gebeurd zijn in dit artikel nam ik aan voor flauwe grappen van FOK!ers. Zoals dat de president van Venezuela hem laatst bezocht heeft. Maar dat is dus ook gewoon echt zo. Man man man
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181079383
God allemachtig. https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira . Hij zakt weer even 5% in een half uurtje :') . Heeft Erdo weer zijn mond opengedaan ergens?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:09:30 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181079402
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet elke keer een parallel trekken tussen Nicolae Ceaușescu en Erdogan.
Zo'n einde zou me niks verbazen voor Erdogan.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:10:06 #232
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181079416
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
DonArturito heeft een nieuwe verslaving:

https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-trump-god-erdogan/
Das also war des Pudels Kern: "Een krankzinnige dictator die zijn academisch uitgedaagde schoonzoon minister van Financiën maakt, schept weinig vertrouwen ...."

Heerlijk amusant artikel trouwens.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:10:33 #233
8781 crew  Frutsel
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:20:32 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181079761
Flinke sprongen ook weer. Als je je Lira's inwisselt moet je het behoorlijk goed timen ook. Een paar minuutjes eerder of later en krijgt een stuk meer of minder Dollars.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:24:15 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181079847
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181079885
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Flinke sprongen ook weer. Als je je Lira's inwisselt moet je het behoorlijk goed timen ook. Een paar minuutjes eerder of later en krijgt een stuk meer of minder Dollars.
Ik vond het al verdacht. Erdogan heeft dus toch net zijn mond opengedaan :')
https://www.zerohedge.com(...)xchange-dollars-lira
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:28:44 #237
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181079959
Nu 6.9580 vs de euro!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181080037
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik vond het al verdacht. Erdogan heeft dus toch net zijn mond opengedaan :')
https://www.zerohedge.com(...)xchange-dollars-lira
Waarom ruilt hij zn eigen prive kapitaal in Euros eigenlijk niet om voor liras.
pi_181080040
Jezus wat gaat het ineens hard. In dit tempo is het geen kwestie van jaren meer voordat het land in de afgrond stort, maar weken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:32:34 #240
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181080060
quote:
By leaving the interest rate alone they have signalled to the market that the exchange price of lira won’t stabilise anytime soon
The problem for Turkey is that its economy has grown at a fast pace in recent years. This, generally, is a good thing and one of the reasons Erdogan won re-election this summer. But a fast-growing economy tends to drive prices higher, as demand outstrips supply. High inflation can kill an economy by making its currency worthless – no one wants to use it if its value tomorrow is a fraction of its value today. Currencies only tend to hold their value when prices are stable. The only way to maintain the value of the lira is for the Turkish central bank to sell government bonds and increase the rate of interest it offers for anyone who wants to hold them. In so doing, the bank would take in lots more lira – thus removing currency from the market. Like any commodity, a reduced supply of lira would increase its value and stabilise its price.

Unfortunately, Erdogan and his son-in-law are doing the opposite: By leaving the interest rate alone they have signalled to the market that the exchange price of lira won’t stabilise anytime soon. In July, when the bank failed to act, Albayrak said, “We will see inflation and interest rates decline in the coming period.” Either Erdogan and Albayrak don’t understand what they need to do to get the crisis under control, or they regard interest-rate setting as so evil they would rather live with the consequences.

Either way, it’s bad.

There have been two infamous occasions in history when governments attempted a similar miracle to what Erdogan and Albayrak are hoping for. One was the Weimar Republic of 1919 to 1933, when the German government printed money to pay its debts, with disastrous consequences. The other was the US in the 1970s, when US Federal Reserve chairs Arthur Burns and William Miller kept interest rates low because, as businessmen, they just liked low interest rates. The US economy went through a 10-year period of “stagflation” – high inflation and repeated recessions – as a result.
pi_181080087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik vond het al verdacht. Erdogan heeft dus toch net zijn mond opengedaan :')
https://www.zerohedge.com(...)xchange-dollars-lira
Zou Erdogan begrijpen dat zo’n oproep averrechts werkt op de lira koers?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:34:03 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080106
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:33 schreef grimselman het volgende:

[..]

Zou Erdogan begrijpen dat zo’n oproep averrechts werkt op de lira koers?
Nou, die grote Erdo fans kunnen nu mooi laten zien dat ze het menen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080165
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:33 schreef grimselman het volgende:

[..]

Zou Erdogan begrijpen dat zo’n oproep averrechts werkt op de lira koers?
Hij heeft zijn eigen schoonzoon minister van financien gemaakt terwijl die totaal geen verstand heeft van economie.

Iedereen begrijpt dat bijna alles wat Erdo doet slecht is voor de economie, maar hijzelf wil of kan dat niet inzien.

Met iedereen bedoel ik trouwens niet de Turken en Nederturken, want die hebben hem massaal alle macht gegeven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jezus wat gaat het ineens hard. In dit tempo is het geen kwestie van jaren meer voordat het land in de afgrond stort, maar weken.
Dit wordt Erdogan z'n eerste echte beproeving als leider in economisch zwaar weer. Zelfs de eerste de beste onervaren fokker zou naar topeconomen in Turkije luisteren, de benodigde opdrachten geven, en het er vermoedelijk best redelijk vanaf brengen. Maar Erdogan denkt dat het bekende campagne-getier met wijzende vingers hem hieruit gaat helpen.
pi_181080281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik vond het al verdacht. Erdogan heeft dus toch net zijn mond opengedaan :')
https://www.zerohedge.com(...)xchange-dollars-lira
Hmmm snel nog even wisselen dus.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_181080285
Misschien moet Erdogan een oorlogje beginnen, zoals zijn grote voorbeeld.
pi_181080436
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:33 schreef grimselman het volgende:

[..]

Zou Erdogan begrijpen dat zo’n oproep averrechts werkt op de lira koers?
Misschien zul je tot bijzondere inzichten komen als je een opleiding met gastcolleges van 'm volgt aan de Recep Tayyip Erdogan university in Rize.



Geen grap.
pi_181080511
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien zul je tot bijzondere inzichten komen als je een opleiding met gastcolleges van 'm volgt aan de Recep Tayyip Erdogan university in Rize.

[ afbeelding ]

Geen grap.
Kan je daar economie studeren? :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:58:23 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181080540
En passant komt Trump ook nog met tarieven op staal en aluminium
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:58:43 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080546
Of misschien levert dit gewoon heel veel geld op voor Erdo, en boeit het land hem geen ene fuck.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:58 schreef Szura het volgende:
En passant komt Trump ook nog met tarieven op staal en aluminium
America first, Turkey last :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181080572
6.28, de trend zet zich gelukkig weer voort.
Op naar de 7.


Feest!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:00:29 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080573
Daling zet nu verder in na die maatregelen van Trump (en die prachtige toespraak van Erdo)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080578
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kan je daar economie studeren? :D
Faculty of Dentistry
Faculty of Education
Faculty of Arts and Sciences
Faculty of Fine Arts, Design and Architecture
Faculty of Law
Faculty of Economics and Administrative Sciences
Faculty of Theology
engineering faculty
Faculty of Fisheries
medical School
Faculty of Agriculture and Natural Sciences
Derepazarı / Turgut Kıran Maritime Faculty
Edit Higher Schools
High school of Physical Education and Sports
Higher School of Health
Foreign Language Higher School
Ardeşen School of Tourism and Hospitality
Hazelnut Applied Science High School
South Water School of Physical Therapy and Rehabilitation
Institutional Organization
Institute of Science and Technology
Health Sciences Institute
Social Sciences Institute
Vocational Schools Edit
Rize Justice Vocational School
Rize Health Services Vocational School
Rize Vocational School of Social Sciences
Rize Technical Sciences Vocational School
Ardeşen Vocational School
Hazelnut Vocational High School
Sunday Vocational School

Check... :')
pi_181080605
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mocht Erdogan ooit eens aftreden, dan verwacht men dat het protserige paleis (evt met transitie) vervangen wordt door een bescheiden accomodatie en komt het in verval of wordt er een nieuwe bestemming voor gezocht.

Maar Erdogan hangt nog veel boven het hoofd als hij president-af is en niet meer aan de top staat dus het is voor hem maar beter om tot aan zn dood te blijven zitten.
Mocht hij onverhoopt ooit in het nauw komen te zitten dan zal hij dat best op tijd zien aankomen en alvast een nederig stulpje reserveren in S-A, net als Idi Amin ooit gedaan heeft. En die is ook gewoon een natuurlijke dood gestorven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:02:36 #256
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080610
7,20 lira voor een euro inmiddels...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080648
Waar blijft Turkije's softpower? @Triggerpower ik wacht al te lang.
pi_181080655


[ Bericht 100% gewijzigd door voetbalmanager2 op 10-08-2018 15:05:51 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080666
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
7,20 lira voor een euro inmiddels...
Ik zie 7.14 :P

https://www.xe.com/curren(...)nt=1&From=EUR&To=TRY
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:06:45 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080684
quote:
Was net 7.20, maar het gaat zo op en neer dat het bijna niet te zeggen is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080707
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 14:47:42 I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time! reageer retweet
Van je 'allies' moet je het hebben. :')
pi_181080717
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was net 7.20, maar het gaat zo op en neer dat het bijna niet te zeggen is.
Het is een heel onstabiele currency, lijkt wel Bitcoins haha. Maar volgens Triggershot moet Turkije haar softpower nog gebruiken? :D Ben benieuwd wat hij daarmee bedoelt.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:10:05 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181080744
Misschien kan Erdo straks de oude lira’s met de vele nullen weer uit de depots trekken :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:10:15 #264
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181080748
6,31 dollar al. omg
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181080791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:08 schreef Confetti het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 14:47:42 I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time! reageer retweet
Van je 'allies' moet je het hebben. :')
Godverdomme wat een Baas :D
Trump fucken met die deal wbt die hamashoer in ruil voor die dominee? Niet slim.

Pence gaat dit niet laten zitten en dat gaat waarschijnlijk de volgende president worden.
pi_181080802
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:10 schreef Szura het volgende:
Misschien kan Erdo straks de oude lira’s met de vele nullen weer uit de depots trekken :')
Zouden ze die nog ergens in een pakhuis hebben liggen? Zou wel goed van pas komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181080822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:10 schreef Szura het volgende:
Misschien kan Erdo straks de oude lira’s met de vele nullen weer uit de depots trekken :')
Nullen toevoegen of weghalen zal helemaal niks uitmaken. De rente MOET omhoog anders blijft de lira maar dalen. Maar dan zit Turkije nog steeds in problemen, de rente die Turkije betaalt wordt uitbetaalt in euro's/dollars en als de rente dus stijgt zullen banken en ondernemers meer euro's/dollars moeten betalen die ze gewoon niet hebben, ze moeten dus gaan lenen maar met een BBB kredietscore zal dat moeilijk zijn. Als Erdogan ook maar een beetje verstand heeft MOET hij pastoor Andrew Brunson vrijlaten en de andere Amerikaanse burgers die vast zitten in Turkije maar dat zal Erdogan en zijn electoraat natuurlijk zien als een verlies omdat het al zo machtige Turkije is gezwicht tegenover de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:15:00 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:14:03 #268
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080829
Trump weet wel hoe je een klap moet timen. Wat een slecht moment voor Turkije allejezus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181080850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:10 schreef hmmmz het volgende:
6,31 dollar al. omg
Ehm, hij staat op 7,20 momenteel. Jouw 6,31 was de stand van gisteren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ehm, hij staat op 7,20 momenteel. Jouw 6,31 was de stand van gisteren.
Hij kijkt naar de dollar/lira stand. Wij naar de euro/lira stand.

https://www.investing.com/currencies/usd-try-chart

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:15:43 ]
pi_181080866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hij kijkt naar de dollar/lira stand. Wij naar de euro/lira stand.
Ah, juist.

Lastig als we beide koersen door elkaar in dit topic gebruiken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nullen toevoegen of weghalen zal helemaal niks uitmaken. De rente MOET omhoog anders blijft de lira maar dalen. Maar dan zit Turkije nog steeds in problemen, de rente die Turkije betaalt wordt uitbetaalt in euro's/dollars en als de rente dus stijgt zullen banken en ondernemers meer euro's/dollars moeten betalen die ze gewoon niet hebben, ze moeten dus gaan lenen maar met een BBB kredietscore zal dat moeilijk zijn. Als Erdogan ook maar een beetje verstand heeft MOET hij pastoor Andrew Brunson vrijlaten en de andere Amerikaanse burgers die vast zitten in Turkije maar dat zal Erdogan en zijn electoraal natuurlijk zien als een verlies omdat het al zo machtige Turkije is gezwicht tegenover de VS.
Ik denk dat de regering vooral de onafhankelijkheid van de centrale bank moet garanderen. Dat ze nu de rente niet in een spoedzitting hebben verhoogd werkt argwaan dat Erdogan daar aan de knoppen zit. Wat waarschijnlijk ook zo is.
pi_181080873
Is dit allemaal begonnen wegens die priester?
pi_181080875
Trump heeft volledig maling aan Turkije en geeft het de behandeling van een sletterige meid met grote dromen, hij grijpt haar valuta zo bij de pussy :D


Even fap machen, brb.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:16:34 #275
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181080885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ehm, hij staat op 7,20 momenteel. Jouw 6,31 was de stand van gisteren.
Het gaat om de dollar / lira stand.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181080893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Is dit allemaal begonnen wegens die priester?
Niet mee begonnen maar dit is sterk verergerd sinds Trump sancties op Turkije heeft gegooid door die pastoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:17:21 ]
pi_181080895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ehm, hij staat op 7,20 momenteel. Jouw 6,31 was de stand van gisteren.
6,31 in dollars en 7,20 in euro’s
pi_181080896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Is dit allemaal begonnen wegens die priester?
Het gedeelte Trump vs Erdo wel ja.
De lira heeft natuurlijk wel meer problemen dan de Amerikaanse heffingen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080901
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Is dit allemaal begonnen wegens die priester?
Nee, toen Erdogan de baas werd in Turkije.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181080925
quote:
Om de inflatie te beteugelen, zou in een normale situatie de rente worden verhoogd. Maar dat gebeurt niet, vermoedelijk op instructie van de president.
https://nos.nl/artikel/22(...)orgen-nemen-toe.html
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:18:55 #281
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181080926
6.42 dollar al. Gaat wel hard nu.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:19:01 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181080930
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nee, toen Erdogan de baas werd in Turkije.
Volgens mij waren sleutelmomenten:

- Absolute macht pakken.
- Zijn schoonzoon als minister van Financien neerzetten (die niets van economie weet)
- Niet de rente verhogen terwijl dat de meest logische stap zou zijn geweest voor elk ander land.

Trump versneld het geheel alleen maar denk ik. Anders was dit ook gebeurd maar misschien een paar weken later.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:19:17 #283
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181080938
6.47
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181080947
Capital controls incoming. Kan niet anders.
pi_181080950
Ow, en de relatie Trump vs Erdo is natuurlijk bergafwaarts gegaan nadat eerst Trump bescherming bood aan Gulen en in een stroomversnelling gekomen toen Erdogan in Washington opdracht gaf aan zijn beveiliging om die protesterende burgers in elkaar te slaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181080951
Mijn Turkse kameraad in Turkije wordt in euro's uitbetaalt dus die zal leven als een oliesjeik in Turkije haha :P Maar voor 99% van de bevolking daar die gewoon lira's krijgt, die zullen wel enorm balen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:21:01 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:19:49 #288
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181080952
Schoonzoontje was ook net nieuw beleid aan het presenteren toen Trump met z’n tweet kwam :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181080957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:19 schreef Confetti het volgende:
Capital controls incoming. Kan niet anders.
Dan blijven investeerders helemaal weg.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:20:31 #290
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181080963
6.5
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181080970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:19 schreef Szura het volgende:
Schoonzoontje was ook net nieuw beleid aan het presenteren toen Trump met z’n tweet kwam :')
Trump _O_ Wat een timing. Moet je de reacties eens voorstellen, die gast zit dingen te presteren en opeens iedereen op hun mobiel de tweet van Trump te lezen. Wat zou die schoonzoon wel niet denken op dat moment. _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:21:43 ]
pi_181080972
7,40. Allemachtig.
pi_181080978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:08 schreef Confetti het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 14:47:42 I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time! reageer retweet
Van je 'allies' moet je het hebben. :')
Wat een baas! Zoals een bekende short-seller hier zegt: "The best time to kick a man is when he is down!"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:23:20 #294
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181081020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:21 schreef Confetti het volgende:
7,40. Allemachtig.
Gaat echt heel hard. Niet normaal.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181081034
Erdokhan had een deal moeten maken.
Dat is the art of the deal.
pi_181081049
Wat is de end-game van de Turken? Op hun knieën gaan voor Trump?
pi_181081077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is de end-game van de Turken? Op hun knieën gaan voor Trump?
Brandende puinhopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181081095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Erdokhan had een deal moeten maken.
Dat is the art of the deal.
Nu komt fire and fury. Zal me niet verbazen als Trump nu veel meer gaat eisen dan alleen Brunson.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:28:56 #300
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181081122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:08 schreef Confetti het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 14:47:42 I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time! reageer retweet
Van je 'allies' moet je het hebben. :')
Wat een genot in de comments op die tweet.
pi_181081128
vol
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')