abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:41:52 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_181368437
Het is al een hele verbetering dat er uberhaupt gepind kan worden in San Pedro de Laguna, in mijn tijd (10 jaar geleden) moest je pinnen in Panajachel
pi_181523279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

TVP voor het antwoord, al verwacht ik dat de ING naar de andere kant wijst.
Vandaag naar een kantoor van ING geweest maar ze had ook geen idee en rade aan om te bellen met afdeling CreditCard. Misschien dat ik dat van de week nog wel even doe.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik had het daar ook vaak, net als in Mexico. Soms moest ik 5/6 banken af voordat ik er wat uit kreeg. Destijds nog een uur met de Rabobank aan de lijn gehangen, maar zij konden me ook niet echt helpen. Belize idd geen problemen, al is dat helaas wel een vrij duur land. :')

Gewoon bij elke bank die je tegenkomt toch maar wat proberen te pinnen en hopen op het beste. :+ Fijne vakantie nog.
Belize was voor mij ook geen probleem en in Mexico lukte het mij ook bijna overal wel.
pi_181523314
Top dat je een update plaatst. ^O^ Tevens TVP voor de volgende update.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181535231
Ik heb het zelfde probleem maar dan juist wel in Mexico en Belize (morgen naar Guatemala). Visa werkt wel, Maestro bij geen enkele ATM, ondanks het activeren van de juiste gebieden in de Rabobank app.
pi_181592995
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:40 schreef oranjevogel1 het volgende:
Top dat je een update plaatst. ^O^ Tevens TVP voor de volgende update.
Net gebeld met ING. Zij konden ook geen rare dingen zien en zien alleen de transacties die wel zijn gelukt. Hij had het nog over dat het zou kunnen dat mijn pas beschadigd is en dat die het daarom soms wel of niet doet maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Ik zou hem kosteloos voor een nieuwe kunnen vervangen maar dat zal het probleem niet verhelpen denk ik.

Wel vervelend omdat je er natuurlijk op zou moeten kunnen vertrouwen dat zo'n pas het wel zou doen en raar dat het bij bijvoorbeeld Tsjechen met een Mastercard wel lukte. Hij had verder ook geen lijst van banken ATM's/banken die door ING geblokkeerd zijn. Zoiets verwachtte ik eerder.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:50 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb het zelfde probleem maar dan juist wel in Mexico en Belize (morgen naar Guatemala). Visa werkt wel, Maestro bij geen enkele ATM, ondanks het activeren van de juiste gebieden in de Rabobank app.
Maestro lukte bij mij in Mexico juist wel bij de meeste banken. Van eerdere reizen buiten Europa ben ik wel gewend dat ATM soms geen Maestro accepteert maar wel Mastercard. Dat is ook één van de redenen waarom ik voor de zekerheid een Mastercard heb maar als die het dan ook niet doet.. :P

Mijn reisgenoot kreeg van de week nog een telefoontje van zijn bank met de vraag of we nog in Mexico waren. Dat waren we niet meer. Toen vertelde de bank dat hij geskimd was. Overigens het geld wel alweer terug ontvangen maar pas dus wel goed op!
pi_181607079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hij had het nog over dat het zou kunnen dat mijn pas beschadigd is en dat die het daarom soms wel of niet doet maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Nee, dat is inderdaad waarschijnlijk onzin. Het is veel waarschijnlijker dat door een bepaalde configuratie jouw pas en de automaat geen methode konden vinden die door beide worden geaccepteerd. Op een pas kun je bijvoorbeeld instellen dat als de automaat over een chiplezer beschikt dat hij niet op de magneetstrip terug mag vallen. Dat is dus een vlag die zowel op de chip, als op de magneetstrip wordt opgeslagen. Dan kun je dus wel betalen in een automaat die geen chiplezer heeft, maar als je dus een automaat treft waarvan de chiplezer defect is, dan werkt het dus niet. Terwijl die automaat dan wel gewoon andere chipkaarten afwerkt via de magneetstrip, als daar die vlag niet is geactiveerd.

Kortom het systeem is veel complexer als de banken ons doen geloven en ze geven consumenten ook niet of nauwelijks feedback. De les die je hieruit kunt trekken is meerdere verschillende kaarten van meerdere banken nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181608243
Altijd leuk ja als een aantal van je passen niet werkt tijdens het pinnen..
It All Goes Back in the Box
pi_181608320
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik had het daar ook vaak, net als in Mexico. Soms moest ik 5/6 banken af voordat ik er wat uit kreeg. Destijds nog een uur met de Rabobank aan de lijn gehangen, maar zij konden me ook niet echt helpen. Belize idd geen problemen, al is dat helaas wel een vrij duur land. :')

Gewoon bij elke bank die je tegenkomt toch maar wat proberen te pinnen en hopen op het beste. :+ Fijne vakantie nog.
Bij de Rabo is het wel altijd raak ja. Die sluiten alleen een contract af met cheap ass atm's waarschijnlijk. Helemaal als je zo'n duurder pakket hebt waarbij je "gratis" kan pinnen in het buitenland. Dan werkt het echt heel vaak niet terwijl een pasje van een goedkoper pakket waarvoor je wel moet betalen voor pinnen wel gewoon werkt :') :')
It All Goes Back in the Box
pi_181994125
Nog een vraag over Guatemala: Hoe zijn de hostels daar? Is het goed te doen om alleen te reizen en wat anderen te ontmoeten? Ben er toch een beetje bang voor, aangezien het een iets minder gangbaar land is dan de andere landen in Latijns Amerika waar ik tot nu toe geweest ben.

Elke keer als ik weer een vakantie alleen wil boeken schijt ik weer in m'n broek. :D :')
pi_182004517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:01 schreef Schuifpui het volgende:
Nog een vraag over Guatemala: Hoe zijn de hostels daar? Is het goed te doen om alleen te reizen en wat anderen te ontmoeten? Ben er toch een beetje bang voor, aangezien het een iets minder gangbaar land is dan de andere landen in Latijns Amerika waar ik tot nu toe geweest ben.

Elke keer als ik weer een vakantie alleen wil boeken schijt ik weer in m'n broek. :D :')
De hostels zijn prima in Guatemala! Ik ben zelf in de plaatsen Antigua, San Pedro de Laguna, Lanquin (bij Semuc Champey en Flores geweest. Zeker in deze plaatsen zijn veel hostels en ook erg veel backpackers, zelfs in het laagseizoen.

Wij proberen meestal de "party" hostels te vermijden dus ik weet niet hoe die zijn maar in de hostels waar wij zaten zijn we af en toe leuke mensen ontmoet. Nu moet ik zeggen dat we met zijn 2 man waren en daardoor wel minder mensen ontmoet dan toen ik in mijn eentje ging backpacken in Australië. Als je er voor open staat dan ontmoet je absoluut andere mensen en zeker als je bijvoorbeeld een vulkaan gaat beklimmen met zo'n tourtje. ^O^

Voorbeeldje van de hoeveelheid backpackers in Lanquin:

En dan nog een paar bussen.

Misschien een idee dat een mod hier de titel kan veranderen naareen algemeen Guatemala topic? Volgens mij is die er nog niet. Ik wil best een OP maken.
pi_182010510
Aanraders:

Flores: hostel Los Amigos

Guatemala City: Quetzal Roo (inclusief gratis fietstour door de stad heen, waardoor je een heel ander beeld van Guatemala City krijgt! Daarnaast gratis lift naar het vliegveld)

Antigua: Three Monkeys hostel
pi_182017807
Thanks Kolonel en GuitarJJ! Klinkt alsof dat goed te doen is.
pi_182089522
Geboekt. *O*

11 - 28 November.
pi_182104711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:01 schreef Schuifpui het volgende:
Nog een vraag over Guatemala: Hoe zijn de hostels daar? Is het goed te doen om alleen te reizen en wat anderen te ontmoeten? Ben er toch een beetje bang voor, aangezien het een iets minder gangbaar land is dan de andere landen in Latijns Amerika waar ik tot nu toe geweest ben.

Elke keer als ik weer een vakantie alleen wil boeken schijt ik weer in m'n broek. :D :')
Als Guatemala al minder toegangbaar is, dan is El Salvador dat helemaal. Ik heb daar in het beste hostel van mijn leven geslapen.

https://www.tripadvisor.n(...)_Ana_Department.html

_O_
  maandag 24 september 2018 @ 16:40:07 #40
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182106085
Hoe is het eten in Guatemala? In Nicaragua en Columbia vond ik het nogal .... saai en eenzijdig.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182107134
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:40 schreef Zihuatanejo het volgende:
Hoe is het eten in Guatemala? In Nicaragua en Columbia vond ik het nogal .... saai en eenzijdig.
Heerlijk. :)
pi_182107228
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:40 schreef Zihuatanejo het volgende:
Hoe is het eten in Guatemala? In Nicaragua en Columbia vond ik het nogal .... saai en eenzijdig.
Mee eens over Nicaragua. Vooral veel bonen en rijst :P
pi_182939914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Aanraders:

Flores: hostel Los Amigos

Guatemala City: Quetzal Roo (inclusief gratis fietstour door de stad heen, waardoor je een heel ander beeld van Guatemala City krijgt! Daarnaast gratis lift naar het vliegveld)

Antigua: Three Monkeys hostel
Quetzal Roo geboekt. Zin in! En zoals altijd als ik alleen op vakantie ga, vind ik het weer spannend :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')