abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181036776
registreer om deze reclame te verbergen
Op mn werk heerst er nogal wat spanning. De ene collega mierenneukt over alles waarover er te mierenneuken valt, ookal is het niet van belang. Vanaf het moment dat ik vast (voor onbepaalde tijd) in dienst ben gekomen met de intentie me voorman te maken is hij al bezig de poten onder mn stoel vandaan te zagen. De ander blaaskaakt de hele dag over van alles en iedereen en stelt zich dreigend tegenover mij op.

Nu interesseert het me eigenlijk geen ene reet en blijf ik er altijd rustig over, maar toch interesseert het me genoeg om er een topic over te openen, want hoewel ik probeer er niets mee te doen, de spanning is wel sterk voelbaar.

Een andere collega blijft zeggen dat ik me geen reet van hun aan moet trekken en ik gewoon prima functioneer want ik blijf rustig, netjes en werk als een paard. Hij heeft gelijk; ik moet rustig blijven en dat doe ik ook, maar toch blijf ik dus die spanning voelen.

Herkennen jullie je in vergelijkbare situaties? En hoe gaan jullie met deze spanning om? Ik had graag wat tips gehad :)

Dankjulliewel! ^O^
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_181036977
Andere mensen behandelen zoals ze jou behandelen. Als ze raar doen dan meld je ze dat en als ze raar blijven doen dan ga je er wat feller tegenin. Geen reden om onterecht over je heen te laten lopen onder het mom van 'goed dat ik rustig blijf'. Alle mensen kunnen wel rustig blijven om het maar zo te zeggen omdat het geen vaardigheid vereist, gewoon zwakte juist in veel gevallen ook al willen mensen maar al te graag van zichzelf geloven dat ze boven de ander staan als ze de andere wang ook toekeren :')
pi_181037090
Als voorman/leidinggevende wil je trouwens niet dat mensen zo tegen je doen, dus zou er hoe dan ook tegen op leren te treden, anticiperend op je toekomstige functie desnoods, maar mensen zo tegen je laten reageren voor jaren en dan daarna plotseling een positie over hen hebben is niet ideaal, beter nu gewoon in de kiem smoren, mijn 2 centen
pi_181037094
2 centen, 2 posts, je snapt het wel, 3 nu maar oke
pi_181037102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:30 schreef momentius het volgende:
Andere mensen behandelen zoals ze jou behandelen. Als ze raar doen dan meld je ze dat en als ze raar blijven doen dan ga je er wat feller tegenin. Geen reden om onterecht over je heen te laten lopen onder het mom van 'goed dat ik rustig blijf'. Alle mensen kunnen wel rustig blijven om het maar zo te zeggen omdat het geen vaardigheid vereist, gewoon zwakte juist in veel gevallen ook al willen mensen maar al te graag van zichzelf geloven dat ze boven de ander staan als ze de andere wang ook toekeren :')
Sorry, misschien niet duidelijk in geweest in de OP; maar ik laat absoluut niet over me heen lopen. Het is alleen dat ik opgehouden en er tegenin te gaan omdat ik merk dat het me veel meer energie bespaard om gewoon te zeggen "wat jij wil joh mauwerd", of "kun je wel een grote bek geven maar je verhaal wordt er alleen maar dommer van", of "als je wat te zeiken hebt ga je maar naar boven (management)" en vervolgens gewoon weer rustig mn ding doen.

Dus het is niet dat ik helemaal geen tegengas (meer) geef, maar ik ga niet meer in discussie want op dat niveau overtuig je toch niemand.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:39:34 #6
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181037113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:37 schreef momentius het volgende:
Als voorman/leidinggevende wil je trouwens niet dat mensen zo tegen je doen, dus zou er hoe dan ook tegen op leren te treden, anticiperend op je toekomstige functie desnoods, maar mensen zo tegen je laten reageren voor jaren en dan daarna plotseling een positie over hen hebben is niet ideaal, beter nu gewoon in de kiem smoren, mijn 2 centen
Dit inderdaad. Negeren heeft geen zin als het doel is dat je later leidinggevende gaat worden. Dan kan je beter nu de confrontatie aangaan
Op zaterdag 30 december 2017 14:19 schreef -jos- het volgende:
Deze man heeft wel een goede glazen bol. Alweer goed gegokt. _O_
pi_181037139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:37 schreef momentius het volgende:
Goed punt inderdaad, helemaal waar. Ook met mijn leidinggevende over gehad, maar die adviseerde mij hiermee te wachten tot "de transitieperiode". Ik moest me nu vooral nergens wat van aantrekken, met ideen blijven komen en vooral zoveel mogelijk leren.

Cq daar de focus op leggen
pi_181037152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Negeren heeft geen zin als het doel is dat je later leidinggevende gaat worden. Dan kan je beter nu de confrontatie aangaan
Thx, maar zie bovenstaande post.

Overigens gaat het me nu dus ook niet ff om hoe ik op moet treden, hier zal ik later over na moeten denken, maar meer hoe ik nu een beetje onder die spanning vandaan kan komen
pi_181037247
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Overigens gaat het me nu dus ook niet ff om hoe ik op moet treden, hier zal ik later over na moeten denken, maar meer hoe ik nu een beetje onder die spanning vandaan kan komen
Heeft je leidinggevende geen tip daarvoor?
pi_181037337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:48 schreef momentius het volgende:

[..]

Heeft je leidinggevende geen tip daarvoor?
Jawel. Hij gaf aan er ook moe van te worden en dat het raar is dat dingen zo lopen, terwijl we allemaal volwassen kerels zijn (ik semi dan, want 24 jaar). Hij zei vervolgens dat ik dit eigenlijk als mooie leergelegenheid moet zien om te leren met zulk soort persoonlijkheden om te gaan. Hij zei ook dat hij me geen advies ging geven, omdat hij vind dat het beter voor mij is om vanuit mezelf een manier te ontdekken die goed werkt. Als hij advies zou geven zou ik me misschien focussen op een manier die minder goed is dan een manier die ik van nature in me heb, maar nog niet tot uitting is gekomen.

Opzich wel super advies moet ik zeggen, alleen op de korte termijn lost het niets op.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:54:59 #11
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181037365
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Toch zal je er wel wat mee moeten. Is al bekend dat je daar leiding moet gaan geven? Die spanning die je nu hebt zal flink toenemen als je de leiding krijgt nadat je je vooral conflictvermijdend hebt opgesteld.

Je kan nje niet van de een op de andere dag anders gaan opstellen. Al za nu niemand wat van je aannemen. Je hebt nu wel je eigen baas nodig om het team voor te bereiden lijkt me
pi_181037559
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:54 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Toch zal je er wel wat mee moeten. Is al bekend dat je daar leiding moet gaan geven? Die spanning die je nu hebt zal flink toenemen als je de leiding krijgt nadat je je vooral conflictvermijdend hebt opgesteld.
Binnen het management is het bekend, op de werkvloer roddelmatig ook. Vanaf dat moment is de ene collega begonnen met de poten onder mn stoel vandaan te zagen en heeft de andere met een grote bek eerst aan vriendjespolitiek bij me gedaan om vervolgens nu "samen te spannen" met die andere. Het vreemde is alleen dat die twee tegelijkertijd ook ineens een concurrentiestrijd met elkaar aan gegaan zijn. Waarschijnlijk uit angst dat de een tekort krijgt t.o.v. de ander ofzo.

Bovendien zitten ze ook pas sinds vorig jaar in dienst daar (voor ~1.75 maal het gemiddelde loon) en ik vanaf april dit jaar (~1.25 maal het gemiddelde loon). Bij hun heeft dat een hoop gezeik opgeleverd omdat mensen die al 20 jaar in dienst waren evenveel kregen. Weet dus niet of dat meespeeld ofzo?

quote:
Je kan nje niet van de een op de andere dag anders gaan opstellen. Al za nu niemand wat van je aannemen. Je hebt nu wel je eigen baas nodig om het team voor te bereiden lijkt me
Heb je gelijk in. Maar vandaar ook die "transitieperiode" waar ik het eerder over had. Echter moet ik misschien al eerder wat veranderen in mn houding inderdaad.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:10:16 #13
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181037644
Het lastige is natuurlijk dat je nu geen baas bent, ze hoeven dus niks van je aan te nemen.

Ik vind het management ook maar slap dan. Hoezo geen tips geven? Blijkbaar heeft je eigen baas z'n zaakjes niet op orde. Nu krijg jij het mismanagement overgedragen.

Heb je ervaring qua leidinggeven? Zelf vond ik een IMK training nog wel nuttig
https://www.imkopleidingen.nl
pi_181037778
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:10 schreef Roellie80 het volgende:
Het lastige is natuurlijk dat je nu geen baas bent, ze hoeven dus niks van je aan te nemen.
Dat verwacht ik ook niet, andersom deden ze dat wel. Daar zijn ze nu inmiddels ook achter dat dat bij mij niet zo werkt. Als ze vragen of ik iets wil doen dan doe ik dat alleen als ze zelf hun handen vol hebben.

quote:
Ik vind het management ook maar slap dan. Hoezo geen tips geven? Blijkbaar heeft je eigen baas z'n zaakjes niet op orde. Nu krijg jij het mismanagement overgedragen.
Dat is in mijn ogen absoluut niet het geval. Zeker mijn leidinggevende niet. Het komt misschien een beetje zo over omdat ik niet het hele verhaal uit wil leggen, maar het advies die hij mij gaf vind ik wel een hele goede. Eigenlijk zegt hij namelijk tegen mij (blijkt ook uit eerdere gesprekken) dat hij in mij de kwaliteiten ziet om het in goede banen te leiden, maar dat ik deze nog niet benut (/gevonden heb). In die zin wil hij dus geen tips geven, omdat ik zelf die skills moet leren herkennen en gebruiken. Door geen tips te geven benvloed hij die natuurlijke ontwikkeling niet.

quote:
Heb je ervaring qua leidinggeven? Zelf vond ik een IMK training nog wel nuttig
https://www.imkopleidingen.nl
Bedankt! ^O^ Ga ik als het zover is wellicht eens als optie voorleggen.

En nee, geen ervaring in de werksfeer. Echter wel altijd de persoon geweest die het voortouw nam en het werk verdeelde (tijdens studie enzo). En dat altijd op een hele prettige manier wat ik van men hoorde. Dus de skills zitten er wel.

Het is alleen bij ons een machocultuur waarbij het recht van degene met de grootste bek en spierballen geldt, dus hier gelden wat andere "regels" waar ik me nog op in moet spelen :P
pi_181037793
Gewoon onder die mast vandaan lopen. Niks moeilijks aan.
De :') koning
pi_181037821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:18 schreef wollah het volgende:
Gewoon onder die mast vandaan lopen. Niks moeilijks aan.
Hoe bedoel je maat? :P
pi_181037855
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:19 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hoe bedoel je maat? :P
Oh sorry ik dacht dat je onder een elektriciteitskabelmastding stond. Ff te snel gelezen.

Verder geen idee, ik kan er zelf ook niet echt mee omgaan.
pi_181037896
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:20 schreef wollah het volgende:

[..]

Oh sorry ik dacht dat je onder een elektriciteitskabelmastding stond. Ff te snel gelezen.

Verder geen idee, ik kan er zelf ook niet echt mee omgaan.
:') _O-

Je ben toch nie weer stoned he (of ik dronken? :@ )

1x per maand toch :7
pi_181037934
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:22 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:') _O-

Je ben toch nie weer stoned he (of ik dronken? :@ )

1x per maand toch :7
wat een blunder :') :D

Nee ik ben gewoon erg moe. :'(
pi_181037986
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:25 schreef wollah het volgende:

[..]

wat een blunder :') :D

Nee ik ben gewoon erg moe. :'(
Kut he ;(

Heb laatst het klokje rond geslapen. Een dag verneukt maar kreeg er een week voor terug. Wel bijhouden he? :7
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:28:29 #21
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_181037998
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:53 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Jawel. Hij gaf aan er ook moe van te worden en dat het raar is dat dingen zo lopen, terwijl we allemaal volwassen kerels zijn (ik semi dan, want 24 jaar). Hij zei vervolgens dat ik dit eigenlijk als mooie leergelegenheid moet zien om te leren met zulk soort persoonlijkheden om te gaan. Hij zei ook dat hij me geen advies ging geven, omdat hij vind dat het beter voor mij is om vanuit mezelf een manier te ontdekken die goed werkt. Als hij advies zou geven zou ik me misschien focussen op een manier die minder goed is dan een manier die ik van nature in me heb, maar nog niet tot uitting is gekomen.

Opzich wel super advies moet ik zeggen, alleen op de korte termijn lost het niets op.
Goeie van hem, hoeft hij zijn vingers er niet aan te branden als de situatie ontploft door hoe jij er mee om gaat want zijn advies was het niet.
Evil is a make-believe concept we’ve invented to deal with the complexities of fellow humans holding values and beliefs and perspectives different than our own.
Humans are kind. Self-interested sometimes, myopic sometimes, but kind.
pi_181038034
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:28 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Goeie van hem, hoeft hij zijn vingers er niet aan te branden als de situatie ontploft door hoe jij er mee om gaat want zijn advies was het niet.
Ja, zo kun je denken inderdaad maar zo zit het bij hem niet.

Misschien wel belangrijk detail; hij zei ook dat als het echt niet werkbaar meer is ik dat aan moest geven, want dan gingen we met zn allen aan tafel.
pi_181038041
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:27 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Kut he ;(

Heb laatst het klokje rond geslapen. Een dag verneukt maar kreeg er een week voor terug. Wel bijhouden he? :7
Haha lekker man. Moet ik ook maar weer eens gaan doen. Maar moet vanaf komende weer weer veel werken helaas
pi_181038043
Weet wel iets om je van alle spanning af te helpen
'You were so distant I forgot you were there at all.'
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:33:05 #25
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181038054
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:17 schreef -mosrednA het volgende:
Dat is in mijn ogen absoluut niet het geval. Zeker mijn leidinggevende niet. Het komt misschien een beetje zo over omdat ik niet het hele verhaal uit wil leggen, maar het advies die hij mij gaf vind ik wel een hele goede. Eigenlijk zegt hij namelijk tegen mij (blijkt ook uit eerdere gesprekken) dat hij in mij de kwaliteiten ziet om het in goede banen te leiden, maar dat ik deze nog niet benut (/gevonden heb). In die zin wil hij dus geen tips geven, omdat ik zelf die skills moet leren herkennen en gebruiken. Door geen tips te geven benvloed hij die natuurlijke ontwikkeling niet.
Het blijft gelul. Leidinggeven is geen gave waar je mee bent geboren. Je moet het leren. Er zijn wel verschillende leiderschapsstijlen, maar dan nog heb je gewoon hulp nodig. En aangezien het nu al geen goed sfeertje is schiet de huidige baas hierin te kort
pi_181038087
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:28 schreef Catkiller het volgende:

[..]

En TS pakt nog steeds niet zijn 'natuurlijke manier', want nu vraagt hij het op FOK! _O- :+
Somebody that I used to know
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:35:17 #27
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181038107
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:32 schreef -mosrednA het volgende:
Misschien wel belangrijk detail; hij zei ook dat als het echt niet werkbaar meer is ik dat aan moest geven, want dan gingen we met zn allen aan tafel.
Ik heb juist geleerd dat je altijd direct moet proberen de angel ergens uit te halen. Als het nog klein is kan je het snel uitpraten. Wachten tot het onwerkbaar word en dan pas om de tafel gaan, dan ben je te laat.

Maar dit maakt niet zoveel meer uit. Straks mag jij het gaan doen. En ik kan je adviseren om dingen juist wel snel en direct uit te spreken :)
pi_181038116
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:32 schreef wollah het volgende:

[..]

Haha lekker man. Moet ik ook maar weer eens gaan doen. Maar moet vanaf komende weer weer veel werken helaas
Gewoon bij thuiskomen douchen eten slapen klaar. Is ff kut maar je laadt wel op man.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:32 schreef VanderWoodsen het volgende:
Ben je er weer? ~O>

Nou mag je wel een keer woord bij daad voegen.
pi_181038123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:33 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het blijft gelul. Leidinggeven is geen gave waar je mee bent geboren. Je moet het leren. Er zijn wel verschillende leiderschapsstijlen, maar dan nog heb je gewoon hulp nodig. En aangezien het nu al geen goed sfeertje is schiet de huidige baas hierin te kort
Ja, en ik vind dat je een 24-jarige hier niet mee kan opzadelen.
pi_181038132
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En TS pakt nog steeds niet zijn 'natuurlijke manier', want nu vraagt hij het op FOK! _O- :+
Dan lees jij niet goed lieve vriend, want daar ging het me ik dit topic niet om.
pi_181038169
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:36 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dan lees jij niet goed lieve vriend, want daar ging het me ik dit topic niet om.
*vriendin :) en nee, zou kunnen. Dacht ik al.
pi_181038200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:35 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik heb juist geleerd dat je altijd direct moet proberen de angel ergens uit te halen. Als het nog klein is kan je het snel uitpraten. Wachten tot het onwerkbaar word en dan pas om de tafel gaan, dan ben je te laat.
Dat is ook wel waar. Maar die verantwoordelijkheid heb ik nu nog niet, dus wat ik blijf doen is gewoon dingen (van belang) opschrijven en als het schokkende dingen zijn aangeven.

Maargoed, vergeet niet dat de werksfeer hier echt anders is dan elders. Dat iemand de ander de huid volscheldt is niet normaal natuurlijk, maar eigenlijk ook niet iets waar iemand zich hier druk over maakt. Ook ik niet.

quote:
Maar dit maakt niet zoveel meer uit. Straks mag jij het gaan doen. En ik kan je adviseren om dingen juist wel snel en direct uit te spreken :)
Goed punt, heb je gelijk in. Ga ik zeker meenemen.
pi_181038230
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

*vriendin :) en nee, zou kunnen. Dacht ik al.
Oh... sorry :@ neem me niet kwalijk :P

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, en ik vind dat je een 24-jarige hier niet mee kan opzadelen.
Ik ben ook nog niets he, zal wss pas over een jaar of 3 zijn. Op zn vroegst. Heb eerst nog een hoop (technische shit) te leren.
pi_181038261
Hmm hier een soort gelijke situatie. Vaak ga ik wel het gesprek aan als er over mij geroddeld wordt, dan kunnen ze hun roddels vaak niet onderbouwen. Vaak hou ik die personen ook in de gaten over hoe ze over andere collega's praten.

Als dit ongeveer hetzelfde is als ze over mij praten laat ik ze links liggen. Praat er totaal niet meer mee.

Zelf ben ik ook niet vergevingsgezind dus bij mij komt t ook vaak niet meer goed :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_181038271
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:41 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ben ook nog niets he, zal wss pas over een jaar of 3 zijn. Op zn vroegst. Heb eerst nog een hoop (technische shit) te leren.
Niet zozeer omdat jij niets bent, maar omdat je leidinggevende gewoon heeft te zorgen voor een gezond werkklimaat. En jij hebt er last dan, dus goed dat je het bij hem aankaart.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:45:26 #36
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_181038300
Over 3 jaar op z'n vroegst. Man tegen die tijd staan we met z'n allen al lang onder water door global warming
pi_181038345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:43 schreef spierbal het volgende:
Hmm hier een soort gelijke situatie. Vaak ga ik wel het gesprek aan als er over mij geroddeld wordt, dan kunnen ze hun roddels vaak niet onderbouwen. Vaak hou ik die personen ook in de gaten over hoe ze over andere collega's praten.

Als dit ongeveer hetzelfde is als ze over mij praten laat ik ze links liggen. Praat er totaal niet meer mee.

Zelf ben ik ook niet vergevingsgezind dus bij mij komt t ook vaak niet meer goed :')
Dit doe ik dus ook. En het valt me op dat het bij mij net wat anders is. Ik kan ze alleen niet links laten liggen, want ik zal met ze blijven moeten werken (en dat wil ik natuurlijk ook gewoon het liefst).

En om eerlijk te zijn: het interesseert me ook gewoon echt niet wat ze vinden, want over het hele bedrijf verneuken ze eigenlijk nu al de positie die ze hebben opgebouwt. En juist mij vind iedereen altijd zwaar relax. Dus het boeit me een fuck, maar ik voel wel steeds die spanning. En dat vind ik gewoon kut.

Collega van mij heeft dat dus niet. Hij kan zich wel ergeren maar zet die spanning gewoon van zich af en gaat verder met zn leven. Niet dat hij nooit eens uit zn plaat gaat maar hij zet daarna de knop om en dan is het bij hem gewoon klaar.
pi_181038455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Niet zozeer omdat jij niets bent, maar omdat je leidinggevende gewoon heeft te zorgen voor een gezond werkklimaat. En jij hebt er last dan, dus goed dat je het bij hem aankaart.
Thx :)

En ja je hebt wel gelijk, aan de andere kant is dit gewoon de werksfeer in dit wereldje. Zou niet de eerste keer zijn als de een de ander voor zn bek slaat ofzo.

Klinkt allemaal heel heftig, maar het is gewoon zo'n beetje het meest lompe en ruige wereldje wat je je kunt voorstellen als het over werk gaat. Een collega, ex-militair, zegt dat het er in dienst minder hard aan toe gaat.

Mn leidinggevende zal dus ook wel gewoon denken; ach dit gezeik is al 20 jaar, dat vechten de mannen zelf wel uit. En dat is ook zo, ik leer dat nu ook, maar waar ik mee zit is dat ik die "spanning" wel ervaar. En dat wil ik leren van me af te zetten
pi_181038461
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:45 schreef Roellie80 het volgende:
Over 3 jaar op z'n vroegst. Man tegen die tijd staan we met z'n allen al lang onder water door global warming
Ik niet *O* Waarschijnlijk dan strand op loopafstand :7
pi_181038524
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:55 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Thx :)

En ja je hebt wel gelijk, aan de andere kant is dit gewoon de werksfeer in dit wereldje. Zou niet de eerste keer zijn als de een de ander voor zn bek slaat ofzo.

Klinkt allemaal heel heftig, maar het is gewoon zo'n beetje het meest lompe en ruige wereldje wat je je kunt voorstellen als het over werk gaat. Een collega, ex-militair, zegt dat het er in dienst minder hard aan toe gaat.

Mn leidinggevende zal dus ook wel gewoon denken; ach dit gezeik is al 20 jaar, dat vechten de mannen zelf wel uit. En dat is ook zo, ik leer dat nu ook, maar waar ik mee zit is dat ik die "spanning" wel ervaar. En dat wil ik leren van me af te zetten
Ah ok. Dan zou ik het me niet persoonlijk aantrekken en gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. En misschien soms eens even zeggen dat ze normaal moeten doen.
pi_181038611
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah ok. Dan zou ik het me niet persoonlijk aantrekken en gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. En misschien soms eens even zeggen dat ze normaal moeten doen.
Dat is mijn manier van doen nu ook inderdaad. Soms een grote bek terug ofzo maar er geen big deal ervan maken.

Maar het punt is dus dat het met name gaat om de spanning die ik voel. Ik zet het van me af en doe gewoon mn ding, maar als ik dan langs de collega in kwestie loop voel ik gelijk die spanning weer.

Weet niet of je het herkent; maar hetzelfde idee als wanneer je met iemand hebt geklapt en hem de volgende dag tegenkomt.

Dat is gewoon iets wat ik wil leren niet meer te voelen ofzo. Of in elk geval minder. Soort van "stel je bent zenuwachtig voor een presentatie, doe dan alsof iedereen in zn onderbroek staat"-idee ofzo. Maar dan anders :P
pi_181038645
Hm, dat is wel vervelend. Misschien kan je dat eens bespreekbaar maken met die man? Zo van: ik heb het idee dat je boos op me bent, klopt dat?

Oid. Ik zou het in ieder geval niet bagatelliseren. Je gevoel zit er niet voor niets.
pi_181038792
Als ze zich gedragen als debielen, zeg dat dan en vraag of ze weer even normaal kunnen gaan doen.

Verder klaar. Niet te veel druk over maken. Gewoon je werk heel goed doen. Als je echt als leider gezien wil worden moeten ze je eigenlijk niet kunnen pakken met dergelijk gedrag. Dan sta je er echt boven.

En als het niet werkt, dan stopt het vanzelf wel een keer. Kunnen ze de strijd met elkaar blijven voeren .
Whatever...
pi_181038942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:05 schreef Postbus100 het volgende:
Hm, dat is wel vervelend. Misschien kan je dat eens bespreekbaar maken met die man? Zo van: ik heb het idee dat je boos op me bent, klopt dat?
Wel eens gedaan, kan ik weer doen. Vraag me alleen af wat het brengt. Hij is in ieder geval wel boos nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Oid. Ik zou het in ieder geval niet bagatelliseren. Je gevoel zit er niet voor niets.
Thx voor de tip. Doe ik eigenlijk wel teveel ja. Niet zozeer omdat ik te bang ben om ertegenin te gaan, verre van, maar omdat het me de energie niet waard is.

Maar daartussen is wel een groot grijs gebied inderdaad.
pi_181039156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:13 schreef Spanky78 het volgende:
Als ze zich gedragen als debielen, zeg dat dan en vraag of ze weer even normaal kunnen gaan doen.
Dat werkt dus echt absoluut niet. Maar misschien ook wel. Misschien gewoon het beestje bij de naam noemen ofzo. Moet ik alleen wel even klaarstaan een stapje achteruit te zetten waarschijnlijk :')

quote:
Verder klaar. Niet te veel druk over maken. Gewoon je werk heel goed doen. Als je echt als leider gezien wil worden moeten ze je eigenlijk niet kunnen pakken met dergelijk gedrag. Dan sta je er echt boven.
Toevallig kreeg ik daar nog een compliment voor vandaag, dus schijnbaar doe ik dat ook redelijk. Maar zoals iemand anders in dit topic (weet ff uit mn hoofd niet wie precies) al aangaf; je moet je ook niet het gevoel geven dat ze over je heen kunnen lopen. En nu ks dat niet echt het geval, maar zo kunnen ze het wel ervaren.

quote:
En als het niet werkt, dan stopt het vanzelf wel een keer. Kunnen ze de strijd met elkaar blijven voeren .
Soms wel grappig dat dit inderdaad gebeurt :P Achter mekaars rug om drukt de een de ander de grond in, maar bij elkaar is het weer koek en ei en spuwen ze onderling hun gal uit over de rest van de werkvloer :')
pi_181039356
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:22 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wel eens gedaan, kan ik weer doen. Vraag me alleen af wat het brengt. Hij is in ieder geval wel boos nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Thx voor de tip. Doe ik eigenlijk wel teveel ja. Niet zozeer omdat ik te bang ben om ertegenin te gaan, verre van, maar omdat het me de energie niet waard is.

Maar daartussen is wel een groot grijs gebied inderdaad.
Terugkaatsen: je mag hem ook zelf maken als je wilt.
(dan ligt het ook aan hem als hij niet gemaakt wordt)

Edit: ken je het verhaal van de aap op je schouder? https://mens-en-samenlevi(...)n-ander-krijgen.html
pi_181039518
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Terugkaatsen: je mag hem ook zelf maken als je wilt.
(dan ligt het ook aan hem als hij niet gemaakt wordt)
Ja, dat had gekunt. Maar "hij heeft die fiets aan mij gegeven", dus "ik ben daar nu verantwoordelijk voor". Ik vind het bullshit, maar ik heb helaas de pech dat meerdere collega's het ook zo zien. Dus als ik het op die manier speel, dan sta ik bij hun ook in een slecht daglicht.

En ik vind het ook helemaal niet erg om dat kutding te maken, maar wel wanneer het mij (qua werk) uitkomt. Niemand gebruikt hem verder ook dusja.

quote:
Edit: ken je het verhaal van de aap op je schouder? https://mens-en-samenlevi(...)n-ander-krijgen.html

Ik zou een combinatie zijn van 3, 7 en 9 in dit geval :P Thx voor de link! ^O^ Die ga ik even in mn gedachten houden (en ook wat mee doen) :)
pi_181039564
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:47 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja, dat had gekunt. Maar "hij heeft die fiets aan mij gegeven", dus "ik ben daar nu verantwoordelijk voor". Ik vind het bullshit, maar ik heb helaas de pech dat meerdere collega's het ook zo zien. Dus als ik het op die manier speel, dan sta ik bij hun ook in een slecht daglicht.
Hij heeft dat ding aan jou gegeven, dus hij heeft er niets meer over te zeggen.
Of:
Hij heeft dat ding niet echt aan jou gegeven, dan mag hij het ook zelf fiksen.

Graag of niet hoor.

Maar ja, makkelijk analyseren van afstand.

En graag gedaan :)
pi_181039704
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hij heeft dat ding aan jou gegeven, dus hij heeft er niets meer over te zeggen.
Of:
Hij heeft dat ding niet echt aan jou gegeven, dan mag hij het ook zelf fiksen.

Graag of niet hoor.
_O- _O- Preces zo denk ik er ook over :')

Maargoed, blijkbaar zit dat dus anders ofzo. Ik snap echt niet waar hij zich zo druk om maakt.

quote:
En graag gedaan :)
O+
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:02:17 #50
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181039911
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:32 schreef VanderWoodsen het volgende:
TR gemacht PM verstuurd
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181039944
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:02 schreef flipsen het volgende:

[..]

TR gemacht PM verstuurd
:D :P
pi_181041677
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:02 schreef flipsen het volgende:

[..]

TR gemacht PM verstuurd
Heb helaas een pm ban
  donderdag 9 augustus 2018 @ 00:02:16 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181043891
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:14 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Heb helaas een pm ban
Het was dan ook slechts een grapje, ik ben bijna 9 jaar gelukkig getrouwd ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181043910
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:02 schreef flipsen het volgende:

[..]

Het was dan ook slechts een grapje, ik ben bijna 9 jaar gelukkig getrouwd ;)
Van mij ook, heb helemaal geen pm ban
pi_181046240
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:03 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

Van mij ook, heb helemaal geen pm ban
Zou ik kunnen beamen :s)
pi_181046518
Begin met mediteren.

Dead srs.
20duizend in de kluis maar ik werd geslipt
pi_181046883
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:01 schreef Mariocash het volgende:
Begin met mediteren.

Dead srs.
Dit is de derde keer dat iemand me dit advies geeft. Ik ga het maar eens een kans geven.

Doe jij dit ook?
pi_181046984
Zie trouwens nu pas goed je username :D :') dacht eerst dat het iets Arabisch moest voorstellen _O-
pi_181047186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:52 schreef Postbus100 het volgende:
Zie trouwens nu pas goed je username :D :') dacht eerst dat het iets Arabisch moest voorstellen _O-
:D

Valt nog mee dan he :P
pi_181047213
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:44 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dit is de derde keer dat iemand me dit advies geeft. Ik ga het maar eens een kans geven.

Doe jij dit ook?
Ja, op aanraden van een andere user hier. Elke dag 20 min en ik voel me nu al opknappen.

Gewoon doen.
pi_181048750
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:08 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja, op aanraden van een andere user hier. Elke dag 20 min en ik voel me nu al opknappen.

Gewoon doen.
Doe je dat dan in stilte of zet je er ook zo'n achtergrondmuziekje bij op?
pi_181049179
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Doe je dat dan in stilte of zet je er ook zo'n achtergrondmuziekje bij op?
In volledige stilte.

🤫
pi_181051294
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:08 schreef Mariocash het volgende:

[..]

In volledige stilte.

🤫
Zal het eens een kans geven :)
pi_181222046
Op dit moment vergadering. Vanwege eerder genoemde punten goed voorbereid. Wish me luck!

IMG_0941.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')