abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181033557
Ik heb sinds enige tijd last van een trage opstart van de verbinding via wifi op mijn laptop (HP envy). Het lijkt erop dat sinds ik op kantoor gebruik ben gaan maken van een usb-ethernet adapter hij dit als een soort van voorkeursverbinding ziet. Pas na een halve minuut na het "wakker worden" van de PC schakelt hij over en zoekt hij naar wifi-verbindingen. Voordat deze dan verbonden zijn ben ik weer twintig seconden verder.

Voorheen was er na het wakker worden uit slaapstand direct wifi verbinding.

Daarnaast heb ik vrij recent nog de wifi drivers (laten) updaten door ICT-beheerder..

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen?
Fok jou!
pi_181033937
Vpn?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:08:06 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181034074
USB ethernet adapter eruit trekken VOOR je in slaapstand gaat zou dit wel moeten verhelpen. Anders start het inderdaad eerst op, doet het alles wat het moet doen en daarna kijkt het naar je netwerk en 'opeens' (voor windows dan) is de ethernet weg en gaat ie aan de ratel. Slaapstand is precies dat, je bevriest de status van je windows, inclusief zijn netwerk instellingen. Of gewoon afsluiten als je van locatie veranderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:09:06 #4
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_181034103
Je bent op je werk een usb ethernet adapater gaan gebruiken...

Heb je de problemen daar, of thuis? In geval van thuis, maak je daar ook gebruik van deze usb ethernet adapater of gewoon van je onboard/pci netwerkkaart?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:09:15 #5
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181034108
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:04 schreef tailfox het volgende:
Vpn?
Roep je gewoon maar een random term die iets met internet te maken heeft?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181034216
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:09 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Roep je gewoon maar een random term die iets met internet te maken heeft?
nou als je op je werk verbonden ben met vpn en sluit hem dan af duurt het tering lang voordat wifi werkt.


Dus vandaar mijn vraag
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:12:45 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181034241
Is het misschien ook nog eens zo dat je op kantoor inlogt op een domein omgeving en thuis (begrijpelijkerwijs) niet? Dan duurt het helemaal iets langer voor windows door heeft dat zijn situatie is veranderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181034276
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:12 schreef jogy het volgende:
Is het misschien ook nog eens zo dat je op kantoor inlogt op een domein omgeving en thuis (begrijpelijkerwijs) niet? Dan duurt het helemaal iets langer voor windows door heeft dat zijn situatie is veranderd.
dit dus
pi_181034365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef King-Kong het volgende:
Ik heb sinds enige tijd last van een trage opstart van de verbinding via wifi op mijn laptop (HP envy). Het lijkt erop dat sinds ik op kantoor gebruik ben gaan maken van een usb-ethernet adapter hij dit als een soort van voorkeursverbinding ziet. Pas na een halve minuut na het "wakker worden" van de PC schakelt hij over en zoekt hij naar wifi-verbindingen. Voordat deze dan verbonden zijn ben ik weer twintig seconden verder.

Voorheen was er na het wakker worden uit slaapstand direct wifi verbinding.

Daarnaast heb ik vrij recent nog de wifi drivers (laten) updaten door ICT-beheerder..

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen?
Draai je Windows 10?

Dan al eens geprobeerd om Fast Startup (google is je vriend) uit te schakelen?

Helpt bij veel USB-randapparaat issues.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181034516
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:08 schreef jogy het volgende:
USB ethernet adapter eruit trekken VOOR je in slaapstand gaat zou dit wel moeten verhelpen. Anders start het inderdaad eerst op, doet het alles wat het moet doen en daarna kijkt het naar je netwerk en 'opeens' (voor windows dan) is de ethernet weg en gaat ie aan de ratel. Slaapstand is precies dat, je bevriest de status van je windows, inclusief zijn netwerk instellingen. Of gewoon afsluiten als je van locatie veranderd.
Ik heb even getest door de pc opnieuw op te starten thuis. Het lijkt erop dat dit werkt. Ik werk op kantoor in een citrix omgeving vandaar de behoefte aan stabiele ethernet verbinding.

Tnx voor de tip!
Fok jou!
  woensdag 8 augustus 2018 @ 16:31:53 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181034809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:22 schreef King-Kong het volgende:

[..]

Ik heb even getest door de pc opnieuw op te starten thuis. Het lijkt erop dat dit werkt. Ik werk op kantoor in een citrix omgeving vandaar de behoefte aan stabiele ethernet verbinding.

Tnx voor de tip!
Blij dat het werkt!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181048110
Voor in de toekomst:

Download en installeer eens de HP Support Assistant. Die kan eventuele updates en storingen voor je analyseren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')