abonnement Unibet Coolblue
pi_181031486
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 14:37:23 #2
74056 crew  ToT
pi_181031548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Starmanelon het volgende:
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
nou de MH17 is wel gevonden hoor, ergens in een grasveld in de Oekraine...

of bedoel je de MH370
pi_181031589
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

nou de MH17 is wel gevonden hoor, ergens in een grasveld in de Oekraine...

of bedoel je de MH370
:+
pi_181031734
Wij zijn al de aliens. Panspermie. :Y

Verder denk ik dat een beschaving die ruimtereizen dusdanig onder de knie heeft geen problemen zal hebbben met onvindbaar zijn voor onze surveillance.
pi_181031739
Dan vinden de aliens die stiekem in de oceaan wonen ze wel, no worries.
pi_181032046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

nou de MH17 is wel gevonden hoor, ergens in een grasveld in de Oekraine...

of bedoel je de MH370
Ik wist wel dat ik ze door elkaar zou halen.
pi_181032608
Weggegaan en opgerot
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:29:58 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_181032895
quote:
quote:
Other theories blame the CIA, Israel, and aliens, all traditional boogey men for conspiracists.
_O-
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_181033180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:29 schreef ShevaJB het volgende:

[..]


[..]

_O-
Dat is niet de essentie van het artikel. Op het laatst sommen ze inderdaad wat theorieën op.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:56:47 #11
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_181033698
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:40 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dat is niet de essentie van het artikel. Op het laatst sommen ze inderdaad wat theorieën op.
Snap ik ook wel. Is een interessant stuk wat betreft de ontwikkelingen in de zaak. Ik vond die zin gewoon komisch.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_181040819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

nou de MH17 is wel gevonden hoor, ergens in een grasveld in de Oekraine...

of bedoel je de MH370
Maar wat nu als juist de MH370 in de Oekraïne is neergestort en de MH17 is verdwenen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181057012
Aliens die ons bezoeken, de interstellaire oceaan bezeilen om vervolgens in het zicht van de haven te stranden.

Pffft, laat maar zitten, dan.
Op het scherp van de snede.
pi_181059807
In de oceaan leven zoveel dieren die buitenaards lijken. Wat als ze echt buitenaards zijn? Ik denk dat er in planeet x een Noah figuur was die met zijn "noahs spaceship" naar aarde is vertrokken en is neergestort in de oceaan.
pi_181065139
"[...] For thousands more years the mighty ships tore across the empty wastes of space and finally dived screaming on to the first planet they came across - which happened to be the Earth - where due to a terrible miscalculation of scale the entire battle fleet was accidentally swallowed by a small dog."

Uit The Hitchhiker's Guide to the Galaxy door Douglas Adams.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:50:18 #16
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_181187814
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:08 schreef Starmanelon het volgende:
In de oceaan leven zoveel dieren die buitenaards lijken. Wat als ze echt buitenaards zijn? Ik denk dat er in planeet x een Noah figuur was die met zijn "noahs spaceship" naar aarde is vertrokken en is neergestort in de oceaan.
HAHAHAHAHHAAAAAAAAAHAAHAHAA 8)7 _O- 8)7 _O-
De zwarte wolf komt eraan !
pi_181188453
Ik weet niet waarom maar deze uit 14' is kortgeleden ge-upvote in /r/SpecialAcces

https://edition.cnn.com/t(...)spy-plane/index.html

Area 51 spy plane and other aviation tales



pi_181197667
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:15 schreef Molurus het volgende:
"[...] For thousands more years the mighty ships tore across the empty wastes of space and finally dived screaming on to the first planet they came across - which happened to be the Earth - where due to a terrible miscalculation of scale the entire battle fleet was accidentally swallowed by a small dog."

Uit The Hitchhiker's Guide to the Galaxy door Douglas Adams.
_O_
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_181879692
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Starmanelon het volgende:
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
Beschavingen met de technologie om lichtjaren ver te reizen storten niet neer.
Het zijn geen faalhazen die vluchtnummers verwisselen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_181921354
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Starmanelon het volgende:
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
Daar leven al aliens, heb je weleens gezien hoe die beesten eruit zien? Dat moeten haast wel aliens zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181921370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Beschavingen met de technologie om lichtjaren ver te reizen storten niet neer.
Het zijn geen faalhazen die vluchtnummers verwisselen.
Als het maar lang genoeg duurt kunnen wij toch ook al lichtjaren ver reizen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181933939
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Starmanelon het volgende:
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
Met dat ze zo goed alle asteroides en meteorieten kunnen opvolgen die dicht bij de Aarde komen zouden ze die aliens wel in de ruimte al vinden hoor...

Verder, heel veel "wat als". Het zou best knap zijn als aliens een interstellaire reis zonder problemen kunnen overleven, maar dan uiteindelijk neerstorten op onze planeet. Verder zie ik niet in wat ons belangrijk genoeg maakt dat aliens een reis ondernemen die vele lichtjaren lang in beslag neemt, om dan uiteindelijk droog tegen ons hallo te zeggen of ons doodleuk te gaan observeren. Lekker nutteloos. Het is ook niet dat jij reist naar het Amazoneregenwoud om daar te gaan observeren wat een hoop mieren doen.
PVDA-PTB lid. Sanders supporter. Student psychologie. Interesse voor films, sport, geschiedenis, multimedia, wereldpolitiek, geologie en het weer.
pi_181958544
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het maar lang genoeg duurt kunnen wij toch ook al lichtjaren ver reizen?
Toen we 80.000 jaar gelden vertrokken uit Afrika hadden we direct een raket richting de dichtstbijzijnde ster moeten schieten.

Met andere woorden Aliens = vergevorderde technologie. :P
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 19 september 2018 @ 10:15:58 #24
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182000844
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:11 schreef TheRussianBear het volgende:

Lekker nutteloos. Het is ook niet dat jij reist naar het Amazoneregenwoud om daar te gaan observeren wat een hoop mieren doen.
Er zijn nochtans genoeg biologen die zulke dingen doen. Dus, wie weet, worden wij op dit moment ook geobserveerd door de biologen onder de aliens.

Bij deze voor de zekerheid, all hail to our new overlords. _O_
pi_182006258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:15 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Er zijn nochtans genoeg biologen die zulke dingen doen. Dus, wie weet, worden wij op dit moment ook geobserveerd door de biologen onder de aliens.

Bij deze voor de zekerheid, all hail to our new overlords. _O_
Ja, maar we gaan niet naar het Amazoneregenwoud om te proberen mieren intelligent te maken, hun leven te beinvloeden of zich ook maar bezig willen houden met ze bewust dood te trappen...

Observeren vanop afstand, dat misschien wel (indien ze al van ons bestaan weten), maar dat zal met telescopen in hun planetenstelsels gebeuren, dan dat ze daarvoor speciaal met een ruimteschip naar hier komen.

Er van uitgaande dat de ingredienten voor intelligent leven hetzelfde zijn als elders in het universum (dus zuurstof als belangrijkste chemisch element in de atmosfeer, en onze eigen biochemische signatuur), dan zouden ze zelfs met onze huidige technologie al moeten zien dat deze planeet veelbelovend is. Iets betere technologie dat op verdere afstand kan kijken, en kleinere planeten kan zien, zal ervoor zorgen dat ze op honderd of zelfs duizend lichtjaar deze planeet kunnen zien. Maar de technologie van buitenaardse beschavingen zal veel beter zijn dan de onze. Wij zijn momenteel bezig met het bouwen van de James Webb telescoop. Ik kan me geloven dat de alien variant van die telescoop ons wel kan observeren, en het is veel energiezuiniger dan grote afstanden leggen in de kosmos om enkel en alleen ons te observeren of te interferen met ons dagelijks leven.
PVDA-PTB lid. Sanders supporter. Student psychologie. Interesse voor films, sport, geschiedenis, multimedia, wereldpolitiek, geologie en het weer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 14:53:42 #26
74056 crew  ToT
pi_182006599
_O- Is dit topic nog steeds open? :D
pi_182007372
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:11 schreef TheRussianBear het volgende:

[..]

Met dat ze zo goed alle asteroides en meteorieten kunnen opvolgen die dicht bij de Aarde komen zouden ze die aliens wel in de ruimte al vinden hoor...

Alleen met de asteroïden die we gevonden hebben. Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat dat slechts een klein deel is van alle asteroïden die dicht bij de aarde kunnen komen.
En als die aliens niet gevonden willen worden, dan hebben ze daar vast een truukje voor
Het is wat.......
pi_182009601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:31 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Alleen met de asteroïden die we gevonden hebben. Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat dat slechts een klein deel is van alle asteroïden die dicht bij de aarde kunnen komen.
En als die aliens niet gevonden willen worden, dan hebben ze daar vast een truukje voor
Dat gaat dan echt om kleine stenen, en ik neem aan dat een ruimteschip toch van die grootte zou zijn, dat Near-Earth-asteroids van die grootte voor 99,9% al gekend zijn qua banen. Bovendien zijn er bepaalde plaatsen waar aliens een observatiepost zouden kunnen plaatsen, namelijk bij de stabiele Lagrange punten. Het is niet dat ze die heel lukraak zouden plaatsen in het zonnestelsel, maar dat zeer specifieke plaatsen daar zeer gunstig voor zouden zijn.

Natuurlijk zal er wel een manier zijn voor aliens als ze niet gevonden willen worden, om zich te verbergen, maar de meest logische manier om dat te doen, is om in hun eigen thuisplaneet en planetenstelsel een grote telescoop te plaatsen (op de plaats waar wij de Hubble telescoop hebben), en daar kan men al genoeg informatie uit afleiden (mits je technologie hebt die veel verder staat dan de onze). Soms moet je het ook niet zo ver gaan zoeken in de wetenschap.

Als men in al die honderd miljoenen en miljarden sterren een observatiepost wilt plaatsen, verbruik je veel nutteloze energie en grondstoffen en waar het nergens voor nodig is. Bovendien is de kans groot dat als wij niet alleen zijn, er ook meer dan twee beschavingen zullen zijn, en wellicht zelfs meer dan honderden beschavingen, en dat wij dus één van de zovele nieuwe beschavingen zullen zijn, en niet van hun belang. Bovendien denk ik dat mogelijke beschavingen eerder zeer isolationistisch en libertarisch zijn ingesteld, en absoluut niet expansionistisch. In dat laatste geval zouden we toch echt wel tegen nu iets van alien activiteit moeten opgevangen hebben.
PVDA-PTB lid. Sanders supporter. Student psychologie. Interesse voor films, sport, geschiedenis, multimedia, wereldpolitiek, geologie en het weer.
pi_182019367
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:52 schreef BertV het volgende:

[..]

Beschavingen met de technologie om lichtjaren ver te reizen storten niet neer.
Het zijn geen faalhazen die vluchtnummers verwisselen.
Voor de vissen in de oceaan zijn onze schepen ook onvoorstelbare spitstechnologie, maar dat betekent niet dat ze nooit vergaan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182022695
Zelfs al zouden ze hier kunnen komen, zouden ze niet gewoon een drone sturen ter observatie? Zelfs al zou die neerstorten, dan zijn er nog geen levens verloren.

Daarnaast denk ik ook niet dat er contact zou komen, wij zijn gewoonweg niet interessant genoeg en hebben niets te bieden. Als ze technologisch zo ver zijn dat ze hier kunnen komen, dan ligt hun intelligentie zo hoog, dat we elkaar niks te melden hebben, net zo goed als die mier ons niks te melden heeft.

Vind het ook altijd grappig in die films, waar ze onze grondstoffen komen halen. Terwijl de meeste grondstoffen veel voorkomen buiten onze planeet. Daarnaast hebben ze waarschijnlijk allang energie bronnen, waar wij denk ik niets bij voor kunnen stellen.

En een dergelijk beschaving is vast duizenden jaren oud, als het al niet meer is. Die hebben ongetwijfeld andere beschavingen gezien, die opkwamen en het wel of niet gered hebben. Wij zijn dus gewoon niet interessant.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  dinsdag 25 september 2018 @ 02:55:12 #31
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182117235
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef steelhead het volgende:
Zelfs al zouden ze hier kunnen komen, zouden ze niet gewoon een drone sturen ter observatie? Zelfs al zou die neerstorten, dan zijn er nog geen levens verloren.

Daarnaast denk ik ook niet dat er contact zou komen, wij zijn gewoonweg niet interessant genoeg en hebben niets te bieden. Als ze technologisch zo ver zijn dat ze hier kunnen komen, dan ligt hun intelligentie zo hoog, dat we elkaar niks te melden hebben, net zo goed als die mier ons niks te melden heeft.

Vind het ook altijd grappig in die films, waar ze onze grondstoffen komen halen. Terwijl de meeste grondstoffen veel voorkomen buiten onze planeet. Daarnaast hebben ze waarschijnlijk allang energie bronnen, waar wij denk ik niets bij voor kunnen stellen.

En een dergelijk beschaving is vast duizenden jaren oud, als het al niet meer is. Die hebben ongetwijfeld andere beschavingen gezien, die opkwamen en het wel of niet gered hebben. Wij zijn dus gewoon niet interessant.
Waarschijnlijk komen ze met robots ja, veel efficiënter.

Ik denk wel dat ze ons interessant vinden. Wij zoeken hier op aarde ook nog steeds naar allerlei soorten bacteriesoorten. Of ze moeten al een x aantal andere planeten hebben gevonden met intelligent leven, maar ik denk niet dat er zoveel van die planeten 'in de buurt' zijn. Voorlopig wijst niets daarop.
Wij zouden het al buitengewoon interessant vinden om minuscuul leven op andere planeten of manen te vinden. En dat houdt voorlopig echt niet op. Als andere beschavingen ruimtereizen maken, zijn ze minstens zo nieuwsgierig als wij zijn. _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182119978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 02:55 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komen ze met robots ja, veel efficiënter.

Ik denk wel dat ze ons interessant vinden. Wij zoeken hier op aarde ook nog steeds naar allerlei soorten bacteriesoorten. Of ze moeten al een x aantal andere planeten hebben gevonden met intelligent leven, maar ik denk niet dat er zoveel van die planeten 'in de buurt' zijn. Voorlopig wijst niets daarop.
Wij zouden het al buitengewoon interessant vinden om minuscuul leven op andere planeten of manen te vinden. En dat houdt voorlopig echt niet op. Als andere beschavingen ruimtereizen maken, zijn ze minstens zo nieuwsgierig als wij zijn. _O_
Ow ja dat wel waarschijnlijk, meer wetenschappelijk interesse. Dat zou andersom ook zo zijn. Maar ik verwacht als dat zo is dat we het niet eens weten dat het gebeurd.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182120155
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 04:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor de vissen in de oceaan zijn onze schepen ook onvoorstelbare spitstechnologie, maar dat betekent niet dat ze nooit vergaan.
Hoogmoed van een land-aap op z'n vlotje. :+

De afstand tussen aliens en ons kan nog wel eens veel groter zijn.
Hoe saai zou het zijn als je echt alles kunt en weet bedenk ik me nu?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_182134984
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 02:55 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komen ze met robots ja, veel efficiënter.

Ik denk wel dat ze ons interessant vinden. Wij zoeken hier op aarde ook nog steeds naar allerlei soorten bacteriesoorten. Of ze moeten al een x aantal andere planeten hebben gevonden met intelligent leven, maar ik denk niet dat er zoveel van die planeten 'in de buurt' zijn. Voorlopig wijst niets daarop.
Wij zouden het al buitengewoon interessant vinden om minuscuul leven op andere planeten of manen te vinden. En dat houdt voorlopig echt niet op. Als andere beschavingen ruimtereizen maken, zijn ze minstens zo nieuwsgierig als wij zijn. _O_
Jep, en als ze dan weer wegvliegen, wat zeggen we dan?
Lambo of Rekt
pi_182135081
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Starmanelon het volgende:
Als Aliens die ons wilden bezoeken neerstorten in de oceaan en doodgaan. Hoe komen we dan achter als we MH17 niet eens terug kunnen vinden?
Aliens die in staat zijn hier te komen zullen niet neerstorten, simple as that.
Lambo of Rekt
  woensdag 26 september 2018 @ 00:25:05 #36
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182135537
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jep, en als ze dan weer wegvliegen, wat zeggen we dan?
O-) (8>
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182142251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:46 schreef BertV het volgende:

[..]

Hoogmoed van een land-aap op z'n vlotje. :+

De afstand tussen aliens en ons kan nog wel eens veel groter zijn.
Hoe saai zou het zijn als je echt alles kunt en weet bedenk ik me nu?
Lijkt me wel aannemelijk. Onze technische vooruit gang is pas gaan lopen sinds de industriële revolutie. Dat is nu ongeveer zo een 200 jaar. In die tijd hebben we mensen op de maan gezet en wat karretjes op Mars. Niet dat dit overigens geen prestatie is.

Maar om van een ander zonnestelsel te komen dan spreken we over duizend of zelfs duizenden jaren verder dan onze huidige technologie, er vanuit gaand dat hun tech, op een vergelijkbare snelheid als de onze is gegaan.

Ik denk ook niet dat ze alles kunnen of weten, het universum is nogal groot namelijk. Maar ongetwijfeld dat ze op ons als Goden zouden overkomen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182142262
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Jep, en als ze dan weer wegvliegen, wat zeggen we dan?
Houdoe en bedankt, olé olé.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182142305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:09 schreef steelhead het volgende:

[..]

Lijkt me wel aannemelijk. Onze technische vooruit gang is pas gaan lopen sinds de industriële revolutie. Dat is nu ongeveer zo een 200 jaar. In die tijd hebben we mensen op de maan gezet en wat karretjes op Mars. Niet dat dit overigens geen prestatie is.

Maar om van een ander zonnestelsel te komen dan spreken we over duizend of zelfs duizenden jaren verder dan onze huidige technologie, er vanuit gaand dat hun tech, op een vergelijkbare snelheid als de onze is gegaan.

Ik denk ook niet dat ze alles kunnen of weten, het universum is nogal groot namelijk. Maar ongetwijfeld dat ze op ons als Goden zouden overkomen.
Dit vind ik een gewaagde uitspraak, maar ik snap hem wel. Maar als we in 200 jaar in staat zijn geweest om van paard en wagen, op mars te kunnen landen, hoe ver zijn we dan in de volgende 200 jaar?? Ik denk niet dat er duizenden jaren nodig zijn voor de next step (interstellar reizen). Tijd en ruimte buigen zal het gaan worden waarschijnlijk, of wormholes.

Vooralsnog is dit toekomstmuziek, want voorlopig stevenen we héél hard af op self destruction met deze planeet. Dat zal eerder gebeuren dan dat we een nieuwe planeet waar wij op kunnen leven bereiken, of dat we aliens gaan vinden.
Lambo of Rekt
pi_182142307
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:50 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Aliens die in staat zijn hier te komen zullen niet neerstorten, simple as that.
Zeg nooit, nooit, maar de kans lijkt me wel erg klein. Zelfs als ze neerstorten betwijfel ik of we dat merken.

Ik denk ook dat ze eerder drones zouden gebruiken, als je ziet wat wij al met kleine camera's en drones kunnen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_182142555
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit vind ik een gewaagde uitspraak, maar ik snap hem wel. Maar als we in 200 jaar in staat zijn geweest om van paard en wagen, op mars te kunnen landen, hoe ver zijn we dan in de volgende 200 jaar?? Ik denk niet dat er duizenden jaren nodig zijn voor de next step (interstellar reizen). Tijd en ruimte buigen zal het gaan worden waarschijnlijk, of wormholes.

Vooralsnog is dit toekomstmuziek, want voorlopig stevenen we héél hard af op self destruction met deze planeet. Dat zal eerder gebeuren dan dat we een nieuwe planeet waar wij op kunnen leven bereiken, of dat we aliens gaan vinden.
Het zou kunnen dat het in de volgende 200 jaar gebeurd, wie zal het zeggen. Dat dergelijke wezens op ons voorlopen als ze ons kunnen bereiken, is het enige wat we dan concreet zouden kunnen zeggen. Ik denk ook wel dat Tijd en ruimte buigen het zou worden, of wormholes idd.

Overigens ben ik wel bang dat je gelijk hebt over de self destruction. Er is een kans dat het niet gebeurd, maar zoals het eruit ziet, dan vrees ik het ergste. Ik vermoed ook ergens dat veel levensvormen de stap naar een Type 1 civilisatie ook niet kunnen maken en dat er daardoor er misschien maar enkele zijn die het wel halen. Misschien is het daarom wel zo stil in het universum.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:30:56 #42
74056 crew  ToT
pi_182142673
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit vind ik een gewaagde uitspraak, maar ik snap hem wel. Maar als we in 200 jaar in staat zijn geweest om van paard en wagen, op mars te kunnen landen, hoe ver zijn we dan in de volgende 200 jaar?? Ik denk niet dat er duizenden jaren nodig zijn voor de next step (interstellar reizen). Tijd en ruimte buigen zal het gaan worden waarschijnlijk, of wormholes.

Vooralsnog is dit toekomstmuziek, want voorlopig stevenen we héél hard af op self destruction met deze planeet. Dat zal eerder gebeuren dan dat we een nieuwe planeet waar wij op kunnen leven bereiken, of dat we aliens gaan vinden.
Je hebt er ontiegelijk veel energie voor nodig om de ruimte te buigen, hoewel nieuwe berekeningen er niet meer van uit gaan dat je meerdere zonnen aan energie nodig hebt.
Wormholes zouden kunnen, maar dan heb je wel een stabiele oeroude wormhole nodig uit het begin der tijd, of een kunstmatig gemaakte d.m.v. ruimte verbuigen en die moet dan met enorm veel energie een soort "wig" er in krijgen om hem open te houden.
Wormholes die in de loop der tijd ontstaan zijn, zijn ongeschikt. Ik weet niet meer precies waarom. Te instabiel? Geen vaststaande begin- en eindpunten?
Anyway, voor ruimte buigen heb je sowieso iets nodig wat het eindpunt vast kan grijpen, zoals een sonde die eerst daar naar toe reist, dus dan zit je alsnog honderden of duizenden jaren te wachten voor je het kunt toepassen.
Youtube channels zoals SciShow Space hebben hier veel interessante video's over. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:31:43 #43
74056 crew  ToT
pi_182142687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:24 schreef steelhead het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat het in de volgende 200 jaar gebeurd, wie zal het zeggen. Dat dergelijke wezens op ons voorlopen als ze ons kunnen bereiken, is het enige wat we dan concreet zouden kunnen zeggen. Ik denk ook wel dat Tijd en ruimte buigen het zou worden, of wormholes idd.

Overigens ben ik wel bang dat je gelijk hebt over de self destruction. Er is een kans dat het niet gebeurd, maar zoals het eruit ziet, dan vrees ik het ergste. Ik vermoed ook ergens dat veel levensvormen de stap naar een Type 1 civilisatie ook niet kunnen maken en dat er daardoor er misschien maar enkele zijn die het wel halen. Misschien is het daarom wel zo stil in het universum.
The Great Filter! *O*
pi_182142698
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Je hebt er ontiegelijk veel energie voor nodig om de ruimte te buigen, hoewel nieuwe berekeningen er niet meer van uit gaan dat je meerdere zonnen aan energie nodig hebt.
Wormholes zouden kunnen, maar dan heb je wel een stabiele oeroude wormhole nodig uit het begin der tijd, of een kunstmatig gemaakte d.m.v. ruimte verbuigen en die moet dan met enorm veel energie een soort "wig" er in krijgen om hem open te houden.
Wormholes die in de loop der tijd ontstaan zijn, zijn ongeschikt. Ik weet niet meer precies waarom. Te instabiel? Geen vaststaande begin- en eindpunten?
Anyway, voor ruimte buigen heb je sowieso iets nodig wat het eindpunt vast kan grijpen, zoals een sonde die eerst daar naar toe reist, dus dan zit je alsnog honderden of duizenden jaren te wachten voor je het kunt toepassen.
Youtube channels zoals SciShow Space hebben hier veel interessante video's over. :)
Quantum entanglement... spooky things in the distance.
Lambo of Rekt
pi_182142711
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:31 schreef ToT het volgende:

[..]

The Great Filter! *O*
Dit dus ja, the fermi paradox.
Lambo of Rekt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:33:37 #46
74056 crew  ToT
pi_182142712
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Quantum entanglement... spooky things in the distance.
:Y Ook een mogelijkheid idd, maar dan nog heb je het probleem hoe je die deeltjes zo ver in de ruimte gaat krijgen. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:34:42 #47
74056 crew  ToT
pi_182142727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit dus ja, the fermi paradox.
Kurzgesagt FTW! B-)

pi_182142729
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:33 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Ook een mogelijkheid idd, maar dan nog heb je het probleem hoe je die deeltjes zo ver in de ruimte gaat krijgen. :)
Dat is het hele eieren (hihi eggs) eten met quantum entanglement... dat hoeft dan niet. Want quarks beinvloeden op een grote afstand is mogelijk daarmee.
Lambo of Rekt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:37:00 #49
74056 crew  ToT
pi_182142764
quote:
Op woensdag 26 september 2018 13:34 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is het hele eieren (hihi eggs) eten met quantum entanglement... dat hoeft dan niet. Want quarks beinvloeden op een grote afstand is mogelijk daarmee.
Maar het is toch zo dat er 2 specifieke deeltjes met elkaar verbonden zijn? Je kunt toch niet zomaar zeggen dat je met dit deeltje in je hand wil dat een specifiek deeltje 3 triljard lichtjaar verderop er mee in verbinding moet gaan staan?
pi_182142784
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar het is toch zo dat er 2 specifieke deeltjes met elkaar verbonden zijn? Je kunt toch niet zomaar zeggen dat je met dit deeltje in je hand wil dat een specifiek deeltje 3 triljard lichtjaar verderop er mee in verbinding moet gaan staan?
Klopt, maar wellicht is ook dat te beinvloeden (of iig te detecteren, welke deeltjes dat zijn), als we verder zijn, en dan heb je geen sonde's meer nodig
Lambo of Rekt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 september 2018 @ 13:38:33 #51
74056 crew  ToT
pi_182142797
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is ook dat te beinvloeden, als we verder zijn, en dan heb je geen sonde's meer nodig
Hmm ja okee. :) We staan uiteraard ook nog maar pas aan het prille begin van dit soort ontdekkingen. :)

@ die great filter: Star Trek Voyager had ook een interessante aflevering van een planeet die verwoest werd toen ze een instabiele energievorm wereldwijd gingen gebruiken en die tot ontploffing kwam. :)
Was wel weer een time-paradox, maar fuck it. :P Time and again?
  donderdag 27 september 2018 @ 01:05:30 #52
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182156968
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Quantum entanglement... spooky things in the distance.
zelfde probleem

quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is ook dat te beinvloeden (of iig te detecteren, welke deeltjes dat zijn), als we verder zijn, en dan heb je geen sonde's meer nodig
dat is wel heel speculatief :+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182158870
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Toen we 80.000 jaar gelden vertrokken uit Afrika hadden we direct een raket richting de dichtstbijzijnde ster moeten schieten.

Met andere woorden Aliens = vergevorderde technologie. :P
Wij kunnen nu op dit moment een (generatie) schip bouwen dat binnen pak m beet een eeuw Alpha Centauri kan bereiken (~4.3 lichtjaar afstand) als wij dat zouden willen (met afremmen zou het wat langer duren ^^).
Wie zegt dat die aliens van je niet al tig duizend jaar op een 'low tech' traag generatie schip door de ruimte dobberen ?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_182159019
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:38 schreef dontcare het volgende:

[..]

Wij kunnen nu op dit moment een (generatie) schip bouwen dat binnen pak m beet een eeuw Alpha Centauri kan bereiken (~4.3 lichtjaar afstand) als wij dat zouden willen (met afremmen zou het wat langer duren ^^).
Wie zegt dat die aliens van je niet al tig duizend jaar op een 'low tech' traag generatie schip door de ruimte dobberen ?
De techniek om iets de lucht te schieten dat een eeuw zelfvoorzienend is (bemand) gaat (nog) niet lukken.

Maar inderdaad wellicht over honderd jaar wel, dat maakt op die hele tijdspanne niets uit.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_182159108
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klopt, maar wellicht is ook dat te beinvloeden (of iig te detecteren, welke deeltjes dat zijn), als we verder zijn, en dan heb je geen sonde's meer nodig
Verstrengeling krijg je door wisselwerking, en die zijn beperkt door de lichtsnelheid. Daarbij kun je met verstrengeling niet de uitkomst controleren.
-
pi_182160665
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Verstrengeling krijg je door wisselwerking, en die zijn beperkt door de lichtsnelheid. Daarbij kun je met verstrengeling niet de uitkomst controleren.
En dit ?

Voor zover ik weet is het instant. Het forceren ervan dus (nog?) niet. We weten nog te weinig hiervan om te kunnen zeggen dat dit helemaal nooit zou werken.

Maar ik heb het zelf nooit uitgetest :@ :+


quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 01:05 schreef Parafernalia het volgende:


[..]

dat is wel heel speculatief :+
Jep, dat zeiden ze in 1640 ook over een supersonic jet. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door EggsTC op 27-09-2018 11:08:45 ]
Lambo of Rekt
  vrijdag 28 september 2018 @ 00:30:35 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182177075
quote:
11s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En dit ?

Voor zover ik weet is het instant. Het forceren ervan dus (nog?) niet. We weten nog te weinig hiervan om te kunnen zeggen dat dit helemaal nooit zou werken.

Maar ik heb het zelf nooit uitgetest :@ :+

[..]

Jep, dat zeiden ze in 1640 ook over een supersonic jet. :P
Die deeltjes moeten voor zover ik weet wel 'bij elkaar' verstrengeld worden, of hoe je dat ook zegt. Dus dan moet je alsnog deeltje A eerst naar een andere ster ofzo schieten. Wat dus niet echt opschiet. -O-

quote:
As clever of an idea as this is, Olivier, there’s still no faster-than-light communication.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182179597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 00:30 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Die deeltjes moeten voor zover ik weet wel 'bij elkaar' verstrengeld worden, of hoe je dat ook zegt. Dus dan moet je alsnog deeltje A eerst naar een andere ster ofzo schieten. Wat dus niet echt opschiet. -O-

[..]

Jep, maar je moet je ook realiseren dat deze quantumwereld nog in de kinder, zelfs baby schoenen staat. Een beetje zoals chatten in de jaren 90... toen had je een chatbox waar smileys het nog niet deden... hoe heette het ookalweer, ben de naam kwijt :+

Maargoed, ze zorgen maar dat het gaat werken, ik eis aliens :(

En wormholes creeeren, dat zou ook wel wat zijn, maarja, we weten nog geen fuck... dus of wij het uiteindelijk in ons leven nog gaan zien, ik betwijfel het. Hoop het wel tho. Ik zou graag zien hoe aliens bepaalde problemen hebben opgelost, zoals kapitalisme, geld, religie, ego.

Als ze verder zijn dan wij, dermate ver om hier te komen, is het vrij onmogelijk dat zij een geldsysteem en/of zelfde ego hebben als wij.
Lambo of Rekt
pi_182180948
quote:
11s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En dit ?

Voor zover ik weet is het instant. Het forceren ervan dus (nog?) niet. We weten nog te weinig hiervan om te kunnen zeggen dat dit helemaal nooit zou werken.

Maar ik heb het zelf nooit uitgetest :@ :+

Ik zou wat beter moeten kijken wanneer "Delayed Choice" om de hoek komt kijken, maar volgens mij blijft het feit staan dat je geen controle hebt over de uitkomst.

Het is vergelijkbaar met het willen verzenden van een boodschap m.b.v. een eerlijke dobbelsteen. Hoe wil je een boodschap coderen als je geen controle hebt over de preciese codering? Misschien dat daar iets op valt te verzinnen, maar ik ben het nog niet tegengekomen :)

Zie ook b.v.

W&T / Hoe werkt quantum entanglement?
-
pi_182188885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zou wat beter moeten kijken wanneer "Delayed Choice" om de hoek komt kijken, maar volgens mij blijft het feit staan dat je geen controle hebt over de uitkomst.

Het is vergelijkbaar met het willen verzenden van een boodschap m.b.v. een eerlijke dobbelsteen. Hoe wil je een boodschap coderen als je geen controle hebt over de preciese codering? Misschien dat daar iets op valt te verzinnen, maar ik ben het nog niet tegengekomen :)

Zie ook b.v.

W&T / Hoe werkt quantum entanglement?
Bedankt. :)
Lambo of Rekt
pi_182701850
Wat ik van dat hele entanglement niet snap is dat niet alle deeltjes al verstrengeld zijn.
Ze hebben immers voor de Big Bang al op een kluitje gezeten?
Zouden er dan toch niet een paar bij zijn die verstrooid over het heelal toch niet al stiekempjes met elkaar verstrengeld zijn?
Nou ja, ik snap eigenlijk wel meer niet, maar toch!
pi_182716882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:48 schreef Schonedal het volgende:
Wat ik van dat hele entanglement niet snap is dat niet alle deeltjes al verstrengeld zijn.
Ze hebben immers voor de Big Bang al op een kluitje gezeten?
Zouden er dan toch niet een paar bij zijn die verstrooid over het heelal toch niet al stiekempjes met elkaar verstrengeld zijn?
Nou ja, ik snap eigenlijk wel meer niet, maar toch!
Niet "alle deeltjes zaten op een kluitje" tijdens de BB; ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt bij gebrek aan bronvermelding. Maar het vroege universum was wel vrijwel in thermisch evenwicht. Dat veronderstelt interactie, en interacties laten deeltjes verstrengeld zijn, maar er bestaat zoiets als een maximale hoeveelheid verstrengeling tussen deeltjes. Dus verstrengeling kan zich niet grenzeloos blijven opbouwen. Zie ook

https://www.quora.com/Are(...)est-of-the-particles
-
pi_182719740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar het vroege universum was wel vrijwel in thermisch evenwicht. Dat veronderstelt interactie, en interacties laten deeltjes verstrengeld zijn, maar er bestaat zoiets als een maximale hoeveelheid verstrengeling tussen deeltjes. Dus verstrengeling kan zich niet grenzeloos blijven opbouwen.
was het geen samensmelting van deeltjes? kan ook een behoorlijke klap worden... en het begin van het universum, zeg maar een soort zandlopertje, zo van de ene eindtijd uit, de andere begintijd in door een samensmelting van deeltjes...

[ Bericht 6% gewijzigd door darmparasiet op 24-10-2018 22:18:30 ]
pi_182735791
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 19:26 schreef darmparasiet het volgende:

[..]

was het geen samensmelting van deeltjes? kan ook een behoorlijke klap worden... en het begin van het universum, zeg maar een soort zandlopertje, zo van de ene eindtijd uit, de andere begintijd in door een samensmelting van deeltjes...
Ik snap niet echt wat je bedoelt, eerlijk gezegd. Kun je ook bronverwijzingen hiervoor geven?
-
pi_182810899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar het vroege universum was wel vrijwel in thermisch evenwicht. Dat veronderstelt interactie, en interacties laten deeltjes verstrengeld zijn, maar er bestaat zoiets als een maximale hoeveelheid verstrengeling tussen deeltjes. Dus verstrengeling kan zich niet grenzeloos blijven opbouwen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 19:26 schreef darmparasiet het volgende:

[..]

was het geen samensmelting van deeltjes? kan ook een behoorlijke klap worden... en het begin van het universum, zeg maar een soort zandlopertje, zo van de ene eindtijd uit, de andere begintijd in door een samensmelting van deeltjes...
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik snap niet echt wat je bedoelt, eerlijk gezegd. Kun je ook bronverwijzingen hiervoor geven?
jij hebt het over een verstrengeling van deeltjes en mijn vraag aan jouw is:

was het geen samensmelting van deeltjes?

bronvermelding: google op, samensmelting van deeltjes

[ Bericht 5% gewijzigd door darmparasiet op 29-10-2018 13:21:48 ]
pi_182814410
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:05 schreef darmparasiet het volgende:

[..]

[..]

[..]

jij hebt het over een verstrengeling van deeltjes en mijn vraag aan jouw is:

was het geen samensmelting van deeltjes?

bronvermelding: google op, samensmelting van deeltjes

Als je met "samensmelten" bijvoorbeeld interacties als e++e- --> 2y bedoelt: ja, dat soort interacties zullen er vast ook geweest zijn.
-
pi_182815713
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 13:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je met "samensmelten" bijvoorbeeld interacties als e++e- --> 2y bedoelt: ja, dat soort interacties zullen er vast ook geweest zijn.
ik bedoel eigenlijk het 1 gaat over in het ander en het ander gaat weer over in het 1

en aliens ja ze bestaan en ook hier op aarde en ze kunnen zich door hun geavanceerde technieken, vermommen als mensen en gewoon deelnemen aan de samenleving, maar eigenlijk zijn ze hier om deze hele planeet leeg te zuigen...

[ Bericht 1% gewijzigd door darmparasiet op 29-10-2018 15:50:24 ]
pi_183188813
Send help.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')