abonnement Unibet Coolblue
pi_181025407
quote:
Meer dan twintig gewonden door bosbrand in Portugese Algarve

Door een bosbrand in het noorden van de Algarve in Portugal zijn ongeveer 25 mensen gewond geraakt. De Portugese krant Diario de Noticias meldde dat een van de gewonden er slecht aan toe is.
De brand brak vrijdag uit in bergachtig gebied in de buurt van Monchique aan de noordkant van de bij toeristen populaire Algarve. Ruim 1.100 brandweerlieden bestrijden de brand.

Een brandweercommandant in het district Faro zei dat vooruitgang wordt geboekt met het bestrijden van het vuur bij Monchique. Maar volgens weerkundigen wakkert de wind in het gebied maandagmiddag aan. Dat kan het bluswerk bemoeilijken.

Op veel plaatsen in Portugal zijn de afgelopen dagen temperaturen van 44 tot 47 graden gemeten. Voor de komende dagen zijn lagere temperaturen voorspeld.
quote:
Bosbranden in de Algarve blijven woeden: 29 gewonden en meer dan 16.500 hectare verwoest
In de Algarve, in het zuiden van Portugal, blijven de bosbranden woeden. In de bergachtige streek rond Monchique worden meer dan 1100 brandweermannen ingezet, om te voorkomen dat de brand overslaat op het toeristische stadje. De branden zouden al meer dan 16.500 hectare verwoest hebben, aldus bosexperts aan de krant Público. Bij de branden zijn 29 mensen gewond geraakt.

Stevige wind en hoge temperaturen bemoeilijken de bluswerkzaamheden in de moeilijk toegankelijke Algarve. De afgelopen dagen werden al verschillende huizen en een hotel geëvacueerd. De rookwolken bereikten intussen ook de bij toeristen populaire stranden.

Vanaf morgen koelt het ook in Portugal ietwat af, na dagen met recordtemperaturen tot 46 graden. In Monchique blijft het kwik de volgende dagen op maximaal 25 graden, maar in verschillende Portugese regio's in het zuiden, het noorden en het oosten blijft het risico op bosbranden hoog.

In het oosten van Spanje woeden vandaag ook nog altijd bosbranden. Een brand ruim 50 kilometer ten zuiden van Valencia heeft al 800 hectare bos in de as gelegd. Verschillende woonwijken werden maandagavond al geëvacueerd: zo'n 2500 mensen moesten de nacht doorbrengen in noodonderkomens.
Met deze temperaturen was dat wel te verwachten. Hopelijk is het gauw onder controle en wordt het niet zo'n drama als de laatste jaren :{
pi_181088469
Triest.. ik ben een diehard Portugal fan.. ga er al jarenlang 2x per jaar heen, heb er veel (kan ik inmiddels wel zeggen) vrienden, en weet hoe dit er in hakt voor die regio’s.

Bomen en struiken komen na een aantal jaar wel weer terug, maar de kameleons, slangen etc die niet kunnen vluchten... triest. En ook de snellere dieren kunnen amper ontkomen...



De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:52:38 #3
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_181113425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:54 schreef KlapMongeaul het volgende:
Triest.. ik ben een diehard Portugal fan.. ga er al jarenlang 2x per jaar heen, heb er veel (kan ik inmiddels wel zeggen) vrienden, en weet hoe dit er in hakt voor die regio’s.

Bomen en struiken komen na een aantal jaar wel weer terug, maar de kameleons, slangen etc die niet kunnen vluchten... triest. En ook de snellere dieren kunnen amper ontkomen...


[ afbeelding ]
Wss gebeurd door stomme nalatigheid.......
pi_181113548
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:52 schreef kaakchirurg444 het volgende:

[..]

Wss gebeurd door stomme nalatigheid.......
Jups. Kneuzen die stiekem vuil verbranden/peuken uit het raam/ pyromanen.. triest :(
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:31:12 #5
478323 kaakchirurg444
zat he maar had je niet gezien
pi_181114596
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:56 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Jups. Kneuzen die stiekem vuil verbranden/peuken uit het raam/ pyromanen.. triest :(
Dat veroorzaakt veel dierenleed !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')