abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:51:12 #26
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181024717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:45 schreef Fargo het volgende:

[..]

Schieten was een groter probleem voor ze...
eerste goal was houdbaar imo. beetje een lucky kooltje, maar niet geheel onterecht.
penalty was wel wat te veel van het goede.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:51:21 #27
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181024719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:42 schreef Simmertje het volgende:
Ik vond Ajax helemaal niet voorspelbaar spelen de eerste 55 minuten, geen idee wat er toen opeens daarna in de koppies omging. Opeens sloop het tikkie terug en tikkie breed er weer in, en dan vooral ook nog eens helemaal achterin. Ros die bal toch eens gewoon naar voren als het moet, stop eens met dat eeuwig voetballend op willen lossen.
De eerste 55 minuten? Ik heb die 10 minuten in de tweede helft niet gezien, maar in de eerste helft had Ajax eigenlijk totaal niets te vertellen en speelde ze zeker niet dominant. Het was eigenlijk vooral Luik dat er in slaagde om te doen wat het wilde.

Het is dat die geen tactisch plan hadden en voorin verschrikkelijk domme keuzes maakte, anders had het bij rust geen 0-2 gestaan.
quote:
Ik vind wel dat ten Hag veel eerder had moeten wisselen, je voelde die eerste goal al ruim een kwartier aankomen. Had op dat moment gewoon het middenveld versterkt en dan was het niet zover gekomen. Je zag dat het na die wissels alweer beter liep de passing en het balbezit, helaas krijg je dan nog zo'n lullige penalty tegen.

Al met al moet Ajax dit in een volle Arena moeten kunnen klaren, maar echt lekker voelt het nog niet.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit goed komt, maar ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren als Ajax tegen een ploeg komt te spelen die wel met een idee er achter op de counter gaat spelen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:51:58 #28
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181024727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:50 schreef Fargo het volgende:

[..]

Het liep gisteren gewoon niet, dan ga je als De Jong zijnde ook niet even op avontuur met de bal aan de voet. Dan kies je voor zekerheid en lever je gewoon in bij Neres, Tadic of Ziyech.

Ik had vooraf een paar keer gewaarschuwd voor Standard en juist na het zien van de wedstrijd van gisteren vond ik dat er flink naast zat al die keren. Ajax speelde niet goed en zelfs dan ging het nog gelijk op, misten we een karrenvracht aan kansen. Dit mag thuis geen probleem worden, al is het wel jammer dat je hier gewoon niet met winst van het veld stapt. Want dat was zeker mogelijk, en da's nog voorzichtig uitgedrukt.
die bal van schone had er gewoon in gemoeten, dan was het echt geen wedstrijd meer geworden.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_181024753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

vond ik niet zo'n vreemde wissel, eerder dat hij Schone langer liet staan maar dat scheen een fitheids reden te hebben
Die had ik ook eerder naar de kant gehaald moet ik eerlijk zeggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:49 schreef mokkiemok het volgende:
Ik hoop echt dat Ziyech gaat blijven trouwens.
Ja, ik had nooit verwacht dat hij in de voorronde CL nog hier zou spelen, maar zou nu wel enorm balen als hij nog zou vertrekken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:53:32 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181024760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:51 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

die bal van schone had er gewoon in gemoeten, dan was het echt geen wedstrijd meer geworden.
Tja, als die twee schoten in de beginfase van Luik wel aan de goede kant van de paal vallen, dan was het nu ook al voorbij geweest.

Uiteindelijk is 2-2 waarschijnlijk gewoon een goede afspiegeling van de wedstrijd. De ruststand was in elk geval niet een goede afspiegeling van de wedstrijd tot dan toe.
pi_181024772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:51 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

eerste goal was houdbaar imo. beetje een lucky kooltje, maar niet geheel onterecht.
penalty was wel wat te veel van het goede.
Ik vond de eerste goal ook houdbaar. Natuurlijk is het een lastige stuit, maar op het moment dat de bal de grond raakt zie je dat zijn arm niet eens helemaal gestrekt is. Schat hem gewoon verkeerd in. Dat soort foutjes, en dan reken ik die van vorige week ook maar even mee voor het gemak, maakte hij in elk geval behoorlijk wat minder in zijn eerste seizoen. Dat moet er echt uit.
pi_181024806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De eerste 55 minuten? Ik heb die 10 minuten in de tweede helft niet gezien, maar in de eerste helft had Ajax eigenlijk totaal niets te vertellen en speelde ze zeker niet dominant. Het was eigenlijk vooral Luik dat er in slaagde om te doen wat het wilde.

Het is dat die geen tactisch plan hadden en voorin verschrikkelijk domme keuzes maakte, anders had het bij rust geen 0-2 gestaan.

[..]

Ik ben er ook van overtuigd dat dit goed komt, maar ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren als Ajax tegen een ploeg komt te spelen die wel met een idee er achter op de counter gaat spelen.
In de eerste 10 minuten na rust kreeg Ajax 2 mega grote kansen op 0-3.

En dat overwicht van Luik in de eerste helft viel toch wel mee? Ja, in de rust zag je dat ze 10x op goal hadden geschoten. Maar de enige kans was vlak na de 0-1 toen Onana van dichtbij redding moest brengen. Dat was toch de enige kans? In de rust zag je dat ze 10x op goal hadden geschoten. Negen pogingen verdwenen zowat in de tweede ring. Die twee schoten in de eerste 10 minuten, daar zat Onana nog prima bij voor het geval ze wel op doel waren geweest.
pi_181024814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:51 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

die bal van schone had er gewoon in gemoeten, dan was het echt geen wedstrijd meer geworden.
Welke bal? Die vrije trap?

Ik had liever gezien dat Ziyech ons na rust op 0-3 had geschoten.
pi_181024832
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:54 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik vond de eerste goal ook houdbaar. Natuurlijk is het een lastige stuit, maar op het moment dat de bal de grond raakt zie je dat zijn arm niet eens helemaal gestrekt is. Schat hem gewoon verkeerd in. Dat soort foutjes, en dan reken ik die van vorige week ook maar even mee voor het gemak, maakte hij in elk geval behoorlijk wat minder in zijn eerste seizoen. Dat moet er echt uit.
Stiekem is Onana gewoon niet zo goed.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:00:33 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181024833
Wat is die van de Beek trouwens een ruggegraatloos weekdier. Keertje op de bank en meteen zeuren. :')

Ga gewoon werken voor je plek, sukkel.
pi_181024849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:00 schreef BadderHaring het volgende:
Wat is die van de Beek trouwens een ruggegraatloos weekdier. Keertje op de bank en meteen zeuren. :')

Ga gewoon werken voor je plek, sukkel.
Als fucking Lasse Schone ten faveure van mij aan spelen toekwam dan was ik ook viesmad geweest.
pi_181024858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stiekem is Onana gewoon niet zo goed.
Ik heb heb ook (veel) betere keepers bij Ajax rond zien lopen. Zonder die rare foutjes een meer dan prima keeper voor Ajax, maar ik hoorde mensen hier zeggen dat we na zijn eerste seizoen voor hem het salarisplafond moesten oprekken. Blij dat we dat niet gedaan hebben.
pi_181024868
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:00 schreef BadderHaring het volgende:
Wat is die van de Beek trouwens een ruggegraatloos weekdier. Keertje op de bank en meteen zeuren. :')

Ga gewoon werken voor je plek, sukkel.
Ik was al geen fan van Donny in het veld, maar dit helpt ook niet echt.
pi_181024882
ALs die kopbal van die belgen er in gaat dan had ajax deze wedstrijd gewoon verloren, dan hadden ze nog zoveel tijd gehad om die 3-2 te maken.

Ik heb eigenlijk nog nooit een wedstrijd gezien waarin Zyech zo weinig balcontacten had....

Hij werd constant overgeslagen...zyech is de man met de creatieve ideeën die je moet je toch als elftal constant aanspelen?

Geen idee wat ten hag wil met zijn spelers...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_181024884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, als die twee schoten in de beginfase van Luik wel aan de goede kant van de paal vallen, dan was het nu ook al voorbij geweest.

Uiteindelijk is 2-2 waarschijnlijk gewoon een goede afspiegeling van de wedstrijd. De ruststand was in elk geval niet een goede afspiegeling van de wedstrijd tot dan toe.
Jij moet wel opgelucht zijn na gister of niet? Als Haggie aan dit middenveld blijft vasthouden zal de droogte in Amsterdam nog wel minimaal een jaartje aanhouden :P
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:09:09 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181024938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, als die twee schoten in de beginfase van Luik wel aan de goede kant van de paal vallen, dan was het nu ook al voorbij geweest.

Uiteindelijk is 2-2 waarschijnlijk gewoon een goede afspiegeling van de wedstrijd. De ruststand was in elk geval niet een goede afspiegeling van de wedstrijd tot dan toe.
uiteindelijk wel al waren de betere kansen wel voor Ajax dacht ik, verder is het gewoon een goeie uitgangspositie, maar ook deze jongens zijn niet zo goed dat ze na een uurtje de boel wel op de automatische piloot kunnen doen, hopelijk wordt het geen dure les.
pi_181024957
Ergens is het ook wel weer typisch dat hier nu een hoop ellende voorbij komt, terwijl we er in feite nog prima voorstaan. Dit was toch niveau AZ als ik de mensen hier mocht geloven (en ik ben nog steeds van mening dat AZ hard eraf zou gaan tegen deze ploeg) en als we dit seizoen uit naar AZ moeten, een behoorlijk mindere wedstrijd spelen, zoveel kansen weten te creëeren, uiteindelijk in blessuretijd het deksel op de neus krijgen...nou, dan maak ik me geen zorgen over dit seizoen.

Allemaal roepen (vorige topic) dat Ajax op deze manier geen kampioen wordt... We zijn net drie wedstrijden onderweg. En over de gehele linie verrast het me enorm. Hier zit alleen nog maar rek in als een duel als gisteren al als enorm slecht wordt bestempeld.

'Het is wachten tot een ploeg al die foutjes eens afstraft'. Ja, zoals het waarschijnlijk ook wachten is op het moment dat Ajax wel al die kansen een afmaakt en dan winnen we met 9-1.

Nogmaals, ik was echt voorzichtig met uitspraken over Standard, want ik schatte ze zeker niet laag in. Maar buiten die gast die de goal maakte en dat manneke linksbuiten vond ik het niet zo veel. Juist na zo'n matige wedstrijd als gisteren heb ik er behoorlijk wat vertrouwen in, gelet op de kansen die je krijgt met dit matige veldspel.
pi_181024984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

uiteindelijk wel al waren de betere kansen wel voor Ajax dacht ik, verder is het gewoon een goeie uitgangspositie, maar ook deze jongens zijn niet zo goed dat ze na een uurtje de boel wel op de automatische piloot kunnen doen, hopelijk wordt het geen dure les.
Ik hoop en denk het ook niet. Laten we het op een wijze les houden. Nogmaals, hier zit alleen nog maar rek in.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:13:43 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181025012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:11 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik hoop en denk het ook niet. Laten we het op een wijze les houden. Nogmaals, hier zit alleen nog maar rek in.
daarom maar het is in dit topic nu eenmaal hemel of hel, er zit weinig tussen maar wat betreft is de TT wel goed, we zitten er nu een beetje tussenin
pi_181025100
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:03 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Jij moet wel opgelucht zijn na gister of niet? Als Haggie aan dit middenveld blijft vasthouden zal de droogte in Amsterdam nog wel minimaal een jaartje aanhouden :P
Ten Haha gaat heus wel een beter middenveld neerzetten. Hij heeft zo veel opties en daarom is hij nu zoekonde. Hopelijk komt straks de flow erin en staat er een stabiele opstelling. Dan is wel de vraag of de bankzitters dat kunnen accepteren.
gr gr
  Forum Admin woensdag 8 augustus 2018 @ 09:23:47 #46
35723 crew  GGMM
pi_181025121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:00 schreef BadderHaring het volgende:
Wat is die van de Beek trouwens een ruggegraatloos weekdier. Keertje op de bank en meteen zeuren. :')

Ga gewoon werken voor je plek, sukkel.
Ja, dat. Die gast mag gelijk optyfen wat mij betreft.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:26:56 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181025169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Stiekem is Onana gewoon niet zo goed.
Hij heeft een tijd prima gekeept. Die tijd ligt alleen al even achter ons.
Hopelijk kan hij zijn vorm weer vinden, anders kunnen we net zo goed die Griekse dwerg opstellen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:27:27 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181025175
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:21 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ten Haha gaat heus wel een beter middenveld neerzetten. Hij heeft zo veel opties en daarom is hij nu zoekonde. Hopelijk komt straks de flow erin en staat er een stabiele opstelling. Dan is wel de vraag of de bankzitters dat kunnen accepteren.
dit was maar 1 wedstrijd maar had gisteren wel het idee dat Frenkie de Jong vanuit de achterste linie beter is dan als middenvelder, zeker in aanval en opbouw
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:28:40 #49
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181025199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, als die twee schoten in de beginfase van Luik wel aan de goede kant van de paal vallen, dan was het nu ook al voorbij geweest.

Uiteindelijk is 2-2 waarschijnlijk gewoon een goede afspiegeling van de wedstrijd. De ruststand was in elk geval niet een goede afspiegeling van de wedstrijd tot dan toe.
dat waren amper kansen man
2-2 is inderdaad niet geheel onterecht.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:29:38 #50
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181025215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:58 schreef Fargo het volgende:

[..]

Welke bal? Die vrije trap?

Ik had liever gezien dat Ziyech ons na rust op 0-3 had geschoten.
ja die vrije trap op de lat, ochoa zat helemaal verkeerd, 5 centimeter lager en hij zat er in.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')