abonnement Unibet Coolblue
pi_181024544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt toch zonder Euro in de EU zitten? Dat zat Engeland ook.
Ja, evenals Denemarken maar dat is een opt-out bedongen door die landen voor de invoering van de euro. Er is (nog) geen andere route dan uittreding uit de EU. Aanpassen van art 50 en uittreding uit de eurozone uitzonderen verreist tijd en instemming van alle EU-lidstaten. Zo'n wijziging levert eveneens een tegenwicht aan chantage door Italië op omdat de EU-lidstaten moeten instemmen met de condities.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-08-2018 08:49:53 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:37:38 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:42:43 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181024603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
Italianen zijn net als Spanjaarden en Grieken lui werkschuw volk. Ik heb in die landen, op de horeca en toerisme na, nog nooit iemand zien werken.
Dan moet je een keer de slaap uit je ogen wrijven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 08:43:41 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181024615
Corrupte Draghi van de ECB moet gewoon zijn functie neerleggen. Doet meer kwaad dan goed voor ons is.
Ik lach mijn lul uit mijn broek als hij weg is. No doubt dat er dan een Duitser aan roer komt. En dan krijgt Italië echt wel een verschrikkelijke trap na hoe het nu werkelijk zit.
pi_181024769
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:53 schreef wollah het volgende:
Italianen :') Zelden zo’n kutvolk meegemaakt. Nog erger dan Franzen
Spanjaarden ook. Altijd alles maar 'morgen, morgen!'
pi_181024811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.daskapital.nl(...)rgers/#cid_245493373

Italië doet eigenlijk niks anders dan dat ze vroeger ook altijd gedaan hebben. Met hun enorme ambtenarenapparaat heel veel uitgeven en effectief maar weinig belasting innen. Met als gevolg oplopende staatsschulden. Deze staatsschulden werden dan handig weggedrukt met de drukpers. Ze waren immers baas over hun eigen Lire. Daarom was een gulden op het laatst ook duizenden lire waard.

Nu met de Euro is dat een heel ander verhaal geworden. Feitelijk bouwt Italie schuld op in een vreemde valuta, en zo gemakkelijk is die niet weg te drukken (ondanks de verwoedde pogingen van Draghi hiertoe). Straks zullen er weer miljarden richting Italie moeten zoals er al honderden miljarden richting Griekenland zijn gegaan. Maar gratis geld bestaat niet. Als de Italianen een basisinkomen, lage vlaktaks en vroege pensioenen krijgen betekent dat voor ons nóg langer doorwerken en nóg meer belasting betalen. Het komt immers niet uit de lucht vallen.
Enfin, gelukkig hebben de mensen hier zelf voor gekozen en weten de slimmerikken hier wel weer munt uit te slaan voor zichzelf.
Als Europa echt de Italianen mag redden zoals we met de Grieken hebben gedaan zal Europa eerst eisen dat al die sociale voorzieningen worden afgebroken (net als in Griekenland). Ze schieten er in Italië dus niets mee op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181025024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 02:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, beetje helikoptergeld erin gooien en dan voor inflatie zorgen, daar leven de banken van toch? Nu gaan alle miljarden direct naar de banken, al het geld voor Griekenland gaat ook naar banken, alles gaat naar banken. Zet er maar een schakeltje tussen, dat ervoor zorgt dat kleine ondernemingen ook wat kunnen verdienen?
Precies, de hoofdverantwoordelijk voor het feit dat 'de Grieken' ons bedonderd zouden hebben, Mario Draghi van Goldman Sachs, heeft alleen namens Italie al ergens in de buurt van 100 miljard per jaar aan zijn bankenvriendjes gegeven. Zogenaamd om de economie te stimuleren, maar het is bijna geheel naar verdere vermogensopbouw van grootvermogenden gegaan. De banken, vastgoedspeculanten en beursspeculanten lachen zich de ballen uit de broek.

Maar het populistische 'De Grieken hebben ons bedrogen! Die moeten nu gestraft worden met een (onzinnig) economisch model' gaat erin als koek. Er is gewoon een strijd tussen de banken en de burgers en de banken pakken alles wat ze pakken kunnen voordat het volk wakker wordt en het feestje voorbij is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181025037
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als Europa echt de Italianen mag redden zoals we met de Grieken hebben gedaan zal Europa eerst eisen dat al die sociale voorzieningen worden afgebroken (net als in Griekenland). Ze schieten er in Italië dus niets mee op.
Italie is toch echt een maatje te groot om te redden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181025115
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als Europa echt de Italianen mag redden zoals we met de Grieken hebben gedaan zal Europa eerst eisen dat al die sociale voorzieningen worden afgebroken (net als in Griekenland). Ze schieten er in Italië dus niets mee op.
Griekenland moest behalve snijden in voorzieningen zoals pensioenen ook tienduizenden ambtenaren ontslaan. Italië is een maatje te groot voor het huidige ESM. De kans dat de overige eurolanden elk tientallen tot 100den miljarden (Frankrijk en Duitsland) gaan lenen om het vervolgens aan Italië weer uit te lenen via het ESM is 0,0.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:36:49 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181025320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Italie is toch echt een maatje te groot om te redden.
En wil je ook niet redden. Er hadden allang Leopard tanks in Rome moeten staan.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41:51 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181025389
In tijden van nood. Zou Nederland vanwege de renteverplichtingen van Italie per jaar 21 miljard moeten ophoesten bij 0,0 groei. -- Gaat nooit gebeuren --
Als we spreken over een failed state/ EU project. === Italië. Basta.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:44:44 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181025426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, de hoofdverantwoordelijk voor het feit dat 'de Grieken' ons bedonderd zouden hebben, Mario Draghi van Goldman Sachs, heeft alleen namens Italie al ergens in de buurt van 100 miljard per jaar aan zijn bankenvriendjes gegeven. Zogenaamd om de economie te stimuleren, maar het is bijna geheel naar verdere vermogensopbouw van grootvermogenden gegaan. De banken, vastgoedspeculanten en beursspeculanten lachen zich de ballen uit de broek.

Maar het populistische 'De Grieken hebben ons bedrogen! Die moeten nu gestraft worden met een (onzinnig) economisch model' gaat erin als koek. Er is gewoon een strijd tussen de banken en de burgers en de banken pakken alles wat ze pakken kunnen voordat het volk wakker wordt en het feestje voorbij is.
Het is toch echt wel de slechte belastingmoraal en begrotingsdiscipline van de Grieken geweest waardoor dit kon gebeuren. In Duitsland zul je dit niet meemaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181025929
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is toch echt wel de slechte belastingmoraal en begrotingsdiscipline van de Grieken geweest waardoor dit kon gebeuren. In Duitsland zul je dit niet meemaken.
In feite werden in Griekenland ambtenaren en pensioenen deels uitbetaald met geleend geld. Het is geen houdbaar verdienmodel voor de langere termijn. Italië zou kunnen defaulten op schulden maar dat heeft als vervelende bijwerking dat ook de italiaanse banken en pensioenfondsen die de gelden hebben uitgeleend (de obligaties op de balans hebben) in problemen komen. Bovendien kunnen onderhandelingen met de schuldeisers over de haircut lang duren en een land langdurig afgesneden raken van de kapitaalmarkt door torenhoge rentes vanwege een hoge ingeprijsde risicopremie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-08-2018 11:03:59 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181025983
Ik wil ook een basisinkomen en de pensioenleeftijd naar beneden.

Kan Italie dat niet voor ons betalen?
pi_181026028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:11 schreef Black_Baron het volgende:
Ik wil ook een basisinkomen en de pensioenleeftijd naar beneden.

Kan Italie dat niet voor ons betalen?
Zeker wel, gewoon de geldpersen in Italië neerzetten en printen maar. Als je toch geld wil gaan drukken waarom dan alleen voor Italië en niet voor alle euro-lidstaten?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181026089
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181026136
Ik snap ook niet dat onze pensioenleeftijden omhoog moeten gaan omdat landen als Frankrijk en Italië dat weigeren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181026210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:20 schreef HSG het volgende:
Ik snap ook niet dat onze pensioenleeftijden omhoog moeten gaan omdat landen als Frankrijk en Italië dat weigeren.
De langdurig lage rentestanden zetten de rendementen van de pensioenfondsen hier onder druk. Lage rentestanden zijn juist bedoeld om de economie aan te jagen en de torenhoge schuldenbergen van landen als Frankrijk en Italië financierbaar te houden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:28:38 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181026289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:20 schreef HSG het volgende:
Ik snap ook niet dat onze pensioenleeftijden omhoog moeten gaan omdat landen als Frankrijk en Italië dat weigeren.
Zuidelijke landen krijgen onhoudbare staatsschulden als gevolg van slechte belastingmoraal en begrotingsdiscipline =>
ECB moet reele rente gigantisch omlaag drukken om de boel daar niet te laten klappen =>
Rekenrente omlaag + rendementen pensioenfondsen omlaag =>
Vermogen fondsen groeit niet of onvoldoende =>
Er moet langer en meer ingelegd worden om zeker te zijn van voldoende fondsen in de toekomst =>
Hogere pensioenlasten en latere pensioenleeftijd (voor ons)

Op deze manier hebben wji betaald voor de schulden van Italie c.s.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:31:42 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181026338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zuidelijke landen krijgen onhoudbare staatsschulden als gevolg van slechte belastingmoraal en begrotingsdiscipline =>
ECB moet reele rente gigantisch omlaag drukken om de boel daar niet te laten klappen =>
Rekenrente omlaag + rendementen pensioenfondsen omlaag =>
Vermogen fondsen groeit niet of onvoldoende =>
Er moet langer en meer ingelegd worden om zeker te zijn van voldoende fondsen in de toekomst =>
Hogere pensioenlasten en latere pensioenleeftijd (voor ons)

Op deze manier hebben wji betaald voor de schulden van Italie c.s.
Jammer dat het NOS hier niet eeriljk in is. Dat ze zeggen op het nieuws : " Omdat Griekse reders toch echt geen zin hebben om belasting te gaan betalen wordt uw pensioenleeftijd met 2 jaar verhoogd. Het geld moet toch ergens vandaan komen. In ander nieuws..."
Maar wat laten ze zien? Een glunderende Dijsselbloem die roept dat we allemaal rijk gaan worden van de terugbetalingen van de Grieken met rente!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:35:00 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181026418
Dan nog, zoals al gezegd: als je inzicht hebt in de markten en daarop gaat handelen kun je echt veel geld verdienen. Veel meer dan je via je pensioenfonds verliest. Ik heb in 2011 al exact voorspeld wat ging gebeuren (extreem lage rentes en aanwakkeren inflatie als uitgang op de crisis). Dat kun je nalezen op dit forum (AEX-subforum) Ik heb hier ook naar gehandeld en heb hier enorm veel aan verdiend. Ik denk wel dat de tijd dat dit kon nu zo' n beetje voorbij is. De tijd van gratis geld bedoel ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:40:02 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181026498
Economisch technisch zijn we in Nederland voorbij aan de crisis van 2008. In Zuid Europa hebben ze veels te weinig gedaan om e.e.a. vlot te trekken.
Feit blijft dat Italië economisch gezien zich beter kan meten met een land als Roemenië. Hun inkomens zijn te hoog.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:40:58 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181026514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:35 schreef LXIV het volgende:
Dan nog, zoals al gezegd: als je inzicht hebt in de markten en daarop gaat handelen kun je echt veel geld verdienen. Veel meer dan je via je pensioenfonds verliest. Ik heb in 2011 al exact voorspeld wat ging gebeuren (extreem lage rentes en aanwakkeren inflatie als uitgang op de crisis). Dat kun je nalezen op dit forum (AEX-subforum) Ik heb hier ook naar gehandeld en heb hier enorm veel aan verdiend. Ik denk wel dat de tijd dat dit kon nu zo' n beetje voorbij is. De tijd van gratis geld bedoel ik.
We waren visionair, en nog steeds.
pi_181026899
Volgens een bericht van nu.nl kan de president alleen een begroting goedkeuren als die in lijn is met de grondwet waarin ook europese begrotingsregels zijn opgenomen. Het is dus mogelijk dat een begroting die totaal uit de klauwen loopt op een veto van de president stuk loopt.

quote:
'Onrust Italiaanse politiek hoeft geen eurocrisis te betekenen'
Grondwet
Wijffelaars denkt dat de Italiaanse partijen uiteindelijk ook niet alles gaan doorvoeren. "Ik denk dat ze uiteindelijk zullen inbinden. Volgens de grondwet kan de president een begroting alleen goedkeuren als die in lijn is met de grondwet." En daarin staan ook de Europese begrotingsregels.

Maar zelfs als de regering alsnog de plannen wil uitvoeren, zijn er de financiële markten. "Je kan wel zeggen: ik ben het er niet mee eens dat ze er zijn en dat ze zo veel druk uitoefenen, maar uiteindelijk moet je wel geld vinden om je beleid te financieren. Je hebt ze wel nodig."

Als blijkt dat de Italiaanse overheid plannen wil doorvoeren die te veel kosten, zullen financiële markten zoveel rente vragen dat die plannen een stuk duurder worden. "Dan denk ik dat deze overheid tot inzicht zal komen dat dat niet gaat."
NWS / Italiaanse crisis #3: Stilte voor de shitstorm.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181027116
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 02:32 schreef cherrycoke het volgende:
ik hoop dat voordat dit gebeurd de markt italië al compleet met de grond gelijk heeft gemaakt.
Dit ja, dat gaat op zeker gebeuren. Laat Italië maar lekker uit de euro gaan en natuurlijk de rekening effenen tussen de overige lidstaten in euro's. worden ze ineens een flink stuk armer, hebben een gigantische schuld en dito rente over schuld. Ik zou bijna denken dat ze er op uit zijn om Italië kapot te maken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')