abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:17:45 #101
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_181142539
registreer om deze reclame te verbergen
Interessant topic. Ben zelf nog student maar ben zeker benieuwd wat er op het gebied van pensioenen gaat veranderen in de komende decennia. Ben sowieso van plan een deel van mijn toekomstige maandsalaris te laten beleggen, maar in wat precies weet ik nog niet.
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:43:16 #102
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181143053
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:40 schreef Sport_Life het volgende:
De grap is dat dividend uitkering ervoor zorgt dat het aandeel met hetzelfde bedrag minder stijgt (logisch ook, bedrijfswaarde blijft gelijk), dus met of zonder dividend maakt weinig uit..

Je theorie klopt, maar in de praktijk zijn bedrijven die jaar na jaar hun dividend verhogen of alleen al heel lang uitkeren heel betrouwbaar gebleken. Het zijn stabiele bedrijven die dividend uitkeren en koerswinst boeken op lange termijn. Zoek maar eens op Blue Chips of Dogs of the Dow. Als je voor pensioen spaart kan het bijna niet veiliger. Sterker nog; je krijgt het effect van rente op rente, na tientallen jaren is dat serieus geld.
pi_181159597
Ik ben nu midden 20 (aantal jaar geleden begonnen met werken) en ik verbaas me er serieus over hoe weinig mensen van mijn leeftijd weten van pensioenen.

Overigens vind ik het ook bizar hoe een stel babyboomers (want dat zijn tenslotte de mensen die het voor het zeggen hebben) er nu voor zorgen dat wij de komende jaren veel gaan betalen waar we hoogstwaarschijnlijk relatief weinig voor terugzien.
pi_181159745
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoeveel moest je daarvoor zelf investeren?
grof gezegd rond de 10k
pi_181159776
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:35 schreef electronique het volgende:
Ik ben nu midden 20 (aantal jaar geleden begonnen met werken) en ik verbaas me er serieus over hoe weinig mensen van mijn leeftijd weten van pensioenen.
Ik ook, maar ik verbaas me om veel meer dingen
quote:
Overigens vind ik het ook bizar hoe een stel babyboomers (want dat zijn tenslotte de mensen die het voor het zeggen hebben) er nu voor zorgen dat wij de komende jaren veel gaan betalen waar we hoogstwaarschijnlijk relatief weinig voor terugzien.
De veroorzaker is niet de schuldige....
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')