abonnement Unibet Coolblue
pi_181047429
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:19 schreef T-D het volgende:
Goede punten, maar ook al verbied je het, mensen komen er toch wel aan.
Ik heb ook niet de illusie dat je het helemaal uit kunt bannen. Maar je kunt het wel tot een minimum reduceren. Als er in de horeca geen alcohol meer geschonken wordt ben ik er volledig van overtuigd dat het geweld in het uitgaansleven ook drastisch af zal nemen.
pi_181047456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb ook niet de illusie dat je het helemaal uit kunt bannen. Maar je kunt het wel tot een minimum reduceren. Als er in de horeca geen alcohol meer geschonken wordt ben ik er volledig van overtuigd dat het geweld in het uitgaansleven ook drastisch af zal nemen.
Nooit gehoord van thuis indrinken? En hoeveel mensen zullen nog naar de kroeg gaan als er niet gedronken mag worden?
pi_181047486
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:23 schreef T-D het volgende:

[..]

Nooit gehoord van thuis indrinken? En hoeveel mensen zullen nog naar de kroeg gaan als er niet gedronken mag worden?
Je zegt nu dat mensen alleen uitgaan om drugs te gebruiken?
pi_181047562
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je zegt nu dat mensen alleen uitgaan om drugs te gebruiken?
Een heleboel wel ja. Die zien alcohol ook niet als drugs.
pi_181049725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ga er even van uit dat je bericht serieus bedoeld is, en dan schrik ik hier toch wel heel erg van dat je dit zegt. Je zegt dus dat veel mensen drugs (want alcohol is, hoewel het hier sociaal geaccepteerder is, een drugs) nodig hebben om de week door te komen. Dan is er toch wel iets grondig mis in je samenleving.
Correct. En ja, dat is er zeker. Maar niet alles is fout. We leven in weelde waar de rest van de wereld strontjaloers over is en er tienduizenden mensen besluiten om hun leven te wagen om hier van mee te kunnen profiteren.

De andere kant van de medaille is dat mensen veel tijd moeten spenderen aan werk / carrière en dit moet gecompenseerd worden met andere uitlaatkleppen. Ik zeg niet dat alle mensen drugs nodig hebben. Maar een sociaal biertje is maar 1 van de mogelijkheden. Denk ook aan films, games, muziek, uitgaan, dagjes uit, sporten, etc.

Als het aan moslims zou liggen dan zou alle muziek (met instrumenten + die niet over allah gaan) per direct verboden worden, alsook games, (half)naakt op het strand liggen, een biertje, etc etc etc. Maar daar wordt je samenleving ook niet beter van. Wel ongelukkiger.

Maar sowieso blijft mijn hoofdpunt staan. Wie ben jij om te bepalen wat een ander wel of niet mag of moet doen in zijn leven? Allah oordeelt toch wel na de dood?
En als je niet in god / allah gelooft, waarom moeten andere mensen met vuurwapens in de hand de baas spelen over anderen? Waarom heb je een heerser nodig? De overheid, allah, een militie met ak-47's, er is geen verschil. In alle gevallen bepaalt iemand over het lot van anderen. Dat is niet alleen immoreel maar ook nog eens totaal onnodig.

Bepaal je eigen morele waarden. Leid je eigen leven. Ik ben een goed persoon, ben goed voor mijn medemens, heb mijn zaakjes financieel op orde, maak goede beslissingen. Die paar biertjes die ik wegtik doen daar niks aan af. Die paar kilometer per uur die ik te hard rijd op een lege weg 's nachts doen daar ook niks aan af. Ik heb geen god of overheid of papa nodig die voor mij bepaalt wat goed en fout is en me direct (dreigt met) straft als ik iets doe waar anderen wel eens een probleem mee zouden kunnen hebben.

Totaal andere mindset.
pi_181049876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:33 schreef matigeuser het volgende:
Als het aan moslims zou liggen dan zou alle muziek (met instrumenten + die niet over allah gaan)
Nu generaliseer je wel heel erg hoor. Denk jij echt dat de meeste moslims muziek willen verbieden? :{

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:33 schreef matigeuser het volgende:

Maar sowieso blijft mijn hoofdpunt staan. Wie ben jij om te bepalen wat een ander wel of niet mag of moet doen in zijn leven?
Omdat het gevolgen heeft voor de maatschappij als zodanig. Het is niet zo dat wanneer je zelf geen alcohol gebruikt, dat je ook verstoken blijft van de invloeden.
pi_181050572
quote:
Op donderdag 9 augustus 2018 11:40 schreef Hamzoef het volgende:
(...)
Omdat het gevolgen heeft voor de maatschappij als zodanig. Het is niet zo dat wanneer je zelf geen alcohol gebruikt, dat je ook verstoken blijft van de invloeden.
Hier lever je prima munitie aan voor diegenen die de islam (of welke andere religie dan ook) willen verbieden. :D
pi_181050846
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hier lever je prima munitie aan voor diegenen die de islam (of welke andere religie dan ook) willen verbieden. :D
Ik zeg gevolgen, maar ik bedoelde natuurlijk specifiek negatieve gevolgen he.
pi_181050864
quote:
Op donderdag 9 augustus 2018 12:23 schreef Hamzoef het volgende:
Ik zeg gevolgen, maar ik bedoelde natuurlijk specifiek negatieve gevolgen he.
Dat was me duidelijk. En dat doet ook niets af aan hetgeen ik stel.
pi_181050905
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat was me duidelijk. En dat doet ook niets af aan hetgeen ik stel.
Negatieve gevolgen van de islam? :?
pi_181051032
quote:
Op donderdag 9 augustus 2018 12:25 schreef Hamzoef het volgende:
Negatieve gevolgen van de islam? :?
Ja hoor.
Ik zag hier laatst in Tilburg een vrouw (daar ga ik tenminste vanuit) in burka lopen.
In Londen had ik dat al wel eerder gezien, maar nu kwam het toch wel erg dichtbij. ( :'))
Ik werd daar niet vrolijk van; dat is nogal mensonterend om je medemens (zichzelf) aan te (laten) doen. Als je een dier zo behandelt krijg je -terecht- de dierenbescherming op je dak.
pi_181051079
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:31 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ja hoor.
Ik zag hier laatst in Tilburg een vrouw (daar ga ik tenminste vanuit) in burka lopen.
In Londen had ik dat al wel eerder gezien, maar nu kwam het toch wel erg dichtbij. ( :'))
Ik werd daar niet vrolijk van; dat is nogal mensonterend om je medemens (zichzelf) aan te (laten) doen. Als je een dier zo behandelt krijg je -terecht- de dierenbescherming op je dak.
Totaal off-topic dus ik ga hier verder niet teveel op in, maar het is dus onzin.
pi_181051124
quote:
Op donderdag 9 augustus 2018 12:33 schreef Hamzoef het volgende:
Totaal off-topic dus ik ga hier verder niet teveel op in, maar het is dus onzin.
Dat zal ik dan maar moeten geloven.
Pun intended.
pi_181051195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nu generaliseer je wel heel erg hoor. Denk jij echt dat de meeste moslims muziek willen verbieden? :{

[..]

Omdat het gevolgen heeft voor de maatschappij als zodanig. Het is niet zo dat wanneer je zelf geen alcohol gebruikt, dat je ook verstoken blijft van de invloeden.
Punt 1. Ja, muziek met instrumenten is haram. Net als muziek die niet over god of de islam gaat. Gelukkig neemt niet elke moslim de koran / hadith 100% serieus. Maar goed ook. Maar als het er op aan komt en iemand wijst ze op deze 'verboden', dan denk ik inderdaad dat moslims eerder zullen luisteren naar wat de islam ze voorschrijft dan naar wat een of andere infidel zegt.

Punt 2. Jij hebt 0, maar dan ook echt 0% effect van de paar biertjes die ik in mijn eigen huis nuttig. Dat jij mij dus iets wil verbieden, door middel van politiegeweld en dreiging met opsluiting, is totaal immoreel.

Mensen die wél met overlast bezorgen, dus met drank op rijden / vechten / niet meer kunnen functioneren, die mogen inderdaad wel aangepakt of geholpen worden. Nogmaals, broodmessen zijn ook legaal. Net als auto's. En paarse dildo's met een omtrek van 22 cm. Allemaal dingen die door de verkeerde mensen op de verkeerde plekken misbruikt kunnen worden met schade aan henzelf of anderen als gevolg. Dit is geen reden om anderen de vrijheid te ontzeggen.
pi_181051309
Mwah. In de landen waar alcohol moeilijk te verkrijgen is, is de gemiddelde levensverwachting niet hoger dan hier. Er is niet minder geweld dan hier.

Dus met een sociologisch experimentje ga je het verliezen.
pi_181051317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom neem je die idioten als voorbeeld? Er zijn ook landen waar alcohol verboden is in de openbare ruimte en waar dit prima gehandhaafd wordt.
Je bedoelt die woestijn ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_181051350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:43 schreef Black_Baron het volgende:
Mwah. In de landen waar alcohol moeilijk te verkrijgen is, is de gemiddelde levensverwachting niet hoger dan hier. Er is niet minder geweld dan hier.

Dus met een sociologisch experimentje ga je het verliezen.
Is het in die landen toevallig heel warm? Daardoor worden mensen ook sneller boos :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181051486
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Is het in die landen toevallig heel warm? Daardoor worden mensen ook sneller boos :')
In alle landen waar alcohol moeilijk verkrijgbaar is, of verboden is, gaat het slecht met de mensenrechten.

Ruik ik daar een causaal verband?
Dit pleit voor soepelere alcoholuitgifte.
pi_181051523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:43 schreef Hamzoef het volgende:
Uiteraard moet alcohol verboden worden. Niet alleen omdat het individuen de vernieling in helpt, maar het ontwricht de maatschappij ook.

Het drijft gezinnen uit elkaar en leidt tot veel agressie. Een heel groot deel van het geweld wat je in de horeca tegenkomt wordt veroorzaakt door alcohol.
:')
pi_181051890
Van mij mag het wel uit de supermarkten worden verbannen en net zoals sterke drank in een aparte ruimte (in shop) worden verkocht. Ik ben op mijn 12e gaan drinken omdat het normaal werd gevonden door iedereen wat het natuurlijk niet is.
In de AH bijvoorbeeld moet ik eerst langs het gigantische drankschap voor ik een fles Fanta of Sprite kan pakken, je komt dus gewoon elke keer in de verleiding om even een 6 packje in je kar te duwen.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:19:58 #46
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181052299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Van mij mag het wel uit de supermarkten worden verbannen en net zoals sterke drank in een aparte ruimte (in shop) worden verkocht. Ik ben op mijn 12e gaan drinken omdat het normaal werd gevonden door iedereen wat het natuurlijk niet is.
In de AH bijvoorbeeld moet ik eerst langs het gigantische drankschap voor ik een fles Fanta of Sprite kan pakken, je komt dus gewoon elke keer in de verleiding om even een 6 packje in je kar te duwen.
:')
#KICKOUTZP
pi_181052411
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Van mij mag het wel uit de supermarkten worden verbannen en net zoals sterke drank in een aparte ruimte (in shop) worden verkocht. Ik ben op mijn 12e gaan drinken omdat het normaal werd gevonden door iedereen wat het natuurlijk niet is.
In de AH bijvoorbeeld moet ik eerst langs het gigantische drankschap voor ik een fles Fanta of Sprite kan pakken, je komt dus gewoon elke keer in de verleiding om even een 6 packje in je kar te duwen.
En chips weg uit de supermarkt voor de obese medemens.
En suiker weg voor de suikerverslaafden.
Blijft weinig over zo.. denk je niet?
pi_181052476
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

En chips weg uit de supermarkt voor de obese medemens.
En suiker weg voor de suikerverslaafden.
Blijft weinig over zo.. denk je niet?
Supermarkt mag best wel eens zijn verantwoordelijkheid pakken. De groenteschappen zijn vaak leger dan de chips en koekjes schappen. Je hoeft het niet te verbieden maar het aanbod kleiner en minder zichtbaar maken.
Alcohol is gif, dat hoor je niet te verkopen in een supermarkt waar kinderen lopen.
pi_181053331
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:05 schreef Duveldrinker het volgende:
Van mij mag het wel uit de supermarkten worden verbannen en net zoals sterke drank in een aparte ruimte (in shop) worden verkocht. Ik ben op mijn 12e gaan drinken omdat het normaal werd gevonden door iedereen wat het natuurlijk niet is.
In de AH bijvoorbeeld moet ik eerst langs het gigantische drankschap voor ik een fles Fanta of Sprite kan pakken, je komt dus gewoon elke keer in de verleiding om even een 6 packje in je kar te duwen.
Juist.
pi_181053497
O ja en dit...

Heb je iets te vieren...trek een fles Champagne open
Heb je verdriet...trek een fles Whisky open
Ben je bij dat het weekend is...koop een krat pils
Ben je jarig....vraag een fles rum
Ben je boos...zuip je klem met Tequila

Alcohol wordt altijd als een soort wondermiddel gepromoot, terwijl tabak ongeveer het ranzigste is wat er ooit is ontstaan met die leuke plaatjes op die pakjes. De verhoudingen zijn wat scheef.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')