abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181012454
Na meer dan 25 jaar trouwe dienst is onze combinatie electrische oven met gasfornuis aan vervanging toe.
Nu hebben we altijd zo'n losse combinatie gehad en die willen we graag weer, alleen aangezien gas op z'n retour lijkt te zijn dan liever een electrisch kookelement.

Buiten gas heb ik echter alleen maar ervaring met die losse kookplaatjes met van die zwarte electrische pitten.
Met keramisch en inductie heb ik geen ervaring.

Wat is in jullie ervaring de beste vervanging met betrekking tot een vrijstaande combi?
pi_181012502
inductie benadert gas het best.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181012763
Staat er bij je pa nog niet wat moois in de kringloop?
Ik zwaai naar dieren.
pi_181012906
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:12 schreef Geerd het volgende:
Staat er bij je pa nog niet wat moois in de kringloop?
Ja, zooi van dezelfde leeftijd als wat hier uit gaat met daar boven op een dagtaak om van binnen en buiten schoon te schrobben.
Nee, graag wel splinternieuw.
pi_181013102
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:17 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ja, zooi van dezelfde leeftijd als wat hier uit gaat met daar boven op een dagtaak om van binnen en buiten schoon te schrobben.
Nee, graag wel splinternieuw.
Heel verstandig. Want na 3 dagen schrobben, zandstralen en schuren er achter komen dat dat kutding het niet doet, lijkt me niet echt bevorderlijk voor een goede sfeer met moeder de vrouw.
En je kunt op YT zien hoe die dingen werken.

https://www.youtube.com/results?search_query=inductie+koken
pi_181013217
Hou voor elektrisch wel rekening met de stroomvoorziening.
Zou zo maar kunnen dat je niet tegelijk een kip in de oven kan hebben en de aardappelen aan het bakken bent, groente aan het koken bent en een sausje aan het opwarmen bent.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181013313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:30 schreef Resistor het volgende:
Hou voor elektrisch wel rekening met de stroomvoorziening.
Zou zo maar kunnen dat je niet tegelijk een kip in de oven kan hebben en de aardappelen aan het bakken bent, groente aan het koken bent en een sausje aan het opwarmen bent.
Hoezo dan niet? Als je iets in de oven hebt, en tegelijkertijd piepers kookt, slaan dan alle stoppen door?
Lijkt me sterk.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:43:59 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_181013545
In Duitsland verkopen ze toch juist uitsluitend elektrische combinaties? Wellicht loont het om daar even te kijken..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_181013711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:43 schreef monsterd. het volgende:
In Duitsland verkopen ze toch juist uitsluitend elektrische combinaties? Wellicht loont het om daar even te kijken..
Waarom? Zijn ze goedkoper? En als je problemen hebt, moet dat fornuis dan weer terug naar Duitsland?
Of loopt Nederland echt zo achter?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:16:36 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_181016213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom? Zijn ze goedkoper? En als je problemen hebt, moet dat fornuis dan weer terug naar Duitsland?
Of loopt Nederland echt zo achter?
Als je dichtbij genoeg woont dan maakt het niet uit dat je naar DE moet. Volgens mij is een dergelijk systeem in DE gangbaarder dan in NL
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_181016732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoezo dan niet? Als je iets in de oven hebt, en tegelijkertijd piepers kookt, slaan dan alle stoppen door?
Lijkt me sterk.
Mij ook, in NL is materiaal zat te krijgen en Duitsland is me te ver. het gaat mij alleen ff om de ervaringen met verschillende systemen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:39:47 #12
36461 Joppy
geen colaboy
pi_181017012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:03 schreef Jordy-B het volgende:
inductie benadert gas het best.
Dit^

Inductie verwarmt direct de pan (dmv magnetisme, even heel grof gezegd). Zet je de plaat uit, dan stopt ook het verwarmen direct. Net als bij gas.

Keramisch werkt hetzelfde als die oude kookplaatjes. De plaat wordt verwarmd, waarna die de warmte overdraagt naar de pan. Het opwarmen duurt lang. En zet je de plaat uit, dan blijft deze nog lang warm en blijft deze dus warmte geven aan de pan die er op staat.
Let the beat control your body!
pi_181020723
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:30 schreef Resistor het volgende:
Hou voor elektrisch wel rekening met de stroomvoorziening.
Zou zo maar kunnen dat je niet tegelijk een kip in de oven kan hebben en de aardappelen aan het bakken bent, groente aan het koken bent en een sausje aan het opwarmen bent.
Op een standaard huisaansluiting van 1x35A hoef je je echt niet druk te maken. Tenzij je ook nog tegelijkertijd een elektrische kachel, de wasmachine en droger aan zet en gaat stofzuigen.

Wel zal er een kookgroep geplaatst moeten worden in de groepenkast en een kabel naar de keuken aangelegd moeten worden.

Op inductie koken is echt een zegen.
- reageert net zo snel als gas op een verandering van warmte
- Water kun je véél sneller aan de kook brengen
- Kookplaat blijft na het koken niet langdurig heet
- Het schoonmaken is in een paar seconden klaar.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 00:33:34 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181021558
ik heb sinds kort de hogklassig van ikea. 5 jaar garantie.
mijn vriendin heeft spijt dat ze niet eerder is afgestapt van gas.
Tot nooit .......
pi_181023168
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:33 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb sinds kort de hogklassig van ikea. 5 jaar garantie.
Mijn gegoogle (kan me vergissen) verteld me dat dat een te monteren plaat is.
Ik bedoel zoiets als dit. :7
Maar het gaat het om het vergelijken met gas dus als je er goede ervaringen mee hebt is dat inderdaad toch nuttige informatie.

  woensdag 8 augustus 2018 @ 02:11:42 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181023183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom? Zijn ze goedkoper? En als je problemen hebt, moet dat fornuis dan weer terug naar Duitsland?
Of loopt Nederland echt zo achter?
Omdat. Ja. Ja. Ja.
And so is the past
pi_181023198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heel verstandig. Want na 3 dagen schrobben, zandstralen en schuren er achter komen dat dat kutding het niet doet,
https://www.youtube.com/results?search_query=inductie+koken
Nu ben ik degene die het meeste kookt maar inderdaad herkenbaar, hetzelfde met wasmachines.
Die vakjesla is altijd zo smerig als de neten en als je alles een beetje schoon hebt beginnen ze na een week te dansen of te lekken.
pi_181023222
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 02:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Omdat. Ja. Ja. Ja.
Als je een Duitse Neff hebt zeggen ze dat ie tientallen jaren mee kan.
Een paar kennissen van me hebben zoiets 50 jaar lang gehad, krachtstroom 380 maar de kwaliteit van een atoombunker.

pi_181039443
Inductiekookplaat is echt helemaal top. Al zijn er mensen die beweren dat al die magnetische velden die in zo’n fornuis worden opgewekt schadelijk voor de gezondheid zouden kunnen zijn. Echt wetenschappelijk bewijs is daar echter nog niet voor gevonden.

Ik heb gekookt op een traditioneel gasfornuis, ouderwets elektrische “zwarte platen”, keramische kookplaten, een gas-op-glas fornuis (vlakke glazen plaat waar de branders uitsteken en zijn voorzien van pannenhouders, relatief gemakkelijk schoon te houden) en nu op inductie. Die laatste biedt echt het meeste comfort, zowel qua koken als reinigen.

Zoals anderen al zeggen, inductie kookt exact hetzelfde als gas. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat sommige pannen en potten (met een dunne bodem en/of gemaakt van niet-magnetisch materiaal zoals keramiek of koper) niet geschikt zijn. Die zul je dus moeten vervangen. Gelukig zijn de meeste pannen en potten vandaag de dag ook geschikt voor koken op inductie.

Bij een losse combinatie van elektische oven en inductiekookplaat wel eerst nagaan of je in je keuken al een juist stopcontact hebt (model “perilex”) en hoe die is aangesloten. Vonkenboer heeft daarover al eens een heldig topic gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Storpojke op 08-08-2018 20:45:00 (typefoutje hersteld) ]
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:07:14 #20
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_181040029
Ik heb elektrisch, keramisch, op gas en inductie gekookt, en toch is inductie mij het meest bevallen. Veilig voor de kinderen en reageert bijna hetzelfde als op gas. Dus niet hoeven plannen van nu de pan uit en over vijf minuten is de pan uitgekookt wat we bij elektrisch en keramisch deden om een beetje stroom te besparen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_181040563
Koop gewoon dit http://www.autocook.nl/ .

Sinds ik die heb heb ik geen gasstel meer aangeraakt.
pi_181049002
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:44 schreef Storpojke het volgende:
Die zul je dus moeten vervangen. Gelukig zijn de meeste pannen en potten vandaag de dag ook geschikt voor koken op inductie.
Je zal alles moeten vervangen als je ze eerst op gas hebt gebruikt, was voor mij de reden om weer voor gas te kiezen.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:09:10 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181049200
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:00 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je zal alles moeten vervangen als je ze eerst op gas hebt gebruikt, was voor mij de reden om weer voor gas te kiezen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Als de pannen geschikt zijn voor inductie, (dus geen aluminium en zo) dan kunnen ze er op.
Ook als ze al op gas zijn gebruikt, en ook als ze zo krom zijn als een hoepel.
Ik zou alleen geen rond wok gebruiken omdat die niet stabiel staan op de vlakke plaat.

ter info: zo vlak moeten de pannen zijn
Tot nooit .......
pi_181050139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Bij de verkoper van Bulthaup keukens :')

Maar ik zie inderdaad dat je gelijk hebt. Desalnietemin gaat het voor mij wel op aangezien ik veel rvs en koperen pannen heb zonder sandwichbodem.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 14:21:14 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181053888
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:51 schreef Deshain het volgende:

[..]

Bij de verkoper van Bulthaup keukens :')
Die verkopen zeker ook pannensets?
quote:
Maar ik zie inderdaad dat je gelijk hebt. Desalnietemin gaat het voor mij wel op aangezien ik veel rvs en koperen pannen heb zonder sandwichbodem.
RVS werkt prima. Ik zou ze eerst proberen voordat je ze naar de kringloop brengt.
Tot nooit .......
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')