abonnement Unibet Coolblue
pi_181009147
Sinds 3 jaar huur ik zelfstandig, naar volle tevredenheid, een woning die bestemd is voor 50+ en ouder. (Volkshuisvestiging Arnhem).
So far so good.... .
Ik leer mijn huidige partner kennen en we hebben besloten dat wij gaan samenwonen enwel bij mij.
Mijn partner is onder de 50 en mag volgens de Volkshuisvesting niet bij mij komen wonen.
Ik heb de Volkhuisvesting gebeld en zij wisten ook niet zo goed wat ze met deze situatie aan moesten en ze zouden mij nog terugbellen.
Maar waar het mij om gaat.....ik ben de huurder......50+.....en ik mag geen partner in huis hebben omdat ze te jong is??
Kan iemand mij uitleggen wat ik hiertegen kan doen......
Ik wil mij niet door een Volkshuisvesting laten bepalen hoe oud mijn partner dan wel niet moet wezen.
Iemand een gepast antwoord hoe ik dit kan gaan aanpakken?
Ik wil dat ze mij bij in komt wonen. Punt!
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181009375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:44 schreef sloopkogel het volgende:
Sinds 3 jaar huur ik zelfstandig, naar volle tevredenheid, een woning die bestemd is voor 50+ en ouder. (Volkshuisvestiging Arnhem).
So far so good.... .
Ik leer mijn huidige partner kennen en we hebben besloten dat wij gaan samenwonen enwel bij mij.
Mijn partner is onder de 50 en mag volgens de Volkshuisvesting niet bij mij komen wonen.
Ik heb de Volkhuisvesting gebeld en zij wisten ook niet zo goed wat ze met deze situatie aan moesten en ze zouden mij nog terugbellen.
Maar waar het mij om gaat.....ik ben de huurder......50+.....en ik mag geen partner in huis hebben omdat ze te jong is??
Kan iemand mij uitleggen wat ik hiertegen kan doen......
Ik wil mij niet door een Volkshuisvesting laten bepalen hoe oud mijn partner dan wel niet moet wezen.
Iemand een gepast antwoord hoe ik dit kan gaan aanpakken?
Ik wil dat ze mij bij in komt wonen. Punt!
Voor dergelijke woningen zijn vaak wachtlijsten en vereisten waaraan je moet voldoen voor je voor zo'n woning in aanmerking komt.

Is dat bij jou ook het geval en zo ja, wat staat er in je contract?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181009411
Stap 1. Bezwaar maken.
Stap 2. Reactie afwachten
Stap 3. Indien nodig aanvechten (geschillencommissie etc)

Geen dank.

Grgr,
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:02:52 #4
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_181009483
Staat er letterlijk in je contract dat er geen persoon jonger dan 50 bij je mag komen wonen?
Of mag er niet een persoon jonger dan 50 medehuurder worden?

Op de website van je woningbouwvereniging zie ik niet zo snel regels over samenwonen. Bij mijn vorige huis hoefde ik het niet eens te vragen of te melden dat er iemand bij me ingetrokken was. Hij was alleen dus geen medehuurder. (Dat was overigens een studentenwoning en hij was geen student, maar dat was dus geen enkel probleem).
pi_181009487
Volgens mij mag je laten inwonen wie je wilt, maar gaat het erom of je iemand mede-huurder wil maken. Dat kan vaak niet, ihkv vrindjespolitiek etc. Anders zou je bv, als j weet dat je over 5 maanden gaat verhuizen, alvast een maat kunnen inschrijven op je adres dat zodra jij weggaat, hij erin kan blijven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181009573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:44 schreef sloopkogel het volgende:
voor 50+ en ouder.
Onsterfelijk dus?!
pi_181009853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Onsterfelijk dus?!
Geen wonder dat tekort aan woningen...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181010514
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Geen wonder dat tekort aan woningen...
Ze hanteren een uitsterfbeleid maar dat heeft nog geen resultaat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181012212
Of gewoon je bek houden over het feit dat er 2 personen wonen. Wat gaan ze doen, kunstgebitten tellen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_181012301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:54 schreef Het_Bokje het volgende:
Of gewoon je bek houden over het feit dat er 2 personen wonen. Wat gaan ze doen, kunstgebitten tellen?
Ze zal zich toch ergens moeten inschrijven he.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181012409
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ze zal zich toch ergens moeten inschrijven he.
Ohja...shit...

Kan de GDPR geen stokje steken tussen die datauitwisseling? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:10:16 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181012681
Woon je in een zorgflat oid? Welke woningstichting?
Dum de dum
  Redactie Frontpage dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:14:45 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_181012802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Woon je in een zorgflat oid? Welke woningstichting?
quote:
een woning die bestemd is voor 50+ en ouder. (Volkshuisvestiging Arnhem
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_181013036
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ze zal zich toch ergens moeten inschrijven he.
Woningcorporaties hebben geen inzage op inschrijvingen. Zelfs op de dag na het tekenen van je contract zou je de boel kunnen ''belazeren''. De beoordeling bij het toewijzen zijn momentopnames.

Ik denk dat je te maken hebt met een onervaren medewerker. Die ziet enkel staan dat het om een 50+ woning gaat en heeft wellicht zelfs je vraag verkeerd begrepen. Want heel logisch is dit verhaal met beantwoording van de medewerker niet.

Tenzij het uiteraard om beleid gaat en dat kan je betwisten.

Verder dan ben jij de hoofdhuurder en die zou dan 50+ moeten zijn. Dat is het geval. Verder niets aan de hand. Bel nog een keer en stel dezelfde vraag, vraag desnoods om de hoofd woondiensten.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:26:44 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181013129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:14 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

[..]

Het kan zijn dat TS in een complex woont waarin ze niks onder de 50 willen. Snelle google leert dat oa deze stichting in het specifiek dat heeft. Moet dan wel iets over in je contract staan lijkt me.
Dum de dum
pi_181013160
Het om het mede-huurderschap oftewel, je vriendin mag gewoon bij je inschrijven en komen wonen maar ze mag niet op het huurcontract.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:31:25 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_181013245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat TS in een complex woont waarin ze niks onder de 50 willen. Snelle google leert dat oa deze stichting in het specifiek dat heeft. Moet dan wel iets over in je contract staan lijkt me.
Het ging mij er meer om dat hij duidelijk aangeeft via wie hij huurt :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_181013612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:28 schreef Brybry het volgende:
Het om het mede-huurderschap oftewel, je vriendin mag gewoon bij je inschrijven en komen wonen maar ze mag niet op het huurcontract.
Tot haar 50ste, daarna mag ze wel op het huurcontract.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:54:35 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181013777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:31 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat hij duidelijk aangeeft via wie hij huurt :)
`
Ja dat was duidelijk :)
Dum de dum
pi_181013917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:22 schreef Santello het volgende:

[..]

Woningcorporaties hebben geen inzage op inschrijvingen. Zelfs op de dag na het tekenen van je contract zou je de boel kunnen ''belazeren''. De beoordeling bij het toewijzen zijn momentopnames.

Ik denk dat je te maken hebt met een onervaren medewerker. Die ziet enkel staan dat het om een 50+ woning gaat en heeft wellicht zelfs je vraag verkeerd begrepen. Want heel logisch is dit verhaal met beantwoording van de medewerker niet.

Tenzij het uiteraard om beleid gaat en dat kan je betwisten.

Verder dan ben jij de hoofdhuurder en die zou dan 50+ moeten zijn. Dat is het geval. Verder niets aan de hand. Bel nog een keer en stel dezelfde vraag, vraag desnoods om de hoofd woondiensten.
Het punt is: zodra je je ergens in een gemeente inschrijft, en de gemeente-site herkent het als huurhuis zal je een toestemmingsverklaring moeten uploaden.

Heb ik twee x moeten doen met mijn vriendin die kwam inwonen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:21:12 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_181014512
In een 50+ flat wonen en over leeftijdsdiscriminatie klagen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:36:40 #22
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_181016906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
In een 50+ flat wonen en over leeftijdsdiscriminatie klagen :D
Dit ja. Verder eisen zr niet dat je gaat met iemand van 50+.het enige wat ze eisen is dat er geen mensen van onder de 50 er wonen. Als je wilt samenwonen met iemand van onder de 50 dan moet je dus ergens anders gaan wonen. Een beetje omgekeerde wereld zoals jij het stelt.

Verder zou ik ook proberen om er onderuit te komen, maar hun eis is imho niet absurd. Succes :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_181024006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Woon je in een zorgflat oid? Welke woningstichting?
Volkshuisvesting Arnhem
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181024056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:28 schreef Brybry het volgende:
Het om het mede-huurderschap oftewel, je vriendin mag gewoon bij je inschrijven en komen wonen maar ze mag niet op het huurcontract.
Dit weet jij 100% zeker?
Ik bedoel....als mijn vriendin zich inschrijft bij de gemeente als zijnde dat ze bij mij komt wonen, krijgt de woningbouw dan geen signaal dat er iemand bij mij inwoont?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181024171
Gewoon lekker gaan samenwonen. Zolang je betaald en normaal doet maakt het de verhuurder echt niks uit.
pi_181024180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 07:45 schreef Bezorgertje het volgende:
Gewoon lekker gaan samenwonen. Zolang je betaald en normaal doet maakt het de verhuurder echt niks uit.
Maar dat kan zonder dat woningbouwvereniging dit administratief te weten komt?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181024332
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 07:46 schreef sloopkogel het volgende:
Maar dat kan zonder dat woningbouwvereniging dit administratief te weten komt?
Dus wel:

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:59 schreef kalinhos het volgende:
Het punt is: zodra je je ergens in een gemeente inschrijft, en de gemeente-site herkent het als huurhuis zal je een toestemmingsverklaring moeten uploaden.

Mijn ervaring (koophuis) is dat een gemeente als de dood voor spookinschrijvingen e.d. is. Destijds moesten wij diverse identiteitspapieren en aankoopbewijzen meenemen naar de gemeentelijke balie (2002 overigens).

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 08-08-2018 08:48:38 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181024380
Ik weet trouwens niet of de gemeente de woning herkent als huurhuis of koophuis.... Volgens mij zal je sowieso een bewijs van eigendom (bij koop), huurcontract of toestemming inhuur moeten overleggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  PR/Manusje van alles woensdag 8 augustus 2018 @ 08:20:40 #29
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_181024408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:22 schreef Santello het volgende:

[..]

Woningcorporaties hebben geen inzage op inschrijvingen. Zelfs op de dag na het tekenen van je contract zou je de boel kunnen ''belazeren''. De beoordeling bij het toewijzen zijn momentopnames.

Hier in regio Rotterdam ligt dat toch echt anders. Zonder toestemming van de woningstichting schrijft de gemeente je niet eens in. :) Om te voorkomen dat je met 10 man in een 3 kamer woning gaat zitten. En om daarnaast ongewenst volk buiten de deur te houden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_181024458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:44 schreef sloopkogel het volgende:
Sinds 3 jaar huur ik zelfstandig, naar volle tevredenheid, een woning die bestemd is voor 50+ en ouder. (Volkshuisvestiging Arnhem).
So far so good.... .
Ik leer mijn huidige partner kennen en we hebben besloten dat wij gaan samenwonen enwel bij mij.
Mijn partner is onder de 50 en mag volgens de Volkshuisvesting niet bij mij komen wonen.
Ik heb de Volkhuisvesting gebeld en zij wisten ook niet zo goed wat ze met deze situatie aan moesten en ze zouden mij nog terugbellen.
Maar waar het mij om gaat.....ik ben de huurder......50+.....en ik mag geen partner in huis hebben omdat ze te jong is??
Kan iemand mij uitleggen wat ik hiertegen kan doen......
Ik wil mij niet door een Volkshuisvesting laten bepalen hoe oud mijn partner dan wel niet moet wezen.
Iemand een gepast antwoord hoe ik dit kan gaan aanpakken?
Ik wil dat ze mij bij in komt wonen. Punt!
Ze kunnen wel denken/vinden dat het niet mag, maar wat zegt je contract (inclusief geldende voorwaarden)? In de Algemene huurvoorwaarden zie ik zo snel niets overleeftijden.

Verder: stellen ze nou dat het niet mag of weten ze niet wat ze ermee aan moeten? Dat zijn 2 verschillende dingen.

Stel nou dat een 50+ huurder nog een thuiswonend kind heeft (niet ondenkbaar). Mag dat kind dan niet mee-verhuizen naar deze woning?

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 08-08-2018 08:31:06 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181025109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Woon je in een zorgflat oid? Welke woningstichting?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:10 schreef Fe2O3 het volgende:
Woon je in een zorgflat oid? Welke woningstichting?
Nee, het is geen zorgflat.
Volkshuisvesting Arnhem
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181025170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Ze kunnen wel denken/vinden dat het niet mag, maar wat zegt je contract (inclusief geldende voorwaarden)? In de Algemene huurvoorwaarden zie ik zo snel niets overleeftijden.

Verder: stellen ze nou dat het niet mag of weten ze niet wat ze ermee aan moeten? Dat zijn 2 verschillende dingen.

Stel nou dat een 50+ huurder nog een thuiswonend kind heeft (niet ondenkbaar). Mag dat kind dan niet mee-verhuizen naar deze woning?
Dat is ook een goed punt van je want ik kan niets vinden in mijn contract en de daarbij behorende Algemene Voorwaarden. Daarom vind ik het het ook allemaal zo vreemd
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_181026142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Ze kunnen wel denken/vinden dat het niet mag, maar wat zegt je contract (inclusief geldende voorwaarden)? In de Algemene huurvoorwaarden zie ik zo snel niets overleeftijden.

Verder: stellen ze nou dat het niet mag of weten ze niet wat ze ermee aan moeten? Dat zijn 2 verschillende dingen.

Stel nou dat een 50+ huurder nog een thuiswonend kind heeft (niet ondenkbaar). Mag dat kind dan niet mee-verhuizen naar deze woning?
Dat laatste mag inderdaad niet. Woningbouwverenigingen hebben verschillende typen woningen en de 50+ woningen hebben als eis dat alle bewoners 50+ zijn. In ruil daarvoor zijn de wachttijden vaak wat korter door deze eis, omdat een deel van de groep op de wachtlijst afvalt.

Het is een voorwaarde die de woningbouwvereniging kan en mag stellen. Dus: of verhuizen naar een andere woning van deze vereniging die niet die eis heeft, of nog even LATten tot zij ook 50+ is, of bij haar intrekken...
pi_181027882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:20 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat laatste mag inderdaad niet. Woningbouwverenigingen hebben verschillende typen woningen en de 50+ woningen hebben als eis dat alle bewoners 50+ zijn. In ruil daarvoor zijn de wachttijden vaak wat korter door deze eis, omdat een deel van de groep op de wachtlijst afvalt.

Het is een voorwaarde die de woningbouwvereniging kan en mag stellen. Dus: of verhuizen naar een andere woning van deze vereniging die niet die eis heeft, of nog even LATten tot zij ook 50+ is, of bij haar intrekken...
Helder, maar dan moet die voorwaarde wel in het contract (direct of indirect via de van toepassing zijnde voorwaarden) zijn opgenomen, is het niet?

De vermelding "50+" bij het woningaanbod lijkt me wat aan de karige kant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181028616
Misschien off-topic vraag van mij: is het wel stand te houden voor een rechter dat een sociale woningverhuurvereniging, zo'n 50+ eis aan z'n huurders oplegt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181028692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:25 schreef blomke het volgende:
Misschien off-topic vraag van mij: is het wel stand te houden voor een rechter dat een sociale woningverhuurvereniging, zo'n 50+ eis aan z'n huurders oplegt?
Er bestaan ook huizen voor 23-
pi_181028718
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:29 schreef djh77 het volgende:
Er bestaan ook huizen voor 23-
Ja, de hele sector lijkt bestemd voor statushouders, urgentiegevallen en anderen met iets aparts. Maar is dat te verantwoorden?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:46:56 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181029019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:25 schreef blomke het volgende:
Misschien off-topic vraag van mij: is het wel stand te houden voor een rechter dat een sociale woningverhuurvereniging, zo'n 50+ eis aan z'n huurders oplegt?
Geen idee, maar ik heb wel vaker gezien dat (een deel van) een complex voor een specifieke doelgroep is, zoals in dit geval 50+. Vaak komt er ellende van als men dat los laat en er dus andere doelgroepen tussen komen. Twintigers gedragen zich nu eenmaal anders dan 50 plussers.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 12:55:04 #39
74056 crew  ToT
pi_181029161
Huis alleen op jouw naam laten zetten?
pi_181029430
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:55 schreef ToT het volgende:
Huis alleen op jouw naam laten zetten?
Het is geen koop- maar huurwoning.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:23:24 #41
74056 crew  ToT
pi_181029708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is geen koop- maar huurwoning.
Huurcontract alleen op TS z'n naam laten zetten dan. Leek me vrij vanzelfsprekend dat ik het in z'n algemeenheid bedoelde.
pi_181029786
Alles valt en staat wat je precies wilt. Wil je het huurcontract op beiden namen, dan kan ik mij voorstellen dat de woningstichting daar problemen mee heeft, daar kan iemand namelijk rechten aan ontlenen. Het registreren van samenwonen lijkt mij niet zo simpel te verbieden, daar jij al jaren huurder bent.

Maar ik ben geen kenner op dit gebied.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:30:37 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181029893
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Huurcontract alleen op TS z'n naam laten zetten dan. Leek me vrij vanzelfsprekend dat ik het in z'n algemeenheid bedoelde.
Maar zelfs als je niet op het huurcontract staat wordt je na een bepaalde tijd ook medehuurder toch? Mocht TS overlijden zitten ze dan met een 50+ woning waar een dertiger in zit die ze er niet uit kunnen krijgen.
And so is the past
pi_181029898
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:23 schreef ToT het volgende:
Huurcontract alleen op TS z'n naam laten zetten dan. Leek me vrij vanzelfsprekend dat ik het in z'n algemeenheid bedoelde.
Leek me vrij vanzelfsprekend dat je de OP leest:

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:44 schreef sloopkogel het volgende:
Sinds 3 jaar huur ik zelfstandig, naar volle tevredenheid, een woning die bestemd is voor 50+ en ouder.
.....
Iemand een gepast antwoord hoe ik dit kan gaan aanpakken?
Ik wil dat ze mij bij in komt wonen. Punt!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:33:33 #45
74056 crew  ToT
pi_181029951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Leek me vrij vanzelfsprekend dat je de OP leest:

[..]

:') Echt... :')

Dan is er geen probleem, toch? TS is 50+. Als zijn partner niet op papier bij hem in komt wonen (bij de huurvereniging), is er niks aan de hand, lijkt me zo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:33:58 #46
74056 crew  ToT
pi_181029958
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar zelfs als je niet op het huurcontract staat wordt je na een bepaalde tijd ook medehuurder toch? Mocht TS overlijden zitten ze dan met een 50+ woning waar een dertiger in zit die ze er niet uit kunnen krijgen.
Ik zie het probleem niet voor TS en zijn partner? Of gaat het er om dat TS wil dat zijn partner weer uit het huis verdwijnt als hij er niet meer is?
pi_181029971
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:33 schreef ToT het volgende:
Als zijn partner niet op papier bij hem in komt wonen (bij de huurvereniging), is er niks aan de hand, lijkt me zo.
Waar gaat ze dan wonen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181029981
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:33 schreef ToT het volgende:
Ik zie het probleem niet voor TS en zijn partner? Of gaat het er om dat TS wil dat zijn partner weer uit het huis verdwijnt als hij er niet meer is?
Als je nou gewoon het topic eens leest.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:35:16 #49
74056 crew  ToT
pi_181029982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Waar gaat ze dan wonen?
Bij TS in, zonder dat beide namen op het contract komen?
pi_181029995
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:35 schreef ToT het volgende:

Bij TS in, zonder dat beide namen op het contract komen?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:35 schreef blomke het volgende:
Als je nou gewoon het topic eens leest.
:
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:59 schreef kalinhos het volgende:
Het punt is: zodra je je ergens in een gemeente inschrijft, en de gemeente-site herkent het als huurhuis zal je een toestemmingsverklaring moeten uploaden.

Heb ik twee x moeten doen met mijn vriendin die kwam inwonen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:36:54 #51
74056 crew  ToT
pi_181030035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Ja Brybry zegt het zelfde als ik, dus je punt is....?
pi_181032083
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja Brybry zegt het zelfde als ik, dus je punt is....?
Het punt is, dat als zij erbij gaat wonen, ze bij de gemeente ingeschreven wil worden op dat adres. Daar heeft ze een toestemmingsverklaring van de verhuurder of een huurcontract met haar naam erop voor nodig. Dat gaat 'm niet worden, gelet op de 50+ eis die de woningbouw stelt.
pi_181032134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:59 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Het punt is, dat als zij erbij gaat wonen, ze bij de gemeente ingeschreven wil worden op dat adres. Daar heeft ze een toestemmingsverklaring van de verhuurder of een huurcontract met haar naam erop voor nodig. Dat gaat 'm niet worden, gelet op de 50+ eis die de woningbouw stelt.
Gek, dat heeft mijn vriend destijds niet hoeven doen...
pi_181032185
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:01 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gek, dat heeft mijn vriend destijds niet hoeven doen...
Geen idee hoelang dat geleden was maar tegenwoordig moet dat. Om o.a. te voorkomen dat er bv ergens 9 Polen in een eengezinswoning worden gezet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:07:08 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181032270
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar zelfs als je niet op het huurcontract staat wordt je na een bepaalde tijd ook medehuurder toch?
Nee, zeker niet. Sowieso moesten mijn partner en ik al 2 jaar samenwonen voor hij überhaupt op het contract bijgeschreven kon worden.

Je wordt niet vanzelf medehuurder door er bij in te gaan wonen. Ik zie regelmatig berichten van kinderen die bij ouders intrekken en dan ineens op straat staan als ouders overleden zijn. WBV's doen dit vaak om te voorkomen dat een huurwoning niet meer op de markt komt, maar meteen doorgaat naar iemand die er toevallig bij in woont.

De gemiddelde huurwoning zitten meer mensen op te wachten en het zou dan raar zijn als je door een dergelijke constructie voor zou kruipen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:07:51 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181032291
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Geen idee hoelang dat geleden was maar tegenwoordig moet dat. Om o.a. te voorkomen dat er bv ergens 9 Polen in een eengezinswoning worden gezet.
Wij moesten het ook destijds, en dan praat ik over de periode 2004/2005
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181032305
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja Brybry zegt het zelfde als ik, dus je punt is....?
Dit is mijn punt en dat wordt het hele topic al gesteld:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:59 schreef -Trinity- het volgende:
Het punt is, dat als zij erbij gaat wonen, ze bij de gemeente ingeschreven wil worden op dat adres. Daar heeft ze een toestemmingsverklaring van de verhuurder of een huurcontract met haar naam erop voor nodig. Dat gaat 'm niet worden, gelet op de 50+ eis die de woningbouw stelt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')