abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:46:16 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181074985
Ik snapte het eerst ook niet, maar het verhaal van de politie is best logisch.

https://www.metronieuws.n(...)-vermiste-nsimire-14
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:47:58 #77
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181075011
quote:
13s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:28 schreef Twiitch het volgende:
Net zoals met die verdronken jongen nu ook weer een boel mensen die op Twitter roepen dat de politie hun best niet doet omdat "het toch maar een negerin is" :')
Er is voor Trouw zelfs alweer een column over geschreven door een ''antiracist''. :') Ongelofelijk dat ze dit doen, racistische gal spuwen over de rug van dat meisje.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:00:57 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181075213
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Er is voor Trouw zelfs alweer een column over geschreven door een ''antiracist''. :') Ongelofelijk dat ze dit doen, racistische gal spuwen over de rug van dat meisje.
Ach, kijk de vaste twitter kring van dat mens. Ze zijn op een bepaalde manier werkelijk zwaar gestoord. Gaat nu ook alleen nog maar over dit vermiste meisje, net zoals het een tijd geleden alleen maar over Orlando ging. De honden hebben weer een bot gevonden. :')
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:09:47 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181075384
Zal wel meer achter zitten als de politie niet meer details vrijgeeft.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:31:19 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181075811
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat anderen zwarte meisjes lelijk vinden. En ik zeg juist dat er voor iedere vermissing evenveel aandacht zou moeten zijn. Al was het in Annes geval mijn inziens wel erg extreem, puur omdat ze mooi en blank was.
Luister, er worden 40.000 mensen per jaar als vermist opgegeven. 90% van hen keert binnen een week weer terug. De politie heeft meer op haar bord dan alleen dit meisje. Voor alle gevallen evenveel aandacht kan gewoon niet. Sommige zaken zijn urgenter dan andere.

Wat die vader zegt klopt niet. De politie heeft direct mensen op de zaak gezet, nadat hij 2 dagen na vermissing aangifte deed. Amber Alert is alleen in de eerste uren na vermissing bij een vermoeden van direct levensgevaar. Deze griet is vaker van huis weggelopen.

En Anne Faber was een volwassen vrouw van 25, dus nee, die kreeg ook geen Amber Alert. Omdat ze op een stil weggetje verdween, terwijl ze geen geschiedenis had van weglopen of in het criminele circuit zat of wat dan ook, was het urgent genoeg om het landelijke nieuws te halen. Heeft niets te maken met haar huid- of haarkleur.

Als je de feiten op een rij zet is het handelen van de politie in dezen volkomen logisch.
pi_181121400
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-blijven~a6e16006/

quote:
De politie benadrukt dat het schuilhouden van een minderjarige die gezocht wordt strafbaar kan zijn. ,,We hopen dat het meisje zich snel meldt of degene bij wie ze is of iemand die weet waar ze zich schuil houdt. Als jij weet dat jouw buurman haar een schuilplaats aanbiedt, dan ben jij in principe verplicht dat te melden. Ook al denk je 'dat is aan mijn buurman'. Als je op de hoogte bent van het feit dat ze gezocht wordt, moet je dat melden.”
Ik moet gvd helemaal niks.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 12 augustus 2018 @ 10:08:33 #82
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_181123260
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet.
Dan is de kans groot dat ze gelukkig wel ergens veilig is, maar dat het thuis gewoon niet zo goed gaat.
Ik vind het alleen zo jammer dat meteen de racismekaart wordt getrokken. nu wordt de indruk gewekt dat we het eigenlijk niet zo erg vinden als een 'donker' meisje verdwijnt, alsof ze een tweederangs burger is, terwijl het alleen maar logisch is dat er geen Amber Alert voor dit soort zaken wordt uitgegeven.... Stel nou dat we een Alert lieten uitgaan van elke tiener die tijdelijk wegloopt of spijbelt. Ten eerste zal je telefoon ontploffen van de vele berichten (zeker als je in sociaal arme gebieden woont) en ten tweede zullen mensen als gevolg hiervan het Alert minder serieus gaan nemen met alle gevolgen van dien.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 10:48:54 #83
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181124278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:25 schreef Krollie het volgende:

[..]

Omdat het puur is omdat Anne mooi en blank was en dit meisje niet.
Wat een klinkklare nonsens.

Dit meisje is ook mooi en ik, en velen met mij, hopen dat ze snel weer terecht zal zijn.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181124967
Typisch een 'the boy who cried wolf' verhaal waarbij de vader nu de schuld van de te late aangifte van vermissing probeert af te schuiven door de racisme kaart te trekken. Walgelijke vent en duimpje omhoog voor het handelen van de politie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181125675
Vorig jaar liepen de wouten te ijlen dat ouders niet naar hun eigen vermiste dochter mochten zoeken omdat zij daar al gezocht hadden, terwijl dat kind daar wel peiger in de sloot dreef.
pi_181125686
...of dat het OM de moordzaak van die Savannah opeens "Staatsgeheim" maakte...
  roze donderdag 16 augustus 2018 @ 02:25:49 #87
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181220842
De mobiele telefoon van het veertienjarige meisje uit Den Haag is sinds haar verdwijning meerdere malen actief geweest. Volgens de politie stond het toestel telkens korte tijd aan en gebeurde dat steeds 's nachts.

Het signaal van het toestel is in de eerste week van de vermissing opgevangen door zendmasten in haar woonplaats, aldus de politie woensdag. Dit was op 1, 2 en 4 augustus in de omgeving van het Newtonplein in Den Haag.

Op 1 augustus werd het signaal ook opgevangen door zendmasten bij de Lijnbaan en het Buitenom. Het is volgens de politie aannemelijk dat de telefoon toen in het overlappende gebied van deze masten was. Of het meisje daar in die periode ook was, is niet bekend.

De tiener vertrok op 27 juli van huis en is daarna niet meer teruggekeerd. Uit onderzoek blijkt dat ze die avond bij een vriendin heeft geslapen en de volgende dag met een andere vriendin heeft afgesproken op het plein achter de Architect Jan Wilsstraat.

Hierna heeft het meisje nog één keer van haar ov-chipkaart gebruikgemaakt. Ze checkte uit bij tramhalte Tienhovenselaan bij de Escamplaan. Sindsdien heeft ze geen sporen achtergelaten.

Meisje krijgt hulp bij verdwijning
Er is geen Amber Alert uitgezonden voor de vermissing, omdat er geen sterke aanwijzingen zijn dat het meisje ontvoerd of in gevaar is. De politie denkt dat ze zelf is weggelopen en hulp krijgt bij haar verdwijning.

De politie doet een dringende oproep aan de mensen die het meisje mogelijk onderdak geven. "Je hebt misschien de beste bedoelingen, maar het is heel belangrijk dat ze weer terugkomt of in elk geval iets van zich laat horen. Als ze hulp nodig heeft, spoor haar dan aan contact op te nemen met de politie."

Familieleden en vrijwilligers hebben inmiddels duizenden flyers uitgedeeld met informatie over het meisje. Eerst in Den Haag, later ook in Rotterdam en Zoetermeer.

https://www.nu.nl/binnenl(...)est-verdwijning.html
Your beauty never ever scared me.
pi_181221759
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 02:25 schreef Amarantha het volgende:
De politie denkt dat ze zelf is weggelopen en hulp krijgt bij haar verdwijning.

wel sick hoe ze dat als 14 jarige dan voor elkaar heeft gekregen als dat het geval is
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_181222461
Weggelopen klinkt wel waarschijnlijk maar als er daarna al twee weken geen spoor meer is, zelfs de telefoon uit dan ben ik er niet gerust op.

In eerste instantie weggelopen klinkt dus zeer waarschijnlijk maar wat er daarna met haar gebeurd is?
pi_181222772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Luister, er worden 40.000 mensen per jaar als vermist opgegeven. 90% van hen keert binnen een week weer terug. De politie heeft meer op haar bord dan alleen dit meisje. Voor alle gevallen evenveel aandacht kan gewoon niet. Sommige zaken zijn urgenter dan andere.

Wat die vader zegt klopt niet. De politie heeft direct mensen op de zaak gezet, nadat hij 2 dagen na vermissing aangifte deed. Amber Alert is alleen in de eerste uren na vermissing bij een vermoeden van direct levensgevaar. Deze griet is vaker van huis weggelopen.

En Anne Faber was een volwassen vrouw van 25, dus nee, die kreeg ook geen Amber Alert. Omdat ze op een stil weggetje verdween, terwijl ze geen geschiedenis had van weglopen of in het criminele circuit zat of wat dan ook, was het urgent genoeg om het landelijke nieuws te halen. Heeft niets te maken met haar huid- of haarkleur.

Als je de feiten op een rij zet is het handelen van de politie in dezen volkomen logisch.
Meisje sliep bij vriendin, dus best logisch dat hij 1 dag later pas aangifte doet dan. Hij dacht immers dat ze bij een vriendin sliep en toen kwam ze niet thuis. Amber Alert was op zich geen rare keuze geweest wetende dat het meisje nu al twee weken spoorloos is. Maar ja hadden ze niet kunnen weten.

Bij Anne was het zo opgepikt door de media omdat zoveel mensen reageerden. Dat gebeurt hier nu ook, maar vader heeft 1 week later z'n Facebook gebruikt en de vriend van Anne echt meteen. Social media is gewoon belangrijk mbt aandacht.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:31:19 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181223224
Klinkt als weggelopen van huis.
  Forum Admin donderdag 16 augustus 2018 @ 09:32:35 #92
35723 crew  GGMM
pi_181223244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klinkt als weggelopen van huis.
Wat knap dat jij deze conclusie trekt nadat de politie oproept aan het meisje zich te melden.

Met dat talent zou je wat moeten doen! :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:37:17 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181223325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wat knap dat jij deze conclusie trekt nadat de politie oproept aan het meisje zich te melden.

Met dat talent zou je wat moeten doen! :)
Als ze niet gevonden wil worden zal ze niet op die oproep reageren nee.

Verder is dit gewoon het gevoel dat bij mij blijft hangen als ik de berichtgeving doorlees.
pi_181231736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 06:23 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

wel sick hoe ze dat als 14 jarige dan voor elkaar heeft gekregen als dat het geval is
Dt is toch niet zo moeilijk?
Als zij een kennis heeft van 23 met een eigen woning en zij zit daar binnen en komt niet buiten, dan vind je haar niet hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181233443
Misschien zit ze in Afrika, Suriname of de Caraïben.
pi_181235784
Dit is een zaak voor onze "hunters".

TV / Hunted #5 - #TeamOmar
pi_181235875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 08:53 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Meisje sliep bij vriendin, dus best logisch dat hij 1 dag later pas aangifte doet dan. Hij dacht immers dat ze bij een vriendin sliep en toen kwam ze niet thuis. Amber Alert was op zich geen rare keuze geweest wetende dat het meisje nu al twee weken spoorloos is. Maar ja hadden ze niet kunnen weten.

Bij Anne was het zo opgepikt door de media omdat zoveel mensen reageerden. Dat gebeurt hier nu ook, maar vader heeft 1 week later z'n Facebook gebruikt en de vriend van Anne echt meteen. Social media is gewoon belangrijk mbt aandacht.
Ambert Alert was zeker niet passend geweest. Een Vermist Kind Alert misschien wel.
pi_181236756
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:49 schreef Krollie het volgende:

[..]

Omdat het geen Anne Faber is qua uiterlijk. Hard, maar waar.
Niet met je eens. Die kleintjes waarvan de vader uit India kwam werd ook veel aandacht aan besteed. Terwijl er weinig aandacht aan die blanke jongen is besteed.

Ik heb soms juist het idee dat wanneer jezelf de pers opzoekt (massaal) er dan pas actie ondernomen gaan worden. Zo lijkt het tenminste.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_181237090
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Niet met je eens. Die kleintjes waarvan de vader uit India kwam werd ook veel aandacht aan besteed. Terwijl er weinig aandacht aan die blanke jongen is besteed.

Ik heb soms juist het idee dat wanneer jezelf de pers opzoekt (massaal) er dan pas actie ondernomen gaan worden. Zo lijkt het tenminste.
Dat is het idd.. wat je zegt. Toen de vader van dit meisje een post op Facebook zette kwam wel veel aandacht. Daarvoor niet. Is altijd zo.
pi_181317611
En is ze al gevonden?

Ben op vakantie dus weinig nieuws meegekregen, maar dit topic zakte weg en in de laatste posts lees ik daar niets over.

Mocht ze nog steeds weg zijn, dan is dat erg lang voor een “weglopertje” of slachtoffer van een loverboy...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')