abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181026429
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je neemt een wildvreemde, mogelijk getraumatiseerde, man in huis. En je hebt kleine kinderen.

Ik weet het niet, hoor....

Zou ze ook een 'gewone', Nederlandse, verwarde man in huis nemen, die toevallig even geen vast woon-en-verblijf plaats heeft?
Dat soort mensen leert het eigenlijk alleen maar op de harde manier. En dan soms nog steeds niet.
Zo was er jaren terug een vrouw die een relatie had met een asielzoeker uit een Afrikaans land.
Die vrouw is door hem met een brandblusser doodgeslagen (dan blijft er niks van je gezicht en hoofd over :X ).
Haar ouder hebben het hem vergeven en zijn hem in de gevangenis op blijven zoeken. Sterker nog: ze hebben gezegd dat hij na zijn straf bij hen in huis mag komen wonen. |:( 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:43:56 #177
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_181026560
Misschien is het artikel overdreven positief, maar het verhaal van OP is overdreven negatief, schiet je ook niks mee op.

Tegenover mij woont iemand die Syriers laat couchsurfen. Inderdaad vaak hoogopgeleide mensen die hier snel inburgeren. Maar die couchsurfen niet per se om snel in te burgeren (en sinds wanneer is zo snel mogelijk in willen burgeren iets slechts? Ik zweer voor sommigen van jullie is het ook nooit goed), maar gewoon omdat asielzoekerscentra depressieve gevangeniscomplexen in the middle of fucking nowhere zijn. En als je gaat couchsurfen zit je midden in de leuke stad met lokale bewoners die je zo nu en dan uitnodigen voor buurtfeestjes.

Lijkt me veel gezonder dan weg te kwijnen tussen de kanslozen die nooit een status gaan krijgen en de tijd wegkijken.
pi_181026666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:43 schreef speknek het volgende:
Misschien is het artikel overdreven positief, maar het verhaal van OP is overdreven negatief, schiet je ook niks mee op.

Tegenover mij woont iemand die Syriers laat couchsurfen. Inderdaad vaak hoogopgeleide mensen die hier snel inburgeren. Maar die couchsurfen niet per se om snel in te burgeren (en sinds wanneer is zo snel mogelijk in willen burgeren iets slechts? Ik zweer voor sommigen van jullie is het ook nooit goed), maar gewoon omdat asielzoekerscentra depressieve gevangeniscomplexen in the middle of fucking nowhere zijn. En als je gaat couchsurfen zit je midden in de leuke stad met lokale bewoners die je zo nu en dan uitnodigen voor buurtfeestjes.

Lijkt me veel gezonder dan weg te kwijnen tussen de kanslozen die nooit een status gaan krijgen en de tijd wegkijken.
Volgens mij is het vooral zaak om in zijn algemeenheid minder immigranten hier binnen te laten. Teveel bakken er namelijk niets van.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 10:56:18 #179
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_181026821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Volgens mij is het vooral zaak om in zijn algemeenheid minder immigranten hier binnen te laten. Teveel bakken er namelijk niets van.
Ja natuurlijk, de regels voor asiel moeten liefst nog gisteren aangepast worden dat je alleen bij buurlanden asiel kan aanvragen (mits deze niet in het conflict betrokken zijn), maar dat staat los van het verhaal in de OP.
pi_181026874
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, de regels voor asiel moeten liefst nog gisteren aangepast worden dat je alleen bij buurlanden asiel kan aanvragen (mits deze niet in het conflict betrokken zijn), maar dat staat los van het verhaal in de OP.
Zozo, dan ben je nog rechtser dan ik op dat gebied...
pi_181027932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is trouwens de originele docu zoals hij ook uitgezonden is. Het gezin kwam in 2014 naar Nederland, na een jaar is het volgen/documentaire maken gestopt.

De docu eindigt opnieuw bij de gemeente. Waarbij de desbetreffende ambtenaar vraagt hoe het ze bevalt en of ze gewend zijn aan de uitkering ( :') ). Mohammed klaagt over te weinig geld. Maar de ambtenaar heeft goed nieuws, werken hoeft ook het tweede jaar nog niet, en ze krijgen extra geld om meer onder de mensen te komen.

Als de documentarieameker/vrijwilligsters vraagt waarom ze klagen, ze krijgen toch geld, iets dat er in Egypte niet was. Is Mohammed duidelijk, als er in Egypte gratis geld was, waren ze niet naar Nederland gekomen.
Tering wat gênant.

Bij mij stopt de docu vrij abrupt op een bepaald moment (37:30 als ze het hebben waarom hij niet met de fiets wil gaan) en ik dacht dat ie niet compleet was.

Dat bewuste stuk waar jij het over hebt mist dus,
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:29 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181028091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is trouwens de originele docu zoals hij ook uitgezonden is. Het gezin kwam in 2014 naar Nederland, na een jaar is het volgen/documentaire maken gestopt.

De docu eindigt opnieuw bij de gemeente. Waarbij de desbetreffende ambtenaar vraagt hoe het ze bevalt en of ze gewend zijn aan de uitkering ( :') ). Mohammed klaagt over te weinig geld. Maar de ambtenaar heeft goed nieuws, werken hoeft ook het tweede jaar nog niet, en ze krijgen extra geld om meer onder de mensen te komen.

Als de documentarieameker/vrijwilligsters vraagt waarom ze klagen, ze krijgen toch geld, iets dat er in Egypte niet was. Is Mohammed duidelijk, als er in Egypte gratis geld was, waren ze niet naar Nederland gekomen.
Wat moet Mohammed uit Egypte hier überhaupt? Werd hij politiek vervolgd daar?
pi_181028098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering wat gênant.

Bij mij stopt de docu vrij abrupt op een bepaald moment (37:30 als ze het hebben waarom hij niet met de fiets wil gaan) en ik dacht dat ie niet compleet was.

Dat bewuste stuk waar jij het over hebt mist dus,
Dat is het einde. Dat hij niet naar de pingpongclub kan met de fiets komt na het stukje met de ambtenaar.
pi_181028158
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee. Maar hij is eigenlijk Mohammed de Syriër (al heb ik daar ook mijn vraagtekens bij, we horen ook dat hij een vervalst paspoort gekocht had omdat zijn oude waterschade had).

Maar goed, je mag toch verwachten dat ze bij de IND vluchtverhalen en achtergronden checken?

Geboorte- en verblijfaktes inzien, paspoorten willen zien, een taaltest doen om te achterhalen of iemand Syrisch-Arabisch spreekt.
pi_181028203
Ik snap werkelijk niet waarom je gelukszoekers/profiteurs en "vluchtelingen" niet kan filteren.
Asielbeleid is te bureacratisch geworden en alle regelgevingen en wetten zijn te omslachtig. Mediacencuur heeft de afgelopen jaren te weinig mistanden aan het licht gebracht en in heel Nederland is gewoon links wat de klok slaat.

Voor publieke opninie is heel Nederland links, ze durven niet te zeggen wat ze daadwerkelijk vinden (overigens raar, want ik dacht dat Nederlanders gewoon recht voor zijn raap waren.
Daardoor heb je dat overdreven links media/gemeentelijk bestuur en is multiculti tot een grap geworden die het nu is.

Kom je op fora, waar je veelal anoniem je geluid kan laten horen, lees en zie je dus een compleet ander verhaal. Hoewel op Fok altijd wel een beetje links is :D
pi_181028271
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:04 schreef YebCar het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom je gelukszoekers/profiteurs en "vluchtelingen" niet kan filteren.
Asielbeleid is te bureacratisch geworden en alle regelgevingen en wetten zijn te omslachtig. Mediacencuur heeft de afgelopen jaren te weinig mistanden aan het licht gebracht en in heel Nederland is gewoon links wat de klok slaat.

Voor publieke opninie is heel Nederland links, ze durven niet te zeggen wat ze daadwerkelijk vinden (overigens raar, want ik dacht dat Nederlanders gewoon recht voor zijn raap waren.
Daardoor heb je dat overdreven links media/gemeentelijk bestuur en is multiculti tot een grap geworden die het nu is.

Kom je op fora, waar je veelal anoniem je geluid kan laten horen, lees en zie je dus een compleet ander verhaal. Hoewel op Fok altijd wel een beetje links is :D
Het is juist heel erg links om vluchtelingen (die zielig en getraumatiseerd zijn) wel op te willen vangen en gelukszoekers (die graag een bijdrage aan de maatschappij willen leveren) de deur te wijzen.
pi_181028349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is juist heel erg links om vluchtelingen (die zielig en getraumatiseerd zijn) wel op te willen vangen en gelukszoekers (die graag een bijdrage aan de maatschappij willen leveren) de deur te wijzen.
Nu defineer je gelukszoekers heel anders hoe ik het doe :D

Ik zou jouw definite waarschijnlijk omschrijven als arbeidsmigranten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:12:09 #188
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181028398
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nope.

quote:
Daar is Mohammed duidelijk in, als er in Egypte gratis geld was, waren ze niet naar Nederland gekomen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:13:47 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181028443
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nope.

[..]

Maar op basis waarvan heeft hij dan een verblijfsvergunning gekregen? Bij de IND zijn ze helemaal de weg kwijt.
pi_181028458
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan heeft hij dan een verblijfsvergunning gekregen? Bij de IND zijn ze helemaal de weg kwijt.
De standaardprocedure is dat Syrië een onveilig land is en een Syriër hier mag blijven.
pi_181028630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is het einde. Dat hij niet naar de pingpongclub kan met de fiets komt na het stukje met de ambtenaar.
Ja , nu wel gelukt helemaal te luisteren. (de player versprong steeds op 3 punten vanzelf).

Maar goed.

Een jaar lang hebben hij en zij een (huis en) uitkering en de ambtenaar vraagt :

"En...ben je inmiddels gewend aan de uitkering...lukt het met betalen?".

Wat een vraag......tering.

Bij navraag of hij al wat heeft ondernomen gaat hij (heel) toevallig later op die dag van het gesprek ergens kijken of hij daar misschien wat vrijwilligerswerk kan gaan doen.

De ambtenaar is echt tenenkrommend bezig : "oh heel mooi dan kunt u daar eventueel de 300 landgenoten als ze komen gaan helpen met de taal".

Terwijl de man in kwestie verdomme zelf amper / geen Nederlands spreekt.

En nee hoor, geen zorgen, hij hoeft voorlopig echt niet te gaan werken, eerst nog maar een jaar inburgeren.

Dit soort geitenwollen pamper beleid, daar zakt toch verdomme je broek echt spontaan van af.
pi_181028682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De standaardprocedure is dat Syrië een onveilig land is en een Syriër hier mag blijven.
Elke Syrier die ik sprak wil nooit meer terug naar hun thuisland.
De reden is gewoon dat het hier beter is dan daar (ook zonder oorlog)
Ze willen niet terug om hun land te herbouwen, ze willen niet terug voor familie.

18 miljoen inwoners waarvan er naar schatting nu 6-7 miljoen verspreid over Europa zitten.
Als je dat even voor het gemak 1% voor Nederland optelt is dat een belasting van 70000 inwoners in krap 4 jaar tijd erbij. :D (alleen Syriers.)

Totale vluchtelingen in 4 jaar is 200.000. En is vermoed eigenlijk niet dat dit de echte cijfers zijn.
pi_181028750
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:28 schreef YebCar het volgende:

[..]

Ze willen niet terug om hun land te herbouwen, ze willen niet terug voor familie.

18 miljoen inwoners waarvan er naar schatting nu 6-7 miljoen verspreid over Europa zitten.
Als je dat even voor het gemak 1% voor Nederland optelt is dat een belasting van 70000 inwoners in krap 4 jaar tijd erbij. :D (alleen Syriers.)

Totale vluchtelingen in 4 jaar is 200.000. En is vermoed eigenlijk niet dat dit de echte cijfers zijn.
Het sociale stelsel gaat op den duur natuurlijk klappen.

Dan is uiteindelijk iedereen (inclusief de echte vluchtelingen) de dikke lul.
pi_181028797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ja , nu wel gelukt helemaal te luisteren. (de player versprong steeds op 3 punten vanzelf).

Maar goed.

Een jaar lang hebben hij en zij een (huis en) uitkering en de ambtenaar vraagt :

"En...ben je inmiddels gewend aan de uitkering...lukt het met betalen?".

Wat een vraag......tering.

Bij navraag of hij al wat heeft ondernomen gaat hij (heel) toevallig later op die dag van het gesprek ergens kijken of hij daar misschien wat vrijwilligerswerk kan gaan doen.

De ambtenaar is echt tenenkrommend bezig : "oh heel mooi dan kunt u daar eventueel de 300 landgenoten als ze komen gaan helpen met de taal".

Terwijl de man in kwestie verdomme zelf amper / geen Nederlands spreekt.

En nee hoor, geen zorgen, hij hoeft voorlopig echt niet te gaan werken, eerst nog maar een jaar inburgeren.

Dit soort geitenwollen pamper beleid, daar zakt toch verdomme je broek echt spontaan van af.
Gelukkig gaat dat inburgering cursus veranderen. Er wordt kritischer naar gekeken (zeggen ze).
Ik vind vooral dat er kritisch gekeken mag worden naar de Nederlandse taal.
Toch zie ik in mijn omgeving diverse mensen wel hun best doen.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:37:59 #195
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181028838
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:28 schreef YebCar het volgende:

[..]

Er zijn er zat die wel terug willen. Is zelfs media aandacht over geweest.

En hoe kom jij bij die 6-7 miljoen verspreid over Europa? Er zijn in totaal zo'n 5/5.5 miljoen syrische vluchtelingen. Waarvan er al 3 miljoen in turkije alleen zitten. Europa heeft er tussen een half miljoen en een miljoen opgevangen. Heel Europa dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181028853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het sociale stelsel gaat op den duur natuurlijk klappen.

Dan is uiteindelijk iedereen (inclusief de echte vluchtelingen) de dikke lul.
Dat klopt, maar voordat het zover komt gaat de overheid geheid de eigen bevolking zover uitmangelen dat er niets meer te halen valt:

dus hoogstwaarschijnlijk :

1. belastingdruk opvoeren
2. sociale heffingen opvoeren
3. verplichte pensioenen afschaffen
4. accijnezen opvoeren
5. uitkeringen zoals WW, WIA etc verder verlagen
6. Sociale uitkeringen zoals WAJONG stoppen.

Dit alles om ons asielbeleid maar in stand te houden. En als het dan uiteindelijk gaat klappen Is het de schuld van iedereen. Behalve van degene die dit beleid heeft toegelaten.
pi_181028896
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:35 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig gaat dat inburgering cursus veranderen. Er wordt kritischer naar gekeken (zeggen ze).
Ik vind vooral dat er kritisch gekeken mag worden naar de Nederlandse taal.
Toch zie ik in mijn omgeving diverse mensen wel hun best doen.
We zouden beter kritisch kunnen kijken naar wie we hier opvangen.

Mohammed de Egyptenaar Syriër had zich prima zonder Nederland gered, natuurlijk is het leven in het Midden-Oosten minder prettig, maar er was absoluut geen urgente reden voor hem om naar Nederland te komen.
pi_181028969
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er zijn er zat die wel terug willen. Is zelfs media aandacht over geweest.

En hoe kom jij bij die 6-7 miljoen verspreid over Europa? Er zijn in totaal zo'n 5/5.5 miljoen syrische vluchtelingen. Waarvan er al 3 miljoen in turkije alleen zitten. Europa heeft er tussen een half miljoen en een miljoen opgevangen. Heel Europa dus.
Daar heb je die media aandacht weer. Vluchtelingen die wel terug willen. Gelijk camera erop en filmen maar. Over welke aantallen hebben we het? Hoeveel zijn er al teruggegaan sinds 2018? Eigenlijk sinds 2017 juli is het daar veilig genoeg.

Nog steeds vluchten mensen UIT dat gebied. Niet omdat het niet veilig is. Nee, omdat er geen economische toekomst voor hun is.

5.6 miljoen in maart 2018 vluchtelingen uit Syrie, meldt wikipedia
Dan zouden het er nu onderhand boven de 6 zijn toch?

En die 70000 in Nederland?
https://www.werkwijzervlu(...)tallen-herkomst.aspx

dat klopt wel ongeveer.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:46:51 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181029016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We zouden beter kritisch kunnen kijken naar wie we hier opvangen.

Mohammed de Egyptenaar Syriër had zich prima zonder Nederland gered, natuurlijk is het leven in het Midden-Oosten minder prettig, maar er was absoluut geen urgente reden voor hem om naar Nederland te komen.
Er weleens aan gedacht dat die buurlanden dat niet alleen aan kunnen?
Dat er geholpen en ook wat verdeeld moet worden, dat gewoon noodzaak is?

Ben er absoluut voorstander van meer te richten op opvang in de regio, maar ook dat zal fiks geld kosten. En enkel en alleen nog in de regio gaat heel erg moeilijk worden door de enorme omvang.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:53:46 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181029130
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

Daar heb je die media aandacht weer. Vluchtelingen die wel terug willen. Gelijk camera erop en filmen maar. Over welke aantallen hebben we het? Hoeveel zijn er al teruggegaan sinds 2018? Eigenlijk sinds 2017 juli is het daar veilig genoeg.

Nog steeds vluchten mensen UIT dat gebied. Niet omdat het niet veilig is. Nee, omdat er geen economische toekomst voor hun is.

5.6 miljoen in maart 2018 vluchtelingen uit Syrie, meldt wikipedia
Dan zouden het er nu onderhand boven de 6 zijn toch?

En die 70000 in Nederland?
https://www.werkwijzervlu(...)tallen-herkomst.aspx

dat klopt wel ongeveer.
Die media aandacht was niet enkel positief gericht. Maar ze mogen eigenlijk nog niet naar huis. Dat is een beetje een probleem. Lees je eens in zou ik zo zeggen.
Ondanks dat vertrekken er toch mensen, geheel op eigen kracht.

En nee, het zit nog rond die 5.6. wat het totaal aantal vluchtelingen is en niet die in Europa zijn. Zoals al gezegd, in Turkije zitten er al ruim 3 miljoen van die 5.6., in Libanon zit er ruim een miljoen van dat totaal. Daarna komt Jordanie en pas daarna Europa (als geheel).

Europa heeft ergens tussen half miljoen en een miljoen syrische vluchtelingen. Zeer zeker geen miljoenen en al helemaal niet het totaal aan syrische vluchtelingen.
Er zitten er meer in Irak dan in Nederland...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')