abonnement Unibet Coolblue
pi_181007878
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je bent naïef om te denken dat het niet gebeurd. Ieder mens heeft een eigen mening, zo ook journalisten. Pak FOX in Amerika, het is wel aannemelijk dat die mensen onzin verkopen want ze zijn rechts, en die discussie is hier ook al meermaals gevoerd. Maar zodra iemand links is dan beroept hij/zij zich alleen op de feiten aldus mensen die niet willen inzien dat journalisten meer hun mening verkopen dan feiten. Daarbij niet te vergeten dat die journalisten hun opleiding genoten hebben ik veelal linkse bolwerken waar rechtse meningen verketterd worden. Het is ook niet dat dit zo maar uit de lucht komt vallen, hoeveel voorbeelden zijn er inmiddels an geweest de laatste jaren? Honderden? Duizenden? Maar ja zodra je kritiek geeft op de linkse media komen de dooddoeners weer om de bocht, alleen rechtse media liegt en verdraait feiten natuurlijk.
Tsja, ik spreek nou eenmaal uit ervaring. Werkelijk niemand van mijn collega's zou het in z'n hoofd halen de achtergrond van de verdachte te verzwijgen op het moment dat die informatie voorhanden is. De praktijk wijst dat ook uit. In de meeste media wordt braaf melding gemaakt van die 'licht getinte' verdachte waar de politie naar op zoek is.

Nogmaals, het probleem is dat je voor je informatie afhankelijk bent van hetgeen de woordvoering van de politie verstrekt. Als die meldt dat de verdachte lichtgetint is, dan wordt dat niet verzwegen. Zou ook niet weten waarom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:53:55 #127
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181007935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beste jongen, ik kan je verzekeren dat geen enkele journalist (en al helemaal niet van het AD) erover peinst om de achtergrond van de dader te benoemen als die bekend is.

[...]

Maar het is een misvatting te denken dat journalisten bewust informatie achterhouden.
Nou Koos, gelukkig hebben we jouw erewoord, dat is natuurlijk meer dan voldoende om ons gerust te stellen.
pi_181007955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik spreek nou eenmaal uit ervaring. Werkelijk niemand van mijn collega's zou het in z'n hoofd halen de achtergrond van de verdachte te verzwijgen op het moment dat die informatie voorhanden is. De praktijk wijst dat ook uit. In de meeste media wordt braaf melding gemaakt van die 'licht getinte' verdachte waar de politie naar op zoek is.

Nogmaals, het probleem is dat je voor je informatie afhankelijk bent van hetgeen de woordvoering van de politie verstrekt. Als die meldt dat de verdachte lichtgetint is, dan wordt dat niet verzwegen. Zou ook niet weten waarom.
Ik heb ook een eigen ervaring, met het Limburgs dagblad. Een zware mishandeling door meerdere Marokkanen waarbij ze mij en anderen voor een verklaring hadden gevraagd werd beschreven als "Nederlanders" alleen maar omdat ze een Nederlands kenteken hadden. Het feitje dat ze marokkanen waren die iemand met een londsdale trui aanvielen werd totaal genegeerd.

Zo hebben we toch beiden onze eigen ervaringen.
pi_181007990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou Koos, gelukkig hebben we jouw erewoord, dat is natuurlijk meer dan voldoende om ons gerust te stellen.
Om hem dadelijk weer los te zien gaan op fox news want rechts, racisten en ze verkopen nepnieuws. Dan zijn de journalisten opeens niet integer genoeg.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:56:58 #130
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_181007994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:42 schreef Hathor het volgende:
Bij dat soort mensen heb ik altijd een beetje het idee dat het voor hen net is alsof ze een hondje uit het asiel gaan halen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:57:39 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_181008008
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom?

Het kan nooit en te nimmer ok zijn?
Natuurlijk wel, maar dit ligt er gewoon te dik bovenop. Dit doet me aan een reclamefolder denken. Net zoals die NRC link die ik postte maar die kan schijnbaar niet door iedereen gelezen worden.
pi_181008061
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb ook een eigen ervaring, met het Limburgs dagblad. Een zware mishandeling door meerdere Marokkanen waarbij ze mij en anderen voor een verklaring hadden gevraagd werd beschreven als "Nederlanders" alleen maar omdat ze een Nederlands kenteken hadden. Het feitje dat ze marokkanen waren die iemand met een londsdale trui aanvielen werd totaal genegeerd.

Zo hebben we toch beiden onze eigen ervaringen.
Dus als ik het goed begrijp, heeft een journalist van De Limburger jullie geïnterviewd en vervolgens geschreven dat de verdachten 'Nederlanders' waren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181008166
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Om hem dadelijk weer los te zien gaan op fox news want rechts, racisten en ze verkopen nepnieuws. Dan zijn de journalisten opeens niet integer genoeg.
Bij FOX werken geen journalisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181008192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, heeft een journalist van De Limburger jullie geïnterviewd en vervolgens geschreven dat de verdachten 'Nederlanders' waren?
Een mishandeling in België, auto reed langs stopte en er stapten wat Marokkanen uit. Er liep een jongen in een londsdale trui en kreeg meteen klappen. Jongen moest naar het ziekenhuis, wij waren getuigen en ik heb één Marokkaan van die jongen afgetikt. Enkele vrouwen die tussenbeide kwamen hebben ook klappen gekregen waarvan er één naar het ziekenhuis moest. De krant had vervolgens gebeld, nummer gekregen via die jongen denk ik. Verhaal gedaan, dag later stond in de krant "Nederlandse jongeren" met een verhaal alsof het gewoon een simpel mat partijtje was. Maar dit was immers een racistische aanval, en toen ik dat verhaal last moest ik kosten van de onzin die ze vertelden. Klopte niks van. Inmiddels alweer zo'n 17 jaar geleden.
pi_181008240
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een mishandeling in België, auto reed langs stopte en er stapten wat Marokkanen uit. Er liep een jongen in een londsdale trui en kreeg meteen klappen. Jongen moest naar het ziekenhuis, wij waren getuigen en ik heb één Marokkaan van die jongen afgetikt. Enkele vrouwen die tussenbeide kwamen hebben ook klappen gekregen waarvan er één naar het ziekenhuis moest. De krant had vervolgens gebeld, nummer gekregen via die jongen denk ik. Verhaal gedaan, dag later stond in de krant "Nederlandse jongeren" met een verhaal alsof het gewoon een simpel mat partijtje was. Maar dit was immers een racistische aanval, en toen ik dat verhaal last moest ik kosten van de onzin die ze vertelden. Klopte niks van. Inmiddels alweer zo'n 17 jaar geleden.
Aha, een voorbeeld dat zeventien jaar oud is. Toen zat ik nog op de middelbare school en werd er nog zeer krampachtig gedaan over het vermelden van de etniciteit van verdachten. Dat is tegenwoordig wel anders, simpelweg omdat het taboe al geruime tijd terug is doorbroken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181008292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar het is een misvatting te denken dat journalisten bewust informatie achterhouden.
Nou, ik ben helemaal om hoor. Immers iemand die van de brache afhankelijk is zal altijd een eerlijk verhaal vertellen. Overal, altijd.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181008298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, een voorbeeld dat zeventien jaar oud is. Toen zat ik nog op de middelbare school en werd er nog zeer krampachtig gedaan over het vermelden van de etniciteit van verdachten. Dat is tegenwoordig wel anders, simpelweg omdat het taboe al geruime tijd terug is doorbroken.
Dan verschillen we in mening, en de waarheid zal wel in het midden liggen. Er zullen er zijn die wel de afkomst vermelden bij negatief nieuws maar ook genoeg die hun eigen idealen belangrijker vinden dan feiten en daarmee niet het "populisme" in de kaart willen spelen.

Ook journalisten zijn mensen met meningen en het is zeer naïef om te denken dat ze geen eigen mening in hun artikelen verwerken. Anders werd er wel eens meer aandacht besteed aan alle kanten van een verhaal en niet alleen de kant verteld die partijen zoals de NPO goed uitkomen. Zaken waar ook al genoeg over te vinden is op het internet.
pi_181008363
De 'Hardewijkse Courant' voor al uw nieuws uit de randstad!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181008515
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan verschillen we in mening, en de waarheid zal wel in het midden liggen. Er zullen er zijn die wel de afkomst vermelden bij negatief nieuws maar ook genoeg die hun eigen idealen belangrijker vinden dan feiten en daarmee niet het "populisme" in de kaart willen spelen.

Ook journalisten zijn mensen met meningen en het is zeer naïef om te denken dat ze geen eigen mening in hun artikelen verwerken. Ander werd er wel eens meer aandacht besteed aan alle kanten van een verhaal en niet alleen de kant verteld die partijen zoals de NPO goed uitkomen. Zaken waar ook al genoeg over te vinden is op het internet.
Veruit de meeste berichtgeving over misdaad is afkomstig uit informatie die wordt verstrekt door de politie. Er is niet eens ruimte om je 'idealen' te verwerken in dergelijke stukjes. Je tikt wat de politie je heeft verteld en als het incident boeiend genoeg is, ga je de straat op.

Nogmaals, ik heb nog nooit meegemaakt dat een collega de etniciteit van verdachten heeft verzwegen als die werd vermeld door de politie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181009031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beste jongen, ik kan je verzekeren dat geen enkele journalist (en al helemaal niet van het AD) erover peinst om de achtergrond van de dader te benoemen als die bekend is. De verslaggever wil gewoon een compleet mogelijk stuk aanleveren. Die maakt zich druk over hoe lezers reageren op het feit dat de verdachte een Marokkaanse achtergrond heeft.

Probleem is dat je in de meeste gevallen afhankelijk bent van de informatie die wordt aangeleverd door de politie. En die vermeldt niet altijd de achtergrond van de verdachte.

Maar het is een misvatting te denken dat journalisten bewust informatie achterhouden.
Het maakt natuurlijk niet zoveel uit, wie de info achterhoudt, de politie of de journo's

Feit is, dat we iets anders dan de waarheid voorgeschoteld krijgen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181009072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veruit de meeste berichtgeving over misdaad is afkomstig uit informatie die wordt verstrekt door de politie. Er is niet eens ruimte om je 'idealen' te verwerken in dergelijke stukjes. Je tikt wat de politie je heeft verteld en als het incident boeiend genoeg is, ga je de straat op.

Nogmaals, ik heb nog nooit meegemaakt dat een collega de etniciteit van verdachten heeft verzwegen als die werd vermeld door de politie.
Eh, eh er werd een tijdje terug wel geroepen dat een programma als Opsporing Verzocht….eens wat minder br...eh getinte daders moest laten zien!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:44:50 #142
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181009162
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:48 schreef LTVDK het volgende:
Ik krijg wel medelijden met die Ahmad als ik lees waar die terecht is gekomen, arme jongen ;(
Gescheiden moedertjes hebben ook behoefte aan seks :Y
pi_181009194
Mooi toch iemand die ook iets doet. Dingen als mijn kinderen naar bed laten brengen door een vreemde zou ik zelf alleen nooit doen. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:10:22 #144
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181009612
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Mooi toch iemand die ook iets doet. Dingen als mijn kinderen naar bed laten brengen door een vreemde zou ik zelf alleen nooit doen. :{
Och, dat doen ze op de kinderopvang waar kinderen massaal gedumpt worden ook. Maar inderdaad mooi dat mensen zoiets doen. Beter dan al die BN'ers die zeggen een asielzoeker in huis te nemen maar het uiteindelijk niet doen.

Wat ik alleen even niet snap in dit verhaal. Waarom verwacht ie binnen 3 maanden 'zoals beloofd" zn eigen huisje te krijgen in Delft?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:02:13 #145
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181012445
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nou, ik ben helemaal om hoor. Immers iemand die van de brache afhankelijk is zal altijd een eerlijk verhaal vertellen. Overal, altijd.
Kan je inderdaad beter een stel anonieme FOK!kers geloven die niet zo dicht op het vuur zitten en elke kans aangrijpen om te jammeren op vluchtelingen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181012568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Och, dat doen ze op de kinderopvang waar kinderen massaal gedumpt worden ook. Maar inderdaad mooi dat mensen zoiets doen. Beter dan al die BN'ers die zeggen een asielzoeker in huis te nemen maar het uiteindelijk niet doen.

Wat ik alleen even niet snap in dit verhaal. Waarom verwacht ie binnen 3 maanden 'zoals beloofd" zn eigen huisje te krijgen in Delft?
Bij een kinderopvang is er gelukkig een 4 ogen beleid en screening volgens mij. Maar goed daar ben ik ook niet zo'n fan van. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181012650
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
kinderopvang is er gelukkig een 4 ogen beleid en screening volgens mij. Maar goed daar ben ik ook niet zo'n fan van.
Zoals bij robert m gebeurd is ?
pi_181012756
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kan je inderdaad beter een stel anonieme FOK!kers geloven die niet zo dicht op het vuur zitten en elke kans aangrijpen om te jammeren op vluchtelingen.
Godverdomme zeg :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181013076
Vlucht kan niet meer Ahmed, jaren moet je met haar door het leven.
pi_181013099
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:09 schreef kiffer het volgende:

[..]

Zoals bij robert m gebeurd is ?
Ik dacht dat het toen nog niet was. Maar natuurlijk zal je misbruik overal vinden, maar niet in gelijke hoeveelheden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')