abonnement Unibet Coolblue
pi_180999979
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_181000113
Mijn gekke schoonzus uit Engeland kwam mijn baby even tot fee transformeren. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door vencodark op 07-08-2018 16:26:00 ]
pi_181000130
M van Fleur :W Hij ziet er al weer een stuk beter uit, voelt hij zich ook alweer wat beter? Balen van de slechte avond!

Oh Aure, wat een heerlijk klein hoopje baby heb je daar zeg O+ Leuke romper ook!

Ik zag ook die knappe U en zijn prachtige haardos nog langskomen *;

Wij hebben het gewone babybadje nog wel op haar kamertje staan maar badderen haar nu vooral in de schnuggle, echt een topaankoop O+

Mijn stilleven, met speentje en speelring op de achtergrond :D en ze trekt haar mondje nu af en toe zo grappig samen, kleine diva :P
Het verbaast me elke dag hoe er zo’n leuk kindje uit mij is gekomen :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181000161
Venco, ik kan je foto niet zien -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181000209
Leuk jurkje ook Rena! En mooie oogjes. O+
pi_181000222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:09 schreef rena het volgende:
Venco, ik kan je foto niet zien -O-
Stom. Hmm... nog niet?
Bij mij wel. Even nakijken.
pi_181000322
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Stom. Hmm... nog niet?
Bij mij wel. Even nakijken.
Nu wel! Wat een prachtig meisje heb je daar zeg, wow! O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181000413
Wauw venco! Wat een mooierd!

En Rena O+ dat mondje :D ik vind al die verschillende gezichtsuitdrukkingen bij baby's zo leuk om te zien :D
pi_181000441
Kan je niet quoten Stroop haha.
Ik voel me prima!
Heb alleen een gevoelige onderbuik en bij vlagen misselijk en maagzuur.

Het moet nog een beetje zinken, komt wel na de eerste echo denk ik O+
*;
pi_181000459
Omg wat een schatje Venco O+

De spekbeentjes van J. O+

En ik ben fan van C! Mooi meisje! O+

Rena: Hij voelt zich weer een stuk beter inderdaad en de waterpokken zijn gelukkig bijna weg! *O*

En Schanu jij vroeg geloof ik nog naar mijn auto. Ik was op huisbezoek en toen ik terugkwam stond de halve buurt mij al op te wachten :') Een oud vrouwtje had de bocht met parkeren verkeerd ingeschat en toen mijn auto geramd dus, ze was helemaal van de kaart dus ik heb haar eerst gekalmeerd in haar huis met een glas water en een pleister op haar wond. :P Auto is nu naar de garage en schade is in ieder geval 1000+ euro dus er moet een verzekeringsexpert naar kijken.
pi_181001266
Wow venco, wat een mooiere! Een wat een karakter spat er van die foto rena!

Ik kom maar weer eens b binnenvallen. We waren anderhalve week in zuid Duitsland. O heeft het super gedaan, viert verschillende adressen in die tijd. We zijn met de trein terug gegaan, dat was een stuk beter dan de heenreis...

Mijn bfd:




O is echt zo'n lachebekje! O+
pi_181002525
Aure, rompertjesboks! O. nu:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude werd vannacht vier keer brullend wakker dus haalt even wat in. Nou ik nog. :O

Zo eens bijlezen maar al een *O* en een O+ en een ^O^ en een _O_ voor Flav! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_181002658
Bonus-O. van vanmorgen, tevreden kauwend op Consumentengids, van een plankje geplukt en voorafgaand aan het oppeuzelen eerst drie keer de kamer rond gesleept. :')

Ouders van jongere beebs - geniet van de voordelen van de nog-niet-op-eigen-houtje-voortbewegende fase! :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181002835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:57 schreef minilot het volgende:
Ouders van jongere beebs - geniet van de voordelen van de nog-niet-op-eigen-houtje-voortbewegende fase! :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, heel herkenbaar _O- Af en toe mis ik die dagen, maar vind het ook wel weer heel leuk en bijzonder om te zien hoe zo’n minimens zich ontwikkelt *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide O’tjes die ik langs zag komen zijn knappe mannen zeg O+ Fijn dat die van jou het zo goed doet nu Jagar :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181004290
Oohhh jullie baby's weer O+ Ik post vanavond ook nog even kiekje.

Mini, herkenbaar: de mijne had laatst even 2 seconden de krant te pakken, op tijd weer uit z'n handjes gevist (dacht ik). Vervolgens wilde hij niet meer drinken (was etenstijd), niet uit borst en niet uit fles. Nam telkens 1 slok en begon dan hard te huilen. Na zeker een half uur verder te zijn zegt vriend ineens 'wat heeft hij een gekke witte streep op z'n gehemelte :?' Dus ik kijken, zit er een hele prop krantpapier tegen z'n gehemelte geplakt :') Ik dat eruit gevist (onder hevig protest) en daarna was het weer een enorm happy, drinkende man O+

[ Bericht 1% gewijzigd door elliebell op 07-08-2018 14:12:59 ]
pi_181004835
Philo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flav zo super leuk! Gefeliciteerd!!!!! *O*

Wat een leuke foto's weer! Ik ga zo proberen om een foto te maken van N. :) O+

Wij komen net terug van het CB N. haar stats gewicht: 6645 gr lengte: 67 cm. We hadden in mei een heup echo en nu hebben ze het weer gecontroleerd geen bijzonderheden gelukkig! (Op de echo eigenlijk ook niet)
Verder moet N. naar de oogarts ik had namelijk een luioog - N. haar oogje trekt ook iets naar binnen - maar omdat ze 6 maand oud is nu kan ze nog niet echt goed beoordelen, dus zijn we naar de oogarts gestuurd. Spannend maar het was niet "zorgelijk" en we hebben kans dat de oogarts zegt dat er niets aan de hand is.
pi_181004872
Haha Mini, wat een mooi blond koppie heeft O! O+
N. stopt ook echt alles in haar mond :')
pi_181004920
Venco wat een mooie bos haar zeg! Wauw! O+
pi_181005132
Goeie stats Bella! Fijn dat het uitgepraat is :) Hopelijk komt het met het oogje ook goed. Ik had (heb?) ook een lui oog, toch maar even alert op blijven :p

Hier is hier vooral niet luisteren nu ie zich kan voortbewegen. Het is werkelijk waar de hele tijd dit als hij op de grond ligt. :')


We halen m overigens meteen weg als ie die kant opgaat maar ik wou t even filmen

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-08-2018 14:24:28 ]
pi_181005637
Belle ik heb het alleen nog een beetje als ik moe aan het worden ben (in ogen wrijven etc.)
Ik zou het wel aangeven bij het CB want dan hebben kindjes een verhoogde kans om ook een lui oog te krijgen, dan gaan ze er extra op letten. :P

Haha wat gaat 'ie snel! O+
pi_181006011
Fleur, je wordt gewoon keihard genegeerd daar haha _O- Leuk om je stem te horen, ben wel benieuwd uit welke richting van het land je komt; accent komt me niet bekend voor :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181006277
Nu O. zich aan van alles probeert op te trekken, zojuist de onderste planken van een setje boekenkasten maar eens verlaagd tot verschillende optrekhoogtes. Bovenverdieping ook voorzien van zacht/licht speelgoed, zodat dat probleemloos naar beneden kan kukelen. Zelfs een thematische verdeling gemaakt! *) Linksboven knuffels, rechtsboven ballen, rechtsonder rammel, linksonder vormpjes in containers. Eens zien of die Montessori-lui gelijk hebben, dat O. binnen een paar maanden z'n speelgoed netjes terugzet na het spelen. :7
Gokje: vast niet, met zijn dubbele sloddervos-genen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 07-08-2018 15:00:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181006287
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Hier is hier vooral niet luisteren nu ie zich kan voortbewegen. Het is werkelijk waar de hele tijd dit als hij op de grond ligt. :')


We halen m overigens meteen weg als ie die kant opgaat maar ik wou t even filmen
:D O+ !
Let me see you stripped down to the bone
pi_181006632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik kom maar weer eens b binnenvallen. We waren anderhalve week in zuid Duitsland. O heeft het super gedaan, viert verschillende adressen in die tijd. We zijn met de trein terug gegaan, dat was een stuk beter dan de heenreis...

Mijn bfd:


[ afbeelding ]

O is echt zo'n lachebekje! O+
Ha, wat fijn dat het zo goed ging (ook de nachten?) en kijk die blije toet! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181006686
Rena, altijd als ik de olijke, heerlijke toet van de jouwe zie wil ik honderd hapjes van haar wangen nemen! :9 En goeie diva-blik inderdaad! :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:07 schreef vencodark het volgende:
Mijn gekke schoonzus uit Engeland kwam mijn baby even tot fee transformeren. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_181009181
Gefeliciteerd Flav! Wat een heerlijk nieuws. *O*
En je BFD bijdrage is ook O+

Lekker blij ventje Duman. :D

LadyS misschien een tweedehands badje kopen, flink schrobben en dan is het ook goed toch. :)
Banaan houdt enorm van zijn bad, het is altijd een fijn slaapritueel. O+

Over die babygym, Banaan vindt het nou ineens weer leuk maar dan om er rechtop in te gaan zitten en die lampjes te bekijken waar hij vroeger nooit bij kon.

Poeh Fleur, dat zijn geen fijne tijden.
Haha je filmpje. :D Banaan gaat juist alle kanten op en kan best interesse houden voor een tijdje in het een of ander. Hij vindt vooral veters leuk, alles wat op de grond ligt rondom de vogeltjes moet in zijn mond en het voerbakje van de katten. Die laatste is heel grappig, dan komen de katten ook aan gegaloppeerd

Heerlijk Aure jouw mini. O+

Lekker genieten SC. O+

LDG dat gaat hard! Dat dit nog zachtjes is. ;’)

Rena wat een leuk snoetje trekt ze zo. :D
Ik verbaas me ook weleens wat een vrolijk kindje Banaan is. Ik vermoed dat hij alle lachjes heeft die ik heb ingehouden ofzo. ;)

Jagar fijn dat O. het zo goed doet in een drukke periode. Baby’s hebben soms weinig meer nodig dan mama en papa he. :)

Haha Mini, dat wordt weer goed geRapleyd.

Ellie wat grappig van die krantenprop. Pas in het bos was Banaan niet tevreden, had hij een stukje gedroogd blad in zijn gehemelte zitten.
Net in bed was het wat serieuzer. Banaan wou niet goed aanhappen en was gefrustreerd aan het raken. Hij slikte wat en kokhalsde maar ik kon niets zien want in het donker voeden en slapen. Bleek dat hij nog een vers wilgenblaadje in zijn mondje had zitten.
Dat hij zich altijd in slaap drinken mag heeft toch echt wel voordelen, ik moet er niet aan denken dat ik gewoon weg was gelopen. :x

Ik heb geen geweldige BFD bijdrage want druk, zal eens kijken of ik vandaag nog een leuke foto kan schieten.

Die wens voor een tweede is vandaag trouwens wel enorm aanwezig. Flavs aankondiging en de doos met eerste babykleertjes die ik tegenkwam zijn de verantwoordelijken. :D Als Banaan negen maanden oud is gaan we het er in ieder geval over hebben wanneer we willen proberen. Dat gesprek is dus zelfs al bijna. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181009391
Hehe, Banaan de kleine giraf, met z'n blaadje! :9 Hier nog eentje die dol is op veters. Nadat O. een poosje ontplofte van enthousiasme zodra er een schoen in zijn blikveld kwam heb ik maar een stel veters aan een bijtring geknoopt: zeer populair speeltje :)

Tweede mag hier liever gisteren dan vandaag komen, maar heb nog altijd mijn cyclus niet terug, dus dat schiet niet op.. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_181009486
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:52 schreef minilot het volgende:
Aure, rompertjesboks!
bij deze uitgeroepen tot het favorite rompertje van deze BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag de 3maand afspraak bij het CB. Prikje gehad en weer helemaal goedgekeurd
Stats: 5850gram en 64cm *O* onze lange begint spekkies te kweken

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 08-08-2018 09:41:15 ]
pi_181009524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

bij deze uitgeroepen tot het favorite rompertje van deze BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag de 3maand afspraak bij het CB. Prikje gehad en weer helemaal goedgekeurd
Stats: 5850gram en 64cm *O* onze lange begint spekkies te kweken
:D @ romper, en kijk die grijns: vast trots op zoveel centimeter en nieuwe, lekkere spekkies! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181009575
Jaaa superleuk rompertje is dat! Sowieso wel fan van de wibra nu, leuke rompers voor weinig!

En wooowww wat een lange dunne vrolijke baby inderdaad Elleska! O+
pi_181009809
De bfd romper :D _O- zou m bijna ook kopen, groepsdruk :')

De kaptein was van t weekend weer in blijdorp en kijkt altijd zn oogjes uit in t aquarium O+ kleine dromer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181009850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:19 schreef littledrummergirl het volgende:
De bfd romper :D _O- zou m bijna ook kopen, groepsdruk :')

De kaptein was van t weekend weer in blijdorp en kijkt altijd zn oogjes uit in t aquarium O+ kleine dromer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de aquariumtunnel zeker? *O* Schitterende ogen toch zeg, die Kapitein! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181009884
Voor die 2 euro 80 hoef je het niet te laten LDG ;) en wat is de kapitein toch leuk!

Ik ga trouwens deze week even een Blijdorpabo regelen, dus misschien kunnen we een keer een woensdagblijdorpdate doen als je dat leuk lijkt :) Wellicht wil mini ook wel aanhaken en andere regio 010-ers? Ik weet niet meer precies wie hier allemaal in de buurt wonen...
pi_181009896
Wat lijkt kapitein groot zeg! Heus geen baby meer. O+
pi_181009903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:22 schreef Aure het volgende:
Voor die 2 euro 80 hoef je het niet te laten LDG ;) en wat is de kapitein toch leuk!

Ik ga trouwens deze week even een Blijdorpabo regelen, dus misschien kunnen we een keer een woensdagblijdorpdate doen als je dat leuk lijkt :) Wellicht wil mini ook wel aanhaken en andere regio 010-ers? Ik weet niet meer precies wie hier allemaal in de buurt wonen...
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181009940
Leuke rompers haha! :D

Elleska ik was benieuwd hoe je baby eruit zag, wat een leukerd heb je O+

Ik zag trouwens nog een vrolijke O. van jagar en de O. van mini O+

Ai, kan me voorstellen dat dat niet prettig is van dat wilgenblaadje pkm :N

Rena: ik kom uit Twente en zo praat ik ook echt :P

Ik rammel ook echt voor een tweede, ik vind de moederrol zķ leuk O+
pi_181010022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:22 schreef Aure het volgende:
Voor die 2 euro 80 hoef je het niet te laten LDG ;) en wat is de kapitein toch leuk!

Ik ga trouwens deze week even een Blijdorpabo regelen, dus misschien kunnen we een keer een woensdagblijdorpdate doen als je dat leuk lijkt :) Wellicht wil mini ook wel aanhaken en andere regio 010-ers? Ik weet niet meer precies wie hier allemaal in de buurt wonen...
Ja leuk :D kaptein en ik zijn altijd te porren voor blijdorp, en we zouden toch nog n keer gaan woensdagdaten :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181010067
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:21 schreef minilot het volgende:

[..]

In de aquariumtunnel zeker? *O* Schitterende ogen toch zeg, die Kapitein! O+
Ja die kleine met de gekleurde visjes, kan ik m zo n uur parkeren en dan ziet ie lekker te chillen.

En ja he O+ soms doe ik m met opzet wat knalblauws aan haha dan zie je die oogkleur nog beter :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181010082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat lijkt kapitein groot zeg! Heus geen baby meer. O+
nog een maandje :o :X :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181010184
Oh wauw, mooie foto van de kapitein O+
pi_181010209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]


En ja he O+ soms doe ik m met opzet wat knalblauws aan haha dan zie je die oogkleur nog beter :@ :D
Herkenbaar! Ik dacht vooraf: niet teveel blauw want genderconformisme is suf, maar wat het doet met de opvallendheid van blauwe ogen is toch wel O+ :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_181010806
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, wat fijn dat het zo goed ging (ook de nachten?) en kijk die blije toet! O+
Nachten zijn ok, variërend tussen twee en vijf voedingen. Ik vind de dagen vermoeiende, met een baby die alleen op ons slaapt. Met deze temperaturen niet zo fijn... Tijd om dat wat verandering in te brengen...
pi_181010950
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Herkenbaar! Ik dacht vooraf: niet teveel blauw want genderconformisme is suf, maar wat het doet met de opvallendheid van blauwe ogen is toch wel O+ :7
knalfluorroze doet hetzelfde :D je hebt hele leuke bij de WE (wel pas vanaf 92)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181011033
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

knalfluorroze doet hetzelfde :D je hebt hele leuke bij de WE (wel pas vanaf 92)
Jeuj!
En past -ie al zowat :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_181011170
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Jeuj!
En past -ie al zowat :')
babysaurus boks :') morgen 11mnd afspraak bij t CB, heb t idee dat ie niet zo mega hard meer groeit, benieuwd of ie nog steeds bij t bovenste lijntje zit
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:08:04 #46
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181012627
Zei iemand iets over blauwe ogen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181012678
Dankjewel allemaal voor de felicitaties!
Bij het idee dat V misschien grote broer wordt word ik emotioneel O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijleespost:

Die rompertjes zijn allemaal te leuk :D
Ik heb alleen maar saaie effen kleuren.

De kapitein kan echt wijs kijken O+

Bad tijd is ook leuk!

Daar zou ik ook wel mee willen ruilen Aure.

Haha die smoel rena :D

Ook al zon leuk rompertje jagar O+

Pas maar op fleur, voor je het weet staat hij op de trap :P

Prachtige ogen Lady!
pi_181013019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:08 schreef LadyS het volgende:
Zei iemand iets over blauwe ogen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met van die donkere randjes O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181013022
LadyS wauw! O+
pi_181013033
Oh en flav :o :D gefeliciteerd :D wat spannend weer!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:27:10 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181013140
BFD O+ .
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:19 schreef littledrummergirl het volgende:
<knip>
Oké ik hoor hier geen foto's meer te posten maar LDG, je moet toegeven dat Jacob wat van 'm weg heeft. De wenkbrauwen zijn wel heel anders, maar de rest lijkt wel toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181013445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:27 schreef Lemijn het volgende:
BFD O+ .

[..]

Oké ik hoor hier geen foto's meer te posten maar LDG, je moet toegeven dat Jacob wat van 'm weg heeft. De wenkbrauwen zijn wel heel anders, maar de rest lijkt wel toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja steeds meer :D kaptein heeft iets meer slag in zn haartjes ook.

Mooie jongens hebben we O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:43:20 #53
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181013530
Ja, wonderlijk he, dat je zo'n mooi kind kan krijgen *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181015514
Ohhhh Jacob O+
pi_181015994
Wat een mooie ogen!

Mijn baby is al wakker vanaf 17 uur, en ligt naast me te lachen. Ik wil zo graag dat hij gaat slapen nu.... Toch een andere soort ontspanning als baby slaapt...
pi_181016215
Wat een mooierds hier allemaal O+ Blauwe ogen, ik ben fan! N kan er ook bij in het rijtje. Had nooit gedacht een kind met blauwe ogen te kunnen krijgen, maar toch gelukt. Iedereen strooit altijd met complimentjes over haar mooie ogen. O+

Maar ik zag ook nog een enorme beauty van venco, mooi meisje zeg, die herken je uit duizenden.

Ach jagar, hopelijk komt Klaas vaak snel langs. Gelukkig is hij vrolijk, maar herken het gevoel. Hier was het gisteren ook weer middernacht helaas.

Bedankt nog voor alle beterschapswensen en tips mbt de koorts. Collega van me wees nog op mogelijk de zesde ziekte oid. Kan natuurlijk ook nog. Ze heeft de hele dag nog koorts gehad, maar niet extreem hoog (tussen 38 en 39) dus kijk het nog maar weer even aan morgen.

Nog 2 daagjes en dan vakantie! Hopelijk is ze snel weer fit en kunnen we 3 weken non-stop genieten. En dan is ze alweer 1 jaar! :o
pi_181016635
Moet vaker klagen, hij slaapt eindelijk!
pi_181016975
Mooie blauwe ogen hier ja! O+ Ik ging er al vanuit dat mijn kind mijn vriends bruine ogen ging krijgen en die kant lijkt het ook op te gaan :)

Dan klaag ik ook even Jagar als dat helpt :') Baby ook al wakker vanaf 17:00, net een uur mee op bed gelegen maar helaas pindakaas :P
pi_181017622
Ik vind het zo mooi om te zien dat alle kindjes zo iets eigens hebben terwijl ik vroeger alle baby’s op elkaar vond lijken. Nou echt niet hoor, zoveel kindjes, zoveel verschillende snoetjes. Maar wat een knappe kindjes zag ik hier weer voorbij komen vandaag O+ .

Mars ligt er al in. Normaal voed ik rond 22.00 uur voor de laatste keer. Dan gaat hij de nacht in. Maar meneer viel om 21.00 uur als een blok in slaap beneden. Ben maar gauw met hem naar boven gegaan, heb hem toch nog een soort van gevoed en nu ligt hij dus al een uur te slapen. Heel benieuwd of dat uur vroeger ervoor gaat zorgen dat hij morgenochtend ook een uur eerder komt voor een voeding.
Of zou het een beginnetje zijn van baby steeds iets vroeger in bed kunnen leggen, zodat we weer avonden zonder kinderen hebben?! O-)
pi_181018492
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:57 schreef Malteser het volgende:
Heel benieuwd of dat uur vroeger ervoor gaat zorgen dat hij morgenochtend ook een uur eerder komt voor een voeding.
Of zou het een beginnetje zijn van baby steeds iets vroeger in bed kunnen leggen, zodat we weer avonden zonder kinderen hebben?! O-)
Hier is een uur eerder slapen wel altijd een uur eerder wakker ja. Maar andersom werkt dat nooit. Of soms, maar dan precies als dat niet uitkomt. :P

En nog even allemaal O+ O+ voor de foto's.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181019954
Bfd O+

Gefeliciteerd Flav! Wat tof! *O*

Nolita, de zesde ziekte was hier ook met lichte koorts, maar vooral veel drama bij het slapen. En op het moment dat de vlekjes zichtbaar waren was het alweer praktisch over en was de koorts veranderd in verhoging.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_181023844
Wat een leuke foto's weer van allemaal vrolijke baby's *O* Met mooie ogen en haar O+

Ooohhh ben zo blij... eindelijk weer wat koeler w/ Het is een wonder, ondanks de hitte zijn we
toch met z'n drietjes om 21.00 uur in slaap gevallen :D Ik was alweer bang voor een klamme nacht..

Hoe gaat het nu met jou Elleska?

Heeft Mars nu langer geslapen Malteser? Dat is fijn ja als dit het begin is van kinderloze avonden :)

[ Bericht 12% gewijzigd door DorothyGale op 08-08-2018 06:28:11 ]
pi_181023877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 06:19 schreef DorothyGale het volgende:
Wat een leuke foto's weer van allemaal vrolijke baby's *O* Met mooie ogen en haar O+

Ooohhh ben zo blij... eindelijk weer wat koeler w/ Het is een wonder, ondanks de hitte zijn we
toch met z'n drietjes om 21.00 uur in slaap gevallen :D Ik was alweer bang voor een klamme nacht..

Hoe gaat het nu met jou Elleska?

Heeft Mars nu langer geslapen Malteser? Dat is fijn ja als dit het begin is van kinderloze avonden :)
Hij begint nu langzaamaan wakker te worden. Dus wel drie kwartier eerder maar dat is prima want peuter is ook al wakker :).
Oh, terwijl ik dit typ, vallen Mars’ oogjes toch nog even dicht. Valt ook niet mee, dat wakker worden.
pi_181024519
Wat goed van Mars Malteser!

Hier blijven de nachten, vooral de avonden eigenlijk rommelig helaas. We proberen maar zoveel mogelijk mee te veren. Maar maakt ook dat we bijna nergens aan toe komen in de avond, ook niet aan elkaar. Als de een met N bezig is, is de ander aan het opruimen; sproeien; huishouden; klusjes oid aan het doen.

Vanochtend was haar temperatuur 36,4, meteen weer heel laag. Maar ze kon ook weer wat meer lachen dus ik *O* voorzichtig dat ze aan de beterende hand is.
pi_181024548
Fijn dat het iets beter gaat Nolita! Rommelige avonden en nergens aan toe komen boks :X Gisteren sliep meneer ook pas weer tegen 22:30, hier klagen hielp dus niet :P
pi_181024699
Hier zijn de avonden ook rommelig. Helemaal omdat in de slaapkamers steeds boven de 30 graden was....dus we hielden J beneden.
Dat samen met de darmkrampjes en gewoon algehele avondonrustigheid....het is een fase :)

Overdag is ze wel weer haar rustige relaxte zelf, fles gaat ook heel goed! En ze slaapt al meerdere nachten minstens 6 uur achter elkaar.

Gisterenavond had mijn vrouw J voor het eerst in de draagzak gedaan. Ze lag meteen te slapen, jammer alleen dat ze na een half uur zeiknat van het zweet was.

Zijn jullie ook zo blij met het weer? Ik heb elk raam en elke deur openstaan nu. Het waait binnen net zo hard als buiten :p
pi_181025025
Fijn van de goede nachten en relaxte dagen Exode! En die avonden komt ook wel weer :) Heb je nu ook vakantie?

Dit weer ja! Ik weet niet wie er harder geniet van ons 2 O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181025095
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Dit weer ja! Ik weet niet wie er harder geniet van ons 2 O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Wat een fijne foto zo!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181025270
Wauw fijn hoor die goede nachten Malteser en Exode.

Oh Fleur dat ziet er heerlijk uit zeg O+

Mijn kleine J. heeft de stickermodus weer aan staan, maar dat is nu wel veel beter te doen dan met die warme dagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 09:38:03 #70
382129 crew  Donna
pi_181025337
Wij hebben zelf dramatisch geslapen, wat was het warm. G. had nergens last van. Laatste fles gehad om 19:15 en om 7:00 precies was ze wakker.
pi_181025525
een dromerige kaptein met mooie ogen in blijdorp en prachtige blauwe ogen bij LadyS.
Fleur dat ziet er heerlijk uit.
Aure wat ligt hij er lief bij O+

Flav gefeliciteerd *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:25 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Leuke rompers haha! :D

Elleska ik was benieuwd hoe je baby eruit zag, wat een leukerd heb je O+
ik heb nog niet veel foto's gepost en we zetten eigenlijk geen herkenbare foto's maar dat rompertje was te toevallig.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 06:19 schreef DorothyGale het volgende:
Hoe gaat het nu met jou Elleska?
lief dat je het vraagt. ik vond de afgelopen weken pittig. sprongetje, spruw en dat samen met de hitte waarbij ik niet veel anders kon dan ons in huis opsluiten. overdag niet kunnen bijslapen omdat het boven te warm is maakt het meeveren een stuk lastiger.

maargoed dat is nu allemaal voorbij dus het kan alleen maar beter worden. L ligt nu te slapen, als hij wakker is gaan we weer eens wandelen want die dagelijkse wandelingen heb ik gemist. nu het huis goed luchten en vanmiddag maar ff samen een dutje doen.
Edit: oeps met mijn wakkere hoofd vergeten de babyfoon aan te zetten. gelukkig sliep hij nog steeds.

[ Bericht 100% gewijzigd door Elleska op 08-08-2018 10:02:42 ]
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 10:40:47 #72
382129 crew  Donna
pi_181026509
Jaaa Flav, gefeliciteerd natuurlijk. Ik wou een bijleespost maken, maar er kwam bezoek.
pi_181027344
Fleur, snelle rakker heb je daar! Dat luisteren kan je voorlopig nog wel op je buik schrijven ben ik bang ;) Die van mij gaat ook steeds sneller, plant op wiebelig krukje was gisteren bij oma al niet meer veilig... Dat wordt binnenkort maar eens ons huis door gaan en iets meer baby-proof maken. Nu totaal niet (lees: overal stopcontacten op vloer hoogte, losse stekkerblokken, zware planten op verhogingen).

PKM: Fijn dat je het blaadje er nog even uit kon trekken! Sowieso denk ik af en toe wel eens aan wat er allemaal mis kan gaan met mijn baby, nare gedachten. Ben verder heel nuchter en weinig neurotisch, maar schijnbaar werkt dat soms toch anders bij zo'n wezen dat volledig van jou afhankelijk is.

Exode, fijn dat het overdag zo goed gaat en ze de draagzak wel fijn vond!. Ik vind het ook jammer dat ik door het warme weer weinig heb kunnen dragen, dus alleen daar al voor: jeej voor het koelere weer!

Elleska, dat klinkt ook wel pittig! Fijn als er nu betere tijden aankomen.

Lemijn, wat gezellig dat je gewoon Jacob nog even komt showen hier O+ En verder hier ook blauwe ogen boks! Heb er niet echt een goede foto van, zal die eens even maken. Toen ik zwanger was en wist dat het een jongetje zou gaan worden, hoopte ik stiekem op een blond jongetje met krullen en blauwe ogen, en laat dat nou eens precies zijn wat ik gemaakt heb :D O+ Niet dat het me verder wat zou uitmaken, maar toch leuk. Totaal geen rammelvibes hier overigens. We zijn er nog niet uit of we eventueel nog een tweede willen, en die komt er in ieder geval niet op korte termijn.
pi_181027403
En bonus vanwege missen BFD:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door elliebell op 09-08-2018 20:10:12 ]
pi_181027588
Leuk ellie :D krulliebollie O+

Wij hebben n heul lelijke paspoortfoto. T moest allemaal heel snel bij de fotograaf, dus hij staat er soort van verdwaasd op _O- maar ach, hij heeft een paspoort en we kunnen op reis *O*

Ik ben van plan ergens volgend jaar een grote reis te maken met kaptein en vriend. T liefst naar azie O+

Maar eerst maar ns naar frankrijk binnenkort, ook dikke prima *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181027670
Haha LDG, arme kind start z'n leven direct al met een matige paspoort foto... Scheelt later hoop dat paspoort foto's leuk kunnen zijn :P
Reizen O+ Azie is zo tof! Hebben we een aantal keer gedaan pre-B. Nu wat halve plannen om een paar maanden door australie te gaan reizen over een jaar, of misschien 2. Nu eerst ook maar eens een Frankrijk vakantie, ook avontuurlijk :+
pi_181028336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:38 schreef elliebell het volgende:
Haha LDG, arme kind start z'n leven direct al met een matige paspoort foto... Scheelt later hoop dat paspoort foto's leuk kunnen zijn :P
Reizen O+ Azie is zo tof! Hebben we een aantal keer gedaan pre-B. Nu wat halve plannen om een paar maanden door australie te gaan reizen over een jaar, of misschien 2. Nu eerst ook maar eens een Frankrijk vakantie, ook avontuurlijk :+
Australië, ook gaaf O+ en Scandinavië, zuid Amerika, er staan zoveel dingen op mn reis bucket list altijd :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181028593
Jij hebt ook een mooierd gebakken Ellie! O+

En verre reizen O+ O+ Azië en Australië al af mogen vinken en beide fantastisch, maar dat vind ik van bijna alle landen wel.. :P Dit jaar gaan ook wij naar Frankrijk, misschien volgend jaar weer een verre reis :) Een vriendin zit nu in Vietnam, ben ergens wel een tikkeltje jaloers :@
pi_181028607
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Australië, ook gaaf O+ en Scandinavië, zuid Amerika, er staan zoveel dingen op mn reis bucket list altijd :@ :D
+1 :P
pi_181029089
Oh en nog een O+ voor de mooie sticker van Aure!
pi_181029445
Over paspoorten gesproken; er kwam laatst voorbij dat (volgens mij alleen) id kaarten tussen 1 april en ergens in juli geproduceerd foutief konden zijn. Mag/kan gewoon mee gereisd worden maar een echtheidskenmerk zou niet werken?
De onze is van 6 april en konden we checken met een app, niets aan de hand met onze kaart gelukkig.

Heerlijk even deze verkoeling ja. Maar zou ook graag nog wat zomers weer willen in mijn vakantie :@
pi_181030487
Leuke foto ellie, goed gelukt ook voor een babypasfoto!

Ohja ik was Jacob helemaal vergeten, maar wat een leuke dreumes is dat O+

M'n sticker was weer 3 uur ofzo wakker en wilde niet slapen, uiteindelijk met stofzuigergeluid in slaap gekregen in de hangmat. Nu luister ik al 20 minuten naar dat irritante geluid met zo'n vervelende piep erin, maar ik durf het niet uit te zetten ;( Ik zet het wel steeds een klein beetje zachter :P

Wij gaan misschien in oktober een weekje weg met J., naar een nog nader te bepalen stad in Europa (iemand nog tips steden die goed te doen zijn met baby? We nemen de kinderwagen en draagzak mee). En dan volgend jaar misschien wat verder weg.
pi_181031012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef Aure het volgende:
Leuke foto ellie, goed gelukt ook voor een babypasfoto!

Ohja ik was Jacob helemaal vergeten, maar wat een leuke dreumes is dat O+

M'n sticker was weer 3 uur ofzo wakker en wilde niet slapen, uiteindelijk met stofzuigergeluid in slaap gekregen in de hangmat. Nu luister ik al 20 minuten naar dat irritante geluid met zo'n vervelende piep erin, maar ik durf het niet uit te zetten ;( Ik zet het wel steeds een klein beetje zachter :P

Wij gaan misschien in oktober een weekje weg met J., naar een nog nader te bepalen stad in Europa (iemand nog tips steden die goed te doen zijn met baby? We nemen de kinderwagen en draagzak mee). En dan volgend jaar misschien wat verder weg.
Berlijn!
pi_181031505
Wij waren in Rome, toen Timo 10,5 maand was. Ging heel goed en was superleuk. We hadden een fijn appartement waardoor wij 's avonds gewoon nog lekker konden kletsen terwijl Timo lag te slapen.
pi_181031610
Klaagpost. Heb hier echt mijn dag niet, vreselijk slecht geslapen door de hitte, onweer, baby die wakker werd van het onweer en vandaag de hele dag al bijna niet wil slapen. Gelukkig ging ze na de fles net knock-out maar is ook maar even de vraag hoe lang dat is, ze was wel heel schattig toen ik haar slapend in bed legde O+ Ik heb gewoon heel even een half uurtje rust nodig, is dat te veel gevraagd :s) :+ Zal blij zijn als het 6 uur is en manlief thuiskomt. Ik voel me nu al uitgeput, en het werkt ook niet mee voor mijn geduld voor jengelige baby en daar voel ik me dan weer rot over ;( Einde klaagpost :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181032402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef Aure het volgende:
Leuke foto ellie, goed gelukt ook voor een babypasfoto!

Ohja ik was Jacob helemaal vergeten, maar wat een leuke dreumes is dat O+

M'n sticker was weer 3 uur ofzo wakker en wilde niet slapen, uiteindelijk met stofzuigergeluid in slaap gekregen in de hangmat. Nu luister ik al 20 minuten naar dat irritante geluid met zo'n vervelende piep erin, maar ik durf het niet uit te zetten ;( Ik zet het wel steeds een klein beetje zachter :P

Wij gaan misschien in oktober een weekje weg met J., naar een nog nader te bepalen stad in Europa (iemand nog tips steden die goed te doen zijn met baby? We nemen de kinderwagen en draagzak mee). En dan volgend jaar misschien wat verder weg.
berlijn, rome, parijs O+ sicilie is ook heerlijk maar dan niet in palermo maar lekker richting de etna.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181032552
Nieuwe statts van het CB 80 cm en 10,2 kg :Y rond t bovenste lijntje qua lengte en richting de onderste qua gewicht, allemaal dikke prima aldus de arts. Ik had verder nog iets van onderzoek verwacht, maar twee vaccinaties erin en we stonden weer buiten :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181032633
Lekker klagen hoor rena. Dat mag best. Ik ben de hele week al moe en niet lekker in mijn vel dus ik snap hoe je je voelt. Morgen vast weer beter. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181035382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:40 schreef rena het volgende:
Klaagpost. Heb hier echt mijn dag niet, vreselijk slecht geslapen door de hitte, onweer, baby die wakker werd van het onweer en vandaag de hele dag al bijna niet wil slapen. Gelukkig ging ze na de fles net knock-out maar is ook maar even de vraag hoe lang dat is, ze was wel heel schattig toen ik haar slapend in bed legde O+ Ik heb gewoon heel even een half uurtje rust nodig, is dat te veel gevraagd :s) :+ Zal blij zijn als het 6 uur is en manlief thuiskomt. Ik voel me nu al uitgeput, en het werkt ook niet mee voor mijn geduld voor jengelige baby en daar voel ik me dan weer rot over ;( Einde klaagpost :')
Zo'n soort dag had ik gisteren. Houd vol, er komt vanzelf weer een betere dag! En je man komt bijna thuis ^O^ :*
Dit, dat, alles.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 19:54:15 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181038433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Nieuwe statts van het CB 80 cm en 10,2 kg :Y rond t bovenste lijntje qua lengte en richting de onderste qua gewicht, allemaal dikke prima aldus de arts. Ik had verder nog iets van onderzoek verwacht, maar twee vaccinaties erin en we stonden weer buiten :o
Aha, dit waren hier letterlijk ook de stats 2 weken geleden. Dat verklaart een hoop 8-) .

Elliebell, als ze die onderste gebruiken voor zijn paspoort ben je een gelukkig mens vermoed ik!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181038509
Wat een reus die kapitein :D
Wij mogen de 20e voor de extra vaccinatie ivm vakantie. Ik zet hem gewoon nog even op de weegschaal en leg hem in de meet bak.
Heb het idee dat hij een groeispurtje heeft gemaakt oO<

En het iets super cools.
Hij rende mee aan de hand!
Normaal een paar stapjes en klaar maar nu een heuse sprint en lachen dat hij deed O+
pi_181040635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Elliebell, als ze die onderste gebruiken voor zijn paspoort ben je een gelukkig mens vermoed ik!
Jaa O+ Ik ga het in ieder geval proberen bij de gemeente. Voor die eerste moest de fotograaf ook echt enorm z'n best doen, hij bleef maar lachen :D
pi_181040714
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:30 schreef elliebell het volgende:

[..]

Jaa O+ Ik ga het in ieder geval proberen bij de gemeente. Voor die eerste moest de fotograaf ook echt enorm z'n best doen, hij bleef maar lachen :D
ze mogen gewoon lachend op de foto op die leeftijd :D daarom baalde ik ook zo dat de kaptein t vertikte, mag t eindelijk eens n keer :') staat ie er als een verdwaasd zotje op }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181040752
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:30 schreef elliebell het volgende:

[..]

Jaa O+ Ik ga het in ieder geval proberen bij de gemeente. Voor die eerste moest de fotograaf ook echt enorm z'n best doen, hij bleef maar lachen :D
Dirk steekt zijn tong uit op zijn ID dus lachend moet ook gewoon kunnen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181041448
Mijn dag is weer goed, lachende baby in paspoort straks dus O+ Toch leuk hoor zo'n eerste paspoort.
LDG, verdwaasd zotje haha, daar moest ik dan weer om lachen.
En Nanuke, een uitstekende tong op je eerste paspoort is toch ook wel heel tof haha!
pi_181046169
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:22 schreef elliebell het volgende:
En bonus vanwege missen BFD:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
En wat een leuk haar!
pi_181046711
Ellie! Die onderste pasfoto! :D *smelt*

Ik vind het niet zo erg dat O. niet meer zo erg op zijn paspoortfoto's van toen -ie een maand oud was lijkt! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181046756
En -slik-

Sinds een week of zo merken we dat O. 's nachts beduidend lichter slaapt en al onrustig begint te woelen als mijn man en ik tegen elkaar fluisteren of te luid gapen of als er even met een telefoon gerommeld wordt.

Zijn ledikantje staat nu nog als cosleeper tegen mijn kant van het bed aan, maar vanavond maar eens proberen hoe het gaat als het ledikantje tegen de slaapkamermuur aanstaat die het verst bij ons bed vandaan is (aan het voeteneind). Dan is -ie dus echt een paar meter van me vandaan vannacht - jakkes! :D Heel benieuwd hoe het gaat. Voelt toch een beetje als tussenfase richting eigen kamertje. Snif. Bij vlagen willen we overigens liever een groter familiebed en bij vlagen willen we dat niet - het verschilt een beetje van dag tot dag.

Naja, dit eerst maar eens proberen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181046773
Aure, ik vond Londen laatst enorm goed te doen met een baby, ondanks dat het zeshonderd graden was. :) Maar goed, als Londenofiel ben ik wellicht wat bevooroordeeld. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181046872
Haha die pasfoto's Mini, die herinner ik me nog wel. Super schattig en mini nog hč!

Snap dat het even lastig is Mini. B heeft hier eergisteren voor het eerst in z'n eigen kamer geslapen, omdat het zo heet was in onze slaapkamer. Ik vond het ook maar matig :{ Hij sliep prima trouwens. Vannacht weer bij ons gelegd O+ Hij heeft trouwens ook wel een week ofzo gehad dat hij ook sneller onrustig werd van ons, maar dat is nu weer over. Dus misschien ook een fase van O? Hier ook twijfels hoe lang we 'm op onze kamer willen hebben, maar vooralsnog vind ik het vooral fijn (en praktisch).
pi_181046981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:43 schreef elliebell het volgende:

Snap dat het even lastig is Mini. B heeft hier eergisteren voor het eerst in z'n eigen kamer geslapen, omdat het zo heet was in onze slaapkamer. Ik vond het ook maar matig :{ Hij sliep prima trouwens. Vannacht weer bij ons gelegd O+ Hij heeft trouwens ook wel een week ofzo gehad dat hij ook sneller onrustig werd van ons, maar dat is nu weer over. Dus misschien ook een fase van O? Hier ook twijfels hoe lang we 'm op onze kamer willen hebben, maar vooralsnog vind ik het vooral fijn (en praktisch).
Dank, wellicht is het inderdaad maar een *stuiptrek* fase *stuiptrek*. :7

Ik vind het ook fijn dat O. bij ons slaapt, en mijn echtgenoot gelukkig ook! O+
Ik hoorde toevallig afgelopen week van mijn buurvrouw (ook recent bevallen) dat haar man het na twee maanden cosleepen wel welletjes vond, maar mijn buurvrouw nog helemaal niet. Lijkt me reuze vervelend om daar verschillend over te denken.. :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_181047046
Hier werd de kaptein na n maand of zes ofzo steeds vaker wakker van ons en wij van hem. Toen is hij met ledikantje en al naar zn kamertje gegaan en sindsdien slaapt ie daar, een stuk vaster ook :Y en mocht ie snachts n voeding nodig hebben dan gaan we gewoon ff daarheen. En sochtends de eerste fles drinkt ie weer gezellig tussen ons in in het grote bed O+ even n knus momentje altijd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181047059
Ik help je hopen ;) Fijn dat jullie hetzelfde willen ook.
Het hele co-sleeper was hier wel echt mijn idee, maar vriend vindt het dus echt enorm gezellig en wil hem helemaal niet weg hebben. Had ik eigenlijk niet verwacht, want hij is niet zo'n beste slaper. Maar een baby doet wonderen voor z'n slaap vermogen. Hij heeft nog nooit zo goed geslapen als in de kraamtijd, waarin ik om de 2/3 uur B aan het voeden en verschonen was :') Moest hem toen echt wakker slaan ongeveer.
pi_181047094
Hier is vriend van nachtbraker (tegen 1a2 uur snachts naar bed) omgeschakeld naar rond 22/23 naar bed _O-. slaapgebrek en gebroken nachten doen gekke dingen met mensen :D hij is nog steeds geen ochtendmens maar kan sinds de kapitein wel iets makkelijker in beweging komen in de ochtend.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181047126
Mijn O doet as we speak een dutje in z'n eigen bed. We voelden ons zo beperkt door de hele dag een kind bij ons te dragen dat we nu aan het proberen zijn over te stappen. Ik was 45 minuten bezig voor hij sliep, maar eens kijken hoe lang hij slaapt!
pi_181047184
Brave vader geworden dus LDG ;) Ik vind dat vroeg naar bed overigens zelf nog wel moeilijk. Ik probeer wel rond 22 uur te slapen, daarvoor nog douchen en alles klaarzetten voor de volgende dag. En natuurlijk eten, B naar bed (proberen te) krijgen. Vind dat er weinig tijd in de avond overblijft op werkdagen voor wat ontspanning. Maar hé, gelukkig heb ik een fantastisch mooie, blije baby, dat helpt enorm. Zeker zoals vanochtend, als hij echt intens blij is O+ O+

Fijn dat ie slaapt Jagar! Ik vond het ook echt zo heerlijk toen B na een maand of 3 eindelijk overdag in z'n eigen bedje wilde slapen ipv op ons. Je handen even vrij hebben doet al zoveel voor je hč. Ik hoop dat het een succesvol dutje wordt.

Zo, en dan ga ik nu even hard aan het werk (was nog even kolven). Goede dag iedereen :W
pi_181047215
Oeh hopelijk slaapt ie een tijdje door jagar!

Bedankt voor alle stedentips, ik ga eens met vriend overleggen.

Nieuwe fase voor mini :o dat zal wel even wennen zijn ja! Oh en pssst, check je pm ;) als je je nummer naar mij stuurt maak ik even een appgroepje met ldg voor onze blijdorpdate!

(Als er andere mensen zijn die mee willen mag dat he! Als we een datum hebben laat ik het hier wel even weten)
pi_181047325
Inzake samen/alleen slapen, schakelen we nu live over naar huize O. :') :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jagar, ik duim voor tenminste anderhalf uur voor jullie! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181047359
Aure, ik ga je PMmen! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_181047496
Lieve foto zo mini O+

Ik kan ook echt een serie maken van J. als sticker. Na intens gehuil (ik mķest mezelf toch echt even aankleden) werd ie alleen stil op mij.

Ik noem deze "eggs for breakfast" :9 dichterbij ontbijt dan dit kom ik voorlopig niet ben ik bang :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ie over 3 weken toch wat beter op zichzelf slaapt als ie naar het kdv gaat :')
pi_181048323
Die pasfoto's Mini O+ Vooral die 2e :D
Bedenk me meteen dat wij 8 oktober naar Belgie gaan kortom ook tegen die tijd maar eens een ID regelen.
Stedentrips ga ik onthouden, ik heb B al heel lang een weekend Londen beloofd. Vanochtend onder het ontbijt hadden we het erover en hij wil niet meer met zijn 2tjes maar met zijn 4en want de baby moet mee.

Ik ben benieuwd hoe lang J nog in de cosleeper ligt. Ik lig dus op een logeerbed in de babykamer en J bij mijn vrouw. Dat gaat eigenlijk prima zo zeker omdat we weten dat het tijdelijk is.
B is meestal rond 07:00 wakker dus dan moet ik weer aan de bak en mijn vrouw en J slapen dan nog lekker.

Fijn Jagar, nog aan het slapen?

J was gisteren tussen 20:00 en 00:00 weer enorm onrustig, veel darmkrampjes, lastig te troosten, niet slapen. De rest van de 24 uur is zo relaxt en vrolijk, de overgang is dus groot. Maar wel geslapen tot 05:00 terwijl ze om 19:00 de laatste voeding had (ze wilde daarna echt niet, borst niet, fles niet). Ze is dan veel te onrustig om te drinken.

Aure het ziet er wel superlief uit zo!

Gisteren heb ik 10 minuten gekke bekken lopen trekken, geluid gemaakt, verhalen verteld, alles voor een glimlach van J...niets. B loopt naar haar toe terwijl ze in de box ligt zegt 'eej J.u.l.i.a.' en haar hele gezicht lichtte op en ze begon toch te lachen. Hijzelf ook trouwens, hij kijkt dan zo verliefd naar haar.
pi_181048463
Aah dat is inderdaad niet fijn mini!

Leuke romper heeft ie aan Aure, ik zag m laatst ook ergens voorbij komen. Komt ie niet van sleep no more ofzoiets

Ik moet duidelijk wennen aan dit wat koelere weer. M. werd gisteravond wakker omdat ie het koud had (gewoon net als de voorgaande weken met alleen een romper in bed gelegd) en nu is ie ook alleen met een romper naar het kdv :P Ik heb zijn luiertas en een tijdje niet meer gecontroleerd op reservekleding ook.
pi_181048629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Aah dat is inderdaad niet fijn mini!

Leuke romper heeft ie aan Aure, ik zag m laatst ook ergens voorbij komen. Komt ie niet van sleep no more ofzoiets

Ik moet duidelijk wennen aan dit wat koelere weer. M. werd gisteravond wakker omdat ie het koud had (gewoon net als de voorgaande weken met alleen een romper in bed gelegd) en nu is ie ook alleen met een romper naar het kdv :P Ik heb zijn luiertas en een tijdje niet meer gecontroleerd op reservekleding ook.
Hier had ik kaptein gisteren ineens n romper, lange broek, shirtje en sweatvest aangetrokken, ik was ervan overtuigd dat ie t koud zou hebben met korte mouwen/pijpen in de buggy. Zweten dat ie deed _O- heb m na t CB bezoekje maar wat minder aangetrokken :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181049040
Ik had V vannacht alleen in zijn luier te slapen gelegd, en de ventilator aan _O-
Maar het was dan ook goed benauwd op zijn kamer, en wij wonen in het zonnige zuiden. Daar is het meestal warmer.
Nu gaat hij ook het huis door in romper, doe hem straks wel een broek en sokken aan als we eropuit gaan.
pi_181049474
Sleep no more inderdaad Fleur. :)

Zoals jullie zien heb ik J. meteen kleding aangetrokken :D zo blij met dit koelere weer. Eindelijk mijn favo romper en salopette aan :D ik moet voor de nacht wel even een slaapzak halen, want hij trapt ook nu zijn laken van zich af. Terwijl het nu net niet lekker warm genoeg is om zonder laken te slapen op onze kamer.
pi_181049621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:49 schreef Elleska het volgende:

lief dat je het vraagt. ik vond de afgelopen weken pittig. sprongetje, spruw en dat samen met de hitte waarbij ik niet veel anders kon dan ons in huis opsluiten. overdag niet kunnen bijslapen omdat het boven te warm is maakt het meeveren een stuk lastiger.

maargoed dat is nu allemaal voorbij dus het kan alleen maar beter worden. L ligt nu te slapen, als hij wakker is gaan we weer eens wandelen want die dagelijkse wandelingen heb ik gemist. nu het huis goed luchten en vanmiddag maar ff samen een dutje doen.
Edit: oeps met mijn wakkere hoofd vergeten de babyfoon aan te zetten. gelukkig sliep hij nog steeds.
Ja, dat is dan enorm pittig in de hitte. Als alles al normaal gaat is het al zwaar met dat hete weer. Maar goed om te horen dat het nu voorbij is!


Ben trouwens blij om te lezen dat baby’s wel gewoon lachend op de paspoortfoto mogen. Het is al kil genoeg dat je als volwassene neutraal kijkend op de foto moet staan. Binnenkort ook id bewijs aanvragen voor R. ben benieuwd hoe het zal gaan met het maken van de foto’s :D

Balen dat soort dagen Rena. Vandaag gaat het vast beter :*

Nog steeds een stickerbaby Aure! Dat heeft hier een week of acht/negen geduurd en stiekem mis ik het soms wel. Vond het heerlijk. Hoewel ik er aan het eind ook wel klaar mee was, want het is best vermoeiend om zo te 'slapen' :O

R. is nu ruim drie en een halve maand en past nu bijna niet meer in de wandelwagenbak. En dat wil hij ook niet meer. De cosleeper zal nog wel iets langer passen, maar het wordt tijd om een matras op maat te laten maken voor het ledikantje. Als ik dat tegen mijn man zeg schrikt íe, hij is er nog láng niet aan toe om R. apart te laten slapen. We vinden het heerlijk zo met z’n drietjes O+

Is er eigenlijk een moment waarop het ‘te laat’ is om een kindje te laten wennen aan een eigen kamer? Soms hoor ik dat je het beter voor een bepaalde leeftijd kan doen omdat anders er teveel gewenning is?

Het zijn weer rare dagen hier. Door het hete weer hebben we gevoed op verzoek. En we hebben het idee dat hij soms overdag sowieso te weinig dronk. Dus deze week hebben sinds eeuwen ’s twee keer nachts gevoed :D . Nu het weer koeler is gaan we ons best doen om weer wat te rekken tussen de voedingen met zangspelletjes en andere soorten afleiding. Had er gewoon de energie niet voor…
pi_181050142
Vandaag gaat het tot noch toe wel beter, was vanmorgen wel weer even heel verdrietig en uit haar doen, maar heeft uiteindelijk toch een dutje gedaan en daarna ging het weer beter. Ik vermoed dat er misschien weer een tandje op doorbreken staat, ik vind het soms zo lastig nog om te zien wat er dan met haar aan de hand is en ik dacht echt dat ik haar nu wel doorhad -O- Ik mocht vanmorgen gezellig voor een uitstrijkje :P , maar ben blij dat het achter de rug is, hopelijk komt er niks uit.

LDG, mooie stats, het is een fijn mannetje volgens mij qua bouw, verwachtte je onderzoek over zijn gewicht?

Flav, wat leuk dat die kleine V meerent :D

Elliebel wat een geweldig leuke pasfoto’s O+ Die van mij keek onwijs serieus op haar pasfoto’s haha

Mini, lastig lijkt me dat als je het zelf nog zo fijn vind hem dichtbij te hebben, wij merkten het al heel snel bij C dat ze niet relaxed meer sliep met ons gesnurk/ge-adem op de achtergrond. Sinds ze op haar eigen kamer slaapt slaapt ze best wel goed, dus ik vond het ook wel jammer maar zag wel in dat het toen beter was.

Jagar hopelijk deed hij een lekker dutje in eigen bed!

Sticker J O+ Wat een leuk truitje! Hier hangt ze nog in romper rond, de warmte hangt hier nog een beetje in huis.

Exode, wat zielig voor J die krampjes, ik vond het ook zo sneu en je kunt er zo weinig aan doen ;(

Ik geniet enorm van het veranderde weer, het regent hier O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181050244
Bijna anderhalf uur geslapen! Nu tijd voor dutje twee....
pi_181050521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bijna anderhalf uur geslapen! Nu tijd voor dutje twee....
Wat goed! *O* Hopelijk zet hij het door!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181051051
Jaaaaa jagar wat fijn!

Wij laten J eigenlijk al vanaf week 4 overdag in haar eigen kamer slapen. Wel in het wiegje die dus de gang met regelmatig over wordt geschoven. Bij B deden we dat zelfs al in de eerste week. Inderdaad om haar te laten wennen, dit voelt voor ons fijn zo. Ze slaapt er ook gewoon goed, dus dat is makkelijk praten denk ik.

's nachts ligt ze met name bij mijn vrouw vanwege de nachtvoeding, zodra ze regelmatig gaat doorslapen gaat ze in principe ook 's nachts naar haar eigen kamer. Wel met de deuren open overigens anders kan mijn vrouw niet slapen.

Onze slaapkamer is ook echt mini dus het is nu een hindernisbaan met wiegje, aankleedkussen en voedingskussens. Ik slaap altijd heel vast behalve als er een baby naast me ligt :@ En J slaapt net zo luidruchtig als B altijd deed.
pi_181051423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bijna anderhalf uur geslapen! Nu tijd voor dutje twee....
Wat goed! O+ Wat heb je gedaan in de tussentijd? :)

Deze O. is ook aan slaapje twee begonnen. Met kont omhoog op de bank. :O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181051460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:26 schreef Aure het volgende:
Lieve foto zo mini O+

Ik kan ook echt een serie maken van J. als sticker. Na intens gehuil (ik mķest mezelf toch echt even aankleden) werd ie alleen stil op mij.

Ik noem deze "eggs for breakfast" :9 dichterbij ontbijt dan dit kom ik voorlopig niet ben ik bang :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ie over 3 weken toch wat beter op zichzelf slaapt als ie naar het kdv gaat :')
Toffe outfit! Nog niet half zo tof als het verrukkelijk slapende snoetje, maar toch! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_181051614
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bijna anderhalf uur geslapen! Nu tijd voor dutje twee....
Dat duurde welgeteld 20 minuten -O-
pi_181051625
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat goed! O+ Wat heb je gedaan in de tussentijd? :)

Deze O. is ook aan slaapje twee begonnen. Met kont omhoog op de bank. :O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boodschappen met kind nummer 1!
pi_181051791
20min is toch weer een mooi dutje.

Hier zijn de slaapjes momenteel ook kort, we zitten nu al op slaapje nummer 3. Het warme weer heeft het hele ritme overhoop gegooid doordat ik hem beneden liet slapen. Nu ligt L overdag weer in het ledikantje op zijn kamer, gedoe met zulke korte slaapjes maar we moeten toch ergens beginnen.

'savonds begint hij tegenwoordig ook in zijn eigen kamer want alleen in de co-sleeper liggen is niet meer veilig zo bewegelijk als hij is. Bij de eerste nachtvoeding haal ik hem op en dan slaapt hij verder in de co-sleeper. Hopelijk worden de nachtvoedingen ook snel weer minder, voor de hittegolven hadden we 1 nachtvoeding nu 3 of meer.
pi_181052773
Hier inderdaad ook extra nachtvoedingen met de hittegolf, maar vond het wel logisch met hoe warm het boven was - kreeg ik zelf ook dorst van. :9
Volgende week consultatiebureau. Ze keken bij de zes maanden al een beetje confuus vanwege nog niet doorslapen (ze zijn een tikkie conservarief) dus ben benieuwd. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181055959
Mini dat geen cyclus was nog helemaal niet bij me opgekomen. Komt het door de borstvoeding of heb je vaker problemen gehad met je cyclus?
Ik vind de keuze lastig, niet in de laatste plaats omdat veel baby’s stoppen met de borstvoeding bij nieuwe zwangerschap. Ik wil Banaan liefst tot twee jaar of zelfs nog langer borstvoeding geven. :x

Banaan reageert niet altijd even sterk op geluiden. De ene keer kan ik bijvoorbeeld beter wegsluipen dan de andere keer. Gefluister gaat zelden goed.
Een groot familiebed vind ik wel bij jullie passen. Ook handig voor jullie nachtelijke activiteiten als O. uiteindelijk wel in zijn eigen kamertje slaapt.
Wat mij betreft blijft Banaan in onze kamer slapen totdat hij zelf naar zijn kamertje wil. Mijn man heeft daar geloof ik wel een leeftijdsgrens bij maar houdt dat wijselijk voor zich. :)

Fleur ik vind mijn rol als moeder ook geweldig. O+ Ik geniet ook echt van hem voorlezen (als hij mijn boek niet afpakt), bellen blazen, zijn speelgoed dat overal ligt (oké dat word vast snel minder leuk) en vooral zijn enorme enthousiasme voor alles. :)
Wat een mooie sfeerfoto van M. O+

Mooie stats Elleska en LDG. *O*

Wat een heerlijke foto LDG. Doet me eraan denken dat Banaan dringend weer naar de dierentuin moet. Helaas niet Blijdorp voor de meet. ;)
Grappig die veranderende bedtijden van je vriend.

Jagar eindelijk betere temperaturen. Doet O. het nou wat beter?

Mooie ogen LadyS. O+

Lemijn een bonusfoto! *O*

Nolita voelt ze zich beter? Fijne vakantie. :*

Exode wij hadden Banaan dinsdag ook nog mee naar het bos bij die hitte, in draagzak. Zonder romper, dat wel. Toen Banaan wakker werd wou mijn man hem per se uit de draagzak halen uit angst dat hij te warm werd. Bleek dat Banaan niets zweette, alleen mijn man had een Banaanvormige zweetplek op zijn rug. :D
Leuk dat de fles gelijk zo goed gaat.
Wat lief, die lachjes van J naar B. O+

Ellie ik maak me ook best weleens zorgen. Dan probeer ik er iets aan te doen of het van me af te zetten als ik er niets aan kan veranderen. Ik kan hem bijvoorbeeld niet aan me vast ketenen uit angst dat iemand hem ontvoert. :)
Ook zonder werk kom ik tijd tekort om lekker te ontspannen. Overdag is er meestal genoeg te doen. Tijd voor mezelf is dus meestal na negen uur.

Rena ik had gisteren een en al herkenning toen ik je klaagpost las. Warm ’s nachts, Banaan én mijn man plakten tegen me aan. Daarna twee keer Banaan die panisch werd door het onweer. We snapten pas achteraf dat het door het onweer kwam, omdat het niet echt hard ging. Banaan kan het niet waarderen als hij geschrokken is en je hem dan in krampjeshouding legt. :@
Ik had trouwens zelf ook eerder naar bed moeten gaan maar omdat Banaan enorm moeilijk in slaap viel was wou ik nog wat ontspannen.
Doorkomende tandjes twijfel ik altijd over of dat het probleem is bij Banaan. Wetenschappelijk is blijkbaar nooit bewezen dat baby’s er echt last van hebben. De periode van doorkomende tandjes hangt nou eenmaal samen met flinke ontwikkelingen, daar hebben ze veel meer last van. En wij dus ook. :p
Ter vergelijking: Banaan heeft twee tandjes, maar als hij humeurig is dan gokken mensen altijd dat er tandjes gaan doorkomen. ;)

Aure wat is jouw baby toch fotogeniek. O+ Kinderdagverblijf boft maar met zo’n sticker binnenkort. ;)

Wij hadden juist afgelopen nacht ineens drie nachtvoedingen, meestal zijn het er een of twee. Gelukkig sliepen we uit tot half negen en lag ik er best op tijd in, scheelt een hoop. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181058906
Aure: O+ O+ Zo fijn baby;s die op je slapen
Rena: Die hitte is verschrikkelijk! Gelukkig vandaag een beetje afgekoeld :* D tijd rond tandjes is naar ;(
LDG: Goede stats! Had hij veel last van de prikken?
Ellie: Wat een lieve pasfoto!
Mini: Ook leuke pasfoto's hoor! O+ En slapende baby O+
Jagar: Fijn dat het slapen in bed gelukt is!
PKM: Zo leuk hoe jij schrijft over jou en banaan O+

Mijn kleine baby kan lopen :o
pi_181060639
Echt los lopen memoru!? Wat goed en snel! :o

Is een dingetje ja, als ze op hun eigen kamertje gaan slapen. Hier ging die overgang zonder iets aan haar te merken (met 8 weken). Lief al die slaapfoto’s. Die heb ik vrijwel niet, omdat ze momenteel zo moeilijk slaapt durf ik niet meer in haar buurt te komen als het me gelukt is haar weg te leggen.
Vannacht sliep ze van 00:15 tot 5:30 en na een voeding weer door, mijn wekker ging om 6:15 dus die nacht was me iets te kort. Gelukkig nu vakantie *O* Nu hopen dat we wat bij kunnen slapen en dat het haar lukt om zelf in slaap te vallen.

Pkm ze is weer helemaal beter en de oude ja, gelukkig! Geen vlekjes dus geen idee waar de koorts vandaan kwam.

Geweldig ja die pasfoto’s van O mini :D

En WoW ldg, goede stats idd!
pi_181060692
Wat goed Memoru! *O*

Balen van de extra nachtvoedingen!

M. heeft vandaag vlinderpasta (zonder saus) meegegeten. Wij aten lui op schoot en hij kwam naar ons toegekropen om met open mond naar mijn bord te kijken. ‘T was net n vogeltje :') Maar het ging er goed in! Het is dat we stopten anders zat hij nu nog te eten geloof ik :P

Ik sliep afgelopen nacht pas om 03:15 zonder reden en om 06:30 ging mijn wekker en heb ik ivm minder bezetting gewerkt van 8-17 zonder pauzes ;( Van alle avonden hoop ik dat M. vanavond redelijk optijd gaat slapen :O
pi_181062256
Jaa echt los O+ :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nolita: Geniet van je vakantie! Hopelijk kan je genoeg rusten :*
LBF: Ahhww geweldig zo'n goede eter :D Pff 9 uur werken en dat zonder pauze! Lief zijn vannacht M.!
pi_181063006
Wauw Memoru! *O* En ik vind de stijl van jullie huis mooi trouwens O+

Al mijn werkdagen verlopen al weken praktisch zonder fatsoenlijke pauze en ik werk ook op mijn vrije vrijdagochtend (morgen gelukkig de laatste keer). Maar door de 3 uur slaap van afgelopen nacht brak het me vandaag opeens op.

Fijn dat ze zich beter voelt Nolita :Y

M. slaapt! *O* Ik reken nog nergens op maar het is een begin :P
pi_181063552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:59 schreef Memoru het volgende:
Jaa echt los O+ :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nolita: Geniet van je vakantie! Hopelijk kan je genoeg rusten :*
LBF: Ahhww geweldig zo'n goede eter :D Pff 9 uur werken en dat zonder pauze! Lief zijn vannacht M.!
Wat een snellerd :D het ziet er ook al best soort van stabiel uit
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181065592
Wat is E een snelle Memoru! O+
pi_181065727
Memoru, woah, knap! *O*

Belle, dat klinkt heftig! Kan je het morgen rustig aan doen? Ik duim voor een betere nacht!

Toevallig is M zojuist in slaap gevallen in haar bedje, in haar eigen kamer. We hebben vanmiddag haar bedje verplaatst omdat ze 's nachts constant wakker is (vannacht van 01.00 tot 05.00...). We hebben het idee dat ze van ons wakker wordt. Dus wie weet, misschien dat dit voor een betere nacht zorgt!
pi_181066274
Leuk filmpje, ziet er idd al steady uit! ^O^

Fleur, heftig zeg. Logisch dat afgelopen nacht je opbrak. Hopelijk vannacht heel wat meer uurtjes slaap!

Hopelijk helpt het idd zo op haar eigen kamertje OIT.

Ik zit er eigenlijk best wel doorheen. :'( ze sliep vanavond van 19:30 tot 20:10 (aan borst in slaap gevallen) en sindsdien ben ik bezig met haar weer in slaap krijgen. Het is nog niet eens zo lang, maar ik kan gewoon niet meer. Kan eigenlijk alleen maar huilen. Vriend was klusjes aan het doen en heeft haar nu overgenomen. Maar ik wil helemaal niet klagen, want ze is de leukste baby ever. Maar ik kan even niet meer.
Heb ook toegezegd morgen op te passen op nog n 11 maander wat op zich niet erg is want ben toch met N bezig overdag. Maar betekent wel dat ik weer vroeg op moet en de kans op later dan 7:00 wakker worden sowieso verkeken is.
Ik weet het even niet meer wat de avonden betreft en het slaapgebrek breekt me nu ook compleet op.
pi_181066810
Wat vervelend Nolita (en erg herkenbaar de laatste weken). Is ze ook gewoon wakker of wel moe? Logisch dat het een keer opbreekt hoor, niks geks aan :*

Hopelijk helpt het eigen kamertje OiT en dat zijn ook geen fijne nachten zeg ;(

Morgen nog zo’n soort dag maar dan inclusief een niet Nederlands sprekende (of uberhaupt pratende) Vietnamese stagiaire :'). Ach we overleven ‘t wel, bijna weekend O+

Wij gaan zaterdag voor het eerst een nachtje met z’n drieën weg, ben benieuwd hoe dat gaat! Heb er wel erg veel zin in :)

[ Bericht 83% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 09-08-2018 22:19:14 ]
pi_181067373
Nolita, ik zou zo graag wat helpends zeggen. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. Dit gaat al zo lang zo. Tuurlijk is je baby de leukste, maar dat neemt niet weg dat het heel zwaar is als ze niet slapen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181067668
Och Nolita ik vind het niet gek dat je er doorheen zit. Eigenlijk eerder gek dat je het zo lang volhoudt.

Met Banaan gaan we vaak 's avonds wandelen met draagzak, dan kan hij daarin dutten. En wij vinden het wel lekker zo'n late wandeling. Zou dat iets kunnen zijn voor jullie? Ik probeer dan zijn dut niet na negen uur te laten eindigen zodat hij om tien uur kan slapen.

Mijn idee erbij is dat hij dan niet zo moe is 's avonds dat hij daardoor moeite heeft met in slaap vallen. Maar ik ben soms ook een eeuwigheid bezig. Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181074966
huilen en vermoeidheid is zwaar, helemaal huilen aan het einde van de dag. heeft vriend haar in slaap gekregen?

Ik wilde even een *O* doen want we hebben een roller :o :o
Gisteravond had ik L even op het vloerkleed gelegd zodat ik naar de wc kon. kom ik terug ligt hij op zijn buik... :? Ik leg hem op zijn rug en hij draait vrolijk weer naar zijn buik. Daarna nog een keer om aan papa te laten zien. O+ dat ging dus echt niet meer per ongeluk.
pi_181075341
Ach Nolita, je mag best klagen, het is ook pittig! Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen en dat het oppassen vandaag meevalt. Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt is wil ik best een keer oppassen zodat je een dutje kunt doen!

En wij hebben wat te vieren, na wekenlang heel slecht geslapen te hebben sliep M van 21.00 - 4.00, en toen weer tot 08.00. Het slapen in haar eigen kamertje beviel dus! Wat voel je je een anders mens na een nacht slaap, heerlijk *O* Hopelijk houdt ze dit vol :D

Elleska, een roller, dat verdient ook een *O*
pi_181075584
OIT wat goed van M!!
Volgens mij woon je niet in de buurt? Limburg hier..

En Elleska, jeej voor het bewust rollen!

Vriend heeft met haar rondgelopen en ze viel steeds even in slaap en daarna weer wakker. Uiteindelijk was hij ook moe en heeft haar in de eigen bed gezet waar ze na 7 minuten krijsen in slaap is gevallen om 22:30 tot 2:00. Na de voeding heeft ze tussen ons in geslapen tot 6:30 en kon ik opstaan.
Vanochtend duurde het 2 minuten tot ze in slaap viel. Het is zo niet mijn ding dat laten krijsen, maar lijkt effectiever dan haar rond blijven dragen en bij haar blijven. Gisteravond om 20:00 heb ik haar steeds getroost om de paar minuten, maar na 3 kwartier nog niet rustig dus toen bij me gepakt.

Ze lijkt in de avond steeds maar een kort dutje te doen om vervolgens pas weer 2-3 uur later voor de nacht te kunnen gaan.
pi_181075818
Nolita, :* Zwaar is het hč, die slaapperikelen! Wij gaan ook weer door zo'n fase (dat hoop ik dan maar, dat het een fase is :+ ). Inmiddels durf ik de kleine man overdag niet meer naar bed te brengen vanwege huilen en brullen :'(
In ieder geval een knuffel, die kun je vast gebruiken (samen met c_/ c_/ c_/ )!
pi_181079860
LBF: Dank! Ik hou van grijs met wit O+
Je werkdag is alweer bijna voorbij. Wat leuk een nachtje weg met z'n 3en! Ga je in een hotel?
Flav: Oeh last ergens dat je zwanger bent! Gefeliciteerd *O*
Nolita: :* :* :* E. had er ook last van.. 2 weken lang heeft dat hier geduurd. Wij gingen rondje rijden met de auto. Slapen is fijn en weinig slaap is naar. Maar jij kan dit! HetiseenfaseHetiseenfase
Elle: Een roller wat goed!
Olivia: Wat goed van M!
pi_181080023
Wat leuk, al die nieuwe babyskills *O* Elleska een roller en Memoro een losloper *O*

Ik heb geen tips voor je Nolita. Balen dat je er zo doorheen zit. Hoop dat er gauw verbetering in zit en dat je je gauw weer een beetje mens voelt :*

Vannacht kwam R. wéér voor een nachtvoeding :o Om 3.15 uur had hij blijkbaar enorme honger want hij dronk gulzig een fles van 150 ml leeg (zijn max). Wie weet heeft hij tijdens de hitteperiode te weinig gedronken. Of is het een sprongetje. We laten het maar even zo. Overdag krijg hij meer dan genoeg binnen. En hij sliep altijd van 9.00 uur tot 6.00 uur, hoeveel hij ook op had. Of we moeten hem om 22.00 uur wakker gaan maken.
pi_181084678
Nolita, dat is inderdaad niet in de buurt, jammer! Ik snap dat het laten huilen iets is wat je liever niet doet, maar als niks anders werkt tja, ik begrijp het wel. M huilt soms ook 1-5 minuten en valt daarna in een diepe, lange slaap. Ik. duim voor een betere nacht!
En wat Memoru zegt, kun je af en toe een rondje rijden? Dat is soms echt ons weekenduitje, een stukje rijden :') Man en ik koffie to go mee, kinderen achterin. Zij vallen meestal in slaap, wij kunnen even praten :D
pi_181088453
Slaapperikelen, blijft toch een ding hč, dat baby-slapen.
Fleur, heb je nog een goede nacht gehad?
Olivia, wat fijn dat het goed werkte! Hopelijk vannacht weer! Moest wel lachen om je weekend uitje. Quality time in de auto :+
Nolita, het is ook naar hoor, daar mag je best over klagen. :* Voor jou!

Tijd geleden had ik hier eens aangegeven dat B nog zo matig (lees: niet) vast voedsel eet. Nou, het kwartje is sinds 2 dagen gevallen! Ineens snapt hij het slikken en hoeft hij niet meer te kokhalzen. Vanavond een boterham met boter grotendeels naar binnen gewerkt + een kuipje appelmoes. Weet niet wat me overkomt, maar vind het zo tof O+ Mijn knappe, lieve baby! Sowieso een top dag samen met hem gehad vandaag O+
pi_181089620
Zo, alleen thuis vanavond - echtgenoot heeft werkborrel met mogelijk stappen erna :) Gingen om zeven uur een eind lopen want wind + bomen is instant gefascineerde O. maar halverwege begon het ineens te gieten. Gelukkig waren we toevallig net vlakbij mijn schoonouders op dat moment, dus daarnaartoe gehold om te schuilen. Werd nog heel gezellig met drankjes, een hapje en O. die kirrend en schaterend opa en oma en bij toeval ook aanwezige oom overlaadde met kletsnatte mond-wijd-open-kusjes. :9

Net thuis en het kuiken zojuist in slaap getiet en lopend gewiegd. Al wiegend dacht ik aan dit topic, en misschien kunnen enkelen van jullie me wat meer vertellen.. Als ik regelmatig lees 'ik ben 's avonds zo-en-zo lang met baby bezig geweest voordat -ie sliep', vraag ik me af: wat doen jullie dan in die tijd? Ik probeer het namelijk niet eens: ik wacht tot O. omvalt van de slaap, stop er een borst in tot -ie drinkend in slaap valt en loop dan nog een paar minuten wiegend met 'm rond tot -ie helemaal knockout is en dan leg ik 'm voorzichtig in bed. Als -ie daarbij wakker wordt pak ik 'm meteen weer, wieg 'm terug in slaap en dan nog eens proberen. Geen idee hoe zelf in slaap laten vallen in ledikant zou werken. Dat erg lang bezig zijn met een kind in slaap krijgen fascineert me wel, dus wellicht kunnen jullie specifieker aangeven waar dat dan precies uit bestaat? Dank alvast! :) En sterkte ermee natuurlijk :*

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 10-08-2018 21:36:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181089669
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:53 schreef elliebell het volgende:
Tijd geleden had ik hier eens aangegeven dat B nog zo matig (lees: niet) vast voedsel eet. Nou, het kwartje is sinds 2 dagen gevallen! Ineens snapt hij het slikken en hoeft hij niet meer te kokhalzen. Vanavond een boterham met boter grotendeels naar binnen gewerkt + een kuipje appelmoes. Weet niet wat me overkomt, maar vind het zo tof O+ Mijn knappe, lieve baby! Sowieso een top dag samen met hem gehad vandaag O+
Haaaa, wat leuk! *O* Jeej voor eten snappen. Ik vind dat als CUL-mod natuurlijk een extra pluim waard - go go go, lieve Elliebaby! :7 ^O^

En vertel, waarom was jullie dag verder zo top? O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181089839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:30 schreef DorothyGale het volgende:
Wat leuk, al die nieuwe babyskills *O* Elleska een roller en Memoro een losloper *O*
Ja! Los lopen, ik kan het me nog voor geen meter voorstellen hier, maar kijk die kleine van Memoru gaan! :D *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181089877
Vier op een rij! Herkenbaar, Olivia! :D Hier zijn de gezamelijke momenten in de auto, wanneer O. slaapt althans, de beste momenten voor gespreken wegens geen afleiding. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_181090239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Haaaa, wat leuk! *O* Jeej voor eten snappen. Ik vind dat als CUL-mod natuurlijk een extra pluim waard - go go go, lieve Elliebaby! :7 ^O^

En vertel, waarom was jullie dag verder zo top? O+
Was ook weer even gestopt met zelf voedsel voor 'm maken, maar dat ga ik ook weer doen. Wordt vast een stuk bevredigender dan eerst. En ook weer wat meer rapleyen, want dat was eigenlijk het idee. Vind jou ook altijd zo lekker alles in je baby stoppen, lijkt me met B ook top!

En topdag: goed geslapen, daarna samen met B in draagzak naar stad geweest voor paspoort aanvragen. Had tijd niet gedragen door hitte en hij vond het weer zo leuk. Rondkijken, sjansen met iedereen. Lekker geslapen in draagzak, ik geluncht en beetje gewinkeld. Thuis nog heerlijk middagdutje samen gedaan. En dus top gegeten. En hij was zo blij hele dag O+ Dus niet eens heel bijzonder, maar liep allemaal heel lekker ofzo.
pi_181090350
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:50 schreef elliebell het volgende:

[..]

En topdag: goed geslapen, daarna samen met B in draagzak naar stad geweest voor paspoort aanvragen. Had tijd niet gedragen door hitte en hij vond het weer zo leuk. Rondkijken, sjansen met iedereen. Lekker geslapen in draagzak, ik geluncht en beetje gewinkeld. Thuis nog heerlijk middagdutje samen gedaan. En dus top gegeten. En hij was zo blij hele dag O+ Dus niet eens heel bijzonder, maar liep allemaal heel lekker ofzo.
Dank voor het relaas, werd er blij-by-proxy van! :) Klinkt goed! En dit soort dagen wordt dus NOG leuker als je straks je lunch in de stad kunt delen met je spruit. O+ Jij-een-patatje-ik-een-patatje is zo verrekte gezellig! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181090858
Wat goed Ellie dat hij het ineens snapt!
Met Banaan probeer ik om de dag boodschappen te halen zodat hij ziet wat we gaan eten. En als ik heel enthousiast ben dan vind ik het ook leuk om met hem in de draagzak het eten helemaal voor te bereiden tot aan het verwarmen. Eten gaat er echt niet altijd even enthousiast in maar dat moet hij zelf weten. :)

Leuk om te zien Memoru en wat snel! :D

Mini wij liepen vanavond ook weer een rondje buiten, lekker hoor. Dat is onze tijd om te praten, de auto wordt niet zo gewaardeerd. :N

Ik ben net ook een half uur bezig geweest om Banaan in slaap te krijgen. Borst erin, knuffelen, voorzichtig blijven proberen of hij de borst weer wil als speen, kusjes als hij toch nog op zijn buik lag te klieren, voorlezen totdat hij mijn boek wou afpakken. Zoiets is het elke avond, eigenlijk overdag ook. Ik was een extra kwartier kwijt omdat ik ook in slaap viel. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181090982
O. weer wakker. :') Dat was snel! Gelukkig had ik nog een halfvolle borst en dertig rondjes lopen over de bovenverdiepeing later weer onder zeil. ^O^

PKM, dank! Maar borst als speen, da's neem ik aan niet terwijl -ie in zijn bedje ligt, want daar pas jij vast niet bij. :) Leg jij 'm bij voorkeur slapend in z'n bed of doe je dat niet?
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:19:02 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181091020
@mini, over in slaap helpen:

Mijn oudste had reflux en kon niet goed plat liggen (na een kwartier instant huilen) en sloeg zichzelf vaak wakker. Voeding indikken en inbakeren bleek de oplossing. Daarna nog een tijdje in slaap wiegen met de kinderwagen, tijdje later wiegen in de wieg, daarna stil in de wieg maar over voorhoofd en neusje aaien en zodra ze in de wieg zelf kon slapen ging ze over naar ledikant zonder probleem. Maar dan waren we per keer wel 30 min daarmee bezig, dat werd steeds minder en sinds ze 4 maanden is of zo leggen we haar gewoon wakker in bed en gaat ze zelf slapen.

De jongste slaapt vanaf dag 1 zonder problemen zelf in een bed/wieg/box. Maar die is wel vaak nog lang wakker en kletst zichzelf in slaap. Maar daar hoeven wij niks aan te doen behalve af en toe terug lopen om een tut terug te geven. Ze heeft wel heel lang de ‘leuke’ gewoonte gehad om midden in de nacht wakker te worden en dat dan ook ruim een uur te blijven. En wij dus ook }:|
pi_181091118
@Minilot: ik vraag me ook altijd af wat ik in de twee uur naar bed brengen gedaan heb. Mijn zoon is een verse dreumes, maar het ging toen hij baby was ongeveer hetzelfde.

1. Ik zie dat hij moe is (oogjes wrijven, gapen, hangerig, op het speelkleed gaan liggen) en dan maak ik een flesje.
2. Ik neem hem op schoot, hij drinkt van zijn fles.
3. Hij valt bijna in slaap en gaat opeens klaarwakker overeind zitten en duwt zijn fles weg.
4. Hij krijgt een driftbui omdat hij niet op de grond aan het spelen is.
5. Ik hou hem op schoot en zing een slaapliedje.
6. Ik word in mijn gezicht gemept tot ik loslaat en hij in zijn slaapzak innig tevreden rondscharrelt.
7. Na 5 minuten stap 1.
8. Meteen door naar stap 4 en 6.
9. Fles is inmiddels bedorven, dus ik maak een nieuwe.
10. Zoon besluit dat zijn slaapzak de duivel is en begint er als een wezenloze aan te rukken.
11. Zoon scharrelt in zijn romper rond en begint stomme dingen te doen (op de bank klimmen en omlazeren, achter een stoel staan en omlazeren, midden in de kamer staan en omlazeren).
12. We beginnen weer bij stap 1. Mijn man neemt het over als hij thuis is, want inmiddels denk ik alleen nog maar SLAPEN KRENG.
13. Opeens is alles goed en valt hij vredig in slaap.
14. Man legt kind in bed.
15. Kind ontdekt dat hij in bed is en krijst.
16. Stap 1.
17. Ik zing 20 minuten een slaapliedje en zoon valt in slaap.
18. Ik zit 10 minuten als een standbeeld met een zwetend kind op schoot.
19. Kind in bed.

:') :') :') :') :') :') :') :')
pi_181091229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:23 schreef Netelig het volgende:
@Minilot: ik vraag me ook altijd af wat ik in de twee uur naar bed brengen gedaan heb. Mijn zoon is een verse dreumes, maar het ging toen hij baby was ongeveer hetzelfde.

1. Ik zie dat hij moe is (oogjes wrijven, gapen, hangerig, op het speelkleed gaan liggen) en dan maak ik een flesje.
[...]
19. Kind in bed.

:') :') :') :') :') :') :') :')
:D Wat uitgebreid, dank! En jeetje, bederft flesvoeding zo snel ja? Poeh, dat lijkt me onhandig! Extra sterkte dus voor de ouders met lastige slapers die niet een oneindige hoeveelheid warme borstmelk als altijd paraat slaapmiddel kunnen gebruiken - oef!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181091407
Nee, de nieuwe fles is een illustratie van de ellende. Flesvoeding voor kinderen ouder dan zes maanden is volgens de verpakking twee uur houdbaar. :+
pi_181091425
Ik wou trouwens dat mijn uitleg niet zo uitgebreid was. 8)7
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:42:51 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181091574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:36 schreef Netelig het volgende:
Ik wou trouwens dat mijn uitleg niet zo uitgebreid was.
:D .

[ Bericht 46% gewijzigd door Lemijn op 12-08-2018 22:05:19 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181091959
Ik heb trouwens het gęnantste weggelaten. Mijn kind kan thuis alleen tot rust komen (en dus uiteindelijk ooit in slaap vallen) als er een niet nader te noemen knaagdier *kuch* Nijntje *kuch* op tv te zien is.

Ik weet niet waar ik moet beginnen met slechte slaapgewoontes afleren: alleen in slaap kunnen vallen met een fles in zijn mond, tv, geen vast slaapritueel (behalve bovenstaande ellende), niet wakker in bed kunnen leggen...
pi_181094884
Netelig, hier leggen we ze na stap 3 gewoon in bed. Dat vinden ze (soms) niet leuk, maar de ervaring is hier dat op het moment dat we ze weer laten spelen het alleen maar lastiger gaat worden om ze nog op bed te krijgen. En blijkbaar is hij wel moe, dat is niet zomaar weg (al doet hij wel alsof).

Mijn meiden huilen soms ook nog bij het in bed leggen, maar meestal is het binnen vijf minuten stil en anders leg ik ze weer goed neer, wens ze weltrusten en loop weer weg (en herhaal zoveel als nodig is).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_181095593
Wow... R. heeft echt honger.. net weer een voeding achter de rug en we zitten nu boven de liter :o Hij weegt zeven kilo dus officieel is dat de max. Gelukkig begint de ‘nieuwe dag’ om 3.15 uur :)
We kregen net een paar heerlijke lachjes van hem, zo lief O+
We hebben sinds gister sowieso een veel blijere baby, denk toch last gehad van de warmte.
pi_181096548
Dat hebben wij ook wel eens een poos gehad DG. Bleek ie bij het cb in de lengte opeens een lijn hoger te zitten in de curve. Hun conclusie: hij had het nodig wegens groeispurt. Hield ook vanzelf weer op.

En wat betreft het inslapen. Hier ook wel wat slechte gewoontes ingeslepen. Straks in de vakantie maar eens actief mee bezig gaan. Denk ik :')

Dat ouder worden is best leuk bij baby’s, maar samen rustig in ons bed liggen is er bijna niet meer bij. Sprintjes richting de rand van het bed is het nieuwe lief op de plek spelen hier :')

[ Bericht 13% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 11-08-2018 08:19:40 ]
pi_181096628
Dankje LBF :) Het is echt opvallend hoeveel honger hij heeft, om 2.30 uur kwam hij weer c_/

Kan het trouwens kwaad boven de liter drinken? Hij mag met zijn gewicht en lengte dat hebben per dag, we zijn de afgelopen 24 uur op 1090 ml uitgekomen.
pi_181096636
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 07:23 schreef DorothyGale het volgende:
Dankje LBF :) Het is echt opvallend hoeveel honger hij heeft, om 2.30 uur kwam hij weer c_/

Kan het trouwens kwaad boven de liter drinken? Hij mag met zijn gewicht en lengte dat hebben per dag, we zijn de afgelopen 24 uur op 1090 ml uitgekomen.
Of het echt kwaad kan weet ik niet. Ik heb me er nooit heel druk over gemaakt als hij iets boven de liter kwam :@ hoeveel flessen en cc krijgt hij nu?
pi_181096737
Rijden in de avond zie ik niet zitten. Als we beiden al vermoeid zijn vind ik dat gevaarlijk. Overdag is het niet nodig, dan slaapt ze prima.

Wandelen is wel een optie. Echter toen we dat laatst probeerden viel ze maar niet in slaap. Draagzak kan ik ook nog eens proberen. We zullen wel moeten komende tijd want ik ga dr niet krijsend wegleggen op de camping. Zullen de andere mensen blij mee zijn :D

DG hier geen ervaring met flesvoeding dus geen idee.

Fleur, even rustig samen op bed liggen terwijl baby wakker is is op een gegeven moment geen optie meer nee!

Gisteren onze avond ermee bezig zijn mini:
20:00 voeding; daarna werd ze jengelig van vermoeidheid dus om 20:30 met haar naar boven. Luier, tandjespoetsen, boekje lezen en in bed gelegd. Ze bleef huilen en krijsen (waar ze overdag binnen ongeveer 5 minuten slaapt) dus na een kwartier weer bij me gepakt en mee naar beneden genomen. Ze was duidelijk moe (als ze wil spelen maakt ze dat wel duidelijk) en heeft op de bank tegen me aangehangen. Uiteindelijk viel ze om 21:45 in slaap en durfde ik haar om 22:00 in haar eigen bed te leggen.
Vriend was op voorbedachte rade al naar bed en ik ben er maar snel achteraan gegaan. En dan was dit een makkelijke en korte avond want vaak is ze juist overactief en is het een strijd voor ze zich overgeeft aan de slaap.

Zoals jij het doet mini heeft hier ook lang gewerkt. Inmiddels breekt het ons enorm op als we niet om 22:00 zelf kunnen gaan slapen en er ook nog een nachtvoeding tussendoor komt, dus het werkt niet meer altijd voor ons.

Wat een verschil trouwens in hoeveel melk een 11 maander nog drinkt merk ik in mijn omgeving. Hoe is dat hier bij alle 10-11-bijna 12 maanders? N drinkt incl. Nachtvoeding nog 5x een volledige voeding (bv). Als we terug zijn van vakantie en ze 1 jaar is wil ik die nachtvoeding wel eraf proberen te krijgen door i.p.v. borst een fles aan te bieden en daar steeds minder in te doen oid.
pi_181096890
Dirk is 10,5 maand een we hebben nog 4 of 5 voedingen. Maar hij krijgt kv op het kdv bij, en soms savonds als ik een keer weg ben. Mijn voorraad is op en ik kolf al heel lang niet meer wat hij drinkt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181097196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 07:23 schreef DorothyGale het volgende:
Dankje LBF :) Het is echt opvallend hoeveel honger hij heeft, om 2.30 uur kwam hij weer c_/

Kan het trouwens kwaad boven de liter drinken? Hij mag met zijn gewicht en lengte dat hebben per dag, we zijn de afgelopen 24 uur op 1090 ml uitgekomen.
Die liter is de max en dat heeft te maken met wat de niertjes kunnen verdragen. Structureel daarboven zitten is niet aan te raden maar incidenteel kan het niet echt kwaad denk ik. Mijn kindjes hebben ook af en toe wat meer gedronken dan een liter maar dat was altijd maar tijdelijk en daarna werd hetweer minder. Dus ik heb me er niet druk om gemaakt en ze gegeven waar ze om vroegen, ze regelden het vanzelf weer naar een lagere hoeveelheid toe.
pi_181097326
Zo ging het hier inderdaad ook. Zolang het niet structureel en/of echt veel meer is (wij zaten dan tijdelijk op 5x210) maakte ik me er niet druk over.

Nou wij zijn bepakt en bezakt opweg naar ons nachtje weg. Wat een volksverhuizing met een kind zeg :')
pi_181098344
Onze elf maander drinkt 4/5 x kv. Meestal rond de 150/180, soms wat meer. Hij drinkt er heel weinig andere dingen bij, tot nu toe wil ie alleen af en toe wat slokjes water drinken uit een bekertje, maar andere dingen nog niet :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181099172
Onze bijna 12 maanden drinkt nog 2x een fles, ik maak 200 en hij laat ongeveer 50-70 staan.
Hij krijgt ook 1x pap.
Voor de rest eet hij met ons mee en hij drinkt minstens 1 volle rietjesbeker van de hema leeg.
Hij krijgt alleen maar water en dat lijkt hij prima te vinden. Snap dan ook niet waarom de opa’s en oma’s hem dan toch iets van ranja erin willen doen :')
pi_181099554
de bovenstaande posten zijn wel heerlijk relativerend. gisteren 2 uur bezig geweest om L in slaap te krijgen maar dat viel nog wel mee als ik dit zo lees.

ik voed L ook nog in slaap en dan (zo goed als) slapend wegleggen. gisteren werkte dat wegleggen niet. of het werkte wel maar lag meneertje 10min later dwars in bed, helemaal klem dus huilen. en dat een keer of 5, heb de tel niet bijgehouden maar ik was wel blij met de lekkere stoel in de babykamer. daarin kon ik ook prima een beetje wegdommelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 07:23 schreef DorothyGale het volgende:
Dankje LBF :) Het is echt opvallend hoeveel honger hij heeft, om 2.30 uur kwam hij weer c_/

Kan het trouwens kwaad boven de liter drinken? Hij mag met zijn gewicht en lengte dat hebben per dag, we zijn de afgelopen 24 uur op 1090 ml uitgekomen.
ik las juist weer dat die liter achterhaald is.
"er is geen wetenschappelijk bewijs voor de van oudsher aanbevolen maximale hoeveelheid van een liter"
https://www.ncj.nl/richtl(...)ichtlijn=4&rlpag=526
ook het CB spreekt niet meer over max een liter, enkel een richtlijn van 150ml per kilo lichaamsgewicht.
pi_181099620
Wat een nacht! O. werd vanaf omstreeks middernacht keer op keer wakker en was zonder drinken niet meer in slaap te krijgen: tijdens rondlopen alleen maar jammeren en happen en bij neerleggen instant krijsen. Maar bij ons in bed genomen en ongeveer elke anderhalf uur gevoed tot aan negen uur in de ochtend. :O Zelf vrijwel niet geslapen. Gelukkig er er koffie. ^O^ O. is vanmorgen weer in goeie doen, al hoefde -ie door de hele nacht en ochtend melk zuipen even geen stukjes brood. :') Omdat er nu niks meer aan de hand lijkt gooien we het maar op groeispurtpaniek omdat onze babysaurus weet dat -ie aankomende week weer naar het consultatiebureau moet. *)

Wat drinken betreft, normaal gesproken zit ik nu met onze zevenmaander op 4-5 volledige voedingen (twee borsten) per vierentwintig uur en daar komt nog twee of drie keer per dag tijdens mijn/onze maaltijden een klein, open bekertje water (rietjes- en tuitbekers gebruiken we expres niet) bij waar 50 ml in past. Dat gaat vaak helemaal op, soms maar de helft en heel soms laat -ie het allemaal langs zijn kin op zijn slab druipen. :9

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-08-2018 11:14:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181099632
Veel plezier, Fleur! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_181099741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:35 schreef Flav het volgende:
Snap dan ook niet waarom de opa’s en oma’s hem dan toch iets van ranja erin willen doen :')
Argh! Hier inderdaad ook een oma die het 'zielig' vindt, dat water. 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_181099898
Wij hebben ooit n keer n fles diksap gekocht, maar dat wil ie ook niet :') straks eens thee proberen.

Hij krijgt vanuit n bekertje nog niet zoveel binnen (hij vind t awesome om n grote slok te nemen en het dan uit zn mond te laten lopen -O-) dus als er iets van 30/40 water in gaat is t veel denk ik.

Hij wordt ook echt woest als er iets anders dan melk in zn fles zit :') karaktertje hoor
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181099943
Mijn dochter kreeg laatst een bodempje Fristi (dan is het pakje leeg en A wilde niet meer), van opa en oma. :')
pi_181100258
Veel plezier Fleur. :W

Geen idee hoe vaak Banaan een grote voeding drinkt, vier a vijf keer en vaak een klein beetje tussendoor denk ik.

[ Bericht 82% gewijzigd door PKM op 11-08-2018 12:24:58 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181101323
Pancakeje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181101711
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Pancakeje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181101755
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:09 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik :D zou ik ook zijn, als je je handen vrij wil hebben had je geen kind moeten nemen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181102185
Wat is nou precies het shaken baby syndroom?

Hier wordt baby gewoon heel rustig van wiegen en 'schudden'.

Dan moet je denken aan een soort van walsen (als in de dans) van links naar rechts, horizontaal. Of verticaal naar boven en beneden (een paar centimeter hč :D) alsof je over een klinkerpad met de kinderwagen rijdt.

Dat kan toch geen kwaad neem ik aan??
Nekje wordt uiteraard gewoon prima gesteund, en is altijd als ze echt in mijn armen ligt. Stevig tegen me aan.

Een keer flink remmen in de auto is heftiger lijkt me?!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 13:38:02 ]
pi_181102705
Bij het shaken baby syndrome 'schud' je je baby zo hard dat letterlijk de hersentjes in de hersenpan worden geschud.

Van een beetje wiegen gaat je baby niet kapot. Vinden ze juist alleen maar fijn. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181102790
Zul je ook wel merken lijkt me dan ;(
pi_181105456
Niet aan te raden, maar er zijn bijv op youtube wel beelden van de zien (vanuit nannycams ect) mocht je je echt afvragen hoe het eruit ziet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181105875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Niet aan te raden, maar er zijn bijv op youtube wel beelden van de zien (vanuit nannycams ect) mocht je je echt afvragen hoe het eruit ziet.
:{ ;(
pi_181106290
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:07 schreef Blue_note het volgende:
Zul je ook wel merken lijkt me dan ;(
Niet altijd, soms komen de symptomen pas later. Je hoeft er ook niet echt heel lang voor te schudden. Vaak komt shaken baby syndroom door gefrustreerd “hou nou op met janken” en je baby daarbij even goed door elkaar rammelen voort..
Oh en je newborn overgooien (true story) is ook niet oke.
pi_181106810
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Niet altijd, soms komen de symptomen pas later. Je hoeft er ook niet echt heel lang voor te schudden. Vaak komt shaken baby syndroom door gefrustreerd “hou nou op met janken” en je baby daarbij even goed door elkaar rammelen voort..
Oh en je newborn overgooien (true story) is ook niet oke.
Nee dat lijkt me wel duidelijk...
Mja hier in de stad zijn allemaal kinderkopjes. Dat schud ook flink in de kinderwagen :{

Maar goed, we rammelen niet. We dansen wel rondjes :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 17:47:20 ]
pi_181107340
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me wel duidelijk...
Mja hier in de stad zijn allemaal kinderkopjes. Dat schud ook flink in de kinderwagen :{

Maar goed, we rammelen niet. We dansen wel rondjes :P
Als het goed is vangt de kinderwagen de ergste schokken wel op. Bovendien is dat rammelen iets anders dan je baby met lange halen heen en weer schudden. In dat geval maakt het hoofdje een veel langere zwaai. Ze kunnen best wat hebben, dus dansen, wiegen en wat wiebelen in de kinderwagen kan prima. Maar je moet ze dus niet door elkaar schudden ;).
pi_181107374
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als het goed is vangt de kinderwagen de ergste schokken wel op. Bovendien is dat rammelen iets anders dan je baby met lange halen heen en weer schudden. In dat geval maakt het hoofdje een veel langere zwaai. Ze kunnen best wat hebben, dus dansen, wiegen en wat wiebelen in de kinderwagen kan prima. Maar je moet ze dus niet door elkaar schudden ;).
Maaruh, lange halen zeg je.
Als ik met de kleine dame door de kamer wals maak ik ook lange halen van links naar rechts (zwieren zeg maar). Maar wel met haar stevig vast op mn arm terwijl ze op d'r zij ligt).

Dat kan toch geen kwaad lijkt me?
Het hoofdje/nekje maakt überhaupt geen zwaai/klap.

Zal het maandag bij het CB wel eens voor doen :P


Dit is inderdaad wel heel heftig. Dan is mijn zwieren vast niet schadelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2018 18:21:22 ]
pi_181107493
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maaruh, lange halen zeg je.
Als ik met de kleine dame door de kamer wals maak ik ook lange halen van links naar rechts (zwieren zeg maar). Maar wel met haar stevig vast op mn arm terwijl ze op d'r zij ligt).

Dat kan toch geen kwaad lijkt me?
Het hoofdje/nekje maakt überhaupt geen zwaai/klap.

Zal het maandag bij het CB wel eens voor doen :P


Dit is inderdaad wel heel heftig. Dan is mijn zwieren vast niet schadelijk.
Nee dat kan geen kwaad. Het gaat om de combi van de beweging en de snelheid/kracht erachter. Die simulatie geeft het wel goed aan. Je moet je maar voorstellen dat je baby onder zn oksels vast hebt (dus hangend) en dan flink "schudt". Dat is wat heel anders dan "zwieren" met je baby op de arm.
pi_181107690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee dat kan geen kwaad. Het gaat om de combi van de beweging en de snelheid/kracht erachter. Die simulatie geeft het wel goed aan. Je moet je maar voorstellen dat je baby onder zn oksels vast hebt (dus hangend) en dan flink "schudt". Dat is wat heel anders dan "zwieren" met je baby op de arm.
Ja precies. Laat duidelijk zijn, ik heb haar nooit moedwillig geschud ofzo hč. Ben juist bezorgd.

Wat ze prachtig vind is zeg maar zijlings op de arm liggen en dan zeg maar de beweging maken alsof je d'r door het raam gooit zeg maar (dus ook soort van ziweren). Dat misschien maar achterwege laten omdat dat wat abrupter stopt.
pi_181110503
Dank allemaal voor jullie reacties op het drankprobleem :P Als alles goed loopt krijgt R. 6 – 7 flessen per dag en komen we rond de 700 – 850 uit. Gezien zijn gewicht mag hij een liter hebben. Dank voor de link Elleska. Fijn om te weten dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor schade boven de liter :)

Omdat hij dus van de week ’s nachts zo onrustig werd en de dag ervoor hij raar had gedronken gingen we er automatisch van uit dat hij honger had. Maar achteraf gezien wilde hij misschien gewoon aandacht. Gister hebben we namelijk exact aan het drie uur schema gehouden en hem ook daarvoor in zijn middagslaap gewekt. Voordat hij naar bed ging had hij al een record aan voeding binnen, 900 ml. We dachten dat het zou helpen om hem ’s nachts niet te laten komen.

Vandaag hadden we besloten om hem minder hoeveelheden te geven waar mogelijk en we hebben hem in de middag gewoon laten slapen. Dit is goed gegaan, hij heeft nu 820 ml gedronken en ligt nu tevreden in bed te spelen. We hebben ook echt goed gekeken of hij écht honger had of gewoon aandacht wilde. Denk dat we de laatste tijd toch iets te snel zijn geweest met de fles geven.

Okee, much ado about nothing, mocht hij vannacht weer komen dan proberen we hem eerst goed te troosten. Mocht dat echt niet lukken en hij blijft huilen dan geven we hem eten. Zo blijven we in ieder geval onder de liter. En dan is er dus even geen schema, maar dan vragen we maandag aan het cb wat te doen :)
pi_181110897
Mag ik nog de vergeetachtig-kaart trekken m.b.t ontzwangeren?
Lieten we vorige week de voordeur een hele nacht openstaan: stond nu de achterklep van de auto nog wagenwijd omhoog. :')
We waren net allemaal al naar boven toen onze buurvrouw net een berichtje stuurde.
Mazzel!!! En toch eens beter opletten. :@ :@
pi_181110994
Volgens mij mag je die tot een jaar na geboorte trekken *) Inderdaad geluk met de buurvrouw!
pi_181112163
Dag, zo gek is het toch niet dat hij voor een nachtvoeding komt? Die van mij is maat en week jonger en drinkt er minstens twee!
pi_181119791
Dat is op zich zo, maar dit deed hij uit zichzelf niet meer sinds week negen. En nu begint hij er weer mee :)
pi_181121561
Hier vannacht ook weer een nachtvoeding. Soms snap ik niks van ‘m :P

Arme M. mijn vriend bekogelde mij met bladeren, dat wou ik terug doen maar dat kwam met al mijn talent vol in de kinderwagenbak terecht :') _O-
pi_181122052
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 20:34 schreef vencodark het volgende:
Mag ik nog de vergeetachtig-kaart trekken m.b.t ontzwangeren?
Lieten we vorige week de voordeur een hele nacht openstaan: stond nu de achterklep van de auto nog wagenwijd omhoog. :')
We waren net allemaal al naar boven toen onze buurvrouw net een berichtje stuurde.
Mazzel!!! En toch eens beter opletten. :@ :@
Oh wat erg, haha. Typisch hoe dat nu ineens voorkomt dan..
pi_181122489
De dementie is hier nooit weggeweest, hij wordt nu zelfs weer erger :')

Tsja die nachtvoedingen, dan maanden niks en dan weer een week wel.
Ik maak me er niet druk om, als hij maar weer gaat slapen :P

Ik heb V gister om 6 in bed gelegd want hij was zichzelf lastig, wordt hij vanmorgen pas om 7 weer wakker.
Toen de fles, en hij wordt nu pas echt wakker :o
Hij zal het wel nodig gehad hebben.
Alleen jammer dat ik beroerd heb geslapen..
pi_181122496
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 20:34 schreef vencodark het volgende:
Mag ik nog de vergeetachtig-kaart trekken m.b.t ontzwangeren?
Lieten we vorige week de voordeur een hele nacht openstaan: stond nu de achterklep van de auto nog wagenwijd omhoog. :')
We waren net allemaal al naar boven toen onze buurvrouw net een berichtje stuurde.
Mazzel!!! En toch eens beter opletten. :@ :@
_O- Mijn zus heeft in het eerste jaar als moeder een keer de auto niet op slot gezet bij hun huis in het centrum van Utrecht, het viel haar man ‘s avonds laat op dat er iemand in hun auto zat :') Niks gestolen gelukkig.

Mijn baby heeft gisteravond voor het eerst echt overgegeven, ik hoorde ineens een heel benauwd geluid via de babyfoon dus ik vloog naar boven en daar lag madam met een hoopje spuug naast en op zich -O- Toen we haar gingen omkleden en verschonen was ze weer vrolijk aan het kirren, dus ik denk dat haar groentehapje verkeerd gevallen is oid. Daarna gewoon tot 07.00 geslapen en vrolijk bij het wakker worden :)

Is het normaal dat ze met 8 maanden als ontbijt niet alleen meer genoeg hebben aan een fles? De eerste fles is 180/6, en daarna ging ze normaal gesproken slapen (ze is dan vaak ook echt moe), maar de laatste dagen was ze dan enorm jengelig. Nu had manlief gisteren haar fruithapje naar voren gehaald en daarna viel ze als een blok in slaap. Vanmorgen heb ik haar een paar stukjes brood gegeven en wat water en ging ze ook probleemloos slapen. Ik zou dan wat brood willen gaan geven, omdat ik fruit liever later op de ochtend geef.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181122746
Ah wat sneu Rena, dat overgeven ;( Klinkt inderdaad als een verkeerd gevallen groentenhapje.

Vannacht een nachtvoeding van 80. Hij had het echt nodig en zocht zelfs naar mijn borst :') Daarna een babytje met vrolijke geluidjes O+

We kwamen mooi uit op de 900 ml . En ja we zijn behoorlijk verwend geweest met nachten van negen uur :D Dus we waren even verbaasd dat hij in ene ‘s nachts weer kwam en een beetje bezorgd over de hoeveelheid :)
pi_181123002
Aah, Rena ;(

Inzake slapen.. dat ging hier eerst best oke. Sliep rond 7 uur tot 3, en daarna tot 5. Maar sinds een week of 2 heeft hij een draagstaking... erg fijn.

Philo vroeg laatst hoe het gaat met zijn kma. Het gaat goed! Ik kan er mee leven dat ik geen kme mag en ik heb al goede vervangers gevonden. Het wordt steeds makkelijker.
2 weken geleden heb ik ei geprovoceerd. Dat ging niet goed.. Over enkele weken weer proberen.
Ik heb ook voorzichtig soja geprobeerd, dat ging wel beter. :)

—-
We zijn gisteren naar Burgers’ Zoo geweest. Ik dacht dat U.ras er niks van zou snappen, maar het was echt een succes. Vooral het aquarium, de vlindertuin en de pinguins! O+ En verder vooral geslapen in de draagzak.


Protčge moi de mes désirs.
pi_181123944
Ik kom nog helemaal niet bijgelezen hier, baby + peuter is toch anders dan alleen een baby :+

Maar wel even een vraagje. We hebben nu in 4 dagen 3x gehad dat ze echt een megagolf melk teruggaf. Weet dat het altijd meer lijkt dan het is, maar dit is wel het hele maagje denk ik. Is dat herkenbaar? Ze heeft er geen last van, huilt van tevoren soms wat omdat er iets dwarszit of ze met krampjes bezig was, maar huilt niet erna en wil ook meteen weer drinken. Verder drinkt/plast/poept/slaapt ze prima.
pi_181124042
Hier was dat één van de tekenen van kma.
Protčge moi de mes désirs.
pi_181124547
Maar merk je dan niet bij alle voedingen iets?
pi_181126874
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:16 schreef minilot het volgende:
O. weer wakker. :') Dat was snel! Gelukkig had ik nog een halfvolle borst en dertig rondjes lopen over de bovenverdiepeing later weer onder zeil. ^O^

PKM, dank! Maar borst als speen, da's neem ik aan niet terwijl -ie in zijn bedje ligt, want daar pas jij vast niet bij. :) Leg jij 'm bij voorkeur slapend in z'n bed of doe je dat niet?
Banaan blijft altijd in ons bed. Slapend wegleggen is nog altijd onmogelijk. Desondanks voelde ik me toch nog wel aangesproken bij het soms lang bezig zijn met baby in slaap krijgen. :D
Was afgelopen nacht weer wat beter?

Netelig dat klinkt als een heerlijk rustig ritueel. O-)

Dorothy en Fleur grappig hoe het drinken wat verandert. Al zou het fijn zijn als de periode met nachtvoedingen kort blijft.

Leuk Duman, Burgers Zoo. Banaan vond het aquarium ook veruit het mooist.
Fijn dat het goed gaat met je KMA-dieet, lijkt me een heel lastige om te volgen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181127268
Zonder bijgelezen te hebben ik zie net dat N. een "bultje" op haar gezichtje heeft. Het is rood en als ik het in druk trekt het niet weg. Ook is ze heel hangerig, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
pi_181128849
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:19 schreef BellaaElisa het volgende:
Zonder bijgelezen te hebben ik zie net dat N. een "bultje" op haar gezichtje heeft. Het is rood en als ik het in druk trekt het niet weg. Ook is ze heel hangerig, weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
muggebult ;)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181135529
WoW wat een nacht voor V flav!

Rena wat sneu van het overgeven zeg. Gelukkig lijkt ze weer de oude!
Verder is er volgens mij niet veel normaal voor baby’s wat eetgedrag betreft. Iedere baby lijkt zijn eigen behoefte te hebben die ook iedere dag weer enorm kan verschillen is mijn ervaring.

Duman wat tof ja voor baby’s aquariums. En wat een volle bos haar heeft U toch, mooi!

Ik snap even niets meer van mijn baby. Gelukkig moest er vandaag niets en heb ik ook letterlijk niets gedaan, want ben zo moe. Kan N ook helemaal niet volgen vandaag, maar aan wie dat ligt?
Ze kwam vannacht om de 4 uur voor drinken, maar dronk om 9:00 maar 80ml uit de fles (ik hoopte nog n uurtje te kunnen slapen, maar lukte helaas niet. Om 10:00 aan de borst heeft ze goed gedronken en door de dag heen ook redelijk goed gegeten. Alleen dronk ze om 15:45 en zojuist maar 1,5 minuut nadat ik echt aandrong. Schiet niet op dus. Slapen (alleen) lukt ook al niet vandaag. Om 12:30 een half uurtje in bed en vervolgens wel nog n uur op mij door. Om 17:30 viel ze op mij in slaap maar bij overleggen wakker en niet meer in slaap te krijgen. Sowieso is in slaap vallen nu huilen, of ze bij mij ligt of in bed.
Dus ik zit hier met een ploftiet en n jengelige baby die niet wil slapen en vast vannacht weer om de 4 uur komt drinken :Y)
Ik gooi het even op tandjes want ze kwijlt ook enorm, continu haar hand in haar mond en de 4de is bijna door.
pi_181135743
Zo ging het hier bij tanden ook. Overdag slecht eten, slecht slapen en slecht drinken en snachts inhalen. Vervelend he, als dan even niets goed is. Hopelijk snel voorbij. :*

Rena, Dirk eet na zijn ochtendvoeding inderdaad nog zo een boterham weg. En soms zelfs ook nog fruit voor hij gaat slapen. Klinkt vooe mij dus als een logische ontwikkeling. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181140076
:W ik heb jullie allemaal bijgelezen, maar die dementie is hier nog volle bak aanwezig en niet van plan te verdwijnen.

Thuis uit het verre Hongarije!
Heerlijke vakantie gehad, met 2 jongens die ontzettend genoten van tijd met elkaar en opa en oma.
S. is helemaal gek op M., bleek wel weer. Ieder ijsje moest M. ook een likje (dat deed ik bij S. dus echt niet :@ ) en hij is 2 keer in paniek geweest toen hij hem even uit het zicht was verloren O+
M. blijkt een echte waterrat en genoot intens van zwemmen. Ronddobberen in de baby float is heeeuul tof!
Autoreis is 2 keer super gegaan, echt knap. Gisteren even gehuild, maar dat was etenstijd en daarna is hij gaan slapen.
Beetje jammer wel, het in slaap vallen ging ruk voordat we gingen en ik hoopte dat de regel ‘verandering van spijs doet eten’ ook opging voor ‘verandering van bed doet slapen’, maar niets is minder waar.
Aldus wordt deze post geschreven naast het ledikant van M. die zich eindelijk heeft neergelegd bij de situatie, zo lijkt.

Morgen weer werken ;( ga mijn mannen missen zeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:19:30 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181141170
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kom nog helemaal niet bijgelezen hier, baby + peuter is toch anders dan alleen een baby :+

Maar wel even een vraagje. We hebben nu in 4 dagen 3x gehad dat ze echt een megagolf melk teruggaf. Weet dat het altijd meer lijkt dan het is, maar dit is wel het hele maagje denk ik. Is dat herkenbaar? Ze heeft er geen last van, huilt van tevoren soms wat omdat er iets dwarszit of ze met krampjes bezig was, maar huilt niet erna en wil ook meteen weer drinken. Verder drinkt/plast/poept/slaapt ze prima.
Deed mijn baby ook af en toe. Heeft vele weken aangehouden en werd steeds minder frequent. Was hier gewoon een teken van klein zijn, veel melk drinken en een onrijp lichaampje. Ik had om die reden tot voor kort nog steeds een handdoek op mijn bed liggen want Al Die Melk...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181145650
Welkom thuis -O-

M. heeft net 2 keer overgegeven en heeft (blijkbaar) ongehoord doorgeslapen de eerste keer :'(
Hij moest vandaag al langs de huisarts wegens vermoedelijk krentenbaard...
Peuterbroer werd wakker van het gedoe en voelt als een kolenkachel...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181146037
Ach lesage, wat een vervelende eerste nacht thuis zo. Hopelijk voelen je mannetjes zich snel beter.
De vakantie klinkt wel heerlijk trouwens, wij mogen over een paar daagjes en ik hoop dat Haar tandje dan door is zodat die ellende thuisblijft.

Ik vermoed dat N een radar heeft trouwens. Inslapen was heel lastig dus op mij. Ze sliep om 23:35; toen ging ik een poging doen haar in bed te leggen om 0:00 meteen wakker. Weer bij me gepakt en in ons bed gelegd en ze sliep meteen verder? Ik werd om 6:30 wakker van een lektet :o en moest plassen. N sliep nog lekker maar 5 seconden nadat ik uit bed was werd ze wakker. Ik vind dat toch bijzonder hoor.
Mijn voorspelling voor de nacht kwam niet uit dus die ga ik vaker doen. Fijn zo weer even wat meer slaap achter elkaar. :)
pi_181146856
Ik doe een aanhaakpoging :+

Lesage, dat is balen, zeg. En krentenbaard ook nog. Wij hebben hier onlangs een soort krentenbaardpingpong gedaan: eerst was mijn zoon besmet, dat was weg, maar kwam weer terug. Toen mijn man, en S. (die was nog geen 4 weken :{ ) en terug naar kleuter. Ik heb me gek gesmeerd en gewassen. Hoop dat het jou bespaard blijft!

Rena, hier ging dat ook zo ‘s ochtends. Ik ben toen eerst brood gaan aanbieden en de fles erachteraan, ipv andersom, vanwege afbouwen van flesvoeding etc.

Bella: muggenbult? Gewoon babypukkeltje? Krentenbaard begint ook met een gewoon rood plekje waar dan een geel korstje op komt, kun je mss ook op letten.

S. sliep 21.00-3.00 en na een voeding weer van 3.15 tot 8.15 Fijn hoor :)

Verder doet ze het zo goed. Woensdag waren we naar de Jaarbeurs voor de dinotentoonstelling daar en dat uitje ging super. Ze sliep de hele rit ernaartoe, dronk even na aankomst, sliep verder in de wagenbak, dronk even voor vertrek en ook de terugrit ging, met drinkpauzes, goed.
Vrijdag een dagje stad, met koffiedrinken, winkelen en lunchen: geen probleem.
Zaterdag was de verjaardag van haar broer: tuin vol rennende kleuters en peuters, veel drukte en dus weinig slaap. Toen was ze ‘s avonds wel wat pieperig, maar verder.. O+ Echt genieten zo. Met m’n oudste durfde ik amper naar de Appie op deze leeftijd (ze is nu 8 weken), ‘want wat als ie huilt, poept, moet drinken :o?!’ etc.
pi_181146917
Volgens mij denkt Dirk ineens dat hij nog maar 3 weken is. Om half 9 slapen, en dan wakker om 22.40, 1.15, 4.30 en 6.45. Ik ben gaar. :O Gelukkig is hij de allerleukste met z'n grijns en z'n geluidjes en z'n boevenstreken s ochtends, anders had ik hem vast minder lief gevonden nu.

Beterschap, LeSage. Klinkt als een hele toffe vakantie. Jammer dat ze dan beide nu ziek zijn. Toch een beetje een domper als thuiskomer. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181146972
Da’s pittig, Nanuke. Toch mooi hoe dat geregeld is dat je ze na zo’n grijns in de morgen toch alles meteen weer vergeeft :+

Schiet me ineens te binnen dat ik Flav nog niet gefeliciteerd heb! Dus hierbij: gefeliciteerd! *O* Hoe voel je je?
pi_181147059
Ach LeSage dat is ook niet fijn weerkomen. Jullie vakantie klinkt wel heel fijn O+

Nolita fijn dat ze de nacht wel heeft doorgeslapen :)

Rena vervelend van het spugen (deed M. gisteren ook ineens) en herkenbaar, ik ben ook een beetje zoekende. Hoeveel flessen zit C. nu op? Ik wil proberen om naar 3 flessen te gaan maar uitgerekend nu komt ie iedere nacht weer voor een nachtvoeding waardoor we op 5 zitten :')

Nanuke dat zijn ook geen nachten! Een kan koffie voor jou c_/

Jentin fijn dat S. zo goed slaapt! Wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie :Y

Wij hebben een heerlijk weekend achter de rug. Nachtje weg verliep heel goed! En hij eet als een bootwerker! Gisterochtend at ie na 3/4e fles nog een 3/4e bolletje op (ik gaf hem dat in de hand toen wij aan het ontbijten waren in het hotel, niet verwacht dat ie het op zou eten), een half ei, wat hapjes yoghurt en een paar kleine stukjes komkommer en peer. Hij deed gewoon telkens als een hongerig vogeltje z'n mond open als ik wat at :'). Gistermiddag hadden we een babymeet (11 baby's) met het whatsappgroepje waar ik nu al een aantal maanden in zit (met voornamelijk januaribaby's), dat was ook zo leuk om al die even oude kleintjes te zien O+
pi_181147127
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 05:17 schreef LeSage het volgende:
Welkom thuis -O-

M. heeft net 2 keer overgegeven en heeft (blijkbaar) ongehoord doorgeslapen de eerste keer :'(
Hij moest vandaag al langs de huisarts wegens vermoedelijk krentenbaard...
Peuterbroer werd wakker van het gedoe en voelt als een kolenkachel...
Ik lees hier altijd mee en wil even reageren:
Sjaak had een tijd terug ook krentenbaard en we kregen toen een crčme. ‘S nachts ging hij overgeven en kreeg hij koorts en toen ik de volgende dag de huisarts belde of het met elkaar te maken had, zeiden ze dat dit bij de heftige variant hoort. Toen kreeg Sjaak antibiotica en dat hielp gelukkig binnen 24 uur. In die 24 uur was hij een dood vogeltje, zo sneu.
Dus inderdaad naar de huisarts ^O^

Beterschap voor M :*
pi_181147240
Die foto met het ijsje LeSage O+
En nee, toch niet ziek?! Dat klinkt heel naar!

Jentin dat klinkt heel fijn! Ben je lekker mobiel zo.
J is nu 6 weken en 2 dagen, wie weet hoe het is als ze 8 weken is, maar vooralsnog nemen we haar maar even nergens heen. De wagenbak is niet om te slapen maar om rond te kijken (en uiteindelijk oververmoeid te zijn). Enorm verschil met B die overal sliep en ook overal doorheen sliep. Nog steeds overigens, als die jongen slaapt dan is ie ook echt in coma.

Kopje koffie Nanuke? Pff pittig nachtje.

Met J gaat het eigenlijk goed, al wisselt dat wel redelijk. Zo hebben een aantal dagen een relaxt meisje gehad die in haar eigen wiegje sliep, overdag zelfs in haar eigen kamer. De avonden gingen ook aardig, wat huilerig maar makkelijk te troosten.

Gisteren had ze een mindere dag. Tot 15:00 ging het prima daarna ging het luchtalarm aan en we konden de uitknop niet echt vinden. Waarschijnlijk ook het gevolg van 3 onrustige, drukke dagen met bezoek wat (op ons verzoek) lang bleef hangen. In onze armen tussen de visite slapen ipv in bed etc. Kortom de R van Regelmaat was 3 dagen zoek.
Ook weinig gegeten gisteren, 2 goede voedingen en 1 fles van 120 :@ verder af en toe een paar slokjes. Op zich zit bij 6 weken een regeldag maar dan willen ze toch juist vaker en meer eten?

De komende dagen geen bezoek en gewoon thuis (tenminste J in ieder geval, ik ga met B deze week vaker op stap, mijn laatste week vakantie). Even weer terug in het stramien.
Wonderbaarlijk genoeg gaan de nachten wel goed steeds, vannacht was het 22:30 slapen en pas om 05:00 wakker.

Borstvoeding gaat op zich goed, met mijn vrouw wat minder. Ze valt weer teveel af. Alle tips van de dietiste en lactatiedeskundige helpen vast om dat proces te vertragen, maar ze zit nog nog maar 1 kilo van haar pre zwangerschap gewicht af. Ze was tijdens de zwangerschap 17 kilo aangekomen.
Ik zie het ook aan haar, de energie loopt eruit. :{
pi_181148073
Dat is even balen LeSage, zo na een heerlijke vakantie :{ Wat goed trouwens dat de reis in de auto zo makkelijk is verlopen. Dat lijkt mij echt lastig met twee kleintjes.

Wat lekker dat je weer wat broodnodige slaap hebt gehad Nolita!

Dus met een tweede gaat het dus makkelijker Jentin? Of is S. ook een makkelijkere baby? Ze kan in ieder geval heel goed met prikkels omgaan :D

Jee nanuke, wat een nacht! Baby lijkt er geen last van te hebben c_/

Gaat lekker met eten LBF :D

Heftig dat je vrouw zoveel afvalt Exode. Hopelijk helpen de tips van de lactatiekundige en dietiste snel, want het lijkt mij echt pittig zo.

Gister heeft R. weer wat minder gedronken (700 ml) en de nacht liep weer als bijna normaal. Laatste voeding om 20.00 uur en om 6.00 uur wilde hij weer eten en nam hij weer een goede hoeveelheid zoals eerst. Hij was wel een paar keer onrustig maar het speentje hielp hem om weer in slaap te vallen :)

Toch maar even naar het cb vandaag, ben nu een beetje kwijt wat normaal is.
pi_181148300
Pfoe ik was echt even heel stuk de afgelopen dagen, wel meegelezen hier, maar weinig puf om te reageren. Zal vanmiddag eens een bijleespost maken als het lukt. J. zijn sprongetje was denk ik op het hoogtepunt afgelopen weekend. Heel Veel Huilen. En alleen ik kreeg hem stil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus hij heeft echt heel veel op mij gelegen. Normaal gesproken doet ie wel wat korte dutjes in de hangmat, maar die was nu ook lava.

De nachten waren wel okay, 4-5 uur slaap. Vannacht zelfs 6 uur slaap en hij slaapt gelukkig ook altijd meteen door na een nachtvoeding. Nu ligt ie sinds 08.30 in ons bed te slapen :o
pi_181148656
Herkenbaar, Aure :Y) ‘Nou, ik doe hetzelfde als jij en ik krijg haar niet stil.’ Uhm, nee, maar ik blijf lopen en jij houdt na 30 seconden op :+

DG, S. is inderdaad wel heel erg makkelijk tot nu toe. Minder sticker (copyright Aure) dan haar broer was, maar ook die heb ik altijd aangeduid als ‘beginnersbaby’. Je kon hem eigenlijk overal mee naartoe nemen, maar ik zag zelf zķ veel beren op de weg. Ik denk dat het hem in dit geval dus vooral zit in mijn eigen opgedane ervaring met de oudste en niet zozeer in makkelijkere/moeilijkere baby :) (Maar ik heb dus wel twee keer mazzel, zo lijkt het, dat realiseer ik me wel.)
pi_181148942
LeSage, fijn van de leuke vakantie! Wel balen dat de jongens nu ziek zijn. Hoe was het bij de dokter?

Jentin, fijn toch, zo’n makkelijk kindje. Echt genieten!

DG, goed dat hij nu weer onder de max zit qua drinken. Dan heeft hij het gewoon eventjes nodig gehad.

Aure, rottig dat vriend/man en jij even niet levellen als het gaat om verwennen en draagdoek en rondjes lopen. Maar ook wel herkenning. Hier heeft man ook minder geduld. Nu bij Mars niet aan de orde maar voor Twix was de box echt lava. Die wilde altijd bij je zijn. Dus ik droeg heeeeel veel. En daarmee zou ik het alleen maar in de hand gewerkt hebben. :X
Gelukkig ziet hij nu ook het verschil tussen onze jongetjes. En ondanks dat ik Mars ook veel draag, wil hij wel in de box/wipper/enz. Ander kind, ander karakter, andere behoeftes.
En het beklemmende gevoel herken ik wel. Zeker als ik dan van anderen hoorden dat hun baby wel weggelegd kon worden. Dan dacht ik vaak dat ik wat fout deed. Nou, niet dus. Twix had onze fysieke nabijheid meer nodig. Voor Mars is onze aanwezigheid vaak al voldoende.

Brengt met zich mee dat ik me soms schuldig voel naar Mars toe. Hij is zo makkelijk dat ik hem vaak wat langer in de box heb liggen terwijl ik wat met Twix doe. En dat vind ik dan weer sneu voor Mars want die verdient net zoveel aandacht.
pi_181149315
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:04 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Rena vervelend van het spugen (deed M. gisteren ook ineens) en herkenbaar, ik ben ook een beetje zoekende. Hoeveel flessen zit C. nu op? Ik wil proberen om naar 3 flessen te gaan maar uitgerekend nu komt ie iedere nacht weer voor een nachtvoeding waardoor we op 5 zitten :')
C zit nog op 4 maar ik wil van de week ook terug gaan naar 3, de fles van 10.30 zou ik dan gaan vervangen voor fruit en water denk ik. Lastig dat hij ‘s nachts ineens ook weer wil drinken :o

Ik las de tip van Jentin om misschien eerst brood te geven en dan de fles, dat is ook nog wel een idee. We merken nu al wel dat ze wat extra behalve een fles prettig vind ‘s ochtends. Eten ze bij jullie al een hele boterham of een halfje ongeveer?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181149603
Aure dat klinkt pittig!
Ook vervelend dat je dan zelf niet echt rust kan krijgen doordat afwisseling niet echt mogelijk is.

DG, mijn vrouw loopt al vanaf de 2e maand zwangerschap bij een dietiste om zoveel mogelijk reserves op te bouwen tijdens de zwangerschap en nu dus kilo's te houden. Bij B was ze maar 10 kilo aangekomen en zat ze binnen no time na de geboorte op -10, dus 20 kilo eraf.....mijn vrouw is niet dun maar wel slank dus zij werd echt vel over been. Als ik 20 kilo afval, ben ik nog steeds knuffelbaar zeg maar. :P
We hadden gehoopt het al deels te ondervangen door die extra zwangerschaps kilo's en nu ook aan alle tips van de dietiste te houden. Ze eet bijna de hele dag nu, ook 's nachts en van die shakes ernaast, maar helaas.
Het is lastig omdat ze nu nog energie heeft en dus nog wat kilo's zeg maar, we willen dat moment voor zijn dat we te laat zijn.

Mijn vrouw heeft het er lastig mee omdat ze borstvoeding geven heel bijzonder vindt en ze vindt het ook belangrijk voor J.

Oh en Jentin, heerlijk toch, lekker van genieten hoor! Als je al een makkelijk kind hebt, lekker zo laten. Dan blijft ze vast ook zo.
pi_181150287
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:09 schreef rena het volgende:

[..]

C zit nog op 4 maar ik wil van de week ook terug gaan naar 3, de fles van 10.30 zou ik dan gaan vervangen voor fruit en water denk ik. Lastig dat hij ‘s nachts ineens ook weer wil drinken :o

Ik las de tip van Jentin om misschien eerst brood te geven en dan de fles, dat is ook nog wel een idee. We merken nu al wel dat ze wat extra behalve een fles prettig vind ‘s ochtends. Eten ze bij jullie al een hele boterham of een halfje ongeveer?
Wij zitten met brood op een hele (zonder korst), ik heb echt een broodeter want ik denk dat een 2e hele er ook nog wel in zou gaan :P.

Jullie hebben dus vaste tijden met eten/slapen? Hier is elke dag zo wisselend en zonder structuur dat het mede daarom al lastig is. 1e fles is standaard tussen 6-7 maar de rest is afhankelijk van zijn slaapjes en ook die wisselen elke dag. De ene dag drinkt hij 4 (of nu dus 5 :')) flessen van 210/7 leeg + een hele boterhem en fruit en hij eet (wat hij mag hebben dan) met de pot mee 's avonds. En de andere dag drinkt hij 4 flessen en dan laat hij weer 70cc staan oid. Anyway ik merk dat voor mijn gevoel structuur moet hebben terwijl anderzijds zo'n schema hier denk ik ook niet werkt en ik me daar weer aan ga ergeren want 'hij moest pas om 11:00 z'n fles/fruit en wil nu al' of hij slaapt etc. Sorry voor mijn relaas :@
pi_181151035
Aure, herkenbaar hoor. Hier is vriend ook wel snel gefrustreerd en vindt dan dat het niet lukt. Mij lukt het met iets meer geduld dan vaak wel. Gelukkig wil hij het wel heel graag kunnen, dus neemt dan wel tips aan blijft een volgende keer wel proberen als hij ziet dat hij mij wel lukt.
Verwennen met een draagdoek geloof ik echt niet in. B wilde ook alleen op ons/in de draagdoek, en met een maand of 3 kon hij het ineens wel. Wellicht wennen ze er wel aan, maar wat je doet voor de hechting door echt mee te gaan in de behoeftes van zo'n kleintje is echt zo belangrijk vind ik.
pi_181151202
Le Sage: je vakantie klonk heerlijk! Maar wat een thuiskomst zo, ellendig :{ Sterkte!\

Exode, rot voor je vrouw dat ze zoveel gewicht verliest. Hopelijk lukt het de schade te beperken.

Fleur: hier ook zeker geen vaste tijden hoor. Hangt helemaal af van hoe lang B slaapt. soms is dat 2 uur, soms 45 minuten. En met vast eten doen we nu ook maar wat. Soms in de middag wat geven, soms als wij avondeten. Hangt ook van zijn humeur / moeheid af. Wij varen ook wel bij deze 'structuur', en ik verlang ook niet naar vaste tijden.

Verder hier al een paar dagen een erg verkouden kind, met bijbehorende matige nachten :{ Vannacht ook weer een tijd op met zo'n zielig mannetje ;( Ademen lukt niet zo goed en hij hoest als een zeehond. Vandaag maar naar de huisarts geweest om z'n oren te checken, want hij greep weer naar z'n oortjes en alle oorontstekingen hiervoor begonnen ook met verkoudheid. En alweer rode oortjes.... We hopen nog echte oorontsteking te voorkomen, door te neusprayen (met 'echte' van de huisarts, naast de zoutoplossing). Maar wel even goed in de gaten blijven houden.
pi_181151274
LDG en Jentin muggenbult is het niet. Ik zal zo even een foto plaatsen, het is namelijk ook niet echt een bultje. Maar meer een vlekje ofzo :?

Exode wat naar dat je vrouw zoveel afvalt, ik viel ook echt veel af dat is nu iets minder geworden omdat ik mijzelf trakteer op tompouce of slagroom soesjes. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing :*
pi_181151348
LeSage beterschap voor je mannnen, je vakantie klinkt wel heerlijk wat een leuke foto's. Ijsmonster O+

Elliebell beterschap, hopelijk wordt het geen oorontsteking! :*
pi_181151565
LeSage, welkom thuis en werkse vandaag, maar ook beterschap! Gaat het inmiddels wat beter?

Exode, wat pittig voor je vrouw. Lastig ook in combinatie met borstvoeding inderdaad! Wisselen jullie nu af en toe af met kunstvoeding?

Sterkte Elliebel, wat sneu!

Over brood eten: ik geef 's middags ook vaak een broodkorstje. Doen jullie er iets op? M is nu een half jaar en lijkt het eten wel interessant te vinden maar ik ben niet erg creatief met beleg.

Malteser, herkenbaar hoor, dat schuldgevoel. Ik probeer altijd maar te bedenken dat M niets voor niets zo vrolijk is, als ze toch behoefte heeft aan meer dragen of knuffels laat ze vast van zich horen :) Mars is gewoon in een superfijn gezin terecht gekomen, die is gewoon heel tevreden!

M is vandaag voor het eerst een hele dag naar opa en oma. Ik bleef thuis met de peuter (huilen dat hij niet mee mocht natuurlijk). We zijn vliegtuigen wezen kijken op Schiphol, dat vond hij gelukkig wel leuk. En een feestje, want gisteravond is M vroeger dan ooit gaan slapen. Om 20.15 sliep ze in haar eigen bedje. Wel drie nachtvoedingen (waarvan twee heel kort) maar dat heeft ze blijkbaar nodig, ze lijkt in één nacht tijd ineens enorm gegroeid. Ze heeft namelijk een heel strak pakkie aan vandaag :D
pi_181151835
Wat leuk vliegtuigen kijken OT! En even babyloos dus. Fijn om wat qualitytime met peuter te hebben.
Ik heb vanochtend kunstvoeding gehaald, gaan we vanavond voor het eerst geven. Ze kolfde nu 1 voeding per dag voor het flesje. Dus het wordt 1 voeding minder. Kijken hoe dat gaat. Was ook advies van lactatiedeskundige om het zo deels op te lossen.

J is zo'n vrolijkerd vandaag O+ Slaapt goed nu en als ze wakker is lacht ze meteen. :D Zo'n grote, guitige lach.

Vanochtend nog snel wat kleertjes bij de Hema gekocht. 56 zit best krap al en het is deze week te fris voor alleen een romper.....blijkbaar hadden we 62 overgeslagen in onze shopacties de afgelopen maanden. Overigens is 62 nog wel echt te groot, maar sommige kleertjes in maat 56 maken een rollade van haar. :@
pi_181151997
Ik ben benieuwd naar een foto van j morgen, exode!

En Malteser, hier ook schuldgevoel. Beide kanten op, naar O omdat hij minder aandacht krijgt dan dat T kreeg, en naar T omdat hij minder aandacht krijgt dan voorheen.

O valt nu redelijk in slaap voor z'n dutjes in z'n eigen bed. Alleen slaapt hij maar een cyclus, 45 minuten. Ik zou graag willen dat hij kamer slaapt, want als ik hem dan uit bed leeg en aan de borst leg slaapt hij verder. Maar goed, het is al fijn dat hij een beetje in z'n bed slaapt..
pi_181152190
:W ik kom een poging doen om hier aan te haken. Lees al een hele poos mee en nu mag ik ook meeschrijven! *O*

Dinsdag 7 augustus is S.a.ra geboren. En we zitten al de hele week op een roze wolk. Ze is ons eerste kindje en het gaat tot nu toe allemaal zo vanzelf. De borstvoeding loopt, ze slaapt goed, huilt bijna niet en is zo relaxed. Vandaag alweer terug op geboortegewicht. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Dus we genieten er van!

Morgen mogen we meedoen aan onze eerste BFD! *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:46:13 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181152258
Zo even bijlezen, maar wil alvast melden dat wij echt een droombaby gemaakt hebben :'( O+

jullie zullen er wel moe van worden ondertussen :P

Afgelopen week veel weggeweest, verjaardagen en feestjes gehad en hij gaat overal zo goed in mee en slaapt gewoon lekker door. Ook onze eerste mini roadtrip gemaakt en dat was ook een succes. Ik kan hem wakker, half slapend of gewoon echt echt slapend wegleggen. Het is zo'n lekker spekkig beertje & lachebekje.

Het is wel onwijs relaxed allemaal... als ik hem om 21.00 uur op bed leg dan is hij om 9 wakker, 22.00 om 10 en 23.00 om 11 (soms een uurtje langer hier en daar, maar over het algemeen klokje rond).

Zo meteen prikje 2 :{w
Hij was om 11 wakker en normaal slaapt hij dan na 2 uurtjes weer, maar ligt nu beetje te spelen in de box en probeer hem maar wakker te houden... kan hij na zijn prikje lekker drinken & slapen.
pi_181152831
Toch wel fijn hoor die herkenbaarheid mbt geduld hebben. Als J. beter gehumeurd is, heeft vriend ook meer geduld merk ik trouwens :D Verder is het een hele lieve en leuke vader voor J.. Wij moeten zelf gewoon nog een goede balans vinden in de momenten die wat moeilijker zijn.

Malteser, lijkt mij ook lastig met een tweede, maar ik denk dat dat er ook een beetje bijhoort? Je hebt er tenslotte gewoon nog eentje rondlopen die ķķk aandacht nodig heeft. En als Mars zo tevreden is, dan denk ik niet dat hij er last van heeft. Wel fijn dat Mars zo'n prettige baby is hoor O+

Wat pittig voor je vrouw Exode. Helaas geen tips, maar hopelijk lukt het jullie nog om er voor te zorgen dat ze haar energie kan behouden en niet meer afvalt.

Ellie, ik geloof dus ook niet in verwennen door te dragen. Hij heeft gewoon veel knuffelbehoefte/fysieke aandacht nodig denk ik dan. Hij is nu ook nog zo klein (10 weken). Sterkte met de verkoudheid en matige nachten :*

Jagar, fijn dat O. in ieder geval een beetje in zijn bedje slaapt. Hopelijk maakt ie er snel meerdere slaapcyclussen achter elkaar van.

Welkom Takkie!

Jouw baby klinkt inderdaad als een droombaby Sacre! Heerlijk!

Ik neem J. trouwens ook zoveel mogelijk mee naar dingen, en vaak gaat dat goed (gelukkig!).Hij is vandaag trouwens al zoveel beter gehumeurd. Misschien is z'n sprongetje wel weer (bijna) voorbij :D

En omdat ik van foto's spammen hou:

Mijn sticker eens een keer niet aan mij vast geplakt :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:04:20 #241
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181154090
Dat pakje!!! dat is zo mijn smaak :{w waar komt het vandaan?

Prikje ging goed... wakker houden werpt zijn vruchten af :P half slapend prikje, 1 gil en auto in en tukken. Nu over in de puckababy en verder slapen in bedje.
pi_181154274
Jentin, war fijn dat S het zo goed doet bij uitstapjes ed :)

Nanuke, idd maargoed dat de baby’s zo leuk zijn overdag. Ik ben een nacht dan ook zo weer vergeten.

Fleur fijn dat jullie nachtje weg goed is verlopen. Lekker er even tussenuit!

Exode, wie weet werkt het normale ritme weer fijn voor J idd.

Aure, fijn dat het hoogtepunt van het huilen / sprongetje voorbij lijkt! Wat een mooierd is het toch!

Malteser ik denk ook dat mars er geen last van heeft als hij zich niet laat horen :)

Welkom takkie! Wat fijn dat ze het goed doet!

Sacre, wat heerlijk die baby van jou, zo zou ik er nog wel een paar willen.

N is ook aan het plakken vandaag, net als gisteren. Ik heb vakantie en hoef natuurlijk niets maar zou graag wat in huis rommelen en zelfs dat lukt niet. Zoveel kwijl heb ik nog nooit gezien, hopelijk is haar tandje snel door. Ik ben dus al moe en van het niets doen wordt het alleen maar erger. Helaas lukt het N ook weer niet om te slapen vandaag. Als ze slaapt wordt ze meteen wakker als ik opsta, anders waren dat mijn rommel momentjes geweest vandaag.
pi_181154284
Sacre, CarlijnQ happy panther jumpsuit. Oude collectie, maar ik zie dat hippemamashop hem nog in 74/80 heeft (en in de sale). Deze collectie valt trouwens wel groot, J. heeft een 50/56 aan en hij draagt normaal 62 (hoewel sommige dingen daarvan nog wel wat te groot voor hem zijn).

Fijn dat het prikje goed ging!
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:37:03 #244
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181154959
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:12 schreef Aure het volgende:
Sacre, CarlijnQ happy panther jumpsuit. Oude collectie, maar ik zie dat hippemamashop hem nog in 74/80 heeft (en in de sale). Deze collectie valt trouwens wel groot, J. heeft een 50/56 aan en hij draagt normaal 62 (hoewel sommige dingen daarvan nog wel wat te groot voor hem zijn).

Fijn dat het prikje goed ging!
Hoe lang is J. ?

Ik zie wat andere dingetjes en alles is er alleen nog in 62/68.
pi_181155021
Twee weken geleden was hij 58 centimeter en 6250 gram :)

Oh trouwens de nieuwe collectie valt gewoon op maat (AW18, sprookjesthema) en de collectie van afgelopen zomer (SS18, circusthema) valt geloof ik klein.
pi_181155134
/Even bij gelezen!
Netelig: Pff lastig dat ze wel moe zijn maar weigeren te slapen. Sommige avonden is het drama. E. gaat staan krijsen in zijn bed, duwt alles van zich af (speen, drinken) en is gewoon niet rustig te krijgen. Dan maar een rondje met de auto. Heel wisselend hoe vaak dat is. Soms 3 dagen achter elkaar soms een week niet. Maar als E. eenmaal slaapt, dan slaapt ie toch zeker 8 uurtjes O+
Maar wordt er soms zo jaloers van dat sommige hun baby iedere avond binnen 5 minuten in slaap hebben. Wat doe ik dan fout :{ ?

LBF: Ja echt bizar hoeveel spullen je nodig hebt. Fijn dat het goed is gegaan. Heel herkenbaar. Sommige kinderen hebben heel veel baat bij vaste tijden eten en drinken. Hier lukt het totaal niet een schema. De ene dag slaapt hij 1 uur andere dag 3 uur overdag. En ik ga hem echt niet wakker maken.

E. drinkt 500cc bv per dag en daarnaast ook aardig wat water tussendoor.

Mini: Wat een drukke nacht had je zaterdag!

Zo zielig dat SBS :'( :'(

Venco: Volgens mij mag je die kaart inzetten tot 9 maanden + de hoeveel maanden die je borstvoeding gaf ^O^

Flav: Super nachtje zondag! Wat fijn!

Rena: Aww sneu van t overgeven. Gelukkig daarna weer goed geslapen!

Duman: wat leuk naar de dierentuin! Zo schattig O+

Nolita: Hopelijk zijn het tandjes. Sterkte! *Geeft koffie*

LeSage: Super leuke fotos! Vervelend van de krentebaard -O-

Nanuke: Pittig hoor! Het is vast een fase!

Exode: Sterkte! Klinkt dat ze veel is afgevallen. :{ Goed dat jullie er mee bezig zijn! Vooral dingen eten die zij erg lekker vindt :Y)

Aure: Mannen hebben nou eenmaal minder geduld. Aww wat een plaatje!

Malteser: Als baby iets te kort komt, zal hij dat vast wel laten merken. Sommige kinderen hebben idd meer aandacht nodig dan de andere :*

Ellie: Beterschap weet je inmiddels wat meer?
OIS: Wat leuk een dagje met de peuter! Dat zal hem zeker bij blijven!
Takkie: Gefeliciteerd! Fijn dat jullie genieten!
SC: Ahh wat fijn zo'n baby O+ Gelukkig gingen de prikjes goed!

Ik heb vandaag een humeurige baby. Huilend werd meneer wakker en heeft rond 11:00 een half uur geslapen. Werd weer huilend wakker. Wordt boos als ik traphekje dicht doe of als ik hem oppak als hij in de vaatwasser probeert te klimmen( :') ) Hij was hartstikke moe maar bleef vechten tegen zijn slaap. Na 20 minuten huilen viel hij eindelijk in slaap.
Maar goed.. Hij geeft me nu soms ook een kusje(kwijl mondje) en knuffels dat maakt het dan weer goed O+
pi_181155211
Ellie ik vaar an sich ook prima bij nu het gaat. Maar van het cb moeten we toch rustig gaan afbouwen naar 3 flessen en ik heb geeen idee hoe ik dat moet doen met al die wisselende dagen :P

Ik lees straks de rest bij :W
pi_181156001
Hier ook al 2 dagen een humeurige baby memoru :')
Niks is goed en alles is gillen.
Hij heeft gisteren 2x wat overgegeven en vandaag had hij rare poep.
Er zal wel weer wat aan komen of in de lucht hangen w/
pi_181156163
Fleur, maar waarom moet je afbouwen dan? Zit ie heel hoog in de curve? B is nu bijna 8 maanden, en zit ook nog wel op 5/6 voedingen. Zie ook niet gebeuren dat we snel afbouwen, maar hij heeft het ook nog wel nodig qua gewicht. Komt misschien ook door borstvoeden, maar ik ben nooit bezig geweest met hoeveel voedingen zou 'moeten'.

Memoru, hij had rode oortjes, nu nog geen echte ontsteking. Van de week weer terug als we het gevoel hebben dat het erger wordt of niet verbeterd.
En je doet vast niks mis met slapen, ben inmiddels ook wel van overtuigd dat baby's dat toch echt zelf bepalen. De ene keer slaapt B ook echt in 5 minuten, de andere keer duurt het uren. Zie ook nog weinig logica in waarom het soms snel gaat en soms niet. En mensen waar de baby in 5 minuten slaapt, hebben soms weer andere uitdagingen. (Met uitzondering van de droom baby van SacreCoeur dan :P )
pi_181156814
Memoru je doet niets verkeerd. :*
Ik las gisteren dat een massage van een kwartier de tijd die het duurt om in slaap te vallen enorm verkort. Geen wondermiddel, want 'korter' kan nog steeds een uur zijn als het nou twee is. Maar het zou best eens kunnen helpen. :)

Ellie vervelend dat gedoe met de oortjes. :*

Succes Nolita, dat de tandjes maar snel mogen komen en daarna weer rustige(re) slaap. :)

Aure jouw baby blijft prachtig. O+

SC heb jij een baby of een pop? :P Geweldig hoor zo'n makkelijke baby, het is je gegund. :D

Welkom Takkie! :*

Jagar wat fijn om te lezen dat de dutjes in bed beter gaan. Begrijp ik goed dat hij wel langer dan 45 minuten kan slapen met hulp van de borst? Zo is het met Banaan ook nog vaak. En gaat het 's nachts al wat beter?

Fleur wij hebben ook geen vast schema. Het bevalt me redelijk zo. Banaan slaapt ook niet regelmatig, al is het wel steeds vaker anderhalf uur. En dan snap ik dus niet hoe een schema zou moeten werken voor ons.

Over slapen gesproken, vanochtend werd hij na drie kwartier wakker en was dus pas halverwege zijn dut. Mijn borsten waren heel lang bij hem, tot ver voorbij ik zelf allang mentaal uitgecheckt was. ;( Steeds zijn hoofdje laten vallen, armpjes opzij, maar net niet in staat terug in slaap te vallen. Uiteindelijk was ik het echt beu en ging ik even de kamer uit. Hij deed echt pogingen om zelf weer in slaap te vallen maar ook zonder succes.
Tweede dut was een half uur in de auto. :{ Nou slaapt hij gelukkig weer, hopelijk wordt hij straks fijner wakker.

We zijn naar het consultatiebureau geweest, hij weegt 8440 bij 71 cm. Op de WHO curve was het gewicht iets gestegen naar de groene lijn, lengte juist iets naar beneden (1 cm in 2 maanden tijd). Zal wel goed zijn, al denk ik wel dat dit de laatste keer was met extra weeguurtje zodat ik mezelf geen extra zenuwen geef. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181157773
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Wij zitten met brood op een hele (zonder korst), ik heb echt een broodeter want ik denk dat een 2e hele er ook nog wel in zou gaan :P.

Jullie hebben dus vaste tijden met eten/slapen? Hier is elke dag zo wisselend en zonder structuur dat het mede daarom al lastig is. 1e fles is standaard tussen 6-7 maar de rest is afhankelijk van zijn slaapjes en ook die wisselen elke dag. De ene dag drinkt hij 4 (of nu dus 5 :')) flessen van 210/7 leeg + een hele boterhem en fruit en hij eet (wat hij mag hebben dan) met de pot mee 's avonds. En de andere dag drinkt hij 4 flessen en dan laat hij weer 70cc staan oid. Anyway ik merk dat voor mijn gevoel structuur moet hebben terwijl anderzijds zo'n schema hier denk ik ook niet werkt en ik me daar weer aan ga ergeren want 'hij moest pas om 11:00 z'n fles/fruit en wil nu al' of hij slaapt etc. Sorry voor mijn relaas :@
We hebben een soort schema ja, maar we wijken er ook wel eens een half uur of uur vanaf, kijk wel echt naar haar behoeftes en jas er geen fles in als ze nog geen honger heeft, ze heeft zelf een soort schema gemaakt eigenlijk haha :) Dus in die zin is het ook niet echt een vast schema, maar ik volg haae patroon. Je hebt wel een goede eter zo te horen, hier zitten we nu nog op 4x 180/6 (die ze wel eigenlijk altijd leeg heeft), een boterham, fruit en groentehapje. Maar merk dat ze behoefte aan meer begint te krijgen, mijn smulpaap :9
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181158263
OIT ben wel benieuwd wat jouw baby allemaal eet op een dag, N. Is ook 6 maanden (7 augustus) en ik probeer haar elke keer wel iets te geven maar merk dat het nog niet echt in mn systeem zit ofzo. Vind het wel interessant om te lezen wat andere ouders/moeders geven aan hun baby die 6 maanden is :@
pi_181158649
Bella ik begon met rijstewafel, broodkorstjes, komkommer in repen, tomaat of paprika in partjes, hele aardbei, stuk banaan, gekookt ei, zoiets.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181158878
Tomaat en aardbei mag toch niet?
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:59:34 #255
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_181158950
Eens een vraag over fopspenen: de kleine is nu precies 6 maand en blijft zweren bij zn fopspeen (0-2 maand). Vorige week een nieuwe gekocht vanaf 6 maand: hij vertikt het. Al meerdere opties geprobeerd.

De vraag: kan dit kwaad? Ze zullen niet voor niets verschillende soorten hebben?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_181158964
Ik heb een aapje thuis die stuk is. Hij weet niet meer wat “slapen” is. Ondanks dat hij oververmoeid was, heeft hij vandaag tussen 09:00 en 15:00 uur niet geslapen. En nu wil hij weer niet slapen. Dit gaat al dagen zo en ik zit er even helemaal doorheen. Niks is goed. Dragen niet, kinderwagen niet, schoot niet, box niet, speelmat niet, binnen niet, buiten niet. Drinken doet ‘ie ook niet meer goed. Hopelijk is dit snel voorbij.

Hij is wel nog steeds schattig, dus dat maakt het weer iets goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_181158979
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:59 schreef EDMAN- het volgende:
Eens een vraag over fopspenen: de kleine is nu precies 6 maand en blijft zweren bij zn fopspeen (0-2 maand). Vorige week een nieuwe gekocht vanaf 6 maand: hij vertikt het. Al meerdere opties geprobeerd.

De vraag: kan dit kwaad? Ze zullen niet voor niets verschillende soorten hebben?
Ik heb de Soothie van 0-3 maanden en 3-6 maanden destijds naast elkaar gelegd en ze zijn precies hetzelfde.
Protčge moi de mes désirs.
pi_181159418
Oh Duman, wat frustrerend he zulke fases, het gaat echt weer over maar het is zo vermoeiend :{

Edman, is het wel van hetzelfde merk? Ik heb van 6-18 maanden van hetzelfde merk als die van 0-6 en daar is alleen het schildje anders.

Hier vertelde iemand die ik ken net dat haar baby zo heerlijk van softijs had zitten smullen :') :') :') Het is een schat van een mens, maar bij dit soort dingen verbaas ik me altijd :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181159521
He wat vervelend Duman! Hopelijk snel voorbij ja! Schattig is ie zeker O+

Edman hier was dat precies zo. Ik kwam erachter dat hij spenen met een platte kant weigerde, die van Philips Avent 6+ pakt hij hier als enige wel. Welke gebruiken jullie nu?

Ellie hij is qua gewicht precies gemiddeld en met de lengte en lijn boven de curve. Het ging erom dat er het liefst toch een fles vervangen ‘moest’ zijn door vast voedsel de volgende afspraak dus vandaar dat ik er nu een beetje mee bezig ben. Met flesvoeding kun je iets meer reguleren wat erin komt dan met bv, misschien dat ze het daarom zeggen? Geen idee

Bella wij deden ook het lijstje van pkm zo ongeveer. Ik ben niet zo heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen. Volgens mij is er ook wel een lijst via de kleintjes-methode beschikbaar via internet
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:39:36 #260
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_181159682
Thanks voor de reacties. We gebruiken nu Tommie Tippie (voor beide spenen), als je ze met elkaar vergelijkt zit er zeker verschil in qua grootte.

Edit: Oh nee toch Philips Avent ook idd
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_181159736
Volgens mij zijn spenen voor jongere babies van zachter materiaal gemaakt dan de spenen voor oudere babies. Goed opletten dat ze niet stuk worden gebeten en verder kan het geen kwaad.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:47:57 #262
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181159884
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ellie hij is qua gewicht precies gemiddeld en met de lengte en lijn boven de curve. Het ging erom dat er het liefst toch een fles vervangen ‘moest’ zijn door vast voedsel de volgende afspraak dus vandaar dat ik er nu een beetje mee bezig ben. Met flesvoeding kun je iets meer reguleren wat erin komt dan met bv, misschien dat ze het daarom zeggen? Geen idee

Echt besef je goed dat het advies ook per cb, per regio en per arts/vp kan verschillen.
Doe gewoon wat jullie goed uit komt.
pi_181160189
Wij hadden 8 geweldige minuten vanavond. 8 minuten lang lagen beide kinderen in hun eigen bed te slapen en vroegen wij ons af wat te doen met de avond. Na 8 minuten werd O wakker en nu zit ik met baby aan de borst.
pi_181160368
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:20 schreef BellaaElisa het volgende:
OIT ben wel benieuwd wat jouw baby allemaal eet op een dag, N. Is ook 6 maanden (7 augustus) en ik probeer haar elke keer wel iets te geven maar merk dat het nog niet echt in mn systeem zit ofzo. Vind het wel interessant om te lezen wat andere ouders/moeders geven aan hun baby die 6 maanden is :@
Maisboogjes, broodkorstje, cracot (dikke hit nog steeds), fruithapje uit een potje, soepstengel.

En dat ritme komt vanzelf, uiteindelijk als ze jou iets ziet eten en ze ook wat wil laat ze dat wel merken :Y dan wil ze het pakken, doet ze als n vogeltje dr mondje open ect. Wij hebben dan ook gewoon alles laten proeven als hij dat deed, hapje pasta bijv, of vis, olijf echt vanalles.


In het begin vergat ik ook vaak om m ook wat te geven en had ik er uit automatisme alweer melk in gepompt, maar dat went echt vanzelf. En samen aan tafel eten is ook zo leuk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181160410
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:41 schreef Krisvc het volgende:
Volgens mij zijn spenen voor jongere babies van zachter materiaal gemaakt dan de spenen voor oudere babies. Goed opletten dat ze niet stuk worden gebeten en verder kan het geen kwaad.
ja dat is inderdaad het grootste verschil volgens mij, dat ze als ze tandjes krijgen de spenen kappot kunnen bijten. Maar je merkt snel genoeg als je kindje dat gaat doen neem ik aan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181160430
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hadden 8 geweldige minuten vanavond. 8 minuten lang lagen beide kinderen in hun eigen bed te slapen en vroegen wij ons af wat te doen met de avond. Na 8 minuten werd O wakker en nu zit ik met baby aan de borst.
toch weer acht minuten in de pocket :D bewijs dat ze het heus wel kunnen.

Dat wakker worden is natuurlijk ruk, maar hey, je had acht minuten O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181161499
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:20 schreef BellaaElisa het volgende:
OIT ben wel benieuwd wat jouw baby allemaal eet op een dag, N. Is ook 6 maanden (7 augustus) en ik probeer haar elke keer wel iets te geven maar merk dat het nog niet echt in mn systeem zit ofzo. Vind het wel interessant om te lezen wat andere ouders/moeders geven aan hun baby die 6 maanden is :@
Tot nu toe geproefd: banaan, appel, peer, pruim, wortel, avocado, bonen, brood, zoete aardappel, broccoli, aardappel, komkommer, paprika.
Ik probeer haar hapjes aan te passen aan ons eten (en dan de zoutloze variant) en als dat niet lukt geef ik haar avocado of een stuk paprika/komkommer of zo. Ik heb niet echt een strak ritme wat we volgen, maar probeer haar mee te laten 'eten' als wij ook aan tafel zitten. En we leren nu al wat ze lekker vindt. Peer, banaan en pruim zijn favoriet, avocado is viesss
pi_181161531
Jagär. op naar de negen minuten morgenavond ;)
pi_181161565
Maisboogjes, koekjes van de Kleine Keuken, broodkorst of stukje stokbrood, banaan, gepureerd fruit.
Eigenlijk kreeg hij vanalles, als het maar zacht is/wordt en hij zich er niet in kan verslikken.

Ondertussen kan ik niet meer stiekem eten.
Zodra hij me ziet eten komt hij aangekropen en komt naast me staan gevolgd door ‘Hmmmmmm’.
Dat is volgens mij zijn eerste ‘woordje’, daarmee drukt hij uit dat hij eten wilt _O-
Dit doet hij overigens elke keer als we met eten aankomen haha.

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rena, V eet ook graag ijs :9
pi_181161698
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:36 schreef Jentin het volgende:
Herkenbaar, Aure :Y) ‘Nou, ik doe hetzelfde als jij en ik krijg haar niet stil.’ Uhm, nee, maar ik blijf lopen en jij houdt na 30 seconden op :+

DG, S. is inderdaad wel heel erg makkelijk tot nu toe. Minder sticker (copyright Aure) dan haar broer was, maar ook die heb ik altijd aangeduid als ‘beginnersbaby’. Je kon hem eigenlijk overal mee naartoe nemen, maar ik zag zelf zķ veel beren op de weg. Ik denk dat het hem in dit geval dus vooral zit in mijn eigen opgedane ervaring met de oudste en niet zozeer in makkelijkere/moeilijkere baby :) (Maar ik heb dus wel twee keer mazzel, zo lijkt het, dat realiseer ik me wel.)
Ah, okee. Maar heerlijk voor je dat je tweede ook zo makkelijk is! En herkenbaar van de beren...

Lijkt mij sowieso zwaar twee kinderen en ik kan me ook helemaal voorstellen dat er dan schuldgevoel is mbt te weinig aandacht. Ik heb nu al last er van met eentje. Altijd maar die vraag of we het wel goed genoeg doen. Mijn vriend is trouwens de meest geduldige en toegewijde van ons. Hij is echt enorm zorgzaam. Soms irriteer ik me daar enorm omdat ik het benauwend vind. En soms kan hij ook overdrijven. Het is ook nooit goed 8)7

Wat frustrerend Exode dat geheel borstvoeding geven om deze redenen niet geheel lukt. Hopelijk geeft de kv een steuntje in de rug.

Wat naar Ellibel, dat je kleintje zo ziek is :{ . Hopelijk helpt de neusspray.

Welkom Takkie *O* klinkt als een mooie start!

En :* voor de mama’s met slecht-slapende hangerige baby’s.

Vanmiddag even naar het cb geweest. R. drinkt gewoon goed voor zijn gewicht en lengte. Het was wel duidelijk te zien dat hij een groeispurt heeft gehad, hij weegt nu precies 7 kilo en is 64 cm. Waar is mijn kleine baby :'( Kan wel maat 68 gaan bestellen in plaats van 62, zit nu al te krap.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:03:19 #271
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181161848
Wat schattig Flav!

Hier ook nog steeds geen strak ritme. Net als bij oudere zus. Eerste fles is ergens tussen 6.45 (werkdag) en 8.30 (afhankelijk van hoe lang ze uitslaapt). De tweede fles tussen 11.00 en 13.30. Daarna tussen 15.00 en 17.00. En de laatste vaak rond 19.30/20.00. Qua eten hadden we bedacht dat we haar mee zouden laten eten wanneer wij eten want dat is zo gezellig O+ Alleen slaapt ze dus 9 van de 10 keer tijdens de lunch en tijdens het avondeten :') Dus krijgt ze bij het ontbijt nog wat brood na de fles en verder ergens tussendoor fruit en een keer groente wanneer ze wakker is. Boterham haast nooit want ze maakt dus nooit iets van lunch mee, komt nog wel. Maar wanneer ze eet is per dag verschillend want ze slaapt de ene keer maar een uur en de andere keer weer 3 uur aan een stuk. Lastig plannen maar met dit door haar zelf gekozen ritme hebben we wel een super relaxte en vrolijke baby dus we zien wel hoe het gaat.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:04:57 #272
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181161910
Oh en een veeeeeeel spugende baby is extra ruk wanneer baby gaat tijgeren en zichzelf nog eens extra door alle smurrie heen werkt. Al die vlekken in haar mooie kleren :'(
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:12:44 #273
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181162186
Hoe dik zijn de ledikantmatrasjes waar jullie baby's op slapen?
Hier kan de chicco next to me er voorlopig nog wel mee door, maar zit toch beetje rond te kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:59 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Vanmiddag even naar het cb geweest. R. drinkt gewoon goed voor zijn gewicht en lengte. Het was wel duidelijk te zien dat hij een groeispurt heeft gehad, hij weegt nu precies 7 kilo en is 64 cm. Waar is mijn kleine baby :'( Kan wel maat 68 gaan bestellen in plaats van 62, zit nu al te krap.
Hoe oud is R nu?

mijn baby is 61cm en ook 7kg, dikke speklap :P
Ik wil nog niet nadenken over maat 68 :{w mijn baby moet gewoon klein blijven.
pi_181162378
Hij is nu ruim drie en een halve maand. En jouw ‘baby’? :P
pi_181162565
@sacre,wij hebben een matrasje met pocketvering van ikea, cm of tien dik denk ik (die wij hebben staat niet meer op de website dus kan t niet checken) was geloof ik t beste koop matrasje van 2016 of 17
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:27:23 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181162702
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:19 schreef DorothyGale het volgende:
Hij is nu ruim drie en een halve maand. En jouw ‘baby’? :P
14 weken, bijna hetzelfde dus :P

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:
@sacre,wij hebben een matrasje met pocketvering van ikea, cm of tien dik denk ik (die wij hebben staat niet meer op de website dus kan t niet checken) was geloof ik t beste koop matrasje van 2016 of 17
Ik zat inderdaad al op de ikea site :P
Maar beste koop 2018 is maar 6cm dik en foam.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:31:26 #277
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_181162843
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoe dik zijn de ledikantmatrasjes waar jullie baby's op slapen?
Hier kan de chicco next to me er voorlopig nog wel mee door, maar zit toch beetje rond te kijken.

[..]

Hoe oud is R nu?

mijn baby is 61cm en ook 7kg, dikke speklap :P
Ik wil nog niet nadenken over maat 68 :{w mijn baby moet gewoon klein blijven.
Iets van 15 cm of zo? Is pocketvering en wel bedoeld voor een 140x70 ledikant dat naar een peuterbed omgebouwd kan worden, komt van de babydump.
pi_181163391
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

14 weken, bijna hetzelfde dus :P

[..]

Ik zat inderdaad al op de ikea site :P
Maar beste koop 2018 is maar 6cm dik en foam.
dat lijkt me idd vrij dun. T zal niet zover indeuken ect waarschijnlijk, maar als je t n paar jaar wil gebruiken en je kleintje zwaarder wordt.. Mijn boerenverstand zegt dat iets dikker beter is :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:49:21 #279
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181163471
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat lijkt me idd vrij dun. T zal niet zover indeuken ect waarschijnlijk, maar als je t n paar jaar wil gebruiken en je kleintje zwaarder wordt.. Mijn boerenverstand zegt dat iets dikker beter is :+
Ik vond het ook al zo dun.
En foam lijkt me ook niets :D wij hebben zelf aantal jaar geleden ons foammatras van 2 jaar oud zo weggegooid.

nu zijn wij wel iets groter en zwaarder :+ maar toch.
pi_181165324
Duman wat wel/niet mag heb ik maar losgelaten. Geen zout, honing, hard eten en klein eten. We hebben zelfs geen vast pakket groente/fruit dat we vaak eten. Lijkt best goed te gaan. IJs vindt hij ook lekker trouwens. :@
Rot van het slapen, hopelijk gaat het snel weer beter.

Dorothy wat groot al! Gaat snel he. :{

Jagar acht minuten biedt hopelijk toch wat hoop. Was je al begonnen met nadenken over wat je zou kunnen doen vanavond? ;)

MissC die leeftijden plannen is wel lastig he. Ik pas nou al mijn maaltijden aan op Banaan zijn tijden, wat ook weleens betekent dat ik honger heb of extra snack. Met een tweede kindje om rekening mee te houden zou ik het denk ik het zo doen als jij nu.

Banaan was net zo wijs om plat op zijn buik te gaan liggen om te proberen onder een kastje te komen. Het paste nog steeds niet omdat hij zijn hoofd nog rechtop hield, maar punten voor de moeite. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181165843
Ik snap best hoor dat baby’s ijs lekker vinden, ik heb alleen een beetje de angst dat ze net zo’n zoetekauw (en dik) wordt als ik en wil eigenlijk niet natuurlijke suikers zo lang mogelijk vermijden :@ Ik hoop haar een beter eetpatroon aan te leren dan ik zelf heb :)

Morgenochtend ga ik even naar de HA met haar, ze lijkt wat eczeem te hebben onder haar knieholte, niks ernstigs maar toch fijn als er even naar gekeken wordt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181170300
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Echt besef je goed dat het advies ook per cb, per regio en per arts/vp kan verschillen.
Doe gewoon wat jullie goed uit komt.
Je hebt gelijk ook :Y Ik heb nogal de neiging om te willen gehoorzamen geloof ik :P
pi_181171209
Lekker ongehoorzaam zijn Fleur 😉 Wat betreft verschillen in CB: Onze vaste verpleegkundige bij het consultatiebureau is heel fijn en informeert altijd even hoe het gaat met voedingen, maar vindt daar verder niks van. Laatst bij inloopspreekuur waar ik was om B even te wegen vroeg de inval verpleegkundige ook hoe vaak ik voed en die vond het wel veel. Lijkt me echt zo niet interessant met borstvoeding, want zegt niks over hoeveel hij binnen krijgt.

Knappe banaan, bijna onder kastje!

Rena, succes bij huisarts. Ik ga zo ook weer voor nog een oor check.

Duman, hopelijk een fase. Niks onder de leden toevallig? B ging ook slecht drinken en slapen met z'n oorontstekingen (n=1 uiteraard, dus kan compleet wat anders zijn :+ )

[ Bericht 14% gewijzigd door elliebell op 14-08-2018 08:51:04 ]
pi_181171843
Dan zal ik jullie gehoorzamen door ongehoorzaam te zijn :P

Succes bij de huisarts straks rena en Ellie!

Welkom nog Takkie :W Fijn dat alles zo goed verloopt :)

BFD *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181171948
Ik snap dat wel rena, dat deed ik bij S. ook. Maar nu bij de tweede ben ik er zoveel minder streng in. Een klein likje of hapje mag ooit best (en meestal heeft grote broer het ijsje al in de neus van M. geduwd :') ).

Ik ben ook niet zo denderend goed in schema’s, maar leef zelf ook al jaren vrij schemaloos. Ligt ook aan wisselende werktijden bijvoorbeeld. Ach, onze levensstijl is ook de levensstijl van onze kinderen voorlopig, dus ze moeten het er maar mee doen.

Qua ziekenboeg gaat het weer dramatisch. M. heeft alweer 2 keer moeten douchen wegens heeeele dunne poep. Een keer in zijn bed, dus dat zit (alweer) in de was.
S. geeft vandaag lekker over, in ons bed en over de bank.
Dus, veel poetsen, veel douchen, veel wassen en veeeeeel knuffelen O+

M. is trouwens aan het proberen om los te staan en loopt al de hele dag door zich vast te houden. Stop de tijd ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181171972
Rena en Ellie, succes bij de huisarts.
Eczeem is zo vervelend, hopelijk gaat het snel over.
Ellie, de oortjes spelen wel regelmatig op hč? Zielig zeg, oorpijn is zo naar :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181172326
Wat vervelend lesage! Beterschap!

Vannacht was het elke anderhalf uur bal. Een nat na 45 minuten wakker. Hoop dat dat snel langer wordt!

Bfd:
pi_181172388
Beterschap voor alle zieke baby's :*

Wat raar SC, de beste koop van Ikea. de dikte van het matrasje. 6 cm is hier het matrasje van de cosleeper?

We hadden gister uit het niets een mijlpaaltje. R heeft een hekel aan buikliggen en daar had hij gister wat op gevonden. Door om te rollen O+ Hij was maar wat blij dat het was gelukt en hij weer lekker op zijn rug lag _O- Daarna hebben we hem weer op zijn buik gelegd en uit zichzelf probeerde hij de andere kant. Tot zijn grote frustratie bleef hij halverwege steken en het lukte maar niet :D
pi_181172525
Fleur, wat een lekker wijs mannetje heb je daar toch, hij lijkt ineens te gaan veranderen in zijn gezichtje O+

PKM, wat slim van Banaan, hier ligt er regelmatig een met haar benen klem onder de kast ;)

LeSage, beterschap voor je mannen :* En zou het inderdaad de vloek van de eerste zijn dat ik nog wat spastisch ben met dingen :@ ?

Elliebel, hoe ging het bij de HA? Hier prima, het is inderdaad eczeem maar zolang ze er weinig last van heeft en het niet gaat ontsteken hoeven we het alleen lekker vet te houden ^O^ C vond het heel interessant bij de HA, niet huilen maar zeer gefascineerd kijken :D

Voor BFD een fruithapje actiefoto van gisteren;

Mijn kleine smulpaap, vanmorgen voor het eerst een hele boterham gegeven en dat ging er in als zoete koek :o

Manlief heeft nu lekker 3 weken vrij dus ik ga straks even lekker een high tea doen met een vriendin :9
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181172608
Jagar, wat een geweldig leuke foto :D O+ Waardeloos van de nacht -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181173603
BFDDDDD! O+ Ik hol naar mijn laptop voor jullie foto's. O+

Maar alvast :W van naast slapende O. in z'n ledikantje. We proberen vandaag voor het eerst twee dutjes overdag in plaats van drie.
Hij sliep voorheen ongeveer zo: 08:00-10:00, 13:00-14:30, 17:30-18:15, maar we merkten toch dat die laatste dut een stevige powernap is die er steeds meer voor zorgde dat de beeb echt pas na tien uur a half elf 's avonds weer serieus moe was. Ons avondlijke duracellkonijntje. O+

Nu poging tot slaapjes van 10:00-12:00 en dan van 16:00-? en dan gewoon tegen een uur of 21:00 onder zeil voor de nacht. So far, so good!
Wordt zo vast krijsend wakker, maar ik laat mezelf momenteel even in een zalige waan :+

ff bijlezen/-kijken nu, tot later! :W

Alvast een _O_ voor de verrukkelijke toet van O. van Jagar en een pluim voor het te gekke haar van C.'tje van Rena! O+

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 14-08-2018 11:59:09 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181173646
Hee, ik was deze vergeten:

quote:
3s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mini dat geen cyclus was nog helemaal niet bij me opgekomen. Komt het door de borstvoeding of heb je vaker problemen gehad met je cyclus?
Ik vind de keuze lastig, niet in de laatste plaats omdat veel baby’s stoppen met de borstvoeding bij nieuwe zwangerschap. Ik wil Banaan liefst tot twee jaar of zelfs nog langer borstvoeding geven. :x
Ik had pre-zwanger vanaf mijn veertiende de pil geslikt, dus weinig sprake van een natuurlijke cyclus. :) Ik wil O. ook wel graag lang doorvoeden, maar aan de andere kant ben ik nu 36 en hebben we ook twee jaar op O. moeten wachten.. Naja, we batsen gewoon wat af zonder bescherming en we zien wel of en wanneer het een keer lukt. :7

quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
—-
We zijn gisteren naar Burgers’ Zoo geweest. Ik dacht dat U.ras er niks van zou snappen, maar het was echt een succes. Vooral het aquarium, de vlindertuin en de pinguins! O+ En verder vooral geslapen in de draagzak.

[ afbeelding ]
Ooh, wat een coole foto zo, zeg! O+

Exode, heftig, van dat afvallen van je lief! Ik eet momenteel echt idiote hoeveelheden, anders zou het bij mij ook hard gaan. Ik eet wel gezond, heel veel groente, fruit, volkoren producten, maar top dat af met literpakken chocoladevla (eet ik op in vijf minuten) en ik drink mijn koffie met slagroom in plaats van melk en snack 's avonds gerust een hele punt brie weg. :') Daarmee blijf ik niet eens stabiel, er gaat nog steeds minstens een kilo per maand af. Nou had ik wel een buffertje, maar dat houdt een keer op natuurlijk..

Verder herkenning inzake het lief dat vindt dat ik O. veel makkelijker en consistenter stil krijg bij gejengel, maar daarbij keer op keer (ondanks steeds duidelijk melden *)) 'vergeten' dat ik gerust tachtig rondjes over de bovenverdieping loop, zachtjes wiegend, terwijl hij het na drie rondjes met amper wiegen alweer beu is. Daar is -ie dus zo te lezen bepaald niet de enige in!

Oh, en team softijs hier. Als in: een likje. Geen heel ijsje. :)

[ Bericht 91% gewijzigd door minilot op 14-08-2018 11:02:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181173953
Aure, je baby zonder jou eraan vast! :D Dat duimpje. O+ Dat oogje! O+ En zo een gaaf pakje!

Fleur, toen ik de foto van je blijerd even vlug op postzegelformaat op mijn telefoon zag dacht ik dat je beeb buiten lag op een kleedje in een supersfeervolle kasteelomgeving. Inmiddels op groot formaat gezien en helaas! :D Lieve haartjes O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181174234
Ok ok, ik deel hier ons spekkie :D ;) J is dus 6 weken en 3 dagen jong.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren een topdag gehad, ook 's avonds lag ze lekker in haar wiegje te slapen. De fles ging top, 130 ml kunstvoeding op. Tijdens het drinken haar luier weer eens volledig ondergepoept, dat doet ze eigenlijk standaard als ze een fles krijgt _O-
Ze heeft wel nog veel last van haar darmpjes, het krijsen en overstrekken lijkt gelukkig wel achter de rug.
Om 20:30 heeft ze de fles halfslapend op, ik legde haar daarna op bed en ze heeft tot 02:00 geslapen :@ Ze had natuurlijk de dag ervoor weinig geslapen veeeeel gehuild dus ze had wel wat in te halen.

Flav groot gelijk, zo'n ijsje is ook heerlijk!
Wel een hele zoete foto hoor Jagar O+
Rena dat haar :D Heerlijk.

Mijn vrouw is nu met B en J naar opa en oma. Oma wordt donderdag geopereerd, ze loopt al 5 weken met een gebroken heup en krijgt donderdag eindelijk een kunstheup. Ze wilde B en J zo graag zien nog voor de operatie. Ze is erg bang, ze is 9 jaar geleden aan een hersentumor geopereerd en dat was enorm heftig ook de jaren erna.
Ze heeft op B 2 jaar lang elke maandag opgepast dat gaat met J echt niet lukken. Dat vindt ze zelf zo vervelend. Enorm sneu.

Terwijl zij weg zijn, zou ik even grote schoonmaak houden....nou ja, ik heb de voegen in de badkamer al flinkt geschropt met bleek. Nog 1 koffie en dan aan de rest beginnen..... c_/
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:55:32 #295
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181175009
Hier toch wel iets last van de prikjes denk ik... wel lachen & geen huiltje, maar slapen van gister 20.30 tot 11 vanmorgen :D

Ik vind het zo fijn dat en nu wat koeler is en eindelijk kleertjes kan uitzoeken O+ jongenskleding is 100x leuker dan ik had verwacht.
pi_181175446
Jagär wat een bijzondere foto! O+

Rena wat een lekker ding heb je gebakken zeg! O+

Belle wat een schatje O+

Exode mnohh in die beentjes wil je toch bijten? Wat groeit ze snel zeg! O+
pi_181175783
Jagär, mooi!!

Exode, fijn dat de fles kunstvoeding goed ging! Hoop dat de afwisseling (of overgang) naar kunstvoeding ervoor zorgt dat je vrouw niet meer zo snel afvalt. En wat een mooiere hebben jullie zeg, ze lijkt vrij lang? Sterkte ook voor oma!

SC, wow, wat een nacht! Merk je nu nog iets aan hem?

Mini, hoe is dutje #1 gegaan?
pi_181175813
Wat een heerlijke foto’s :)

Hier hebben we inmiddels eigenlijk alleen nog onrust :{ Alleen bovenop ons liggen slapen is goed. Op de rug liggen is no-go, op de zij gaat iets beter. Na een voeding gewoon heel even wakker zijn en rustig rondkijken is er eigenlijk niet bij. Het is slapen, drinken, sabbelen op een pink of huilen.
pi_181176038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Mini, hoe is dutje #1 gegaan?
Slaapcyclus van exact 45 minuten in ledikant, toen reuzezielig huilen want wakker geworden in lege kamer, luid snikkend op mij weer in slaap gesukkeld en nu nog altijd onder zeil, armpjes en beentjes om me heen geslagen. Dramakontje O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181176072
Exode, wat een snoepie! En goeie blik! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier hebben we inmiddels eigenlijk alleen nog onrust :{ Alleen bovenop ons liggen slapen is goed. Op de rug liggen is no-go, op de zij gaat iets beter. Na een voeding gewoon heel even wakker zijn en rustig rondkijken is er eigenlijk niet bij. Het is slapen, drinken, sabbelen op een pink of huilen.
Zo klein zijn is ook niet makkelijk! Hou moed, het wordt beter :*
(De eerste weken waren onze pinken en ringvingers constant rimpelig van al het gesabbel eraan :'))
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:10:57 #301
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181176661
Over slaapcyclus van 45min gesproken... ik was wel benieuwd en ben gisteravond eens om de 45min (3x) stiekem gaan kijken en dan zag ik hem met zijn ogen open liggen en weer indutten. Apart om te zien!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:

SC, wow, wat een nacht! Merk je nu nog iets aan hem?

Nee :P niets eigenlijk...
Hij slaapt alweer in zijn bedje (gewoon zoals normaal na 2 uur wakker zijn) en hij was ook niet hangerig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')