abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180999577
New York Times, aankondiging van Sarah Jeong die toetreed tot de redactie. Korte biografie en CV geïncludeerd.
New York Times
Washington Times
US News
Washington Examiner (opiniestuk)
BBC
TPO.nl

Samenvatting
Sarah Jeong, een techjournaliste en juriste is recent aangesteld bij de New York Times. Wat bleek? Mevrouw had een online verleden met het uiten van racistische taal richting de blanke medemens. New York Times geeft zelf aan haar social media voorafgaand aan haar aanstelling te hebben doorgelicht.

Bron
quote:
The New York Times reaffirmed its support Thursday for new hire Sarah Jeong after social media criticism of her tweets from several years ago that were derogatory of white people, with both the paper and the writer saying the comments were Jeong's response to online harassment she had been receiving, but that she regrets her language.

(...)

She said she had thought of her comments as "counter-trolling," and that "while it was intended as satire, I deeply regret that I mimicked the language of my harassers. These comments were not aimed at a general audience, because general audiences do not engage in harassment campaigns. I can understand how hurtful these posts are out of context, and would not do it again."

In February, the Times hired and then revoked its offer to Quinn Norton to join its editorial board after controversy over tweets using gay and racial slurs as well as referring to her friendship with a neo-Nazi. In announcing the revocation, the Times said the information was new to them.


Ik weerhoud mij even bewust van commentaar, anders krijg ik weer het verwijt dat ik een discussie bij de OP zou sturen. Het verschil in de aanpak van Jeong en Norton is wel voeding voor critici van de NY Times. Wat is de mening van FOK?

-nee-
pi_180999583
Niet mijn OP :P
-nee-
pi_180999784
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:33 schreef Stranger het volgende:
Zover staat dit niet verwijderd van Gamergate hoor. En je kan het wel de domste rel ooit noemen, maar dezelfde trollen die dit groot 'nieuws' maken, zijn nog steeds geobsedeerd door Gamergate. Ook niet toevallig dat ze nu weer achter een vrouwelijke techjournalist aangaan. En dan is ze ook nog eens aziatisch en niet de slaafse versie.
GG is nog steeds groot in bepaalde kringen die online hun stempel regelmatig ergens op drukken.

-edit- ooh kut ik zie dat ik de sluitpost heb, ik open tenminste geen nieuw deel
Mooi staaltje omdraaien oorzaak en gevolg weer. Ze wordt niet lastig gevallen door een paar puisterige pubers die hun hobby te serieus nemen omdat ze een Aziatische vrouw is. Ze krijgt kritiek omdat ze een racist is, en de NYT er een dubbele moraal op nahoud.

Maar dit is typisch links op dit moment.

Omdat ze een minderheid is moet ze wel slachtoffer zijn.
Omdat ze vrouw is moet ze wel slachtoffer zijn.

Wat is er gebeurt met eigen verantwoordelijkheid als je wat stoms doet/zegt?
pi_181000203
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mooi staaltje omdraaien oorzaak en gevolg weer. Ze wordt niet lastig gevallen door een paar puisterige pubers die hun hobby te serieus nemen omdat ze een Aziatische vrouw is. Ze krijgt kritiek omdat ze een racist is, en de NYT er een dubbele moraal op nahoud.
Haar oude tweets krijgen inderdaad veel aandacht omdat het napluizen van social media een tactiek is die recentelijk succesvol is gebleken (zie ook James Gunn & Trevor Noah bijvoorbeeld). Outrage creeëren over mensen die je ideologisch niet aan staan. Neemt niets weg van de racistische toon van haar tweets.
quote:
Maar dit is typisch links op dit moment.

Omdat ze een minderheid is moet ze wel slachtoffer zijn.
Omdat ze vrouw is moet ze wel slachtoffer zijn.

Wat is er gebeurt met eigen verantwoordelijkheid als je wat stoms doet/zegt?
Waarom zou het feit dat ze een doelwit is uitsluiten dat ze stomme dingen heeft gezegd en daar verantwoordelijkheid voor neemt?
pi_181000337
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:11 schreef Stranger het volgende:
Haar oude tweets krijgen inderdaad veel aandacht omdat het napluizen van social media een tactiek is die recentelijk succesvol is gebleken (zie ook James Gunn & Trevor Noah bijvoorbeeld). Outrage creeëren over mensen die je ideologisch niet aan staan. Neemt niets weg van de racistische toon van haar tweets.
Tactiek van links die nu als een boemerang keihard in hun gezicht terugkomt. Maar ik heb vanaf het begin gezegd dat de kritiek wat mij betreft vooral over de dubbele moraal van de NYT zou moeten gaan. Er zijn tegenwoordig talloze gekkies zoals Sarah Jeong.

quote:
Waarom zou het feit dat ze een doelwit was uitsluiten dat ze stomme dingen heeft gezegd en daar verantwoordelijkheid voor neemt?
Maar ze neemt geen verantwoordelijkheid. Enige wat ze tot nu toe heeft gezegd is het slappe excuus dat ze slechts de toon van de trolls imiteerde. Iets dat gezien de tijdlijn en het volume van haar tweets al lang als onzin is afgedaan.
pi_181000720
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:11 schreef Stranger het volgende:

[..]

Haar oude tweets krijgen inderdaad veel aandacht omdat het napluizen van social media een tactiek is die recentelijk succesvol is gebleken (zie ook James Gunn & Trevor Noah bijvoorbeeld). Outrage creeëren over mensen die je ideologisch niet aan staan. Neemt niets weg van de racistische toon van haar tweets.

[..]

Waarom zou het feit dat ze een doelwit is uitsluiten dat ze stomme dingen heeft gezegd en daar verantwoordelijkheid voor neemt?
OT maar welke tweets van Gunn en Noah hebben we het precies over?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181000889
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Tactiek van links die nu als een boemerang keihard in hun gezicht terugkomt. Maar ik heb vanaf het begin gezegd dat de kritiek wat mij betreft vooral over de dubbele moraal van de NYT zou moeten gaan. Er zijn tegenwoordig talloze gekkies zoals Sarah Jeong.
Hier ben ik het in principe mee eens. Ik snap ook niet zo goed dat Quinn Norton is ontslagen ook al was dat niet álleen op basis van tweets.
quote:
[..]

Maar ze neemt geen verantwoordelijkheid. Enige wat ze tot nu toe heeft gezegd is het slappe excuus dat ze slechts de toon van de trolls imiteerde. Iets dat gezien de tijdlijn en het volume van haar tweets al lang als onzin is afgedaan.
Behalve dat ik het er niet mee eens ben dat het als onzin is afgedaan (en nee ik hoef de gerecyclede plaatjes niet nóg een keer te zien), neem ik aan dat ze dankzij de aanhoudende shitstorm deze week nog met een uitgebreider statement komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

OT maar welke tweets van Gunn en Noah hebben we het precies over?
https://www.theguardian.c(...)axy-james-gunn-fired
https://www.theguardian.c(...)out-aboriginal-women
pi_181005314
Het is natuurlijk ook vooral allemaal het gevolg van de opkomst van de infantielenvariant van het geschreven medium, Twitter. Iedereen kan alles de wereld in slingeren en door het beperkte aantal karakters zorg je er gelijk voor dat context, nuance of een fatsoenlijk geformuleerd betoog achterwege blijven.
En in tegenstelling tot wat je in de kroeg roept tegen je vrienden en vriendinnen staat dit permanent vastgelegd en kan alles wat je ooit gezegd hebt vrij efficiënt worden teruggezocht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181005648
Inderdaad, een gemiddeld twitteraccount ontstijgt het niveau vrijmibo zelden. :P
-nee-
pi_181010947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Tactiek van links die nu als een boemerang keihard in hun gezicht terugkomt.

Rechts kon er overigens in de Bush jaren ook wat van hoor. Alles wat iemand gezegd had wat ook maar enigszins als anti-Amerikaans, zwak, of tegen de oorlog gedraaid kon worden, werd ook zo gedraaid. Alleen was er toen nog geen twitter.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:32:15 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181018641
Nog wat meer perspectief... https://medium.com/@there(...)agazine-3f4a32fda9b5

quote:
Sarah had won- and she knew it. She’d been trained by the best universities in the World to fight exactly this kind of fight, to win by any means, for right or wrong. She was a trained Special Forces combatant against child. With the platform that journalism gave her amplifying that power, sent on behalf of the exact sort of “privileged White man” she claims to despise, she went out to destroy another Asian woman. All while knowing full well the issue was far more complex than she was pretending, the facts completely different- and simply not caring. Not then, not in the following months when it became clear to more and more people just how badly she had abused her power, her education, her profession, and her privilege.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181018761
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nog wat meer perspectief... https://medium.com/@there(...)agazine-3f4a32fda9b5

[..]

Ook gelezen. Ze lijkt me niet zo'n leuk persoon, die Sarah.
pi_181019244
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nog wat meer perspectief... https://medium.com/@there(...)agazine-3f4a32fda9b5

[..]

Bedankt voor de link. Het is het waard om helemaal te lezen!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:54:15 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_181020470
Interessant artikel, maar is er een gedeelte geghostwritten? Het ene moment spreekt ze perfect Engels, het andere moment struikelt ze over basisgrammatica.

Gedeeltes checken uit iig
https://nextshark.com/naomi-wu-vice-controversy/

[ Bericht 39% gewijzigd door speknek op 08-08-2018 00:00:40 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 00:00:04 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181020599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:54 schreef speknek het volgende:
Interessant artikel, maar is er een gedeelte geghostwritten? Het ene moment spreekt ze perfect Engels, het andere moment struikelt ze over basisgrammatica.
quote:
Translator and proofreader’s note: There are large parts of this document that don’t parse well either from Chinese or from Naomi’s written English into more fluent English. In trying to do so, some of the emotion that Naomi is trying to convey would be lost. I’ve left those passages as originally written in her own English because there was simply no way to clean them up without losing her intent.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 8 augustus 2018 @ 00:02:46 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_181020684
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


[..]

Ja dus dat vond ik een beetje een raar verhaal, want je kan best grammatica verbeteren, maar goed, hij zal het staccato gebroken Engels wel krachtiger gevonden hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181024213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:37 schreef Broomer het volgende:
Ook gelezen. Ze lijkt me niet zo'n leuk persoon, die Sarah.
Nee, zou er ook niet gezellig een biertje mee drinken. Brrrr...
pi_181024335
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


[..]

was naomi het slachtoffer van verkrachting dat gedoxxed was door dat nare mens? Of was dat weer een ander.
pi_181031060
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

was naomi het slachtoffer van verkrachting dat gedoxxed was door dat nare mens? Of was dat weer een ander.
Dat was iemand anders. Is dat verhaal echt waar? Ik vond de bron wat verdacht.

http://matthewhopkinsnews.com/?p=6029#more-6029
pi_181035449
Was dit stuk van Wired al langsgekomen?
https://www.wired.com/sto(...)-them?mbid=social_fb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:13:08 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181035656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:01 schreef Monolith het volgende:
Was dit stuk van Wired al langsgekomen?
https://www.wired.com/sto(...)-them?mbid=social_fb
Nee, maar het valt al bij de eerste horde:
quote:
Their work is not to build stimulating and internally consistent arguments; it’s to create ideological psychodrama.
Jeong valt daar zeker onder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:27:42 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181035908
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nog wat meer perspectief... https://medium.com/@there(...)agazine-3f4a32fda9b5

[..]

Blijft maar doorgaan dit, wat een figuur zeg. Lekker bezig NYT.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181044103
[...This is why I am vocal in my objection to Sarah Jeong having any position at the New York Times. The position, properly filled requires someone with both competence and a conscience, Sarah has the first in excess and but not a shred of the second. I don’t think anyone should support someone who does not seem to be an actual believer in the values they espouse, but is instead a follower of convenience and absolutely comfortable it betraying those values when it serves her own ends....]

Maar het is precies die instelling waar globalistenmedia als de NYT op draaien! Intelligente mensen die écht ergens in geloven houden het daar geen dag vol.
pi_181044450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:12 schreef Wijs-aperig het volgende:
[...This is why I am vocal in my objection to Sarah Jeong having any position at the New York Times. The position, properly filled requires someone with both competence and a conscience, Sarah has the first in excess and but not a shred of the second. I don’t think anyone should support someone who does not seem to be an actual believer in the values they espouse, but is instead a follower of convenience and absolutely comfortable it betraying those values when it serves her own ends....]

Maar het is precies die instelling waar globalistenmedia als de NYT op draaien! Intelligente mensen die écht ergens in geloven houden het daar geen dag vol.
Goed verhaal wel, lekker kort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181044475
Excuus! Bovenstaand citaat komt uit dat interessante (afzeik)stukje van hierboven!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 00:31:41 ]
pi_181044554
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:30 schreef Wijs-aperig het volgende:
Excuus! Bovenstaand citaat komt uit dat interessante (afzeik)stukje van hierboven!
Het ging meer om je ongefundeerde claim dat mensen die "echt ergens in geloven" het nog geen dag uit zouden houden bij de NYT. Dat klopt inderdaad als je uitgaat van het blinde geloof dat twijfel verwerpt, maar niet voor mensen met een morele overtuiging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181044595
Daarmee doelde ik trouwens niet op het artikeltje van jou, welke concludeerde dat dronken (eigenaardig eufemismetje voor zwaar racistisch anti-blank) gedrag op twitter geen reden hoeft te zijn om een journalist te ontslaan, wat overigens nog eens iets heel anders dan zo iemand -met kennis op voorhand- aannemen. Met dat niet te doen, kan je het ontstaan immers nog voor zijn, hè!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 00:40:33 ]
pi_181044654
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:36 schreef Wijs-aperig het volgende:
Daarmee doelde ik trouwens niet op het artikeltje van jou, welke concludeerde dat dronken (eigenaardig eufemismetje voor zwaar racistisch anti-blank) gedrag op twitter hoeft geen reden te zijn om een journalist te ontslaan, wat overigens nog eens iets heel anders dan zo iemand -met kennis op voorhand- aannemen. Met dat niet te doen, kan je het ontstaan immers nog voor zijn, hè!
Leuk verhaaltje, maar het idee achter een discussieforum is toch meer dat je claims onderbouwd, niet wat freewheelend rondouwehoert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181044675
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het ging meer om je ongefundeerde claim dat mensen die "echt ergens in geloven" het nog geen dag uit zouden houden bij de NYT. Dat klopt inderdaad als je uitgaat van het blinde geloof dat twijfel verwerpt, maar niet voor mensen met een morele overtuiging.
Het is een ongefundeerde claim om de mijne zomaar als ongefundeerd weg te doen - haast, mogelijk of zo niet nóg meer ongefundeerd. En uiteraard, zulk reflectief en onbezonnen gedrag is , daar zijn we nu achter, exact wat ze bij de NYT zoeken!
pi_181044753
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:40 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Het is een ongefundeerde claim om de mijne zomaar als ongefundeerd weg te doen - haast, mogelijk of zo niet nóg meer ongefundeerd. En uiteraard, zulk reflectief en onbezonnen gedrag is , daar zijn we nu achter, exact wat ze bij de NYT zoeken!
Welke zuipende kutkloon is dit nou weer? :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181044756
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje, maar het idee achter een discussieforum is toch meer dat je claims onderbouwd, niet wat freewheelend rondouwehoert.
En zo zouden kranten van het moraal ''racisme is van de Duivel'' geen mensen moeten aannemen die in hun vrije tijd dingen roeptoeteren als ''I dare you to get on Wiki and play ''Things black people can take credit for,'' it is really hard.'' Waar gaat het toch heen met de wereld.
pi_181044833
De zinsopbouw is misschien wat wankelend rond de klok van één maar de logica staat als een paal boven water.
pi_181064869
Weer een mooi staaltje rechtpraten, van Ezra Klein van Vox:

https://www.vox.com/techn(...)imes-andrew-sullivan

En een (m.i. goede) rectie daarop:

EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 17:31:25 1/ @ezraklein has written an important essay. A Rosetta Stone for SJWs/Non-SJW Left/Conservatives.This piece on the @nytimes’ hiring of gender & race-baiter @sarahjeong is also spectacular in that it somehow manages to combine deep insight with barely believable cluelessness. https://t.co/G0bZR0yp9Z reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 17:46:49 2/ @ezraklein describes “Feminist Twitter” (which doesn’t of course actually exist by virtue of Twitter’s open design) as a place where the words #KillAllMen came to mean simply “it would be nice if the world sucked less for women.”You sorta have to read it to believe it: https://t.co/qu9V6vdKFK reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 17:58:40 3/ As you can see from @ezraklein’s emotive shadings, he’s deeply troubled by patriarchy, yet only mildly annoyed at #KillAllMen feminism. What I would call open racism/sexism against whites/men is to him a kind of edgy snarky in-group lingo, but weirdly sent in the open to all. reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 18:13:52 4/ What’s so interesting about @ezraklein’s line of thought here is that he is describing a massive transfer of empathy. We are asked to understand @sarahjeong’s wild gender & race baiting as snark in the context of alleged oppression as she and her group police micro-aggression. reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 18:38:33 5/ What @ezraklein is describing to conservatives here is a recently mainstreamed Left I’ve never seen before...and I’m on the Left. The woke-network got confused that by breaking into the big time, #KillAllMen level privilege is scrutinized out of network as STRAIGHT-UP-BIGOTRY. reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 19:07:48 6/ Also, I learn on “Social Justice Twitter”, @sarahjeong & her ilk don’t mean “white people” when they say “white people.” They mean “the dominant power structure”, & anyone with an iota of self awareness gets this on the Left.That’s the mother of all memos I missed. If true. reageer retweet
EricRWeinstein twitterde op woensdag 08-08-2018 om 19:15:06 End/ This is hard to believe if you haven’t read it yourself. I almost feel like I’m making it up. But right now @sarahjeong in her new job at the @nytimes IS the dominant power structure. And by Ezra’s claims on SJW lingo, is therefore, improbably, a white male. Fight the power. https://t.co/jOpOVhVBJc reageer retweet
pi_181065594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:08 schreef Broomer het volgende:
Weer een mooi staaltje rechtpraten, van Ezra Klein van Vox:

https://www.vox.com/techn(...)imes-andrew-sullivan

En een (m.i. goede) rectie daarop:
Dat artikel van Vox, daar lijkt me niks mis mee. Puur beschrijvend lijkt het me gewoon te kloppen.

Behalve op het punt dat het de verantwoordelijkheid bij het individu weg lijkt te halen. Niemand is verplicht om een aandachtshoer op Twitter te worden.

Tenzij je bij een werkgever gaat werken die alleen aandachtshoeren in dienst neemt. Maar wat zegt dat dan over zo’n werkgever...?
pi_181066027
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat artikel van Vox, daar lijkt me niks mis mee. Puur beschrijvend lijkt het me gewoon te kloppen.

Behalve op het punt dat het de verantwoordelijkheid bij het individu weg lijkt te halen. Niemand is verplicht om een aandachtshoer op Twitter te worden.

Tenzij je bij een werkgever gaat werken die alleen aandachtshoeren in dienst neemt. Maar wat zegt dat dan over zo’n werkgever...?
Vind je zoiets als dit werkelijk een goede beschrijving?

“#KillAllMen” was another way of saying “it would be nice if the world sucked less for women.”

En dat de onus dan maar bij de lezer moet liggen om:

"I didn’t enjoy the way they said it, but that didn’t mean I had to pretend I couldn’t figure out what they meant."

Misschien dat ze niet werkelijk alle mannen willen doden, maar er spreekt m.i. toch een enorme portie haat uit die veel verder gaat dan “it would be nice if the world sucked less for women.”

Als dit de standaard zou zijn van online communicatie, gottegot, dan kunnen we net zo goed ophouden. "ik bedoelde het niet zo, en het is jouw fout dat je het verkeerd geinterpreteerd hebt"

En ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat die standaard alleen voor een kant zou gelden.
pi_181066089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:43 schreef Broomer het volgende:

[..]

Vind je zoiets als dit werkelijk een goede beschrijving?

“#KillAllMen” was another way of saying “it would be nice if the world sucked less for women.”

En dat de onus dan maar bij de lezer moet liggen om:

"I didn’t enjoy the way they said it, but that didn’t mean I had to pretend I couldn’t figure out what they meant."

Misschien dat ze niet werkelijk alle mannen willen doden, maar er spreekt m.i. toch een enorme portie haat uit die veel verder gaat dan “it would be nice if the world sucked less for women.”

Als dit de standaard zou zijn van online communicatie, gottegot, dan kunnen we net zo goed ophouden. "ik bedoelde het niet zo, en het is jouw fout dat je het verkeerd geinterpreteerd hebt"

En ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat die standaard alleen voor een kant zou gelden.
Het artikel legt de oorzaak van de misinterpretaties zorgvuldig uit.
pi_181066423
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Het artikel legt de oorzaak van de misinterpretaties zorgvuldig uit.
De oorzaak volgens Ezra is dat SJ voor een doelgroep schreef die haar tweets begrijpt, en dat er nu een andere groep lezers is die het niet begrijpt, correct?

Maar ik dacht dat SJ's excuus was dat ze aan het countertrollen was, dat ze de retoriek van haar belagers omkeerde?

Die twee beweringen gaan toch niet samen, dat zul je toch met me eens zijn? Dat klopt toch niet? Zoiets kan Ezra toch niet beweren als SJ zei dat het countertrollen was?
pi_181066571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:56 schreef Broomer het volgende:

[..]

De oorzaak volgens Ezra is dat SJ voor een doelgroep schreef die haar tweets begrijpt, en dat er nu een andere groep lezers is die het niet begrijpt, correct?

Maar ik dacht dat SJ's excuus was dat ze aan het countertrollen was, dat ze de retoriek van haar belagers omkeerde?

Die twee beweringen gaan toch niet samen, dat zul je toch met me eens zijn? Dat klopt toch niet? Zoiets kan Ezra toch niet beweren als SJ zei dat het countertrollen was?
Het punt is dat je het countertrollen niet meer controleren kan, omdat alleen de oorspronkelijke lezersgroep destijds wist wat de trollposts waren waar het een reactie op was.
pi_181066867
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Het punt is dat je het countertrollen niet meer controleren kan, omdat alleen de oorspronkelijke lezersgroep destijds wist wat de trollposts waren waar het een reactie op was.
Context collapse gebeurt zeker, maar dit na honderden tweets? Honderden keren is ze aan het countertrollen? En dat wordt dan fout begrepen?

Sorry, ze is gewoon een geobseerde ras-trol. Context collapse is gewoon een makkelijk excuus in dit geval.
pi_181066978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:15 schreef Broomer het volgende:

[..]

Context collapse gebeurt zeker, maar dit na honderden tweets? Honderden keren is ze aan het countertrollen? En dat wordt dan fout begrepen?

Sorry, ze is gewoon een geobseerde ras-trol. Context collapse is gewoon een makkelijk excuus in dit geval.
Nee. Ze is niet een typische conservatieve racistische Chinees van het platteland ofzo. Ze is gewoon conpleet SJW.
pi_181068385
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Ze is niet een typische conservatieve racistische Chinees van het platteland ofzo. Ze is gewoon conpleet SJW.
Dat laatste ben ik met je eens, maar dan kan ze toch best een geobseerde ras-trol zijn?
pi_181069236
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze is gewoon conpleet SJW.
Niet iets om trots op te zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181077084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:15 schreef Broomer het volgende:

[..]

Context collapse gebeurt zeker, maar dit na honderden tweets? Honderden keren is ze aan het countertrollen? En dat wordt dan fout begrepen?

Sorry, ze is gewoon een geobseerde ras-trol. Context collapse is gewoon een makkelijk excuus in dit geval.
Mwah, ik denk dat ze niet expliciet ras-geobsedeerd is; het is allemaal aangeleerd. Blijkbaar zijn universiteiten, zoals Harvard, inmiddels zover vervuild met dit soort gedachtengoed (critical theory en dergelijke ideologische nonsens), dat het "normaal" is om je zo uit te drukken.

Het wordt alleen pijnlijk, wanneer een gewoon persoon, die zich niet in deze bubbel bevindt, dat te zien krijgt. En dat zien we nu plaatsvinden. Vervolgens komen allerlei "progressive" websites haar gedrag goedpraten. Hmm, hoe ga je dat uitleggen aan mensen die niet tot je bubbel behoren? Niet dus, want dat valt niet goed te praten.

Link waarin dit nog wat verder wordt uitgewerkt:
https://www.nationalrevie(...)ct-higher-education/

Quotes:
Jeong’s five-year tweet trail is much longer than a mere “period of time” during which she allegedly experimented with counter-trolling. But most important, her tweets are not imitative of anything other than the ideology that now rules the higher-education establishment, including UC Berkeley and Harvard Law School, both of which Jeong attended. And that ideology is taking over non-academic institutions, whether in journalism, publishing, the tech sector, or the rest of corporate America. Sarah Jeong’s tweets and blog posts are just a marker of the world we already live in.

Ever the good student, Jeong also absorbed a bastardized version of critical legal studies and critical race studies, both prevalent at Harvard Law. Those by now hoary theories portray the great traditions of Anglo-American jurisprudence as just a mystifying cover for illegitimate power. “In law school,” Jeong writes in her Rolling Stone post, “we learned that due process is what we get in lieu of justice. And what’s due process besides a series of rules that are meant to keep things as predictable as [f***ing] possible?” It would be salutary for Jeong to live for a while in a society without due process and where the workings of justice are not “as predictable as [f***ing] possible.”
pi_181077251


:D
pi_181077275
En tenminste iemand bij de NYT die excuses moet aanbieden...aan Sarah Jeong. :')

https://www.dailywire.com(...)m_campaign=dwtwitter
pi_181084228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:47 schreef Aurelius het volgende:
En tenminste iemand bij de NYT die excuses moet aanbieden...aan Sarah Jeong. :')

https://www.dailywire.com(...)m_campaign=dwtwitter
Excuses moet aanbieden? Staat er niet echt.
pi_181105200
Als iemand nog enige vorm van sympathie had voor Sarah Jeong, is daar na de volgende onthulling helemaal niets meer van over. Ze blijkt in het verleden ook nog een verkrachtingsslachtoffer te hebben gedoxxed:
http://matthewhopkinsnews.com/?p=60297

Quote:
In January 2016 Jeong doxed a rape victim by identifying her. In the United Kingdom, naming a victim of sexual assault is illegal unless they waive their right to anonymity. In the United States it is not usually a crime to name a rape victim, but it is one of journalism’s stronger moral taboos and most ethical journalists will not. Of particular note, Jeong republished the identity of the victim in a blog post knowing she and her husband objected and knowing that Newsweek had taken it down.
pi_181109104
quote:
_O_
pi_181118182
Grappig/triest plaatje om de hypocrisie van Sarah Jeong's verdedigers aan te geven.

CampbellSocProf twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 18:43:46 If you've read all the Vox explainers but are still having trouble distinguishing racist microaggressions from woke social justice talk, this cheat sheet might help. https://t.co/Iijf4hF8fy reageer retweet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')