abonnement Unibet Coolblue
pi_180998363
Door! :Y)

Let me see you stripped down to the bone
pi_180998371
Zou het niet vooral mooi zijn als je kind juist van alles zoveel mogelijk meekrijgt en ziet, zodat hij uiteindelijk zijn eigen keuzes echt kan maken.
pi_180998393
Ik was ook heel blij met die buurvrouw :@ Dat was mijn tweede moeder O+ Wat een tof mens was dat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180998461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Myraela het volgende:
Zou het niet vooral mooi zijn als je kind juist van alles zoveel mogelijk meekrijgt en ziet, zodat hij uiteindelijk zijn eigen keuzes echt kan maken.
In veel opzichten wel, maar als mijn kind een religie zou gaan aanhangen dan zou ik daar wel degelijk enorm mee in mijn maag zitten. Ik zie het niet als zomaar een andere manier van leven die 'ook goed' is, ik zie het als je leven richten op iets dat gewoonweg niet waar is. Als mijn lief bijvoorbeeld toch weer christelijk zou worden, dan scheiden we. Ik zou 'm simpelweg niet voldoende serieus meer kunnen nemen als levenspartner.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180998489
Ik ruik een poepbroek! Vaarwel zondaars! O+ :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_180998502
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:00 schreef minilot het volgende:

In veel opzichten wel, maar als mijn kind een religie zou gaan aanhangen dan zou ik daar wel degelijk enorm mee in mijn maag zitten. Ik zie het niet als zomaar een andere manier van leven die 'ook goed' is, ik zie het als je leven richten op iets dat gewoonweg niet waar is. Als mijn lief bijvoorbeeld toch weer christelijk zou worden, dan scheiden we. Ik zou 'm simpelweg niet voldoende serieus meer kunnen nemen als levenspartner.
Ja, zelfde hier. Mocht Jross plots 'het licht zien' en een religie gaat aanhangen (maakt niet uit welke), dan is het over. Dat is zo fundamenteel anders dan wie ik ben en hoe ik denk, dat gaat niet werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180998504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Myraela het volgende:
Zou het niet vooral mooi zijn als je kind juist van alles zoveel mogelijk meekrijgt en ziet, zodat hij uiteindelijk zijn eigen keuzes echt kan maken.
Dat dus. Ik vind het nog altijd wel "grappig" dat mijn zeer zeer katholieke opa mijn religieuze twijfels zo serieus nam en mij alle informatie gaf over de evolutie. Zo ver waren mijn ouders op dat moment nog echt niet.

En wvb gelovige mensen, het is maar hoe ze er zelf instaan. Op een kerstavond na afloop van een kerkdienst heb ik heel boos geworden op iemand die maar bleef zeuren dat geloof zo iets moois was. Maar in mijn vrijwilligers werk trek ik best veel op met mensen van wie ik weet dat ze heel diep religieus zijn, maar die zijn niet aan het "zieltjes overhalen". En dat ken ik wel vanuit mijn jeugd, ik als "goddeloze" hervormde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_180998550
minilot, ga jij je bij de christelijke vriendjes van O. die bij jullie later mogelijk over de vloer komen ook zo opstellen als de buurvrouw van Isabeau?

Ik weet niet wat ik lees hier :o het oké vinden als iemand andermans opvoeding fel ondermijnt (hoe lief ze verder ook was) en tegelijkertijd bang zijn dat je eigen kind met christelijke denkbeelden in aanraking komt (let wel: niet opgedrongen maar gewoon zichtbaar door hoe het daar in huis er aan toe gaat). :N
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180998618
En ik mag hopen dat je je kind wat meer zelfstandigheid gunt en vrijheid om zijn eigen leven naar eens vorm te geven dan je partner met wie je het leven deelt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180998683
Buhh. Hond uitgelaten, boodschappen gedaan, zweten als een mofo nu. Buikpijn want ongesteld. ;(

Vandaag beetje in huis prutsen (shit is smerig) en studeren. Blegh x 1000
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180998725
Wat fijn Lot dat jij het van een andere (en ook nuchtere) kant belicht. Zelf ben ik niet (meer) gelovig maar zolang iedereen elkaar in zijn/haar waarde laat mag iedereen doen en geloven wat hij/zij wil.
Je moet, vind ik, gewoon proberen een goed mens te zijn, en of je dat vanuit je geloof doet of het gewoon doet maakt niet uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_180998734
Ik vind het juist heel goed als kinderen met allerlei denkbeelden in aanraking komen. We zijn allemaal onderdeel van dezelfde maatschappij en het zou heel fijn zijn als we elkaar allemaal zouden waarderen en nemen voor wie we zijn. Wel of geen religie zou er niet toe moeten doen in wat je van iemand vindt.

Ik ben niet gelovig, zal ik ook niet meer worden, maar ik vind FC één van de meest geweldige mensen die ik ken. Misschien niet eens ondanks haar geloof, maar dankzij haar geloof :D Ik zou mijn kinderen, mocht ik die hebben gekregen, met liefde en vol vertrouwen met haar gezin om laten gaan :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180998777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn Lot dat jij het van een andere (en ook nuchtere) kant belicht. Zelf ben ik niet (meer) gelovig maar zolang iedereen elkaar in zijn/haar waarde laat mag iedereen doen en geloven wat hij/zij wil.
Je moet, vind ik, gewoon proberen een goed mens te zijn, en of je dat vanuit je geloof doet of het gewoon doet maakt niet uit.
Stiekem denk ik dat het merendeel van de mensen er net zo over denkt, kaatje. De meeste mensen proberen het goede te doen, een goed mens te zijn. De rotte appelen vallen alleen zo op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:20:34 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_180998976
Geloof... Ik zelf heb er niets mee, maar met de pastoor van de Oud-katholieke kerk van IJmuiden kon ik altijd wel opschieten en goede gesprekken voeren, waarin we het op een goede manier oneens waren. Maar ja de oud-katholieken zijn dan ook vrijzinnige gelovigen.

En als ik op bezoek ga bij de Christelijke clubs kom je wel altijd de aardigste mensen tegen. De gesprekken, wel zakelijk, zijn altijd goed voorbereid. Sommige organisaties weten ook heel goed hun organisatie futureproof te maken.

Afijn leven en laten leven :). Maar ja als het op zo'n punt komt van inentingen (https://nos.nl/artikel/22(...)t-laten-inenten.html) ben ik er wel voor dat je als crèche kan zeggen zonder inenting kom je er niet in. Maar op dat punt zijn de rechtsdraaiendeyogurttypes nog wel erger dan de gelovigen. :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:21:11 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180998989
ik mis soms best het katholieke geloof van vroegah..
wel om de verkeerde redenen hoor ;)
ik kon wegzwijmelen bij de verhalen van de bijbel, de symboliek en al het moois in de kerk..
de preek vond ik dan altijd wat stom, omdat ik zelf een ander beeld had bij de bijbeltekst :P

en ik kan heel goed begrijpen dat mensen graag in een god geloven.. het leven IS niet maakbaar, dus moet er iets anders zijn wat de controle heeft.. en dan is het ook erg makkelijk om de controle over je leven in de handen van een ander ( God) te leggen..

Daarnaast ben ik ook weer geintrigeerd door de "butterfly effect" maar geloof ik ook niet dat alles biologisch verklaarbaar is.. er moet voor mij dus "meer" zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180998991
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:00 schreef minilot het volgende:
In veel opzichten wel, maar als mijn kind een religie zou gaan aanhangen dan zou ik daar wel degelijk enorm mee in mijn maag zitten. Ik zie het niet als zomaar een andere manier van leven die 'ook goed' is, ik zie het als je leven richten op iets dat gewoonweg niet waar is.
Ik denk dat je dan de invloeden van andere overschat, of je eigen invloeden onderschat. Ik vind een religie gaan aanhangen overigens wel een enorm verschil met ermee in aanraking komen.

De gelovige mensen die ik ken, halen gewoon steun uit hun geloof en willen (mede door hun geloof) gewoon goede mensen zijn. Ondanks dat ik het niet geloof, zie ik daar geen kwaad in. Ook denk ik dat alle geloven door mensen vrij in te vullen zijn. Dus dat er in de basis principes tussen zitten die niet meer van deze tijd zijn, maakt niet dat iedereen dat echt aanhangt en al helemaal niet dat ze dat ook van andere verwachten.

Ik kom niet uit een enorm strenge omgeving, dus misschien zie ik het daarom anders.
pi_180999091
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:40 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wij geloven thuis in de evolutietheorie. Recht van de sterkste. *O*
Recht van de meest passende, niet per se van de sterkste ;)
(sorry, kon het niet laten.)

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je kan je pijlen beter richten op de bio industrie dan op t offerfeest. Daarbij wordt meestal een schaap of bokje gedeeld door een hele familie en van kop tot staart bereid. Veel minder wasteful dan zeg, het maken van geitenkaas waarvoor alle geitenbokjes toch echt ook dood moeten, en niemand hier die ze eet. :+
Dat doe ik al ;)
Maar dat de veeteelt hier verwerpelijk is, vind ik nog geen excuus om niet te kijken naar dit soort 'feesten', en vooral de gedachte erachter. Want dat halalslacht zo'n tijdlang nog is toegestaan, komt wel voort uit de roep om vrijheid van godsdienst. En die houdt bij mij toch echt op wanneer er anderen voor moeten lijden.
Natuurlijk, voor het schaap/geit/rund zelf maakt het - als de slachtmethoden gelijk zijn- niet uit of het voor een BBQ of voor en offerfeest geslacht wordt. Maar dat je dus zo vasthoudt aan verhalen die in een compleet andere context geschreven zijn dan waarin we nu leven, en daarmee dus anderen schaadt, dat vind ik dus niet OK. Of het nu om moslims, christenen of van mijn part paganisten gaat.


Verder wat geloof betreft: ik kan het echt enorm goed vinden met mijn collega, maar ik vind het soms wel een beetje eng hoe klein de wereld is waarin ze is opgevoed. Alles gaat 'zus of zo' omdat het nu eenmaal al jaren zo gaat en/of omdat de kerk/Bijbel het voorschrijft. Nu is ze zelf wel heel bewust in de stad gaan werken, maar er zijn best veel dingen waarin ze gewoon volgt omdat het haar zo verteld is/wordt.
Nu 'volgt' iedereen wel - ik ben niet gelovig opgevoed maar er zijn zat andere dingen waarin ik mijn ouders gewoon blind gevolgd heb en welke ik nu echt anders doe/wil doen- maar ik heb bij sommige groepen wel het idee dat zelf ontdekken en denken eigenlijk niet echt gestimuleerd wordt en waar input van buitenaf gewoon niet welkom is. Ik zie het ook bij familie van vriend; die wonen in een dorp waar je dus niet inkomt als je geen banden hebt met de familie of met de kerk. Daar krijg ik echt jeuk van.

Ik begrijp wel dat een kleine wereld ook ene heel fijne, veilige wereld kan zijn. En dat geloof steun en troost kan bieden, en de gemeenschap als een familie voelt. Maar ik moet er zelf niet aan denken. En ik hoop dat de kinderen in die wereld(en) toch ook de kans krijgen hun eigen beeld te vormen.
pi_180999377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zelfde hier. Mocht Jross plots 'het licht zien' en een religie gaat aanhangen (maakt niet uit welke), dan is het over. Dat is zo fundamenteel anders dan wie ik ben en hoe ik denk, dat gaat niet werken.
Ook hier. Alleen weiger ik haar mrs JV te gaan noemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:42 schreef derLudolf het volgende:
En mag ik als ongelovige Job even wat kwijt? Ik vind het best stom dat het Christendom bij een aantal van jullie per definitie al met 3-0 achterstaat en stom is.

Misschien omdat je er mee opgegroeid bent en daarvoor een afkeer hebt, maar als je als moslim was grootgebracht was dat waarschijnlijk stom geweest.
Ik vind het gewoon allebei even stom O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_180999475
We hebben gisteren gegourmet op het dak van de flat van onze vrienden.

Spoilers!
pi_180999617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben gisteren gegourmet op het dak van de flat van onze vrienden.

[ afbeelding ]
Gezellig (en lekkere ruimte daar)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:47:33 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180999623
Ik ben met Minilot. Ik vind het ook helemaal niet "best" dat er mensen zijn die van mening zijn dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen en vooral zijn geschapen om kinderen te baren. Of vinden dat homoseksualiteit een gruwel is.

Ik geloof wel dat je er weinig aan doet en zulke mensen dus maar het beste kunt tolereren, maar ik vind het helemaal niet "helemaal prima". Ik neem er aanstoot aan.
pi_180999680
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:21 schreef Barreltje het volgende:
ik mis soms best het katholieke geloof van vroegah..
wel om de verkeerde redenen hoor ;)
ik kon wegzwijmelen bij de verhalen van de bijbel, de symboliek en al het moois in de kerk..
de preek vond ik dan altijd wat stom, omdat ik zelf een ander beeld had bij de bijbeltekst :P

en ik kan heel goed begrijpen dat mensen graag in een god geloven.. het leven IS niet maakbaar, dus moet er iets anders zijn wat de controle heeft.. en dan is het ook erg makkelijk om de controle over je leven in de handen van een ander ( God) te leggen..

Daarnaast ben ik ook weer geintrigeerd door de "butterfly effect" maar geloof ik ook niet dat alles biologisch verklaarbaar is.. er moet voor mij dus "meer" zijn..
De maakbare samenleving is wel behoorlijk opgekomen met het individualisme en ontkerkelijking. Ik vind dat wel jammer ja.

Want doordat mensen geen geloof meer als basis hebben zijn steeds minder dingen “acceptabel”. Let wel, van mij hoef je niet gelovig te zijn, ben ik ook niet, maar ik probeer wel wat minder individualistisch te denken.

Als in: het leven kent onherroepelijk tragische kanten, waar je geen invloed op hebt.

We proberen als samenleving momenteel alles op te vangen met regels en protocollen. Alles moet meetbaar en controleerbaar zijn (want dit mag niet nog eens gebeuren! Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe voorkomen we het?) waar in het proces dan bijvoorbeeld klakkeloos een hele slok privacy wordt weggegooid, of heel veel belastinggeld wordt gebruikt om in de praktijk een handvol tragische gebeurtenissen te voorkomen.

Mensen schoppen vaak aan tegen het christelijke idee ‘het heeft zo moeten zijn/god doet alles met een reden’ maar ten diepste is dat een acceptatie van je eigen onmacht in zo’n geval. In plaats van naat buiten/anderen te wijzen. Ik vind dat wel mooi. Het zegt namelijk helemaal niet dat je het ‘dus’ makkelijk te verkroppen vindt namelijk.

Daarbij: als alles netjes volgens de regels gaat, dan is het ‘dus’ je eigen schuld als het bij jou misgaat. Daarmee kalft solidariteit en mededogen enorm af... ik vind dat jammer.
Kwak
pi_180999757
het is een lastige balans tussen strijden voor gelijkheid en acceptatie van iedereen, en het accepteren van denkbeelden waar juist een zekere ongelijkheid in ligt verscholen (ook als mensen dat zelf ok vinden). Want is de vrijheid om daar zelf voor te kiezen niet ook een vorm van gelijkheid?

Daar zit ik ook vaak een beetje op de wipwap met mijn gedachten...
Kwak
pi_180999894
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

Als in: het leven kent onherroepelijk tragische kanten, waar je geen invloed op hebt.

We proberen als samenleving momenteel alles op te vangen met regels en protocollen. Alles moet meetbaar en controleerbaar zijn (want dit mag niet nog eens gebeuren! Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe voorkomen we het?) waar in het proces dan bijvoorbeeld klakkeloos een hele slok privacy wordt weggegooid, of heel veel belastinggeld wordt gebruikt om in de praktijk een handvol tragische gebeurtenissen te voorkomen.

Mensen schoppen vaak aan tegen het christelijke idee ‘het heeft zo moeten zijn/god doet alles met een reden’ maar ten diepste is dat een acceptatie van je eigen onmacht in zo’n geval. In plaats van naat buiten/anderen te wijzen. Ik vind dat wel mooi.
Het hier zeker mee eens. :) Ik combineer mijn eigen onmacht en acceptatie van pech en onmaakbaarheid overigens probleemloos met mijn ongelovigheid. Kan prima. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_180999915
Verder later vandaag pas terugleesgelegenheid maar hoe dan ook yay @ discussie O+ ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:03:17 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000009
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

Als in: het leven kent onherroepelijk tragische kanten, waar je geen invloed op hebt.

Ja, en dus. Daar hoeft dus geen kunstmatig vangnetje onder. Van vallen krijg je pijn. Dat heb je te accepteren.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:06:10 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, en dus. Daar hoeft dus geen kunstmatig vangnetje onder. Van vallen krijg je pijn. Dat heb je te accepteren.
niet alles is te accpeteren..
het feit dat je kind op 6 jarige leeftijd overlijdt aan kanker? HOE accepteer je dat?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:06:57 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181000098
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

niet alles is te accpeteren..
het feit dat je kind op 6 jarige leeftijd overlijdt aan kanker? HOE accepteer je dat?? :o
Hoe accepteer je dat niet? :?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:07:14 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000105
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

niet alles is te accpeteren..
het feit dat je kind op 6 jarige leeftijd overlijdt aan kanker? HOE accepteer je dat?? :o
Ik kan werkelijk geen invalshoek bedenken waarbij je daarbij een religie nodig hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181000139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Het hier zeker mee eens. :) Ik combineer mijn eigen onmacht en acceptatie van pech en onmaakbaarheid overigens probleemloos met mijn ongelovigheid. Kan prima. :Y
Jij wel, maar de maatschappij als geheel niet. Symptoom van individualisering.
Kwak
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:08:52 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000140
de waarom vraag kan wel makkelijker beantwoord worden..
en ik denk dat een antwoord op de waarom vraag een belangrijk deel is van ht acceptatie process..

en ja.. feitelijk moet je dat accepteren, want het kind is er niet meer..
maar emotioneel..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181000202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, en dus. Daar hoeft dus geen kunstmatig vangnetje onder. Van vallen krijg je pijn. Dat heb je te accepteren.
Heb je het idee dat het geloof de pijn uit het leven wegmasseert? Ik snap je vangnetje wel, maar ik zie niet in hoe het geloof/ een gelovige het lijden niet zou accepteren. Zelfs eerder de andere kant op, het geloof benadrukt vaak juist het lijden en dat het een belangrijk onderdeel van het leven is.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_181000255
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:08 schreef Barreltje het volgende:
de waarom vraag kan wel makkelijker beantwoord worden..
en ik denk dat een antwoord op de waarom vraag een belangrijk deel is van ht acceptatie process..

en ja.. feitelijk moet je dat accepteren, want het kind is er niet meer..
maar emotioneel..
Tja, er zijn ook religieuze stromingen waarin er nauwelijks ruimte is voor rouw. De dood van het kind is dan een uitdaging waarvan god denkt dat je het aan kan.

Groetjes vanuit een badkamer met vloerbedekking :W
Spoilers!
pi_181000265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:07 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk geen invalshoek bedenken waarbij je daarbij een religie nodig hebt.
Nodig hebt niet, maar er zijn genoeg mensen die dan juist steun aan hun geloof hebben. Die het echt niet zouden kunnen aanvaarden zonder het geloof.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:13:21 #35
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181000278
Dat vangnet kan voor veel mensen een uitkomst zijn. Het bied een mogelijkheid tot een luisterend oor en eventuele hulp als je behoefte hebt. Dat kan de pijn deels verzachten, maar niet wegnemen. Het is niet dat ze adverteren met het feit dat ze de pijn wegnemen ofzo.
pi_181000288
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tja, er zijn ook religieuze stromingen waarin er nauwelijks ruimte is voor rouw. De dood van het kind is dan een uitdaging waarvan god denkt dat je het aan kan.

Groetjes vanuit een badkamer met vloerbedekking :W
Dat roept om een foto!
We have far more in common than that which devides us..
pi_181000291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja, en dus. Daar hoeft dus geen kunstmatig vangnetje onder. Van vallen krijg je pijn. Dat heb je te accepteren.
Prima, ik denk dat het ook zonder religie moet kunnen (doe ik ook).

Maar de praktijk laat zien dat veel mensen het niet kunnen zonder ofwel een vangnet ofwel een schuldige aan te wijzen.

In het voorbeeld van Barreltje: soms gaat het niet eens om je eigen kind he, maar gewoon het feit dat er zoiets is als kanker.

Een kankeronderzoeker zei laatst in een interview dat er nooit een genezing voor kanker komt, omdat kanker niet 1 ziekte is. We kunnen alleen hopen op betere medicijnen per soort en dan ook nog individueel eigenlijk. En dat is heel heel duur. En niet altijd te billijken. Maar met zo’n verhaal haal je geen geld op voor je onderzoek, dus zoekt men naar “de” genezing voor “kanker”.

Net als dat je ‘overal’ kanker van krijgt: mensen zoeken wanhopig naar een oorzaak of oplossing. En dat is begrijpelijk, maar betekent nog niet dat die er ook is.
Kwak
pi_181000325
Voor mijn oma hielp het wel dat ze het geloof had toen haar man er met een 20 jaar jongere vriendin vandoor ging. En sinds hij dood is, noemt ze zichzelf ook weer weduwe. Want scheiden bestaat niet, dus ze is niet alleen geweest.
pi_181000360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat roept om een foto!
Spoilers!
pi_181000392
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

niet alles is te accpeteren..
het feit dat je kind op 6 jarige leeftijd overlijdt aan kanker? HOE accepteer je dat?? :o
Nou.. Ik heb een babybroertje verloren en juist dat was wat ervoor gezorgd heeft dat mijn ouders destijds de kerk grotendeels vaarwel hebben gezegd. Het geloof hielp ze voor geen meter met de acceptatie, integendeel juist. Het is maar net wat voor interpretatie je eraan geeft natuurlijk.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:17:45 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:11 schreef mjan het volgende:

[..]

Heb je het idee dat het geloof de pijn uit het leven wegmasseert? Ik snap je vangnetje wel, maar ik zie niet in hoe het geloof/ een gelovige het lijden niet zou accepteren. Zelfs eerder de andere kant op, het geloof benadrukt vaak juist het lijden en dat het een belangrijk onderdeel van het leven is.
Het introduceert partijen bij je eigen valpartij die daar helemaal niets te zoeken hebben.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181000421
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tja, er zijn ook religieuze stromingen waarin er nauwelijks ruimte is voor rouw. De dood van het kind is dan een uitdaging waarvan god denkt dat je het aan kan.

Groetjes vanuit een badkamer met vloerbedekking :W
Heb je ook een douchekop die veel te laag hangt? (Of die je gewoon met 1 hand moet vasthouden...)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De maakbare samenleving is wel behoorlijk opgekomen met het individualisme en ontkerkelijking. Ik vind dat wel jammer ja.
....

Daarbij: als alles netjes volgens de regels gaat, dan is het ‘dus’ je eigen schuld als het bij jou misgaat. Daarmee kalft solidariteit en mededogen enorm af... ik vind dat jammer.
Even hier op terugkomend: eens dat een gemeenschap voor elkaar zorgt. Ik snap in die zin wel dat het heel veilig en fijn kan zijn.
Maar het is ook wel vaak zo dat als je niet keurig binnen de lijntjes van die gemeenschap kleurt, diezelfde gemeenschap je als een baksteen laat vallen. Dan is er vaak ook opeens geen sprake meer van solidariteit en mededogen. En dan wordt er ook gesproken dat je de regels (van de Bijbel) maar had moeten volgen.

Maar goed, ik kan wel zeggen dat ik vind dat dergelijke gemeenschappen kinderen 'hersenspoelen en dat ik er daarom aanstaat aan neem, maar eigenlijk kun je dat van heel veel dingen (wereldbeelden, leefwijzen, etc.) in onze maatschappij zeggen :) .
pi_181000431
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OK, eh, interessante kleuren combinatie ook. Zij hebben een Myraela nodig ;)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:19:04 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000433
oh wow! @ L-S
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181000440
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Groetjes vanuit een badkamer met vloerbedekking :W
Och, was ik maar bij je! O+ _O_
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:19:41 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb je ook een douchekop die veel te laag hangt? (Of die je gewoon met 1 hand moet vasthouden...)

Enger vind ik eigenlijk die landen waarin er 2 draden je douchekop ingaan omdat daar dan een electrisch verwarmingselement in de douchekop zit :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181000466
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- Engelser kan niet
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:20:20 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het introduceert partijen bij je eigen valpartij die daar helemaal niets te zoeken hebben.
dit impliceert dat je er zelf schuld aan hebt, bedoel je dat zo ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181000484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Enger vind ik eigenlijk die landen waarin er 2 draden je douchekop ingaan omdat daar dan een electrisch verwarmingselement in de douchekop zit :D
Dat schijnt in Zuid Amerika veel voor te komen toch? Ik zou dan geloof ik nog liever in een rivier springen...
pi_181000487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

OK, eh, interessante kleuren combinatie ook. Zij hebben een Myraela nodig ;)
Dat :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_181000496
Ik vind dat stiekem we lekker zilke vloerbedekking. Te minste geen koud nat op de tegels, dat vind ik zo goor. Warm water ok maar koude natte tegels rrrrrrrr
Kwak
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:21:44 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000500
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dit impliceert dat je er zelf schuld aan hebt, bedoel je dat zo ?
Nee het impliceert mijns inziens helemaal geen schuld; "het gebeurt" is een concept wat voor velen blijkbaar iets is waar ze niet mee om willen kunnen gaan.
Ik ben erg blij dat in mijn opvoeding wel meegekregen te hebben.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:22:35 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat schijnt in Zuid Amerika veel voor te komen toch? Ik zou dan geloof ik nog liever in een rivier springen...
Ik ben het in Afrika ook wel tegen gekomen, en heb uit de USA ook wel fotootjes gezien.

Ik vond het in alle gevallen doodeng.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:22:49 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind dat stiekem we lekker zilke vloerbedekking. Te minste geen koud nat op de tegels, dat vind ik zo goor. Warm water ok maar koude natte tegels rrrrrrrr
dat kan een badmatje ook, daar hoef je geen vloerbedekking voor te hebben toch? ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181000526
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee het impliceert mijns inziens helemaal geen schuld; "het gebeurt" is een concept wat voor velen blijkbaar iets is waar ze niet mee om willen kunnen gaan.
Ik ben erg blij dat in mijn opvoeding wel meegekregen te hebben.
..en een puik iets om door te geven aan een volgende generatie :Y ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_181000539
LS, die foto! :D Ik stond er speciaal even voor stil tijdens het boodschappen doen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181000565
(Kind at vanmorgen overigens:
- gatenplant
- gympies
- Consumentengids
Waar houdt CUL op en is iemand een beetje raar in plaats van een avontuurlijke eter? :'))
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:25:15 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000569
Gnokver, dan moet ik toch even een VPN op gaan zetten nu om die foto ook te kunnen zien...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:26:05 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000590
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:25 schreef minilot het volgende:
(Kind at vanmorgen overigens:
- gatenplant
- gympies
- Consumentengids
Waar houdt CUL op en is iemand een beetje raar in plaats van een avontuurlijke eter? :'))
Euh, ik heb het vermoeden dat gatenplant niet geheel gezond is voor koter.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:26:30 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000600
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181000619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee het impliceert mijns inziens helemaal geen schuld; "het gebeurt" is een concept wat voor velen blijkbaar iets is waar ze niet mee om willen kunnen gaan.
Ik ben erg blij dat in mijn opvoeding wel meegekregen te hebben.
Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat iemand valsspeelt in het leven als hij/zij steun aan het geloof heeft, omdat je het dan niet helemaal zelf doet. Iedereen zoekt toch naar iets om je te helpen overeind te komen en te lopen? Ik vind het juist jaloersmakend als het geloof dat kan bieden aan mensen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:27:27 #62
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181000625
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen iet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Herkenbaar. Hoewel wij bij ons wel nadrukkelijk hebben aangegeven geen behoefte te hebben aan een geloof. De hulpverlening vanuit andere instanties helpen al genoeg.
pi_181000628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee het impliceert mijns inziens helemaal geen schuld; "het gebeurt" is een concept wat voor velen blijkbaar iets is waar ze niet mee om willen kunnen gaan.
Ik ben erg blij dat in mijn opvoeding wel meegekregen te hebben.
Beetje hetzelfde als dat er niet echt iets als 'goed' of 'kwaads' is? Althans, vanuit de euh 'natuur' gezien dan? (Het is niet 'slecht' dat een leeuw een antilope doodt, of dat een jong bokje verdrinkt, evenmin dat het 'goed' is dat er een zebraatje geboren wordt; het 'gebeurt'. Ook dat mensen elkaar doden of helpen is niet slecht of goed; dat is enkel welk oordeel wij mensen er zelf aan geven. )
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:29:12 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181000659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Herkenbaar. Hoewel wij bij ons wel nadrukkelijk hebben aangegeven geen behoefte te hebben aan een geloof. De hulpverlening vanuit andere instanties helpen al genoeg.
ik heb ook geen behoefte aan een geloof.. ;) ik kan idd wel jaloers zijn op mensen die de troost in hun geloof kunnen vinden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:31:33 #65
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181000700
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik heb ook geen behoefte aan een geloof.. ;) ik kan idd wel jaloers zijn op mensen die de troost in hun geloof kunnen vinden..
Wij merken het ook al door onze omgeving, waarbij veel mensen ons ook gewoon helpen met van alles en nog wat. Dat vinden wij ook erg fijn, dus ik kan mij heel erg voorstellen dat mensen toch de behoefte krijgen aan hulp vanuit een geloof :)
pi_181000760
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat iemand valsspeelt in het leven als hij/zij steun aan het geloof heeft, omdat je het dan niet helemaal zelf doet. Iedereen zoekt toch naar iets om je te helpen overeind te komen en te lopen? Ik vind het juist jaloersmakend als het geloof dat kan bieden aan mensen.
Dat heb ik ook wel (dat jaloersmakend). Juist omdat ik zoveel gelovigen om mij heen heb en zie hoeveel steun ze daaraan hebben.
Toen ik me officieel liet uitschrijven uit het gemeente register als hervormde zei een vriendin ons gezin dat zij toch voor mij zou blijven bidden. Niet zodat ik "terug" kwam maar om zo te zorgen dat mij niets verkeerds zou overkomen. Mooi vond ik dat
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:37:24 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000820
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat iemand valsspeelt in het leven als hij/zij steun aan het geloof heeft, omdat je het dan niet helemaal zelf doet. Iedereen zoekt toch naar iets om je te helpen overeind te komen en te lopen? Ik vind het juist jaloersmakend als het geloof dat kan bieden aan mensen.
Nee. En nee, op geen enkele wijze jaloersmakend wat mij betreft.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:37:36 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181000825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als dat er niet echt iets als 'goed' of 'kwaads' is? Althans, vanuit de euh 'natuur' gezien dan? (Het is niet 'slecht' dat een leeuw een antilope doodt, of dat een jong bokje verdrinkt, evenmin dat het 'goed' is dat er een zebraatje geboren wordt; het 'gebeurt'. Ook dat mensen elkaar doden of helpen is niet slecht of goed; dat is enkel welk oordeel wij mensen er zelf aan geven. )
Jup.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181000860
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
:*
Spoilers!
pi_181000902
Hut schoon. Verhuisd naar Dr Grey’s playroom. Wachten op den aflosser :7
pi_181000911
Ik vind mensen die religie op zo'n manier aanhangen altijd 'lekker makkelijk'. Even de verantwoordelijkheid van het nadenken ergens anders leggen. Het is zo omdat het hoort. derhalve hoef je zelf niet aan de slag met verantwoordelijkheid/rationalisering.

Het leven is ingewikkeld, maar juist dat maakt het ook zo mooi, dat allemaal wegnemen door het allemaal te schuiven onder een entiteit die bepaalt wat er gebeurt vind ik jammer en makkelijk.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:44:40 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181000971
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Meeleefsmiley
pi_181000986
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Och dit lees ik nu pas. :*
We have far more in common than that which devides us..
pi_181001022
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:41 schreef HostiMeister het volgende:
Ik vind mensen die religie op zo'n manier aanhangen altijd 'lekker makkelijk'. Even de verantwoordelijkheid van het nadenken ergens anders leggen. Het is zo omdat het hoort. derhalve hoef je zelf niet aan de slag met verantwoordelijkheid/rationalisering.

Het leven is ingewikkeld, maar juist dat maakt het ook zo mooi, dat allemaal wegnemen door het allemaal te schuiven onder een entiteit die bepaalt wat er gebeurt vind ik jammer en makkelijk.
Mijn ervaring is dat mensen juist heel veel nadenken, best ook wel twijfelen. Dus niet de bijbel/religie blindelings accepteren, en denken "het is zo dus is het zo"
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:47:17 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181001023
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:48:42 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181001057
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
Heb je dan ook nog even een oplossing voor de Deventer IJsselsluisdeuren?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181001063
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
Goed zo (lekker gevoel zeker)
We have far more in common than that which devides us..
pi_181001076
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mensen juist heel veel nadenken, best ook wel twijfelen. Dus niet de bijbel/religie blindelings accepteren, en denken "het is zo dus is het zo"
Heb je dat bij alle mensen, of juist meer bij mensen die religie aanhangen? Mijn ervaring is juist dat er veel dingen afgeschoven worden. Bijvoorbeeld als je met een religieus iemand het hebt over homoseksualiteit; ja het hoort niet. Maar waarom hoort het niet, wat is er mis mee. Dat doet er dan al meestal niet eens meer toe.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_181001153
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:49 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Heb je dat bij alle mensen, of juist meer bij mensen die religie aanhangen? Mijn ervaring is juist dat er veel dingen afgeschoven worden. Bijvoorbeeld als je met een religieus iemand het hebt over homoseksualiteit; ja het hoort niet. Maar waarom hoort het niet, wat is er mis mee. Dat doet er dan al meestal niet eens meer toe.
Meer bij mensen die een religie aanhangen. Ken best wel mensen die bv in een bijbelclub zitten. Discussieren hoe het geloof in deze tijd ingepast kan worden, hoe moeten bepaalde zaken geintepreteerd worden etc.. Discussies over allerlei vraagstukken, maar met de bijbel/het geloof als uitgangspunt.

Dat zie ik niet bij mensen zonder religie.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181001164
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Begrijpelijk hoor :*

Maar op zich heb je daar geen "God' voor nodig, denk ik.
Ik leg mezelf soms bij dingen neer omdat het nu eenmaal zo is; ik geloof net zoals fiets dat dingen 'gebeuren'. En ik noemde het eerst nog wel eens 'willekeur' maar eigenlijk is dat niet helemaal juist; er is altijd sprake van oorzaak en gevolg.
En dat klinkt heel koud en hard, maar het geeft ook wel ergens rust; dingen gebeuren omdat het nu eenmaal de uitkomst is van een eeuwenoude som van factoren en er hangt verder geen oordeel aan vast.
Behalve dan ons eigen oordeel; want je mag het zelf natuurlijk wel volkomen klote vinden of iets ander juist gewoonweg fantastisch.

Zo heb ik mij ook echt wel eens afgevraagd waarom IK nu per se die misvormde rug met bochel moest krijgen. (En mijn zusje het modellenfiguur met ellenlange benen en Cup F :+ ). Maar uiteindelijk kon ik me er bij neerleggen dat het gewoon de uitkomst was van een hoop voor mij nadelig verlopen kansberekening met genen.

Maar ik hoop dat het voor jullie uiteindelijk wel zal verlopen zoals je graag zou willen :*
pi_181001175
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
^O^ Die multinational was blij met jou als engeltje op zijn schouder :D
pi_181001231
Dat was best interessant teruglezen :Y

En hoppa voor Krea *O*
pi_181001268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Meer bij mensen die een religie aanhangen. Ken best wel mensen die bv in een bijbelclub zitten. Discussieren hoe het geloof in deze tijd ingepast kan worden, hoe moeten bepaalde zaken geintepreteerd worden etc.. Discussies over allerlei vraagstukken, maar met de bijbel/het geloof als uitgangspunt.

Dat zie ik niet bij mensen zonder religie.
Ja dat lijkt me ergens wel logisch dat je bij mensen zonder religie geen discussiesbijeenkomsten ziet over hoe je dingen moet interpreteren vanuit de bijbel/geloof.

Vragen als hoe/waarom/wat zijn we worden regelmatig tot discussie gesteld, echter is dat misschien meer een wetenschappelijk ding. Beetje hetzelfde, hypotheses opstellen aan de hand van bewezen feiten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_181001306
Side note:
Als ik naar onze familie kijk en naar alles wat er 'mis' is en naar alle extra uitdagingen, denk je dan echt dat ik denk: 'nou, dit is zoals God het wil, dus prima zo' en vrolijk huppelend verder ga? :D

En dat ik niet verder nadenk over vragen van anderen?
Dat als iemand tegen mij zegt: 'ik ben homo en ik ga morgen trouwen' dat ik dan denk 'dat mag niet van God?'

Dat wanneer iemand het heeft over evolutie, dat ik dan alle wetenschap aan de kant schuif?

Want ik heb het idee dat sommigen mensen hier dat denken en geen van deze gedachten berust op waarheid.
pi_181001346
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
Divine.

#kennelijkkangodooknietzonderspellingscontrole
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_181001349
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:00 schreef freecell het volgende:
Side note:
Als ik naar onze familie kijk en naar alles wat er 'mis' is en naar alle extra uitdagingen, denk je dan echt dat ik denk: 'nou, dit is zoals God het wil, dus prima zo' en vrolijk huppelend verder ga? :D

En dat ik niet verder nadenk over vragen van anderen?
Dat als iemand tegen mij zegt: 'ik ben homo en ik ga morgen trouwen' dat ik dan denk 'dat mag niet van God?'

Dat wanneer iemand het heeft over evolutie, dat ik dan alle wetenschap aan de kant schuif?

Want ik heb het idee dat sommigen mensen hier dat denken en geen van deze gedachten berust op waarheid.
Ik denk eigenlijk dat jij een gelovige bent die daar relaxed in staat. Jij trekt, binnen je geloof, je eigen plan. En dat vind ik zo mooi.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:03:33 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181001376
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Ik denk serieus dat gelovigen in jouw situatie nog steeds moeite hebben zich erbij neer te leggen. Misschien nog wel meer moeite ook. Want waarom zou God dat jou niet gunnen en die kutbuurvrouw wel?

Het is de natuur of het is God, het blijft kut.
pi_181001428
Typisch die scheepskoks.. als je naar huis gaat zetten ze altijd eten voor waarvan je moet gassen.. vandaag Groninger rijsttafel, morgen spruiten.
pi_181001438
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:00 schreef freecell het volgende:
Side note:
Als ik naar onze familie kijk en naar alles wat er 'mis' is en naar alle extra uitdagingen, denk je dan echt dat ik denk: 'nou, dit is zoals God het wil, dus prima zo' en vrolijk huppelend verder ga? :D

En dat ik niet verder nadenk over vragen van anderen?
Dat als iemand tegen mij zegt: 'ik ben homo en ik ga morgen trouwen' dat ik dan denk 'dat mag niet van God?'

Dat wanneer iemand het heeft over evolutie, dat ik dan alle wetenschap aan de kant schuif?

Want ik heb het idee dat sommigen mensen hier dat denken en geen van deze gedachten berust op waarheid.
In mijn ogen is er een verschil tussen gelovig zijn en religieus zijn. En dat eerste is voor iedereen natuurlijk helemaal zijn eigen invulling. Dus ik heb ook echt geen idee hoe zich dat bij jou uit.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_181001458
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
:*

Die frustratie is herkenbaar, gelovig of niet.

Ik geloof niet omdat het de moeilijke dingen in het leven gemakkelijker maakt. Ik geloof omdat ik de overtuiging heb dat het waar is. Soms maakt geloven het juist ingewikkelder, en soms ontvang je steun/inzicht/kracht. Maar het is zelden tot nooit zo dat ik me gemakkelijk bij dingen neerleg: 'oh het moet blijkbaar zo zijn, God heeft hier vast een bedoeling mee'. Helaas ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_181001522
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

In mijn ogen is er een verschil tussen gelovig zijn en religieus zijn. En dat eerste is voor iedereen natuurlijk helemaal zijn eigen invulling. Dus ik heb ook echt geen idee hoe zich dat bij jou uit.
Ik ook niet eigenlijk :+
Ik denk dat ik volgens jullie beiden ben? Ik heb geen moeite met moslims en atheisten, wel met mensen die wel religieus maar niet gelovig zijn :) Dat kan ik oprecht ingewikkeld vinden.

Verder ben ik Calvinistisch in mijn overtuigingen. Ik wil daar best over vertellen en uitleggen, maar ik ga het niet iemand door de strot duwen. Wil je het niet horen, dan niet.
pi_181001537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:08 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

:*

Die frustratie is herkenbaar, gelovig of niet.

Ik geloof niet omdat het de moeilijke dingen in het leven gemakkelijker maakt. Ik geloof omdat ik de overtuiging heb dat het waar is. Soms maakt geloven het juist ingewikkelder, en soms ontvang je steun/inzicht/kracht. Maar het is zelden tot nooit zo dat ik me gemakkelijk bij dingen neerleg: 'oh het moet blijkbaar zo zijn, God heeft hier vast een bedoeling mee'. Helaas ;)
Amen ;)

Nee, garpje, maar dit is echt heel herkenbaar.
pi_181001597
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:26 schreef Barreltje het volgende:
ach weet je.. waarschijnlijk hap ik er zo op omdat ik zelf in een situatie zit waarin "iets gebeurt" of eigenlijk waar "iets niet gebeurt" en dat ik het er best moeilijk mee heb om daar mee om te gaan.. dan zou ik soms wel willen dat ik een geloof had waarin ik me daarbij neer kan leggen omdat het door een hogere entiteit zo besloten is..
maar dat heb ik niet en het frustreert me enorm dat de dingen niet gebeuren zoals ik wil en dan frustreer ik me weer over mezelf dat ik zo gefrustreerd ben en me er niet persee bij neer kan leggen...
Dat snap ik. Overigens denk ik dat veel religieuze mensen niet per se denken dat een hogere macht iets voor ze beslist (ook christenen geloven dat mensen vrije keuze hebben gekregen) en het “daarom” accepteren, maar meer dat er een overkoepelend “groter geheel” is dat dingen een ander perspectief geeft en zo troost geeft als je verdriet hebt.
Kwak
pi_181001620
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:00 schreef freecell het volgende:
Side note:
Als ik naar onze familie kijk en naar alles wat er 'mis' is en naar alle extra uitdagingen, denk je dan echt dat ik denk: 'nou, dit is zoals God het wil, dus prima zo' en vrolijk huppelend verder ga? :D

En dat ik niet verder nadenk over vragen van anderen?
Dat als iemand tegen mij zegt: 'ik ben homo en ik ga morgen trouwen' dat ik dan denk 'dat mag niet van God?'

Dat wanneer iemand het heeft over evolutie, dat ik dan alle wetenschap aan de kant schuif?

Want ik heb het idee dat sommigen mensen hier dat denken en geen van deze gedachten berust op waarheid.
Ik denk het niet over jou. En over veel gelovigen niet hoor. Maar ik ken ook wel mensen die wel zo streng in de leer zijn en die familie zouden verstoten vanwege bijv. homoseksualiteit. (Over 'buitenstaanders' zwijgen ze dan vaak, maar binnen in hun gemeenschap hoef je er niet mee aan te komen. ) Maar die zitten dan ook niet op Fok! :D

Het is overigens ook niet zozeer het geloven in een God e.d. waar ik moeite mee heb. Het is het opleggen van leefregels waar ik moeite mee heb.
(Maar misschien komt dat ook wel weer voort uit mijn opvoeding. Mijn oma's, moeder en tante hebben wat meer feministische denkbeelden. Niet dat ze halfnaakt met spanddoeken de straat opgaan om te protesteren tegen ansichtkaarten, maar denk maar niet dat mijn moeder erover peinsde de naam van mijn vader aan te nemen, of dat mijn oma thuis wilde blijven bij de kinderen. Dus het idee van je man volgen is niet eens ter sprake gekomen :P )
pi_181001727
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
_O_ *O*
pi_181001763
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ook niet eigenlijk :+
Ik denk dat ik volgens jullie beiden ben? Ik heb geen moeite met moslims en atheisten, wel met mensen die wel religieus maar niet gelovig zijn :) Dat kan ik oprecht ingewikkeld vinden.

Verder ben ik Calvinistisch in mijn overtuigingen. Ik wil daar best over vertellen en uitleggen, maar ik ga het niet iemand door de strot duwen. Wil je het niet horen, dan niet.
Ik ben oprecht benieuwd.

Wat houdt het in. Je komt op me over als een kritisch denker, niet iemand die zomaar dingen naast zich neerlegt. Dus hoe verenigt zich dat? Wat hang je dan precies aan, of welke kracht put jij dan uit jouw geloof?

En ik snap wel dat je het niet allemaal hier neer wil zetten overigens, voordat er iemand met een gestrekt been in komt ofzo.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_181001768
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
:D _O_

Doe je beter dan ik die allerlei shit zit op te lossen die veroorzaakt wordt door IT-collega´s die hun werk niet goed hebben gedaan OF besluiten om ff een account te deactiveren "omdat je niet vaak inlogt" (maar ondertussen wordt dat account gebruikt om automatisch gegevens te downloaden.....)
.

GRMBL!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181001783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef FranticDJ het volgende:
Typisch die scheepskoks.. als je naar huis gaat zetten ze altijd eten voor waarvan je moet gassen.. vandaag Groninger rijsttafel, morgen spruiten.
Wat is een Groninger rijsttafel?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:27:05 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181001866
Mede door de geloofs/god discussie hier is het juist erg interessant om TV / Kijken in de Ziel: Religieuze leiders te bekijken.
Daar ging het gisteren o.a. over wat of wie god zou zijn, hoe hij/zij er uitziet en zich manifesteert en of rotsvast geloof kan worden vastgehouden na het krijgen van een zwaar gehandicapt kind of het overleven van Auschwitz.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181001881
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:21 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik ben oprecht benieuwd.

Wat houdt het in. Je komt op me over als een kritisch denker, niet iemand die zomaar dingen naast zich neerlegt. Dus hoe verenigt zich dat? Wat hang je dan precies aan, of welke kracht put jij dan uit jouw geloof?

En ik snap wel dat je het niet allemaal hier neer wil zetten overigens, voordat er iemand met een gestrekt been in komt ofzo.
Ik neem voor deze keer het gestrekte been risico.
Apostolische geloofsbelijdenis vat wel leuk samen wat ik geloof :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij troost is die belofte op dat eeuwige leven, maar niet alleen dat.
Ook dat God altijd bij mij is, het beste met mij voorheeft en dat er niks in mijn leven zal gebeuren dat dat kapot kan maken.
Dat ik, wat er ook gebeurt in mijn leven, altijd hoop heb. En blij kan zijn in alle omstandigheden, want er is áltijd iets om blij mee te zijn.
Ik heb een aantal depressies doorgemaakt, zelfs in de meest suïcidale momenten wist ik dat ik nooit dieper kon vallen dan de handen van mijn grote Papa. En dat, compleet tegen mijn gevoel in, hielp.
En dat ik er van overtuigd ben dat Hij op dat moment de goede mensen een duwtje mijn kant op gaf, want anders was het alsnog niet goed afgelopen.
Zoiets.
pi_181001941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:27 schreef golfer het volgende:
Mede door de geloofs/god discussie hier is het juist erg interessant om TV / Kijken in de Ziel: Religieuze leiders te bekijken.
Daar ging het gisteren o.a. over wat of wie god zou zijn, hoe hij/zij er uitziet en zich manifesteert en of rotsvast geloof kan worden vastgehouden na het krijgen van een zwaar gehandicapt kind of het overleven van Auschwitz.
Oeh! Met Orlando Bottenbley. Dat ga ik kijken :Y
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:31:43 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181001991
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:29 schreef freecell het volgende:

Oeh! Met Orlando Bottenbley. Dat ga ik kijken :Y
Ik moet soms heel erg om hem lachen. De term blije pieper slaat echt op hem. Zijn eeuwige optimisme en rotsvast vertrouwen komt bij mij aandoenlijk over. (hij is degene met zelf een zwaar gehandicapt kind).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181002113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik moet soms heel erg om hem lachen. De term blije pieper slaat echt op hem. Zijn eeuwige optimisme en rotsvast vertrouwen komt bij mij aandoenlijk over. (hij is degene met zelf een zwaar gehandicapt kind).
Hij is ook in het echt een superblij ei. Ik denk dat hij ook niet niet zichzelf kan zijn, al heb ik het nog niet gekeken.
pi_181002190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik neem voor deze keer het gestrekte been risico.
Apostolische geloofsbelijdenis vat wel leuk samen wat ik geloof :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij troost is die belofte op dat eeuwige leven, maar niet alleen dat.
Ook dat God altijd bij mij is, het beste met mij voorheeft en dat er niks in mijn leven zal gebeuren dat dat kapot kan maken.
Dat ik, wat er ook gebeurt in mijn leven, altijd hoop heb. En blij kan zijn in alle omstandigheden, want er is áltijd iets om blij mee te zijn.
Ik heb een aantal depressies doorgemaakt, zelfs in de meest suïcidale momenten wist ik dat ik nooit dieper kon vallen dan de handen van mijn grote Papa. En dat, compleet tegen mijn gevoel in, hielp.
En dat ik er van overtuigd ben dat Hij op dat moment de goede mensen een duwtje mijn kant op gaf, want anders was het alsnog niet goed afgelopen.
Zoiets.
Maar dat is allemaal prima, maar om maar eens wat te noemen. Het hele verhaal van Jezus die dood was, en na drie dagen weer rondliep, denk je dat dat een daadwerkelijke gebeurtenis is, of dat het een volksmythe is? Je zegt in een eerdere post dat je wetenschap niet aan de kant schuift, maar hoe verenig je dat met je geloof?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:41:18 #105
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181002207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D _O_

Doe je beter dan ik die allerlei shit zit op te lossen die veroorzaakt wordt door IT-collega´s die hun werk niet goed hebben gedaan OF besluiten om ff een account te deactiveren "omdat je niet vaak inlogt" (maar ondertussen wordt dat account gebruikt om automatisch gegevens te downloaden.....)
.

GRMBL!
Ja, minder last van dat soort geneuzel als je in een IT bedrijf werkt. :7.
Iedereen heeft hier verstand van computers en alles is technisch gezien wel geregeld.
pi_181002259
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar dat is allemaal prima, maar om maar eens wat te noemen. Het hele verhaal van Jezus die dood was, en na drie dagen weer rondliep, denk je dat dat een daadwerkelijke gebeurtenis is, of dat het een volksmythe is? Je zegt in een eerdere post dat je wetenschap niet aan de kant schuift, maar hoe verenig je dat met je geloof?
Ik ben er van overtuigd dat dat daadwerkelijk gebeurd is (staat ook onder de spoiler) Ook dat dit soort dingen niet direct aan de orde van de dag zijn ;)
En ik zei dat ik niet zomaar alle wetenschap aan de kant schuif.
Stel: je gaat er vanuit dat God het leven heeft gemaakt. Dan is het niet ondenkbaar dat hij een keer een uitzondering maakt op zijn eigen natuurwetten me dunkt?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:45:39 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181002325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:08 schreef Lot_1 het volgende:
Ik geloof omdat ik de overtuiging heb dat het waar is.
Welnee. Je gelooft omdat je ouders je wijs hebben gemaakt dat er een God is.
pi_181002521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dat daadwerkelijk gebeurd is (staat ook onder de spoiler) Ook dat dit soort dingen niet direct aan de orde van de dag zijn ;)
En ik zei dat ik niet zomaar alle wetenschap aan de kant schuif.
Stel: je gaat er vanuit dat God het leven heeft gemaakt. Dan is het niet ondenkbaar dat hij een keer een uitzondering maakt op zijn eigen natuurwetten me dunkt?
Ik vind het trouwens tof dat je er zo over wil praten, ondanks dat de start richting jou wat euh, ongepast was :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:53:38 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181002553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dat daadwerkelijk gebeurd is
Ik kan hier maar moeilijk mee omgaan.

Ik snap geloof wel als een troostend iets of om zin aan het leven te geven.

Maar dingen uit de bijbel letterlijk nemen vind ik toch lastig.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:53:38 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181002554
Oh, Jezus in de hel, dat is nieuw voor mij. Daar was de onze niet hoor.
Verder nul jaloers op gelovigen. Echt nul. Eerder een beetje medelijden mee.

Juist met die gelovigen die van allllles geloven maar tegelijkertijd ook allllles goed vinden. Evolutie, homoseksualiteit, seks voor het huwelijk, oh wat zijn we ruimdenkend. Wat ben je dan voor gelovige denk ik dan. Hoe kun je dat in godsnaam voor jezelf verantwoorden, dat je zulke spagaten maakt?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:54:56 #111
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181002586
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:47 schreef Kreator het volgende:
Volledig ontopic wil ik even melden dat ik vandaag een megastoring heb opgelost, waarbij complimenten me om de oren vlogen en ik een dolgelukkige multinational aan de lijn had die dacht failliet te gaan door de storing.

#goodfeels #devine-intervention
En je had het niet toevallig ook zelf veroorzaakt? :+
Nah, lekker hoor! Zeker als je nog maar net ergens werkt. *O*
pi_181002681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat is een Groninger rijsttafel?
Rijst/kapucijners(bruine bonen)/spellap/augurk/ui op 20 manieren
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:59:51 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181002714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D _O_

Doe je beter dan ik die allerlei shit zit op te lossen die veroorzaakt wordt door IT-collega´s die hun werk niet goed hebben gedaan OF besluiten om ff een account te deactiveren "omdat je niet vaak inlogt" (maar ondertussen wordt dat account gebruikt om automatisch gegevens te downloaden.....)
.

GRMBL!
Mogen er bij jullie accounts bestaan met een persoonsnaam die iets geautomatiseerd doen onder water dan?

Hier vereist dat een systeemaccount met beschrijvende naam.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181002759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mogen er bij jullie accounts bestaan met een persoonsnaam die iets geautomatiseerd doen onder water dan?

Hier vereist dat een systeemaccount met beschrijvende naam.
Officieel niet. Maar dit is een externe applicatie die ze gebruiken waarbij, hoewel ik het zeer nadrukkelijk heb aangegeven, mijn UK collega´s gewoon een persoonlijk account hebben aangemaakt. En na drie maanden inactiviteit worden die gedeactiveerd :X :X

http;//www.watbenjedan.nl :X :X
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181002768
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Rijst/kapucijners(bruine bonen)/spellap/augurk/ui op 20 manieren
Klinkt best OK :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181002789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt best OK :D
Mwah.. Ik eet 't zonder rijst iig.. 't is best ok, maar niet elke week. op dezelfde dag. :+
En je ruft jezelf scheel in 't vliegtuig :7
pi_181003161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat dat daadwerkelijk gebeurd is (staat ook onder de spoiler) Ook dat dit soort dingen niet direct aan de orde van de dag zijn ;)
En ik zei dat ik niet zomaar alle wetenschap aan de kant schuif.
Stel: je gaat er vanuit dat God het leven heeft gemaakt. Dan is het niet ondenkbaar dat hij een keer een uitzondering maakt op zijn eigen natuurwetten me dunkt?
Maar dan geloof je dus dat een god boven de natuurwetten staat, als in dat hij constanten en beperkingen die wij meten, en waar in ons universum functioneert niet voor hem geldt? Of zie ik dat verkeerd?
Vind het wel bijzonder allemaal.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Tettenkoning dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:24:46 #118
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_181003218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:45 schreef RobinOok het volgende:
Welnee. Je gelooft omdat je ouders je wijs hebben gemaakt dat er een God is.
Dit inderdaad.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_181003413
Ja hai. Geen zin heb ik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181003456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
Maar met zo’n verhaal haal je geen geld op voor je onderzoek, dus zoekt men naar “de” genezing voor “kanker”.
En omdat kanker zo lekker bekt en zo zielig is gaat daar heel makkelijk geld naartoe en doet vrijwel geen zorgverzekeraar lastig over vergoeden van een therapie die het leven mogelijk met een paar maanden verlengt, terwijl (zo vertelde onze zorgverlener) een spraakcomputer voor een kind dat die nodig heeft om zich te kunnen uiten volgens sommigen een enórme uitgave is die ze niet zomaar kunnen doen omdat zo'n kind toch ook best af en toe een pictogram kan aanwijzen als het honger of dorst heeft of moet pissen.

Totaal andere situatie maar het associeert zo lekker door. *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:32:54 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181003474
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:31 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Geen zin heb ik.
hoest met je studie?? :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181003506
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoest met je studie?? :*
Ja.

Dat zou ik moeten doen, maar warm en meh en meer meh. Zo toch maar boek pakken.
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:36:58 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181003609
Holy shitballs. Pickle Rick.

....ik realiseerde me nu pas door het lezen van een post over Back to the Future dat Rick and Morty daarop gebaseerd is.

:'). Fml.
pi_181003671
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:36 schreef Kreator het volgende:
Holy shitballs. Pickle Rick.

....ik realiseerde me nu pas door het lezen van een post over Back to the Future dat Rick and Morty daarop gebaseerd is.

:'). Fml.
Duidelijk geen echte Rick and Morty fan. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:41:09 #125
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181003740
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Duidelijk geen echte Rick and Morty fan. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben ik het ook niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:42:28 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181003785
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Duidelijk geen echte Rick and Morty fan. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:47:53 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181004016
wie zijn rick en Morty? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181004030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:03 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Mwah.. Ik eet 't zonder rijst iig.. 't is best ok, maar niet elke week. op dezelfde dag. :+
En je ruft jezelf scheel in 't vliegtuig :7
Sowieso, herhalende gerechten volgens strak schema zijn niet tof :P Wij aten vroeger elke woensdag patat, elke donderdag macaroni, spaghetti of nasi etc. Drama :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181004038
Back to the Future is 25 augustus (zaterdag) één van de classics op de Pleinbios in Rotterdam dit jaar. :9 O+
CUL-meet? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:48:58 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181004056
dan zit ik op zee.. -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:49:25 #131
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004075
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:47 schreef Barreltje het volgende:
wie zijn rick en Morty? :+
Briljant.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:49:42 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004090
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:48 schreef minilot het volgende:
Back to the Future is 25 augustus (zaterdag) één van de classics op de Pleinbios in Rotterdam dit jaar. :9 O+
CUL-meet? *O*
Was vorige week nog op tv.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:49:53 #133
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181004098
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Briljant.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:50:39 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004124
John Mulany kan ik trouwens iedereen van harte aanraden. Beide shows op Netflix en één vd betere standups van de afgelopen jaren.
pi_181004129
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Was vorige week nog op tv.
TV is geen plein vol mensen die op spannende momenten het bier heffen en 'oeeeeeeeeh!' roepen :{w
Let me see you stripped down to the bone
pi_181004156
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:48 schreef Barreltje het volgende:
dan zit ik op zee.. -O-
Ja, potver! -O- :*
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:51:38 #137
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004159
Oh en vrouwen die oraal anticonceptie nemenz knipperen 32% meer met hun ogen dan andere vrouwen.

Reddit.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:51:55 #138
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181004172
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:50 schreef minilot het volgende:

[..]

TV is geen plein vol mensen die op spannende momenten het bier heffen en 'oeeeeeeeeh!' roepen :{w
Ik kom voor een film, niet om mensen horen "Oeeehhh" te roepen.
pi_181004235
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik kom voor een film, niet om mensen horen "Oeeehhh" te roepen.
Zulks draagt bij al-honderd-keer-gezien-klassiekers als Alien en Jurassic Park mijns inziens toch elk jaar wel bij aan de zomerse feestvreugde :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_181004266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sowieso, herhalende gerechten volgens strak schema zijn niet tof :P Wij aten vroeger elke woensdag patat, elke donderdag macaroni, spaghetti of nasi etc. Drama :D
Brr.. Naja veel koks aan boord hebben een 7 daags menu :')

Heel leuk als je dan de datumgrens over gaat en 2x dezelfde dag hebt :r
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:54:12 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181004268
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:51 schreef Kreator het volgende:
Oh en vrouwen die oraal anticonceptie nemenz knipperen 32% meer met hun ogen dan andere vrouwen.

Reddit.
En draait het dan om het oraal innemen?
Of het feit dat het hormonale anticonceptie is?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:54:19 #142
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181004272
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:48 schreef minilot het volgende:
Back to the Future is 25 augustus (zaterdag) één van de classics op de Pleinbios in Rotterdam dit jaar. :9 O+
CUL-meet? *O*
Dat klinkt erg leuk, maar ik sla toch even over. Minstens net zo lang onderweg zijn als daar zijn spreekt me toch niet zo aan :D
pi_181004284
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik kom voor een film, niet om mensen horen "Oeeehhh" te roepen.
Ik kijk wel eens films waar mensen “ooeeehhh” roepen.
pi_181004380

_O_

Heerlijk, typisch Belgs :D 2 'ouwe baasjes' die laten zien hoe 't moet.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:00:08 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181004448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:54 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Brr.. Naja veel koks aan boord hebben een 7 daags menu :')

Heel leuk als je dan de datumgrens over gaat en 2x dezelfde dag hebt :r
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181004651
quote:
Dit is inderdaad helemaal prima ja _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:09:23 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004776
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Ik haal de laatste tijd af en toe "ping-en-klaar" uit het vriesvak, maar dit is niet echt culinair hoogstaand. Wel makkelijk.
De meeste AH maaltijden vind ik ronduit goor, maar misschien zijn er nog wat die minder goor zijn.

Disclaimer: Dit is op dagen dat ik 14 uur heb gewerkt en het eigenlijk al teveel moeite is om aan mijn bal te krabben, laat staan om zelf een eerder gekookte maaltijd te ontdooien en rijst te koken.
pi_181004795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het introduceert partijen bij je eigen valpartij die daar helemaal niets te zoeken hebben.
Een valpartij is te voorkomen. Het leed waar het imo hierover gaat niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:10:39 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181004816
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Kreator het volgende:
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Ik haal de laatste tijd af en toe "ping-en-klaar" uit het vriesvak, maar dit is niet echt culinair hoogstaand. Wel makkelijk.
De meeste AH maaltijden vind ik ronduit goor, maar misschien zijn er nog wat die minder goor zijn.

Disclaimer: Dit is op dagen dat ik 14 uur heb gewerkt en het eigenlijk al teveel moeite is om aan mijn bal te krabben, laat staan om zelf een eerder gekookte maaltijd te ontdooien en rijst te koken.
Persoonlijk vind ik de Lidl kant-en-klaar sla-bakken prima, en gooi ik er dan een stukje vis of vlees naast.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:11:01 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181004824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een valpartij is te voorkomen. Het leed waar het imo hierover gaat niet.
Was geen letterlijke valpartij.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:11:20 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de Lidl kant-en-klaar sla-bakken prima, en gooi ik er dan een stukje vis of vlees naast.
Misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik alleen naar de Appie ga.
pi_181004843
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Kreator het volgende:
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Ik haal de laatste tijd af en toe "ping-en-klaar" uit het vriesvak, maar dit is niet echt culinair hoogstaand. Wel makkelijk.
De meeste AH maaltijden vind ik ronduit goor, maar misschien zijn er nog wat die minder goor zijn.

Disclaimer: Dit is op dagen dat ik 14 uur heb gewerkt en het eigenlijk al teveel moeite is om aan mijn bal te krabben, laat staan om zelf een eerder gekookte maaltijd te ontdooien en rijst te koken.
Niet van mezelf maar ik hoorde laatst dat een zak met eten van Iglo (geloof ik) prima te doen was. Maaltijdsalade van de AH vond ik niet lekker, maar ja, jij misschien wel.
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:13:13 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181004894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Niet van mezelf maar ik hoorde laatst dat een zak met eten van Iglo (geloof ik) prima te doen was. Maaltijdsalade van de AH vond ik niet lekker, maar ja, jij misschien wel.
Oh die ken ik. Die vind ik viezer dan de ping-en-klaar van Iglo. Die zakken zit ook veel te weinig in. En het is dus best vies.
pi_181004981
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Kreator het volgende:
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Ik haal de laatste tijd af en toe "ping-en-klaar" uit het vriesvak, maar dit is niet echt culinair hoogstaand. Wel makkelijk.
De meeste AH maaltijden vind ik ronduit goor, maar misschien zijn er nog wat die minder goor zijn.

Disclaimer: Dit is op dagen dat ik 14 uur heb gewerkt en het eigenlijk al teveel moeite is om aan mijn bal te krabben, laat staan om zelf een eerder gekookte maaltijd te ontdooien en rijst te koken.
Ik vind die stoommaaltijden nog best aardig te doen eigenlijk :@ Ik ben absoluut geen fan van de Jumbo maaltijdsalades :r
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181005109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vind die stoommaaltijden nog best aardig te doen eigenlijk :@ Ik ben absoluut geen fan van de Jumbo maaltijdsalades :r
Een culinairesnobberige ex collega van mij vond die stoommaaltijden tijdens een keukenverbouwing ook goed te doen. Ik wist niet wat ik hoorde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181005212
Ik vond vroeger de indo gerechtjes en de lasagne prima te eten. Maar dat is al wel 20 jaar geleden vrees ik :D Geen idee hoe het nu is.
Iets recenter nam ik nog wel eens de maaltijdsalade met geitenkaas, die vond ik ook prima. De anderen wat minder maar niet echt vies of zo. Gewoon wel ok.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:21:11 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181005216
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vind die stoommaaltijden nog best aardig te doen eigenlijk :@ Ik ben absoluut geen fan van de Jumbo maaltijdsalades :r
Ik heb die met kip een keer gehad en die kip zag eruit alsof het 3 oorlogen had overleefd. Dat vond ik wel wat minder. (kokhalsneigingen).
Misschien moet ik een keer een andere proberen. :7.
pi_181005255
Is er niet een app., waar je maaltijden kan bestellen en afhalen bij kokers thuis in de buurt?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:22:59 #159
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181005283
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:22 schreef AnneX het volgende:
Was er niet een app., waar je maaltijden kan bestellen en afhalen bij kokers thuis in de buurt?
Whatsapp?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:23:39 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181005313
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:22 schreef AnneX het volgende:
Is er niet een app., waar je maaltijden kan bestellen en afhalen bij kokers thuis in de buurt?
Hm?
pi_181005349
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb die met kip een keer gehad en die kip zag eruit alsof het 3 oorlogen had overleefd. Dat vond ik wel wat minder. (kokhalsneigingen).
Misschien moet ik een keer een andere proberen. :7.
Ik denk dat je wat overdrijft :) En misschien moet je gewoon accepteren dat je, als je gaar bent en geen zin hebt om te koken en geen zin om af te halen, je gewoon dit soort maaltijden gaat eten.

Of een andere baan zoeken zonder werkdag van 14 uur. Of een warme maaltijd mee naar kantoor nemen voor tussen de middag en dan gewoon ´s avonds brood of een soepje.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181005352
quote:
Ja, daar keek ik net ook even naar. Kennisje van mij heeft dat een tijdje gedaan (gekookt) leuk concept.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181005372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een culinairesnobberige ex collega van mij vond die stoommaaltijden tijdens een keukenverbouwing ook goed te doen. Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik heb ze een flink aantal keer als lunch gebruikt. Ideaal :Y Ook de koolhydraatbeperkte varianten.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_181005375
M'n zus doet het sporadisch ook :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:12 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181005565
Bij ping-en-go eet ik kant en klare poffertjes oid.
Dan komt groente de dag daarna wel weer.

Goed punt trouwens... eten... zo maar eens boodschappen doen.

Net even bij vrienden langs (zondag daar gezwommen en m'n trouwring laten liggen, grom) ben ik daar, zeg ik dat ik de blower van de auto nog moet repareren voor de vakantie (onderin blaast goed, midden matig en op het raam helemaal niet. Krijg je met airco dus alleen heel koude voeten _O-

Hij: is dat niet gewoon het inlaatfilter? :? Loopt naar de auto, klikt hem open, voelt even, heeft binnen 10 tellen een heel vies filter in handen. Compressor er op, opgelost, motorkap weer dicht. In minder dan 5 minuten *O* En helemaal opgelost!

Ik had het heus zelf gekund, maar dan was het google-youtube-kijken onder motorkap-google-fixen geweest. In ongeveer een uur :D

* freecell is happy
pi_181005747
Iglo roerbaksensatie (afschuwelijke naam) is goed te doen voor van die drukke/luie dagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181005781
Waarom heb je werkdagen van 14 uur Krea?
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:39:07 #170
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181005843
Kreator, misschien is mealpreppen wel wat voor jou?
https://sochicken.nl/meal-preppen
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:46:27 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181006097
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Iglo roerbaksensatie (afschuwelijke naam) is goed te doen voor van die drukke/luie dagen.
Ja, dat zijn die kleine zakjes. :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:37 schreef Lot_1 het volgende:
Waarom heb je werkdagen van 14 uur Krea?
is maar 1 of 2 dagen per week. Dan komt dat door reistijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:39 schreef morgane het volgende:
Kreator, misschien is mealpreppen wel wat voor jou?
https://sochicken.nl/meal-preppen
Dat doe ik voor het eerst al een beetje ja. Maar ik vind het op die dagen alsnog irritant dat ik rijst of pasta moet koken (want die vries ik niet in) en ik moet in de ochtend al nadenken dat ik het eten uit de vriezer haal. :7.
Maar op zich is dit misschien wel de betere oplossing.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:48:46 #172
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181006182
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat zijn die kleine zakjes. :P.

[..]

is maar 1 of 2 dagen per week. Dan komt dat door reistijd.

[..]

Dat doe ik voor het eerst al een beetje ja. Maar ik vind het op die dagen alsnog irritant dat ik rijst of pasta moet koken (want die vries ik niet in) en ik moet in de ochtend al nadenken dat ik het eten uit de vriezer haal. :7.
Maar op zich is dit misschien wel de betere oplossing.
Je zou voor die dagen dan maaltijden kunnen maken waar je bijv. couscous, bulgur, noodles etcetera bij eet. Gaat een stuk sneller dan rijst of pasta.

Wij zijn trouwens met z'n tweeën thuis en ik kook eigenlijk altijd voor vier personen. Dan eten we bijvoorbeeld op maandag en woensdag hetzelfde en op dinsdag en donderdag. Bevalt al jaren prima :)
pi_181006187
Met brood erbij? Of magnetronrijst?
Of iets als chili, dat kan best met alleen nacho's :)

Of wilde je gewoon even klagen en bedenken wij nu oplossingen? ;)
pi_181006524
quote:
Dank je.
pi_181006605
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat zijn die kleine zakjes. :P.

[..]

is maar 1 of 2 dagen per week. Dan komt dat door reistijd.

[..]

Dat doe ik voor het eerst al een beetje ja. Maar ik vind het op die dagen alsnog irritant dat ik rijst of pasta moet koken (want die vries ik niet in) en ik moet in de ochtend al nadenken dat ik het eten uit de vriezer haal. :7.
Maar op zich is dit misschien wel de betere oplossing.
Je kunt voor die 2 dagen ook dingen in de koelkast bewaren icl rijst en pasta :Y Hoeft niet meteen diepgevroren te zijn he.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:04:28 #176
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181006635
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:48 schreef morgane het volgende:

[..]

Je zou voor die dagen dan maaltijden kunnen maken waar je bijv. couscous, bulgur, noodles etcetera bij eet. Gaat een stuk sneller dan rijst of pasta.

Wij zijn trouwens met z'n tweeën thuis en ik kook eigenlijk altijd voor vier personen. Dan eten we bijvoorbeeld op maandag en woensdag hetzelfde en op dinsdag en donderdag. Bevalt al jaren prima :)
Ja, zo doe ik het dan ook. Ik vries curry of pastasaus wel in. Maar er zijn ook veel dingen die ik echt niet lekker vind nadat ze zijn ingevroren.
Momenteel bestel ik regelmatig eten, maar dat is duur en ook niet erg gezond. Ik vind het gewoon wel makkelijk om wat kant-en-klaar voer in de vriezer te hebben voor die dagen dat ik geen energie over heb.

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:48 schreef freecell het volgende:
Of wilde je gewoon even klagen en bedenken wij nu oplossingen? ;)
Ik klaag altijd.
Ik vroeg naar kant-en-klaar. Dat er andere oplossingen zijn, is prima en dat gebruik ik ook wel, maar soms is het wel makkelijk om echt niet na te denken over eten en iets in de magnetron of oven te drukken. Maar het meeste is goor, dus vandaar mijn verzoek om ervaringen.
Soms zitten er ineens wel pareltjes tussen.
pi_181006650
# Kreator : Overigens kun je ook 1 x week bij je ouders / moeder eten ? *O*

#tweevliegen w/
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:06:03 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181006673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Je kunt voor die 2 dagen ook dingen in de koelkast bewaren icl rijst en pasta :Y Hoeft niet meteen diepgevroren te zijn he.
Ik doe dit nooit, omdat ik zodra ik dit ook maar één keer doe op laten we zeggen maandag, ik toevallig die dinsdag t/m vrijdag niet thuis ben/eet en ik dat eten weg moet gooien en dat vind ik dan weer zonde.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:07:17 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181006709
@ Krea: koop een sloofje vrouw/vriendin die voor je kookt. *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:07:32 #180
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181006719
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:05 schreef AnneX het volgende:
# Kreator : Overigens kun je ook 1 x week bij je ouders / moeder eten ? *O*

#tweevliegen w/
Knor Kip Tandoori eten en tablet/pc/telefoon repareren. :(.

En juist op die lange dagen wil ik niet om 19:30 nog aanschuiven in mijn moeders huis. Dan wil ik dood op de bank met iets kant-en-klaar.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:08:11 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181006732
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:07 schreef golfer het volgende:
@ Krea: koop een sloofje vrouw/vriendin die voor je kookt. *)
Heb je vanavond al iets te doen?
pi_181006748
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik doe dit nooit, omdat ik zodra ik dit ook maar één keer doe op laten we zeggen maandag, ik toevallig die dinsdag t/m vrijdag niet thuis ben/eet en ik dat eten weg moet gooien en dat vind ik dan weer zonde.
Ohja, dat is niet handig. :)
pi_181006785
Boekenkastinvasie!

SPOILER: spam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:12:37 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181006836
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Knor Kip Tandoori eten
Een Indiaase studente die geen lid is van het corps beffen???
Of is het Knorr kip Tandoori eten? Wat één letter toch uitmaakt..
*wegduik* :9
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181006919
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Indiaase studente die geen lid is van het koor beffen???
Of is het Knorr kip Tandoori eten? Wat één letter toch uitmaakt..
*wegduik*
corps
Kwak
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:17:03 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181006946
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

corps
Je hebt gelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181007090
Atomic Blonde aan het kijken, net gestart, maar vind de soundtrack nu al tof ^O^ Heerlijk jaren 80 alles :)
pi_181007091
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik doe dit nooit, omdat ik zodra ik dit ook maar één keer doe op laten we zeggen maandag, ik toevallig die dinsdag t/m vrijdag niet thuis ben/eet en ik dat eten weg moet gooien en dat vind ik dan weer zonde.
Ja. Idem. Altijd. :+
pi_181007131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:10 schreef minilot het volgende:
Boekenkastinvasie!

SPOILER: spam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zitten ze wel vast aan de muur (die kasten dus)
We have far more in common than that which devides us..
pi_181007263
Sunny, ik vond helaas achteraf de soundtrack ( :9 ) verreweg het tofste van de hele film. Verder, meh.. Ondanks de potentie!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

zitten ze wel vast aan de muur (die kasten dus)
Uiteraard!
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:32:52 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181007356
Sunny, ik vond helaas achteraf de soundtrack ( :9 ) verreweg het tofste van de hele film. Verder, meh.. Ondanks de potentie!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:33:43 #192
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_181007386
Krea, ik heb heel de film niet gezien, ondanks de soundtrack en potentie.
pi_181007445
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:29 schreef minilot het volgende:
Sunny, ik vond helaas achteraf de soundtrack ( :9 ) verreweg het tofste van de hele film. Verder, meh.. Ondanks de potentie!
Ik verwacht dan ook niet zo veel van de film zelf. Tot nu toe vooral vermakelijk, leuk bekende plekken in beeld en toffe muziek. Prima hangdag-besteding dus ^O^
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:36:36 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181007473
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:33 schreef Anthraxx het volgende:
Krea, ik heb heel de film niet gezien, ondanks de soundtrack en potentie.
Dat doe je slim, A. Met name vanwege het feit dat de soundtrack zo'n beetje het enige positieve is aan die film. De rest is vrij meh.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:37:06 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181007484
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat doe je slim, A. Met name vanwege het feit dat de soundtrack zo'n beetje het enige positieve is aan die film. De rest is vrij meh.
Tevens was het in potentie een goede film, maar kwam dit niet echt tot uiting.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:37:25 #196
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181007495
Het is een rustige dag bij Krea's werk.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:38:38 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181007534
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Kreator het volgende:
Het is een rustige dag bij Krea's werk.
kan je alvast maaltijden voorbereiden ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181007541
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Kreator het volgende:
Het is een rustige dag bij Krea's werk.
:D You don't say ;)
pi_181007577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Atomic Blonde aan het kijken, net gestart, maar vind de soundtrack nu al tof ^O^ Heerlijk jaren 80 alles :)
oh die heb ik in de bios gezien, heerlijk O+
Kwak
pi_181007593
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tevens was het in potentie een goede film, maar kwam dit niet echt tot uiting.
Oh haha ik vond m dus wel tof. sorry.
Kwak
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:42:09 #201
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181007634
Oei, James McAvoy O+
pi_181007640
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:37 schreef Kreator het volgende:
Het is een rustige dag bij Krea's werk.
:D

Film niet gezien, zelfs nog niet van gehoord :o
Goed, niet kijken dus ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:42:45 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181007649
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

kan je alvast maaltijden voorbereiden ..
Ik heb honger. Er zit een mcdonalds op wandelafstand. Daar rij ik zo nog langs.
pi_181007666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Atomic Blonde aan het kijken, net gestart, maar vind de soundtrack nu al tof ^O^ Heerlijk jaren 80 alles :)
Een van mijn favoriete films van dat jaar
Die muziek O+ en de beelden O+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:43:40 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181007679
ik ga eens mijn maiscrackers met pindakaas opknabbelen :6
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181007695
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Een van mijn favoriete films van dat jaar
Die muziek O+ en de beelden O+
Het is tof gefilmd idd :Y
Over het verhaal ben ik nog niet helemaal uit..
pi_181007722
Gerardus witbier. Hop.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:45:30 #208
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_181007737
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Kreator het volgende:
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Ik haal de laatste tijd af en toe "ping-en-klaar" uit het vriesvak, maar dit is niet echt culinair hoogstaand. Wel makkelijk.
De meeste AH maaltijden vind ik ronduit goor, maar misschien zijn er nog wat die minder goor zijn.

Disclaimer: Dit is op dagen dat ik 14 uur heb gewerkt en het eigenlijk al teveel moeite is om aan mijn bal te krabben, laat staan om zelf een eerder gekookte maaltijd te ontdooien en rijst te koken.
Ik vind stoommaaltijden van de ah okee :)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_181007745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:44 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Het is tof gefilmd idd :Y
Over het verhaal ben ik nog niet helemaal uit..
Voor zo'n film vond ik het goed genoeg
pi_181007764
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:43 schreef Barreltje het volgende:
ik ga eens mijn maiscrackers met pindakaas opknabbelen :6
:D _O- I see what you did there :+
pi_181008212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:42 schreef morgane het volgende:
Oei, James McAvoy O+
Ja, dat hielp wel. Soppigmakend hoofd en accent, die knul. :9 O+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:07:53 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181008228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D _O- I see what you did there :+
wat dan ? :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181008255
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat dan ? :?
:P uitleggen is niet leuk..

Die McAvoy, ik moet hem steeds IMDB'en, blijft niet hangen bij me _O- Dus geloof dat ik de mening niet deel..
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:09:35 #214
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:P uitleggen is niet leuk..

Die McAvoy, ik moet hem steeds IMDB'en, blijft niet hangen bij me _O- Dus geloof dat ik de mening niet deel..
Ik ken hem uit Shameless :D
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:09:57 #215
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181008276
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Kreator het volgende:
In een wereld waar slechte en minder slechte kant-en-klare maaltijden bestaan, wat vinden jullie dan minder slechte varianten?
Misschien wil Loona wel een centje bijverdienen?
Dat je bij haar een bord eten op kan halen?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:11:01 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181008299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:P uitleggen is niet leuk..

Die McAvoy, ik moet hem steeds IMDB'en, blijft niet hangen bij me _O- Dus geloof dat ik de mening niet deel..
Enige wat ik met hem gezien heb is band of brothers zie ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181008324
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enige wat ik met hem gezien heb is band of brothers zie ik
Oh zit ie daar ook in? Paar keer gezien, die hele serie, maar kan me hem dus niet herinneren :+ Dat bedoel ik dus.. :P
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:12:05 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181008328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Misschien wil Loona wel een centje bijverdienen?
Dat je bij haar een bord eten op kan halen?
Looks like the beginning of a beautifull friendship
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:12:25 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181008339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:12 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh zit ie daar ook in? Paar keer gezien, die hele serie, maar kan me hem dus niet herinneren :+ Dat bedoel ik dus.. :P
Gaat mij ook zo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:13:31 #220
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181008372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef morgane het volgende:

[..]

Ik ken hem uit Shameless :D
Ik ook. Van die mannen die ik totaal niet aantrekkelijk vind maar in een bepaalde rol juist woest aantrekkelijk. Waarschijnlijk door de chemistry met zijn liefje. Dat je gebiologeerd blijft kijken.

Er zijn nog een paar van die acteurs. Ruth Wilson bijvoorbeeld. Of euh Jeroen Willems.
pi_181008449
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:13 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ook. Van die mannen die ik totaal niet aantrekkelijk vind maar in een bepaalde rol juist woest aantrekkelijk. Waarschijnlijk door de chemistry met zijn liefje. Dat je gebiologeerd blijft kijken.

Er zijn nog een paar van die acteurs. Ruth Wilson bijvoorbeeld. Of euh Jeroen Willems.
Ruth als psycho-babe in Luther _O_ _O_ O+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:20:34 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181008557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:16 schreef Sunnythesun het volgende:

Ruth als psycho-babe in Luther _O_ _O_ O+
En als minnares in The Affair. O+ :9~
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:21:39 #223
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:12 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh zit ie daar ook in? Paar keer gezien, die hele serie, maar kan me hem dus niet herinneren :+ Dat bedoel ik dus.. :P
Hij zat in maar 1 aflevering ;)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:24:05 #224
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008643
Mijn huidige 'crush' is Saga in The Bridge O+ O+ O+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:24:34 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181008649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:24 schreef morgane het volgende:
Mijn huidige 'crush' is Saga in The Bridge O+ O+ O+
Die is ook O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181008672
Overmorgen komt schoonzusje met familie eten. Wat zal ik eens koken zonder lang in de keuken te staan.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:25:20 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181008673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:24 schreef morgane het volgende:
Mijn huidige 'crush' is Saga in The Bridge O+ O+ O+
Die is leuk door de Aspergerrol die ze speelt, maar niet mooi.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181008718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef Myraela het volgende:
Overmorgen komt schoonzusje met familie eten. Wat zal ik eens koken zonder lang in de keuken te staan.
Stamppot rauwe andijvie met spekjes, rookworst, amsterdamse uitjes en augurkjes erbij.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181008741
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Stamppot rauwe andijvie met spekjes, rookworst, amsterdamse uitjes en augurkjes erbij.
Brrrrrrrr. Andijvie stamppot is echt zo'n beetje het enige wat ik echt niet lust.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:28:35 #230
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Die is leuk door de Aspergerrol die ze speelt, maar niet mooi.
Smaken verschillen :+
pi_181008773
Engelse of Zweeds-Deense versie?
Engels heb ik niet gezien, in die andere werd ze gespeeld door een vrouw die wel mooi was, maar niet 'crush' mooi imo. Wel briljant geacteerd!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:31:12 #232
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:29 schreef freecell het volgende:
Engelse of Zweeds-Deense versie?
Engels heb ik niet gezien, in die andere werd ze gespeeld door een vrouw die wel mooi was, maar niet 'crush' mooi imo. Wel briljant geacteerd!
Die laatste. Ik vind haar dus wel knap, maar vooral een ontzettend goede actrice ^O^
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:31:33 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181008824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Die is leuk door de Aspergerrol die ze speelt, maar niet mooi.
Daarin verschillen we dan van mening.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181008833
Krijg net een beterschaps-appje van de buuf...
Ik: uh, niemand ziek hier?
Zij: Ow, dat is wel fijner. Dat hoorde ik van de welbekende fluisteraar.

Bedoelt ze nu een echt iemand, een buurvrouw oid, of bedoelt ze de imaginaire man die in de muren woont, ik weet het echt niet :@
pi_181008836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:31 schreef morgane het volgende:

[..]

Die laatste. Ik vind haar dus wel knap, maar vooral een ontzettend goede actrice ^O^
Eens! Mooie vrouw, briljant geacteerde rol _O_
pi_181008855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:31 schreef morgane het volgende:

[..]

Die laatste. Ik vind haar dus wel knap, maar vooral een ontzettend goede actrice ^O^
Ja, ik vind haar ook mooi :Y Maar voor crush-level moet je bij mij wel redelijk buitenaards mooi zijn denk ik :D
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:33:22 #237
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_181008883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, ik vind haar ook mooi :Y Maar voor crush-level moet je bij mij wel redelijk buitenaards mooi zijn denk ik :D
Ik heb een brede smaak >:)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:33:58 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181008897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, ik vind haar ook mooi :Y Maar voor crush-level moet je bij mij wel redelijk buitenaards mooi zijn denk ik :D
Persoonlijk hanteer ik daarvoor "de schaal van Maggie Gyllenhaal"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181008986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:33 schreef fietsie het volgende:
Maggie Gyllenhaal
Ik moest haar google-en (googlen? googelen?) maar dat is echt een mooie vrouw inderdaad :Y
Als ze zo beweegt en praat als ze eruit ziet is ze echt prachtig :)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:38:48 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181009011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef Myraela het volgende:
Overmorgen komt schoonzusje met familie eten. Wat zal ik eens koken zonder lang in de keuken te staan.
Hoezo zonder lang in de keuken te staan?
Hup, koken kreng!
pi_181009067
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:00 schreef minilot het volgende:

In veel opzichten wel, maar als mijn kind een religie zou gaan aanhangen dan zou ik daar wel degelijk enorm mee in mijn maag zitten. Ik zie het niet als zomaar een andere manier van leven die 'ook goed' is, ik zie het als je leven richten op iets dat gewoonweg niet waar is. Als mijn lief bijvoorbeeld toch weer christelijk zou worden, dan scheiden we. Ik zou 'm simpelweg niet voldoende serieus meer kunnen nemen als levenspartner.
Eensch qua partner.
Ik heb zo'n kind, en zit er wel mee in mn maag, maar toch kan je er geen f*ck aan doen als ie eenmaal volwassen is.
pi_181009086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:38 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo zonder lang in de keuken te staan?
Hup, koken kreng!
Ik heb het al bedacht. Ik maak een risotto met champignons en erwten, beenham uit de sousvide en een simpele rucola salade.
pi_181009132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ruth als psycho-babe in Luther _O_ _O_ O+
googlet.... oh die met die duckface :@ ik kan er niet aan wennen...
Kwak
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:49:26 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181009244
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:31 schreef freecell het volgende:
Krijg net een beterschaps-appje van de buuf...
Ik: uh, niemand ziek hier?
Zij: Ow, dat is wel fijner. Dat hoorde ik van de welbekende fluisteraar.

Bedoelt ze nu een echt iemand, een buurvrouw oid, of bedoelt ze de imaginaire man die in de muren woont, ik weet het echt niet :@
God?
pi_181009347
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

God?
Origineel wel.
pi_181009826
Je weet wanneer je peuter ongelofelijk moe is wanneer hij huilend op de grond ligt omdat je chips voor hem pakt... :') manoman, wat een dag hier.
pi_181009851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Je weet wanneer je peuter ongelofelijk moe is wanneer hij huilend op de grond ligt omdat je chips voor hem pakt... :') manoman, wat een dag hier.
Ik voel me ook zo vandaag :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181009984
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik voel me ook zo vandaag :')
Ik ook. Maar jammer genoeg tellen moeders niet mee. Maar goed, kind zit onverantwoord voor de tv, en heeft toch een bakje chips opgegeten. Nu eens kijken wat ik met kind twee moet...
pi_181010683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Je weet wanneer je peuter ongelofelijk moe is wanneer hij huilend op de grond ligt omdat je chips voor hem pakt... :') manoman, wat een dag hier.
Volgens mij is iedereen vandaag in zo’n bui. Moe, lamlendig door de warmte. En wij kunnen dit beredeneren maar die ukken van jou nog niet. Maar wel een :*
We have far more in common than that which devides us..
pi_181010830
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen vandaag in zo’n bui. Moe, lamlendig door de warmte. En wij kunnen dit beredeneren maar die ukken van jou nog niet. Maar wel een :*
Ja, en het feit dat hij dood op is van de laatste twee weken helpt ook niet!
pi_181010944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Die is leuk door de Aspergerrol die ze speelt, maar niet mooi.
Heb je de actrice ooit buiten haar rol gezien?
Ik vind haar als Saga bepaald niet lelijk, maar man wat een verschil als ze niet Saga is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:23:34 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181011411
Avondeten eenvoudig gehouden
Een pan asperge crèmesoep van dit voorjaar, gemaakt van het kookvocht van de aspergesschillen en de asperges die we dit jaar aten, plus een grote hoeveelheid asperges. Smaakte zeer intensief naar asperges ondanks de room en het bindmiddel.
Daarna twee soorten ham (een Serano en een witschimmel ham) met een héél zoete honingmeloen.
Heerlijk en snel klaar
Voor morgen of overmorgen twee steaks in de marinade gelegd met veeeel knoflook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:25:58 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181011471
Ziekenhuiskeuken was waarschijnlijk uitgegaan van minimale hoeveelheid mensen die blijven eten....
Er was keuze tussen rode bietjes (aangezoet, met iets klefs) en tuinbonen.
Een gehaktbal of patat voor erbij.

Of Zomerstamppot.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:27:34 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181011514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:25 schreef fietsie het volgende:
Ziekenhuiskeuken was waarschijnlijk uitgegaan van minimale hoeveelheid mensen die blijven eten....
Er was keuze tussen rode bietjes (aangezoet, met iets klefs) en tuinbonen.
Een gehaktbal of patat voor erbij.

Of Zomerstamppot.
Meh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:28:07 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181011524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meh
Ze hebben een portie rode bietjes voor me afgespoeld met kokend water.
En zo'n bal erbij.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181011551
quote:
Klinkt anders best lekker? Met drie uien ook wel ;)
pi_181011573
Piet: klinkt Heerlijk! Ben gek op asperges. Alleen daarna plassen :r
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:30:18 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181011579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ze hebben een portie rode bietjes voor me afgespoeld met kokend water.
En zo'n bal erbij.
Terwijl bietjes toch niets nodig hebben, hooguit wat citroensap of azijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:30:39 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181011595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:30 schreef freecell het volgende:
Piet: klinkt Heerlijk! Ben gek op asperges. Alleen daarna plassen :r
Dat is minder idd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:31:35 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181011611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl bietjes toch niets nodig hebben, hooguit wat citroensap of azijn
Ik denk dat al die groenten die hier liggen (Ze komen uit een centraalkeuken in Amersfoort, diepvries) restproducten zijn van andere productie processen.
En dat zo'n vloeistof de smaak moet uniformeren.

Worteltjes zijn hier nl ook altijd uiteindjes of "balletjes", snijbonen nooit vlezig/sappig, enz enz.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:33:22 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181011660
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:06 schreef Vanyel het volgende:

Heb je de actrice ooit buiten haar rol gezien?
Ik vind haar als Saga bepaald niet lelijk, maar man wat een verschil als ze niet Saga is.
Ja, heb Sofia Helin ook wel eens in een andere rol gezien. Ik val nou eenmaal niet op blonde vrouwen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181011753
Dat is wel iets anders dan 'is niet mooi'.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:38:28 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181011756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, heb Sofia Helin ook wel eens in een andere rol gezien. Ik val nou eenmaal niet op blonde vrouwen.
Meer Joanne Whalley?

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181011872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:25 schreef fietsie het volgende:
Ziekenhuiskeuken was waarschijnlijk uitgegaan van minimale hoeveelheid mensen die blijven eten....
Er was keuze tussen rode bietjes (aangezoet, met iets klefs) en tuinbonen.
Een gehaktbal of patat voor erbij.

Of Zomerstamppot.
Bij ons in t zkh zijn er naast de warme maaltijden altijd keuzes zoals maaltijdsalades en creatief met brood op een bord.
pi_181011904
Ik had AVG *O*
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:44:51 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181011921
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bij ons in t zkh zijn er naast de warme maaltijden altijd keuzes zoals maaltijdsalades en creatief met brood op een bord.
Hier ook. Tot een commerciële partij het restaurant volledig overnam.
Nu doen ze dat soort dingen alleen op dagen dat savonds een grote omzet verwacht wordt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_181012001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier ook. Tot een commerciële partij het restaurant volledig overnam.
Nu doen ze dat soort dingen alleen op dagen dat savonds een grote omzet verwacht wordt.
-O-
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:48:31 #269
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_181012029
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:47 schreef Bluezz het volgende:

[..]

-O-
Gevolg is dat verpleegkundigen en dienstdoenden massaal weer brood meenemen en de omzet dus verder daalt...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:50:46 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181012095
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gevolg is dat verpleegkundigen en dienstdoenden massaal weer brood meenemen en de omzet dus verder daalt...
Terwijl goed eten in ziekenhuizen goed is voor stafretentie en het verblijf van patiënten duidelijk korter is omdat ze sneller opknappen.
Reden waarom de NHS dit gebruikt om kosten te besparen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181012141
quote:
Lekker toch. _O_ Blijft gekarameliseerd toch altijd te weinig van over.
pi_181012192
Ik had een pastei van de Lidl met kip, bacon en prei. Was wel okay, iets te veel deeg naar mijn smaak. Salade ernaast.
pi_181012211
quote:
Uien :9 Om de een of andere reden die niet besteld deze week :o

Maar deze was ook lekker https://www.hellofresh.nl(...)35851e2?locale=nl-NL Courgette lekker meegebakken met de bloemkoolrijst. Dikke prima.

Morgen tijd voor andijviestamppot.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181012405
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is minder idd
Het remt mij serieus in het eten van asperges :@
Brrrr, die geur is zo smerig!

En ik eet wel heel veel knoflook :+ Dat spreekt elkaar dan weer tegen hè?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:01:34 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181012426
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Origineel wel.
Ik moest zelf wel lachen. Ook belangrijk.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:02:54 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181012467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Het remt mij serieus in het eten van asperges :@
Brrrr, die geur is zo smerig!

En ik eet wel heel veel knoflook :+ Dat spreekt elkaar dan weer tegen hè?
Nee, dat ruik je zelf niet. Maar ik eet ook veel knoflook, soms worden mensen daar groen van of doen stappen terug, gaan ergens anders zitten..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:05:40 #277
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181012557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Het remt mij serieus in het eten van asperges :@
Brrrr, die geur is zo smerig!

Terwijl jouw pis normaal gesproken zo lekker ruikt dat je maar 1 keer per week doortrekt?
pi_181012758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Het remt mij serieus in het eten van asperges :@
Brrrr, die geur is zo smerig!

En ik eet wel heel veel knoflook :+ Dat spreekt elkaar dan weer tegen hè?
Aspergeplas O+

Dubbel genieten _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181012813
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat ruik je zelf niet. Maar ik eet ook veel knoflook, soms worden mensen daar groen van of doen stappen terug, gaan ergens anders zitten..
Zo veel knoflook eet ik nou ook weer niet :D
Hoewel... een schoonzus van mij heeft er steevast commentaar op, ook als ik twee dagen daarvoor 2 teentjes door een maaltijd voor 5 mensen heb gedaan.
Maar inderdaad, zelf ruik ik het nooit. En meestal laat ik het ook bij 2 teentjes. Shoarma en spaghetti aglio e olio uitgezonderd ;)
pi_181012831
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik moest zelf wel lachen. Ook belangrijk.
Zeker belangrijk.
You made your day! :7
pi_181013098
quote:
AnneX, dit recept is toch voor 2 personen?
Is dat zo?
pi_181013342
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:25 schreef Smallish het volgende:

[..]

AnneX, dit recept is toch voor 2 personen?
Echt :o
Wij eten hier echt te weinig -O-
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:35:47 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181013350
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Zo veel knoflook eet ik nou ook weer niet :D
Hoewel... een schoonzus van mij heeft er steevast commentaar op, ook als ik twee dagen daarvoor 2 teentjes door een maaltijd voor 5 mensen heb gedaan.
Maar inderdaad, zelf ruik ik het nooit. En meestal laat ik het ook bij 2 teentjes. Shoarma en spaghetti aglio e olio uitgezonderd ;)
Heb 2 dikke steaks in de knoflookmarinade gezet vanmiddag, 10 dikke tenen geraspt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181013377
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb 2 dikke steaks in de knoflookmarinade gezet vanmiddag, 10 dikke tenen geraspt
Ik ga daar dus instant van kwijlen :Y
Van knoflook en van steaks :Y
Maar dan niet te gaar graag ;)
pi_181013512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:35 schreef freecell het volgende:

Echt :o
Wij eten hier echt te weinig -O-
Jullie gezin zou overhouden van een HF maaltijd voor 2 personen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:43:05 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181013522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ga daar dus instant van kwijlen :Y
Van knoflook en van steaks :Y
Maar dan niet te gaar graag ;)
Dit zijn prachtig gemarmerde cotes du boeuf steaks a 800 gram. Omdat ze zo gemarmerd zijn ga ik ze mediumrare grillen zodat het vet mooi smelt en ze een boterachtge smaak krijgen, 57-58 graden kerntemperatuur .
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181013533
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:25 schreef Smallish het volgende:

[..]

AnneX, dit recept is toch voor 2 personen?
Het was (al weer) verbazend smakelijk. Beste beslissing oooooit. Hello Fresh *O*

Tja, en 3 uien bedoel je dat? voor 2 pp. Het zal voor groenten meetellen...?

De voorspelde 10 druppels neerslag zijn al verdampt, voordat ze hier waren.
Terras opgeruimd etc. -O-

Goed bezig, Piet _O_ tien tenen .
pi_181013556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jullie gezin zou overhouden van een HF maaltijd voor 2 personen :+
Ja :@
Dan is Tara 1/3 ik 1/3 en kinderen samen ook 1/3 :@ En dan nog over... Wacht, dan allemaal 1/4 is realistischer en dan 1/4 over :)

Waarom heb ik rolletjes ;(
pi_181013577
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit zijn prachtig gemarmerde cotes du boeuf steaks a 800 gram. Omdat ze zo gemarmerd zijn ga ik ze mediumrare grillen zodat het vet mooi smelt en ze een boterachtge smaak krijgen, 57-58 graden kerntemperatuur .
Ik kwijlde al ;)
Hier zou ik wél een grote mensenportie van op kunnen gok ik zo :+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:47:34 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181013623
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik kwijlde al ;)
Hier zou ik wél een grote mensenportie van op kunnen gok ik zo :+
Van de 800 gram is 100-150 gram bot btw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181013655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van de 800 gram is 100-150 gram bot btw
Dan krijg ik m niet op vrees ik :D Maar wie krijgt er wel 700 gram vlees in z'n eentje op dan? :o Dat deel je toch?
pi_181013755
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het was (al weer) verbazend smakelijk. Beste beslissing oooooit. Hello Fresh *O*

Tja, en 3 uien bedoel je dat? voor 2 pp. Het zal voor groenten meetellen...?

De voorspelde 10 druppels neerslag zijn al verdampt, voordat ze hier waren.
Terras opgeruimd etc. -O-

Goed bezig, Piet _O_ tien tenen .
Ik bedoelde hele recept voor twee. Klopt dus. Ziet er erg lekker uit! :)
Is dat zo?
pi_181013802
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Dan krijg ik m niet op vrees ik :D Maar wie krijgt er wel 700 gram vlees in z'n eentje op dan? :o Dat deel je toch?
Ik krijg dat wel op, maar dan verdeeld over een dag of vier....
Is dat zo?
pi_181013894
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het was (al weer) verbazend smakelijk. Beste beslissing oooooit. Hello Fresh *O*

Tja, en 3 uien bedoel je dat? voor 2 pp. Het zal voor groenten meetellen...?
Uien zijn toch ook gewoon groente. Ik heb dagen dat ik er in mijn eentje drie wegknaag, zeker zo gekarameliseerd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181014290
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:58 schreef Vanyel het volgende:

Uien zijn toch ook gewoon groente. Ik heb dagen dat ik er in mijn eentje drie wegknaag, zeker zo gekarameliseerd.
Blijft idd altijd veel te weinig van over -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181014796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijft idd altijd veel te weinig van over -O-
Uiensoep *O*

Het is geen spinazie gelukkig. Ik blijf elke keer weer teleurgesteld in de soeppan spinazie die verdwijnt in 1 opscheplepel :D
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:34:35 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181014877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Uiensoep *O*

Het is geen spinazie gelukkig. Ik blijf elke keer weer teleurgesteld in de soeppan spinazie die verdwijnt in 1 opscheplepel :D
ik ga uit van een zak spinazie pp, geloof dat deze voor een gezin gedacht zijn maar dat snap ik nooit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:35:43 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181014923
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijft idd altijd veel te weinig van over -O-
Afgelopen donderdag heb ik 25kg gehaald.

Vanmiddag weer nieuwe gehaald.

70 personen, twee warme maaltijden per dag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181015032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik ga uit van een zak spinazie pp, geloof dat deze voor een gezin gedacht zijn maar dat snap ik nooit.
Aan een hele zak hebben wij te weinig. En wij eten dus blijkbaar echt weinig :+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:41:58 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181015090
Oitnb spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:').
pi_181015218
ointb moest ik diep over nadenken... _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')