quote:
Op woensdag 8 augustus 2018 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]
Ze verliezen niet de 223 punten die ze al hebben, de punten met de nieuwe motor worden er, voor het constructeurs kampioenschap, niet bij opgeteld.
Denk dat het technisch niet een haalbare kaart is. Of de STR en de RB moeten heel erg veel op elkaar lijken.
Ahh inderdaad, de huidige blijven staan... maar zouden ze Renault nog genoeg punten zien halen om hun in te halen voor P3, zodra deze veilig is voor de constructeurs zouden ze dan dus over kunnen stappen. Ik hoop dat RB het ziet als gedeeltelijke test als voorloper op het nieuwe seizoen....
Even ervan uitgegaan dat het punten verschil tussen de 2 niet veranderd tot einde seizoen:
Mocht renault nu ineens gaan meedingen voor de overwinning, en RB met de Honda slecht presteren dan zouden ze 43 punten per race scoren, dat zijn ze nu 3 races veilig voordat ze ingehaald worden (Mexico 28-10).
Mocht de Renault echt beter zijn dan de Honda (dat ze elke race geen punten scoren), dan zou Renault voor plekken 4 en 5 gaan strijden dan zouden ze 6 races veilig zijn (Sochi 30-09)
Ga je er uit van P5 en 6 voor Renault en geen punten voor RB met de Honda, dan hebben ze 7 races. Dan zijn ze veilig vanaf Singapore (16-9)
Ik denk als je naar Torro Rosso kijkt dan het op zich met de betrouwbaarheid van de Honda echt wel vooruit is gegaan, dus helemaal geen punten halen lijkt met onzin.
Wie stuurt dit draadje even naar RB ?
Jammer dat Appendix 4, punt 5 tegenhoud dat 1 team met 2 motoren rijdt. Dan had je het verschil kunnen zien tussen de Honda en de Renault motor... Daniel met de Renault en Max met de Honda.
quote:
Each manufacturer shall submit an homologation dossier for each team it intends to supply.
There may only be one homologation dossier per team. Save for the dossier related to the power unit supplied to a team according to Article 23.4 b) of these Sporting Regulations, the dossiers for the teams supplied by a manufacturer shall be identical, at any given time, save for differences in parts agreed by the FIA at its absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, provided such differences have no significant effect on car performance. The FIA will grant dispensation from this Article
should the difference(s) have no effect on the power unit
Zonde dat die zin tussen punten staat, met een komma had het mijn inziens wel gekund.