abonnement Unibet Coolblue
pi_180991658
Red Bull loopt te zeuren over Renault (AL JAREN), Renault levert schijnbaar niet de spullen die redbull wenst.

Een F1 motor moet gehomologeerd zijn voordat deze gebruikt mag worden, die van Honda is dat reeds, deze ligt in de Torro Rosso.
Qua vermogen zouden deze ongeveer gelijk zijn. Dus qua kracht geen verlies.

Als het mogelijk zou zijn om de Honda in het huidige chassis onder te brengen om dan te switchen van krachtbron. Ja ze zullen grid penalties krijgen voor de race waar ze dit doen, echter is dit met de Renault motor ook.

Sporting regulations zegt het volgende over een krachtbon wijziging:
quote:
8.3 A competitor may change the make of engine at any time during the Championship. All points scored with an engine of different make to that which was first entered in the Championship may count (and will be aggregated) for the assessment of a commercial benefit, however such points will not count towards (nor be aggregated for) the FIA Formula One Constructors Championship. A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA. For the purposes of this Article 8.3, a major car manufacturer is a company whose shares are quoted on a recognised stock exchange or the subsidiary of such a company.
Enige nadeel, ze geven Daniel een kijkje in de keuken van volgend jaar, owh wat zal die dan mogelijk balen als deze motor echt zo goed is....

Dus ze verliezen nu de 223 punten die ze hebben over de 1e helft, echter heeft nummer 4 maar 84 punten, deze zouden ze (als de motor echt zo goed is als ze zeggen) hier geen problemen mee moeten hebben om deze weer in te halen.
pi_181004236
Volgens mij niet mogelijk, qua inbouwen in chassis etc.
pi_181017869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:53 schreef DaggerOne het volgende:
Volgens mij niet mogelijk, qua inbouwen in chassis etc.
Want?

Groter punt is dat het tijd kost, als de regels volgend jaar niet zo drastisch omgingen deden ze dit zeker weten. Nu hoop ik het alleen, maar denk het niet. De motor kunnen ze voor Ric gewoon geheim houden, die zal vast niet aan de buitenkant kunnen zien waarom die zo goed is.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:27:46 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181025181
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:07 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Red Bull loopt te zeuren over Renault (AL JAREN), Renault levert schijnbaar niet de spullen die redbull wenst.

Een F1 motor moet gehomologeerd zijn voordat deze gebruikt mag worden, die van Honda is dat reeds, deze ligt in de Torro Rosso.
Qua vermogen zouden deze ongeveer gelijk zijn. Dus qua kracht geen verlies.

Als het mogelijk zou zijn om de Honda in het huidige chassis onder te brengen om dan te switchen van krachtbron. Ja ze zullen grid penalties krijgen voor de race waar ze dit doen, echter is dit met de Renault motor ook.

Sporting regulations zegt het volgende over een krachtbon wijziging:

[..]

Enige nadeel, ze geven Daniel een kijkje in de keuken van volgend jaar, owh wat zal die dan mogelijk balen als deze motor echt zo goed is....

Dus ze verliezen nu de 223 punten die ze hebben over de 1e helft, echter heeft nummer 4 maar 84 punten, deze zouden ze (als de motor echt zo goed is als ze zeggen) hier geen problemen mee moeten hebben om deze weer in te halen.
Ze verliezen niet de 223 punten die ze al hebben, de punten met de nieuwe motor worden er, voor het constructeurs kampioenschap, niet bij opgeteld.

Denk dat het technisch niet een haalbare kaart is. Of de STR en de RB moeten heel erg veel op elkaar lijken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181027323
Hoop stiekem dat ze het doen.
Dit jaar is toch al redelijk verloren, kunnen ze het net zo goed gebruiken om een half jaar goed te testen... een luxe die andere partijen niet hebben. Kan dus een voorsprong opleveren.
pi_181047203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze verliezen niet de 223 punten die ze al hebben, de punten met de nieuwe motor worden er, voor het constructeurs kampioenschap, niet bij opgeteld.

Denk dat het technisch niet een haalbare kaart is. Of de STR en de RB moeten heel erg veel op elkaar lijken.
Ahh inderdaad, de huidige blijven staan... maar zouden ze Renault nog genoeg punten zien halen om hun in te halen voor P3, zodra deze veilig is voor de constructeurs zouden ze dan dus over kunnen stappen. Ik hoop dat RB het ziet als gedeeltelijke test als voorloper op het nieuwe seizoen....

Even ervan uitgegaan dat het punten verschil tussen de 2 niet veranderd tot einde seizoen:
Mocht renault nu ineens gaan meedingen voor de overwinning, en RB met de Honda slecht presteren dan zouden ze 43 punten per race scoren, dat zijn ze nu 3 races veilig voordat ze ingehaald worden (Mexico 28-10).
Mocht de Renault echt beter zijn dan de Honda (dat ze elke race geen punten scoren), dan zou Renault voor plekken 4 en 5 gaan strijden dan zouden ze 6 races veilig zijn (Sochi 30-09)
Ga je er uit van P5 en 6 voor Renault en geen punten voor RB met de Honda, dan hebben ze 7 races. Dan zijn ze veilig vanaf Singapore (16-9)

Ik denk als je naar Torro Rosso kijkt dan het op zich met de betrouwbaarheid van de Honda echt wel vooruit is gegaan, dus helemaal geen punten halen lijkt met onzin.

Wie stuurt dit draadje even naar RB ? :D

Jammer dat Appendix 4, punt 5 tegenhoud dat 1 team met 2 motoren rijdt. Dan had je het verschil kunnen zien tussen de Honda en de Renault motor... Daniel met de Renault en Max met de Honda.
quote:
Each manufacturer shall submit an homologation dossier for each team it intends to supply. There may only be one homologation dossier per team. Save for the dossier related to the power unit supplied to a team according to Article 23.4 b) of these Sporting Regulations, the dossiers for the teams supplied by a manufacturer shall be identical, at any given time, save for differences in parts agreed by the FIA at its absolute discretion to be solely associated with power unit installation with different teams, provided such differences have no significant effect on car performance. The FIA will grant dispensation from this Article i should the difference(s) have no effect on the power unit
Zonde dat die zin tussen punten staat, met een komma had het mijn inziens wel gekund.
pi_181048572
Zover ik begrepen heb, Engels F1 forum waar zelfde hypothese is gestart (in het voorjaar al), staat er verderop in de reglementen dat deze regel tegenspreekt of in iedergeval ruimer te interpreteren is dan wat hier nu geschetst wordt.

Het RB chassis, de RB14, is gehomologeerd net als de Honda krachtbron van STR. In het uitzonderlijke geval dat de Honda krachtbron op het RB14 chassis past, eventueel met behulp van een modulair systeem/andere rozet/ ophanging, zou de RedBull Honda het nog kunnen halen qua legalisatie! Daarna is pas dat de crashtest word aangevraagd en met wat geluk ook goedgekeurd + of de overige teams het er mee eens zijn.

Dat laatste zou nog wel eens het grootste struikelblok zijn als andere teams ook wel in zien dat RB gewoon wat eerder begint aan de wintertests, die voorsprong gun je de concurrent(ie) gewoon niet.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:02:14 #8
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_181049056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:18 schreef Refragmental het volgende:
Een luxe die andere partijen niet hebben. Kan dus een voorsprong opleveren.
Nee die rijden een heel seizoen met de motor van volgend jaar en RBR maar een halve. :') (mochten ze switchen wat ze niet gaan doen).
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_181050273
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:02 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Nee die rijden een heel seizoen met de motor van volgend jaar en RBR maar een halve. :') (mochten ze switchen wat ze niet gaan doen).
Luxe heeft betrekking op het half jaartje testen zonder je zorgen te maken om de punten.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:07:04 #10
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_181051932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Luxe heeft betrekking op het half jaartje testen zonder je zorgen te maken om de punten.
Ah op die fiets. Ja das waar!

Ben wel benieuwd naar de Honda van volgend jaar.

Maarja.. Ik was ook benieuwd naar Mclaren Renault... Tering wat vallen die tegen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')