abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181002998
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:10 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat was even nodig omdat jij moeite hebt met het verschil tussen een straf en een gevolg.
Denk dat jij eerder moeite hebt om te begrijpen wat voor impact dat heeft op dat kind.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:16:46 #102
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181003055
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk dat jij eerder moeite hebt om te begrijpen wat voor impact dat heeft op dat kind.
Nee, totaal niet. Dat maakt het echter nog steeds geen straf.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181003082
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk dat jij eerder moeite hebt om te begrijpen wat voor impact dat heeft op dat kind.
De ouders zijn zo achterlijk om andermans kinderen in gevaar te brengen door een levende tijdbom bij een kinderdagverblijf onder te brengen. In het belang van de andere kinderen zouden kinderdagverblijven die kinderen van mij mogen weigeren. Maar omdat dat niet kan moet je maar vergaande maatregelen nemen. Het gevolg is waarschijnlijk dat ouders met niet-gevaccineerde kinderen hun kinderen niet meer naar dat kinderdagverblijf zullen sturen uit onvrede. En daarmee heeft het kinderdagverblijf dan het doel bereikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 13:18:14 ]
pi_181003139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je gaat ook van elk gif dood tegenwoordig.
Oh ja, vaccinaties leiden tot autisme. Want dat hep op feesboek gestaan.
  Tettenkoning dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:27:59 #105
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_181003288
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:43 schreef the-eye het volgende:
Ik zie de kinderbijslag liever helemaal afgeschaft worden. In deze tijd van "Global warming, oh de wereld vergaat" past het niet om op bevolkingsgroei aan te sturen
Dit dus. Sowieso van de zotte om subsidies op het krijgen van kinderen te geven.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_181003426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:27 schreef Nine. het volgende:

[..]

Dit dus. Sowieso van de zotte om subsidies op het krijgen van kinderen te geven.
Op zich is het natuurlijk wel prettig dat er überhaupt kinderen worden geboren he.
pi_181003443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus ipv de huizenmarkt op te lossen stem jij er voor om als land massaal te vergrijzen zodat we wel kunnen wonen maar onze zorgstelsels en pensioenen onwerkbaar worden.

Wat een fantastische gedachtegang heb jij :D

ik ben 1/5e van mn inkomen kwijt aan mn huis btw.
Als je kinderen krijgt en ze laat inenten vergrijzen we dus niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181003651
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

De ouders zijn zo achterlijk om andermans kinderen in gevaar te brengen door een levende tijdbom bij een kinderdagverblijf onder te brengen. In het belang van de andere kinderen zouden kinderdagverblijven die kinderen van mij mogen weigeren. Maar omdat dat niet kan moet je maar vergaande maatregelen nemen. Het gevolg is waarschijnlijk dat ouders met niet-gevaccineerde kinderen hun kinderen niet meer naar dat kinderdagverblijf zullen sturen uit onvrede. En daarmee heeft het kinderdagverblijf dan het doel bereikt.
Ethisch zeer discutabel
pi_181003848
Weet iemand hier eigenlijk hoelang vaccinaties beschermen?
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_181003945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ethisch zeer discutabel
Vergeleken met je kind niet vaccineren valt dat wel mee.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:50:54 #111
9859 crew  Karina
Woman
pi_181004133
Kan iemand mij dit uitleggen?

quote:
Volgens het RIVM krijgen jaarlijks zo'n 10 kinderen de mazelen, meestal onder groepen waar minder wordt gevaccineerd.
Van wie krijgen die kinderen dat dan? Uit het buitenland tijdens vakantie? Een van die 10 moet het ergens oplopen en het dan aan die andere 9 doorgeven (denk ik).

Ik heb zelf vroeger ook mazelen gehad trouwens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_181004249
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:44 schreef R-Tech het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk hoelang vaccinaties beschermen?
Verschilt per vaccinatie.

BMR krijg je in principe twee keer. Met 14 maanden en met 9 jaar. Dan is het zo ongeveer bij iedereen voldoende voor levenslange bescherming.

DKTP al na twee maanden (volgens mij) en bij 4 jaar. En bij 9 jaar DTP. Volgens mij heb je dan alleen nog maar een DTP nodig als je vuil krijgt in een wond indien de laatste DTP meer dan tien jaar terug was.
pi_181004385
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:50 schreef Karina het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen?

[..]

Van wie krijgen die kinderen dat dan? Uit het buitenland tijdens vakantie? Een van die 10 moet het ergens oplopen en het dan aan die andere 9 doorgeven (denk ik).

Ik heb zelf vroeger ook mazelen gehad trouwens.
Het RIVM probeert dat soms wel te achterhalen (misschien wel altijd?), maar wordt niet altijd duidelijk. Ik herinner me nog een kleine uitbraak waarbij het RIVM wel heeft kunnen vaststellen bij wie de uitbraak waarschijnlijk was ‘begonnen’, maar dat meisje was niet kort daarvoor in het buitenland o.i.d. geweest. Dat zal dus niet altijd vastgesteld kunnen worden.
pi_181004518
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Verschilt per vaccinatie.

BMR krijg je in principe twee keer. Met 14 maanden en met 9 jaar. Dan is het zo ongeveer bij iedereen voldoende voor levenslange bescherming.

DKTP al na twee maanden (volgens mij) en bij 4 jaar. En bij 9 jaar DTP. Volgens mij heb je dan alleen nog maar een DTP nodig als je vuil krijgt in een wond indien de laatste DTP meer dan tien jaar terug was.
Ik kan voor de BMR alleen zien dat het RIVM aangeeft dat je 'langdurig' beschermd bent, maar hoelang wordt er niet vermeld. Uiteraard vermelden andere sites wel 'levenslang', maar ik ga uit van hét NL instituut waarbij het dus op zijn best onduidelijk blijft.
De DKTP is dus niet levenslang geldig zie ik.

Dan vraag ik me af; mijn laatste inenting was bijna 30 jaar geleden, ben ik uberhaubt nog wel beschermd als vaccinaties dus niet levenslange bescherming bieden? :?
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:06:23 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_181004674
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:13 schreef silverhill het volgende:
Dus wat dat betreft is de farmaceutische industrie al behoorlijk transparant.
En daarmee haal je je hele post finaal onderuit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181004814
Kinderen die niet worden gevaccineerd kunnen maar beter het ‘geluk’ hebben dat ze op jonge leeftijd toch een keer de mazelen krijgen. Vanaf tienerleeftijd nemen de risico’s en kans op (blijvende) gevolgen al flink toe en dat wordt bij hogere leeftijd nog erger.

Mensen die nooit gevaccineerd zijn en ook nooit de mazelen hebben gehad, lopen voor de rest van hun leven het risico om toch nog eens de mazelen te krijgen. Dan zijn de risico’s veel groter.. Zo onverstandig. Vraag me af of die mensen dat beseffen.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:18:09 #117
9859 crew  Karina
Woman
pi_181005091
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het RIVM probeert dat soms wel te achterhalen (misschien wel altijd?), maar wordt niet altijd duidelijk. Ik herinner me nog een kleine uitbraak waarbij het RIVM wel heeft kunnen vaststellen bij wie de uitbraak waarschijnlijk was ‘begonnen’, maar dat meisje was niet kort daarvoor in het buitenland o.i.d. geweest. Dat zal dus niet altijd vastgesteld kunnen worden.
Wel interessant, als het zo weinig kinderen zijn die mazelen krijgen vraag je je toch af waar het vandaan komt.

Overigens lijkt me de kinderbijslagboete een beetje onzinnig: als deze mensen principes hebben laten ze echt niet hun kinderen opeens wel inenten voor wat geld.

Vaccinatieplicht lijkt me ook niet haalbaar, tenzij ze kinderen van hun ouders meetrekken en een spuit in hun arm douwen. In landen waar het verplicht is krijgen de ouders een boete, dan hebben de kinderen alsnog geen vaccinatie gehad.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_181005920
Sowieso, die kinderbijslag, dat is me toch een partij een druppel op de gloeiende plaat, die paar honderd euro per jaar. Ik snap dat dat voor veel gezinnen relevante euro’tjes zijn, maar het gemiddelde niet-vaccinerende yuppenstel geeft dat uit aan bakfietsaccesoires.
-nee-
pi_181006086
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Wel interessant, als het zo weinig kinderen zijn die mazelen krijgen vraag je je toch af waar het vandaan komt.
Klopt, maar dat vraag ik me wel vaker af bij ziekten. 😅

Die 10 kinderen per jaar is trouwens in de jaren zonder uitbraak, lijkt mij:
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen

Ah, wacht. Het staat hier iets duidelijker:
quote:
Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar die vaak in het buitenland zijn opgelopen. Onder bevolkingsgroepen die zich niet laten vaccineren, breken echter van tijd tot tijd nog epidemieën uit.
pi_181006204
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:41 schreef Marsenal het volgende:
Sowieso, die kinderbijslag, dat is me toch een partij een druppel op de gloeiende plaat, die paar honderd euro per jaar. Ik snap dat dat voor veel gezinnen relevante euro’tjes zijn, maar het gemiddelde niet-vaccinerende yuppenstel geeft dat uit aan bakfietsaccesoires.
Verplichten is inderdaad effectiever.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:58:29 #121
9859 crew  Karina
Woman
pi_181006479
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vraag ik me wel vaker af bij ziekten. 😅

Die 10 kinderen per jaar is trouwens in de jaren zonder uitbraak, lijkt mij:
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen

Ah, wacht. Het staat hier iets duidelijker:

[..]

OK geen uitbraak meer als iedereen op de wereld is ingeënt dus ;) Of bijna iedereen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_181026061
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vraag ik me wel vaker af bij ziekten. 😅

Die 10 kinderen per jaar is trouwens in de jaren zonder uitbraak, lijkt mij:
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazelen

Ah, wacht. Het staat hier iets duidelijker:

[..]

Afgaande op die figuren lijken er sinds 1990 ongeveer 8000 gevallen van mazelen geweest, of gemiddeld bijna 300 per jaar. In die periode zouden er zes(?) doden gevallen zijn (aantal vermelde doden op de wikipedia pagina. Komt overeen met de bewering van de RIVM dat in Nederland de kans op overlijden kleiner is dan 1 op 1000).
Ziekenhuisopnames : ruw geschat 330 in de periode 1999 - 2014, een gemiddelde van 22 per jaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:16:45 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181028507
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:41 schreef Marsenal het volgende:
Sowieso, die kinderbijslag, dat is me toch een partij een druppel op de gloeiende plaat, die paar honderd euro per jaar. Ik snap dat dat voor veel gezinnen relevante euro’tjes zijn, maar het gemiddelde niet-vaccinerende yuppenstel geeft dat uit aan bakfietsaccesoires.
Maar dat ligt voor reli-gekkies en antroposofen wellicht anders.

Denk trouwens dat de niet-vaccinerende yuppen fors in de minderheid zijn. Lijkt me meer iets voor de middenklasse. Samen met winterbanden en aftermarket xenon koplampen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181028737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Afgaande op die figuren lijken er sinds 1990 ongeveer 8000 gevallen van mazelen geweest, of gemiddeld bijna 300 per jaar. In die periode zouden er zes(?) doden gevallen zijn (aantal vermelde doden op de wikipedia pagina. Komt overeen met de bewering van de RIVM dat in Nederland de kans op overlijden kleiner is dan 1 op 1000).
Ziekenhuisopnames : ruw geschat 330 in de periode 1999 - 2014, een gemiddelde van 22 per jaar.
Dan zullen ze bij die 10 per jaar de uitbraken inderdaad buiten beschouwing hebben gelaten.
pi_182309951
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ortaan-weigeren.html

Nog steeds een te slappe maatregel in mijn ogen, maar het is goed om te zien dat er daadwerkelijk iets aan gedaan wordt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')