abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:31:12 #51
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180992229
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:30 schreef spiritusbus het volgende:
Zet je koelkast en vriezer uit, scheelt weer stroom.
hi ha ho
#KICKOUTZP
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:35:27 #52
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_181000775
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waar woon je Dan? Heb ze in Rotterdam nog nooit ergens gratis gezien.
Heeft ook geen zin daar.
Allochtonen flikkeren de zooi gewoon van het balkon
pi_181000931
Zonnepanelen
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:58:44 #54
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181001257
Boodschappen:
Vier maanden geleden heb ik bij de Sligro flinke zakken diepvriesgroentes ingekocht. Sperziebonen, bloemkool, broccoli, paprika.. Zakken van een paar kilo waar ik nu nog van eet!

Niet alleen bespaard dit je enorm veel tijd, gezien je al je groentes al gesneden en in huis hebt, ook scheelt dit enorm in de kosten. ^O^ We hebben wel een tweede diepvries staan, anders was het qua ruimte niet gelukt. (Die diepvries heb ik overigens niet speciaal hiervoor ingekocht, die had ik al staan)

Verder doe ik standaard inkopen bij de Lidl. Scheelt enorm, maar dat is geen schokkend nieuws.

M'n vriendin houdt de Kruidvat-acties altijd goed in de gaten voor shampoo, deo en andere verzorginsproducten. Door tijdens een goede actie gelijk 15 shampoo/deo's in te kopen bespaar je binnen no-time ¤50.

Benzine:
Tank bewust. Zelf woon ik vlakbij België, dus ik bespaar flink op een volle tank door daar te tanken. Op internet vind je genoeg overzichten van tankstations en hun actuele benzine-prijzen. Loont zeker om zo een 'favoriet tankstation' op te zoeken.

TV:
Zelf heb ik geen TV-abbonnement. Scheelt weer een 1 of 2 tientjes in de maand. De TV staat regelmatig aan, maar dit is d.m.v. Netflix of mijn PS4 waarop ik vaak Youtube aan heb staan.

Marktplaats:
Voordat ik iets koop kijk ik altijd op Marktplaats of iemand hetzelfde of een vergelijkbaar product verkoopt. Zo heb ik bijvoorbeeld een nieuwe salontafel ingekocht via Marktplaats welke ¤300 goedkoper was dan in de winkel. Ook heb ik vorige maand een hanglamp gekocht voor ¤20 i.p.v. ¤120 in de winkel. Nog zo goed als nieuw. (Ben laatst verhuist, vandaar de vele meubelinkopen)

Verder koop ik mijn PS4 spellen altijd via Marktplaats als ze al een tijd uit tijd. In plaats van ¤50 betaal ik gemiddeld ¤15 voor een spel. Dit spel kan ik naderhand ook weer voor ¤10 of ¤15 verkopen. Soms verkoop ik spellen weleens met wat winst. Zo hoeft gamen geen dure hobby te zijn. Ook gooi ik spullen nooit weg, ik zet ze altijd op Marktplaats. Kom ik er niet vanaf, dan mogen mensen ze gratis ophalen of bijvoorbeeld 'voor een flesje wijn'.

Uit eten:.
De keren dat ik uit eten ga is het meestal via SocialDeal, Groupon of de welbekende AH Restaurant Actie. Scheelt je makkelijk ¤40 op een avond. (Niet uit eten gaan is natuurlijk helemaal besparend)

Spaarbank:
Mijn reguliere betaalrekening is bij een standaard RABO/ING bank, waar je z.g.a. geen spaarrente krijgt. Vandaar dat ik een aparte spaarrekening heb bij ARGENTA en DHB. Ook al zijn het maar een paar tientjes extra rente jaar vang, het kost geen enkele moeite. Bij de DHB Bank heb ik overigens een fors gedeelte van m'n spaargeld 5 jaar vastgezet, wat op het eind van de rit wel een paar duizend euro oplevert vergeleken met de huidige dalende rente-percentages.

Hypotheek:
Verder los ik regelmatig mijn hypotheek af, met als doel om in de laagste rente-klasse terecht te komen. Dit zijn meer lange termijn besparingen, maar kunnen je duizenden euro's aan toekomstige rente besparen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kaizen_ op 07-08-2018 12:23:59 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:20:57 #55
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181001756
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus ik ben al aan het kijken voor een goedkopere autoverzekering (ik betaal nu jaarlijks 422, alleen WA. 4 schadevrije jaren). Dit kan zeker goedkoper lijkt me.
Bewust kijken naar je maandelijkse kosten zoals autoverzekering, energieleverancier etc. scheelt je ook veel. Easyswitch.nl maakt het je wel héél makkelijk. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181001825
Hou een maand lang alles wat je uitgeeft bij, en kijk dan eens waar je kan schrappen.
Je hebt hier ook apps voor.

Daarna een budget opstellen en je er ook aan houden.
pi_181001870
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:29 schreef SuperwormJim het volgende:
Zet de douchekop zo dat hij slechts een paar cm boven je hoofd staat. Dan koelt het water minder af en hoef je de kraan niet zo warm te zetten. En ja, de douchekop een halve meter boven je hoofd houden zorgt voor een significante afkoeling van het water alvorens het op je hoofd klettert.
Hey die tip heb ik eerder al eens gegeven in een vergelijkbaar topic!! Goed om te zien dat andere mensen deze ter harte genomen hebben *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181001900
- Elk jaar wisselen van energieaanbieder (welkombonus / laagste tarieven)
- Wisselen van bank / verzekeraars / etc
- Groter inkopen van vrijwel alles of inslaan als iets in de aanbieding is (bijvoorbeeld vlees, vis, bier of grote flessen wasmiddel bij de kruidvat)
- Minder hoeren neuken
- Minder te hard rijden
- Zuinigere auto of meer fietsen
- Meer geld verdienen
pi_181001988
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie wel 14,99 aansluitkosten bij simyo. Geen idee, maar is dat duur?
Als je je aanmeldt via cashbackxl dan krijg je (een deel van) je aansluitkosten terug. Sowieso makkelijk verdienen met deze site.
pi_181002007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:28 schreef matigeuser het volgende:
- Zuinigere auto
Ik woon maar 3km van mn werk, dus of mijn auto nou (zoals mijn huidige) 1 op 8,5 rijdt of 1 op 12; dat scheelt niet zo veel in de maand.

Denk ik. Ik heb het nooit uitgeteld.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181002094
Even uitgeteld; 120km per maand. Dat zou dan met 1 op 12 dan precies 10 liter benzine per maand zijn en met 1 op 8,5 ongeveer 14 liter per maand.

Ik betaal momenteel ¤1,664 per liter, dus dat is dan ¤16,64 om ¤23,30.

Dat zijn besparingen daar lig ik echt niet wakker van. Dat zijn zegmaar 3 pilsjes in de kroeg ofzo. Of 1 pakje sigaretten. Per maand. Nope; daar ga ik niet op bezuinigen door een of andere gare boodschappenautootje te gaan rijden. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181003446
Oh en theezakjes kan je natuurlijk gewoon drogen en opnieuw gebruiken :7
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:33:12 #63
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181003480
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:36 schreef vosss het volgende:
Of 1 pakje sigaretten.
Inkoppertje: Stoppen met roken is al een mooie kostenbesparing.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181003568
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:35 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Niets extreems aan. Het is niet dat je opeens al je luxe moet laten varen en moet leven als een holbewoner op het moment dat je een pmd-zak gebruikt als vuilniszak en de douchekop een paar cm lager hangt.
En je bespaart op jaarbasis toch zeker een tientje aan water.
pi_181003602
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik woon maar 3km van mn werk, dus of mijn auto nou (zoals mijn huidige) 1 op 8,5 rijdt of 1 op 12; dat scheelt niet zo veel in de maand.

Denk ik. Ik heb het nooit uitgeteld.
3km? Gaat het met de fiets niet sneller? Voor je de auto gestart hebt en een parkeerplaats gevonden hebt.... Niet te vergeten dat van die hele korte stukjes niet echt goed zijn voor de motor.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181004382
Ik zeg mijn zorgverzekering altijd eind van het jaar op, en regel pas op 31 januari een nieuwe. Mocht er in januari iets gebeuren, dan kan ik mijn zorgverzekering daarop aanpassen. Bijv. loop ik op 15 januari een sportblessure op, dan kan ik nog fysiotherapie in mn pakket opnemen
pi_181004482
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik woon maar 3km van mn werk, dus of mijn auto nou (zoals mijn huidige) 1 op 8,5 rijdt of 1 op 12; dat scheelt niet zo veel in de maand.

Denk ik. Ik heb het nooit uitgeteld.
Echt schandalig als je voor 3km de auto pakt.
pi_181004535
Je kan ook steeds zeggen dat je dichtbij je werk woont maar toch de auto pakt en dan fappen op de reacties die je krijgt ipv naar de hoeren gaan.
pi_181004574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:57 schreef Armil het volgende:
Ik zeg mijn zorgverzekering altijd eind van het jaar op, en regel pas op 31 januari een nieuwe. Mocht er in januari iets gebeuren, dan kan ik mijn zorgverzekering daarop aanpassen. Bijv. loop ik op 15 januari een sportblessure op, dan kan ik nog fysiotherapie in mn pakket opnemen
En als je in januari spoedeisende hulp nodig hebt? Dan ben je wel de Sjaak lijkt me
pi_181007590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:00 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Echt schandalig als je voor 3km de auto pakt.
Doen ik ook gerust hoor. Niks schandaligs aan.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:32:47 #71
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_181008867
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:35 schreef Mariocash het volgende:

[..]

En je bespaart op jaarbasis toch zeker een tientje aan water.
Het bespaart je helemaal geen water, maar aardgas.
F.K.A. SuperwormJim
pi_181008930
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:32 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Het bespaart je helemaal geen water, maar aardgas.
Dankzij jou kunnen de Groningers vannacht rustig slapen.
pi_181008944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:00 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Echt schandalig als je voor 3km de auto pakt.
Ik pak waggie voor 1 km. Heb niet voor niets zo’n ding.
pi_181009406
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:29 schreef SuperwormJim het volgende:
Koop geen vuilniszakken, maar gebruik pmd-zakken. Deze zijn gratis.

Zet de douchekop zo dat hij slechts een paar cm boven je hoofd staat. Dan koelt het water minder af en hoef je de kraan niet zo warm te zetten. En ja, de douchekop een halve meter boven je hoofd houden zorgt voor een significante afkoeling van het water alvorens het op je hoofd klettert.
vreselijk advies. Ik hoop dat je er zelfs een boete voor krijgt.
pi_181009468
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Een belangrijke tip als je echt wilt sparen: maak het gewenste spaarbedrag meteen naar de spaarrekening over zodra het salaris binnenkomt. Kijk verder eens bij het persoonlijk budgetadvies van het Nibud, dat kan een leuk uitgangspunt zijn
dit is de beste tip.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')