abonnement Unibet Coolblue
pi_181027614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waren er geruchten dan?
Over dat Ferrari verhaal? Nee, behalve uit de koker van Marca/Sainz & co.

En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR. Als dat het geval was had RBR dat meteen al aangekondigd na het aangekondigde vertrek van RIC na dit seizoen, het feit dat ze dat niet deden is een slechte zaak voor Sainz.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181027694
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Goeie vraag :) Gasly is wel de betere gegadigde, als je gaat kijken naar wie het zitje zouden kunnen vullen.
Wellicht dat ze bij RB zich achter de oren krabben wie er dan het zitje van Gasly bij TR krijgt, ze schijnen te trekken aan Lando Norris.
Sainz zal waarschijnlijk eerder bij Renault als motorleverancier blijven en naar McLaren vertrekken, plus Gasly heeft nu al ervaring met Honda in de TR, for what it's worth.

Maar dat zijn mijn 2 centen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:16:43 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181028506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:35 schreef Ener-G het volgende:

[..]


En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR.
Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181029259
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault ;)

https://www.gpupdate.net/(...)is-vreemde-situatie/

Of RBR daadwerkelijk Sainz wil terughalen is nog maar de vraag. Renault heeft in ieder geval al aangekondigd dat het gaat rijden met Ricciardo en Hulkenberg, dus Sainz Jr pist daar in ieder geval naast de pot.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:30:39 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181029895
Volgens ALO weet McLaren inmiddels precie waar alle problemen vandaan komen en focussen ze voor 70% op de wagen voor 2019.

https://www.gpblog.com/nl(...)wagen-van-2019-.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181030276
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:52:10 #157
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_181030386
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:46 schreef vosss het volgende:

[..]

omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_181030485
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_181030486
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 augustus 2018 @ 14:01:11 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181030585
Dat licentiepunten onzinverhaal loopt nu precies tegen de voorspelde problemen aan :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181030601
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef vosss het volgende:
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):

quote:
5.1 Qualifications
5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade
A licence.
5.1.2 The driver must be the holder of a valid driving licence when he
applies for a Super Licence for the first time.
5.1.3 The driver must be at least 18 years old at the start of the event of
his first F1 race weekend.
5.1.4 a) The first time he applies for a Super Licence or whenever
he applies for a Super Licence under 5.1.6 c), the driver must
successfully complete a question session regarding the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
b) For all successive F1 Super Licence requests, the F1 team
concerned has to certify, through the F1 Super Licence application
form, that they have held a briefing with their driver about the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
5.1.5 The first time he applies for a Super Licence, the driver must have
completed at least 80% of each of two full seasons of any of the
single-seater Championships reported in Supplement 1.
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_181031023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):

[..]

dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:45 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181032965
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html

En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.

Ballast in je wagen is niet fijn...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:34:41 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181033024
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
dat is wel een goed plan
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:36:48 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181033079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is wel een goed plan
Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:42:16 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181033232
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatsten
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:51:38 #167
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_181033525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:52:50 #168
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_181033566
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html

En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.

Ballast in je wagen is niet fijn...
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beīnvloeden.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_181034756
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beīnvloeden.
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel.
in a crowd you lose humanity
pi_181035002
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html

En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.

Ballast in je wagen is niet fijn...
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.

De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
pi_181035049
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 augustus 2018 @ 16:48:38 #172
408813 crew  trein2000
pi_181035169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:43 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:30:01 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181035956
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan.
Heb je daar een bron van?

En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe? Niet naar Renault iig _O-

quote:
En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault ;)
Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:31:15 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181035978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 16:41 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.

De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181036405
Construeer een afbreekbaar deel aan de voor- of Zijkant met precies het benodigde ballastgewicht wat je in ronde 5 expres eraf rijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')