Over dat Ferrari verhaal? Nee, behalve uit de koker van Marca/Sainz & co.quote:
Goeie vraag Gasly is wel de betere gegadigde, als je gaat kijken naar wie het zitje zouden kunnen vullen.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Huh? Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR.
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renaultquote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef vosss het volgende:
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
quote:5.1 Qualifications
5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade
A licence.
5.1.2 The driver must be the holder of a valid driving licence when he
applies for a Super Licence for the first time.
5.1.3 The driver must be at least 18 years old at the start of the event of
his first F1 race weekend.
5.1.4 a) The first time he applies for a Super Licence or whenever
he applies for a Super Licence under 5.1.6 c), the driver must
successfully complete a question session regarding the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
b) For all successive F1 Super Licence requests, the F1 team
concerned has to certify, through the F1 Super Licence application
form, that they have held a briefing with their driver about the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
5.1.5 The first time he applies for a Super Licence, the driver must have
completed at least 80% of each of two full seasons of any of the
single-seater Championships reported in Supplement 1.
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):
[..]
dat is wel een goed planquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
Goed plan?quote:
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatstenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeurenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beīnvloeden.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beīnvloeden.
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan.
Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?quote:En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.
De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |