abonnement Unibet Coolblue
pi_180986843
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:20 schreef golfer het volgende:

Dan raad ik je aan te kijken naar de bijzonder interessante TV / Kijken in de Ziel: Religieuze leiders

Waarin het o.a. ook de vorige aflevering ging over de bekeringsdrang van diverse geloven. (het Joodse geloof uitgezonderd).
Misschien vannacht ^O^

Had bekeringsdrang er niet mee te maken dat als iemand niet hetzelfde gelooft als jij, dat die persoon dan impliciet jou afwijst/zegt dat jij het fout doet? En dat veel mensen daar niet tegen kunnen en dus anderen willen overtuigen van hun zienswijze/gelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180986874
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

Jep, dat is weer de keerzijde van tolerantie, of tenminste, wat het woord is gaan betekenen.
Wegkijken.
Het “tolereren” van prostitutie (Vooral de vrouwenhandel die daardoor plaatsvind), drugs, niet integreren, ghettovorming, shariawetgeving
Wie zei toch 'Never be tolerant of the intolerant' - want dat zijn we wel geworden.
Die andere punten zijn ook mooie discussiepunten O+ Alleen heb ik geen tijd. Wel interessant. Hoe ver ga je met mensen zelf laten bepalen hoe ze hun leven inrichten. Ik denk dat de grens ligt bij het anderen schaden/tot last zijn (niet dat het zķ simpel ligt overigens).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:33:53 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180986913
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie zei toch 'Never be tolerant of the intolerant' - want dat zijn we wel geworden.
Die andere punten zijn ook mooie discussiepunten O+ Alleen heb ik geen tijd. Wel interessant. Hoe ver ga je met mensen zelf laten bepalen hoe ze hun leven inrichten. Ik denk dat de grens ligt bij het anderen schaden/tot last zijn (niet dat het zķ simpel ligt overigens).
Mja,
Vind dat andere landen bv veel beter omgaan met de vaccinatieweigertrend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180986984
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

Mja,
Vind dat andere landen bv veel beter omgaan met de vaccinatieweigertrend.
Dan schaad je je kind. Je kind is niet je bezit. Dus eens dat andere landen daar beter mee om gaan. Daar zijn we te tolerant.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:42:07 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_180987075
In de ogen van de weigeraars schaad je je kind juist door te vaccineren. Gevolgd door bloemlezingen goed onderbouwde eigen ervaringen, ervaringen van anderen en het quoten van een hele bibliotheek aan wetenschappelijke literatuur.

Je hoort ze dan weer nooit over hoe epidemieën werken / bestreden worden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_180987084
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat de grens ligt bij het anderen schaden/tot last zijn (niet dat het zķ simpel ligt overigens).
Wat zijn dan anderen? Alleen andere mensen, of ook dieren en/of natuur? Hoeveel mag je je leefomgeving belasten?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_180987346
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:42 schreef mjan het volgende:

[..]

Wat zijn dan anderen? Alleen andere mensen, of ook dieren en/of natuur? Hoeveel mag je je leefomgeving belasten?
Ik heb om die reden echt een grafhekel aan het offerfeest. Vind het zo nergens op slaan, dat er weer talloze schapen dood moeten omdat het in een of ander boek staat.... en in het verhaal snap ik het nog wel (zoon offeren, waardevol, toch een beetje sneu, dan toch maar een waardevolle ram..), maar in de huidige maatschappij - en zeker hier in NL - ken ik niemand die zijn/haar rijkdom afmeet aan het aantal schapen/kamelen/ezels in de achertuin...

Maar buiten dat vind ik dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. :) Heb ook een jongere collega die elke zondag naar de kerk gaat, SGP stemt en haar man volgt. (Hoewel...ze heeft haar zaakjes echt wel op orde, weet wat ze wil en niet wil en ik denk dat zij toch meer de lakens uitdeelt thuis :D ). Maar ik moet er zelf niet aan denken. Ik vind het al irritant als mijn vriend alles wil beslissen :P
pi_180987525
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:52 schreef AnneX het volgende:

Cul wise.
Stipt om 18 uur ga ik eten bereiden voor de man die in de koele schuur ietwat wanhopig aan het ruimen is geslagen.
https://www.hellofresh.nl(...)eb94ae08b508b35851e2
Trekt MrX het een beetje? Dat opruimen? Kun je al een rommelmarkt beginnen? :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180987741
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Trekt MrX het een beetje? Dat opruimen? Kun je al een rommelmarkt beginnen? :D
B-) :D alles weer netjes inruimen en eigen kringloopwinkel beginnen. w/
pi_180987797
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb om die reden echt een grafhekel aan het offerfeest. Vind het zo nergens op slaan, dat er weer talloze schapen dood moeten omdat het in een of ander boek staat.... en in het verhaal snap ik het nog wel (zoon offeren, waardevol, toch een beetje sneu, dan toch maar een waardevolle ram..), maar in de huidige maatschappij - en zeker hier in NL - ken ik niemand die zijn/haar rijkdom afmeet aan het aantal schapen/kamelen/ezels in de achertuin...

Maar buiten dat vind ik dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. :) Heb ook een jongere collega die elke zondag naar de kerk gaat, SGP stemt en haar man volgt. (Hoewel...ze heeft haar zaakjes echt wel op orde, weet wat ze wil en niet wil en ik denk dat zij toch meer de lakens uitdeelt thuis :D ). Maar ik moet er zelf niet aan denken. Ik vind het al irritant als mijn vriend alles wil beslissen :P
Je kan je pijlen beter richten op de bio industrie dan op t offerfeest. Daarbij wordt meestal een schaap of bokje gedeeld door een hele familie en van kop tot staart bereid. Veel minder wasteful dan zeg, het maken van geitenkaas waarvoor alle geitenbokjes toch echt ook dood moeten, en niemand hier die ze eet. :+
Kwak
pi_180987800
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

36 onderweg ergens.
35 i mijn slaapkamer. Weer terug in Brussel. Aangenaam, met de trein!
pi_180987834
Het voorbeeld van molo trekt het in het extreme. Ik ken geen mannen in de christelijke wereld die zulke bizarre eisen stellen aan hun vrouw.

Soms gaat het wel mis; dan wordt leiden verward met domineren. Ik ken deze voorbeelden niet van dichtbij overigens, maar wel van via via via. Maar zoals freecell het uitlegt, is dat iets wat je niet goed kunt praten vanuit de Bijbel.

Overigens kan ik helemaal niets met de teksten uit de Bijbel die zo'n verschillende rol wegleggen voor de man en de vrouw. In mijn relatie ben ik degene die meestal de knopen doorhakt. Werkt prima voor ons. Een hoogoplopend meningsverschil is er niet geweest sinds we 9 jaar geleden getrouwd zijn. En het zou heel ongemakkelijk zijn als mijn man per se de sturende/leidende rol op zich zou moeten nemen en ik de onderdanige rol. Ik zie na mijn leven wel hoe God daar naar heeft gekeken :) ben benieuwd ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:19:39 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180987838
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan te kijken naar de bijzonder interessante TV / Kijken in de Ziel: Religieuze leiders

Waarin het o.a. ook de vorige aflevering ging over de bekeringsdrang van diverse geloven. (het Joodse geloof uitgezonderd).
^O^

Heel interessant, inderdaad!
The love you take is equal to the love you make.
pi_180987956
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

B-) :D alles weer netjes inruimen en eigen kringloopwinkel beginnen. w/
^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180988063
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:19 schreef Lot_1 het volgende:
Het voorbeeld van molo trekt het in het extreme. Ik ken geen mannen in de christelijke wereld die zulke bizarre eisen stellen aan hun vrouw.

Soms gaat het wel mis; dan wordt leiden verward met domineren. Ik ken deze voorbeelden niet van dichtbij overigens, maar wel van via via via. Maar zoals freecell het uitlegt, is dat iets wat je niet goed kunt praten vanuit de Bijbel.

Overigens kan ik helemaal niets met de teksten uit de Bijbel die zo'n verschillende rol wegleggen voor de man en de vrouw. In mijn relatie ben ik degene die meestal de knopen doorhakt. Werkt prima voor ons. Een hoogoplopend meningsverschil is er niet geweest sinds we 9 jaar geleden getrouwd zijn. En het zou heel ongemakkelijk zijn als mijn man per se de sturende/leidende rol op zich zou moeten nemen en ik de onderdanige rol. Ik zie na mijn leven wel hoe God daar naar heeft gekeken :) ben benieuwd ;)
Mijn probleem met het letterlijk nemen van zaken als ‘de man is het hoofd van de vrouw’ is dat je dan eigenlijk ook allerlei andere dingen letterlijk moet nemen, je kinderen besnijden, meerdere vrouwen hebben, kosjer eten etc etc.

Sinds ik wat meer weet over het ontstaan van de bijbel en het Christelijk geloof (o.a. uit de boeken van Karen Armstrong) kan ik er minder en minder mee uit de voeten.

Maar goed, dat is dan ook omdat ik niet meer geloof en dus geen ‘leap of faith’ doe.
Kwak
pi_180988165
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn probleem met het letterlijk nemen van zaken als ‘de man is het hoofd van de vrouw’ is dat je dan eigenlijk ook allerlei andere dingen letterlijk moet nemen, je kinderen besnijden, meerdere vrouwen hebben, kosjer eten etc etc.

Sinds ik wat meer weet over het ontstaan van de bijbel en het Christelijk geloof (o.a. uit de boeken van Karen Armstrong) kan ik er minder en minder mee uit de voeten.

Maar goed, dat is dan ook omdat ik niet meer geloof en dus geen ‘leap of faith’ doe.
Er zit een groot verschil tussen de oud- en nieuw-testamentische regels, dus wanneer je wat Paulus zegt op wil volgen, hoeft dat niets te zeggen over alle wetten die het volk Israël tijdens hun woestijn-reis meekreeg.

Maargoed, heb nooit zo'n zin in een discussie/gesprek over religie in dit topic dus hier laat ik het bij ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180988225
Nog even over Zomergasten: ik vond het ontroerend dat het Louis van Gaal uitmaakt hoe hij overkomt op de kijker. Dat hij zo graag wil uitleggen hoe hij in elkaar zit, dat hij na drie uur praten zegt 'maar ik was nog niet klaar' als Janine hem afkapt voor het laatste fragment.
Ik vond het beeld van een man die alleen verder moest na de dood van zijn vrouw waar hij overduidelijk van hield, ook aandoenlijk. Het gesprek daarover had interessant kunnen zijn als Janine niet de vraag stelde 'maar kun je dan zelfs geen ei bakken? :o '.
freedom is just another word for nothing left to lose
  Official ESF Kreviewer maandag 6 augustus 2018 @ 19:41:15 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_180988242
Als god bestaat, waarom heeft het dan al drie jaar niet geregend?

Schaakmat.
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:44:42 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180988302
Dus jij gelooft in een God die niet alleen de werkelijkheid heeft gemaakt, maar ook actief ingrijpt in de werkelijkheid en luisteren doet naar je gebeden?
Ja!
Verklaar de `holocaust dan eens? Heeft ie zo een hekel aan joden, Russen, flikkers en zigeuners?
Euh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:46:22 #80
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180988329
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:44 schreef futiledevices het volgende:

[..]

Aantal kinderen: freecell 3, RobinOok 0
Wat precies is je punt? :?
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:47:08 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180988342
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat precies is je punt? :?
Je heb evolutie niet helemaal begrepen volgens mij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:48:55 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_180988365
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk wel, veel mensen verwarren het met tolerantie, terwijl het eigenlijk desinteresse is. Wordt in NL veel met elkaar verward.
Maar het altijd nog veel beter dan een levensstijl aan anderen willen opdringen.

Dit ja

Voor mij maakt het overigens niet uit wat je doet in je relatie/gezin rondom de man is leidend bla bla.
Maakt wel uit voor een band met mij, zulke mensen kan ik niet als volwaardig gesprekspartner zien. Zowel zo'n man als vrouw.
Gewoon geen goeie connectie mee. Staat te ver van me af
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:50:30 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180988389
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hoe ver ga je met mensen zelf laten bepalen hoe ze hun leven inrichten. Ik denk dat de grens ligt bij het anderen schaden/tot last zijn (niet dat het zķ simpel ligt overigens).
Eensch. Dus verbieden dat ze hun kinderen hun geloof opdringen.
Beter : steriliseren die hap.
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:52:13 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180988415
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je heb evolutie niet helemaal begrepen volgens mij
Oh, op die fiets.
Nee joh, ik ben de evolutie ontstegen.
Met mijn geweldige ratio!
  maandag 6 augustus 2018 @ 20:04:26 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180988578
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, op die fiets.
Nee joh, ik ben de evolutie ontstegen.
Met mijn geweldige ratio!
Net als die vogel in het transgalactisch liftershandboek, die wel gehoord had van evolutie maar er niets mee van doen wilde hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 20:05:52 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180988596
Vanavond maar weer eens een Döner gehaald, wilde eigenlijk een pizza halen maar de pizzaria was dicht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180988630
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als die vogel in het transgalactisch liftershandboek, die wel gehoord had van evolutie maar er niets mee van doen wilde hebben
Never forget your towel!

Hier een man die elke 25e mei met een handdoek omloopt. De héle dag. Overal.

Was wel een heel leuk boek trouwens :Y


Wij hadden een AVG'tje, dat is hier altijd *munchmunchmunch* weg! En eigenlijk vind ik het zelf op z'n best matig....
  maandag 6 augustus 2018 @ 20:10:29 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180988666
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Never forget your towel!

Hier een man die elke 25e mei met een handdoek omloopt. De héle dag. Overal.

Was wel een heel leuk boek trouwens :Y


Wij hadden een AVG'tje, dat is hier altijd *munchmunchmunch* weg! En eigenlijk vind ik het zelf op z'n best matig....
Niets mis met een goede avg, lekkere verse groenten, smakelijke aardappels, mooi stuk vlees, saus of jus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180988668
Mensen, ik heb me net toch een lekkere simpele macaroni gemaakt, ik was er over te spreken. Zit zoooo vol :@
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_180988685
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:10 schreef HostiMeister het volgende:
Mensen, ik heb me net toch een lekkere simpele macaroni gemaakt, ik was er over te spreken. Zit zoooo vol :@
Dan wil ik wel graag een recept, want elleboogjes heb ik niet meer gegeten sinds 'uit huis gaan'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')