abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180997216
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:56 schreef Werkman het volgende:

[..]

Je bent helemaal niet verplicht om met je persoonsgegevens op de prpppen te komen, alleen maar afrekenen.
Dat was gewoon een agressieve vorm van klantenwerving, dat je de volgende keer via je acount gaat bestellen.
Maar gooi de zooi maar neer en loop maar weg, is het zo afgelopen.
Welke kutzaak was dat?
Het was jaren geleden, dus ik denk niet dat het anno nu meer van toepassing is. Ik dacht 4Launch.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_180997645
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur.
Dan ga je in het weekend.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:18:22 #28
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_180997696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:15 schreef DerekB het volgende:

[..]

Dan ga je in het weekend.
Dat is niet het punt dat hij probeert te maken.
Huil me een rivier.
pi_181001755
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:15 schreef DerekB het volgende:

[..]

Dan ga je in het weekend.
Prima, maar ik denk niet dat een winkel bestaansrecht heeft wanneer deze alleen in het weekend open is, of denk je wel?

Als fysieke winkel ga je veel meer mensen trekken wanneer je open bent op de momenten dat jouw publiek tijd heeft om je winkel te bezoeken.

Wat denk je dat de reden is waarom het op zaterdag (en eventueel zondag) de drukste dagen zijn? Juist, omdat dan de meeste mensen tijd vrij kunnen maken (ivm werk) om naar de winkel te gaan.

Feit blijft echter dat we een steeds drukker sociaal leven hebben en dat we ook niet altijd even het weekend vrij willen houden om naar de winkel te gaan. Neem daarbij dat winkels vaak alleen tijdens kantooruren open zijn en je hebt een deel van de oorzaak van je probleem te pakken.

De momenten waarop we tijd hebben iets te willen/kunnen kopen zijn enorm verandert. Men wordt vaak gedwongen een weekenddag op te offeren om inkopen te doen bij een winkel die vaak iets duurder is en men ook nog parkeergeld moet betalen. De keuze voor online bestellen wordt zo alleen maar makkelijker.

Geef de consument meer keuzevrijheid in de vorm van tijd. Als winkels ‘s avonds open zouden zijn dan kun je veel eenvoudiger nog even gauw iets halen wat je nodig hebt.

Kijk maar eens naar de Google statistieken van winkels die wl ‘s avonds open zijn (bouwmarkten/Ikea/etc.). De drukste momenten van de dag liggen vaak n 18:00 uur.
pi_181002003
Ik vind het te goedkoop om tegen fysieke winkels te zeggen dat ze moeten innoveren. Verruimde openingstijden kosten ook veel geld.

Je kunt simpelweg niet op tegen internetgiganten als je in dezelfde vijver vist. Qua efficiency en schaalvoordeel leg je het gigantisch af.
pi_181002025
Het is lastig om op de prijs te concureren. Toch heeft irl winkelen nog wel voordelen
Je kunt zien en vasthouden wat je koopt
Je kunt advies vragen (als er kundig personeel is)
Je hebt het ogenblikkelijk
Als je meerdere dingen haalt weegt de moeite van het verplaatsen wel op
Het is voor veel mensen toch leuk, een uitje
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
pi_181002675
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:33 schreef LXIV het volgende:
Het is lastig om op de prijs te concureren. Toch heeft irl winkelen nog wel voordelen
Je kunt zien en vasthouden wat je koopt
Je kunt advies vragen (als er kundig personeel is)
Je hebt het ogenblikkelijk
Als je meerdere dingen haalt weegt de moeite van het verplaatsen wel op
Het is voor veel mensen toch leuk, een uitje
Nouja die voordelen ligt er maar net aan. Ik bedoel een (ik noem maar iets) tuinslang die hoef je niet fysiek te bekijken in een winkel lijkt me. Lang genoeg, juiste koppeling? Prima, kopen op internet.

Andere dingen zoals bv HiFi en luidsprekers, daar biedt een fysieke winkel wel degelijk meerwaarde. Dat zijn spullen die je wilt luisteren/proberen voordat je ze koopt.

Genoeg speciaalzaken die nog altijd het hoofd prima boven water houden ondanks het internet. Dat zijn dan ook de zaken waar je bij binnenkomst verwelkomt wordt, een rondleiding krijgt, kopje koffie, stukje vlaai erbij en je in alle rust uit kan proberen wat je wilt en voorzien wordt van gedegen advies.

Als je naar zulke zaken gaat en dan vervolgens voor een paar tientjes minder gaat kopen op internet dan ben je gewoon een bokkelul. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181002971
Ja want iedereen besteld via internet :')
Ik doe dat nooit. Geen zin om te wachten. Ik wil me product gelijk kunnen gebruiken
pi_181006200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:12 schreef wollah het volgende:
Ja want iedereen besteld via internet :')
Ik doe dat nooit. Geen zin om te wachten. Ik wil me product gelijk kunnen gebruiken
Dat willen we allemaal.
Meestal toch maar niet omdat ik toch de voorkeur geef aan keuzevrijheid en kwaliteitsvergelijking.
pi_181006330
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:58 schreef vosss het volgende:
Dat zijn dan ook de zaken waar je bij binnenkomst verwelkomt wordt, een rondleiding krijgt, kopje koffie, stukje vlaai erbij en je in alle rust uit kan proberen wat je wilt en voorzien wordt van gedegen advies.
Dat wat jij beschrijft ben ik alleen maar tegen gekomen bij autodealers. Bij de Blokker, Xenos, Mediamarkt heb ik nog nooit koffie en vlaai gehad.
Bij de Hema wel, als je er voor betaald...tssss.
pi_181008031
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.

70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.

Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?

Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nt voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?

Dat is inderdaad problematisch. Ik heb echter ook wel meegemaakt dat ik bij een winkel aankwam waarbij men al aan het afsluiten was (deur op slot draaien) en toch weer open gingen om aan mij het produkt te verkopen wat ik wilde.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:50:16 #37
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_181009261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het te goedkoop om tegen fysieke winkels te zeggen dat ze moeten innoveren. Verruimde openingstijden kosten ook veel geld.

Je kunt simpelweg niet op tegen internetgiganten als je in dezelfde vijver vist. Qua efficiency en schaalvoordeel leg je het gigantisch af.
Je moet ook helemaal niet willen concurreren met de grote spelers. Dat is ook niet nodig, want er zijn genoeg nichemarkten waarin je als kleinere winkel kunt opereren. Een kleine gespecialiseerde elektronicazaak moet het ook niet proberen op te nemen tegen winkels als MediaMarkt. Maar je loopt als fysieke winkel gewoon achter als je:

1. Geen webshop hebt;
2. Je niet op andere manieren probeert te onderscheiden. Denk hierbij aan service, assortiment, inrichting van je winkel, marketing, etc.

Sommige winkels doen dat goed en weten op die manier te overleven. Maar degene die dat niet redden hebben het vaak toch ook echt aan zichzelf te danken.
Huil me een rivier.
pi_181009872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het te goedkoop om tegen fysieke winkels te zeggen dat ze moeten innoveren. Verruimde openingstijden kosten ook veel geld.

Je kunt simpelweg niet op tegen internetgiganten als je in dezelfde vijver vist. Qua efficiency en schaalvoordeel leg je het gigantisch af.
Je hoeft ook niet te verruimen als je dat niet wilt. Open van 09:00-13:00 uur en van 16:00-20:00 uur. Niet innoveren is stilstaan en failliet gaan.
pi_181013688
De tijd van stenen winkels is niet voorbij, maar de tijd van winkels waar ze van alles wat hebben is wel gone. De spullen waar je vroeger voor naar de Hema en V&D liep omdat ze daar 'alles' hebben bestel je nu op internet, terwijl de wat meer niche merken juist met hun fysieke presence (bijv als boutique in een Bijenkorf) juist zichzelf kunnen presenteren. Zo'n fysieke winkel moet je meer zien als een marketing expense om vervolgens de daadwerkelijke sales te genereren via een webshop.
Play hard, go pro.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:53:25 #40
188813 de_boswachter
Boegbeeld / Fenomeen / Viesdik
pi_181015455
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:25 schreef spiritusbus het volgende:
Onterechte klacht. Ik heb in 1999 een geinagenda gekocht bij V&D en toch zijn ze failliet gegaan.
Een geinagenda :D
Bestaan die nog?
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')