abonnement Unibet Coolblue
pi_180979881
Een legendarisch stukje volksmennerij van links.
En eigenlijk destijds nooit in verband gebracht met Joseph Goebbels' uitspraak: "Wollt ihr den totalen Krieg?"
Iets wat een paar jaar geleden Wilders wél op zijn bord kreeg met: "Willen jullie meer of minder Marokkanen?".
Bij 0:12
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:58:27 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180980091
Wat heeft dit nu met de Wilders uitspraak te maken?

Die demonstraties en stakingen zijn alleen maar goed. Zo krijg je misschien nog eens iets veranderd.
Maar tegenwoordig wordt demonstreren niet meer serieus genomen, en kan de overheid dus alles maar doen zonder tegenstand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180980748
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
Wat heeft dit nu met de Wilders uitspraak te maken?

Die demonstraties en stakingen zijn alleen maar goed. Zo krijg je misschien nog eens iets veranderd.
Maar tegenwoordig wordt demonstreren niet meer serieus genomen, en kan de overheid dus alles maar doen zonder tegenstand.
Het gaat niet in hoeverre de boodschap al dan niet goed is. Het opzwepen van de massa, is het principe. Die grote demonstraties is idd iets van de jaren tachtig vorige eeuw.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:35:59 #4
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180980924
Snap niet waar je heen wilt.

Kan me ook niks meer bij grote demonstraties voorstellen. Ik geloof dat als je de vakantiedagen van iedereen halveert nog niet eens 100.000 man op de been krijgt tegenwoordig.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:38:02 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180980993
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:35 schreef zalkc het volgende:
Snap niet waar je heen wilt.

Kan me ook niks meer bij grote demonstraties voorstellen. Ik geloof dat als je de vakantiedagen van iedereen halveert nog niet eens 100.000 man op de been krijgt tegenwoordig.
En de 10 man die dan wel op komen dagen krijgen door omstanders kreten te horen dat ze eens moeten gaan werken! :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181121139
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een legendarisch stukje volksmennerij van links.
En eigenlijk destijds nooit in verband gebracht met Joseph Goebbels' uitspraak: "Wollt ihr den totalen Krieg?"
Iets wat een paar jaar geleden Wilders wél op zijn bord kreeg met: "Willen jullie meer of minder Marokkanen?".
Bij 0:12
Goebbels had het over een totale oorlog.
Herman Bode had het over een vreedzame demonstratie van die dag, lopen naar de Dam
Geert Wilders jutte de toehoorders op tot discriminatie , niet alleen één dag, maar permanent
Herman Bode beantwoordde een roep van de demonstranten om te demonstreren op de Dam

Je gelijkstellingen kloppen niet.


https://www.delpher.nl/nl(...)740%3Ampeg21%3Aa0180
pi_181121940
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 03:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goebbels had het over een totale oorlog.
Herman Bode had het over een vreedzame demonstratie van die dag, lopen naar de Dam
Geert Wilders jutte de toehoorders op tot discriminatie , niet alleen één dag, maar permanent
Herman Bode beantwoordde een roep van de demonstranten om te demonstreren op de Dam

Je gelijkstellingen kloppen niet.

[ afbeelding ]
https://www.delpher.nl/nl(...)740%3Ampeg21%3Aa0180
Het gaat om het principe van opzwepen. Dat de boodschap van een andere aard is, is natuurlijk duidelijk. Maar dat was het met Wilders vs Goebbels ook. Bovendien zijn er bij demonstraties (van links, want in de jaren 80 kwam dat bijna altijd van links), vaak ongeregeldheden geweest en ook gewonden. Dus die opzweperij kan best fout uitpakken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_181122075
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gaat om het principe van opzwepen. Dat de boodschap van een andere aard is, is natuurlijk duidelijk. Maar dat was het met Wilders vs Goebbels ook. Bovendien zijn er bij demonstraties (van links, want in de jaren 80 kwam dat bijna altijd van links), vaak ongeregeldheden geweest en ook gewonden. Dus die opzweperij kan best fout uitpakken.
Opzwepen, kijk eens naar de uitspraken vanuit de vs na de aanslagen op de twin towers. Hoe slecht heeft de verdere destabilisatie van het midden oosten wel niet uitgepakt. Maar blijkbaar moet links in dit topic de grote boeman zijn als ik de focus van de ts zie.
pi_181122881
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gaat om het principe van opzwepen.
Joh... dan vind je dagelijks posts op FOK die je kunt associëren met Goebbels.
Herman Bode zweepte niet.
Hij beantwoordde de vraag vanuit de zaal : naar de Dam .
Hij reageerde op een schitterende wijze

quote:
Dat de boodschap van een andere aard is, is natuurlijk duidelijk. Maar dat was het met Wilders vs Goebbels ook.
Dat zeg ik toch........ andere aard .... kwaadaardige aard van deze heren.
En dat was de kern van kritiek op Goebbels en Wilders. Ze zweepte de toehoorders op tot geweld resp discriminerende plannen, zoals etnic cleansing.

quote:
Bovendien zijn er bij demonstraties (van links, want in de jaren 80 kwam dat bijna altijd van links), vaak ongeregeldheden geweest en ook gewonden. Dus die opzweperij kan best fout uitpakken.
Dat 'vaak" is onzin.
Vooral in Amsterdam waren krakers op relletjes uit. maar zoveel demonstraties ter lande gingen rustig. In 1981 was ik bij een kernwapendemonstratie van 200.000 mensen in Amsterdam. Helemaal niks relletjes.
pi_181152987
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Opzwepen, kijk eens naar de uitspraken vanuit de vs na de aanslagen op de twin towers. Hoe slecht heeft de verdere destabilisatie van het midden oosten wel niet uitgepakt. Maar blijkbaar moet links in dit topic de grote boeman zijn als ik de focus van de ts zie.
Ik ben in meerdere fora en meestal word ik door de anderen als "links Gutmensch" gezien.
Ik zie alleen het populisme dat zowel bij links als bij rechts aanwezig is.
En dan komt de hoefijzertheorie om de hoek kijken....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_181193688


Iets meer dat er vooraf al verschil van mening was tussen de actieleiders.
Wel of niet op de Dam samenkomen.
Voorstanders in de zaal gingen aanhoudend roepen 'naar de Dam' Herman Bode haakte daar op in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')