abonnement Unibet Coolblue
pi_180975996





De Zomergasten van 2018:
Romana Vrede - 29 juli
Louis van Gaal - 5 augustus
Marleen Stikker - 12 augustus
Pieter Waterdrinker - 19 augustus
Eric Wiebes - 26 augustus
Esther Perel - 2 september
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_180976013
Afijn, wat ik dus al zei in het vorige deel.

Ik volg Zomergasten al járen en ik vond dit persoonlijk één van de allerslechtste en nietszeggende Zomergasten die ik ooit heb gezien.

Ik begrijp dan ook niet dat de recensies die ik tot dusverre heb gelezen zo mild zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 augustus 2018 @ 09:32:19 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_180976061
De aankomende zomergasten ken ik niet of lijken me niet boeiend :D
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:35:28 #4
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180976116
Janine is een schandalig slechte interviewer. Ze onderbrak Louis voortdurend op de verkeerde momenten van het gesprek.

Ik hou van Louis. Hij is docerend, steil en rechtlijnig in een wereld vol opportunistisch, buigzame mensen met hun domme meninkjes. Altijd is hij 100% Louis: een authentieke, loepzuivere, traditionele Hollander. Een verademing vergeleken met die toneelspelende Zomergast van vorige week. Dat was neptelevisie vol oeverloos gezwam.
pi_180976120
Abbring probeerde wat directe vragen te stellen en Louis ging vervolgens vrij snel allerlei zijpaden in door ook namen en situaties te noemen die voor een voetballeek niet te volgen zijn. Dan snap ik wel dat je Van Gaal terug probeert te halen naar je oorspronkelijke vraag. En een normaal mens heeft dat ook na de derde keer wel door als je zo wordt geinterrumpeerd. Louis niet.
Verder had ik het idee dat hij 's middags nog heerlijk op een Noordwijks terrasje heeft zitten pimpelen, hij oogde in het begin nogal aangeschoten.
pi_180976176
quote:
19s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:32 schreef Paul het volgende:
De aankomende zomergasten ken ik niet of lijken me niet boeiend :D
Zomergasten die je niet kent kunnen juist heel tof zijn ^O^
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:59:26 #8
27648 Weakling
available in strong mint
pi_180976620
quote:
quote:
Gaat het over zijn dochters en de dood van Fernanda, dan worden Van Gaals ogen rood en vochtig. Zijn intonatie verandert echter nauwelijks: Van Gaal blijft hard praten, op haast elk woord nadruk leggen, laat een korte stilte vallen na elke zin waardoor hij bijna constant geagiteerd klinkt.

Zou het kunnen dat Van Gaals gezichtsuitdrukking en intonatie helemaal niet zo heel veel zeggen over wat hij voelt, vroeg ik me halverwege de avond af. En dat deze man, succesvol coach die traint op mensenkennis, niet genoeg zelfkennis heeft om te begrijpen hoe hij overkomt?

Een bijna ontroerende gedachte.
Dit vertelt precies hoe ik naar Van Gaal gedurende de avond ben gaan kijken. Mooie schurende avond.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 10:05:30 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180976703
Ik heb het volgehouden tot net na het pannenkoeken fragment... toen toch maar afgehaakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:07:12 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180976726
Wat een nare vent die van Gaal.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:35 schreef Wuwwa het volgende:
Abbring probeerde wat directe vragen te stellen en Louis ging vervolgens vrij snel allerlei zijpaden in door ook namen en situaties te noemen die voor een voetballeek niet te volgen zijn. Dan snap ik wel dat je Van Gaal terug probeert te halen naar je oorspronkelijke vraag. En een normaal mens heeft dat ook na de derde keer wel door als je zo wordt geinterrumpeerd. Louis niet.
Verder had ik het idee dat hij 's middags nog heerlijk op een Noordwijks terrasje heeft zitten pimpelen, hij oogde in het begin nogal aangeschoten.
Hij zat daar ook niet op geinterviewd te worden; hij zat daar om zijn verhaal te doen van A-Z. Wat een Amsterdamse gelul komt er uit die vent zeg.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:35 schreef Voice_Over het volgende:
Janine is een schandalig slechte interviewer. Ze onderbrak Louis voortdurend op de verkeerde momenten van het gesprek.
Ze onderbrak hem te weinig.
quote:
Ik hou van Louis. Hij is docerend, steil en rechtlijnig in een wereld vol opportunistisch, buigzame mensen met hun domme meninkjes. Altijd is hij 100% Louis: een authentieke, loepzuivere, traditionele Hollander. Een verademing vergeleken met die toneelspelende Zomergast van vorige week. Dat was neptelevisie vol oeverloos gezwam.
Hij is een narcist die denkt dat de wereld naar hem luistert. Iemand die hem vragen stelt heeft 't niet bij het goede eind. Traditionele hollander? Hij gaat uit eten als hij honger heeft en alleen is :') Hij heeft 3 huizen in 3 verschillende landen. Ga toch weg man het is een elitaire Amsterdamse verwende jongen die nooit tegenslagen in z'n leven heeft gekend. Boehoe je papa gaat vroeg dood; dat had 90% van de bevolking in die tijd.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Afijn, wat ik dus al zei in het vorige deel.

Ik volg Zomergasten al járen en ik vond dit persoonlijk één van de allerslechtste en nietszeggende Zomergasten die ik ooit heb gezien.

Ik begrijp dan ook niet dat de recensies die ik tot dusverre heb gelezen zo mild zijn.
Heeft hij één antwoord gegeven?

[ Bericht 57% gewijzigd door xzaz op 06-08-2018 10:17:10 ]
pi_180976939
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:07 schreef xzaz het volgende:
Wat een nare vent die van Gaal.

[..]

Hij zat daar ook niet op geinterviewd te worden; hij zat daar om zijn verhaal te doen van A-Z. Wat een Amsterdamse gelul komt er uit die vent zeg.

[..]

Ze onderbrak hem te weinig.

[..]

Hij is een narcist die denkt dat de wereld naar hem luistert. Iemand die hem vragen stelt heeft 't niet bij het goede eind. Traditionele hollander? Hij gaat uit eten als hij honger heeft en alleen is :') Hij heeft 3 huizen in 3 verschillende landen. Ga toch weg man het is een elitaire Amsterdamse verwende jongen die nooit tegenslagen in z'n leven heeft gekend. Boehoe je papa gaat vroeg dood; dat had 90% van de bevolking in die tijd.

[..]

Heeft hij één antwoord gegeven?
Je vrouw verliezen aan kanker is geen tegenslag?

:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_180976972
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit was een duidelijk geval van een totale mismatch ja.

Los van de karakterologische mismatch zaten ze beiden vast in hun eigen idee van het format. Louis had precies in z’n hoofd wat hij wilde vertellen olv z’n fragmenten, had bij wijze van de vragen vantevoren al aan zichzelf gesteld. Maar zo werkt het programma niet, überhaupt werkt een interview zo niet natuurlijk, maar het is geen College Tour oid, het gesprek zou de boventoon moeten voeren. Daarom wilde Janine niet mee in zijn vooraf bedachte monoloog, op zich begrijpelijk maar niet echt constructief. Ze had hem toch beter meer kunnen laten gaan, want winnen van Louis doe je nooit. In plaats daarvan ging ze dus vervelend onderbreken en etaleert ze, niet verrassend, een totaal gebrek aan sportkennis. Hop, ziedaar een schurend ‘gesprek’.

Desondanks wel weer genoten van het fenomeen Louis maar er had meer ingezeten.
Ik heb niet genoten en er had inderdaad veel meer ingezeten. Zomergasten heeft in het verleden vaker gehad dat een gast zijn eigen leven ging doornemen en dat is niet wat het programma zou moeten zijn. De eer zit hem erin dat je de kijker van alles mag laten zien, niet dat het volledig over de gast zelf gaat, diens persoonlijke leven komt vanzelf wel aan bod.

Hij heeft de gelegenheid om het land te onderwijzen niet gepakt en dat is jammer. Ik vond eigenlijk alleen het gedeelte over de tegenstelling tussen de sierlijkheid en het rendement, publiek vs trainer, interessant. Zoals dat er was bij Roy en in Moneyball. Over de giftige dynamiek van de media had hij ook veel kunnen vertellen wanneer hij voorbeelden van een ander had laten zien. Dat Abbring helemaal niets van zijn vak afweet en die achterstand ook niet met voorbereiding in te halen was hielp natuurlijk ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180977717
quote:
6s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik wil op een bepaalde manier oud worden, dus heb ik drie appartementen gekocht :')
Noordwijk,Portugal, Zwitserland

Dit heet nou belastingontwijken Louis :7
nergens langer dan 6 maanden wonen dus nergens belasting verschuldigd
Permanent Traveler heet zoiets

Dat verteld hij dan weer niet :r
Ook zoiets, na het overlijden van zijn vrouw bleef hij werken en moesten de kinderen wassen, strijken, het huis schoonhouden en koken. Zelf deed hij dan boodschappen.

Nou, daar had hij met zijn salaris best huishoudelijke hulp bij in kunnen schakelen.
pi_180977750
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook zoiets, na het overlijden van zijn vrouw bleef hij werken en moesten de kinderen wassen, strijken, het huis schoonhouden en koken. Zelf deed hij dan boodschappen.

Nou, daar had hij met zijn salaris best huishoudelijke hulp bij in kunnen schakelen.
Lekker makkelijk om daar op afstand over te oordelen.

Ik raad je aan om die docu van Rio Ferdinand eens te kijken.



[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 11:09:30 ]
pi_180977790
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:06 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om daar op afstand over te oordelen.
Hoe oud waren de kinderen, 15 en 18? Daar zou ik niet een heel huishouden aan ophangen hoor.
pi_180977817
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:46 schreef PLAE@ het volgende:
Ze heeft het voor elkaar gekregen slechts 1x van meerwaarde te zijn in de uitzending. Toen ze vroeg of hij zichzelf verweet dat hij met zijn vrouw de medische molen in is gegaan. Voor de rest heeft ze alle interessante uitspraken vakkundig de nek omgedraaid in plaats van uitgediept. Wat een mismatch, bizar.
En dat stond gewoon in zijn biografie, dat hij daar spijt van heeft. Is dus ook geen nieuws.
pi_180977870
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe oud waren de kinderen, 15 en 18? Daar zou ik niet een heel huishouden aan ophangen hoor.
Oh ok, ik wist niet dat er een protocol ‘omgaan met mama die dood gaat aan kanker’ bestond waar iedereen zich aan moet houden. Wie weet heeft het gezin er juist heel veel aan gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 11:11:13 ]
pi_180978012
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:11 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Oh ok, ik wist niet dat er een protocol ‘omgaan met mama die dood gaat aan kanker’ bestond waar iedereen zich aan moet houden. Wie weet heeft het gezin er juist heel veel aan gehad.
Het jongste kind bleef vervolgens zitten op school.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de taken naar de kinderen door te schuiven. Terwijl je best hulp van buitenaf in kunt schakelen, gewoon een beetje anders denken en de touwtjes uit handen durven geven.
pi_180978039
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat stond gewoon in zijn biografie, dat hij daar spijt van heeft. Is dus ook geen nieuws.
Dat heeft inderdaad in alle kranten gestaan.
pi_180978086
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het jongste kind bleef vervolgens zitten op school.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de taken naar de kinderen door te schuiven. Terwijl je best hulp van buitenaf in kunt schakelen, gewoon een beetje anders denken en de touwtjes uit handen durven geven.
Is dat zo erg dan om te blijven zitten? Over onnodig druk opleggen gesproken...

Misschien speelden er wel meer dingen mee zoals, ik weet niet hoor, je moeder verliezen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 11:21:58 ]
pi_180978162
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:21 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan om te blijven zitten? Over onnodig druk opleggen gesproken...

Misschien speelden er wel meer dingen mee zoals, ik weet niet hoor, je moeder verliezen? :')
Jij bent er ook goed in om naar de bekende weg te vragen.

Je had het erover dat ze er misschien wel heel veel aan gehad hebben, terwijl zulke taken, voor kinderen, gewoon extra ballast zijn. Natuurlijk hoort het er ook bij, maar ik zou in ieder geval iets van het wassen, strijken, koken of schoonmaken uitbesteden.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:45:13 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180978503
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:19 schreef superniger het volgende:

[..]

Je vrouw verliezen aan kanker is geen tegenslag?

:')
Niet bepaald uniek; daar kan je veel meer interessante mensen voor interviewen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:50:21 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180978634
De recensies in de kranten zijn opvallend mild. Ik had verwacht dat ze Louis nog veel meer zouden afkraken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180978671
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:50 schreef golfer het volgende:
De recensies in de kranten zijn opvallend mild. Ik had verwacht dat ze Louis nog veel meer zouden afkraken.
Ze mogen vooral Janine wat meer afkraken, wat een matige interviewster is dat zeg. De vragen die ze stelde kwamen er steeds hakkelend uit en constant onderbrak ze Louis terwijl hij net wat in de diepte wilde gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')