abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:11:05 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180972221
Merkte dat ik erg moeilijk (kleine) letters kon lezen met mijn huidige bril, moest dus steeds mijn normale voor af zetten. Heb redelijk lang geleden - ook op advies van de opticien - multifocale glazen genomen.

Resultaat: ver kijken: prima. Lezen: prima. Laptop gebruik: drama.

Ik moet constant focussen op een deel van het scherm om iets te kunnen lezen en daarmee steeds ook een andere hoofd-houding aannemen, anders is het niet te doen. Teven krijg ik na

Mijn collega's denken onderhand dat ik motorisch gestoord ben vanwege de rare hoeken die ik gebruik om op mijn laptop te kijken.

Het is een dure bril, maar zo kan het niet verder.

Iemand praktisch advies? Het is nu zo dat ik maar mijn oude bril opzet als ik mijn laptop moet gebruiken; lijkt me niet helemaal de bedoeling. En zoals gezegd, dit gaat al maanden zo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180972327
Heb je geen computerbril?
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:37:14 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_180972891
Ik had al een jaar of 15 een bril om in de verte te kunnen zien maar merkte het laatste jaar dat ik ook om dichtbij te kunnen lezen een bril nodig had. Eerst met een leesbril van een paar euro van de Hema, daarmee kon ik prima lezen, maar het steeds moeten wisselen van bril was wel irritant. Daarom na de laatste meting van de oogarts eind mei om een recept gevraagd en daarmee bij Charlie Temple een miltifocaaaaaale bril besteld.

En die bevalt na wat gewenningsproblemen in de eerste week nu eigenlijk prima, durf er nu zelfs mee auto te rijden :P

Maar achter het beeldscherm, waar ik ivm werk toch wel acht uur per dag doorbreng zet ik ‘m af, op die afstand kan ik namelijk nog wel prima lezen. Sterker nog, ik denk dat m’n ogen verpest zijn door veel en veel te veel tijd vanaf een afstand van 40cm naar een beeldscherm te turen :')

Misschien voor jou ook een optie om achter je laptop gewoon geen bril te dragen?
pi_180972930
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:37 schreef remlof het volgende:

aar achter het beeldscherm, waar ik ivm werk toch wel acht uur per dag doorbreng zet ik ‘m af, op die afstand kan ik namelijk nog wel prima lezen. Sterker nog, ik denk dat m’n ogen verpest zijn door veel en veel te veel tijd vanaf een afstand van 40cm naar een beeldscherm te turen :')
40 cm? Dan zit je bijna in je scherm toch?
pi_180972981
Lenzen een optie werkt prima voor mij
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:41:53 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_180973008
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:39 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

40 cm? Dan zit je bijna in je scherm toch?
50/60cm dan hooguit. Achter een 28” scherm. TS heeft het over een laptop, dat is de helft in grootte, daar zit je dus dicher op.
  maandag 6 augustus 2018 @ 01:01:30 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180973412
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:37 schreef remlof het volgende:
En die bevalt na wat gewenningsproblemen in de eerste week
Ik had het gevoel dat ik dronken, stoned en labiel was in de eerste weken.
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:37 schreef remlof het volgende:
Misschien voor jou ook een optie om achter je laptop gewoon geen bril te dragen?
Als ik zonder bril wil lezen moet ik het scherm van mijn laptop op een afstand van circa 10 cm. bekijken. Ziet er nogal curieus uit.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:40 schreef Hadjewat het volgende:
Lenzen een optie werkt prima voor mij
Heb ooit lenzen geprobeerd, die kreeg ik niet in mijn oog of eruit, dat waren paniekaanvallen. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180974784
Multifocale lenzen! _O_

Maar dan wel harde. Gewenningsperiode is wat langer, maar daarna heb je er alleen maar plezier van.
Het is wat.......
  vrijdag 11 januari 2019 @ 23:27:18 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184350133
Vandaag nieuwe bril opgehaald:

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 23:25 schreef static het volgende:
Vandaag opgehaald, niet erg goedkoop (inclusief glazen) meer dan 800 euro. :o
Met normale flazen, nu kan ik helemaal niet meer lezen, moet hem afzetten en met mijn neus op de letters kijken. Is dit ook gewenning?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184695966
Dus nu niet meer multifocaal?
Dan is het voor iemand van zekere leeftijd wel gebruikelijk dat je bril af moet zetten om te lezen (accommoderen lukt niet meer goed)
pi_184696055
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:14 schreef Anthonie1 het volgende:
Heb je geen computerbril?
Dit antwoord wordt genegeerd, maar is wel het juiste.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_184697003
Ik moest er ook aan wennen, had wazige stukken op de middellange afstand, kon niet al alle beeldschermen goed lezen en dat trok niet weg.
Dit gemeld bij de opticien, afspraak gekregen bij de optometrist en die heeft de instellingen getweaked. Daarnaast het advies gekregen om voor een iets duurdere slijpingen methode te gaan, zodat ik minder grote wazige velden had. Omdat ik veel - heb waardoor de + lastiger af te stellen is.
Nieuwe glazen gekregen en het verschil in prijs bijbetaald (scheelde 50 euro per glas, maar ik had al een fantastische 450 euro per glas uitgegeven dus tja :’) ).

En nu bevalt hij prima.

Advies op maat is via internet nooit te geven. Het toverwoord is GOEDE optometrist. Dus niet zo’n basis geschoolde knul van Pearle of Hans Anders of soortgelijke zaken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184697015
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dit antwoord wordt genegeerd, maar is wel het juiste.
En eventueel dat. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:29:19 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184697104
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dit antwoord wordt genegeerd, maar is wel het juiste.
Gemist, kan gebeuren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moest er ook aan wennen, had wazige stukken op de middellange afstand, kon niet al alle beeldschermen goed lezen en dat trok niet weg.
Dit gemeld bij de opticien, afspraak gekregen bij de optometrist en die heeft de instellingen getweaked. Daarnaast het advies gekregen om voor een iets duurdere slijpingen methode te gaan, zodat ik minder grote wazige velden had. Omdat ik veel - heb waardoor de + lastiger af te stellen is.
Nieuwe glazen gekregen en het verschil in prijs bijbetaald (scheelde 50 euro per glas, maar ik had al een fantastische 450 euro per glas uitgegeven dus tja :’) ).

En nu bevalt hij prima.

Advies op maat is via internet nooit te geven. Het toverwoord is GOEDE optometrist. Dus niet zo’n basis geschoolde knul van Pearle of Hans Anders of soortgelijke zaken.
Ben terug naar de opticien gegaan, die heeft nieuwe metingen gedaan, het bleek dat hij vol ingesteld stond op ver kijken, dus helemaal niets meer 'dichtbij'. Dat heeft hij min of meer gemiddeld.

Heb nu weer gewone glazen, daar zie ik goed mee ver en goed mee op de laptop (niet prima, maar goed genoeg voor mij).

Alleen bijvoorbeeld het lezen van een krant of iets dergelijks moet ik hem afzetten, naja, dat moet dan maar, heb er maar zo'n koortje aan vast gemaakt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184697383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:29 schreef static het volgende:

[..]

Gemist, kan gebeuren.

[..]

Ben terug naar de opticien gegaan, die heeft nieuwe metingen gedaan, het bleek dat hij vol ingesteld stond op ver kijken, dus helemaal niets meer 'dichtbij'. Dat heeft hij min of meer gemiddeld.

Heb nu weer gewone glazen, daar zie ik goed mee ver en goed mee op de laptop (niet prima, maar goed genoeg voor mij).

Alleen bijvoorbeeld het lezen van een krant of iets dergelijks moet ik hem afzetten, naja, dat moet dan maar, heb er maar zo'n koortje aan vast gemaakt.
Volgens mij had je helemaal geen multifocaal nodig als je zonder bril nog de krant kunt lezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184697485
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens mij had je helemaal geen multifocaal nodig als je zonder bril nog de krant kunt lezen.
ik kan ook zonder bril lezen maar dan wel als ik boek vlak voor mijn gezicht hou. Met mijn -sterkte kan ik met bril op niet lezen, dus daarom multifocaal zodat de sterkte in leesgebied lager is.
pi_184699236
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik kan ook zonder bril lezen maar dan wel als ik boek vlak voor mijn gezicht hou. Met mijn -sterkte kan ik met bril op niet lezen, dus daarom multifocaal zodat de sterkte in leesgebied lager is.
Heb ik dus ook.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat Static op normale leesafsrand zonder bril kan lezen.
Zo niet, dan zou ik niet accoord gaan met een gewone bril. Dat moet in multifocaal in te slijpen zijn. Of anders kijken naar een computerbril.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184699433
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb ik dus ook.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat Static op normale leesafsrand zonder bril kan lezen.

zie #9 :P
pi_184699916
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zie #9 :P
Ik zag het.
Maar als hij nu werkelijk met zijn neus op het papier moet gaan liggen vind ik het erg naïef om daar genoegen mee te nemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')