abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180964726
Beste lui,

Graag wil ik een hanglamp gaan bedienen met een trekkoord dat aan een trekschakelaar in het plafond naast de lamp komt te zitten. Dat is althans het idee.

De desbetreffende hanglamp wordt momenteel bediend met een wandschakelaar, alleen staat hier nu een kast voor waardoor deze niet meer gebruikt wordt. Het idee is dat die altijd op 'aan' komt te staan en dat ik de lamp aan of uit kan doen met het trekkoord.
De trekschakelaar (deze) en het trekkoord heb ik al.
Kan dit systeem gewoon op de electronica in het plafond worden aangesloten?
Mocht er een makkelijkere/betere oplossing bestaan, dan kan ik deze artikelen uiteraard nog terugbrengen.

Overigens zal de lamp een simpele IKEA pendel + IKEA hanglampenkap zijn.

Ik heur 't gaarne!
Groetjes
pi_180964777
Simpeler; Philips hue systeem nemen (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180964874
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:20 schreef tombolafan het volgende:
Simpeler; Philips hue systeem nemen (8>
Ook een goede! Het lijkt me alleen wel irritant zo'n systeem te moeten bedienen met mijn telefoon. De hanglamp hangt echt direct boven je bij het binnenkomen van de woonkamer, dus is het juist fijn even snel aan zo'n koord te kunnen trekken.
pi_180964990
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:26 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Ook een goede! Het lijkt me alleen wel irritant zo'n systeem te moeten bedienen met mijn telefoon. De hanglamp hangt echt direct boven je bij het binnenkomen van de woonkamer, dus is het juist fijn even snel aan zo'n koord te kunnen trekken.
je kan een aan/uit/dimknop erbij nemen, die kan je dan ergens (magnetisch) hangen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180966525
Je kunt die schakelaar simpelweg tussen de bedrading monteren.
Laat die handjes wapperen!
pi_180968066
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:45 schreef Gieliovd het volgende:
Je kunt die schakelaar simpelweg tussen de bedrading monteren.
mwa simpelweg.. dat is een opbouw schakelaar, die je dan op de plek moet plaatsen waar de doos op het plafond zit, en dan daarnaast een haakje in het plafond monteren om de plafondlamp aan op te hangen, en dan 2 draden van de schakelaar naar de lamp toe, dus gaatje maken in de ronde afdekking bovenin.. De gekozen kap is nogal breed, dus de lamp moet ook nog eens een eindje verplaatst worden.
Dat zal nooit echt mooi worden.


ALS je bereid bent geld uit te geven aan de hue met draadloze schakelaar is dat een veel mooiere oplossing.
pi_180968164
Maar dan kan je ook de Philips alternatieven nemen zoals bijv van Ikea of Klik aan klik uit.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_180968509
Ikea draadloze verlichting of (bij voorkeur) Philips Hue is de oplossing voor jouw probleem.

Leuke bijkomstigheid; het is verslavend!
pi_180969808
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:01 schreef unlimitedzxr het volgende:
Ikea draadloze verlichting of (bij voorkeur) Philips Hue is de oplossing voor jouw probleem.

Leuke bijkomstigheid; het is verslavend!
Bij voorkeur van wie? Jou en Philips?

Tenzij je van plan bent rest van het huis ook met Philips in te richten zou ik lekker voor de goedkoopste oplossing gaan. KaKu of IKEA oid.
Eerst denken, dan typen
pi_180970106
Gewoon klik aan klik uit, ben je voor 4 tientjes klaar en werkt altijd.
pi_180970208
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:41 schreef Piger het volgende:

[..]

Bij voorkeur van wie? Jou en Philips?

Tenzij je van plan bent rest van het huis ook met Philips in te richten zou ik lekker voor de goedkoopste oplossing gaan. KaKu of IKEA oid.
Ondersteuning voor due Hue verlichting is een stuk beter dan die van Ikea. Er vanuit gaande dat TS geen Tweaker is, hebt je out of the box gewoon meer mogelijkheden met Hue.

Daarnaast; Ik heb beide varianten in gebruik en de Ikea lampen reageren niet altijd en zijn zeker niet zo stabiel als de Hue varianten.

Ikea levert een goed product maar de Hue variant van Philips is naar mijn mening gewoon net iets beter. Dus inderdaad bij mijn voorkeur. Het is uiteraard aan jezelf of je het geld er aan uit wilt geven of niet.

KaKu is naar mijn menig gewoon een achterhaald principe en krijg je naar de toekomst toe wellicht spijt van. Daarnaast is KaKu niet bepaald goedkoop.
pi_180970799
Dank voor alle reacties! Ik ben er inderdaad ook niet van overtuigd of mijn 'oplossing' er uiteindelijk goed uit zal zien, met dat kastje naast de hanglamp inderdaad... Goed punt.
Eigenlijk vreemd dat er geen pendellampen bestaan met een trekkoord ingebouwd.

Ik ben echt aan het overwegen iets van Hue aan te schaffen voor dit probleem, zeker met de hanglampenkap die ik voor ogen heb zal het er heel tof uit gaan zien. Tevens helpt het wel dat ik al langere tijd interesse in Hue heb.
Ik denk dus dat ik mijn oorspronkelijke idee maar van tafel veeg, hoe leuk het idee ook was.
Raden jullie dan de Hue White of Hue Color aan? Ik zal me er even in verdiepen.
pi_180971661
White of color is geheel afhankelijk van wat je ermee wilt. Als je ooit eens rood licht op je slaapkamer wilt maken dan color maar als je gewoon normaal licht wilt wat je kunt dimmen dan zou ik voor white gaan, die kleur is meer dan prima.
pi_180975272
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:55 schreef unlimitedzxr het volgende:
KaKu is naar mijn menig gewoon een achterhaald principe en krijg je naar de toekomst toe wellicht spijt van. Daarnaast is KaKu niet bepaald goedkoop.
Voor deze situatie is het echter ideaal, ontvanger in de centraaldoos tov de lamp en een losse schakelaar die je kan monteren waar je wil. Beter alternatief voor de situatie in de OP met de trekschakelaar. Ook goedkoper dan Hue.
pi_180980913
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:34 schreef Deshain het volgende:

[..]

Voor deze situatie is het echter ideaal, ontvanger in de centraaldoos tov de lamp en een losse schakelaar die je kan monteren waar je wil. Beter alternatief voor de situatie in de OP met de trekschakelaar. Ook goedkoper dan Hue.
Is het echter reëel dat de ondersteuning of iets in die trant in de toekomst tot spijt van de aankoop van KaKu zal leiden? Mocht dit het geval zijn, dan vind ik het het overwegen om naar Hue te kijken wel waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietermaai op 06-08-2018 13:54:51 ]
pi_180981504
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:35 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Is het echter reëel dat de ondersteuning of iets in die trant in de toekomst tot spijt van de aankoop van KaKu zal leiden? Mocht dit het geval zijn, dan vind ik het het overwegen om naar Hue te kijken wel waard.
Als je het puur voor de geschetste situatie gaat gebruiken voldoet het perfect, wil je je hele woningverlichting gaan automatiseren dan is KaKu niet ideaal met het oog op de toekomst en de kosten (en Hue ook niet).
pi_180981511
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:35 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Is het echter reëel dat de ondersteuning of iets in die trant in de toekomst tot spijt van de aankoop van KaKu zal leiden? Mocht dit het geval zijn, dan vind ik het het overwegen om naar Hue te kijken wel waard.
Tja als je je hele huis wilt automatiseren is KaKu misschien een leuke optie, al is het wel de budget optie, door de soms ietwat gebrekkige communicatie (voor zover ik weet is het een 1 richtingssignaal, geen bevestiging dat je lamp is aangegaan)
Professioneler spul is natuurlijk een stuk duurder, en da is Hue wel een hele eenvoudige en goed werkende optie.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 09:32:09 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181025244
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:34 schreef Deshain het volgende:

[..]

Voor deze situatie is het echter ideaal, ontvanger in de centraaldoos tov de lamp en een losse schakelaar die je kan monteren waar je wil. Beter alternatief voor de situatie in de OP met de trekschakelaar. Ook goedkoper dan Hue.
Als je verder niks wilt uitbreiden; qua draadloos schakelen dan is het een prima oplossing :)
pi_181029875
Als dit past dan ben je voor 15 euro plus zender, 35 euro klaar:
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/afr-060-fitting-schakelaar.html

Overigns kan je via ING rentepunten een 50 euro KaKu waardebon krijgen voor 25 euro. Dus dan ben je 10 euro goedkoper uit + evt
Extra zender oid.
Eerst denken, dan typen
pi_181031792
dit is een lamp met trekschakelaar gemonteerd.

http://lichtpuntnederland(...)erikaanse-films.html

Kan je voor 5 euro voorlopig even door en in de tussentijd bedenken welk systeem het bestje bij je past.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')